abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75365015

Hier alweer deel 196 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund
Syntus: Hengelo-Bentheim (vanaf december 2010)

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).



Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf 13 december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_75365072
Deze mag weg !
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:42 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Hier alweer deel 196 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund
Syntus: Hengelo-Bentheim (vanaf december 2010)

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf 13 december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels
[ afbeelding ]

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!



Deze mag weg
pi_75365078
1x per dag op zaterdag en zondag
  maandag 7 december 2009 @ 11:52:09 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75365362
Toffe TT
pi_75365390


Wie zei dat ook alweer dat je uren in een DD-AR kon zitten? Zonder een gevoelloze kont te krijgen. o.O
Mij lukt dat iig niet. En dat heb ik geweten gister. ;{
pi_75365437
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef Crientj het volgende:


Wie zei dat ook alweer dat je uren in een DD-AR kon zitten? Zonder een gevoelloze kont te krijgen. o.O
Mij lukt dat iig niet. En dat heb ik geweten gister. ;{
Met 4 mensen in een 4 zits blijf spectaculair in die krengen
pi_75365439
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef Crientj het volgende:


Wie zei dat ook alweer dat je uren in een DD-AR kon zitten? Zonder een gevoelloze kont te krijgen. o.O
Mij lukt dat iig niet. En dat heb ik geweten gister. ;{
meid toch
pi_75365593
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef Crientj het volgende:


Wie zei dat ook alweer dat je uren in een DD-AR kon zitten? Zonder een gevoelloze kont te krijgen. o.O
Mij lukt dat iig niet. En dat heb ik geweten gister. ;{
Whahaha
Wat voor'n reis heb ej dan gemaakt?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75365642
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:58 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Whahaha
Wat voor'n reis heb ej dan gemaakt?
Vast enkhuizen - rotterdam
pi_75365937
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef James1988 het volgende:
Toffe TT
't Schrikt sommige vaste gasten wel af volgens mij
pi_75366037
James, met wat voor materiaal zullen we dan gaan rijden?
pi_75366042
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:58 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Whahaha
Wat voor'n reis heb ej dan gemaakt?
Zwolle - Bilthoven.

  maandag 7 december 2009 @ 12:16:25 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75366258
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:09 schreef Yreal het volgende:
James, met wat voor materiaal zullen we dan gaan rijden?
Viaggio's en Eurosprinters van Siemens?
pi_75366347
Ik hoop dat DD-AR na de modernisering wat minder verneukt zit; ze willen er namelijk een IC-trein van maken
pi_75366363
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Viaggio's en Eurosprinters van Siemens?
Gaan we voor de viaggo
pi_75366394
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:09 schreef Crientj het volgende:

[..]

Zwolle - Bilthoven.

Dan ga je toch met de intecity naar utrecht en dan terug met de stopper naar bilthoven
Ik zwaai naar dieren.
pi_75366621
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan ga je toch met de intecity naar utrecht en dan terug met de stopper naar bilthoven
En dat duurt ook maar 7 minuten langer
Nog zo'n typisch voorbeeld: met de stoptrein vanaf Gouda direct naar A'dam C. duurt 57 min., terwijl je er 52 min. over doet als je de Intercity naar Utrecht C. neemt en vervolgens die naar A'dam C

Stoptreinen, als het geen Mat' 64's zijn neem ik ze liever niet
pi_75366817
Maar het is ook geen frustrerend om bij elke grote steen te stoppen...

Ik noem een Amsterdam holendrecht
pi_75366906
Laten we eens een stemrondje houden?

Het mooiste station?
Het lelijkste station?
Het overzichtelijkste station?
het onoverzichtelijkste station?
Het meest nutteloze station?

Duivendrecht
voorburg
elk station dat uit een blok beton bestaat met 2 sporen ernaast
Amsterdam sloterdijk
Amsterdam Holendrecht !!!
pi_75366913
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:31 schreef Yreal het volgende:
Maar het is ook geen frustrerend om bij elke grote steen te stoppen...

Ik noem een Amsterdam holendrecht
Of Breukelen, daar stopt hij speciaal voor dat Chinese restaurant
pi_75366935
Dat is een van der valk
pi_75367009
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:33 schreef Yreal het volgende:
Laten we eens een stemrondje houden?

Het mooiste station?
Gouda Natuurlijk Vooral vanwege de mooie stationshal, het portret van de Goudse Pijproker en de historische waarde.
quote:
Het lelijkste station?
R'dam C, op het ogenblik. En daar kom ik elke dag
quote:
Het overzichtelijkste station?
Den Haag C.
quote:
het onoverzichtelijkste station?
Utrecht C(ik verlies ALTIJD mijn coordinatie daar!)
quote:
Het meest nutteloze station?
Zoals ik al zei, Breukelen
pi_75367054
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:33 schreef Yreal het volgende:
Laten we eens een stemrondje houden?

Het mooiste station?
Het lelijkste station?
Het overzichtelijkste station?
het onoverzichtelijkste station?
Het meest nutteloze station?

Duivendrecht
voorburg
elk station dat uit een blok beton bestaat met 2 sporen ernaast
Amsterdam sloterdijk
Amsterdam Holendrecht !!!
Bijlmer Arena
Arnhem
Overzichtelijk tjah dat zijn er zo veel.
Arnhem
Gaanderen
pi_75367114
Zullen we er nog categorieën aan toevoegen?
pi_75367190
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:39 schreef Yreal het volgende:
Zullen we er nog categorieën aan toevoegen?
Jaa, treinen!
pi_75367289
Het mooiste station?
Haarlem

Het lelijkste station?
Alles met een sextant e.d. gebouwen

Het overzichtelijkste station?
Alles met 1 perron?

Het onoverzichtelijkste station?
Alles dat onder de grond is (daar raak ik mijn richtingsgevoel altijd kwijt)

Het meest nutteloze station?
Lage Zwaluwe
pi_75367566
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef James1988 het volgende:
Toffe TT
Faal TT zul je bedoelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75367842
Ik word blij als 's ochtends een ... komt aanrijden
Ik ga voor mijn plezier in een ... zitten
pi_75367876
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:25 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

En dat duurt ook maar 7 minuten langer
Nog zo'n typisch voorbeeld: met de stoptrein vanaf Gouda direct naar A'dam C. duurt 57 min., terwijl je er 52 min. over doet als je de Intercity naar Utrecht C. neemt en vervolgens die naar A'dam C

Stoptreinen, als het geen Mat' 64's zijn neem ik ze liever niet
Jij zit lekker in Mat 64's? Hoe klein ben je dan wel niet?
  maandag 7 december 2009 @ 13:03:16 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75367919
Het mooiste station?
Trein: Amsterdam Centraal
Metro: Rotterdam Centraal

Het lelijkste station? Bijlmer Arena en alle Amsterdamse metrostations
Het overzichtelijkste station? Alles met 1 perron en CTA's
het onoverzichtelijkste station? Utrecht Centraal
Het meest nutteloze station? Het zoveelste nieuwe stationnetje wat per sé een IC-stop moet krijgen omdat er een of ander kamerlid danwel provinciebestuurslid in de buurt woont.

Ik word blij als 's ochtends een VIRM komt aanrijden
Ik ga voor mijn plezier in een Benelux-ICRm zitten



[ Bericht 52% gewijzigd door James1988 op 07-12-2009 13:10:27 ]
pi_75368053
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:33 schreef Yreal het volgende:
Laten we eens een stemrondje houden?

Het mooiste station?

Het lelijkste station? Station Arnhem
Het overzichtelijkste station? alles met 1 perron en liefst kopstation
het onoverzichtelijkste station? Amsterdam Centraal
Het meest nutteloze station? Station Daarlerveen
Mis eigenlijk station met de grootste bouwput . Arnhem
pi_75369704
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:01 schreef Yreal het volgende:
Ik word blij als 's ochtends een ... komt aanrijden
Ik ga voor mijn plezier in een ... zitten

Dat wordt bij mij allebei ICRm of ICMm. Kunnen we niet beter lijstjes maken van leuk naar minst leuk?

Voor mij is het denk ik:
ICRm
ICMm
ICM
SGM
VIRM
DD-AR
Mat '64
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 13:55:28 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_75370080
TreinVindPost

Vandaag voor mij een treinvrijedag, want een dagje niet werken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75370324
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
TreinVindPost

Vandaag voor mij een treinvrijedag, want een dagje niet werken
Ik ben vandaag toch al gauw van Schiedam Centrum naar Rotterdam Blaak gegaan
pi_75370757
Seri-fucking-eus, zelfs op de vrijwel rechte trajecten Rsd - Bd en Bd - Tb weet VIRM 8734 (onderin!) nog erger de schudden dan het achterwerk van een pooiermeid .


Wat mooiste station betreft staan Groningen en Valkenburg erg hoog aan de top trouwens.
pi_75370933
Groningen is inderdaad mooi en heel ruim / overzichtelijk
  maandag 7 december 2009 @ 15:05:21 #37
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75372871


Een bezoek aan de lokale brouwerij is aan te bevelen.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 7 december 2009 @ 15:29:13 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75373802
Het mooiste station?
Leeuwarden.

Het lelijkste station?
Rotterdam Centraal

Het overzichtelijkste station?
Dronrijp, Franeker, Deinum, Harlingen, En andere 1 perron stationnetjes

Het onoverzichtelijkste station?
Utrecht Centraal; Mega druk en veels te grote hal

Het meest nutteloze station?
Leeuwarden Achter de Hoven (3x per dag een trein, enkel door de weeks )

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 07-12-2009 15:49:40 ]
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 16:46:13 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_75377162
Het mooiste station?
Groningen.

Het lelijkste station?
Arnhem (en ik woon er nota bene)

Het overzichtelijkste station?
Lage Zwaluwe (je ziet in één oogopslag dat er niks is, hoe makkelijk wil je het hebben)

Het onoverzichtelijkste station?
Amsterdam (ik loop altijd verkeerd daar)

Het meest nutteloze station?
Mwa, ik vind stations niet snel nutteloos. Deze sla ik over
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75379677
Iemand een idee voor een leuk reisje? Beginnende te Sdm. Enige eisen zijn dat ik binnen Nederland blijf (lekker goedkoop voor mij als student ) en een ritje met SLT zou ook leuk zijn (nog nooit ingezeten ).
pi_75379840
Wat is Sdm?
pi_75379855
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:04 schreef Yreal het volgende:
Wat is Sdm?
Schiedam Centrum

Zie: http://nl.wikipedia.org/w(...)tations_in_Nederland

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2009 18:05:56 ]
pi_75380322
schiedam -> leiden -> utrecht -> amsterdam -> deventer -> arnhem -> utrecht -> Gouda -> den haag -> schiedam

Moet ik volgens mij elke trein toch wel gehad hebben
  maandag 7 december 2009 @ 18:21:52 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75380476
Het mooiste station?
Den Haag Hollands Spoor

Het lelijkste station?
Arnhem

Het overzichtelijkste station?
Amsterdam Sloterdijk

Het onoverzichtelijkste station?
Tilburg

Het meest nutteloze station?
Ex aequo Amsterdam Science Park en Amsterdam Holendrecht
pi_75380876
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:02 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Jij zit lekker in Mat 64's? Hoe klein ben je dan wel niet?
Ik ben 1.69m Nee, ik neem graag Mat 64's omdat die er binnenkort niet meer zijn.
pi_75380987
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat wordt bij mij allebei ICRm of ICMm. Kunnen we niet beter lijstjes maken van leuk naar minst leuk?


Voor mij is het:
1)ICM
2)ICK
3)ICRm
4)VIRM
5)DD-AR
6)SGMm
7)ICMm
pi_75381204
quote:
[b]Op maandag 7 december 2009 18:21

Het overzichtelijkste station?
Amsterdam Sloterdijk

Lolwut? ik vind die sporen in de kelder, de boog der over heen en die boog 500 meter verder nou niet echt " overzichtelijk"
  maandag 7 december 2009 @ 19:12:37 #48
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_75382799
Heel een nieuw deel

Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_75382952
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:12 schreef SpeedyRich het volgende:
Heel een nieuw deel

[ afbeelding ]
Roosendaal
pi_75383158
Ik stap net uit de VIRM die mij van Utrecht naar Amsterdam Zuid had gebracht, staat er iemand op het perron te kotsen! Ik weet niet of ie uit dezelfde trein kwam als ik, maar toevallig was het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')