abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 11:23:58 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75240716

Hier alweer deel 195 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund
Syntus: Hengelo-Bentheim (vanaf december 2010)

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).

Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf 13 december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 03-12-2009 12:51:31 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75240726
tvp
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 11:26:23 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_75240793
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 december 2009 @ 11:27:02 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75240819
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
tvp
Was dat niet verboden?

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 11:30:01 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75240910
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Was dat niet verboden?

Zolang er geen 300 users zijn in dit topic
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75240933
Hoort HTM niet in de OP met de Randstadrail die de NS Zoetermeerstadslijn hebben overgenomen
pi_75240981
  donderdag 3 december 2009 @ 11:44:12 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75241412
Dag lieve mensjes

Die DD-ARm (haha NS heeft een arme trein) ziet er best nice uit
pi_75241789
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:44 schreef James1988 het volgende:

Die DD-ARm (haha NS heeft een arme trein) ziet er best nice uit
Zolang de banken een beetje comfortabel worden in de DD-AR vind ik alles best
pi_75241901
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoort HTM niet in de OP met de Randstadrail die de NS Zoetermeerstadslijn hebben overgenomen
Nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75242301
Weet niet op dit al gepost was?
quote:
NS splitst herrie en stilte in trein
Uitgegeven: 3 december 2009 09:08
Laatst gewijzigd: 3 december 2009 09:08

AMSTERDAM - In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.

© ANPDat zegt een NS-woordvoerder donderdag in het AD. Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.

De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.

De NS heeft nu ook al stiltecoupés, maar die zijn minder duidelijk herkenbaar. Niet iedereen houdt zich aan het stiltegebod dat op stickers op ramen en deuren wordt aangehouden.

Zones

Wanneer de aanpassingen in de treinen worden gedaan is nog niet bekend. De details van de plannen voor de 'zone voor ontmoeten en gezelligheid' en de 'zone werken en rust' moeten nog worden uitgewerkt.
Goede zaak wat mij betreft Soms ben ik met een aantal klasgenoten, dan zou ik beneden kunnen zitten. Soms ben ik met mijn mini laptop en wil ik zonder krijsende kinderen aan school werken; boven zitten.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:11:14 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75242351
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:09 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Weet niet op dit al gepost was?
[..]

Goede zaak wat mij betreft Soms ben ik met een aantal klasgenoten, dan zou ik beneden kunnen zitten. Soms ben ik met mijn mini laptop en wil ik zonder krijsende kinderen aan school werken; boven zitten.
In het vorige topic. Daar kwam ook direct de kritiek dat de indeling niet klopt omdat kinderen meestal boven willen zitten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75242813
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:30 schreef admiraal_anaal het volgende:

Dat zijn trams, geen treinen

Overigens, heeft iemand er heftig bezwaar tegen als heel de OP van opzet wordt veranderd ('k dacht zelf aan veelvoorkomende vragen beter uitgewerkt)? Het laden van al die afbeeldingen gaat niet zo fijn op m'n mobiel..
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 12:28:14 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75242909
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Overigens, heeft iemand er heftig bezwaar tegen als heel de OP van opzet wordt veranderd ('k dacht zelf aan veelvoorkomende vragen beter uitgewerkt)? Het laden van al die afbeeldingen gaat niet zo fijn op m'n mobiel..
Er zitten wat afbeeldingen bij die nogal groot zijn, ik zal de wel even resizen.
PM mij!
  donderdag 3 december 2009 @ 12:29:59 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75242958
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er zitten wat afbeeldingen bij die nogal groot zijn, ik zal de wel even resizen.
Ja, of inderdaad alleen een kleine faq in de OP en de rest eruit. Ik zal het niet missen iig.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75243395
In de huidige opzet mag de A32 trem er binnenkort ook wel uit
pi_75243521
Klein nieuwtje: NSHiSpeed heeft het aantal (buitenlandse) bestemmingen dat online te boeken is, aardig opgeschroeft.
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 12:52:37 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75243799
Ik heb alle afbeeldingen in de OP geresized en op de FOK!-server gezet (ze stonden overal en nergens).
Het eerste plaatje heb ik laten staan omdat die wisselend is.
PM mij!
pi_75244108
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
In de huidige opzet mag de A32 trem er binnenkort ook wel uit
en daarmee het hele kopje Overig ook wel...

Misschien leuk om straks bij buitenland een plaatje te doen van een FLIRT in Venlo (ik ga daar 13-12 heen) ?
pi_75244241
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
Meer info op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/hopshop/index.php

En nu zondag is het Bahnhofsfest/ÖPNV-dag in Kaldenkirchen, bij Venlo, meer info op http://www.bahnhofsfest-kaldenkirchen.de/
pi_75244356
Ben in 2006 al eens naar dat feest geweest. Was er met anderhalf uur wel klaar mee, maar ze hebben het er nu nog over zo te zien Ik ga een week later wel, als die FLIRT ook daadwerkelijk naar Venlo komt.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:13:02 #22
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75244419

Terug Vind Plaatje
pi_75244425
quote:
Het Biljet "Hop & shop +" kan je niet combineren met een internationaal vervoerbewijs.
Dat betekent zeker dat je niet een kaartje Essen-Roosendaal kan kopen en dan met de Benelux naar Brussel met zo'n kaartje? Maar dat je echt moet stoppen op je grensstation? Kost weer een uur dan
pi_75244743
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:13 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Terug Vind Plaatje
Nedtrain aan het vingerverven geweest?
  donderdag 3 december 2009 @ 14:02:51 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75245924
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 3 december 2009 @ 15:19:20 #26
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75249934
Oorzaak Rond Leeuwarden rijden geen treinen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 17:30 uur verholpen. Later volgt meer informatie.

En waarom dan geen treinen. o.O ;o

En dan kan het mij niets schelen dat dr staat; later volgt meer info. Ik wil het nu weten
  donderdag 3 december 2009 @ 16:25:36 #28
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_75250999
Spoor en aanbestedingen
Of aanbestedingen op het spoor een goed idee zijn laat ik even in het midden maar het rare is van aanbestedingen dat de partijen vaak nieuw materieel verwachten. Echter lopen de aanbestedingen minder lang dan de levensduur van het materiaal. Een aanbesteding is na xx (10?) jaar afgeschreven maar de treinen die er voor aangeschaft zijn pas na 30 jaar. Hoe kan de overheid verwachten dat de vervoerder elke 10 jaar nieuwe treinen koopt?
Syntus heeft nu bijvoorbeeld dat probleem, ze zijn bang dat hun Lint te oud is voor de volgende aanbesteding.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_75252073
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef trainfreak het volgende:
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
Meer info op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/hopshop/index.php
Dat klinkt wel interessant! Ik wil altijd nog eens een dagje kriskras door België, maar dagkaarten hebben ze daar nog altijd niet uitgevonden...
pi_75254735

Van wie is deze Diesel Loc? Rallion of DB Schenker ?

[ Bericht 6% gewijzigd door STTSJT op 03-12-2009 19:37:48 (Eindelijk Hij werkt) ]
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 3 december 2009 @ 18:25:37 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75254821
DB Schenker is de nieuwe naam voor Railion. Als er ergens dus Railion staat moet je dat lezen als 'DB Schenker'... ze zijn gewoon niet heel snel met beplakking updaten
pi_75254978
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef trainfreak het volgende:
Ah nice, dat weekend zit ik in d'Anvers met de vrouw, dus dit komt dan wel goed uit.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:31:02 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75255010
Net reden 3 gekoppelde lege V'tjes door Breda. Roermond op de koersrollen, maar reed richting Rotterdam / Roosendaal. Wie weet meer?
pi_75255157
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:25 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Spoor en aanbestedingen
Of aanbestedingen op het spoor een goed idee zijn laat ik even in het midden maar het rare is van aanbestedingen dat de partijen vaak nieuw materieel verwachten. Echter lopen de aanbestedingen minder lang dan de levensduur van het materiaal. Een aanbesteding is na xx (10?) jaar afgeschreven maar de treinen die er voor aangeschaft zijn pas na 30 jaar. Hoe kan de overheid verwachten dat de vervoerder elke 10 jaar nieuwe treinen koopt?
Syntus heeft nu bijvoorbeeld dat probleem, ze zijn bang dat hun Lint te oud is voor de volgende aanbesteding.
quote:
Trein Syntus voert diensten uit met 24 Lint treinstellen en 12 DM '90 treinstellen, beide materieelsoorten worden geleased van NSFS.
Bron: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Syntus

NS Financial Services is natuurlijk van de NS, dus in principe is NS dus eigenaren van de Lint treinstellen maar heeft Syntus ze geleased. Vraag me dan af voor hoelang aangezien iemand het hier over aanbestedingen van xx (10?) jaar had?

En hier lees ik weer wat opmerkelijks:
quote:
En de lint is maar voor 10 jaar gebouwd(volgens lhb)
quote:
Punt 2. Stellen zijn berekend op een levensduur van 15 jaar, dus een iets grotere slijtage kun je verwachten.
Bron: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?start=0&t=7161

[ Bericht 10% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 03-12-2009 18:41:43 ]
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 18:45:28 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75255523
Mja, lintjes zie ik geen 40+ jaar meegaan
Ik denk dat ze na 15 jaar wel op zijn...

Als niemand ze wil hebben is NSFS de lul, dat gebeurt nu ook met de de DM'90's: zowel NSR als NSFS hebben een aantal stellen in bezit, maar aangezien NSR er minder nodig heeft stoppen ze de lease van (een deel van) de NSFS-stellen. O.a. NS-regio (op Apeldoorn-Zutphen) zou daarom andere stellen krijgen (de hoge nummer zijn van NSFS dacht ik)
PM mij!
pi_75256202
Deze week op het Nederlandse spoor:

Naar verluidt wordt binnenkort de inzet van het alleroudste Mat64, ook wel de serie Plan T, in de Randstad beëindigd. De vierdelige treinstellen die vanaf 1961 in dienst gesteld zijn, zullen hun laatste kilometers in Limburg en Brabant gaan afleggen. Tot aan de nieuwe dienstregeling ingaande 13 december 2009 wordt onder andere treinstel 514 nog volop ingezet in de gekoppelde treinserie 5700-4900. Deze treinseries lopen respectievelijk van Utrecht via Hilversum, Schiphol, Leiden en Rotterdam naar Dordrecht en van Utrecht via Hilversum naar Almere Oostvaarders. Tijdens een iets langer dan gebruikelijke stop op het station van Hilversum Sportpark staat stel 514 als IC 4956 onder de boogjes te wachten op vertrek richting Almere Oostvaarders. 30 november 2009

Het leuke doorkijkje op het station van Deventer is alweer enige tijd bijna compleet vrij gesnoeid. Vanaf het voormalige postperron zijn zodoende foto's te maken van vertrekkende of passerende trein van/over spoor 4. NMBS 2824 heeft Volvotrein 46259 opgehaald in Bad Bentheim en zal het geheel naar de Volvo-fabriek in het Belgische Gent gaan rijden. Op de achtergrond oudbouw versus nieuwbouw. Rechts een torentje behorende bij het oude station van Deventer, links op de achtergrond is het kantoorgebouw Leeuwenbrug te zien, welke in de volksmond ook wel de Kassa wordt genoemd. In dit kantoor bevinden zich onder meer een paar onderdelen van de gemeente, een makelaar en een uitzendbureau. 2 december 2009
pi_75256910
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:25 schreef James1988 het volgende:
DB Schenker is de nieuwe naam voor Railion. Als er ergens dus Railion staat moet je dat lezen als 'DB Schenker'... ze zijn gewoon niet heel snel met beplakking updaten
Op die manier
Had er wel wat over gelezen maar begon toch te twijfelen.
Dank u voor de informatie
Me.. me.. me.. Me too
pi_75257110
tvp
pi_75257442
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:02 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
  donderdag 3 december 2009 @ 19:58:16 #40
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75257968
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
Mja, lintjes zie ik geen 40+ jaar meegaan
Ik denk dat ze na 15 jaar wel op zijn...

Als niemand ze wil hebben is NSFS de lul, dat gebeurt nu ook met de de DM'90's: zowel NSR als NSFS hebben een aantal stellen in bezit, maar aangezien NSR er minder nodig heeft stoppen ze de lease van (een deel van) de NSFS-stellen. O.a. NS-regio (op Apeldoorn-Zutphen) zou daarom andere stellen krijgen (de hoge nummer zijn van NSFS dacht ik)
Lang leve de Wet Personenvervoer 2000!
  donderdag 3 december 2009 @ 20:00:11 #41
111382 Ofyles2
pi_75258043
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.

Dat mensen daar niet over nadenken...
En met de OV-chipkaart komt het tuig uit de wijken ook meereizen. Strak plan van de NS.
pi_75259261
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Het leuke doorkijkje op het station van Deventer is alweer enige tijd bijna compleet vrij gesnoeid. Vanaf het voormalige postperron zijn zodoende foto's te maken van vertrekkende of passerende trein van/over spoor 4.
Over een jaar is die lokatie nog aantrekkelijker voor PTA'ers
pi_75260089
Want?
pi_75260167
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:53 schreef Socios het volgende:
Want?
Dan is er op ongeveer de afstand tussen fotograaf en loc, maar een beetje de andere kant op, een biertje te krijgen. Mits ik thuis ben dan
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2009 @ 21:09:25 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75260708
Trein had vanmiddag technische problemen, daardoor 40 minuten vertraging opgelopen richting Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75262431
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is er op ongeveer de afstand tussen fotograaf en loc, maar een beetje de andere kant op, een biertje te krijgen. Mits ik thuis ben dan
I'm in

Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?

omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper ) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
pi_75262710
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

I'm in

Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?

omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper ) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
LOL. Maar nee, nooit gehad. Al stond ik laatst een uur te verkleumen bij het bord.
pi_75263032
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:49 schreef Yreal het volgende:

Nee hoor. EN ik heb vanochtend vroeg EN vanavond rond 20:00 foto's gemaakt op het station
  donderdag 3 december 2009 @ 22:03:19 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75263184
http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt

Dingetje van NedTrain met info over DDZ, en schema's van de nieuwe indeling.
pi_75263541
Ik heb mijn hele leven mogen uitleggen aan ome agent

wat ik gedaan had wat ik kwam doen Waar ik studeerde waar ik woonde waar de trein ging.

blijkbaar was ik overtuigend want ik hoefte geen id te laten zien Maar ik liep echt alleen maar naar het bord, toe langzaam lopend kijken of er nog wat lekkers was ergens. liep de broodzaak binnen voor pesto salami , die was op en liep weer naar buiten

OMGROFLCOPERVERDACHT
  donderdag 3 december 2009 @ 22:18:27 #51
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75263944
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:56 schreef Crientj het volgende:
Oorzaak Rond Leeuwarden rijden geen treinen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 17:30 uur verholpen. Later volgt meer informatie.

En waarom dan geen treinen. o.O ;o

En dan kan het mij niets schelen dat dr staat; later volgt meer info. Ik wil het nu weten
Kut, dat valt straks onder mijn werkgebied. Inclusief informatievoorziening...

Volgens mij was er een stroomstoring.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_75264412
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kut, dat valt straks onder mijn werkgebied. Inclusief informatievoorziening...

Volgens mij was er een stroomstoring.

Neh, sein/wisselstoring bleek later.
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 22:33:01 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75264634
Nouja, met een stroomstoring zijn ook seinen en wissels gestoord
PM mij!
  donderdag 3 december 2009 @ 22:36:58 #54
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75264797
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:28 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik heb ook niet goed opgelet, ik ben vandaag de deur niet uitgeweest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:47:02 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75265235
Morgen, 4 December 2009 staat er een rit gepland tussen Zwijndrecht en Leeuwarden.
Dit betreft een enkele reis, omdat ik zondag met de auto thuis word gebracht.

Me reisschema ziet er ongeveer zo uit, als de treinen tenminste volgens schema blijven rijden:
Vertrek 16:40 uit Zwijndrecht(Spoor 2) naar Rotterdam Centraal.
Aankomst Rotterdam Centraal: 17:00 op Spoor 8
Vertrek 17:33 uit Rotterdam Centraal(Spoor 14) richting Leeuwarden,.
Aankomst Leeuwarden: 20:15 op Spoor 4.

Je zal dan wel denken, waarom neem ik niet om 16.58 de stopper naar Rotterdam, voor een 15 minuten minder overstaptijd?

Op Rotterdam Centraal ga ik altijd even bij de broodjeszaak 2 broodjes halen, en nog even snel wat fotootjes schieten.
Normaal gesproken is de IC naar Leeuwarden al eerder aan, dus kan ik in alle rust mijn stekkie opzoeken. Helemaal achteraan in de trein, de laatste bak/coupé om in Lwd vooraan uit te stappen

Oja, ik ga ook nog een reisverslagje met foto's maken, onderweg dus een kladblok bij me
pi_75265280
  donderdag 3 december 2009 @ 22:51:48 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75265420
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:28 schreef Crientj het volgende:

[..]

Jep, aldus LeeuwarderCourant.
quote:
Treinstoring bij Leeuwarden voorbij
LC | Gepubliceerd op 03 december 2009, 18:27
LEEUWARDEN -

– Treinreizigers kunnen weer ongestoord reizen naar en van Leeuwarden.

Kort na zes uur vertrok vanuit Leeuwarden de eerste trein richting Harlingen. Kort hierna zouden treinen volgen richting Sneek, Groningen en Heerenveen, zo is omgeroepen op het perron.

De wisselstoring was tegen vier uur ontstaan, in de naaste omgeving van Leeuwarden. Reizigers zijn per bus vervoerd.
pi_75266733

Het contrast tussen oud en nieuw is eenvoudig te vinden in de stad Berlijn. Twintig jaar na de val van de muur is meer dan de helft van de stad gemoderniseerd en opgeknapt. Maar tot op de dag van vandaag is men bezig de stad verder te ontwikkelen. In de omgeving van het 'nieuwe' Berliner Hauptbahnhof is dat niet anders. Het bekende en onmogelijk te missen kruisingsstation voor U+S-Bahn, Regional und Fernverkehr biedt plaats aan 15 perronsporen, waarvan er slechts 6 direct daglicht zien. De overige 9 bevinden zich een flink aantal meters onder de grond.

Berlijn is een stad van uitersten. Zo wil de gemeente er alles aan doen de stad voor toeristen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. De oever van de Humboldthafen (een zijtak van de rivier de Spree) wordt flink aangepakt, binnen niet al te lange tijd moet ook dit deel van de stationsomgeving onderdeel uitmaken van een lange wandelpromenade. Op de middag van vrijdag 21 augustus 2009 was er klaarblijkelijk geen haast of waren er geen geplande werkzaamheden, want de bende lag er troosteloos bij.

Een ander fraai contrast is wel de trein die zojuist vanaf het Hauptbahnhof richting het oosten vertrokken is. Een 'vrij' nieuwe lokserie betreft de zogenaamde Traxx van de Bombardier-familie. Onder de Baureihe 145 zijn in Duitsland 80 lokomotieven bij de Deutsche Bahn / Railion DB Logistics / DB Schenker whatever gestationeerd. Toch rijdt deze lokserie niet alleen maar goederentreinen. Dagelijks wordt de Nachttrein naar Moskou Belorusskaja tussen Berlijn en Frankfurt(Oder) getrokken door een lok van de serie 145, de voorloper van de echte Traxx-serie, zoals wij die ook in Nederland nu kennen. De 145 035 mag dan wel tussen 1997 en 2002 gebouwd en in dienst gesteld zijn, de rijtuigen daarachter lijken al wat langer rond te rijden. Het betreffen slaaprijtuigen van het type WLABmee van de RZD, Rossijskije schelesnyje dorogi, de Russische Spoorwegen, en de BC, Belaruskaja Tschyhunka, de Witrussische Spoorwegen.

Onder treinnummer D441 vertrekt elke dinsdag en donderdag t/m zondag rond 15:00 deze trein uit de Duitse hoofdstad en zal gedurende de lange reis naar Moskou andere de steden Poznan, Warszawa en Minsk aandoen. Tevens heeft de trein doorgaande rijtuigen naar St. Petersburg. De trein bestaat gemiddeld uit zo'n 9 rijtuigen, maar dit aantal verschilt per rijdag. Dit is toch heel wat anders als de 'lullige' twee rijtuigen die on 'onze' Jan Kiepura meerijden.
pi_75266736
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:47 schreef greavy het volgende:

...

Oja, ik ga ook nog een reisverslagje met foto's maken, onderweg dus een kladblok bij me
Hopelijk kan je dan ook de Thalys op de foto krijgen

@Hierboven
Mooie foto. (zelf gemaakt?)
En een leuk stukje informatie

[ Bericht 13% gewijzigd door STTSJT op 03-12-2009 23:29:38 ]
Me.. me.. me.. Me too
  vrijdag 4 december 2009 @ 00:17:08 #60
136283 knars
Teethgrinder
pi_75268568
om nog even aan te halen op de bovenleidingloze bruggen in het vorige topic - de brug over de Gouwe bij Alphen aan den Rijn is er ook zo een.
pi_75268788
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
Pak dan Hengelo - Wierden, kun je de trein naar Mariënberg ook nog meenemen in het plaatje
pi_75268906
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]

Mooie plaat, in april liep ik ook even in Berlijn rond.
Ik versta nog altijd niet goed waarom die Duitsers het grootste deel van het station onder de grond hebben gebouwd. De treinen moeten nu nog onder de Spree (die is het toch denk ik?).
Weet iemand waar de sporen beginnen te zakken en waar ze dan weer uitkomen???
pi_75269280
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:17 schreef knars het volgende:
om nog even aan te halen op de bovenleidingloze bruggen in het vorige topic - de brug over de Gouwe bij Alphen aan den Rijn is er ook zo een.
Dan weet ik er nog wel 1. Op de lijn Almelo-Marienberg vlak bij Almelo heb je een brug over een zijtak van het twente kanaal (dacht dat t kanaal zo heete), en het is een diesel lijn.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75269327
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:41 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Dan weet ik er nog wel 1. Op de lijn Almelo-Marienberg vlak bij Almelo heb je een brug over een zijtak van het twente kanaal (dacht dat t kanaal zo heete), en het is een diesel lijn.
pi_75269463
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mooi foto, goed verhaal erbij! Grappig dat je er nu mee komt. Aanstaande zondag ga ik naar Berlin Hbf.
  Redactie Sport vrijdag 4 december 2009 @ 08:51:19 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75272394
Mat'54 766 en Plan U 121, die beiden bij de SHD in Amersfoort stonden, zijn vanmorgen vroeg op weg gegaan naar Leidschendam. Rond 7.30 reden ze door Amsterdam Centraal in de richting van Sloterdijk.
Bron: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=317
PM mij!
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 09:09:43 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_75272633
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Mooi foto, goed verhaal erbij! Grappig dat je er nu mee komt. Aanstaande zondag ga ik naar Berlin Hbf.
* Guppy wil ook weer!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:49:05 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75273486
Vanochtend een ICM gezien bij Zwijndrecht in de richting van Dordrecht en verder..
Die rijdt daarzo toch bijna nooit?
pi_75276127
Berlin hbf is echt een indrukwekkend gebouw. Ik heb nogal last van .hoogtevrees en dat speelde goed op tijdens het naar beneden kijken vanaf de s-bahn perrons
pi_75281122
quote:
Twee als Zwarte Piet verklede studenten van het ROC Flevoland zijn door een conducteur uit de trein gezet op station Almere Oostvaarders. Dat heeft het ROC vrijdag bekendgemaakt.

De twee zouden niet te identificeren zijn aan de hand van de foto op hun OV-jaarkaart.

De Pieten waren op weg om in Lelystad een leerbedrijf van het ROC te openen.
Whehehe
pi_75281822
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Whehehe
Die conducteur had zeker zijn dag niet .
pi_75282615
dit mag wel zeer opvallend genoemd worden, een virm als stoptrein tussen enschede en apeldoorn!

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2009 14:28:22 ]
pi_75283189
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Whehehe
Dan durven ze wel, maar bij een ongeschminkte neger houden ze zich angstig in hun eerste-klas stiltecoupé verborgen
pi_75287245
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
dit mag wel zeer opvallend genoemd worden, een virm als stoptrein tussen enschede en apeldoorn!
Niet zò opvallen als je denkt hoor

Heb al een paar keer gezien dat er een Virm lang denderede op dat traject.
Maar heb hem nooit zien stoppen

Maar het is wel zo dat het opvallend is dat het als stoptrein wordt gebruikt.

Had het misschien iets te maken met een wedstrijd van fc twente?
(weet ook niet wanneer je hem gezien hebt en heb je er een foto van )
quote:
Twee als Zwarte Piet verklede studenten van het ROC Flevoland zijn door een conducteur uit de trein gezet op station Almere Oostvaarders. Dat heeft het ROC vrijdag bekendgemaakt.

De twee zouden niet te identificeren zijn aan de hand van de foto op hun OV-jaarkaart.

De Pieten waren op weg om in Lelystad een leerbedrijf van het ROC te openen.
Zou de NS aan klagen voor Discriminatie.
Me.. me.. me.. Me too
  Redactie Sport vrijdag 4 december 2009 @ 16:23:18 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75287528

VIRM 9420
Als stoptrein van Enschede naar Apeldoorn, op Almelo de Riet
PM mij!
  Redactie Sport vrijdag 4 december 2009 @ 16:28:59 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75287727
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:16 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Niet zò opvallen als je denkt hoor

Heb al een paar keer gezien dat er een Virm lang denderede op dat traject.
Maar heb hem nooit zien stoppen

Maar het is wel zo dat het opvallend is dat het als stoptrein wordt gebruikt.

Had het misschien iets te maken met een wedstrijd van fc twente?
(weet ook niet wanneer je hem gezien hebt en heb je er een foto van )
Als FC Twente speelt rijden er wel VIRM's als stoptrein tussen Enschede en Rijssen, maar dat was niet het geval vandaag (die rijden ook als extra treinen trouwens, de stopper naar Apeldoorn rijdt gewoon met SGMm dan).

Schijnbaar is er vanmorgen in Zutphen wat misgegaan, daar komt de trein 's morgens namelijk wel. Gistermorgen reed dit stel trouwens tussen Utrecht en Leiden, dus die heeft er een aardig vreemde route opzitten
PM mij!
pi_75287831
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:23 schreef dennistd het volgende:
afbeelding
VIRM 9420
Als stoptrein van Enschede naar Apeldoorn, op Almelo de Riet
'Grappig" om te zien. Jammer dat ik het zelf niet gezien heb
Zou iemand weten of er binnen kort weer 1 op dat traject rijd of ... ?
Bedankt voor de foto dennistd.
Me.. me.. me.. Me too
  Redactie Sport vrijdag 4 december 2009 @ 16:34:21 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75287932
Ook trein 7064 (Enschede v 17.01) rijdt er straks nog mee.
PM mij!
pi_75288114
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:
Ook trein 7064 (Enschede v 17.01) rijdt er straks nog mee.
Ik neem aan dat i zo laat vertrekt uit enschede?
Zoja, dan hoop ik dat ik nog niet aan t eten ben zodat ik nog naar almelo toe kan gaan en een fototje maken
Hmm eens uitzoeken hoe laat hij daar is

Hij komt om half 6 aan in Almelooo dan zal ik hier straks eens de twentse trein pakken en geduldig wachten op Almelo

Thxs voor de info dat hij dan op dat moment rijdt
Me.. me.. me.. Me too
  Redactie Sport vrijdag 4 december 2009 @ 16:44:36 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75288269
v staat voor vertrek ja
Hele lijst:
Es v 17.01
Esd + 17.06
Hgl a 17.10
Hgl v 17.16
Bn + 17.21
Amri + 17.27
Aml a 17.30
Aml v 17.32
Wdn + 17.37
Rsn + 17.42
Hon + 17.48
Dvc + 17.57
Spa - 17.59
Dvgea - 18.01
Dv a 18.03
Dv v 18.04
Twl + 18.09
Apdo + 18.14
Apda - 18.17
Apd a 18.18
PM mij!
pi_75288429
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:44 schreef dennistd het volgende:
v staat voor vertrek ja
Hele lijst:
...
Das wel handig z'n lijst voor de andere mensen
Maar ik ga nu maar eens anders mis ik het twentse treintje
Dus tot later vanaaf
Me.. me.. me.. Me too
pi_75290269
Ik zag die VIRM net rond 16.35 op Almelo de Riet. Was wel even apart
pi_75290901
De Virm (Komt Almelo station binnen)

Me.. me.. me.. Me too
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:29:14 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75293509
VIRM

Tissiemooi
pi_75293695
Verrekte Irritante Ruk Maagzuurblender
  Redactie Sport vrijdag 4 december 2009 @ 19:50:21 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75294433
Zelfs op Hengelo-Borne wiebelde dat ding al als een gek
PM mij!
pi_75294509
Wie paint er ff steunwieltjes aan zo'n ding? Net als bij een kinderfietsje
pi_75294542
Zeer mooie avondfoto!
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:53:15 #89
111382 Ofyles2
pi_75294549
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:21 schreef STTSJT het volgende:
De Virm (Komt Almelo station binnen)

[ afbeelding ]
Ik wil er wel elke dag in zitten.
pi_75294708
Ik stel voor dat we alle Virms dan maar naar Noordoost-Nederland sturen.. daar schijnen ze er blij mee te zijn. Stuur de koplopers dan maar naar Brabant en men heeft een win-win situatie
pi_75294838
Ik vind VIRM ook wel fijn hoor
Gewoon beneden zitten, dan valt het wiebelen best wel mee
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:03:15 #92
111382 Ofyles2
pi_75295050
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:56 schreef Ireyon het volgende:
Ik stel voor dat we alle Virms dan maar naar Noordoost-Nederland sturen.. daar schijnen ze er blij mee te zijn. Stuur de koplopers dan maar naar Brabant en men heeft een win-win situatie
Misschien doen ze dat over twee weken.

Het wordt over twee weken drukkend druk naar Groningen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2009 @ 20:04:42 #93
Maffe Fries
pi_75295123
en dat voor twee glasplaten waar een paar lui achter zitten
pi_75295270
Beste foto ooit in fok treintopic
pi_75295336
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:
Beste foto ooit in fok treintopic
Ah, ik zie het al. Een notoire teruglezer.

pi_75295427
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, ik zie het al. Een notoire teruglezer.

hahah op deze reactie had ik gehoopt Je zag de grap er niet van in
pi_75295477
Virms blijven mooie dingen
In elkgeval zien ze er beter uit als die andere dubbel dekkers (hoe heten die ook al weer? dacht iets met dd?)
Hoop dat de ns ze vaker hier in t oosten inzet (kan ik ze vaker op de foto zetten )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75295537
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:

hahah op deze reactie had ik gehoopt Je zag de grap er niet van in

LUL
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:28:54 #99
111382 Ofyles2
pi_75295943
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:13 schreef STTSJT het volgende:
Virms blijven mooie dingen
In elkgeval zien ze er beter uit als die andere dubbel dekkers (hoe heten die ook al weer? dacht iets met dd?)
Hoop dat de ns ze vaker hier in t oosten inzet (kan ik ze vaker op de foto zetten )
DDM-1 en DD-AR.

De eerste krijg ik vaak genoeg voorgeschoteld. Zit voor geen meter.
pi_75295963
Zolang het rijdt droog is en ik kan zitten is een trein toch prima?
dag
pi_75296208
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:29 schreef Peter het volgende:
Zolang het rijdt droog is en ik kan zitten is een trein toch prima?
Nee
Moet ook een comfot hebben
Dus doe mij maar een vrim
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:28 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

DDM-1 en DD-AR.

De eerste krijg ik vaak genoeg voorgeschoteld. Zit voor geen meter.
Ben ik met je eens Vrim is beter dan dat matrieel
Me.. me.. me.. Me too
pi_75296345
Uitgerekend op de dag dat de SLT's niet erg positef in het nieuws waren heb ik er voor het eerst een ritje mee mogen maken. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe camera uit te proberen!

Ik mocht plaatsnemen in de 2606.

Jaaaa, een snelheidsmeter

Zelfs de prullenbakken zijn hip!

Nieuwekerk a/d IJssel is blijkbaar toch moeilijk om helemaal goed te schrijven.

Ook viel mij op dat de 'goedemiddag' heel anders klonk dan de rest van het omroepbericht. Klinkt toch wel vreemd als er middenin een omroepbericht opeens heel anders 'goedemiddag' wordt gezegd.

Verder een prima trein!

En tot slot nog even een ICM. (A)

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 04-12-2009 20:45:00 ]
pi_75296350
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:36 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Nee
Moet ook een comfot hebben
Dus doe mij maar een vrim

Wat klopt hier niet ?
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:40:41 #104
111382 Ofyles2
pi_75296388
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat klopt hier niet ?
Ik mis een R.
pi_75296408
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:50 schreef dennistd het volgende:
Zelfs op Hengelo-Borne wiebelde dat ding al als een gek
Haha ja dat vond ik ook
Jij zat ook in die trein waar ik in ging?

Hier een wazige foto toen ik aan kwam lopen in Hengelo.

En Dennis loopt achter een paal

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2009 20:41:28 ]
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:42:20 #106
111382 Ofyles2
pi_75296462
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien is de reisinfo op Linux gebaseerd.
pi_75296609
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien is de reisinfo op Linux gebaseerd.
Hoezo?
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:49:35 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75296753
Ik vind een VIRM er wel stoer uitzien. Net als ICM en de BDs van ICRm: "Kijk mij, ik ben een trein "
pi_75297009
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
Ik vind een VIRM er wel stoer uitzien. Net als ICM en de BDs van ICRm: "Kijk mij, ik ben een trein "
VIRM lijkt meer iets te willen zeggen als "Derrrp di durrr tsjoektsjoek"
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:02:01 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75297212
Offeh "ieeediiieeeediedelieduuuu tuuuuuuu tiiieeeee"
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:05:09 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75297328
quote:
[ afbeelding ]
Buttergeil ja
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:08:02 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75297452
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:41 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Haha ja dat vond ik ook
Jij zat ook in die trein waar ik in ging?
Die grafdingen schommelen ALLEMAAL als een malloot hoor
pi_75297612
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die grafdingen schommelen ALLEMAAL als een malloot hoor

Je bent wel aardig
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:15:10 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75297751
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Je bent wel aardig
Ik ben best aardig Alleen die treinen zijn gewoon kut Naja de waarheid mag gezegd worden toch?
pi_75297878
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben best aardig Alleen die treinen zijn gewoon kut Naja de waarheid mag gezegd worden toch?
Ik vind een VIRM super, vind het een van de mooiere treinen hier in Nederland, samen met DD-AR. Maar oke die mening word niet door iedereen gedeeld dat weet ik
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:47:13 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75299249
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik vind een VIRM super, vind het een van de mooiere treinen hier in Nederland, samen met DD-AR.
* Dr_Flash duwt Marko naar het apenreservaat dat Tubantia heet
pi_75300062
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

* Dr_Flash duwt Marko naar het apenreservaat dat Tubantia heet

En bedankt
  vrijdag 4 december 2009 @ 22:22:22 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75300567
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, jij víndt die treinen kut. Net zoals ik DD-AR kut vind
pi_75301134
Morgen tripje naar minden
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:11:54 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75302102
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:39 schreef RubenK het volgende:
Morgen tripje naar minden
Morgen L123 ophalen: Geraardsbergen - Enghien Dan nog 4 stations te gaan in België, waarvan zondag nog eentje
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:13:21 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75302149
eindelijk weer eens zonder vertraging en omreizen aangekome in lwd. 3maal is scheepsrecht. Morgen meer
  Redactie Sport vrijdag 4 december 2009 @ 23:32:00 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75302903
Een VIRM zit er mooi uit maar de reiservaring is minder

Zo goed genoeg?
PM mij!
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:39:32 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75303161
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:32 schreef dennistd het volgende:
Een VIRM zit er mooi uit maar de reiservaring is minder

Zo goed genoeg?
It gets you there, that's it. Heb me gisteren zelfs nog een keer 58 km lang laten martelen in dat kutschroot om vanuit Arnhem uiteindelijk met die mooie glanzende Velaro terug te reizen naar Utrecht. Bar vol met afgerangeerd personeel Iedereen aan de Franziskaners
pi_75303803
VIRM zijn echt fantastische trienen en je hebt ook nog mooi uitzicht bovenin.

fantastische trein
pi_75304535
quote:
Uitgerekend op de dag dat de SLT's niet erg positef in het nieuws waren heb ik er voor het eerst een ritje mee mogen maken. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe camera uit te proberen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Ook viel mij op dat de 'goedemiddag' heel anders klonk dan de rest van het omroepbericht. Klinkt toch wel vreemd als er middenin een omroepbericht opeens heel anders 'goedemiddag' wordt gezegd.

Verder een prima trein!

[ afbeelding ]
Leuk materieelverslagje Nieuwekerk maarliefst 2x op verschillende manier fout; dit is wel illustratief voor de computerproblemen in de SLT (dit is natuurlijk een menselijke fout ).

Ach, die snelheidsmeter is leuk, maar net als reisinformatie a litte to late; met m'n mobiel tover ik binnen 5 sec de actuele vertrektijden en GPS snelheid op 't scherm. GPS in oude apparaten wou 't alleen doen als je m letterlijk tegen het raam geplakt had, maar tegenwoordig heb ik zelfs in het gangpad onderin een VIRM bereik op 10 satellieten

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van die omroepen én een scherm, ik zou zeggen of/of. Als je iedere dag met die trein reist gaat 't behoorlijk je neus uitkomen. Vooral iedere keer "Het volgende station is A..." "U bevindt zich in de sprinter naar Station A, B, D en F" en direct na vertrek weer "GoedeXXX/Welkom, U bevindt zich in de sprinter naar Station B, D met eindbestemming F". Aangezien stoptreinstations vaak lange namen hebben, kan 't bericht zo wel erg lang duren. Als je pech hebt wordt het nog aangevuld met "Op station X kunt u overstappen op het bus- en metronetwerk van X". Ja duhh... daar heb ik niks aan. Als je nou zei vanaf welk perron een bepaalde trein vertrekt, is er nog iets nuttigs. En dan aan het end iets in de trant van "Het volgend station is F, dit is de eindbestemming van deze sprinter, we danken u voor het reizen met NS. Denk bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen". Maar goed, met m'n MP3 speler in heb ik er verder geen last van. Maar toch begrijp ik niet waarom men niet voor de 'conducteursachtige' omroep heeft gekozen, gewoon ("over enkele ogenblikken"/"volgend station") "Amsterdam Muiderpoort", en af en toe "u bevindt zich in de sprinter naar Amersfoort Schothorst".

Het uiterlijk en comfort van de sprinters (ook de SGMm) vind ik prima: 't stapt lekker snel uit en er is een gevoel van ruimte, ook als je 'ingeblikt' zit in de spits.
Killing as few patients as possible.
pi_75304596
foutje
pi_75304791
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90

Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
pi_75305543
Ochja, k maak ook wel eens een typ vout

Mooie foto's die van die virm en die nieuwe sprinters.

Rijden die dan nog goed? (die nieuwe sprinters)
Heb dr zelf nog nooit in gezeten

@Hierboven
Denk niet dat het zo gek lang zou duren
Zat een poos geleden ook in z'n trein (in marienberg opgestapt)
Dat ding trok op en vervolgens kappte die er mee en trok weer op en kappte er weer mee. En dat zn 3 a 4 keer achter elkaar , zat me echt af te vragen of we uberhaupt nog verder konden rijden met dat ding. maar wonder boven wonder reed de trein daarna goed alsof er niets aan de hand was
Me.. me.. me.. Me too
pi_75305587
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 00:42 schreef lezut het volgende:
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90

Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
klopt, soms rijdt er een 3tje en een 2tje als stopper sgmm

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2009 01:40:29 ]
pi_75305755
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 01:34 schreef STTSJT het volgende:
Rijden die dan nog goed? (die nieuwe sprinters)
Heb dr zelf nog nooit in gezeten
Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
pi_75305818
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
Ochja, dan maakt de NS zn naam ook weer waar (alhoewel ze reclame maken dat als je optijd wilt zijn je de trein moet nemen )
Zoetemeer? daar stap jij er zekers op (of in ieder geval ergens op dat traject )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75305842
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 00:42 schreef lezut het volgende:

Ach het heeft mij nog steeds verbaast dat het in 2007 de IC reed tussen Zl - Nm. Het moet nog tot dec? 2012 volhouden voordat de nieuwe aanbesteeder mag gaan rijden. Maar voor de rest blijven het wel echte treinen, het geluid .
pi_75305871
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 02:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach het heeft mij nog steeds verbaast dat het in 2007 de IC reed tussen Zl - Nm. Het moet nog tot dec? 2012 volhouden voordat de nieuwe aanbesteeder mag gaan rijden. Maar voor de rest blijven het wel echte treinen, het geluid .
Ben benieuwt wat voor'n chaos het dan wordt als het hoofd rail net wordt los gegooid. (Niet dat NS nou de beste is maar toch, kijk naar engeland waar t al een paar jaar zo draait en daar loopt het volgens mij ook niet echt lekker.
En ben benieuwt met wat voor'n matrieel de vervoerders gaan rijden (de huidige stoptreinen als ic:P).
Me.. me.. me.. Me too
pi_75308873
Zit nu in de intercity berlijn
pi_75309149
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Laatste weken 1x 7 minuten vertraging gehad met een sgm, en verder niks noemswaardigs ( heb altijd 7.22 van oost naar gouda)
pi_75309549
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 02:08 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ben benieuwt wat voor'n chaos het dan wordt als het hoofd rail net wordt los gegooid. (Niet dat NS nou de beste is maar toch, kijk naar engeland waar t al een paar jaar zo draait en daar loopt het volgens mij ook niet echt lekker.
En ben benieuwt met wat voor'n matrieel de vervoerders gaan rijden (de huidige stoptreinen als ic:P).
NS rijd na 2015 gelukkig gewoon verder op het hoofdrailnet. Als enig wel te verstaan.
pi_75310846
quote:
Trein naar België goedkoper
ROOSENDAAL - Treinreizen naar België wordt goedkoper, als Roosendaal straks is aangesloten op het Belgische spoorwegennet.

De ritprijs van Roosendaal naar Antwerpen daalt dan met zo'n vier euro; naar Brussel gaat het straks ongeveer zeven euro in de portemonnee schelen.

Op het station komt een kaartautomaat van de NMBS (Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen) te staan, waar reizigers de (goedkopere) Belgische kaartjes kunnen kopen.

De prijsdaling is het gevolg van het afschaffen van het grenstarief. Dat grenstarief vervalt, omdat het station van Roosendaal volgend jaar wordt aangesloten op het Belgische spoorwegennet. De Interregio-treinen die nu in Essen stoppen, hebben straks Roosendaal als eind- en beginbestemming.

De Interregio-trein stopt nog vier keer tussen Roosendaal en Antwerpen; bij de stoptrein tussen beide steden is dat maar liefst dertien keer het geval.

De huidige intercity is nog altijd het snelst; de trein rijdt van Roosendaal via Antwerpen naar Brussel zonder verdere onderbreking. Deze verbinding vervalt echter als de hsl gaat rijden. Die stopt niet in Roosendaal, maar in Breda.

Naast het plaatsen van een nieuwe ticketautomaat moet ook het perron worden aangepast, alvorens Roosendaal de Belgische interregiotrein kan ontvangen. Dit is nodig vanwege het hoogteverschil van de treinen.
't Schijnt al definitief te zijn dus.. Achja, in ieder geval beter dan alleen dat boemeltje
pi_75312324
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Laatste weken 1x 7 minuten vertraging gehad met een sgm, en verder niks noemswaardigs ( heb altijd 7.22 van oost naar gouda)
En hoe vaak was het afgelopen week een SLT?
pi_75312343
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
pi_75312355
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:30 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En hoe vaak was het afgelopen week een SLT?
minstens 1x per week

Edit : ik heb afgelopen week alleen maar sgm gehad
en ik kan ook niet lezen

[ Bericht 21% gewijzigd door Yreal op 05-12-2009 13:32:33 (ik kan niet lezen) ]
pi_75312382
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Schijnt al definitief te zijn dus.. Achja, in ieder geval beter dan alleen dat boemeltje
Heel mooi nieuws! Ik reis vaak naar Heide, en dat is vanaf Roosendaal nu echt belachelijk duur. Vanaf wanneer gaat dit gebeuren?

Ook die trein naar Charloi is een mooi alternatief voor de internationale trein. M6
  Redactie Sport zaterdag 5 december 2009 @ 13:34:35 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75312415
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef Yreal het volgende:
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
Hij rijdt geen 4x per uur hoor, maar hij stopt op vier stations meer dan de Benelux. De frequentie is gewoon 1x per uur. Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
PM mij!
pi_75312419
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef Yreal het volgende:
En goedkoper dan de huidige internationale trein. De intercity naar Charloi rijdt nu trouwens alleen doordeweeks, maar ik mag hopen dat dit gaat veranderen zodra ie tot Roosendaal rijdt.
pi_75312503
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hij rijdt geen 4x per uur hoor, maar hij stopt op vier stations meer dan de Benelux. De frequentie is gewoon 1x per uur. Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
Zeeuwen ook weer blij
pi_75312566
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
Net genoeg tijd om helemaal terug naar de trappen te lopen, naar het eilandperron te gaan en daar weer naar het andere uiteinde te lopen . Althans, ik neem aan dat perron 1a wordt aangepast
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:51:19 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75312800
Een Belgische kaartautomaat? Kun je daar dan ook alleen maar met Bancontact betalen zoals bij alle andere NMBS-automaten?
pi_75312975
Als ze het überhaupt al doen...
pi_75314594
Even een vraagje: De NS-reisplanner stuurt mij voor een reis naar Antwerpen-Centraal over Dordrecht. Reis je dan met de beruchte Fyra waarover ook op het Nederlands grondgebied toeslag moet worden betaald. Of heb ik (met Studenten-OV) genoeg aan een kaartje Roosendaal (gr) - Antwerpen-Centraal?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 15:05:36 #149
Maffe Fries
pi_75314681
dat laatste
pi_75315155
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:34 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

NS rijd na 2015 gelukkig gewoon verder op het hoofdrailnet. Als enig wel te verstaan.
Is dat zo? Dacht dat het kabinet ofzo daar nog een beslissing over moest nemen.
Blijkbaar heb dan iets gemist
Me.. me.. me.. Me too
pi_75315220
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:25 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Is dat zo? Dacht dat het kabinet ofzo daar nog een beslissing over moest nemen.
Blijkbaar heb dan iets gemist
Nou alle partijen waren voor zelfs VVD. alleen CDA wou niet nu al zekerheid geven.
quote:
Volgens PvdA kamerlid Samsom kost een aanbesteding veel geld, aandacht en tijd. Hij wil de concessie nog één keer aan NS gunnen voor een zo lang mogelijke periode. Ernst Cramer (ChristenUnie) was verhinderd, maar liet desgevraagd weten dat hij ook op die lijn zit en voorstander is van een maximale periode.
Ook de VVD wil een aanbesteding „niet serieus overwegen”, zei Kamerlid Charlie Aptroot. De politieke partijen willen nu al duidelijkheid scheppen aan NS, omdat ze wlillen voorkomen dat NS uit onzekerheid weigert te investeren in het spoor.

Allen het CDA wil nog niet zeggen of zij de concessie aan NS wil gunnen. De partij wil voorkomen dat NS zich nu al rijk rekent.
http://www.treinreiziger.(...)act_verlengen-141932
pi_75315396
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:28 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Nou alle partijen waren voor zelfs VVD. alleen CDA wou niet nu al zekerheid geven.
[..]

http://www.treinreiziger.(...)act_verlengen-141932
Nu je het er zo neer zet gaat er bij mij vaag iets branden
Maar beter dat de NS blijft op t hoofdspoor
Bedankt voor de moeite (en de informatie )
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:54:38 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75315877
Van mij mag NS op het hoofdrailnet blijven rijden, maar dan meer richting een Zwitsers model: NS als landelijke vervoerder met (echte) IC's en sneltreinen, en de regionale overheden die het lokaal vervoer regelen: stoptreinen en bussen als feeders voor de grotere stations.
pi_75315948
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:54 schreef James1988 het volgende:
Van mij mag NS op het hoofdrailnet blijven rijden, maar dan meer richting een Zwitsers model: NS als landelijke vervoerder met (echte) IC's en sneltreinen, en de regionale overheden die het lokaal vervoer regelen: stoptreinen en bussen als feeders voor de grotere stations.
Denk dat dat geen eens z'n slecht idee is.
Waneer ga je naar Denhaag om t voor te stellen?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75316519
james heeft altijd wel goede ideeën

james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
pi_75316955
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:21 schreef Yreal het volgende:

james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
hoe zou die dan nog moeten verbeterd? meer treinen per uur?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75317082
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:39 schreef STTSJT het volgende:

[..]

hoe zou die dan nog moeten verbeterd? meer treinen per uur?
nee, maar in de toekomst vervalt de verbinding
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:43:33 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75317097
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:21 schreef Yreal het volgende:
Dankje!
quote:
Wie weet... maar dan zou ik beter eerst wat partners kunnen zoeken die al wat meer dingen in orde hebben, zoals een spoorwegvergunning enzo
pi_75317145
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dankje!
[..]

Wie weet... maar dan zou ik beter eerst wat partners kunnen zoeken die al wat meer dingen in orde hebben, zoals een spoorwegvergunning enzo
Trouwen met een rijke vrouw doet ook wonderen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75317287
het zou uiteraard de ultieme spoor-hobby zijn ; een eigen spoorbedrijf

geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
pi_75317337
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Yreal het volgende:

geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
Zou wle gaaf zijn
Hoe ga je het bedrijf dan noemen?:P
Me.. me.. me.. Me too
pi_75317404
Als ik genoeg geld had. Zou ik er wel voor zorgen dan utrecht arnhem 4 sporig zou worden. En nijmegen - roermond en zevenaar - winterswijk 2 sporig.
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:54:44 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75317443
In het goederen- en het regionale vervoer is al gebleken dat een nieuwe partij soms betere ideeën heeft dan de gevestigde orde. Ik denk dat dat op het internationale vervoer ook best wel te halen valt... mensen stellen andere eisen en wensen aan reizen, en een nieuwe speler kan daar soms best wel goed op inspelen.
pi_75317797
een naam vind ik altijd lastig

je moet tegelijk overkoepelend samevattend en pakkend zijn
pi_75317872
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:08 schreef Yreal het volgende:
een naam vind ik altijd lastig

je moet tegelijk overkoepelend samevattend en pakkend zijn
Tsja Anders noemje hem naar jezelf
Me.. me.. me.. Me too
pi_75317924
nee Jeroen treinen

lekker pakkend
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:13:13 #167
111382 Ofyles2
pi_75317957
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Yreal het volgende:

Misschien stap ik ook in, afdeling ICT.
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:13:14 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75317958
"Schat, ik bel je zo terug. Ik moet even een Jeroen pakken"

pi_75317969
De Oostenrijkers hebben met hun Railjet al de meest geniale naam te pakken imo
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:14:08 #170
111382 Ofyles2
pi_75317989
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:13 schreef James1988 het volgende:
"Schat, ik bel je zo terug. Ik moet even een Jeroen pakken"

Dat klinkt inderdaad truttig.
pi_75318069
nee ja ben nu bezig met de MER (MER ^1000) en bedrijfseconomie, daarna master in business nog iets of economie nog wat en dan ben ik toch wel bereid het ondernemen in te gaan
pi_75318086
Wil Syntus of Veolia niet starten met een int. trein?
dag
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:18:04 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318118
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
pi_75318181
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:

Wel met valero treintjes of iets dergelijks dan he
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:20:58 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318217
Nee natuurlijk niet, dat is Arriva te duur. NS had toch nog wel ergens wat wegroestende wadlopertjes staan?
pi_75318264
quote:
Welke maatschappij die hier in Nederland rijdt heeft wel een fatsoenlijke 1e klas?(op de NS uitgezonderd dan )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75318273
Hé , wij gaan hier centjes mee verdienen, niet arriva
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:24:07 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318318
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:22 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Welke maatschappij die hier in Nederland rijdt heeft wel een fatsoenlijke 1e klas?(op de NS uitgezonderd dan )
Deutsche Bahn?
pi_75318331
eerste klas van ICE3
pi_75318413
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Deutsche Bahn?
Ja oke, maar kan je eigenlijk wel zeggen dat die hier in NL rijden? De NS trekt hun wagon's
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:24 schreef Yreal het volgende:
eerste klas van ICE3
Valt toch onder NS? bedoel dat de NS hier in nl rijdt met die Ice's naar Duitsland toe ?
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:31:04 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318499
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:27 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ja oke, maar kan je eigenlijk wel zeggen dat die hier in NL rijden? De NS trekt hun wagon's
De tractie van de Pimpel wordt inderdaad door NS gedaan, met een 17/1800. Maar CityNightLine rijdt met eigen locs en is volledig DB.
quote:
Valt toch onder NS? bedoel dat de NS hier in nl rijdt met die Ice's naar Duitsland toe ?
Er zijn een paar (4) ICE's van NS Hispeed, maar de rest die in Nederland komt is van DB. Rijdt dat dan onder de vlag van DB of van NS?
pi_75318502
de pimpel voertuigen zijn van de DB, getrokken door de ns, en de ICE's zijn toch van het algemene bedrijf? Toch
pi_75318525
ik ben ook maar nieuw in alle technische informatie en wat is van wie. ik keek altijd gewoon treintjes
pi_75318568
Waarschijnlijk de laatste keer dat ik ooit nog met NS hispeed ga reizen, zootje oplichters is het.

Ik nam een trein te vroeg terug naar nederland, na met minstens 5 DB medewerkers gesproken te hebben of het mogelijk was met mijn kaartje die allemaal zeiden 'ja dat kan hoor, maar dan heb je geen zitplaats reservering'

Net na bad bentheim controler, beweert de conducteur dat mijn ticket alleen op DIE bepaalde trein geldig is, en kreeg ik een boete aan mn laars gelapt van 40 (prijs van mijn ticket) + 40 (boete duitsland) + 35 (boete nederland) dus in totaal 115 euro

Nu ga ik zo bij schiphol aan de balie even wat ruzie maken want ik ga hier echt niet mee akkoord. Al moet het tot een dagvaarding komen ik betaal geen cent
pi_75318609
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

De tractie van de Pimpel wordt inderdaad door NS gedaan, met een 17/1800. Maar CityNightLine rijdt met eigen locs en is volledig DB.
[..]

Er zijn een paar (4) ICE's van NS Hispeed, maar de rest die in Nederland komt is van DB. Rijdt dat dan onder de vlag van DB of van NS?
Die city heb ik niet meer aangedacht
En die ICE, als ze van DB zelf zijn onder hun eigen vlag natuurlijk
Maar komen die dan zo vaak in NL en probeert de NS niet om hun eigen stelen daar voor te gebruiken?
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:36:45 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318649
Volgens mij rijden die treinen van NS Hispeed gewoon in een poule mee... ze komen tenslotte ook in België. En ik heb in NL ook al eens een DB-ICE gehad.
pi_75318734
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:36 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij rijden die treinen van NS Hispeed gewoon in een poule mee... ze komen tenslotte ook in België. En ik heb in NL ook al eens een DB-ICE gehad.
oke
Dat ze in België je kwamen staat me iets va bij.
Ga denk ik in de vakantie eens kijken of ik er een mmoie foto van kan maken er er in mee rijden

Offtopic:
Wens iedereen een fijne sinterklaas avond!
ik hou het voor gezien (later vanaaf ofzo ben ik er wel weer )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75318891
Later

Er is veel moois op de markt kwa treintjes btw
pi_75319132
"European rail service" is volgens mij nog geen bedrijfsnaam...

En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
dag
pi_75319159
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:56 schreef Peter het volgende:

En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
Waarom nou weer Alkmaar . Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen? i
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:00:11 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75319220
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:56 schreef Peter het volgende:
Wel te verwarren met ERS Railways, de goederenvervoerder
quote:
Wellicht
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom nou weer Alkmaar . Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen? i
DB is volgens mij een partij die best wel doorheeft waar mogelijkheden zitten... i.p.v. die focus op alleen maar de HSL van Hispeed, NMBS en SNCF.
pi_75319240
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Heeft de DB nu een NL-BE verbinding dan?

En alkmaar om ook binnen NL reizigers over een lang traject te kunnen vervoeren ( En dan hoef je niet te keren op A'dam Centraal..)
dag
pi_75319368
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:01 schreef Peter het volgende:
Heeft de DB nu een NL-BE verbinding dan?
Neen. DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
pi_75319656
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Neen. DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
Woa

Oh en alkmaar
pi_75320403
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Stukkie A'dam centraal - Brussel erbij en ze kunnen rondjes rijden
dag
pi_75321301
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Stukkie A'dam centraal - Brussel erbij en ze kunnen rondjes rijden
Sweet...
pi_75323894
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?

VIRM-4 wil ik sowieso eens inzitten.
pi_75324008
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:15 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?

Op 't Fok! Forum schijnen ze er wel wat vanaf te weten

Wat is je vertrekstation en hoeveel tijd wil je ermee kwijt zijn?
pi_75324135
Rotterdam Alexander, maar Rotterdam Centraal, Den Haag HS, Den Haag Centraal, Gouda of zelfs Amsterdam centraal is prima.

En ik wil rond een uur of 10 beginnen en een uur of 8/9 weer terug. Maar de hele dag in de trein gaat me wat ver.
pi_75324198
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:15 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

De trein van Den Haag naar Utrecht heeft opvallend vaak VIRM 4. Aangezien deze in Utrecht keert op de trein naar Leiden, moet de trein Leiden - Utrecht het ook vaak hebben. Verder rijden ze niet echt op vaste plekken.
pi_75324265
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
pi_75324286
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:26 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende: Maar de hele dag in de trein gaat me wat ver.
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
pi_75324317
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:32 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
Ja, alle treinen binnen Nederland, behalve de Thalys en voor de ICE heb je natuurlijk toeslag nodig. Alhoewel de ICE wel een aanrader is, 1e klas.
pi_75324465
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
Hoe was het in België, ouwe?
pi_75324545
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
pi_75324568
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe was het in België, ouwe?
Vast net zo nat als hier Morgen nog maar eens proberen
pi_75324654
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:45 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:54:31 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75324726
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
pi_75324867
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
pi_75324908
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
Daar maakt op Klarenbeek ook niemand zich druk om
pi_75324960
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:00 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
pi_75325180
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Zie, ik grijp het niet uit de lucht.
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:26:35 #213
111382 Ofyles2
pi_75325453
quote:

[..]

[..]

Stel je niet aan. Twee weken geleden deed ik hetzelfde traject en kwam ik gezond uit de trein.

Dr_Flash verkoopt alleen maar kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.
pi_75325487
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:30:00 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325518
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.

Nja, één ding is zeker: mocht ik ooit een treinbedrijf beginnen dan wordt het géén VIRM. Ik wil wel uniek zijn
pi_75325556
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
dan wordt het géén VIRM.
Ik doe je avatar vast even
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:33:59 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325605
Ah, de Bs van de Benelux in de sneeuw. Goede keuze.
pi_75325616
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
  Redactie Sport zaterdag 5 december 2009 @ 22:36:13 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75325652
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
PM mij!
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:36:36 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325660
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.

VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man

SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
pi_75325661
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:37:56 #222
111382 Ofyles2
pi_75325693
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik gok iets van rond de 1000.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 22:43:58 #223
Maffe Fries
pi_75325831
quote:
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
pi_75326508
quote:

[..]

[..]

Z'n achtbaan ritje is weer eens wat anders dan een normale trein reis
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:16:12 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75326595
waarom heb arriva in t noorden wel 1e klas, en de merwede-lingelijn niet???
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:17:20 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75326617
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
pi_75326688
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 23:31:54 #228
Maffe Fries
pi_75326958
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:17 schreef James1988 het volgende:
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
pi_75327149
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 23:39:58 #230
Maffe Fries
pi_75327182
opdoeken dat traject. Schommelt veel te veel
pi_75327240
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
ik irriteer me sowieso aan die lui die in de spits met de bus van centraal naar lammeschans gaan

Sodemieter de trein in man
pi_75327263
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:43 schreef Yreal het volgende:

Sodemieter de trein in man
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
pi_75327669
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
Zit i dan zo vol?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 03:52:14 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75330965
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:

Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
pi_75331483
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:

[ afbeelding ]

Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
Ik wil dat ook!!!
  zondag 6 december 2009 @ 10:36:10 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75332159
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.

Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen

I love that!

Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen

[ Bericht 31% gewijzigd door greavy op 06-12-2009 10:44:05 ]
pi_75332643
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
't Verschil is inderdaad denderend groot.. Een laagje stof op een plank of een laagje nepleer op een plank. 'k Heb al heel wat Eerste-klas gezeten maar zo slecht als in de Spurts ben ik nog niet tegengekomen.. (Al komt SGMm érg dicht in de buurt)
pi_75332652
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
En hoe fantastisch is die eerste klas Exact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.

DD-AR en DDM overtreffen inderdaad alles qua capaciteit; alleen al qua zitplaatsen komt 4-bakken DD-AR (motorwagen) uit op 600 stoelen. Daar komen dus nog zeker 200 staplaatsen bij. Bij DD-AR met loc zijn er ca. 80 stoelen extra, almede ca. 20 staplaatsen. Dat is dus 900 plaatsen.

DDM-1 (6 bakken+1800) heeft alleen al aan zitplaatsen 818, met staplaatsen ruim over de 1000. Per bak iets minder zitplek dan DD-AR.

Dus op diverse trajecten zal SLT een DD-ARtje moeten vervangen, maar dan moet je wel denken aan 2x4 of 4+6. Op sommige trajecten zullen ze het echter toch met een los 6je moeten doen.
pi_75333087
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:15 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

En hoe fantastisch is die eerste klas Exact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
[..]
Het voordeel van de 1ste klas is het stopcontacten aan de zijkanten van de afvalbakjes.
  zondag 6 december 2009 @ 12:18:54 #240
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75333703
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:

Hou er wel rekening mee dat je hier materieel met extra lange bakken vergelijkt met materieel met hele korte. Dus even rekenen met die getallen:

In 270 meter VIRM (10 bakken = zesje+viertje) passen 1465 reizigers,
In 270 meter SLT (16 bakjes = zesje+zesje+viertje) passen er 1606.
pi_75334138
  zondag 6 december 2009 @ 17:16:57 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75341593
quote:
Op zondag 6 december 2009 07:18 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik wil dat ook!!!
Uitleg over de UIC-codes
Ontbrekend getal berekenen

Succes
pi_75342037
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:36 schreef greavy het volgende:
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.

Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen

[ afbeelding ]

I love that!

Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen
Inderdaad, helaas kom je dat niet meer tegen
Wegens het teveel tijd kosten op de stations en te storings gevoelig (Dat was de reden dat ze t hebben afgeschaft)
Maar volgensmij is het eerde dat er te weinig onderhoud aan gepleegd is waar door er vaak storingen op traden. Ik wil ze terug, anders mogen ze de naam ook wel veranderen
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 17:38:14 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75342212
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
pi_75342752
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?

Also

Lolwut
pi_75343326
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
pi_75343393
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:56 schreef Yreal het volgende:
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?

Also

[ afbeelding ]

Lolwut
Blijkbaar.
Zelf gemaakt die foto? (staan die aan elkaar gekoppeld of staan ze gewoon dicht tegen elkaar aan?)
Me.. me.. me.. Me too
  Redactie Sport zondag 6 december 2009 @ 18:23:10 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75343492
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:17 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergens
PM mij!
pi_75343586
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:19 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
pi_75343649
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ochja, Lief kind heeft vele namen (Alhoewel, kind??? )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75343659
Die foto is blijkbaar al een tijdje geleden gemaakt, gezien de ongereviseerde Koploper geen chopper-aandrijving heeft en dus ICM 1/2 is. En die serie is al een hele tijd ICMm.

En bedankt nog dennistd
pi_75343818
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Tja, ik gebruik ook gewoon de namen die het publiek geeft, anders begrijpen ze me niet.('hondekop, koploper en dubbeldekker'). Ik vind het zelf ook wel een stuk leuker
  zondag 6 december 2009 @ 18:39:11 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75343923
Een vriend van me noemt ICRm steevast de 'Zwolle-Roosendaal-trein die zo lekker zit'.
  zondag 6 december 2009 @ 18:45:55 #254
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75344110
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergens
De bediening in de cabine is nog gewoon aanwezig, ook de drukknopen aan bij de deur zijn nog aanwezig.
De Deur is alleen electrisch en pneumatisch afgesloten, en zelfs ontkoppeld.
Het zit niet eens meer in circuit van de groene lamp (Lamp deuren dicht)
pi_75344327
Ik zou de doorloopkop nog wel eens één keer open willen zien, maar als het aan NS ligt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Ik heb eigenlijk nooit fatsoenlijk afscheid kunnen nemen...
  zondag 6 december 2009 @ 18:59:42 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75344523
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:53 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik zou de doorloopkop nog wel eens één keer open willen zien, maar als het aan NS ligt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Ik heb eigenlijk nooit fatsoenlijk afscheid kunnen nemen...
Hetzelfde hier!
Ik vond het altijd fijn, en wil het wel weer meemaken.
De nieuwe ICMm heeft nu een 'plaat' die de trein er vooral niet mooier op maakt
Vrijdag was er ook een conducteur die de doorloopkoppen wel graag terug wou hebben
  zondag 6 december 2009 @ 19:00:07 #257
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75344536
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel een enkeltje met de OV-chipkaart me kost?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75344804
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:00 schreef Christiaan het volgende:
Nee, is ook nog niet vast gelegd hoe duur het wordt.
Kijk maar:
http://www.ov-chipkaart.n(...)betalenperkilometer/
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 19:35:35 #259
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_75345522
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Verder een prima trein!

[ afbeelding ]
Was dat op Rotterdam CS ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_75346190
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:35 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Was dat op Rotterdam CS ?
Bij 't eerste plaatje is het (zoals je al zegt) Rotterdam CS
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 19:57:02 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75346217

566 down, 7 to go
pi_75346266
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

566 down, 7 to go
Kan aan mij liggen , Maar ik snap t niet
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 20:02:20 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75346396
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:58 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen , Maar ik snap t niet
Dat ligt aan jou
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75346533
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou
SPOILER
Ach sooooo
Zeg dat dan
Mooi bordje heb je daar op de foto gezet. Heb je er meerdere op de foto gezet vandaag (of waneer je die foto ook hebt gemaakt ) of was dat de enige?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 20:09:30 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75346662
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:06 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ach sooooo
Zeg dat dan
Mooi bordje heb je daar op de foto gezet. Heb je er meerdere op de foto gezet vandaag (of waneer je die foto ook hebt gemaakt ) of was dat de enige?
Nog wel een paar andere nieuwe gescoord ja. Maar dit was de belangrijkste
pi_75347477
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nog wel een paar andere nieuwe gescoord ja. Maar dit was de belangrijkste
Oke , leuk
Ga je die hier ook posten (de rest) of heb je een of ander account op een site als bijvoorbeeld flckr waar je ze op gaat zetten?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 20:32:16 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75347563
Mocht het je interesseren, kun je om te beginnen hier eens een kijkje nemen
http://www.pbase.com/dr_flash/bordjes
pi_75347958
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden

Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks _ !
  zondag 6 december 2009 @ 20:44:13 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75348033
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:

Of nul tussen vrijdagmiddag en maandagochtend
pi_75348108
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het je interesseren, kun je om te beginnen hier eens een kijkje nemen
http://www.pbase.com/dr_flash/bordjes
Dat zal ik eens doen na dat ik de tv heb uitgezet
Ben benieuwt
quote:

quote:
Op zondag 6 december 2009 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of nul tussen vrijdagmiddag en maandagochtend
Doen ze goed dan
En dan maar klagen over dat hier in NL een trein te laat komt
Me.. me.. me.. Me too
pi_75348288
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:46 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Dat zal ik eens doen na dat ik de tv heb uitgezet
Ben benieuwt
[..]

[..]

Doen ze goed dan
En dan maar klagen over dat hier in NL een trein te laat komt
Ach ja, we praten dan vooral over wallonië , en daar is sowieso niks
  zondag 6 december 2009 @ 21:01:14 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75348816
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:00 schreef Christiaan het volgende:
Voor reizen met de trein ga je naar NS.nl, dan staat het in de reisplanner bij het uitgebreid prijsadvies. Voor het overig vervoer heeft 9292ov.nl deze calculator.
pi_75349466
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ach ja, we praten dan vooral over wallonië , en daar is sowieso niks
Ook geen friet kraam?

Zit nu een paar bordjes te kijken van Dr_Flash
Mooi gedaan Vooral met een paar treinen er tussen en die tekst op t reclame bord: Hier op eten
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 21:21:15 #274
111382 Ofyles2
pi_75349750
quote:

* Ofyles2 straks een kijkje neemt bij de NMBS.
pi_75350057
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:15 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ook geen friet kraam?

Zit nu een paar bordjes te kijken van Dr_Flash
Mooi gedaan Vooral met een paar treinen er tussen en die tekst op t reclame bord: Hier op eten
Friet hebben ze ook niet echt, alleen zompige gefrietuurde aardappel
pi_75350229
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

Friet hebben ze ook niet echt, alleen zompige gefrituurde aardappel
Hmmm, dan is het echt niks wat ze daar hebben.
Wordt het dan niet eens tijd om een klacht in te dienen om er meer treinen te laten rijden op dat traject ?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 21:33:48 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75350317
Of gewoon dat hele gedeelte af te steken en te laten zinken zodat we er een waterpretpark kunnen bouwen?
pi_75350396
Plat bombarderen, iedereen langs de grens zetten en gratis popcorn
pi_75350447
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Of gewoon dat hele gedeelte af te steken en te laten zinken zodat we er een waterpretpark kunnen bouwen?
Das ook een goed idee
Maar moeten we wel treinen in voor komen
I.p.v. Boomstammen op de wild water baan Wadlopers
Me.. me.. me.. Me too
pi_75354458
Laten we beginnen met het creeëren van de wallonische zee
  zondag 6 december 2009 @ 23:11:01 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75354580

De SouthWest Chief.
Voorheen heette de SouthWest Chief de SouthWest Limited.
Het betreft hier om een passagierstrein, over een lengte van 3631 kilometer, door het Midwesten en Zuidwesten van de Verenigde Staten. De starthalte is Los Angeles Union Station, om 6:45 PM Pacific time. Je komt 2 dagen later, aan rond 3:20 PM Central Time in Chicago Union Station

De route loopt van Chicago, Illinois naar Los Angeles, California. De route loopt door Illinois, Iowa, Missouri, Kansas, Colorado, New Mexico, Arizona en Californië.

Momenteel bestaat de trein uit twee P42 locomotieven, bagagewagen, Superliner overgang slaapzaal, twee Superliner slaapwagons, een restauratiewagen en een salonrijtuig.

De reistijd voor het hele traject is meer dan 40 uur, waarbij op een aantal delen 145 km/h gereden mag worden. De totale gemiddelde snelheid van de trein is hierbij ongeveer 89 km/h.

De trein is volledig rookvrij, maar op een dag zijn er een paar haltes zijn de stops zo lang, dat er gerookt kan worden, door degene die wil. Er zijn tevens vele stops waar hooguit 5 minuten word gestopt.

De prijzen van eten liggen nogal hoog in de trein, maar vergeleken met de vliegtuigen is dit weer erg laag.

Meer informatie is Hier of Hier te vinden.

Dat lijkt me wel VET, om op zo'n trein te werken
Of er mee te reizen

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 07-12-2009 07:03:32 ]
pi_75357359
Mooi treintje
  maandag 7 december 2009 @ 07:57:09 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75360021
De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
Wil je er een slaapkamer bij, is het goedkoopste $295,00.
Dit word opgeteld bij die $225,00 dus betaal je ongeveer $438,00.
De duurste kamer is $605,00.
Kost wel veel, zo'n trein, wat me ook wel logisch lijkt.

Een retourtje naar Chicago kost je met een goedkope slaapkamer ongeveer $876,00.
  Redactie Sport maandag 7 december 2009 @ 08:02:14 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75360061
Zo, vandaag limburg eens onveilig maken met de 1732, 839, 32043, 32048, 6858, 32256, 3660, 31261 en 7061 (mogelijk een half uur eerder dan dit )
PM mij!
  maandag 7 december 2009 @ 08:45:47 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75360424
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:57 schreef greavy het volgende:
De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
Kun je tellen?
pi_75360687
  maandag 7 december 2009 @ 09:30:19 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75361070
quote:
Win een trein
Met 30 vrienden gratis naar Parijs? Doe dan snel mee met de speciale actie van NS Hispeed
Wat kunt u winnen?

- Eén dagretour voor 30 personen in Comfort 2 (2e klas) met Thalys naar Parijs
- ¤ 1.000 zakgeld

Hoe maakt u kans?

- Boek van 7 t/m 31 december 2009 online uw NS Hispeed-ticket. De reis wordt aan het einde van de actieperiode onder de deelnemers verloot.
Dus boek snel online uw treinticket en maak kans op deze unieke prijs.
link

Ik dacht even dat ze een V250 zouden weggeven voor de liefhebber ofzo
pi_75361196
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

link

Ik dacht even dat ze een V250 zouden weggeven voor de liefhebber ofzo
liefhebbers van de V250
  maandag 7 december 2009 @ 09:50:20 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75361556
NikkelCobalt dus
pi_75361650
ik ga nog eens koffie halen
  maandag 7 december 2009 @ 09:59:01 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75361812
Mwehe @ Twitter

• NSHispeed Boek een ticket en win een trein! Meer op: http://bit.ly/59PuUW
  • AlexMedia @NSHispeed Krijg ik 'm dan met een strikje eromheen?
  • NSHispeed @AlexMedia Jij wel.
  • pi_75362240
      maandag 7 december 2009 @ 10:23:09 #293
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75362531
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kun je tellen?
    nee dat kan ik niet.. Die prijs komt door een korting, normaal duurder idd
    pi_75362805
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 07:57 schreef greavy het volgende:
    De duurste kamer is $605,00.
    Kost wel veel, zo'n trein, wat me ook wel logisch lijkt.

Een retourtje naar Chicago kost je met een goedkope slaapkamer ongeveer $876,00.
    Je kan in de VS 'best goedkoop' met de trein, maar je zou een Railpas moeten nemen:

8 segmenten in 15 dagen US$ 389 (260 EURO)
    12 segmenten in 30 dagen US$ 579 (388 EURO)
    18 segmenten in 45 dagen US$ 749 (503 EURO)

1 segment is bijv. Los Angles - Chicago zonder overstap. Je zou voor 260 euro dus 2 weken lang op en neer kunnen pendelen tussen New York en de Westkust (dat doe je natuurlijk niet, je gaat ermee het land verkennen).

Wie wat meer 'geregeld' wil hebben dan diverse all-ins krijgen die ook aantrekkelijk geprijsd zijn, bijv.

Per Lake Shore Limited en California Zephyr van kust naar kust: twee dubbeldekkertreinen met uitstekend comfort. Keuze uit standaard slaap- en luxe rijtuigen. 3 dagen New York, treinreis naar Chicago (2 overnachtingen Chicago) Chicago – Denver (2 overnachtingen Denver), Denver – Salt Lake City - San Francisco (3 nachten San Francisco). Vertrek dagelijks 1 apr. t/m 31 okt. 2009.

Reissom v.a. US$ 1629 p.p. Roomette (=1094 EURO)

Inclusief - alle treintickets - Standard bedroom incl. maaltijden - genoemde hotelnachten.
    Exclusief - intercontinentale vluchten. Informeer naar de mogelijkheden.

Komt dus overeen met de prijs van een redelijk hotel voor 2 weken (3 sterren ofzo), maar dan kom je nog eens ergens! Vergelijk dat maar eens met de Trans-Siberië expres: dan heb je nog niet eens een sta-plaats

Er zijn nog veel meer mogelijkheden, wie nieuwsgierig is, kijkt maar eens hier.

* nee, ik werk echt niet bij die organisatie
      maandag 7 december 2009 @ 11:00:23 #295
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_75363660
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
    [ afbeelding ]

566 down, 7 to go
    Mooie naam voor een station.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_75363749
    quote:
    NS hervat proefritten Sprinters

(Novum) - De NS heeft de proefritten met de nieuwe Sprinters hervat. Begin dit jaar leverde de invoering van de nieuwe computergestuurde treinen veel problemen op.

In de testfase van de nieuwe treinen bleek de software van de Sprinters niet in orde te zijn, waardoor treinen op onverwachte ogenblikken op een traject tot stilstand kwamen. Het kostte dan telkens vijf tot tien minuten om de software te resetten, waarna de trein verder kon rijden.

De leveranciers -Siemens en Bombardier- hebben na onderzoek de softwareproblemen weten te verhelpen. Sinds september rijden dertien van de 99 bestelde Sprinters zonder noemenswaardige problemen op verschillende trajecten.

De NS heeft de moderne Sprinters aangeschaft omdat verouderd materieel aan vervanging toe is en hoopt zo spoedig mogelijk ook de overige 86 treinen in te kunnen zetten.
    Bron

Dus eerst is groot in het nieuws dat NS stopt met de afname van de SLT, en 2 dagen later is alles opeens opgelost?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 7 december 2009 @ 11:04:22 #297
    Maffe Fries
    pi_75363788
    Vreemde verhalen allemaal. De vraag is of de storing rond Zoetermeer gevonden is.
    pi_75363865
    quote:

Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.
    pi_75364775
    Nuttig

We zijn al weer bijna aan de 300 trouwens
    pi_75364875
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 11:06 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.
    Hoe handig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')