Zolang er geen 300 users zijn in dit topicquote:
Zolang de banken een beetje comfortabel worden in de DD-AR vind ik alles bestquote:Op donderdag 3 december 2009 11:44 schreef James1988 het volgende:
Die DD-ARm (haha NS heeft een arme trein) ziet er best nice uit
Neequote:Op donderdag 3 december 2009 11:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoort HTM niet in de OP met de Randstadrail die de NS Zoetermeerstadslijn hebben overgenomen
Goede zaak wat mij betreftquote:NS splitst herrie en stilte in trein
Uitgegeven: 3 december 2009 09:08
Laatst gewijzigd: 3 december 2009 09:08
AMSTERDAM - In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.
© ANPDat zegt een NS-woordvoerder donderdag in het AD. Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.
De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.
De NS heeft nu ook al stiltecoupés, maar die zijn minder duidelijk herkenbaar. Niet iedereen houdt zich aan het stiltegebod dat op stickers op ramen en deuren wordt aangehouden.
Zones
Wanneer de aanpassingen in de treinen worden gedaan is nog niet bekend. De details van de plannen voor de 'zone voor ontmoeten en gezelligheid' en de 'zone werken en rust' moeten nog worden uitgewerkt.
In het vorige topic. Daar kwam ook direct de kritiek dat de indeling niet klopt omdat kinderen meestal boven willen zittenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:09 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Weet niet op dit al gepost was?
[..]
Goede zaak wat mij betreftSoms ben ik met een aantal klasgenoten, dan zou ik beneden kunnen zitten. Soms ben ik met mijn mini laptop en wil ik zonder krijsende kinderen aan school werken; boven zitten.
Dat zijn trams, geen treinenquote:Op donderdag 3 december 2009 11:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoort HTM niet in de OP met de Randstadrail die de NS Zoetermeerstadslijn hebben overgenomen
Er zitten wat afbeeldingen bij die nogal groot zijn, ik zal de wel even resizen.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Overigens, heeft iemand er heftig bezwaar tegen als heel de OP van opzet wordt veranderd ('k dacht zelf aan veelvoorkomende vragen beter uitgewerkt)? Het laden van al die afbeeldingen gaat niet zo fijn op m'n mobiel..
Ja, of inderdaad alleen een kleine faq in de OP en de rest eruit. Ik zal het niet missen iig.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zitten wat afbeeldingen bij die nogal groot zijn, ik zal de wel even resizen.
en daarmee het hele kopje Overig ook wel...quote:Op donderdag 3 december 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
In de huidige opzet mag de A32 trem er binnenkort ook wel uit
Dat betekent zeker dat je niet een kaartje Essen-Roosendaal kan kopen en dan met de Benelux naar Brussel met zo'n kaartje? Maar dat je echt moet stoppen op je grensstation? Kost weer een uur danquote:Het Biljet "Hop & shop +" kan je niet combineren met een internationaal vervoerbewijs.
Dat klinkt wel interessant! Ik wil altijd nog eens een dagje kriskras door België, maar dagkaarten hebben ze daar nog altijd niet uitgevonden...quote:Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef trainfreak het volgende:
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
Meer info op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/hopshop/index.php
Ah nice, dat weekend zit ik in d'Anvers met de vrouw, dus dit komt dan wel goed uit.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef trainfreak het volgende:
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
quote:Op donderdag 3 december 2009 16:25 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Spoor en aanbestedingen
Of aanbestedingen op het spoor een goed idee zijn laat ik even in het midden maar het rare is van aanbestedingen dat de partijen vaak nieuw materieel verwachten. Echter lopen de aanbestedingen minder lang dan de levensduur van het materiaal. Een aanbesteding is na xx (10?) jaar afgeschreven maar de treinen die er voor aangeschaft zijn pas na 30 jaar. Hoe kan de overheid verwachten dat de vervoerder elke 10 jaar nieuwe treinen koopt?![]()
Syntus heeft nu bijvoorbeeld dat probleem, ze zijn bang dat hun Lint te oud is voor de volgende aanbesteding.
Bron: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Syntusquote:Trein Syntus voert diensten uit met 24 Lint treinstellen en 12 DM '90 treinstellen, beide materieelsoorten worden geleased van NSFS.
quote:En de lint is maar voor 10 jaar gebouwd(volgens lhb)
Bron: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?start=0&t=7161quote:Punt 2. Stellen zijn berekend op een levensduur van 15 jaar, dus een iets grotere slijtage kun je verwachten.
Op die manierquote:Op donderdag 3 december 2009 18:25 schreef James1988 het volgende:
DB Schenker is de nieuwe naam voor Railion. Als er ergens dus Railion staat moet je dat lezen als 'DB Schenker'... ze zijn gewoon niet heel snel met beplakking updaten
Lang leve de Wet Personenvervoer 2000!quote:Op donderdag 3 december 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
Mja, lintjes zie ik geen 40+ jaar meegaan
Ik denk dat ze na 15 jaar wel op zijn...
Als niemand ze wil hebben is NSFS de lul, dat gebeurt nu ook met de de DM'90's: zowel NSR als NSFS hebben een aantal stellen in bezit, maar aangezien NSR er minder nodig heeft stoppen ze de lease van (een deel van) de NSFS-stellen. O.a. NS-regio (op Apeldoorn-Zutphen) zou daarom andere stellen krijgen (de hoge nummer zijn van NSFS dacht ik)
En met de OV-chipkaart komt het tuig uit de wijken ook meereizen. Strak plan van de NS.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.
Dat mensen daar niet over nadenken...
Over een jaar is die lokatie nog aantrekkelijker voor PTA'ersquote:Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Het leuke doorkijkje op het station van Deventer is alweer enige tijd bijna compleet vrij gesnoeid. Vanaf het voormalige postperron zijn zodoende foto's te maken van vertrekkende of passerende trein van/over spoor 4.
Dan is er op ongeveer de afstand tussen fotograaf en loc, maar een beetje de andere kant op, een biertje te krijgen. Mits ik thuis ben danquote:
I'm inquote:Op donderdag 3 december 2009 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is er op ongeveer de afstand tussen fotograaf en loc, maar een beetje de andere kant op, een biertje te krijgen. Mits ik thuis ben dan
LOL. Maar nee, nooit gehad. Al stond ik laatst een uur te verkleumen bij het bord.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
I'm in![]()
Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?
omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
Nee hoor. EN ik heb vanochtend vroeg EN vanavond rond 20:00 foto's gemaakt op het stationquote:Op donderdag 3 december 2009 21:49 schreef Yreal het volgende:
Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?
omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
Kut, dat valt straks onder mijn werkgebied. Inclusief informatievoorziening...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:56 schreef Crientj het volgende:
Oorzaak Rond Leeuwarden rijden geen treinen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 17:30 uur verholpen. Later volgt meer informatie.
En waarom dan geen treinen. o.O ;o
En dan kan het mij niets schelen dat dr staat; later volgt meer info. Ik wil het nu weten
quote:Op donderdag 3 december 2009 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kut, dat valt straks onder mijn werkgebied. Inclusief informatievoorziening...
Volgens mij was er een stroomstoring.
Ik heb ook niet goed opgelet, ik ben vandaag de deur niet uitgeweest.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Neh, sein/wisselstoring bleek later.
Jep, aldus LeeuwarderCourant.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Neh, sein/wisselstoring bleek later.
quote:Treinstoring bij Leeuwarden voorbij
LC | Gepubliceerd op 03 december 2009, 18:27
LEEUWARDEN -
– Treinreizigers kunnen weer ongestoord reizen naar en van Leeuwarden.
Kort na zes uur vertrok vanuit Leeuwarden de eerste trein richting Harlingen. Kort hierna zouden treinen volgen richting Sneek, Groningen en Heerenveen, zo is omgeroepen op het perron.
De wisselstoring was tegen vier uur ontstaan, in de naaste omgeving van Leeuwarden. Reizigers zijn per bus vervoerd.
Hopelijk kan je dan ook de Thalys op de foto krijgenquote:Op donderdag 3 december 2009 22:47 schreef greavy het volgende:
...
Oja, ik ga ook nog een reisverslagje met foto's maken, onderweg dus een kladblok bij me![]()
Pak dan Hengelo - Wierden, kun je de trein naar Mariënberg ook nog meenemen in het plaatjequote:Op donderdag 3 december 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Als je het vergelijkt met Hengelo-Almelo, dat is ongeveer dezelfde afstand, en daar gaat het ook goed met elk halfuur een goederenpad (en daar zitten 2 stopper ipv 1).
Mooie plaat, in april liep ik ook even in Berlijn rond.quote:
Dan weet ik er nog wel 1. Op de lijn Almelo-Marienberg vlak bij Almelo heb je een brug over een zijtak van het twente kanaal (dacht dat t kanaal zo heete), en het is een diesel lijn.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:17 schreef knars het volgende:
om nog even aan te halen op de bovenleidingloze bruggen in het vorige topic - de brug over de Gouwe bij Alphen aan den Rijn is er ook zo een.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:41 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Dan weet ik er nog wel 1. Op de lijn Almelo-Marienberg vlak bij Almelo heb je een brug over een zijtak van het twente kanaal (dacht dat t kanaal zo heete), en het is een diesel lijn.
Mooi foto, goed verhaal erbij! Grappig dat je er nu mee komt. Aanstaande zondag ga ik naar Berlin Hbf.quote:
* Guppy wil ook weer!quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Mooi foto, goed verhaal erbij! Grappig dat je er nu mee komt. Aanstaande zondag ga ik naar Berlin Hbf.
Whehehequote:Twee als Zwarte Piet verklede studenten van het ROC Flevoland zijn door een conducteur uit de trein gezet op station Almere Oostvaarders. Dat heeft het ROC vrijdag bekendgemaakt.
De twee zouden niet te identificeren zijn aan de hand van de foto op hun OV-jaarkaart.
De Pieten waren op weg om in Lelystad een leerbedrijf van het ROC te openen.
Dan durven ze wel, maar bij een ongeschminkte neger houden ze zich angstig in hun eerste-klas stiltecoupé verborgenquote:
Niet zò opvallen als je denkt hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
dit mag wel zeer opvallend genoemd worden, een virm als stoptrein tussen enschede en apeldoorn!
Zou de NS aan klagen voor Discriminatie.quote:Twee als Zwarte Piet verklede studenten van het ROC Flevoland zijn door een conducteur uit de trein gezet op station Almere Oostvaarders. Dat heeft het ROC vrijdag bekendgemaakt.
De twee zouden niet te identificeren zijn aan de hand van de foto op hun OV-jaarkaart.
De Pieten waren op weg om in Lelystad een leerbedrijf van het ROC te openen.
Als FC Twente speelt rijden er wel VIRM's als stoptrein tussen Enschede en Rijssen, maar dat was niet het geval vandaag (die rijden ook als extra treinen trouwens, de stopper naar Apeldoorn rijdt gewoon met SGMm dan).quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:16 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Niet zò opvallen als je denkt hoor![]()
Heb al een paar keer gezien dat er een Virm lang denderede op dat traject.
Maar heb hem nooit zien stoppen
Maar het is wel zo dat het opvallend is dat het als stoptrein wordt gebruikt.
Had het misschien iets te maken met een wedstrijd van fc twente?
(weet ook niet wanneer je hem gezien hebt en heb je er een foto van)
'Grappig" om te zien. Jammer dat ik het zelf niet gezien hebquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:23 schreef dennistd het volgende:
afbeelding
VIRM 9420
Als stoptrein van Enschede naar Apeldoorn, op Almelo de Riet
Ik neem aan dat i zo laat vertrekt uit enschede?quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:
Ook trein 7064 (Enschede v 17.01) rijdt er straks nog mee.
Das wel handig z'n lijst voor de andere mensenquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:44 schreef dennistd het volgende:
v staat voor vertrek ja
Hele lijst:
...
Ik wil er wel elke dag in zitten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:21 schreef STTSJT het volgende:
De Virm (Komt Almelo station binnen)
[ afbeelding ]
Misschien doen ze dat over twee weken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:56 schreef Ireyon het volgende:
Ik stel voor dat we alle Virms dan maar naar Noordoost-Nederland sturen.. daar schijnen ze er blij mee te zijn. Stuur de koplopers dan maar naar Brabant en men heeft een win-win situatie
Ah, ik zie het al. Een notoire teruglezer.quote:
hahah op deze reactie had ik gehooptquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, ik zie het al. Een notoire teruglezer.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:12 schreef Palmboom313 het volgende:
hahah op deze reactie had ik gehooptJe zag de grap er niet van in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
DDM-1 en DD-AR.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:13 schreef STTSJT het volgende:
Virms blijven mooie dingen![]()
In elkgeval zien ze er beter uit als die andere dubbel dekkers (hoe heten die ook al weer? dacht iets met dd?)
Hoop dat de ns ze vaker hier in t oosten inzet(kan ik ze vaker op de foto zetten
)
Neequote:Op vrijdag 4 december 2009 20:29 schreef Peter het volgende:
Zolang het rijdt droog is en ik kan zitten is een trein toch prima?
Ben ik met je eensquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
DDM-1 en DD-AR.
De eerste krijg ik vaak genoeg voorgeschoteld. Zit voor geen meter.
Wat klopt hier nietquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:36 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Nee
Moet ook een comfot hebben
Dus doe mij maar een vrim![]()
Haha ja dat vond ik ookquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:50 schreef dennistd het volgende:
Zelfs op Hengelo-Borne wiebelde dat ding al als een gek
Misschien is de reisinfo op Linux gebaseerd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef KapiteinT het volgende:
Nieuwekerk a/d IJssel is blijkbaar toch moeilijk om helemaal goed te schrijven.
[ afbeelding ]
Hoezo?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien is de reisinfo op Linux gebaseerd.
VIRM lijkt meer iets te willen zeggen als "Derrrp di durrr tsjoektsjoek"quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
Ik vind een VIRM er wel stoer uitzien. Net als ICM en de BDs van ICRm: "Kijk mij, ik ben een trein"
Buttergeil jaquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Jaaaa, een snelheidsmeter![]()
Die grafdingen schommelen ALLEMAAL als een malloot hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:41 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Haha ja dat vond ik ook![]()
Jij zat ook in die trein waar ik in ging?
quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die grafdingen schommelen ALLEMAAL als een malloot hoor
Ik ben best aardigquote:
Ik vind een VIRM super, vind het een van de mooiere treinen hier in Nederland, samen met DD-AR. Maar oke die mening word niet door iedereen gedeeld dat weet ikquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben best aardigAlleen die treinen zijn gewoon kut
Naja de waarheid mag gezegd worden toch?
* Dr_Flash duwt Marko naar het apenreservaat dat Tubantia heetquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik vind een VIRM super, vind het een van de mooiere treinen hier in Nederland, samen met DD-AR.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
* Dr_Flash duwt Marko naar het apenreservaat dat Tubantia heet
Nee, jij víndt die treinen kut. Net zoals ik DD-AR kut vindquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben best aardigAlleen die treinen zijn gewoon kut
Naja de waarheid mag gezegd worden toch?
Morgen L123 ophalen: Geraardsbergen - Enghienquote:
It gets you there, that's it. Heb me gisteren zelfs nog een keer 58 km lang laten martelen in dat kutschroot om vanuit Arnhem uiteindelijk met die mooie glanzende Velaro terug te reizen naar Utrecht. Bar vol met afgerangeerd personeelquote:Op vrijdag 4 december 2009 23:32 schreef dennistd het volgende:
Een VIRM zit er mooi uit maar de reiservaring is minder
Zo goed genoeg?
Leuk materieelverslagjequote:Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uitgerekend op de dag dat de SLT's niet erg positef in het nieuws waren heb ik er voor het eerst een ritje mee mogen maken. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe camera uit te proberen!
[ afbeelding ]
Ik mocht plaatsnemen in de 2606.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaaaa, een snelheidsmeter![]()
[ afbeelding ]
Zelfs de prullenbakken zijn hip!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nieuwekerk a/d IJssel is blijkbaar toch moeilijk om helemaal goed te schrijven.
Ook viel mij op dat de 'goedemiddag' heel anders klonk dan de rest van het omroepbericht. Klinkt toch wel vreemd als er middenin een omroepbericht opeens heel anders 'goedemiddag' wordt gezegd.
Verder een prima trein!
En tot slot nog even een ICM. (A)
[ afbeelding ]
klopt, soms rijdt er een 3tje en een 2tje als stopper sgmmquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:42 schreef lezut het volgende:
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90![]()
Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:34 schreef STTSJT het volgende:
Rijden die dan nog goed? (die nieuwe sprinters)
Heb dr zelf nog nooit in gezeten
Ochja, dan maakt de NS zn naam ook weer waar (alhoewel ze reclame maken dat als je optijd wilt zijn je de trein moet nemenquote:Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
Ach het heeft mij nog steeds verbaast dat het in 2007 de IC reed tussen Zl - Nm. Het moet nog tot dec? 2012 volhouden voordat de nieuwe aanbesteeder mag gaan rijden. Maar voor de rest blijven het wel echte treinen, het geluidquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:42 schreef lezut het volgende:
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90![]()
Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
Ben benieuwt wat voor'n chaos het dan wordt als het hoofd rail net wordt los gegooid. (Niet dat NS nou de beste is maar toch, kijk naar engeland waar t al een paar jaar zo draait en daar loopt het volgens mij ook niet echt lekker.quote:Op zaterdag 5 december 2009 02:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach het heeft mij nog steeds verbaast dat het in 2007 de IC reed tussen Zl - Nm. Het moet nog tot dec? 2012 volhouden voordat de nieuwe aanbesteeder mag gaan rijden. Maar voor de rest blijven het wel echte treinen, het geluid.
Laatste weken 1x 7 minuten vertraging gehad met een sgm, en verder niks noemswaardigs ( heb altijd 7.22 van oost naar gouda)quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
NS rijd na 2015 gelukkig gewoon verder op het hoofdrailnet. Als enig wel te verstaan.quote:Op zaterdag 5 december 2009 02:08 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ben benieuwt wat voor'n chaos het dan wordt als het hoofd rail net wordt los gegooid. (Niet dat NS nou de beste is maar toch, kijk naar engeland waar t al een paar jaar zo draait en daar loopt het volgens mij ook niet echt lekker.
En ben benieuwt met wat voor'n matrieel de vervoerders gaan rijden (de huidige stoptreinen als ic:P).
't Schijnt al definitief te zijn dus.. Achja, in ieder geval beter dan alleen dat boemeltjequote:Trein naar België goedkoper
ROOSENDAAL - Treinreizen naar België wordt goedkoper, als Roosendaal straks is aangesloten op het Belgische spoorwegennet.
De ritprijs van Roosendaal naar Antwerpen daalt dan met zo'n vier euro; naar Brussel gaat het straks ongeveer zeven euro in de portemonnee schelen.
Op het station komt een kaartautomaat van de NMBS (Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen) te staan, waar reizigers de (goedkopere) Belgische kaartjes kunnen kopen.
De prijsdaling is het gevolg van het afschaffen van het grenstarief. Dat grenstarief vervalt, omdat het station van Roosendaal volgend jaar wordt aangesloten op het Belgische spoorwegennet. De Interregio-treinen die nu in Essen stoppen, hebben straks Roosendaal als eind- en beginbestemming.
De Interregio-trein stopt nog vier keer tussen Roosendaal en Antwerpen; bij de stoptrein tussen beide steden is dat maar liefst dertien keer het geval.
De huidige intercity is nog altijd het snelst; de trein rijdt van Roosendaal via Antwerpen naar Brussel zonder verdere onderbreking. Deze verbinding vervalt echter als de hsl gaat rijden. Die stopt niet in Roosendaal, maar in Breda.
Naast het plaatsen van een nieuwe ticketautomaat moet ook het perron worden aangepast, alvorens Roosendaal de Belgische interregiotrein kan ontvangen. Dit is nodig vanwege het hoogteverschil van de treinen.
En hoe vaak was het afgelopen week een SLT?quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laatste weken 1x 7 minuten vertraging gehad met een sgm, en verder niks noemswaardigs ( heb altijd 7.22 van oost naar gouda)
minstens 1x per weekquote:Op zaterdag 5 december 2009 13:30 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En hoe vaak was het afgelopen week een SLT?
Heel mooi nieuws! Ik reis vaak naar Heide, en dat is vanaf Roosendaal nu echt belachelijk duur. Vanaf wanneer gaat dit gebeuren?quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Schijnt al definitief te zijn dus.. Achja, in ieder geval beter dan alleen dat boemeltje
Hij rijdt geen 4x per uur hoor, maar hij stopt op vier stations meer dan de Benelux. De frequentie is gewoon 1x per uur. Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef Yreal het volgende:
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
En goedkoper dan de huidige internationale trein. De intercity naar Charloi rijdt nu trouwens alleen doordeweeks, maar ik mag hopen dat dit gaat veranderen zodra ie tot Roosendaal rijdt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef Yreal het volgende:
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
Zeeuwen ook weer blijquote:Op zaterdag 5 december 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij rijdt geen 4x per uur hoor, maar hij stopt op vier stations meer dan de Benelux. De frequentie is gewoon 1x per uur. Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
Net genoeg tijd om helemaal terug naar de trappen te lopen, naar het eilandperron te gaan en daar weer naar het andere uiteinde te lopenquote:Op zaterdag 5 december 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
Is dat zo? Dacht dat het kabinet ofzo daar nog een beslissing over moest nemen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:34 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
NS rijd na 2015 gelukkig gewoon verder op het hoofdrailnet. Als enig wel te verstaan.
Nou alle partijen waren voor zelfs VVD. alleen CDA wou niet nu al zekerheid geven.quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:25 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Is dat zo? Dacht dat het kabinet ofzo daar nog een beslissing over moest nemen.
Blijkbaar heb dan iets gemist
http://www.treinreiziger.(...)act_verlengen-141932quote:Volgens PvdA kamerlid Samsom kost een aanbesteding veel geld, aandacht en tijd. Hij wil de concessie nog één keer aan NS gunnen voor een zo lang mogelijke periode. Ernst Cramer (ChristenUnie) was verhinderd, maar liet desgevraagd weten dat hij ook op die lijn zit en voorstander is van een maximale periode.
Ook de VVD wil een aanbesteding „niet serieus overwegen”, zei Kamerlid Charlie Aptroot. De politieke partijen willen nu al duidelijkheid scheppen aan NS, omdat ze wlillen voorkomen dat NS uit onzekerheid weigert te investeren in het spoor.
Allen het CDA wil nog niet zeggen of zij de concessie aan NS wil gunnen. De partij wil voorkomen dat NS zich nu al rijk rekent.
Nu je het er zo neer zet gaat er bij mij vaag iets brandenquote:Op zaterdag 5 december 2009 15:28 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nou alle partijen waren voor zelfs VVD. alleen CDA wou niet nu al zekerheid geven.
[..]
http://www.treinreiziger.(...)act_verlengen-141932
Denk dat dat geen eens z'n slecht idee is.quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:54 schreef James1988 het volgende:
Van mij mag NS op het hoofdrailnet blijven rijden, maar dan meer richting een Zwitsers model: NS als landelijke vervoerder met (echte) IC's en sneltreinen, en de regionale overheden die het lokaal vervoer regelen: stoptreinen en bussen als feeders voor de grotere stations.
hoe zou die dan nog moeten verbeterd? meer treinen per uur?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:21 schreef Yreal het volgende:
james heeft altijd wel goede ideeën![]()
james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
nee, maar in de toekomst vervalt de verbindingquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:39 schreef STTSJT het volgende:
[..]
hoe zou die dan nog moeten verbeterd? meer treinen per uur?
Dankje!quote:
Wie weet... maar dan zou ik beter eerst wat partners kunnen zoeken die al wat meer dingen in orde hebben, zoals een spoorwegvergunning enzoquote:james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
Trouwen met een rijke vrouw doet ook wonderenquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dankje!
[..]
Wie weet... maar dan zou ik beter eerst wat partners kunnen zoeken die al wat meer dingen in orde hebben, zoals een spoorwegvergunning enzo
Zou wle gaaf zijnquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Yreal het volgende:
het zou uiteraard de ultieme spoor-hobby zijn ; een eigen spoorbedrijf![]()
geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
Tsjaquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:08 schreef Yreal het volgende:
een naam vind ik altijd lastig
je moet tegelijk overkoepelend samevattend en pakkend zijn
Misschien stap ik ook in, afdeling ICT.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Yreal het volgende:
het zou uiteraard de ultieme spoor-hobby zijn ; een eigen spoorbedrijf![]()
geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
Dat klinkt inderdaad truttig.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:13 schreef James1988 het volgende:
"Schat, ik bel je zo terug. Ik moet even een Jeroen pakken"
quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
Welke maatschappij die hier in Nederland rijdt heeft wel een fatsoenlijke 1e klas?(op de NS uitgezonderd danquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
Deutsche Bahn?quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:22 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Welke maatschappij die hier in Nederland rijdt heeft wel een fatsoenlijke 1e klas?(op de NS uitgezonderd dan)
Ja oke, maar kan je eigenlijk wel zeggen dat die hier in NL rijden? De NS trekt hun wagon'squote:
Valt toch onder NS? bedoel dat de NS hier in nl rijdt met die Ice's naar Duitsland toe ?quote:
De tractie van de Pimpel wordt inderdaad door NS gedaan, met een 17/1800. Maar CityNightLine rijdt met eigen locs en is volledig DB.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:27 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ja oke, maar kan je eigenlijk wel zeggen dat die hier in NL rijden? De NS trekt hun wagon's
Er zijn een paar (4) ICE's van NS Hispeed, maar de rest die in Nederland komt is van DB. Rijdt dat dan onder de vlag van DB of van NS?quote:Valt toch onder NS? bedoel dat de NS hier in nl rijdt met die Ice's naar Duitsland toe ?
Die city heb ik niet meer aangedachtquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
De tractie van de Pimpel wordt inderdaad door NS gedaan, met een 17/1800. Maar CityNightLine rijdt met eigen locs en is volledig DB.
[..]
Er zijn een paar (4) ICE's van NS Hispeed, maar de rest die in Nederland komt is van DB. Rijdt dat dan onder de vlag van DB of van NS?
okequote:Op zaterdag 5 december 2009 17:36 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij rijden die treinen van NS Hispeed gewoon in een poule mee... ze komen tenslotte ook in België. En ik heb in NL ook al eens een DB-ICE gehad.
Waarom nou weer Alkmaarquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:56 schreef Peter het volgende:
"European rail service" is volgens mij nog geen bedrijfsnaam...
En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
Wel te verwarren met ERS Railways, de goederenvervoerderquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:56 schreef Peter het volgende:
"European rail service" is volgens mij nog geen bedrijfsnaam...
Wellichtquote:En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
DB is volgens mij een partij die best wel doorheeft waar mogelijkheden zitten... i.p.v. die focus op alleen maar de HSL van Hispeed, NMBS en SNCF.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom nou weer Alkmaar. Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen?
i
Heeft de DB nu een NL-BE verbinding dan?quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom nou weer Alkmaar. Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen?
i
Neen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:01 schreef Peter het volgende:
Heeft de DB nu een NL-BE verbinding dan?
Woaquote:Op zaterdag 5 december 2009 18:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Neen.DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
Stukkie A'dam centraal - Brussel erbij en ze kunnen rondjes rijdenquote:Op zaterdag 5 december 2009 18:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Neen.DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
Sweet...quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Stukkie A'dam centraal - Brussel erbij en ze kunnen rondjes rijden
Op 't Fok! Forum schijnen ze er wel wat vanaf te wetenquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:15 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?
VIRM-4 wil ik sowieso eens inzitten.
De trein van Den Haag naar Utrecht heeft opvallend vaak VIRM 4. Aangezien deze in Utrecht keert op de trein naar Leiden, moet de trein Leiden - Utrecht het ook vaak hebben. Verder rijden ze niet echt op vaste plekken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:15 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?
VIRM-4 wil ik sowieso eens inzitten.
Oh dat is dan weer jammer natuurlijkquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:26 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende: Maar de hele dag in de trein gaat me wat ver.
Ja, alle treinen binnen Nederland, behalve de Thalys en voor de ICE heb je natuurlijk toeslag nodig. Alhoewel de ICE wel een aanrader is, 1e klas.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:32 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
Hoe was het in België, ouwe?quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
Vast net zo nat als hierquote:
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:45 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelenquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
Daar maakt op Klarenbeek ook niemand zich druk omquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
Zie, ik grijp het niet uit de lucht.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Stel je niet aan. Twee weken geleden deed ik hetzelfde traject en kwam ik gezond uit de trein.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
Ik gok iets van rond de 1000.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het welquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
Z'n achtbaan ritje is weer eens wat anders dan een normale trein reisquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschansquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zittenquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:17 schreef James1988 het volgende:
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden Cquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
ik irriteer me sowieso aan die lui die in de spits met de bus van centraal naar lammeschans gaanquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet inquote:
Zit i dan zo vol?quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
Ik wil dat ook!!!quote:Op zondag 6 december 2009 03:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:
[ afbeelding ]
Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
't Verschil is inderdaad denderend groot.. Een laagje stof op een plank of een laagje nepleer op een plank. 'k Heb al heel wat Eerste-klas gezeten maar zo slecht als in de Spurts ben ik nog niet tegengekomen.. (Al komt SGMm érg dicht in de buurt)quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
En hoe fantastisch is die eerste klasquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.
VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man
SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
Het voordeel van de 1ste klas is het stopcontacten aan de zijkanten van de afvalbakjes.quote:Op zondag 6 december 2009 11:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
En hoe fantastisch is die eerste klasExact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof
Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
[..]
Hou er wel rekening mee dat je hier materieel met extra lange bakken vergelijkt met materieel met hele korte. Dus even rekenen met die getallen:quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man
SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
Inderdaad, helaas kom je dat niet meer tegenquote:Op zondag 6 december 2009 10:36 schreef greavy het volgende:
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.
Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen![]()
[ afbeelding ]
I love that!
Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen![]()
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.quote:Op zondag 6 december 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
Blijkbaar.quote:Op zondag 6 december 2009 17:56 schreef Yreal het volgende:
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?
Also
[ afbeelding ]
Lolwut
De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergensquote:Op zondag 6 december 2009 18:17 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemenquote:Op zondag 6 december 2009 18:19 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
Ochja, Lief kind heeft vele namen (Alhoewel, kind???quote:Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
Tja, ik gebruik ook gewoon de namen die het publiek geeft, anders begrijpen ze me niet.('hondekop, koploper en dubbeldekker'). Ik vind het zelf ook wel een stuk leukerquote:Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
De bediening in de cabine is nog gewoon aanwezig, ook de drukknopen aan bij de deur zijn nog aanwezig.quote:Op zondag 6 december 2009 18:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergens
Hetzelfde hier!quote:Op zondag 6 december 2009 18:53 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik zou de doorloopkop nog wel eens één keer open willen zien, maar als het aan NS ligt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Ik heb eigenlijk nooit fatsoenlijk afscheid kunnen nemen...
Nee, is ook nog niet vast gelegd hoe duur het wordt.quote:Op zondag 6 december 2009 19:00 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel een enkeltje met de OV-chipkaart me kost?
Was dat op Rotterdam CS ?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uitgerekend op de dag dat de SLT's niet erg positef in het nieuws waren heb ik er voor het eerst een ritje mee mogen maken. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe camera uit te proberen!
[ afbeelding ]
Ik mocht plaatsnemen in de 2606.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaaaa, een snelheidsmeter![]()
[ afbeelding ]
Zelfs de prullenbakken zijn hip!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nieuwekerk a/d IJssel is blijkbaar toch moeilijk om helemaal goed te schrijven.
Ook viel mij op dat de 'goedemiddag' heel anders klonk dan de rest van het omroepbericht. Klinkt toch wel vreemd als er middenin een omroepbericht opeens heel anders 'goedemiddag' wordt gezegd.
Verder een prima trein!
En tot slot nog even een ICM. (A)
[ afbeelding ]
Dat ligt aan jouquote:Op zondag 6 december 2009 19:58 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, Maar ik snap t niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zondag 6 december 2009 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ligt aan jouAch soooooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg dat dan
Mooi bordje heb je daar op de foto gezet. Heb je er meerdere op de foto gezet vandaag (of waneer je die foto ook hebt gemaakt) of was dat de enige?
Me.. me.. me.. Me too
Nog wel een paar andere nieuwe gescoord ja. Maar dit was de belangrijkstequote:Op zondag 6 december 2009 20:06 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ach sooooo
Zeg dat dan
Mooi bordje heb je daar op de foto gezet. Heb je er meerdere op de foto gezet vandaag (of waneer je die foto ook hebt gemaakt) of was dat de enige?
Oke , leukquote:Op zondag 6 december 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog wel een paar andere nieuwe gescoord ja. Maar dit was de belangrijkste
Of nul tussen vrijdagmiddag en maandagochtendquote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden
Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks![]()
_ !
Dat zal ik eens doen na dat ik de tv heb uitgezetquote:Op zondag 6 december 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het je interesseren, kun je om te beginnen hier eens een kijkje nemen![]()
http://www.pbase.com/dr_flash/bordjes
quote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden
Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks![]()
_ !
Doen ze goed danquote:Op zondag 6 december 2009 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of nul tussen vrijdagmiddag en maandagochtend
Ach ja, we praten dan vooral over wallonië , en daar is sowieso niksquote:Op zondag 6 december 2009 20:46 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Dat zal ik eens doen na dat ik de tv heb uitgezet
Ben benieuwt
[..]
[..]
Doen ze goed dan![]()
En dan maar klagen over dat hier in NL een trein te laat komt
Voor reizen met de trein ga je naar NS.nl, dan staat het in de reisplanner bij het uitgebreid prijsadvies. Voor het overig vervoer heeft 9292ov.nl deze calculator.quote:Op zondag 6 december 2009 19:00 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel een enkeltje met de OV-chipkaart me kost?
Ook geen friet kraam?quote:Op zondag 6 december 2009 20:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ach ja, we praten dan vooral over wallonië , en daar is sowieso niks
* Ofyles2 straks een kijkje neemt bij de NMBS.quote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden
Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks![]()
_ !
Friet hebben ze ook niet echt, alleen zompige gefrietuurde aardappelquote:Op zondag 6 december 2009 21:15 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ook geen friet kraam?
Zit nu een paar bordjes te kijken van Dr_Flash
Mooi gedaanVooral met een paar treinen er tussen en die tekst op t reclame bord: Hier op eten
Hmmm, dan is het echt niks wat ze daar hebben.quote:Op zondag 6 december 2009 21:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Friet hebben ze ook niet echt, alleen zompige gefrituurde aardappel![]()
Das ook een goed ideequote:Op zondag 6 december 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Of gewoon dat hele gedeelte af te steken en te laten zinken zodat we er een waterpretpark kunnen bouwen?
Kun je tellen?quote:Op maandag 7 december 2009 07:57 schreef greavy het volgende:
De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
Wil je er een slaapkamer bij, is het goedkoopste $295,00.
Dit word opgeteld bij die $225,00 dus betaal je ongeveer $438,00.
linkquote:Win een trein
Met 30 vrienden gratis naar Parijs? Doe dan snel mee met de speciale actie van NS Hispeed
Wat kunt u winnen?
- Eén dagretour voor 30 personen in Comfort 2 (2e klas) met Thalys naar Parijs
- ¤ 1.000 zakgeld
Hoe maakt u kans?
- Boek van 7 t/m 31 december 2009 online uw NS Hispeed-ticket. De reis wordt aan het einde van de actieperiode onder de deelnemers verloot.
Dus boek snel online uw treinticket en maak kans op deze unieke prijs.
liefhebbers van de V250quote:Op maandag 7 december 2009 09:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
link
Ik dacht even dat ze een V250 zouden weggeven voor de liefhebber ofzo
Je kan in de VS 'best goedkoop' met de trein, maar je zou een Railpas moeten nemen:quote:Op maandag 7 december 2009 07:57 schreef greavy het volgende:
De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
Wil je er een slaapkamer bij, is het goedkoopste $295,00.
Dit word opgeteld bij die $225,00 dus betaal je ongeveer $438,00.
De duurste kamer is $605,00.
Kost wel veel, zo'n trein, wat me ook wel logisch lijkt.
Een retourtje naar Chicago kost je met een goedkope slaapkamer ongeveer $876,00.
Bronquote:NS hervat proefritten Sprinters
(Novum) - De NS heeft de proefritten met de nieuwe Sprinters hervat. Begin dit jaar leverde de invoering van de nieuwe computergestuurde treinen veel problemen op.
In de testfase van de nieuwe treinen bleek de software van de Sprinters niet in orde te zijn, waardoor treinen op onverwachte ogenblikken op een traject tot stilstand kwamen. Het kostte dan telkens vijf tot tien minuten om de software te resetten, waarna de trein verder kon rijden.
De leveranciers -Siemens en Bombardier- hebben na onderzoek de softwareproblemen weten te verhelpen. Sinds september rijden dertien van de 99 bestelde Sprinters zonder noemenswaardige problemen op verschillende trajecten.
De NS heeft de moderne Sprinters aangeschaft omdat verouderd materieel aan vervanging toe is en hoopt zo spoedig mogelijk ook de overige 86 treinen in te kunnen zetten.
Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.quote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden
Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks![]()
_ !
Hoe handig.quote:Op maandag 7 december 2009 11:06 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |