Dat klinkt wel interessant! Ik wil altijd nog eens een dagje kriskras door België, maar dagkaarten hebben ze daar nog altijd niet uitgevonden...quote:Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef trainfreak het volgende:
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
Meer info op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/hopshop/index.php
Ah nice, dat weekend zit ik in d'Anvers met de vrouw, dus dit komt dan wel goed uit.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef trainfreak het volgende:
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
quote:Op donderdag 3 december 2009 16:25 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Spoor en aanbestedingen
Of aanbestedingen op het spoor een goed idee zijn laat ik even in het midden maar het rare is van aanbestedingen dat de partijen vaak nieuw materieel verwachten. Echter lopen de aanbestedingen minder lang dan de levensduur van het materiaal. Een aanbesteding is na xx (10?) jaar afgeschreven maar de treinen die er voor aangeschaft zijn pas na 30 jaar. Hoe kan de overheid verwachten dat de vervoerder elke 10 jaar nieuwe treinen koopt?![]()
Syntus heeft nu bijvoorbeeld dat probleem, ze zijn bang dat hun Lint te oud is voor de volgende aanbesteding.
Bron: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Syntusquote:Trein Syntus voert diensten uit met 24 Lint treinstellen en 12 DM '90 treinstellen, beide materieelsoorten worden geleased van NSFS.
quote:En de lint is maar voor 10 jaar gebouwd(volgens lhb)
Bron: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?start=0&t=7161quote:Punt 2. Stellen zijn berekend op een levensduur van 15 jaar, dus een iets grotere slijtage kun je verwachten.
Op die manierquote:Op donderdag 3 december 2009 18:25 schreef James1988 het volgende:
DB Schenker is de nieuwe naam voor Railion. Als er ergens dus Railion staat moet je dat lezen als 'DB Schenker'... ze zijn gewoon niet heel snel met beplakking updaten
Lang leve de Wet Personenvervoer 2000!quote:Op donderdag 3 december 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
Mja, lintjes zie ik geen 40+ jaar meegaan
Ik denk dat ze na 15 jaar wel op zijn...
Als niemand ze wil hebben is NSFS de lul, dat gebeurt nu ook met de de DM'90's: zowel NSR als NSFS hebben een aantal stellen in bezit, maar aangezien NSR er minder nodig heeft stoppen ze de lease van (een deel van) de NSFS-stellen. O.a. NS-regio (op Apeldoorn-Zutphen) zou daarom andere stellen krijgen (de hoge nummer zijn van NSFS dacht ik)
En met de OV-chipkaart komt het tuig uit de wijken ook meereizen. Strak plan van de NS.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.
Dat mensen daar niet over nadenken...
Over een jaar is die lokatie nog aantrekkelijker voor PTA'ersquote:Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Het leuke doorkijkje op het station van Deventer is alweer enige tijd bijna compleet vrij gesnoeid. Vanaf het voormalige postperron zijn zodoende foto's te maken van vertrekkende of passerende trein van/over spoor 4.
Dan is er op ongeveer de afstand tussen fotograaf en loc, maar een beetje de andere kant op, een biertje te krijgen. Mits ik thuis ben danquote:
I'm inquote:Op donderdag 3 december 2009 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is er op ongeveer de afstand tussen fotograaf en loc, maar een beetje de andere kant op, een biertje te krijgen. Mits ik thuis ben dan
LOL. Maar nee, nooit gehad. Al stond ik laatst een uur te verkleumen bij het bord.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
I'm in![]()
Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?
omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
Nee hoor. EN ik heb vanochtend vroeg EN vanavond rond 20:00 foto's gemaakt op het stationquote:Op donderdag 3 december 2009 21:49 schreef Yreal het volgende:
Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?
omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |