abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 11:23:58 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75240716

Hier alweer deel 195 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund
Syntus: Hengelo-Bentheim (vanaf december 2010)

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).



Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf 13 december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 03-12-2009 12:51:31 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75240726
tvp
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 11:26:23 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_75240793
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 december 2009 @ 11:27:02 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75240819
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
tvp
Was dat niet verboden?

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 11:30:01 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75240910
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Was dat niet verboden?

Zolang er geen 300 users zijn in dit topic
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75240933
Hoort HTM niet in de OP met de Randstadrail die de NS Zoetermeerstadslijn hebben overgenomen
pi_75240981
  donderdag 3 december 2009 @ 11:44:12 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75241412
Dag lieve mensjes

Die DD-ARm (haha NS heeft een arme trein) ziet er best nice uit
pi_75241789
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:44 schreef James1988 het volgende:


Die DD-ARm (haha NS heeft een arme trein) ziet er best nice uit
Zolang de banken een beetje comfortabel worden in de DD-AR vind ik alles best
pi_75241901
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoort HTM niet in de OP met de Randstadrail die de NS Zoetermeerstadslijn hebben overgenomen
Nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75242301
Weet niet op dit al gepost was?
quote:
NS splitst herrie en stilte in trein
Uitgegeven: 3 december 2009 09:08
Laatst gewijzigd: 3 december 2009 09:08

AMSTERDAM - In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.

© ANPDat zegt een NS-woordvoerder donderdag in het AD. Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.

De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.


De NS heeft nu ook al stiltecoupés, maar die zijn minder duidelijk herkenbaar. Niet iedereen houdt zich aan het stiltegebod dat op stickers op ramen en deuren wordt aangehouden.


Zones

Wanneer de aanpassingen in de treinen worden gedaan is nog niet bekend. De details van de plannen voor de 'zone voor ontmoeten en gezelligheid' en de 'zone werken en rust' moeten nog worden uitgewerkt.
Goede zaak wat mij betreft Soms ben ik met een aantal klasgenoten, dan zou ik beneden kunnen zitten. Soms ben ik met mijn mini laptop en wil ik zonder krijsende kinderen aan school werken; boven zitten.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:11:14 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75242351
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:09 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Weet niet op dit al gepost was?
[..]

Goede zaak wat mij betreft Soms ben ik met een aantal klasgenoten, dan zou ik beneden kunnen zitten. Soms ben ik met mijn mini laptop en wil ik zonder krijsende kinderen aan school werken; boven zitten.
In het vorige topic. Daar kwam ook direct de kritiek dat de indeling niet klopt omdat kinderen meestal boven willen zitten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75242813
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoort HTM niet in de OP met de Randstadrail die de NS Zoetermeerstadslijn hebben overgenomen


Dat zijn trams, geen treinen

Overigens, heeft iemand er heftig bezwaar tegen als heel de OP van opzet wordt veranderd ('k dacht zelf aan veelvoorkomende vragen beter uitgewerkt)? Het laden van al die afbeeldingen gaat niet zo fijn op m'n mobiel..
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 12:28:14 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75242909
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Overigens, heeft iemand er heftig bezwaar tegen als heel de OP van opzet wordt veranderd ('k dacht zelf aan veelvoorkomende vragen beter uitgewerkt)? Het laden van al die afbeeldingen gaat niet zo fijn op m'n mobiel..
Er zitten wat afbeeldingen bij die nogal groot zijn, ik zal de wel even resizen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 3 december 2009 @ 12:29:59 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75242958
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er zitten wat afbeeldingen bij die nogal groot zijn, ik zal de wel even resizen.
Ja, of inderdaad alleen een kleine faq in de OP en de rest eruit. Ik zal het niet missen iig.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75243395
In de huidige opzet mag de A32 trem er binnenkort ook wel uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75243521
Klein nieuwtje: NSHiSpeed heeft het aantal (buitenlandse) bestemmingen dat online te boeken is, aardig opgeschroeft.
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 12:52:37 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75243799
Ik heb alle afbeeldingen in de OP geresized en op de FOK!-server gezet (ze stonden overal en nergens).
Het eerste plaatje heb ik laten staan omdat die wisselend is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75244108
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
In de huidige opzet mag de A32 trem er binnenkort ook wel uit
en daarmee het hele kopje Overig ook wel...

Misschien leuk om straks bij buitenland een plaatje te doen van een FLIRT in Venlo (ik ga daar 13-12 heen) ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75244241
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
Meer info op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/hopshop/index.php

En nu zondag is het Bahnhofsfest/ÖPNV-dag in Kaldenkirchen, bij Venlo, meer info op http://www.bahnhofsfest-kaldenkirchen.de/
pi_75244356
Ben in 2006 al eens naar dat feest geweest. Was er met anderhalf uur wel klaar mee, maar ze hebben het er nu nog over zo te zien Ik ga een week later wel, als die FLIRT ook daadwerkelijk naar Venlo komt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 13:13:02 #22
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75244419

Terug Vind Plaatje
pi_75244425
quote:
Het Biljet "Hop & shop +" kan je niet combineren met een internationaal vervoerbewijs.
Dat betekent zeker dat je niet een kaartje Essen-Roosendaal kan kopen en dan met de Benelux naar Brussel met zo'n kaartje? Maar dat je echt moet stoppen op je grensstation? Kost weer een uur dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75244743
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:13 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Terug Vind Plaatje
Nedtrain aan het vingerverven geweest?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 14:02:51 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75245924
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 3 december 2009 @ 15:19:20 #26
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75249934
Oorzaak Rond Leeuwarden rijden geen treinen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 17:30 uur verholpen. Later volgt meer informatie.

En waarom dan geen treinen. o.O ;o

En dan kan het mij niets schelen dat dr staat; later volgt meer info. Ik wil het nu weten
  donderdag 3 december 2009 @ 16:25:36 #28
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_75250999
Spoor en aanbestedingen
Of aanbestedingen op het spoor een goed idee zijn laat ik even in het midden maar het rare is van aanbestedingen dat de partijen vaak nieuw materieel verwachten. Echter lopen de aanbestedingen minder lang dan de levensduur van het materiaal. Een aanbesteding is na xx (10?) jaar afgeschreven maar de treinen die er voor aangeschaft zijn pas na 30 jaar. Hoe kan de overheid verwachten dat de vervoerder elke 10 jaar nieuwe treinen koopt?
Syntus heeft nu bijvoorbeeld dat probleem, ze zijn bang dat hun Lint te oud is voor de volgende aanbesteding.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_75252073
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef trainfreak het volgende:
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
Meer info op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/hopshop/index.php
Dat klinkt wel interessant! Ik wil altijd nog eens een dagje kriskras door België, maar dagkaarten hebben ze daar nog altijd niet uitgevonden...
pi_75254735


Van wie is deze Diesel Loc? Rallion of DB Schenker ?

[ Bericht 6% gewijzigd door STTSJT op 03-12-2009 19:37:48 (Eindelijk Hij werkt) ]
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 3 december 2009 @ 18:25:37 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75254821
DB Schenker is de nieuwe naam voor Railion. Als er ergens dus Railion staat moet je dat lezen als 'DB Schenker'... ze zijn gewoon niet heel snel met beplakking updaten
pi_75254978
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef trainfreak het volgende:
Zaterdag 12 december is het bij alle Belgische vervoersmaatschappijen 'hop en shop' dag.
Met een biljet dat 10¤ kost dan je onbeperkt rijden over het Belgische net (niet geldig op treinen met zitplaatsreservering, en voor Brussel Nationaal Luchthaven moet je een toeslag betalen)
Ah nice, dat weekend zit ik in d'Anvers met de vrouw, dus dit komt dan wel goed uit.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:31:02 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75255010
Net reden 3 gekoppelde lege V'tjes door Breda. Roermond op de koersrollen, maar reed richting Rotterdam / Roosendaal. Wie weet meer?
pi_75255157
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:25 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Spoor en aanbestedingen
Of aanbestedingen op het spoor een goed idee zijn laat ik even in het midden maar het rare is van aanbestedingen dat de partijen vaak nieuw materieel verwachten. Echter lopen de aanbestedingen minder lang dan de levensduur van het materiaal. Een aanbesteding is na xx (10?) jaar afgeschreven maar de treinen die er voor aangeschaft zijn pas na 30 jaar. Hoe kan de overheid verwachten dat de vervoerder elke 10 jaar nieuwe treinen koopt?
Syntus heeft nu bijvoorbeeld dat probleem, ze zijn bang dat hun Lint te oud is voor de volgende aanbesteding.
quote:
Trein Syntus voert diensten uit met 24 Lint treinstellen en 12 DM '90 treinstellen, beide materieelsoorten worden geleased van NSFS.
Bron: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Syntus

NS Financial Services is natuurlijk van de NS, dus in principe is NS dus eigenaren van de Lint treinstellen maar heeft Syntus ze geleased. Vraag me dan af voor hoelang aangezien iemand het hier over aanbestedingen van xx (10?) jaar had?

En hier lees ik weer wat opmerkelijks:
quote:
En de lint is maar voor 10 jaar gebouwd(volgens lhb)
quote:
Punt 2. Stellen zijn berekend op een levensduur van 15 jaar, dus een iets grotere slijtage kun je verwachten.
Bron: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?start=0&t=7161

[ Bericht 10% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 03-12-2009 18:41:43 ]
  Redactie Sport donderdag 3 december 2009 @ 18:45:28 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75255523
Mja, lintjes zie ik geen 40+ jaar meegaan
Ik denk dat ze na 15 jaar wel op zijn...

Als niemand ze wil hebben is NSFS de lul, dat gebeurt nu ook met de de DM'90's: zowel NSR als NSFS hebben een aantal stellen in bezit, maar aangezien NSR er minder nodig heeft stoppen ze de lease van (een deel van) de NSFS-stellen. O.a. NS-regio (op Apeldoorn-Zutphen) zou daarom andere stellen krijgen (de hoge nummer zijn van NSFS dacht ik)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75256202
Deze week op het Nederlandse spoor:


Naar verluidt wordt binnenkort de inzet van het alleroudste Mat64, ook wel de serie Plan T, in de Randstad beëindigd. De vierdelige treinstellen die vanaf 1961 in dienst gesteld zijn, zullen hun laatste kilometers in Limburg en Brabant gaan afleggen. Tot aan de nieuwe dienstregeling ingaande 13 december 2009 wordt onder andere treinstel 514 nog volop ingezet in de gekoppelde treinserie 5700-4900. Deze treinseries lopen respectievelijk van Utrecht via Hilversum, Schiphol, Leiden en Rotterdam naar Dordrecht en van Utrecht via Hilversum naar Almere Oostvaarders. Tijdens een iets langer dan gebruikelijke stop op het station van Hilversum Sportpark staat stel 514 als IC 4956 onder de boogjes te wachten op vertrek richting Almere Oostvaarders. 30 november 2009


Het leuke doorkijkje op het station van Deventer is alweer enige tijd bijna compleet vrij gesnoeid. Vanaf het voormalige postperron zijn zodoende foto's te maken van vertrekkende of passerende trein van/over spoor 4. NMBS 2824 heeft Volvotrein 46259 opgehaald in Bad Bentheim en zal het geheel naar de Volvo-fabriek in het Belgische Gent gaan rijden. Op de achtergrond oudbouw versus nieuwbouw. Rechts een torentje behorende bij het oude station van Deventer, links op de achtergrond is het kantoorgebouw Leeuwenbrug te zien, welke in de volksmond ook wel de Kassa wordt genoemd. In dit kantoor bevinden zich onder meer een paar onderdelen van de gemeente, een makelaar en een uitzendbureau. 2 december 2009
pi_75256910
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:25 schreef James1988 het volgende:
DB Schenker is de nieuwe naam voor Railion. Als er ergens dus Railion staat moet je dat lezen als 'DB Schenker'... ze zijn gewoon niet heel snel met beplakking updaten
Op die manier
Had er wel wat over gelezen maar begon toch te twijfelen.
Dank u voor de informatie
Me.. me.. me.. Me too
pi_75257110
tvp
pi_75257442
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:02 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
  donderdag 3 december 2009 @ 19:58:16 #40
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75257968
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
Mja, lintjes zie ik geen 40+ jaar meegaan
Ik denk dat ze na 15 jaar wel op zijn...

Als niemand ze wil hebben is NSFS de lul, dat gebeurt nu ook met de de DM'90's: zowel NSR als NSFS hebben een aantal stellen in bezit, maar aangezien NSR er minder nodig heeft stoppen ze de lease van (een deel van) de NSFS-stellen. O.a. NS-regio (op Apeldoorn-Zutphen) zou daarom andere stellen krijgen (de hoge nummer zijn van NSFS dacht ik)
Lang leve de Wet Personenvervoer 2000!
  donderdag 3 december 2009 @ 20:00:11 #41
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75258043
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zou het dan andersom doen, als het toch moet. Boven herrie en rust onder. Kinderen die een dagje met de trein willen, vinden het machtig interessant om bovenin te zitten. Die kun je maar moeilijk verplichten om stil te zijn.

Dat mensen daar niet over nadenken...
En met de OV-chipkaart komt het tuig uit de wijken ook meereizen. Strak plan van de NS.
pi_75259261
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Het leuke doorkijkje op het station van Deventer is alweer enige tijd bijna compleet vrij gesnoeid. Vanaf het voormalige postperron zijn zodoende foto's te maken van vertrekkende of passerende trein van/over spoor 4.
Over een jaar is die lokatie nog aantrekkelijker voor PTA'ers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75260089
Want?
pi_75260167
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:53 schreef Socios het volgende:
Want?
Dan is er op ongeveer de afstand tussen fotograaf en loc, maar een beetje de andere kant op, een biertje te krijgen. Mits ik thuis ben dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2009 @ 21:09:25 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75260708
Trein had vanmiddag technische problemen, daardoor 40 minuten vertraging opgelopen richting Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75262431
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is er op ongeveer de afstand tussen fotograaf en loc, maar een beetje de andere kant op, een biertje te krijgen. Mits ik thuis ben dan
I'm in


Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?

omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper ) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
pi_75262710
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

I'm in


Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?

omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper ) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
LOL. Maar nee, nooit gehad. Al stond ik laatst een uur te verkleumen bij het bord.
pi_75263032
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:49 schreef Yreal het volgende:
Hebben mensen reizend over utrecht centraal trouwens al last gehad van de politie?

omdat ik rondkeek en wat rondliep door de hal terwijl ik wacht op een IC naar gouda (een koploper ) werd ik aangehouden wegens verdacht gedrag
Nee hoor. EN ik heb vanochtend vroeg EN vanavond rond 20:00 foto's gemaakt op het station
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 december 2009 @ 22:03:19 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75263184
http://www.nsprocurement.(...)rnization.080901.ppt

Dingetje van NedTrain met info over DDZ, en schema's van de nieuwe indeling.
pi_75263541
Ik heb mijn hele leven mogen uitleggen aan ome agent

wat ik gedaan had wat ik kwam doen Waar ik studeerde waar ik woonde waar de trein ging.

blijkbaar was ik overtuigend want ik hoefte geen id te laten zien Maar ik liep echt alleen maar naar het bord, toe langzaam lopend kijken of er nog wat lekkers was ergens. liep de broodzaak binnen voor pesto salami , die was op en liep weer naar buiten

OMGROFLCOPERVERDACHT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')