Nu je het er zo neer zet gaat er bij mij vaag iets brandenquote:Op zaterdag 5 december 2009 15:28 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nou alle partijen waren voor zelfs VVD. alleen CDA wou niet nu al zekerheid geven.
[..]
http://www.treinreiziger.(...)act_verlengen-141932
Denk dat dat geen eens z'n slecht idee is.quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:54 schreef James1988 het volgende:
Van mij mag NS op het hoofdrailnet blijven rijden, maar dan meer richting een Zwitsers model: NS als landelijke vervoerder met (echte) IC's en sneltreinen, en de regionale overheden die het lokaal vervoer regelen: stoptreinen en bussen als feeders voor de grotere stations.
hoe zou die dan nog moeten verbeterd? meer treinen per uur?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:21 schreef Yreal het volgende:
james heeft altijd wel goede ideeën![]()
james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
nee, maar in de toekomst vervalt de verbindingquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:39 schreef STTSJT het volgende:
[..]
hoe zou die dan nog moeten verbeterd? meer treinen per uur?
Dankje!quote:
Wie weet... maar dan zou ik beter eerst wat partners kunnen zoeken die al wat meer dingen in orde hebben, zoals een spoorwegvergunning enzoquote:james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
Trouwen met een rijke vrouw doet ook wonderenquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dankje!
[..]
Wie weet... maar dan zou ik beter eerst wat partners kunnen zoeken die al wat meer dingen in orde hebben, zoals een spoorwegvergunning enzo
Zou wle gaaf zijnquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Yreal het volgende:
het zou uiteraard de ultieme spoor-hobby zijn ; een eigen spoorbedrijf![]()
geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
Tsjaquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:08 schreef Yreal het volgende:
een naam vind ik altijd lastig
je moet tegelijk overkoepelend samevattend en pakkend zijn
Misschien stap ik ook in, afdeling ICT.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Yreal het volgende:
het zou uiteraard de ultieme spoor-hobby zijn ; een eigen spoorbedrijf![]()
geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
Dat klinkt inderdaad truttig.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:13 schreef James1988 het volgende:
"Schat, ik bel je zo terug. Ik moet even een Jeroen pakken"
quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
Welke maatschappij die hier in Nederland rijdt heeft wel een fatsoenlijke 1e klas?(op de NS uitgezonderd danquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
Deutsche Bahn?quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:22 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Welke maatschappij die hier in Nederland rijdt heeft wel een fatsoenlijke 1e klas?(op de NS uitgezonderd dan)
Ja oke, maar kan je eigenlijk wel zeggen dat die hier in NL rijden? De NS trekt hun wagon'squote:
Valt toch onder NS? bedoel dat de NS hier in nl rijdt met die Ice's naar Duitsland toe ?quote:
De tractie van de Pimpel wordt inderdaad door NS gedaan, met een 17/1800. Maar CityNightLine rijdt met eigen locs en is volledig DB.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:27 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ja oke, maar kan je eigenlijk wel zeggen dat die hier in NL rijden? De NS trekt hun wagon's
Er zijn een paar (4) ICE's van NS Hispeed, maar de rest die in Nederland komt is van DB. Rijdt dat dan onder de vlag van DB of van NS?quote:Valt toch onder NS? bedoel dat de NS hier in nl rijdt met die Ice's naar Duitsland toe ?
Die city heb ik niet meer aangedachtquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
De tractie van de Pimpel wordt inderdaad door NS gedaan, met een 17/1800. Maar CityNightLine rijdt met eigen locs en is volledig DB.
[..]
Er zijn een paar (4) ICE's van NS Hispeed, maar de rest die in Nederland komt is van DB. Rijdt dat dan onder de vlag van DB of van NS?
okequote:Op zaterdag 5 december 2009 17:36 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij rijden die treinen van NS Hispeed gewoon in een poule mee... ze komen tenslotte ook in België. En ik heb in NL ook al eens een DB-ICE gehad.
Waarom nou weer Alkmaarquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:56 schreef Peter het volgende:
"European rail service" is volgens mij nog geen bedrijfsnaam...
En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
Wel te verwarren met ERS Railways, de goederenvervoerderquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:56 schreef Peter het volgende:
"European rail service" is volgens mij nog geen bedrijfsnaam...
Wellichtquote:En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
DB is volgens mij een partij die best wel doorheeft waar mogelijkheden zitten... i.p.v. die focus op alleen maar de HSL van Hispeed, NMBS en SNCF.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom nou weer Alkmaar. Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen?
i
Heeft de DB nu een NL-BE verbinding dan?quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom nou weer Alkmaar. Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen?
i
Neen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:01 schreef Peter het volgende:
Heeft de DB nu een NL-BE verbinding dan?
Woaquote:Op zaterdag 5 december 2009 18:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Neen.DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
Stukkie A'dam centraal - Brussel erbij en ze kunnen rondjes rijdenquote:Op zaterdag 5 december 2009 18:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Neen.DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
Sweet...quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Stukkie A'dam centraal - Brussel erbij en ze kunnen rondjes rijden
Op 't Fok! Forum schijnen ze er wel wat vanaf te wetenquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:15 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?
VIRM-4 wil ik sowieso eens inzitten.
De trein van Den Haag naar Utrecht heeft opvallend vaak VIRM 4. Aangezien deze in Utrecht keert op de trein naar Leiden, moet de trein Leiden - Utrecht het ook vaak hebben. Verder rijden ze niet echt op vaste plekken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:15 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?
VIRM-4 wil ik sowieso eens inzitten.
Oh dat is dan weer jammer natuurlijkquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:26 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende: Maar de hele dag in de trein gaat me wat ver.
Ja, alle treinen binnen Nederland, behalve de Thalys en voor de ICE heb je natuurlijk toeslag nodig. Alhoewel de ICE wel een aanrader is, 1e klas.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:32 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
Hoe was het in België, ouwe?quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
Vast net zo nat als hierquote:
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:45 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelenquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
Daar maakt op Klarenbeek ook niemand zich druk omquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
Zie, ik grijp het niet uit de lucht.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Stel je niet aan. Twee weken geleden deed ik hetzelfde traject en kwam ik gezond uit de trein.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
Ik gok iets van rond de 1000.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het welquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
Z'n achtbaan ritje is weer eens wat anders dan een normale trein reisquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschansquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zittenquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:17 schreef James1988 het volgende:
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden Cquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
ik irriteer me sowieso aan die lui die in de spits met de bus van centraal naar lammeschans gaanquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet inquote:
Zit i dan zo vol?quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
Ik wil dat ook!!!quote:Op zondag 6 december 2009 03:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:
[ afbeelding ]
Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
't Verschil is inderdaad denderend groot.. Een laagje stof op een plank of een laagje nepleer op een plank. 'k Heb al heel wat Eerste-klas gezeten maar zo slecht als in de Spurts ben ik nog niet tegengekomen.. (Al komt SGMm érg dicht in de buurt)quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
En hoe fantastisch is die eerste klasquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.
VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man
SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
Het voordeel van de 1ste klas is het stopcontacten aan de zijkanten van de afvalbakjes.quote:Op zondag 6 december 2009 11:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
En hoe fantastisch is die eerste klasExact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof
Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
[..]
Hou er wel rekening mee dat je hier materieel met extra lange bakken vergelijkt met materieel met hele korte. Dus even rekenen met die getallen:quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man
SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
Inderdaad, helaas kom je dat niet meer tegenquote:Op zondag 6 december 2009 10:36 schreef greavy het volgende:
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.
Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen![]()
[ afbeelding ]
I love that!
Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen![]()
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.quote:Op zondag 6 december 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
Blijkbaar.quote:Op zondag 6 december 2009 17:56 schreef Yreal het volgende:
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?
Also
[ afbeelding ]
Lolwut
De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergensquote:Op zondag 6 december 2009 18:17 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemenquote:Op zondag 6 december 2009 18:19 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
Ochja, Lief kind heeft vele namen (Alhoewel, kind???quote:Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
Tja, ik gebruik ook gewoon de namen die het publiek geeft, anders begrijpen ze me niet.('hondekop, koploper en dubbeldekker'). Ik vind het zelf ook wel een stuk leukerquote:Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
De bediening in de cabine is nog gewoon aanwezig, ook de drukknopen aan bij de deur zijn nog aanwezig.quote:Op zondag 6 december 2009 18:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergens
Hetzelfde hier!quote:Op zondag 6 december 2009 18:53 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik zou de doorloopkop nog wel eens één keer open willen zien, maar als het aan NS ligt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Ik heb eigenlijk nooit fatsoenlijk afscheid kunnen nemen...
Nee, is ook nog niet vast gelegd hoe duur het wordt.quote:Op zondag 6 december 2009 19:00 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel een enkeltje met de OV-chipkaart me kost?
Was dat op Rotterdam CS ?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uitgerekend op de dag dat de SLT's niet erg positef in het nieuws waren heb ik er voor het eerst een ritje mee mogen maken. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe camera uit te proberen!
[ afbeelding ]
Ik mocht plaatsnemen in de 2606.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaaaa, een snelheidsmeter![]()
[ afbeelding ]
Zelfs de prullenbakken zijn hip!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nieuwekerk a/d IJssel is blijkbaar toch moeilijk om helemaal goed te schrijven.
Ook viel mij op dat de 'goedemiddag' heel anders klonk dan de rest van het omroepbericht. Klinkt toch wel vreemd als er middenin een omroepbericht opeens heel anders 'goedemiddag' wordt gezegd.
Verder een prima trein!
En tot slot nog even een ICM. (A)
[ afbeelding ]
Dat ligt aan jouquote:Op zondag 6 december 2009 19:58 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, Maar ik snap t niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zondag 6 december 2009 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ligt aan jouAch soooooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg dat dan
Mooi bordje heb je daar op de foto gezet. Heb je er meerdere op de foto gezet vandaag (of waneer je die foto ook hebt gemaakt) of was dat de enige?
Me.. me.. me.. Me too
Nog wel een paar andere nieuwe gescoord ja. Maar dit was de belangrijkstequote:Op zondag 6 december 2009 20:06 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ach sooooo
Zeg dat dan
Mooi bordje heb je daar op de foto gezet. Heb je er meerdere op de foto gezet vandaag (of waneer je die foto ook hebt gemaakt) of was dat de enige?
Oke , leukquote:Op zondag 6 december 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog wel een paar andere nieuwe gescoord ja. Maar dit was de belangrijkste
Of nul tussen vrijdagmiddag en maandagochtendquote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden
Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks![]()
_ !
Dat zal ik eens doen na dat ik de tv heb uitgezetquote:Op zondag 6 december 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het je interesseren, kun je om te beginnen hier eens een kijkje nemen![]()
http://www.pbase.com/dr_flash/bordjes
quote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden
Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks![]()
_ !
Doen ze goed danquote:Op zondag 6 december 2009 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of nul tussen vrijdagmiddag en maandagochtend
Ach ja, we praten dan vooral over wallonië , en daar is sowieso niksquote:Op zondag 6 december 2009 20:46 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Dat zal ik eens doen na dat ik de tv heb uitgezet
Ben benieuwt
[..]
[..]
Doen ze goed dan![]()
En dan maar klagen over dat hier in NL een trein te laat komt
Voor reizen met de trein ga je naar NS.nl, dan staat het in de reisplanner bij het uitgebreid prijsadvies. Voor het overig vervoer heeft 9292ov.nl deze calculator.quote:Op zondag 6 december 2009 19:00 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel een enkeltje met de OV-chipkaart me kost?
Ook geen friet kraam?quote:Op zondag 6 december 2009 20:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ach ja, we praten dan vooral over wallonië , en daar is sowieso niks
* Ofyles2 straks een kijkje neemt bij de NMBS.quote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden
Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks![]()
_ !
Friet hebben ze ook niet echt, alleen zompige gefrietuurde aardappelquote:Op zondag 6 december 2009 21:15 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ook geen friet kraam?
Zit nu een paar bordjes te kijken van Dr_Flash
Mooi gedaanVooral met een paar treinen er tussen en die tekst op t reclame bord: Hier op eten
Hmmm, dan is het echt niks wat ze daar hebben.quote:Op zondag 6 december 2009 21:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Friet hebben ze ook niet echt, alleen zompige gefrituurde aardappel![]()
Das ook een goed ideequote:Op zondag 6 december 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Of gewoon dat hele gedeelte af te steken en te laten zinken zodat we er een waterpretpark kunnen bouwen?
Kun je tellen?quote:Op maandag 7 december 2009 07:57 schreef greavy het volgende:
De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
Wil je er een slaapkamer bij, is het goedkoopste $295,00.
Dit word opgeteld bij die $225,00 dus betaal je ongeveer $438,00.
linkquote:Win een trein
Met 30 vrienden gratis naar Parijs? Doe dan snel mee met de speciale actie van NS Hispeed
Wat kunt u winnen?
- Eén dagretour voor 30 personen in Comfort 2 (2e klas) met Thalys naar Parijs
- ¤ 1.000 zakgeld
Hoe maakt u kans?
- Boek van 7 t/m 31 december 2009 online uw NS Hispeed-ticket. De reis wordt aan het einde van de actieperiode onder de deelnemers verloot.
Dus boek snel online uw treinticket en maak kans op deze unieke prijs.
liefhebbers van de V250quote:Op maandag 7 december 2009 09:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
link
Ik dacht even dat ze een V250 zouden weggeven voor de liefhebber ofzo
Je kan in de VS 'best goedkoop' met de trein, maar je zou een Railpas moeten nemen:quote:Op maandag 7 december 2009 07:57 schreef greavy het volgende:
De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
Wil je er een slaapkamer bij, is het goedkoopste $295,00.
Dit word opgeteld bij die $225,00 dus betaal je ongeveer $438,00.
De duurste kamer is $605,00.
Kost wel veel, zo'n trein, wat me ook wel logisch lijkt.
Een retourtje naar Chicago kost je met een goedkope slaapkamer ongeveer $876,00.
Bronquote:NS hervat proefritten Sprinters
(Novum) - De NS heeft de proefritten met de nieuwe Sprinters hervat. Begin dit jaar leverde de invoering van de nieuwe computergestuurde treinen veel problemen op.
In de testfase van de nieuwe treinen bleek de software van de Sprinters niet in orde te zijn, waardoor treinen op onverwachte ogenblikken op een traject tot stilstand kwamen. Het kostte dan telkens vijf tot tien minuten om de software te resetten, waarna de trein verder kon rijden.
De leveranciers -Siemens en Bombardier- hebben na onderzoek de softwareproblemen weten te verhelpen. Sinds september rijden dertien van de 99 bestelde Sprinters zonder noemenswaardige problemen op verschillende trajecten.
De NS heeft de moderne Sprinters aangeschaft omdat verouderd materieel aan vervanging toe is en hoopt zo spoedig mogelijk ook de overige 86 treinen in te kunnen zetten.
Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.quote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden
Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks![]()
_ !
Hoe handig.quote:Op maandag 7 december 2009 11:06 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |