abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75315396
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:28 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Nou alle partijen waren voor zelfs VVD. alleen CDA wou niet nu al zekerheid geven.
[..]

http://www.treinreiziger.(...)act_verlengen-141932
Nu je het er zo neer zet gaat er bij mij vaag iets branden
Maar beter dat de NS blijft op t hoofdspoor
Bedankt voor de moeite (en de informatie )
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:54:38 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75315877
Van mij mag NS op het hoofdrailnet blijven rijden, maar dan meer richting een Zwitsers model: NS als landelijke vervoerder met (echte) IC's en sneltreinen, en de regionale overheden die het lokaal vervoer regelen: stoptreinen en bussen als feeders voor de grotere stations.
pi_75315948
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:54 schreef James1988 het volgende:
Van mij mag NS op het hoofdrailnet blijven rijden, maar dan meer richting een Zwitsers model: NS als landelijke vervoerder met (echte) IC's en sneltreinen, en de regionale overheden die het lokaal vervoer regelen: stoptreinen en bussen als feeders voor de grotere stations.
Denk dat dat geen eens z'n slecht idee is.
Waneer ga je naar Denhaag om t voor te stellen?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75316519
james heeft altijd wel goede ideeën

james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
pi_75316955
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:21 schreef Yreal het volgende:
james heeft altijd wel goede ideeën

james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
hoe zou die dan nog moeten verbeterd? meer treinen per uur?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75317082
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:39 schreef STTSJT het volgende:

[..]

hoe zou die dan nog moeten verbeterd? meer treinen per uur?
nee, maar in de toekomst vervalt de verbinding
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:43:33 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75317097
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:21 schreef Yreal het volgende:
james heeft altijd wel goede ideeën
Dankje!
quote:
james, als je met een uitgewerkt plan bij de bank aankomt zetten voor een verbinden brussel -> amsterdam alla benelux, zouden ze dan met je in zee gaan?
Wie weet... maar dan zou ik beter eerst wat partners kunnen zoeken die al wat meer dingen in orde hebben, zoals een spoorwegvergunning enzo
pi_75317145
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dankje!
[..]

Wie weet... maar dan zou ik beter eerst wat partners kunnen zoeken die al wat meer dingen in orde hebben, zoals een spoorwegvergunning enzo
Trouwen met een rijke vrouw doet ook wonderen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75317287
het zou uiteraard de ultieme spoor-hobby zijn ; een eigen spoorbedrijf

geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
pi_75317337
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Yreal het volgende:
het zou uiteraard de ultieme spoor-hobby zijn ; een eigen spoorbedrijf

geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
Zou wle gaaf zijn
Hoe ga je het bedrijf dan noemen?:P
Me.. me.. me.. Me too
pi_75317404
Als ik genoeg geld had. Zou ik er wel voor zorgen dan utrecht arnhem 4 sporig zou worden. En nijmegen - roermond en zevenaar - winterswijk 2 sporig.
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:54:44 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75317443
In het goederen- en het regionale vervoer is al gebleken dat een nieuwe partij soms betere ideeën heeft dan de gevestigde orde. Ik denk dat dat op het internationale vervoer ook best wel te halen valt... mensen stellen andere eisen en wensen aan reizen, en een nieuwe speler kan daar soms best wel goed op inspelen.
pi_75317797
een naam vind ik altijd lastig

je moet tegelijk overkoepelend samevattend en pakkend zijn
pi_75317872
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:08 schreef Yreal het volgende:
een naam vind ik altijd lastig

je moet tegelijk overkoepelend samevattend en pakkend zijn
Tsja Anders noemje hem naar jezelf
Me.. me.. me.. Me too
pi_75317924
nee Jeroen treinen

lekker pakkend
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:13:13 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75317957
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Yreal het volgende:
het zou uiteraard de ultieme spoor-hobby zijn ; een eigen spoorbedrijf

geef het nog wat jaartjes totdat ik afgestudeerd ben en dan zou ik dit serieus toch wel willen overwegen
Misschien stap ik ook in, afdeling ICT.
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:13:14 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75317958
"Schat, ik bel je zo terug. Ik moet even een Jeroen pakken"

pi_75317969
De Oostenrijkers hebben met hun Railjet al de meest geniale naam te pakken imo
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:14:08 #170
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75317989
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:13 schreef James1988 het volgende:
"Schat, ik bel je zo terug. Ik moet even een Jeroen pakken"

Dat klinkt inderdaad truttig.
pi_75318069
nee ja ben nu bezig met de MER (MER ^1000) en bedrijfseconomie, daarna master in business nog iets of economie nog wat en dan ben ik toch wel bereid het ondernemen in te gaan
pi_75318086
Wil Syntus of Veolia niet starten met een int. trein?
dag
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:18:04 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318118
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
pi_75318181
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.


Wel met valero treintjes of iets dergelijks dan he
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:20:58 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318217
Nee natuurlijk niet, dat is Arriva te duur. NS had toch nog wel ergens wat wegroestende wadlopertjes staan?
pi_75318264
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
Welke maatschappij die hier in Nederland rijdt heeft wel een fatsoenlijke 1e klas?(op de NS uitgezonderd dan )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75318273
Hé , wij gaan hier centjes mee verdienen, niet arriva
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:24:07 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318318
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:22 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Welke maatschappij die hier in Nederland rijdt heeft wel een fatsoenlijke 1e klas?(op de NS uitgezonderd dan )
Deutsche Bahn?
pi_75318331
eerste klas van ICE3
pi_75318413
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Deutsche Bahn?
Ja oke, maar kan je eigenlijk wel zeggen dat die hier in NL rijden? De NS trekt hun wagon's
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:24 schreef Yreal het volgende:
eerste klas van ICE3
Valt toch onder NS? bedoel dat de NS hier in nl rijdt met die Ice's naar Duitsland toe ?
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:31:04 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318499
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:27 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ja oke, maar kan je eigenlijk wel zeggen dat die hier in NL rijden? De NS trekt hun wagon's
De tractie van de Pimpel wordt inderdaad door NS gedaan, met een 17/1800. Maar CityNightLine rijdt met eigen locs en is volledig DB.
quote:
Valt toch onder NS? bedoel dat de NS hier in nl rijdt met die Ice's naar Duitsland toe ?
Er zijn een paar (4) ICE's van NS Hispeed, maar de rest die in Nederland komt is van DB. Rijdt dat dan onder de vlag van DB of van NS?
pi_75318502
de pimpel voertuigen zijn van de DB, getrokken door de ns, en de ICE's zijn toch van het algemene bedrijf? Toch
pi_75318525
ik ben ook maar nieuw in alle technische informatie en wat is van wie. ik keek altijd gewoon treintjes
pi_75318568
Waarschijnlijk de laatste keer dat ik ooit nog met NS hispeed ga reizen, zootje oplichters is het.

Ik nam een trein te vroeg terug naar nederland, na met minstens 5 DB medewerkers gesproken te hebben of het mogelijk was met mijn kaartje die allemaal zeiden 'ja dat kan hoor, maar dan heb je geen zitplaats reservering'

Net na bad bentheim controler, beweert de conducteur dat mijn ticket alleen op DIE bepaalde trein geldig is, en kreeg ik een boete aan mn laars gelapt van 40 (prijs van mijn ticket) + 40 (boete duitsland) + 35 (boete nederland) dus in totaal 115 euro

Nu ga ik zo bij schiphol aan de balie even wat ruzie maken want ik ga hier echt niet mee akkoord. Al moet het tot een dagvaarding komen ik betaal geen cent
pi_75318609
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

De tractie van de Pimpel wordt inderdaad door NS gedaan, met een 17/1800. Maar CityNightLine rijdt met eigen locs en is volledig DB.
[..]

Er zijn een paar (4) ICE's van NS Hispeed, maar de rest die in Nederland komt is van DB. Rijdt dat dan onder de vlag van DB of van NS?
Die city heb ik niet meer aangedacht
En die ICE, als ze van DB zelf zijn onder hun eigen vlag natuurlijk
Maar komen die dan zo vaak in NL en probeert de NS niet om hun eigen stelen daar voor te gebruiken?
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:36:45 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75318649
Volgens mij rijden die treinen van NS Hispeed gewoon in een poule mee... ze komen tenslotte ook in België. En ik heb in NL ook al eens een DB-ICE gehad.
pi_75318734
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:36 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij rijden die treinen van NS Hispeed gewoon in een poule mee... ze komen tenslotte ook in België. En ik heb in NL ook al eens een DB-ICE gehad.
oke
Dat ze in België je kwamen staat me iets va bij.
Ga denk ik in de vakantie eens kijken of ik er een mmoie foto van kan maken er er in mee rijden

Offtopic:
Wens iedereen een fijne sinterklaas avond!
ik hou het voor gezien (later vanaaf ofzo ben ik er wel weer )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75318891
Later

Er is veel moois op de markt kwa treintjes btw
pi_75319132
"European rail service" is volgens mij nog geen bedrijfsnaam...

En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
dag
pi_75319159
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:56 schreef Peter het volgende:
"European rail service" is volgens mij nog geen bedrijfsnaam...

En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
Waarom nou weer Alkmaar . Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen? i
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:00:11 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75319220
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:56 schreef Peter het volgende:
"European rail service" is volgens mij nog geen bedrijfsnaam...
Wel te verwarren met ERS Railways, de goederenvervoerder
quote:
En DB zal vast wel willen rijden tussen alkmaar-a'dam-schiphol-den haag hs-Rotterdam-dordrecht-roosendaal-antwerpen-mechelen-brussel toch?
Wellicht
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom nou weer Alkmaar . Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen? i
DB is volgens mij een partij die best wel doorheeft waar mogelijkheden zitten... i.p.v. die focus op alleen maar de HSL van Hispeed, NMBS en SNCF.
pi_75319240
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom nou weer Alkmaar . Maar zit DB niet net zo hard in alle ICE's enzo als de NShispeed zit? dus die gaan dan toch ook niks goedkoops daarnaast doen? i
Heeft de DB nu een NL-BE verbinding dan?

En alkmaar om ook binnen NL reizigers over een lang traject te kunnen vervoeren ( En dan hoef je niet te keren op A'dam Centraal..)
dag
pi_75319368
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:01 schreef Peter het volgende:
Heeft de DB nu een NL-BE verbinding dan?
Neen. DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
pi_75319656
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Neen. DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
Woa

Oh en alkmaar
pi_75320403
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Neen. DB rijdt met ICE van Frankfurt Main (Hbf) naar Bruxelles-Midi en Amsterdam Centraal. Vaak tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf gekoppeld met twee treinstellen om in Köln Hbf te splitsen.
Stukkie A'dam centraal - Brussel erbij en ze kunnen rondjes rijden
dag
pi_75321301
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Stukkie A'dam centraal - Brussel erbij en ze kunnen rondjes rijden
Sweet...
pi_75323894
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?

VIRM-4 wil ik sowieso eens inzitten.
pi_75324008
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:15 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?

VIRM-4 wil ik sowieso eens inzitten.
Op 't Fok! Forum schijnen ze er wel wat vanaf te weten

Wat is je vertrekstation en hoeveel tijd wil je ermee kwijt zijn?
pi_75324135
Rotterdam Alexander, maar Rotterdam Centraal, Den Haag HS, Den Haag Centraal, Gouda of zelfs Amsterdam centraal is prima.

En ik wil rond een uur of 10 beginnen en een uur of 8/9 weer terug. Maar de hele dag in de trein gaat me wat ver.
pi_75324198
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:15 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik wil volgende week zaterdag een herfsttoer doen, kennen jullie sites met toffe routes?

VIRM-4 wil ik sowieso eens inzitten.
De trein van Den Haag naar Utrecht heeft opvallend vaak VIRM 4. Aangezien deze in Utrecht keert op de trein naar Leiden, moet de trein Leiden - Utrecht het ook vaak hebben. Verder rijden ze niet echt op vaste plekken.
pi_75324265
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
pi_75324286
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:26 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende: Maar de hele dag in de trein gaat me wat ver.
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75324317
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:32 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
Ja, alle treinen binnen Nederland, behalve de Thalys en voor de ICE heb je natuurlijk toeslag nodig. Alhoewel de ICE wel een aanrader is, 1e klas.
pi_75324465
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
Hoe was het in België, ouwe?
pi_75324545
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
pi_75324568
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe was het in België, ouwe?
Vast net zo nat als hier Morgen nog maar eens proberen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75324654
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:45 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:54:31 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75324726
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
pi_75324867
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
pi_75324908
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Daar maakt op Klarenbeek ook niemand zich druk om
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75324960
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:00 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
pi_75325180
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Zie, ik grijp het niet uit de lucht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:26:35 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75325453
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]

Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Stel je niet aan. Twee weken geleden deed ik hetzelfde traject en kwam ik gezond uit de trein.

Dr_Flash verkoopt alleen maar kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.
pi_75325487
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:30:00 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325518
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.


Nja, één ding is zeker: mocht ik ooit een treinbedrijf beginnen dan wordt het géén VIRM. Ik wil wel uniek zijn
pi_75325556
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
dan wordt het géén VIRM.
Ik doe je avatar vast even
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:33:59 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325605
Ah, de Bs van de Benelux in de sneeuw. Goede keuze.
pi_75325616
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
  Redactie Sport zaterdag 5 december 2009 @ 22:36:13 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75325652
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:36:36 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325660
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.

VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man

SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
pi_75325661
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:37:56 #222
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75325693
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Ik gok iets van rond de 1000.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 22:43:58 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75325831
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75326508
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]

Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Z'n achtbaan ritje is weer eens wat anders dan een normale trein reis
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:16:12 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75326595
waarom heb arriva in t noorden wel 1e klas, en de merwede-lingelijn niet???
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:17:20 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75326617
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
pi_75326688
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 23:31:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75326958
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:17 schreef James1988 het volgende:
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75327149
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 23:39:58 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75327182
opdoeken dat traject. Schommelt veel te veel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75327240
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
ik irriteer me sowieso aan die lui die in de spits met de bus van centraal naar lammeschans gaan

Sodemieter de trein in man
pi_75327263
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:43 schreef Yreal het volgende:

Sodemieter de trein in man
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75327669
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
Zit i dan zo vol?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 03:52:14 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75330965
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:





Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
pi_75331483
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:

[ afbeelding ]



Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
Ik wil dat ook!!!
  zondag 6 december 2009 @ 10:36:10 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75332159
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.

Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen



I love that!

Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen

[ Bericht 31% gewijzigd door greavy op 06-12-2009 10:44:05 ]
pi_75332643
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
't Verschil is inderdaad denderend groot.. Een laagje stof op een plank of een laagje nepleer op een plank. 'k Heb al heel wat Eerste-klas gezeten maar zo slecht als in de Spurts ben ik nog niet tegengekomen.. (Al komt SGMm érg dicht in de buurt)
pi_75332652
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
En hoe fantastisch is die eerste klas Exact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.

VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man

SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man

DD-AR en DDM overtreffen inderdaad alles qua capaciteit; alleen al qua zitplaatsen komt 4-bakken DD-AR (motorwagen) uit op 600 stoelen. Daar komen dus nog zeker 200 staplaatsen bij. Bij DD-AR met loc zijn er ca. 80 stoelen extra, almede ca. 20 staplaatsen. Dat is dus 900 plaatsen.

DDM-1 (6 bakken+1800) heeft alleen al aan zitplaatsen 818, met staplaatsen ruim over de 1000. Per bak iets minder zitplek dan DD-AR.

Dus op diverse trajecten zal SLT een DD-ARtje moeten vervangen, maar dan moet je wel denken aan 2x4 of 4+6. Op sommige trajecten zullen ze het echter toch met een los 6je moeten doen.
Killing as few patients as possible.
pi_75333087
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:15 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

En hoe fantastisch is die eerste klas Exact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
[..]
Het voordeel van de 1ste klas is het stopcontacten aan de zijkanten van de afvalbakjes.
  zondag 6 december 2009 @ 12:18:54 #240
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75333703
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man

SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
Hou er wel rekening mee dat je hier materieel met extra lange bakken vergelijkt met materieel met hele korte. Dus even rekenen met die getallen:

In 270 meter VIRM (10 bakken = zesje+viertje) passen 1465 reizigers,
In 270 meter SLT (16 bakjes = zesje+zesje+viertje) passen er 1606.
pi_75334138
  zondag 6 december 2009 @ 17:16:57 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75341593
quote:
Op zondag 6 december 2009 07:18 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik wil dat ook!!!
Uitleg over de UIC-codes
Ontbrekend getal berekenen

Succes
pi_75342037
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:36 schreef greavy het volgende:
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.

Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen

[ afbeelding ]

I love that!

Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen
Inderdaad, helaas kom je dat niet meer tegen
Wegens het teveel tijd kosten op de stations en te storings gevoelig (Dat was de reden dat ze t hebben afgeschaft)
Maar volgensmij is het eerde dat er te weinig onderhoud aan gepleegd is waar door er vaak storingen op traden. Ik wil ze terug, anders mogen ze de naam ook wel veranderen
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 17:38:14 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75342212
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
pi_75342752
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?

Also



Lolwut
pi_75343326
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
pi_75343393
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:56 schreef Yreal het volgende:
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?

Also

[ afbeelding ]

Lolwut
Blijkbaar.
Zelf gemaakt die foto? (staan die aan elkaar gekoppeld of staan ze gewoon dicht tegen elkaar aan?)
Me.. me.. me.. Me too
  Redactie Sport zondag 6 december 2009 @ 18:23:10 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75343492
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:17 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75343586
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:19 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
pi_75343649
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
Ochja, Lief kind heeft vele namen (Alhoewel, kind??? )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75343659
Die foto is blijkbaar al een tijdje geleden gemaakt, gezien de ongereviseerde Koploper geen chopper-aandrijving heeft en dus ICM 1/2 is. En die serie is al een hele tijd ICMm.

En bedankt nog dennistd
pi_75343818
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
Tja, ik gebruik ook gewoon de namen die het publiek geeft, anders begrijpen ze me niet.('hondekop, koploper en dubbeldekker'). Ik vind het zelf ook wel een stuk leuker
  zondag 6 december 2009 @ 18:39:11 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75343923
Een vriend van me noemt ICRm steevast de 'Zwolle-Roosendaal-trein die zo lekker zit'.
  zondag 6 december 2009 @ 18:45:55 #254
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75344110
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergens
De bediening in de cabine is nog gewoon aanwezig, ook de drukknopen aan bij de deur zijn nog aanwezig.
De Deur is alleen electrisch en pneumatisch afgesloten, en zelfs ontkoppeld.
Het zit niet eens meer in circuit van de groene lamp (Lamp deuren dicht)
pi_75344327
Ik zou de doorloopkop nog wel eens één keer open willen zien, maar als het aan NS ligt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Ik heb eigenlijk nooit fatsoenlijk afscheid kunnen nemen...
  zondag 6 december 2009 @ 18:59:42 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75344523
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:53 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik zou de doorloopkop nog wel eens één keer open willen zien, maar als het aan NS ligt gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Ik heb eigenlijk nooit fatsoenlijk afscheid kunnen nemen...
Hetzelfde hier!
Ik vond het altijd fijn, en wil het wel weer meemaken.
De nieuwe ICMm heeft nu een 'plaat' die de trein er vooral niet mooier op maakt
Vrijdag was er ook een conducteur die de doorloopkoppen wel graag terug wou hebben
  zondag 6 december 2009 @ 19:00:07 #257
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75344536
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel een enkeltje met de OV-chipkaart me kost?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75344804
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:00 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel een enkeltje met de OV-chipkaart me kost?
Nee, is ook nog niet vast gelegd hoe duur het wordt.
Kijk maar:
http://www.ov-chipkaart.n(...)betalenperkilometer/
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 19:35:35 #259
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_75345522
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uitgerekend op de dag dat de SLT's niet erg positef in het nieuws waren heb ik er voor het eerst een ritje mee mogen maken. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe camera uit te proberen!

[ afbeelding ]
Ik mocht plaatsnemen in de 2606.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaaaa, een snelheidsmeter

[ afbeelding ]
Zelfs de prullenbakken zijn hip!

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nieuwekerk a/d IJssel is blijkbaar toch moeilijk om helemaal goed te schrijven.

Ook viel mij op dat de 'goedemiddag' heel anders klonk dan de rest van het omroepbericht. Klinkt toch wel vreemd als er middenin een omroepbericht opeens heel anders 'goedemiddag' wordt gezegd.

Verder een prima trein!

En tot slot nog even een ICM. (A)
[ afbeelding ]
Was dat op Rotterdam CS ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_75346190
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:35 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Was dat op Rotterdam CS ?
Bij 't eerste plaatje is het (zoals je al zegt) Rotterdam CS
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 19:57:02 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75346217


566 down, 7 to go
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75346266
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

566 down, 7 to go
Kan aan mij liggen , Maar ik snap t niet
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 20:02:20 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75346396
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:58 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen , Maar ik snap t niet
Dat ligt aan jou
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75346533
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach sooooo
Zeg dat dan
Mooi bordje heb je daar op de foto gezet. Heb je er meerdere op de foto gezet vandaag (of waneer je die foto ook hebt gemaakt ) of was dat de enige?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 20:09:30 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75346662
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:06 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ach sooooo
Zeg dat dan
Mooi bordje heb je daar op de foto gezet. Heb je er meerdere op de foto gezet vandaag (of waneer je die foto ook hebt gemaakt ) of was dat de enige?
Nog wel een paar andere nieuwe gescoord ja. Maar dit was de belangrijkste
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75347477
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nog wel een paar andere nieuwe gescoord ja. Maar dit was de belangrijkste
Oke , leuk
Ga je die hier ook posten (de rest) of heb je een of ander account op een site als bijvoorbeeld flckr waar je ze op gaat zetten?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 20:32:16 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75347563
Mocht het je interesseren, kun je om te beginnen hier eens een kijkje nemen
http://www.pbase.com/dr_flash/bordjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75347958
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden

Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks _ !
  zondag 6 december 2009 @ 20:44:13 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75348033
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden

Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks _ !
Of nul tussen vrijdagmiddag en maandagochtend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75348108
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het je interesseren, kun je om te beginnen hier eens een kijkje nemen
http://www.pbase.com/dr_flash/bordjes
Dat zal ik eens doen na dat ik de tv heb uitgezet
Ben benieuwt
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden

Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks _ !
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of nul tussen vrijdagmiddag en maandagochtend
Doen ze goed dan
En dan maar klagen over dat hier in NL een trein te laat komt
Me.. me.. me.. Me too
pi_75348288
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:46 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Dat zal ik eens doen na dat ik de tv heb uitgezet
Ben benieuwt
[..]


[..]

Doen ze goed dan
En dan maar klagen over dat hier in NL een trein te laat komt
Ach ja, we praten dan vooral over wallonië , en daar is sowieso niks
  zondag 6 december 2009 @ 21:01:14 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75348816
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:00 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel een enkeltje met de OV-chipkaart me kost?
Voor reizen met de trein ga je naar NS.nl, dan staat het in de reisplanner bij het uitgebreid prijsadvies. Voor het overig vervoer heeft 9292ov.nl deze calculator.
pi_75349466
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ach ja, we praten dan vooral over wallonië , en daar is sowieso niks
Ook geen friet kraam?


Zit nu een paar bordjes te kijken van Dr_Flash
Mooi gedaan Vooral met een paar treinen er tussen en die tekst op t reclame bord: Hier op eten
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 21:21:15 #274
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75349750
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden

Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks _ !
* Ofyles2 straks een kijkje neemt bij de NMBS.
pi_75350057
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:15 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ook geen friet kraam?


Zit nu een paar bordjes te kijken van Dr_Flash
Mooi gedaan Vooral met een paar treinen er tussen en die tekst op t reclame bord: Hier op eten
Friet hebben ze ook niet echt, alleen zompige gefrietuurde aardappel
pi_75350229
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

Friet hebben ze ook niet echt, alleen zompige gefrituurde aardappel
Hmmm, dan is het echt niks wat ze daar hebben.
Wordt het dan niet eens tijd om een klacht in te dienen om er meer treinen te laten rijden op dat traject ?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 21:33:48 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75350317
Of gewoon dat hele gedeelte af te steken en te laten zinken zodat we er een waterpretpark kunnen bouwen?
pi_75350396
Plat bombarderen, iedereen langs de grens zetten en gratis popcorn
pi_75350447
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Of gewoon dat hele gedeelte af te steken en te laten zinken zodat we er een waterpretpark kunnen bouwen?
Das ook een goed idee
Maar moeten we wel treinen in voor komen
I.p.v. Boomstammen op de wild water baan Wadlopers
Me.. me.. me.. Me too
pi_75354458
Laten we beginnen met het creeëren van de wallonische zee
  zondag 6 december 2009 @ 23:11:01 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75354580


De SouthWest Chief.
Voorheen heette de SouthWest Chief de SouthWest Limited.
Het betreft hier om een passagierstrein, over een lengte van 3631 kilometer, door het Midwesten en Zuidwesten van de Verenigde Staten. De starthalte is Los Angeles Union Station, om 6:45 PM Pacific time. Je komt 2 dagen later, aan rond 3:20 PM Central Time in Chicago Union Station

De route loopt van Chicago, Illinois naar Los Angeles, California. De route loopt door Illinois, Iowa, Missouri, Kansas, Colorado, New Mexico, Arizona en Californië.

Momenteel bestaat de trein uit twee P42 locomotieven, bagagewagen, Superliner overgang slaapzaal, twee Superliner slaapwagons, een restauratiewagen en een salonrijtuig.

De reistijd voor het hele traject is meer dan 40 uur, waarbij op een aantal delen 145 km/h gereden mag worden. De totale gemiddelde snelheid van de trein is hierbij ongeveer 89 km/h.

De trein is volledig rookvrij, maar op een dag zijn er een paar haltes zijn de stops zo lang, dat er gerookt kan worden, door degene die wil. Er zijn tevens vele stops waar hooguit 5 minuten word gestopt.

De prijzen van eten liggen nogal hoog in de trein, maar vergeleken met de vliegtuigen is dit weer erg laag.

Meer informatie is Hier of Hier te vinden.


Dat lijkt me wel VET, om op zo'n trein te werken
Of er mee te reizen

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 07-12-2009 07:03:32 ]
pi_75357359
Mooi treintje
  maandag 7 december 2009 @ 07:57:09 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75360021
De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
Wil je er een slaapkamer bij, is het goedkoopste $295,00.
Dit word opgeteld bij die $225,00 dus betaal je ongeveer $438,00.
De duurste kamer is $605,00.
Kost wel veel, zo'n trein, wat me ook wel logisch lijkt.

Een retourtje naar Chicago kost je met een goedkope slaapkamer ongeveer $876,00.
  Redactie Sport maandag 7 december 2009 @ 08:02:14 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75360061
Zo, vandaag limburg eens onveilig maken met de 1732, 839, 32043, 32048, 6858, 32256, 3660, 31261 en 7061 (mogelijk een half uur eerder dan dit )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 7 december 2009 @ 08:45:47 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75360424
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:57 schreef greavy het volgende:
De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
Wil je er een slaapkamer bij, is het goedkoopste $295,00.
Dit word opgeteld bij die $225,00 dus betaal je ongeveer $438,00.
Kun je tellen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75360687
  maandag 7 december 2009 @ 09:30:19 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75361070
quote:
Win een trein
Met 30 vrienden gratis naar Parijs? Doe dan snel mee met de speciale actie van NS Hispeed
Wat kunt u winnen?

- Eén dagretour voor 30 personen in Comfort 2 (2e klas) met Thalys naar Parijs
- ¤ 1.000 zakgeld

Hoe maakt u kans?

- Boek van 7 t/m 31 december 2009 online uw NS Hispeed-ticket. De reis wordt aan het einde van de actieperiode onder de deelnemers verloot.
Dus boek snel online uw treinticket en maak kans op deze unieke prijs.
link

Ik dacht even dat ze een V250 zouden weggeven voor de liefhebber ofzo
pi_75361196
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

link

Ik dacht even dat ze een V250 zouden weggeven voor de liefhebber ofzo
liefhebbers van de V250
  maandag 7 december 2009 @ 09:50:20 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75361556
NikkelCobalt dus
pi_75361650
ik ga nog eens koffie halen
  maandag 7 december 2009 @ 09:59:01 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75361812
Mwehe @ Twitter

  • NSHispeed Boek een ticket en win een trein! Meer op: http://bit.ly/59PuUW
  • AlexMedia @NSHispeed Krijg ik 'm dan met een strikje eromheen?
  • NSHispeed @AlexMedia Jij wel.
  • pi_75362240
      maandag 7 december 2009 @ 10:23:09 #293
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75362531
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Kun je tellen?
    nee dat kan ik niet.. Die prijs komt door een korting, normaal duurder idd
    pi_75362805
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 07:57 schreef greavy het volgende:
    De kosten om van Los Angeles Union Station naar Chicago Union Station zijn $225,00 (ENKELTJE)
    Wil je er een slaapkamer bij, is het goedkoopste $295,00.
    Dit word opgeteld bij die $225,00 dus betaal je ongeveer $438,00.
    De duurste kamer is $605,00.
    Kost wel veel, zo'n trein, wat me ook wel logisch lijkt.

    Een retourtje naar Chicago kost je met een goedkope slaapkamer ongeveer $876,00.
    Je kan in de VS 'best goedkoop' met de trein, maar je zou een Railpas moeten nemen:

    8 segmenten in 15 dagen US$ 389 (260 EURO)
    12 segmenten in 30 dagen US$ 579 (388 EURO)
    18 segmenten in 45 dagen US$ 749 (503 EURO)

    1 segment is bijv. Los Angles - Chicago zonder overstap. Je zou voor 260 euro dus 2 weken lang op en neer kunnen pendelen tussen New York en de Westkust (dat doe je natuurlijk niet, je gaat ermee het land verkennen).

    Wie wat meer 'geregeld' wil hebben dan diverse all-ins krijgen die ook aantrekkelijk geprijsd zijn, bijv.

    Per Lake Shore Limited en California Zephyr van kust naar kust: twee dubbeldekkertreinen met uitstekend comfort. Keuze uit standaard slaap- en luxe rijtuigen. 3 dagen New York, treinreis naar Chicago (2 overnachtingen Chicago) Chicago – Denver (2 overnachtingen Denver), Denver – Salt Lake City - San Francisco (3 nachten San Francisco). Vertrek dagelijks 1 apr. t/m 31 okt. 2009.

    Reissom v.a. US$ 1629 p.p. Roomette (=1094 EURO)

    Inclusief - alle treintickets - Standard bedroom incl. maaltijden - genoemde hotelnachten.
    Exclusief - intercontinentale vluchten. Informeer naar de mogelijkheden.



    Komt dus overeen met de prijs van een redelijk hotel voor 2 weken (3 sterren ofzo), maar dan kom je nog eens ergens! Vergelijk dat maar eens met de Trans-Siberië expres: dan heb je nog niet eens een sta-plaats

    Er zijn nog veel meer mogelijkheden, wie nieuwsgierig is, kijkt maar eens hier.

    * nee, ik werk echt niet bij die organisatie
    Killing as few patients as possible.
      maandag 7 december 2009 @ 11:00:23 #295
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_75363660
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
    [ afbeelding ]

    566 down, 7 to go
    Mooie naam voor een station.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_75363749
    quote:
    NS hervat proefritten Sprinters

    (Novum) - De NS heeft de proefritten met de nieuwe Sprinters hervat. Begin dit jaar leverde de invoering van de nieuwe computergestuurde treinen veel problemen op.

    In de testfase van de nieuwe treinen bleek de software van de Sprinters niet in orde te zijn, waardoor treinen op onverwachte ogenblikken op een traject tot stilstand kwamen. Het kostte dan telkens vijf tot tien minuten om de software te resetten, waarna de trein verder kon rijden.

    De leveranciers -Siemens en Bombardier- hebben na onderzoek de softwareproblemen weten te verhelpen. Sinds september rijden dertien van de 99 bestelde Sprinters zonder noemenswaardige problemen op verschillende trajecten.

    De NS heeft de moderne Sprinters aangeschaft omdat verouderd materieel aan vervanging toe is en hoopt zo spoedig mogelijk ook de overige 86 treinen in te kunnen zetten.
    Bron

    Dus eerst is groot in het nieuws dat NS stopt met de afname van de SLT, en 2 dagen later is alles opeens opgelost?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 7 december 2009 @ 11:04:22 #297
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_75363788
    Vreemde verhalen allemaal. De vraag is of de storing rond Zoetermeer gevonden is.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_75363865
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Yreal het volgende:
    De dienst regeling in belgië is in somigge gevallen idd te debiel voor worden

    Stations waar 5 treinen per dag komen door de weeks _ !
    Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.
    pi_75364775
    Nuttig

    We zijn al weer bijna aan de 300 trouwens
    pi_75364875
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 11:06 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.
    Hoe handig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')