Oh dat is dan weer jammer natuurlijkquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:26 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende: Maar de hele dag in de trein gaat me wat ver.
Ja, alle treinen binnen Nederland, behalve de Thalys en voor de ICE heb je natuurlijk toeslag nodig. Alhoewel de ICE wel een aanrader is, 1e klas.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:32 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
Hoe was het in België, ouwe?quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
Vast net zo nat als hierquote:
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:45 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelenquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
Daar maakt op Klarenbeek ook niemand zich druk omquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
Zie, ik grijp het niet uit de lucht.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Stel je niet aan. Twee weken geleden deed ik hetzelfde traject en kwam ik gezond uit de trein.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
Ik gok iets van rond de 1000.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het welquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
Z'n achtbaan ritje is weer eens wat anders dan een normale trein reisquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschansquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zittenquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:17 schreef James1988 het volgende:
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden Cquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
ik irriteer me sowieso aan die lui die in de spits met de bus van centraal naar lammeschans gaanquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet inquote:
Zit i dan zo vol?quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
Ik wil dat ook!!!quote:Op zondag 6 december 2009 03:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:
[ afbeelding ]
Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
't Verschil is inderdaad denderend groot.. Een laagje stof op een plank of een laagje nepleer op een plank. 'k Heb al heel wat Eerste-klas gezeten maar zo slecht als in de Spurts ben ik nog niet tegengekomen.. (Al komt SGMm érg dicht in de buurt)quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
En hoe fantastisch is die eerste klasquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.
VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man
SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
Het voordeel van de 1ste klas is het stopcontacten aan de zijkanten van de afvalbakjes.quote:Op zondag 6 december 2009 11:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
En hoe fantastisch is die eerste klasExact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof
Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
[..]
Hou er wel rekening mee dat je hier materieel met extra lange bakken vergelijkt met materieel met hele korte. Dus even rekenen met die getallen:quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man
SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
Inderdaad, helaas kom je dat niet meer tegenquote:Op zondag 6 december 2009 10:36 schreef greavy het volgende:
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.
Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen![]()
[ afbeelding ]
I love that!
Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen![]()
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.quote:Op zondag 6 december 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
Blijkbaar.quote:Op zondag 6 december 2009 17:56 schreef Yreal het volgende:
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?
Also
[ afbeelding ]
Lolwut
De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergensquote:Op zondag 6 december 2009 18:17 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemenquote:Op zondag 6 december 2009 18:19 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
Ochja, Lief kind heeft vele namen (Alhoewel, kind???quote:Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |