abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75324265
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
pi_75324286
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:26 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende: Maar de hele dag in de trein gaat me wat ver.
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75324317
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:32 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Oke dan kan ik daar wel wat mee verzinnen, kan je met herfsttoer ook Arriva treinen in?
Ja, alle treinen binnen Nederland, behalve de Thalys en voor de ICE heb je natuurlijk toeslag nodig. Alhoewel de ICE wel een aanrader is, 1e klas.
pi_75324465
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat is dan weer jammer natuurlijk
Hoe was het in België, ouwe?
pi_75324545
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
pi_75324568
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe was het in België, ouwe?
Vast net zo nat als hier Morgen nog maar eens proberen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75324654
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:45 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> utrecht is echt niet te doen met iets anders dan VIRM.. vooral lammeschans is echt debiel klein
Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:54:31 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75324726
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
pi_75324867
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. Een station is echt debiel klein en daarom MOET er het grootste mat ingezet worden wat we hebben? Materieel wat op een vaste ondergrond al schommelt als een kotsboot, MOET over dat veenmoeras van jou?
'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
pi_75324908
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Daar maakt op Klarenbeek ook niemand zich druk om
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75324960
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef James1988 het volgende:
4 bakken VIRM vs 7 bakken ICRm qua lengte. Wat past beter?
Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:00 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Moet zeggen dat VIRM tussen Utrecht - Leiden het treinreizen wel een stuk avontuurlijker maakt.. Alsof je elk moment in een naastgelegen sloot gaat kantelen
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
pi_75325180
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:
Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Zie, ik grijp het niet uit de lucht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:26:35 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75325453
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]

Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Stel je niet aan. Twee weken geleden deed ik hetzelfde traject en kwam ik gezond uit de trein.

Dr_Flash verkoopt alleen maar kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.
pi_75325487
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:30:00 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325518
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
kletskoek van de firma 's Morgens In De Vroegte.


Nja, één ding is zeker: mocht ik ooit een treinbedrijf beginnen dan wordt het géén VIRM. Ik wil wel uniek zijn
pi_75325556
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
dan wordt het géén VIRM.
Ik doe je avatar vast even
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:33:59 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325605
Ah, de Bs van de Benelux in de sneeuw. Goede keuze.
pi_75325616
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
  Redactie Sport zaterdag 5 december 2009 @ 22:36:13 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75325652
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:36:36 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75325660
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.

VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man

SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
pi_75325661
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:37:56 #222
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75325693
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Ik gok iets van rond de 1000.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 22:43:58 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75325831
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef James1988 het volgende:
Arriva. Dan krijgen de treinen alleen maar een tweede klas en geen toiletten.
In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75326508
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het is meestal 6 of 8 bakken VIRM.
[..]

Zo inderdaad! Ik zit dagelijks in een VIRM, maar toen ik laatst van Leiden naar Utrecht ging, kwam ik echt kotsend de trein uit!
Z'n achtbaan ritje is weer eens wat anders dan een normale trein reis
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:16:12 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75326595
waarom heb arriva in t noorden wel 1e klas, en de merwede-lingelijn niet???
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:17:20 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75326617
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
pi_75326688
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft Leiden Lammenschans dan zoveel in- en uitstappers?
Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 23:31:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75326958
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:17 schreef James1988 het volgende:
Dat zullen wel concessie-eisen geweest zijn, die men in het noorden wel heeft gesteld, maar in het zuiden niet.
Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75327149
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, maar Alphen, bodegraven, woerden en utrecht wel. Tis een beetje kut als je dan niet uit kan stappen op lammeschans
Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 23:39:58 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75327182
opdoeken dat traject. Schommelt veel te veel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75327240
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boejje, die 4 man pakken maar een bus vanaf Leiden C
ik irriteer me sowieso aan die lui die in de spits met de bus van centraal naar lammeschans gaan

Sodemieter de trein in man
pi_75327263
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:43 schreef Yreal het volgende:

Sodemieter de trein in man
Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75327669
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze proberen het ECHT wel hoor, fatsoenlijk instappen. Maar meer zit er gewoon niet in
Zit i dan zo vol?
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 03:52:14 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75330965
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:





Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
pi_75331483
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zat me te vervelen. Dus toen heb ik dit gemaakt... ik denk dat ik dit maar eens finetune en dan als bumpersticker of op de zijkant van m'n zwarte VW Polo plak:

[ afbeelding ]



Het font is trouwens DIN 1451 CE EngSchrift Alternate, wat DB ook gebruikt afaik
Ik wil dat ook!!!
  zondag 6 december 2009 @ 10:36:10 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75332159
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.

Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen



I love that!

Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen

[ Bericht 31% gewijzigd door greavy op 06-12-2009 10:44:05 ]
pi_75332643
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In het noorden heb je wel eerste klas en toiletten, dus ze kunnen het wel
't Verschil is inderdaad denderend groot.. Een laagje stof op een plank of een laagje nepleer op een plank. 'k Heb al heel wat Eerste-klas gezeten maar zo slecht als in de Spurts ben ik nog niet tegengekomen.. (Al komt SGMm érg dicht in de buurt)
pi_75332652
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Groningen eiste eerste klas. Daarom hebben alle treinen van Arriva in het noorden het. Op Leeuwarden - Stavoren en Leeuwarden - Harlingen (Haven) mag je met je tweede klas kaartje in de eerste klas zitten
En hoe fantastisch is die eerste klas Exact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:34 schreef Yreal het volgende:
Heeft virm dan niet de grootste capaciteit per lengte?
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
Nee, dat zal SLT zijn. En qua zitcapaciteit zal DDAR wel winnen denk ik.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
In 12 bakken VIRM kun je zo'n 1750 mensen kwijt, in 14 bakken zelfs zo'n 2000 man. Dus volgens mij wel ja.

VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man

SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man

DD-AR en DDM overtreffen inderdaad alles qua capaciteit; alleen al qua zitplaatsen komt 4-bakken DD-AR (motorwagen) uit op 600 stoelen. Daar komen dus nog zeker 200 staplaatsen bij. Bij DD-AR met loc zijn er ca. 80 stoelen extra, almede ca. 20 staplaatsen. Dat is dus 900 plaatsen.

DDM-1 (6 bakken+1800) heeft alleen al aan zitplaatsen 818, met staplaatsen ruim over de 1000. Per bak iets minder zitplek dan DD-AR.

Dus op diverse trajecten zal SLT een DD-ARtje moeten vervangen, maar dan moet je wel denken aan 2x4 of 4+6. Op sommige trajecten zullen ze het echter toch met een los 6je moeten doen.
Killing as few patients as possible.
pi_75333087
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:15 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

En hoe fantastisch is die eerste klas Exact dezelfde stoelen (net zo hard) maar dan met kunstleer ipv stof Nee, dan kan je echt beter alleen 2de klas hebben.
[..]
Het voordeel van de 1ste klas is het stopcontacten aan de zijkanten van de afvalbakjes.
  zondag 6 december 2009 @ 12:18:54 #240
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75333703
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
VIRM-IV: 592 man (=zit + staanplaatsen + klapstoelen)
VIRM-VI: 873 man

SLT-4: 386 man (=zit+staanplaatsen)
SLT-6: 610 man
Hou er wel rekening mee dat je hier materieel met extra lange bakken vergelijkt met materieel met hele korte. Dus even rekenen met die getallen:

In 270 meter VIRM (10 bakken = zesje+viertje) passen 1465 reizigers,
In 270 meter SLT (16 bakjes = zesje+zesje+viertje) passen er 1606.
pi_75334138
  zondag 6 december 2009 @ 17:16:57 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75341593
quote:
Op zondag 6 december 2009 07:18 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik wil dat ook!!!
Uitleg over de UIC-codes
Ontbrekend getal berekenen

Succes
pi_75342037
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:36 schreef greavy het volgende:
Gister een dode tussen Steenwijk en Wolvega op het spoor.
Er wordt gedacht dat het om zelfdoding ging.
De treinen vielen stil rond 15:30 en reden na 18:00 weer.

Enne, dit is iets wat je niet meer zal tegenkomen

[ afbeelding ]

I love that!

Vroeger altijd de hele trein doorwandelen, alle gekoppelde delen
Inderdaad, helaas kom je dat niet meer tegen
Wegens het teveel tijd kosten op de stations en te storings gevoelig (Dat was de reden dat ze t hebben afgeschaft)
Maar volgensmij is het eerde dat er te weinig onderhoud aan gepleegd is waar door er vaak storingen op traden. Ik wil ze terug, anders mogen ze de naam ook wel veranderen
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 6 december 2009 @ 17:38:14 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75342212
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
pi_75342752
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?

Also



Lolwut
pi_75343326
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
pi_75343393
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
De officiële naam wordt volgens mij ook 'gewoon' ICM.
Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:56 schreef Yreal het volgende:
ben ik dan de enige dit de aan elkaar gekoppelde koplopers lelijk vind?

Also

[ afbeelding ]

Lolwut
Blijkbaar.
Zelf gemaakt die foto? (staan die aan elkaar gekoppeld of staan ze gewoon dicht tegen elkaar aan?)
Me.. me.. me.. Me too
  Redactie Sport zondag 6 december 2009 @ 18:23:10 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75343492
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:17 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kunnen de doorloopkoppen in de ongereviseerde Koplopers nog gewoon open of zijn die allemaal dichtgelast?
De bediening is uit de cabine gehaald, maar met de noodbediening in de kop zelf schijnt het nog te kunnen heb ik gelezen ergens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75343586
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:19 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zal denk ik wel lang duren voordat die naam bij iedereen is ingeburgerd.
Koploper vindt ik toch een mooiere naam dan een afkorting
Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
pi_75343649
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het sowieso gewoon 'Trein' zal noemen
Ochja, Lief kind heeft vele namen (Alhoewel, kind??? )
Me.. me.. me.. Me too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')