quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:39 schreef KapiteinT het volgende:Uitgerekend op de dag dat de SLT's niet erg positef in het
nieuws waren heb ik er voor het eerst een ritje mee mogen maken. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe camera uit te proberen!
[
afbeelding ]
Ik mocht plaatsnemen in de 2606.
[
afbeelding ]
[
afbeelding ]
Jaaaa, een snelheidsmeter
[
afbeelding ]
Zelfs de prullenbakken zijn hip!
[
afbeelding ][
afbeelding ]
Nieuwekerk a/d IJssel is blijkbaar toch moeilijk om helemaal goed te schrijven.
Ook viel mij op dat de 'goedemiddag' heel anders klonk dan de rest van het omroepbericht. Klinkt toch wel vreemd als er middenin een omroepbericht opeens heel anders 'goedemiddag' wordt gezegd.
Verder een prima trein!
En tot slot nog even een ICM. (A)
[
afbeelding ]
Leuk materieelverslagje

Nieuwekerk maarliefst 2x op verschillende manier fout; dit is wel illustratief voor de computerproblemen in de SLT (dit is natuurlijk een menselijke fout

).
Ach, die snelheidsmeter is leuk, maar net als reisinformatie a litte to late; met m'n mobiel tover ik binnen 5 sec de actuele vertrektijden en GPS snelheid op 't scherm. GPS in oude apparaten wou 't alleen doen als je m letterlijk tegen het raam geplakt had, maar tegenwoordig heb ik zelfs in het gangpad onderin een VIRM bereik op 10 satellieten

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van die omroepen én een scherm, ik zou zeggen of/of. Als je iedere dag met die trein reist gaat 't behoorlijk je neus uitkomen. Vooral iedere keer "Het volgende station is A..." "U bevindt zich in de sprinter naar Station A, B, D en F" en direct na vertrek weer "GoedeXXX/Welkom, U bevindt zich in de sprinter naar Station B, D met eindbestemming F". Aangezien stoptreinstations vaak lange namen hebben, kan 't bericht zo wel erg lang duren. Als je pech hebt wordt het nog aangevuld met "Op station X kunt u overstappen op het bus- en metronetwerk van X". Ja duhh... daar heb ik niks aan. Als je nou zei vanaf welk perron een bepaalde trein vertrekt, is er nog iets nuttigs. En dan aan het end iets in de trant van "Het volgend station is F, dit is de eindbestemming van deze sprinter, we danken u voor het reizen met NS. Denk bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen". Maar goed, met m'n MP3 speler in heb ik er verder geen last van. Maar toch begrijp ik niet waarom men niet voor de 'conducteursachtige' omroep heeft gekozen, gewoon ("over enkele ogenblikken"/"volgend station") "Amsterdam Muiderpoort", en af en toe "u bevindt zich in de sprinter naar Amersfoort Schothorst".
Het uiterlijk en comfort van de sprinters (ook de SGMm) vind ik prima: 't stapt lekker snel uit en er is een gevoel van ruimte, ook als je 'ingeblikt' zit in de spits.