klopt, soms rijdt er een 3tje en een 2tje als stopper sgmmquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:42 schreef lezut het volgende:
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90![]()
Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:34 schreef STTSJT het volgende:
Rijden die dan nog goed? (die nieuwe sprinters)
Heb dr zelf nog nooit in gezeten
Ochja, dan maakt de NS zn naam ook weer waar (alhoewel ze reclame maken dat als je optijd wilt zijn je de trein moet nemenquote:Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
Ach het heeft mij nog steeds verbaast dat het in 2007 de IC reed tussen Zl - Nm. Het moet nog tot dec? 2012 volhouden voordat de nieuwe aanbesteeder mag gaan rijden. Maar voor de rest blijven het wel echte treinen, het geluidquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:42 schreef lezut het volgende:
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90![]()
Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
Ben benieuwt wat voor'n chaos het dan wordt als het hoofd rail net wordt los gegooid. (Niet dat NS nou de beste is maar toch, kijk naar engeland waar t al een paar jaar zo draait en daar loopt het volgens mij ook niet echt lekker.quote:Op zaterdag 5 december 2009 02:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach het heeft mij nog steeds verbaast dat het in 2007 de IC reed tussen Zl - Nm. Het moet nog tot dec? 2012 volhouden voordat de nieuwe aanbesteeder mag gaan rijden. Maar voor de rest blijven het wel echte treinen, het geluid.
Laatste weken 1x 7 minuten vertraging gehad met een sgm, en verder niks noemswaardigs ( heb altijd 7.22 van oost naar gouda)quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
NS rijd na 2015 gelukkig gewoon verder op het hoofdrailnet. Als enig wel te verstaan.quote:Op zaterdag 5 december 2009 02:08 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ben benieuwt wat voor'n chaos het dan wordt als het hoofd rail net wordt los gegooid. (Niet dat NS nou de beste is maar toch, kijk naar engeland waar t al een paar jaar zo draait en daar loopt het volgens mij ook niet echt lekker.
En ben benieuwt met wat voor'n matrieel de vervoerders gaan rijden (de huidige stoptreinen als ic:P).
't Schijnt al definitief te zijn dus.. Achja, in ieder geval beter dan alleen dat boemeltjequote:Trein naar België goedkoper
ROOSENDAAL - Treinreizen naar België wordt goedkoper, als Roosendaal straks is aangesloten op het Belgische spoorwegennet.
De ritprijs van Roosendaal naar Antwerpen daalt dan met zo'n vier euro; naar Brussel gaat het straks ongeveer zeven euro in de portemonnee schelen.
Op het station komt een kaartautomaat van de NMBS (Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen) te staan, waar reizigers de (goedkopere) Belgische kaartjes kunnen kopen.
De prijsdaling is het gevolg van het afschaffen van het grenstarief. Dat grenstarief vervalt, omdat het station van Roosendaal volgend jaar wordt aangesloten op het Belgische spoorwegennet. De Interregio-treinen die nu in Essen stoppen, hebben straks Roosendaal als eind- en beginbestemming.
De Interregio-trein stopt nog vier keer tussen Roosendaal en Antwerpen; bij de stoptrein tussen beide steden is dat maar liefst dertien keer het geval.
De huidige intercity is nog altijd het snelst; de trein rijdt van Roosendaal via Antwerpen naar Brussel zonder verdere onderbreking. Deze verbinding vervalt echter als de hsl gaat rijden. Die stopt niet in Roosendaal, maar in Breda.
Naast het plaatsen van een nieuwe ticketautomaat moet ook het perron worden aangepast, alvorens Roosendaal de Belgische interregiotrein kan ontvangen. Dit is nodig vanwege het hoogteverschil van de treinen.
En hoe vaak was het afgelopen week een SLT?quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laatste weken 1x 7 minuten vertraging gehad met een sgm, en verder niks noemswaardigs ( heb altijd 7.22 van oost naar gouda)
minstens 1x per weekquote:Op zaterdag 5 december 2009 13:30 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En hoe vaak was het afgelopen week een SLT?
Heel mooi nieuws! Ik reis vaak naar Heide, en dat is vanaf Roosendaal nu echt belachelijk duur. Vanaf wanneer gaat dit gebeuren?quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Schijnt al definitief te zijn dus.. Achja, in ieder geval beter dan alleen dat boemeltje
Hij rijdt geen 4x per uur hoor, maar hij stopt op vier stations meer dan de Benelux. De frequentie is gewoon 1x per uur. Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef Yreal het volgende:
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
En goedkoper dan de huidige internationale trein. De intercity naar Charloi rijdt nu trouwens alleen doordeweeks, maar ik mag hopen dat dit gaat veranderen zodra ie tot Roosendaal rijdt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef Yreal het volgende:
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
Zeeuwen ook weer blijquote:Op zaterdag 5 december 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij rijdt geen 4x per uur hoor, maar hij stopt op vier stations meer dan de Benelux. De frequentie is gewoon 1x per uur. Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
Net genoeg tijd om helemaal terug naar de trappen te lopen, naar het eilandperron te gaan en daar weer naar het andere uiteinde te lopenquote:Op zaterdag 5 december 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
Is dat zo? Dacht dat het kabinet ofzo daar nog een beslissing over moest nemen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:34 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
NS rijd na 2015 gelukkig gewoon verder op het hoofdrailnet. Als enig wel te verstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |