abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75304596
foutje
Killing as few patients as possible.
pi_75304791
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90

Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
pi_75305543
Ochja, k maak ook wel eens een typ vout

Mooie foto's die van die virm en die nieuwe sprinters.

Rijden die dan nog goed? (die nieuwe sprinters)
Heb dr zelf nog nooit in gezeten

@Hierboven
Denk niet dat het zo gek lang zou duren
Zat een poos geleden ook in z'n trein (in marienberg opgestapt)
Dat ding trok op en vervolgens kappte die er mee en trok weer op en kappte er weer mee. En dat zn 3 a 4 keer achter elkaar , zat me echt af te vragen of we uberhaupt nog verder konden rijden met dat ding. maar wonder boven wonder reed de trein daarna goed alsof er niets aan de hand was
Me.. me.. me.. Me too
pi_75305587
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 00:42 schreef lezut het volgende:
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90

Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
klopt, soms rijdt er een 3tje en een 2tje als stopper sgmm

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2009 01:40:29 ]
pi_75305755
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 01:34 schreef STTSJT het volgende:
Rijden die dan nog goed? (die nieuwe sprinters)
Heb dr zelf nog nooit in gezeten
Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
pi_75305818
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
Ochja, dan maakt de NS zn naam ook weer waar (alhoewel ze reclame maken dat als je optijd wilt zijn je de trein moet nemen )
Zoetemeer? daar stap jij er zekers op (of in ieder geval ergens op dat traject )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75305842
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 00:42 schreef lezut het volgende:
Nou, VIRM is niet geweldig, maar altijd beter dan die ***-sprinters. Hartstikke krap en die stoelen zitten echt voor geen meter. Zag vandaag voor het eerst wel een vrij lange SGMm voor Twentse begrippen. 5 bakken ipv 3. Maar doe mij toch maar DM'90

Ik vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat de eerste SuperV op de Emmerlijn echt uit elkaar gaat vallen. Zat vandaag in de 963, maar echt alles wat meer enigszins trillen kon dat trilde ook. Wat een teringherrie
Ach het heeft mij nog steeds verbaast dat het in 2007 de IC reed tussen Zl - Nm. Het moet nog tot dec? 2012 volhouden voordat de nieuwe aanbesteeder mag gaan rijden. Maar voor de rest blijven het wel echte treinen, het geluid .
pi_75305871
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 02:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach het heeft mij nog steeds verbaast dat het in 2007 de IC reed tussen Zl - Nm. Het moet nog tot dec? 2012 volhouden voordat de nieuwe aanbesteeder mag gaan rijden. Maar voor de rest blijven het wel echte treinen, het geluid .
Ben benieuwt wat voor'n chaos het dan wordt als het hoofd rail net wordt los gegooid. (Niet dat NS nou de beste is maar toch, kijk naar engeland waar t al een paar jaar zo draait en daar loopt het volgens mij ook niet echt lekker.
En ben benieuwt met wat voor'n matrieel de vervoerders gaan rijden (de huidige stoptreinen als ic:P).
Me.. me.. me.. Me too
pi_75308873
Zit nu in de intercity berlijn
pi_75309149
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Als ze rijden, rijden ze prima. Stil, rustig (geen geschommel) en ze trekken snel op. Maar als er een ATB storing optreedt moeten ze stoppen, 5 á 10 minuten stil staan, en dan kunnen ze pas weer verder. Zo'n storing schijnt ongeveer 1 keer per week, per stel op te treden. En vreemd genoeg vooral bij Zoetermeer...
Laatste weken 1x 7 minuten vertraging gehad met een sgm, en verder niks noemswaardigs ( heb altijd 7.22 van oost naar gouda)
pi_75309549
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 02:08 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ben benieuwt wat voor'n chaos het dan wordt als het hoofd rail net wordt los gegooid. (Niet dat NS nou de beste is maar toch, kijk naar engeland waar t al een paar jaar zo draait en daar loopt het volgens mij ook niet echt lekker.
En ben benieuwt met wat voor'n matrieel de vervoerders gaan rijden (de huidige stoptreinen als ic:P).
NS rijd na 2015 gelukkig gewoon verder op het hoofdrailnet. Als enig wel te verstaan.
pi_75310846
quote:
Trein naar België goedkoper
ROOSENDAAL - Treinreizen naar België wordt goedkoper, als Roosendaal straks is aangesloten op het Belgische spoorwegennet.

De ritprijs van Roosendaal naar Antwerpen daalt dan met zo'n vier euro; naar Brussel gaat het straks ongeveer zeven euro in de portemonnee schelen.

Op het station komt een kaartautomaat van de NMBS (Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen) te staan, waar reizigers de (goedkopere) Belgische kaartjes kunnen kopen.

De prijsdaling is het gevolg van het afschaffen van het grenstarief. Dat grenstarief vervalt, omdat het station van Roosendaal volgend jaar wordt aangesloten op het Belgische spoorwegennet. De Interregio-treinen die nu in Essen stoppen, hebben straks Roosendaal als eind- en beginbestemming.

De Interregio-trein stopt nog vier keer tussen Roosendaal en Antwerpen; bij de stoptrein tussen beide steden is dat maar liefst dertien keer het geval.

De huidige intercity is nog altijd het snelst; de trein rijdt van Roosendaal via Antwerpen naar Brussel zonder verdere onderbreking. Deze verbinding vervalt echter als de hsl gaat rijden. Die stopt niet in Roosendaal, maar in Breda.

Naast het plaatsen van een nieuwe ticketautomaat moet ook het perron worden aangepast, alvorens Roosendaal de Belgische interregiotrein kan ontvangen. Dit is nodig vanwege het hoogteverschil van de treinen.
't Schijnt al definitief te zijn dus.. Achja, in ieder geval beter dan alleen dat boemeltje
pi_75312324
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Laatste weken 1x 7 minuten vertraging gehad met een sgm, en verder niks noemswaardigs ( heb altijd 7.22 van oost naar gouda)
En hoe vaak was het afgelopen week een SLT?
pi_75312343
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
pi_75312355
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:30 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En hoe vaak was het afgelopen week een SLT?
minstens 1x per week

Edit : ik heb afgelopen week alleen maar sgm gehad
en ik kan ook niet lezen

[ Bericht 21% gewijzigd door Yreal op 05-12-2009 13:32:33 (ik kan niet lezen) ]
pi_75312382
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Schijnt al definitief te zijn dus.. Achja, in ieder geval beter dan alleen dat boemeltje
Heel mooi nieuws! Ik reis vaak naar Heide, en dat is vanaf Roosendaal nu echt belachelijk duur. Vanaf wanneer gaat dit gebeuren?

Ook die trein naar Charloi is een mooi alternatief voor de internationale trein. M6
  Redactie Sport zaterdag 5 december 2009 @ 13:34:35 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75312415
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef Yreal het volgende:
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
Hij rijdt geen 4x per uur hoor, maar hij stopt op vier stations meer dan de Benelux. De frequentie is gewoon 1x per uur. Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75312419
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef Yreal het volgende:
ik vind het een erg goed plan, aangezien we er nu 4 extra verbindingen bij krijgen tussen antwerpen en roosendaal, en er 1tje verliezen. Goed, het is wat minder snel maar nog steeds sneller dan reizen vanaf breda
En goedkoper dan de huidige internationale trein. De intercity naar Charloi rijdt nu trouwens alleen doordeweeks, maar ik mag hopen dat dit gaat veranderen zodra ie tot Roosendaal rijdt.
pi_75312503
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hij rijdt geen 4x per uur hoor, maar hij stopt op vier stations meer dan de Benelux. De frequentie is gewoon 1x per uur. Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
Zeeuwen ook weer blij
pi_75312566
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als de IC naar Roosendaal/Vlissingen in hetzelfde pad blijft liggen krijg je een overstap van 20 minuten in beide richtingen.
Net genoeg tijd om helemaal terug naar de trappen te lopen, naar het eilandperron te gaan en daar weer naar het andere uiteinde te lopen . Althans, ik neem aan dat perron 1a wordt aangepast
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:51:19 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75312800
Een Belgische kaartautomaat? Kun je daar dan ook alleen maar met Bancontact betalen zoals bij alle andere NMBS-automaten?
pi_75312975
Als ze het überhaupt al doen...
pi_75314594
Even een vraagje: De NS-reisplanner stuurt mij voor een reis naar Antwerpen-Centraal over Dordrecht. Reis je dan met de beruchte Fyra waarover ook op het Nederlands grondgebied toeslag moet worden betaald. Of heb ik (met Studenten-OV) genoeg aan een kaartje Roosendaal (gr) - Antwerpen-Centraal?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2009 @ 15:05:36 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75314681
dat laatste
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75315155
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:34 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

NS rijd na 2015 gelukkig gewoon verder op het hoofdrailnet. Als enig wel te verstaan.
Is dat zo? Dacht dat het kabinet ofzo daar nog een beslissing over moest nemen.
Blijkbaar heb dan iets gemist
Me.. me.. me.. Me too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')