quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:ACT-F
...
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:GoeRoe86
...
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:Min-e
...
quote:msnk
...
quote:RoW-0
...
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Binnen een dag, bedoel je?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:33 schreef Burakius het volgende:
Hoezo is dat andere topic zo snel volgeraakt?
Vorm ogen van chinezen is anders, niet per se kleiner. zarGon heeft wel hele kleine ogen.quote:
Omdat m'n zusje ze vaak kijkt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:42 schreef IHVK het volgende:
Waarom staan er altijd Turkse series op youtube.nl bij 'nu bekeken'
![]()
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:20 schreef zarGon het volgende:
Ik heb er nog eentje, die bewaar ik speciaal voor IHVK.
Wat veel! Leuk,quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
http://img179.imageshack.us/i/afb007j.jpg/
http://img33.imageshack.us/i/afb010m.jpg/
http://img221.imageshack.us/i/afb014.jpg/
http://img149.imageshack.us/i/afb034r.jpg/
http://img179.imageshack.us/i/afb041.jpg/
http://img380.imageshack.us/i/afb035.jpg/
http://img151.imageshack.us/i/afb042k.jpg/
http://img529.imageshack.us/i/dsc01797p.jpg/
http://img145.imageshack.us/i/dsc02128n.jpg/
http://img212.imageshack.us/i/dsc00679s.jpg/
http://img269.imageshack.us/i/49117258.jpg/
http://img117.imageshack.us/i/didim.jpg/
Wat een mooie tijden
Die beer die had ik ook.quote:
Alican.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Die beer die had ik ook.![]()
Had ik al verteld volgens mij.![]()
Met de zonnepitjes in de zakken enzo.
lol.
die houding en kleding doet me aan oude foto's van m'n broer denkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Die beer die had ik ook.![]()
Had ik al verteld volgens mij.![]()
Met de zonnepitjes in de zakken enzo.
lol.
Dit ben ik in betere tijden:
[ afbeelding ]
De OP moet sowieso anders...quote:
Deze is leuk! Hadden ze toen al spongebob, trouwens?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
http://img221.imageshack.us/img221/4084/afb014.jpg
Wat een mooie tijden
Het is een foto van een fotoquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Deze is leuk! Hadden ze toen al spongebob, trouwens?![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Plaats die meesterwerk van Maisnon eens.
Ik wou Kerem ile Aslı doen, nadat ik Leylâ ile Mecnun zag, maar het is kut om het te verNederlandiseren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Meesterlijk!
Kom je ook een hier lang btw met je bijdrages?
Waarom, alles is welkomquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wou Kerem ile Aslı doen, nadat ik Leylâ ile Mecnun zag, maar het is kut om het te verNederlandiseren.
ik viool een beetjequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:22 schreef TheMagnificent het volgende:
Bespeelt er hier iemand een istrument?![]()
Ik helaas niet, maar wat had ik graag bağlama willen kunnen spelen als deze:
Momenteel heb ik het daar te druk voor, maar in de toekomst wellicht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:24 schreef cikolata het volgende:
[..]
ik viool een beetjega je lessen nemen?
Insallahquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Momenteel heb ik het daar te druk voor, maar in de toekomst wellicht.
Volg je lessen?
Amin.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:36 schreef cikolata het volgende:
[..]
InsallahNee niet meer, vroeger 2/3 jaar les gehad, lang niet genoeg om het goed te leren
Precies, oefening baart kunst. En je doet het toch voor je eigen plezierquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Amin.
Het is ook iets waar je op jonge leeftijd aan moet beginnen, denk ik. Dan leer je het ook het snelst. Als ik nu aan lessen zou beginnen, zouden er hoogstwaarschijnlijk jaren voorbij moeten gaan voordat ik er überhaupt een fatsoenlijk deuntje uit zou kunnen krijgen.
En over violen gesproken...
Aaaaahquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:57 schreef Min-e het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat deze foto helemaal onder de oranje vlekken en kleine zwarte vlekjes zit. Maar dat doet niet af aan mijn schattigheid.
Over 10 jaar zeg je hetzelfde over de kleren die je nu aan hebtquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat een maffe kleren droeg ik toen zeg...![]()
Eeeuh.....quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb je toevallig nog steeds een clownenfobie?
Prachtig inderdaad. Een instrument die ik graag mag horen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:01 schreef cikolata het volgende:
[..]
Precies, oefening baart kunst. En je doet het toch voor je eigen plezierAl zou het wel mooi zijn om dit te kunnen
Inderdaad.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is Turkije neem ik aan?
(loshangende draden)
Ik heb daar dus totaal geen oog voor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad.En aan die tegels te zien waarschijnlijk tijdens een doortocht in Kütahya, dat bekenstaat om haar porseilein enzo.
Denk ik ook. Als ik die kapsels uit de jaren '80 zie, moet ik bijvoorbeeld ook wel 'ns grinniken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Over 10 jaar zeg je hetzelfde over de kleren die je nu aan hebt
Heb dit jaar niet 1 teek gezien, terwijl ik behoorlijk wat groen heb bezocht, dus het valt nog wel mee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:14 schreef IHVK het volgende:
Maar tegenwoordig kun je niet meer zo in het gras zitten. Vanwege het teken-gebeuren. Wel jammer.
Valt wel mee. Ik heb dit jaar op vakantie een paar keer lekker kunnen picknikken (op gras). Geen teekje gezien.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:14 schreef IHVK het volgende:
Maar tegenwoordig kun je niet meer zo in het gras zitten. Vanwege het teken-gebeuren. Wel jammer.
HAHAHAH omggg geberecem hahahahahahquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:45 schreef TheMagnificent het volgende:
http://webtv.hurriyet.com.tr/category.aspx?cid=5&vid=616&bid=1&hid=12707878
WTF!![]()
quote:
sen biraz jeuken yapion galibaquote:
Bana slachten ol sen.quote:
Het is maar goed dat je me dit hebt uitgelegd, je weet toch hoe slecht ik ben in Turks en Nederlands door elkaar.quote:
Galatasarayquote:
ikisinide tutuyorumquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:48 schreef zarGon het volgende:
Ona kaldıysan, erkek adam Milli Takım'dan başka takım tutmaz.
Echt he.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:54 schreef zarGon het volgende:
Pfrt, we doen niet eens mee met WK 2010..
Advies op welke gebieden?quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
Door die kinderfoto's heb ik heel wat oude fotoalbums bekeken dit weekend.
Jammer dat het niet mogelijk is om terug te gaan naar die tijd om mijzelf nog wat advies te geven.
Knoop je jas dicht doe un das om was eerst je handenquote:
deze leerde ik kennen bij iemand in de autoquote:Op maandag 19 oktober 2009 00:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Knoop je jas dicht doe un das om was eerst je handen
Kam je haren recht je schouders denk aan je tanden
Blijf niet hangen recht naar huis toe spreek met twee woorden
Stel je netjes voor eet zoals ut hoort en zeg u
Doe Maar, das wel heel lang geleden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Knoop je jas dicht doe un das om was eerst je handen
Kam je haren recht je schouders denk aan je tanden
Blijf niet hangen recht naar huis toe spreek met twee woorden
Stel je netjes voor eet zoals ut hoort en zeg u
Met de kennis van nu zou ik vast wel wat andere beslissingen hebben genomen in mijn leven. Jij niet? Ik loop natuurlijk wel zo'n 10 jaar voor op jullie.quote:
Echt geweldigquote:Op maandag 19 oktober 2009 00:23 schreef Min-e het volgende:
[..]
Helaas heb ik die krulletjes niet meer.
Ayca hoe vond je Rome?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
deze leerde ik kennen bij iemand in de auto
en toen dacht ik altijd hoe kan ik m'n haren nou recht kammen
ben ook niet meer de jongstequote:Op maandag 19 oktober 2009 17:01 schreef Min-e het volgende:
[..]
Doe Maar, das wel heel lang geleden.
als je het vergelijkt met dat andere, dan haal je het erg door elkaar jaquote:
die cover was echt waardeloosquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:05 schreef IHVK het volgende:
en als de bom valt
dan lig ik in me nette pak
diploma's en me cheques op zak
mijn polis en m'n woordenschat
onder de flatgebouwen van de stad naast jou
![]()
In de jaren '90 kwam Deff Rhymz met een cover van dit lied.
Dus algemeen bekend ook voor ons jonkies.
hij had wel iets met een bom iigquote:
gewoon slaan, werkt altijdquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
m'n zusje doet de hele tijd de moeder van krabs na (spongebob), ik word er gek van
ik doe liever niet aan slaan en zeker niet bij familie en als ik het wel doe, ze is sterkerquote:
quote:
quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:46 schreef Ayca het volgende:
[..]
Echt geweldigwel veel last aan mijn voeten gehad
maar het was het waard, vooral s'avonds met een groepje uit eten gaan en daarna nog wat in de stad doen was erg leuk
Ik hoefde vroeger mijn zusjes helemaal niet te slaan. Ik vertelde ze hele enge verhaaltjes.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik doe liever niet aan slaan en zeker niet bij familie en als ik het wel doe, ze is sterker
de groei die ik niet heb meegemaakt, maakt zij nu mee, ze gebruikt het tegen me
Ja, op de basisschool.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:18 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik hoefde vroeger mijn zusjes helemaal niet te slaan. Ik vertelde ze hele enge verhaaltjes.
Zo mak als lammetjes.
Weleens De heksen gelezen van Roald Dahl? Daarop geïnspireerd, dan vertelde ik dat er in de buurt iemand woonde die absoluut een heks was, en een pruik droeg om het te verbergen etc.
Ze herinneren het zich nu nog.
Moeilijk...meer proteïnen eten??quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, op de basisschool.
Enge verhalen vertellen helpt niet bij m'n zusje, ze is bijna 12. Ik ben 4,5 jaar ouder, maar ik kan haar bijna niet meer aan, heel soms lukt het nog. Help me
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik eet al meer proteinen dan m'n zusje. Ik vind het ook vreemd omdat ik in ruzies nooit echte problemen heb gehad met m'n leeftijdsgenoten, maar nu wel met m'n zusje! Misschien ben ik gewoon slapper geworden, maar weet ik dat niet, omdat ik al tijden geen leeftijdsgenoten aanraak.quote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:54 schreef Ayca het volgende:ik heb geen zusjes
Ik had er wel een broertje bij gewild en een zus.. dan had ik alles, vooral een zus hebben lijkt me leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een pure Turk.
ik denk dat je, je zusje diep van binnen gewoon niet wilt slaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik eet al meer proteinen dan m'n zusje. Ik vind het ook vreemd omdat ik in ruzies nooit echte problemen heb gehad met m'n leeftijdsgenoten, maar nu wel met m'n zusje! Misschien ben ik gewoon slapper geworden, maar weet ik dat niet, omdat ik al tijden geen leeftijdsgenoten aanraak.
ja, dat heb ik al eerder aangegeven.. Ik sla liever niet en al helemaal m'n familie niet. Dat neemt niet weg dat ik m'n best doe haar te verslaan (zonder haar pijn te doen!). Gewoon duwen en dat verlies ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:01 schreef Ayca het volgende:
[..]
ik denk dat je, je zusje diep van binnen gewoon niet wilt slaan.
Was niet zo serieus bedoeldquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik eet al meer proteinen dan m'n zusje. Ik vind het ook vreemd omdat ik in ruzies nooit echte problemen heb gehad met m'n leeftijdsgenoten, maar nu wel met m'n zusje! Misschien ben ik gewoon slapper geworden, maar weet ik dat niet, omdat ik al tijden geen leeftijdsgenoten aanraak.
Herfstvakantie.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:08 schreef ClioSporT het volgende:
Jullie zouden allemaal een pak slaag moeten krijgen alleen al omdat jullie rond dit tijdstip nog steeds niet in bed liggen te maffen.
Ik vind het juist leuk, ik houd van duwen en stoeien, maar dat ik verlies van m'n zusje maakt het minder leukquote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:07 schreef Min-e het volgende:
[..]
Was niet zo serieus bedoeld. Denk niet dat het uitmaakt of je fysiek sterker bent of niet. Waarschijnlijk is ze net een beetje aan het puberen, grenzen opzoeken enzo.
Probeer er juist boven te staan en meer verstandig te reageren op haar wat flauwe pesterijtjes. Vindt ze het vanzelf niet meer leuk om te doen.
facebook, familie uit trquote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:08 schreef ClioSporT het volgende:
Jullie zouden allemaal een pak slaag moeten krijgen alleen al omdat jullie rond dit tijdstip nog steeds niet in bed liggen te maffen.
Trustenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:08 schreef ClioSporT het volgende:
facebookta amele kayniyorquote:
Je kan dus gewoon niet tegen je verliesquote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik vind het juist leuk, ik houd van duwen en stoeien, maar dat ik verlies van m'n zusje maakt het minder leuk
amele?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik win met vechten, ik kan beter vechtenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Je kan dus gewoon niet tegen je verliesik stel voor ga op karate ofzo beetje zelfverdediging leren, altijd handig
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
amele?
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=AmeleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een pure Turk.
dan knijpen, als dat niet werkt, bijtenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik doe liever niet aan slaan en zeker niet bij familie en als ik het wel doe, ze is sterker
de groei die ik niet heb meegemaakt, maakt zij nu mee, ze gebruikt het tegen me
eng mensquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:18 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik hoefde vroeger mijn zusjes helemaal niet te slaan. Ik vertelde ze hele enge verhaaltjes.
Zo mak als lammetjes.
Weleens De heksen gelezen van Roald Dahl? Daarop geïnspireerd, dan vertelde ik dat er in de buurt iemand woonde die absoluut een heks was, en een pruik droeg om het te verbergen etc.
Ze herinneren het zich nu nog.
quote:
haha nee, ik laat haar wel haar gang gaan, misschien word ik er nog sterker vanquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan knijpen, als dat niet werkt, bijten
ik word liever geslagen dan geknepenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan knijpen, als dat niet werkt, bijten
welkom newbie, maar vanwaar die belachelijke naam?quote:
softyquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
haha nee, ik laat haar wel haar gang gaan, misschien word ik er nog sterker van
sure thingquote:
je bakte er gewoon niets vanquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
daar ben ik dus meegestopt, dat is zo nep he
?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
welkom newbie, maar vanwaar die belachelijke naam?eentje hiero was al genoeg, nu hebben we er 2 in het topic
het moet ook van kwaad naar erger, een natte beet is de volgende stapquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:44 schreef Ayca het volgende:
[..]
ik word liever geslagen dan geknepen
ja zekerquote:
iets als rollercoaster zekerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
simpele dingen zijn gewoon niet leuk, ik doe liever wat moeite
ja jij jaquote:
hij is/voelt zich een tatarquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:51 schreef Ayca het volgende:
[..]
Waarom ben jij altijd zo bezig met tataren?
nee het is luiheidquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik dacht al zoiets, maar het is gewoon een fout, wat belachelijk
Mijn naam is niet belachelijk, wat wel belachelijk is, is dat jij niet weet waar deze naam vandaan komt (mocht je een Turk zijn)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
welkom newbie, maar vanwaar die belachelijke naam?eentje hiero was al genoeg, nu hebben we er 2 in het topic
Ben jij er zo één geworden?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:55 schreef zarGon het volgende:
Hoş geldik en hoş bulduk met een spatie!
maar daar waren we al over uitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
tamam, wat jij wil, het is luiheid
vertelquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn naam is niet belachelijk, wat wel belachelijk is, is dat jij niet weet waar deze naam vandaan komt (mocht je een Turk zijn)
neequote:
grapjasquote:
moet wel een bijzondere hond zijn danquote:
WAJOO...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
WAJOOO, grijze wolf aanhangerrrrr.
nee, mag niet van papa en mamaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
WAJOOO, grijze wolf aanhangerrrrr.
Wat zijn de repercussies?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
nee, mag niet van papa en mama
Jou ookquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:07 schreef Taalpolitie het volgende:
[..]
Precies. Ophangen die mensen die Turkse taalfouten maken!
What everrrrrrrr! Mijn Turks is echt bagger.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:55 schreef zarGon het volgende:
Hoş geldik en hoş bulduk met een spatie!
Ik weet wel zeker dat mijn Turks nog baggerder is, daarom probeer ik het ook zo min mogelijk te spreken om niet voor lul te staan, maarja daarmee wordt het niet beter natuurlijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
What everrrrrrrr! Mijn Turks is echt bagger.
Haha same herequote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat mijn Turks nog baggerder is, daarom probeer ik het ook zo min mogelijk te spreken om niet voor lul te staan, maarja daarmee wordt het niet beter natuurlijk
bagger, baggerder en ik spreek baggerstquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat mijn Turks nog baggerder is, daarom probeer ik het ook zo min mogelijk te spreken om niet voor lul te staan, maarja daarmee wordt het niet beter natuurlijk
nee, om sterker te zijnquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:17 schreef Min-e het volgende:
[..]
Horrorverhalen, zodat Bilmiyorem inspiratie krijgt om haar zusje te pesten.
Ik kan het beter spreken dan schrijven. Dit betekent niet dat ik goed Turks kan spreken! M'n familie begrijpt wat ik bedoel in mijn Turkse taal.quote:
dit is echt goedquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:27 schreef Julis het volgende:
Selamün Aleyküm,
ben cok iy turkce koneseyorem. Ben Insallah kazenerim o topic gelerse. :p
Oh ik zie çikita muz!
bestonden er maar mensen die echt zo slecht zijn, dan maakte ik nog kansquote:
Schriftelijk ben ik ook bagger hoor, maar wanneer ik het spreek bak ik er gewoon helemaal niks van. Wanneer ik een normaal gesprek met iemand aanga dan merk je er niet zoveel van, maar wanneer ik een dieper gesprek voer of discussieer dan loop ik echt heel vaak vastquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:28 schreef Min-e het volgende:
[..]
Hoe komt dat? ( Ik red me wel aardig, maar meer op gevoel.)
Ik vind die "What everrrrrrrr!" oprecht jammer.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
What everrrrrrrr! Mijn Turks is echt bagger.
Ja dit is begrijpelijk, op niveau spreken, met een hele kleine woordenschat is niet makkelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Schriftelijk ben ik ook bagger hoor, maar wanneer ik het spreek bak ik er gewoon helemaal niks van. Wanneer ik een normaal gesprek met iemand aanga dan merk je er niet zoveel van, maar wanneer ik een dieper gesprek voer of discussieer dan loop ik echt heel vaak vast
In Nederland maakt het niet zoveel uit, dan ga je gewoon in het Nederlands door als het in het Turks niet lukt. In Turkije is het welquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:33 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ja dit is begrijpelijk, op niveau spreken, met een hele kleine woordenschat is niet makkelijk.
NederTurks.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:34 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
In Nederland maakt het niet zoveel uit, dan ga je gewoon in het Nederlands door als het in het Turks niet lukt. In Turkije is het wel
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind die "What everrrrrrrr!" oprecht jammer.
Het Turks van mensen (jongeren, vooral) is tegenwoordig echt om te huilen.
Mwah. Het ligt ook een beetje aan het feit dat de taal niet in je omgeving is. Waar ik vooral moeite mee heb is, is het vertalen van officiële brieven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:33 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ja dit is begrijpelijk, op niveau spreken, met een hele kleine woordenschat is niet makkelijk.
Dat gebruik ik niet omdat ik het niet normaal kan spreken, maar eerst begon het met dom doen en nu is het lastig om af te leren. Gesupurmektquote:
Vertaal jij veel voor je ouders?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mwah. Het ligt ook een beetje aan het feit dat de taal niet in je omgeving is. Waar ik vooral moeite mee heb is, is het vertalen van officiële brieven.
Dat klopt. Maar kun je het ons kwalijk nemen? Mijn ouders, en dan vooral mijn vader, heeft altijd Nederlands met mij gepraat. Ik probeer er wel wat aan te doen, hoor. Turkse boeken lezen, Turkse liedjes luisteren, vaker in het Turks communiceren met Turkse vrienden enzovoorts. Ik moet zeggen dat mijn Turks vergeleken met een paar jaar terug is verbeterd. Nog steeds is het alles behalve vloeiend, maar ik kom er wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind die "What everrrrrrrr!" oprecht jammer.
Het Turks van mensen (jongeren, vooral) is tegenwoordig echt om te huilen.
Ik heb um uitgeschakeld bij jou.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:36 schreef Min-e het volgende:
[..]
Waarom zie ik geen plaatje bij jou??
Hoe sprak ze het? Veel en veel beter dan men verwacht van Turken in het buitenland?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:35 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan.
Ik kreeg pas echt respect voor Nebahat Albayrak toen ik haar in een gesprek zag met Turkse hürriyet journalisten. Zelfs de Turken stonden verbaasd.
Mijn zusje van 4 spreekt NederTurksquote:
Of wat nog erger is: Ouders die scheef Nederlands spreken en thuis een mix van scheef Nederlands en Turks praten. Daardoor spreken kinderen later niet alleen scheef Turks, maar ook scheef Nederlands.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe sprak ze het? Veel en veel beter dan men verwacht van Turken in het buitenland?
Sowieso, ouders de tweede generatie zijn hier ook schuldig aan. Turkse kinderen die een scheve Turks hebben, nemen dat gewoon over van de ouders. En met dat typische accent...
Dat is erg attent van je.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb um uitgeschakeld bij jou.
NederTurks = Tarzancaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:44 schreef Julis het volgende:
[..]
Mijn zusje van 4 spreekt NederTurks. Ik zeg 100x tegen mijn vader: Je praat of Turks of Nederlands met mijn zusje. Gebruik alsjeblieft niet allebei in één zin. Maar hij doet dat nog steeds
. Ik word er gek van. Mijn Turks is niet perfect, dus praat ik meestal alleen Nederlands met haar. Turks kan ze dan van mijn ouders leren, denk ik dan.
Ouders van de tweede generatie kunnen er ook niet altijd veel aan doen. M'n moeder was jong toen ze naar Nederland kwam, toch heb ik m'n scheve Turks niet van haar overgenomen, maar ik interesseerde me vroeger gewoon niet in de Turkse taal. Ik wilde het niet leren, ik heb daar nu veel spijt van. Van m'n vader kan ik helemaal geen scheef Turks overnemen, want hij beheerst het Nederlands niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe sprak ze het? Veel en veel beter dan men verwacht van Turken in het buitenland?
Sowieso, ouders de tweede generatie zijn hier ook schuldig aan. Turkse kinderen die een scheve Turks hebben, nemen dat gewoon over van de ouders. En met dat typische accent...
hahaquote:
Goed van je, zeg!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar kun je het ons kwalijk nemen? Mijn ouders, en dan vooral mijn vader, heeft altijd Nederlands met mij gepraat. Ik probeer er wel wat aan te doen, hoor. Turkse boeken lezen, Turkse liedjes luisteren, vaker in het Turks communiceren met Turkse vrienden enzovoorts. Ik moet zeggen dat mijn Turks vergeleken met een paar jaar terug is verbeterd. Nog steeds is het alles behalve vloeiend, maar ik kom er wel.![]()
Wijze woorden!quote:Dil = Kimlik. - Oktay Sinanoglu.
Haha dat bedoel ik dus met ouders die scheef Nederlands en Turks praten. Veel kinderen spreken daardoor later niet alleen slecht Turks maar ook slecht Nederlandsquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:49 schreef Julis het volgende:
[..]
haha, mijn zusje praat nu zo: Bu slapen hier. Nerde zitten jij?
. (Nee, mijn vader komt uit Turkije en praat eigenlijk goed Turks. Maar bij mijn zusje praat hij NederTurks, omdat hij denkt dat zij het anders niet begrijpt)
Yep, ik heb hier een levend exemplaar ervan in mijn kamer liggen. Ze slaapt op mijn bed.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha dat bedoel ik dus met ouders die scheef Nederlands en Turks praten. Veel kinderen spreken daardoor later niet alleen slecht Turks maar ook slecht Nederlands
Mjah, ik of één van mijn zussen. Je weet heel goed wat een woordje betekent en wat er in een zin staat, maar het kost veel moeite om dat goed te kunnen vertellen. Gelukkig is mijn gevoel sterk, ik herken (logische) fouten snel.quote:
Oktay Sinanoglu is dan ook een hele wijze man. Hij heeft interessante boeken geschreven over de belangen van de Turkse taal. Bye Bye Turkce en Hedef Turkiye bijvoorbeeld!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Goed van je, zeg!
Ja, als je eraan werkt, verbeter je je Turks echt. Mijn nederlands was een paar jaar geleden dramatisch. Vooral die kleine dingetjes maken het verschil. Ediom, gidiom, geziom, kaat (kağıt)...
[..]
Wijze woorden!
Vertel je vader dat hij beter alleen Turks met haar kan pratenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:53 schreef Julis het volgende:
[..]
Yep, ik heb hier een levend exemplaar ervan in mijn kamer liggen. Ze slaapt op mijn bed.
Ze imponeerde doordat ze niet alleen de stof beheerste, maar ook moeiteloos blijkbaar omschakelde. Dit wekte de nodige verbazing op, er zaten ook wat Duitse volksvertegenwoordigers. Maar bij hen hoorde je een accent doorsluimeren en veel ah's en eh's erdoorheen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tsja, veel is er niet aan te doen. Het is gewoon zeer jammer. Voor de Turkse taal en voor die kinderen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of wat nog erger is: Ouders die scheef Nederlands spreken en thuis een mix van scheef Nederlands en Turks praten. Daardoor spreken kinderen later niet alleen scheef Turks, maar ook scheef Nederlands.
Duitse Turken zijn sowieso een schande! Van hun taal tot hun extreem lelijke zonnebank kleur en geëpileerde wenkbrauwen bij jongens!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:54 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ze imponeerde doordat ze niet alleen de stof beheerste, maar ook moeiteloos blijkbaar omschakelde. Dit wekte de nodige verbazing op, er zaten ook wat Duitse volksvertegenwoordigers. Maar bij hen hoorde je een accent doorsluimeren en veel ah's en eh's erdoorheen.
Dat zeg ik dus de hele tijd tegen hem. En als hij dat weer doet, dan kijk ik hem boos aan. Hij is eraan gewend. Hij weet eigenlijk ook dat het fout is, maar moet het dus afleren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vertel je vader dat hij beter alleen Turks met haar kan praten
Wat goed dat je veel Turks leest!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oktay Sinanoglu is dan ook een hele wijze man. Hij heeft interessante boeken geschreven over de belangen van de Turkse taal. Bye Bye Turkce en Hedef Turkiye bijvoorbeeld!
Andersom. Vloeken in het Turks.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:56 schreef zarGon het volgende:
Hoe denken jullie trouwens? Als je dus in jezelf praat.
Getallen, cijfers, rekenen en wiskunde doe ik in het Turks. Taal, praten, zinnen vormen en dergelijke in het Nederlands. Vloeken in het Turks, vanzelfsprekend.
Oeh, dat wist ik niet. Da's gewoon bewonderingswaardig.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:54 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ze imponeerde doordat ze niet alleen de stof beheerste, maar ook moeiteloos blijkbaar omschakelde. Dit wekte de nodige verbazing op, er zaten ook wat Duitse volksvertegenwoordigers. Maar bij hen hoorde je een accent doorsluimeren en veel ah's en eh's erdoorheen.
Alles in het Nederlands. Wanneer ik Turks nodig heb, vertaal ik het woord voor woord en dan maak ik er een logische zin van.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:56 schreef zarGon het volgende:
Getallen, cijfers, rekenen en wiskunde doe ik in het Turks. Taal, praten, zinnen vormen en dergelijke in het Nederlands. Vloeken in het Turks, vanzelfsprekend.
Ik ben ook pas begonnen met Turks lezen, hoor! Maar ik vind Oktay Sinanoglu een hele interessante man. Hij wordt ook wel de Turkse Einstein genoemd en is 2 keer genomineerd geweest voor de Nobel Prijs (alhoewel dat laatste niks hoeft te betekenenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:58 schreef Min-e het volgende:
[..]
Wat goed dat je veel Turks leest!
Heb weinig tot geen Turkse boeken gelezen, terwijl ik verder alles lees wat voor handen is. Maar daar gaat verandering in komen, het is mijn goede voornemen voor volgend jaar alvast.
Nederlands en vloeken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Andersom. Vloeken in het Turks.
Eeh, waarom dat als reactie op mij? Ik vloek in het Turks. Ik denk in het Nederlands over cijfers, zinnen in het Turks.quote:
ik wou gewoon aangeven dat Nederlands en vloeken geen goede combinatie is. Niet zo zeer bedoeld als reactie op jou.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Eeh, waarom dat als reactie op mij? Ik vloek in het Turks. Ik denk in het Nederlands over cijfers, zinnen in het Turks.
okokquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik wou gewoon aangeven dat Nederlands en vloeken geen goede combinatie is. Niet zo zeer bedoeld als reactie op jou.
Ik denk eigenlijk alles in het Nederlands. Ook bij Engels/Duits luistertoets (niet handig, maar ik kan niet omschakelen).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:56 schreef zarGon het volgende:
Ligt het aan mij of zijn wij gewoon 'nationalistischer' dan Nederlanders? Daarmee bedoel ik dus trots op Turkije, Turkse taal, Turkse geschiedenis, Turkse vlag, Turkse cultuur, Turkse keuken etc. Kortom, trots op wat ons Turks maakt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oktay Sinanoglu is dan ook een hele wijze man. Hij heeft interessante boeken geschreven over de belangen van de Turkse taal. Bye Bye Turkce en Hedef Turkiye bijvoorbeeld!
In welke taal vloek je?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:05 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk alles in het Nederlands. Ook bij Engels/Duits luistertoets (niet handig, maar ik kan niet omschakelen).
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:08 schreef Julis het volgende:
[..]
Nederlands![]()
![]()
(maar ik vloek bijna nooit ;9)
Hmm toch kan ik zo snel nog niet een lekkere vertaling vinden voor 'godverdomme' , toch wel het lekkerste nederlandse scheldwoordquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik wou gewoon aangeven dat Nederlands en vloeken geen goede combinatie is. Niet zo zeer bedoeld als reactie op jou.
Turken zijn zeker weten nationalistischer. Maar Oktay Sinanoglu is geen nationalist.:Pquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of zijn wij gewoon 'nationalistischer' dan Nederlanders? Daarmee bedoel ik dus trots op Turkije, Turkse taal, Turkse geschiedenis, Turkse vlag, Turkse cultuur, Turkse keuken etc. Kortom, trots op wat ons Turks maakt.
Is denk ik een logische gevolgtrekking vanuit de geschiedenis van de Turken.(Veel oorlogen, verschillende volkeren tot een natie etc. ) Word je vast heel beschermend om je eigen identiteit te behouden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of zijn wij gewoon 'nationalistischer' dan Nederlanders? Daarmee bedoel ik dus trots op Turkije, Turkse taal, Turkse geschiedenis, Turkse vlag, Turkse cultuur, Turkse keuken etc. Kortom, trots op wat ons Turks maakt.
zeer zacht, onverstaanbaar en als het even kan nietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
hoe spreken jullie Turks? Overdreven aanwezig, om duidelijk te maken dat je een andere taal spreekt / gewoon dat je er bent of niet anders dan je Nederlands spreekt? Ik zie soms Turken, vooral meisjes, die schreeuwerig Turks spreken.
Nederlands vloeken? Dat geeft toch geen voldoening?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:08 schreef Julis het volgende:
[..]
Nederlands![]()
![]()
(maar ik vloek bijna nooit ;9)
Ik moet toegeven dat ik ook vaan 'enteresan' gebruik. Ik weet nog hoe storend ik dat woord vond toen ik het voor het eerst hoorde. En nu gebruik ik hem zelfquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:13 schreef Min-e het volgende:
[..]
Is denk ik een logische gevolgtrekking vanuit de geschiedenis van de Turken.(Veel oorlogen, verschillende volkeren tot een natie etc. ) Word je vast heel beschermend om je eigen identiteit te behouden.
Waar ik me trouwens erg aan stoor, is hoe de turken overal het woord" interessant" doorheen gooien. Wat mankeerde aan ilginc???
Spreek je veel Turks met vrienden als er Nederlanders bij zijn?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:14 schreef Ayca het volgende:
[..]
zeer zacht, onverstaanbaar en als het even kan niet
Mijn Turkse accent hoor je denk ik toch wel. Buiten spreek ik liever geen Turks, en als ik dat doe in het gezelschap van andere Turken probeer ik daar andere mensen niet lastig mee te vallen. Vooral zacht, dus.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
hoe spreken jullie Turks? Overdreven aanwezig, om duidelijk te maken dat je een andere taal spreekt / gewoon dat je er bent of niet anders dan je Nederlands spreekt? Ik zie soms Turken, vooral meisjes, die schreeuwerig Turks spreken.
"bas bas bagriyorlar" dat is pas irritantquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik ook vaan 'enteresan' gebruik. Ik weet nog hoe storend ik dat woord vond toen ik het voor het eerst hoorde. En nu gebruik ik hem zelf
Ik heb me Tataarse temperament iig nog ^^quote:
Het woordje ilginç is toch veel leuker.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik ook vaan 'enteresan' gebruik. Ik weet nog hoe storend ik dat woord vond toen ik het voor het eerst hoorde. En nu gebruik ik hem zelf
Mijn Turkse accent is nog erger dan m'n Nederlandse. Ik hoor het heel goed terug op video's, vrienden zeggen dat m'n moeder minder accent heeft in het Nederlands dan ikquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mijn Turkse accent hoor je denk ik toch wel. Buiten spreek ik liever geen Turks, en als ik dat doe in het gezelschap van andere Turken probeer ik daar andere mensen niet lastig mee te vallen. Vooral zacht, dus.
Hoezoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
"bas bas bagriyorlar" dat is pas irritant
Hahahahahaha ja dit sowieso. Of 'Hadi doeiii'quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:21 schreef Burakius het volgende:
Ik denk dat iedere Turk dit wel herkent: Tamam, hadi ik ga, treni almam lazim. Of nog andere mixjes van nl en tr. Of ook wel: ama gewoon weet je,
Ik heb geen Turkse vriendenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Spreek je veel Turks met vrienden als er Nederlanders bij zijn?
Of je groet gewoon in het Turksquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:23 schreef Burakius het volgende:
Het meeste stoor ik me trouwens aan die Turkse uitspraak van selamün aleyküm met extra nadruk op de ü. Het is Assalamu Aleykum! LEARN IT damn it
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik heb geen Turkse vriendenja kennissen en familie, maar daar praat ik ook nederlands mee.. of er nou wel of geen nederlanders bij zijn
verkaasde TurkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een pure Turk.
Merhaba is ook Arabischquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of je groet gewoon in het Turks
haha ok dat heb ik wel, dat je af en toe van die woordjes er tussen gooitquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:21 schreef Burakius het volgende:
Ik denk dat iedere Turk dit wel herkent: Tamam, hadi ik ga, treni almam lazim. Of nog andere mixjes van nl en tr. Of ook wel: ama gewoon weet je,
Klopt. Maar je kan ook esenlikler zeggen. Dat is een Turkse groet.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
Merhaba is ook Arabischen Hayirli sabahlar , komt van sabah al-ghair
Normaal. Ik ken een meisje dat geen Turks praat met niet-coole Turken (Ze doet dan net alsof ze er niets van begrijpt). En ze praat wel luidruchtig Turks met wel coole Turkenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
Hehehehe, ik denk toch wel dat iedereen dit doet, stiekempjes.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:21 schreef Burakius het volgende:
dat is triestquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:25 schreef Julis het volgende:
[..]
Normaal. Ik ken een meisje dat geen Turks praat met niet-coole Turken (Ze doet dan net alsof ze er niets van begrijpt). En ze praat wel luidruchtig Turks met wel coole Turken
Maar maar, zo typen toch de meeste Turken?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:23 schreef Burakius het volgende:
Het meeste stoor ik me trouwens aan die Turkse uitspraak van selamün aleyküm met extra nadruk op de ü. Het is Assalamu Aleykum! LEARN IT damn it
Ik was naar Allah made me funny gegaan. Maakte die Indiër gewoon fa-2tjes over onze selamün aleyküm
Alle Arabieren lachen![]()
gelukkig herinnerde ik me de staat van de landen waar zij in woonden en de staat waar Turkije in is, en ik werd een stuk blijer
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Maar je kan ook esenlikler zeggen. Dat is een Turkse groet.
dankjequote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Maar je kan ook esenlikler zeggen. Dat is een Turkse groet.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:25 schreef Julis het volgende:
[..]
Normaal. Ik ken een meisje dat geen Turks praat met niet-coole Turken (Ze doet dan net alsof ze er niets van begrijpt). En ze praat wel luidruchtig Turks met wel coole Turken
Hahahahaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:27 schreef Burakius het volgende:
[..]
wajoooo esenliklerdie hoor ik echt voor het eerst hahaha. Was wel grappig, ik heb zo een communistische oom. En die man is anti-Arabisch enzo. Ik zo binnen komen met Assalamu Aleykum. Hij zo: O ne, Arap mi oldun. Biz merhaba söyleriz. ....
noob (dat hij niet wist dat merhaba ook Arabisch is, ik besefte het me later pas trouwens)
Haha,quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:27 schreef Burakius het volgende:
[..]
wajoooo esenliklerdie hoor ik echt voor het eerst hahaha. Was wel grappig, ik heb zo een communistische oom. En die man is anti-Arabisch enzo. Ik zo binnen komen met Assalamu Aleykum. Hij zo: O ne, Arap mi oldun. Biz merhaba söyleriz. ....
noob (dat hij niet wist dat merhaba ook Arabisch is, ik besefte het me later pas trouwens)
Vertel vertelquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dankje
ik weet tegen wie ik deze ga gebruiken
ahahha! JA! mijn ma dan:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mikrodalga fırın klinkt zo...
Mijn moeder zegt magnetor..
Hahahahaha jaaaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:28 schreef Min-e het volgende:
Mmm na dit te hebben gelezen, denk ik dat ik redelijk netjes Turks spreek.
Treni almam lazim?? Als je dat tegen een turk zegt in turkije denkt ie dat je de trein gaat kapen.
Because we are Ehli-Sünnet broquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
HahahahaJa ik zie echt niet in waarom je in het Arabisch zou moeten groeten. Zeg gewoon Esenlikler of zo
iemand van m'n familie die me (expres) de hele tijd irriteert over Turkse moslims. Ik verheug me er al opquote:
Selamün Aleyküm is ook de verTurkste versie? Gewoon correct, toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:23 schreef Burakius het volgende:
Ik was naar Allah made me funny gegaan. Maakte die Indiër gewoon fa-2tjes over onze selamün aleyküm
Alle Arabieren lachen![]()
gelukkig herinnerde ik me de staat van de landen waar zij in woonden en de staat waar Turkije in is, en ik werd een stuk blijer
Mijn moeder vraagt in de Turkse pastane: bir kilo koekjes.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mikrodalga fırın klinkt zo...
Mijn moeder zegt magnetor..
Ja en Neequote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Selamün Aleyküm is ook de verTurkste versie? Gewoon correct, toch?
Je kunt het ook naar het Turks vertalen, dan is het niet minder mooi. Als jij Arabisch een mooie taal vind en daarom liever in het Arabisch groet, dan is dat aan jou. Maar ik groet wel gewoon in het Turksquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:29 schreef Burakius het volgende:
[..]
Because we are Ehli-Sünnet broEn de mooiste groet is selam
M'n nichtje en zusje hebben zo scheef Turks gesproken in Turkije, we werden uitgelachen. Die man zei praat dan Engels, dan verstaan we elkaar of kun je dat ook niet? Leren jullie niets? Uiteindelijk kende ik beter Engels dan hijquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:31 schreef Min-e het volgende:
[..]
Mijn moeder vraagt in de Turkse pastane: bir kilo koekjes.
Hahaha! Succes dan maarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
iemand van m'n familie die me (expres) de hele tijd irriteert over Turkse moslims. Ik verheug me er al op
Tuurlijk daar denken engels te spreken als ze kunnen tellen van 1 naar 10 .quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
M'n nichtje en zusje hebben zo scheef Turks gesproken in Turkije, we werden uitgelachen. Die man zei praat dan Engels, dan verstaan we elkaar of kun je dat ook niet? Leren jullie niets? Uiteindelijk kende ik beter Engels dan hij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |