abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73525242
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:42 schreef zoost het volgende:

[..]

Al enkele malen, nog net verkocht op het hoogtepunt ( voor werk in het buitenland), nu huur ik, en wacht af.
En nu huur je particulier?

Kan iemand mij overigens uitleggen hoe een daling van ongeveer 6% sinds het hoogtepunt een bubble is?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73526017
Ik zag wel een leuke kop voor de baissers in de locale huiskrant:

Luchtballonactie NVM zuidoost Brabant groot succes!

(opdrachtgevers van makelaars maakten kans op een ballon rondvlucht)
pi_73526164
tvp
pi_73526575
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja...een vereniging van makelaars...tuurlijk hebben zij belangen...tis helaas niet anders.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat er bijna niemand belangenloos in deze kwestie staat.
Natuurlijk is niemand belangeloos:
Huiseigenaren willen de prijzen graag stabiel of stijgend houden. Ze komen anders in de problemen met de bank of het huis is de oudedagvoorziening.
Aspirant huiseigenaren hebben het liefst een daling van de prijzen. Hoe goedkoper er ingestapt kan worden , hoe beter.
Principieel huurders zien ook liever een daling want dan hoeven de minder mee te betalen aan de HRA.
Banken, makelaars, notarissen en de overheid vangen een percentage van elk verkocht huis dus hoe hoger de prijzen hoe beter.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73526597
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zag wel een leuke kop voor de baissers in de locale huiskrant:

Luchtballonactie NVM zuidoost Brabant groot succes!

(opdrachtgevers van makelaars maakten kans op een ballon rondvlucht)
Zie je wel, er is wel een luchtbel in de huizenmarkt!
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73526766
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:52 schreef RvLaak het volgende:
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73526823
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:08 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Natuurlijk is niemand belangeloos:
Huiseigenaren willen de prijzen graag stabiel of stijgend houden. Ze komen anders in de problemen met de bank of het huis is de oudedagvoorziening.
Aspirant huiseigenaren hebben het liefst een daling van de prijzen. Hoe goedkoper er ingestapt kan worden , hoe beter.
Principieel huurders zien ook liever een daling want dan hoeven de minder mee te betalen aan de HRA.
Banken, makelaars, notarissen en de overheid vangen een percentage van elk verkocht huis dus hoe hoger de prijzen hoe beter.
Ja, zo zie ik het ook.
Ordinaire tegenstellingen tussen de 'haves' en de 'have nots' dus..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73526895
Ik zit dit artikel uit de Telegraaf te lezen: Banken ongenadig streng bij verstrekken hypotheek
De kop is weer lekker sensationeel: 1 op de 18 krijgt geen hypotheek, wat ik wel mee vind vallen. Maar deze reactie wil ik jullie niet onthouden:
quote:
Ben benieuwd hoe dat bij mij en mijn vriend gaat lopen nu. Onze ontbindende voorwaarden zijn verlopen, dus moeten het huis kopen. Alleen de financiering laat nog op zich wachten. Hopen jullie allemaal mee dat wij niet horen bij de 1 op de 18 gevallen?!
Het is verbazingwekkend dat mensen zich onvoldoende laten voorlichten cq. wat research doen voordat ze zo'n grote beslissing nemen. Het is al vaker beschreven dat veel mensen een half jaar uittrekken om de inrichting uit te zoeken om vervolgens in een week een hypotheek te regelen. Als de maandlasten maar laag zijn, dan is het goed.
pi_73526928
Leuke TT
pi_73526938
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, zo zie ik het ook.
Ordinaire tegenstellingen tussen de 'haves' en de 'have nots' dus..
Vergeet het groepje 'want not' niet. Een huis kopen blijft een keuze.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:47:55 #12
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73527557
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:22 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Jazeker, maar veel mensen (met name huizenbezitters) lijken toch wat moeite te hebben om dat concept te begrijpen.
pi_73527852
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:03 schreef HarryP het volgende:
Ach we bubbelen nog wel even door.
En daar veranderd weinig aan totdat de huizenprijzen ook worden meegenomen in het berekenen van de inflatie.
Als de woonlasten worden meegenomen dan krijgen we nu deflatie
pi_73527893
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:47 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Jazeker, maar veel mensen (met name huizenbezitters) lijken toch wat moeite te hebben om dat concept te begrijpen.
Huizenbezitters die zich rijk rekenen met hun waardestijging, er zijn er ook die het niets uitmaakt en wat verder kijken dan hun persoonlijk belang.
pi_73527964
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:47 schreef haatbaard het volgende:

[..]

oe, maar jij gaat ons de staar lichten, nietwaar? Leg het ons eens uit, pretty please?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:06:04 #16
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73528078
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

oe, maar jij gaat ons de staar lichten, nietwaar? Leg het ons eens uit, pretty please?
Wat valt eraan uit te leggen? Dat sommigen het niet begrijpen betekent nog niet dat verdere uitleg nodig en/of nuttig is. Als iemand een blinde vlek heeft kan die beter zelf eens bij een oogarts langsgaan.
pi_73528274
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:06 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Wat valt eraan uit te leggen? Dat sommigen het niet begrijpen betekent nog niet dat verdere uitleg nodig en/of nuttig is. Als iemand een blinde vlek heeft kan die beter zelf eens bij een oogarts langsgaan.
kom, ik ben dom, ik begrijp het graag, ik werp me aan je voeten.... leg het me uit aub

welk concept begrijp ik en miljoenen andere Nederlanders niet? Please.
pi_73528378
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En nu huur je particulier?
Ja, en dat is duurder dan als ik zelf eigenaar van dit huis was geweest. Maar er zijn omstandigheden waarom ik hiervoor wil/moet kiezen.
quote:
Kan iemand mij overigens uitleggen hoe een daling van ongeveer 6% sinds het hoogtepunt een bubble is?
De huizenprijzen in Nederland zijn de laatste jaren enorm gestegen. Eengezinswoningen zijn sinds 1996 gemiddeld bijna drie keer zo duur geworden. Vooral in de periode 1999-2001 zijn de prijzen sterk toegenomen. Ook de prijzen van appartementen zijn in de afgelopen twaalf jaar ruim verdubbeld. Een gemiddeld appartement kostte in 1996 zo'n ¤ 75.000.

Dat is de bubble
pi_73528388
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kom, ik ben dom, ik begrijp het graag, ik werp me aan je voeten.... leg het me uit aub

Leren leven met domheid geeft veel rust in het leven, beter dan je te laten verscheuren door een structurele staat van ontkenningsgedrag.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:15:52 #20
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73528457
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het concept dat lang niet iedereen een eigen huis wil bezitten, zelfs niet als diegene geld genoeg heeft. Dat schijnt er bij velen maar moeilijk in te gaan.

Maar ik zou werkelijk waar niet weten wat ik daar verder nog aan uit zou kunnen leggen, behalve dan door een praktijkvoorbeeld te geven: ik ken een multimiljonair die in een oude caravan woont. Gewoon, omdat het kan.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:17:28 #21
236264 crew  capricia
pi_73528511
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:22 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat groepje zou wel eens het meest belangenloos in deze materie kunnen staan!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:18:56 #22
236264 crew  capricia
pi_73528568
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:15 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Het concept dat lang niet iedereen een eigen huis wil bezitten, zelfs niet als diegene geld genoeg heeft. Dat schijnt er bij velen maar moeilijk in te gaan.

Maar ik zou werkelijk waar niet weten wat ik daar verder nog aan uit zou kunnen leggen, behalve dan door een praktijkvoorbeeld te geven: ik ken een multimiljonair die in een oude caravan woont. Gewoon, omdat het kan.
Ik vraag me af hoe groot die groep is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73528748
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:15 schreef haatbaard het volgende:

[..]

niks mis mee, is dat dan direct de norm voor enkele miljoenen Nederlanders die een andere afweging maken?

Ieder z'n ding, wat is je punt?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:37:25 #24
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73529105
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe groot die groep is.
Ik ook. Maar ik ken er genoeg, inclusief mezelf. Mensen die gewoon goed zitten in hun huidige huur- of (anti)kraakwoning, die een hoge hypotheek alleen maar als een enorme last zouden ervaren of die gewoon zo flexibel mogelijk willen blijven i.v.m. werk dat zich nogal eens verplaatst. Maar die mensen hoor je bijna nooit, die hoeven namelijk niet te pochen.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:44:16 #25
236264 crew  capricia
pi_73529302
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:37 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ik ook. Maar ik ken er genoeg, inclusief mezelf. Mensen die gewoon goed zitten in hun huidige huur- of (anti)kraakwoning, die een hoge hypotheek alleen maar als een enorme last zouden ervaren of die gewoon zo flexibel mogelijk willen blijven i.v.m. werk dat zich nogal eens verplaatst. Maar die mensen hoor je bijna nooit, die hoeven namelijk niet te pochen.
Een hoge last...tja, dat klinkt als een starter op de wonignmarkt.
En die groep heeft er juist baat bij dat de prijzen naar beneden gaan.

Wbt je argument voor flexibilitet ben ik het wel met je eens hoor!

In zijn algemeenheid denk ik dat je kunt stellen dat met een redelijk inkomen huren minstens even duur of duurder is dan kopen. En dat met een lager inkomen je in de randstad gewoon heel erg lang op een wachtlijst moet staan om een huurhuisje toegewezen krijgen. Bovendien vaak in een buurt waar je zelf niet voor zou kiezen.
Voor veel mensen is kopen nou eenmaal een van de weinige mogelijkheden om leuk te wonen. Het probleem is niet alleen de dure prijzen van de koopwoningen, maar ook aan de verrotte huurmarkt.

Ik zelf heb nooit een serieuze kans gehad om in Utrecht een huis te huren: Of de buurt was ronduit kut (Overvecht, Kanaleneiland), of ik moest 8 jaar op een wachtlijst staan... Zeker toen ik nog een wat lager inkomen had, en particulier (boven de 800 euro) niet haalbaar was.
Kopen was gewoon veel makkelijker.
Dus vandaar de keuze om te kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 10-10-2009 00:13:49 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')