En nu huur je particulier?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Al enkele malen, nog net verkocht op het hoogtepunt ( voor werk in het buitenland), nu huur ik, en wacht af.
Natuurlijk is niemand belangeloos:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja...een vereniging van makelaars...tuurlijk hebben zij belangen...tis helaas niet anders.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat er bijna niemand belangenloos in deze kwestie staat.
Zie je wel, er is wel een luchtbel in de huizenmarkt!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zag wel een leuke kop voor de baissers in de locale huiskrant:
Luchtballonactie NVM zuidoost Brabant groot succes!
(opdrachtgevers van makelaars maakten kans op een ballon rondvlucht)
Ja, zo zie ik het ook.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:08 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Natuurlijk is niemand belangeloos:
Huiseigenaren willen de prijzen graag stabiel of stijgend houden. Ze komen anders in de problemen met de bank of het huis is de oudedagvoorziening.
Aspirant huiseigenaren hebben het liefst een daling van de prijzen. Hoe goedkoper er ingestapt kan worden , hoe beter.
Principieel huurders zien ook liever een daling want dan hoeven de minder mee te betalen aan de HRA.
Banken, makelaars, notarissen en de overheid vangen een percentage van elk verkocht huis dus hoe hoger de prijzen hoe beter.
Het is verbazingwekkend dat mensen zich onvoldoende laten voorlichten cq. wat research doen voordat ze zo'n grote beslissing nemen. Het is al vaker beschreven dat veel mensen een half jaar uittrekken om de inrichting uit te zoeken om vervolgens in een week een hypotheek te regelen. Als de maandlasten maar laag zijn, dan is het goed.quote:Ben benieuwd hoe dat bij mij en mijn vriend gaat lopen nu. Onze ontbindende voorwaarden zijn verlopen, dus moeten het huis kopen. Alleen de financiering laat nog op zich wachten. Hopen jullie allemaal mee dat wij niet horen bij de 1 op de 18 gevallen?!
Vergeet het groepje 'want not' niet. Een huis kopen blijft een keuze.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, zo zie ik het ook.
Ordinaire tegenstellingen tussen de 'haves' en de 'have nots' dus..
Jazeker, maar veel mensen (met name huizenbezitters) lijken toch wat moeite te hebben om dat concept te begrijpen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Vergeet het groepje 'want not' niet. Een huis kopen blijft een keuze.
Als de woonlasten worden meegenomen dan krijgen we nu deflatiequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:03 schreef HarryP het volgende:
Ach we bubbelen nog wel even door.
En daar veranderd weinig aan totdat de huizenprijzen ook worden meegenomen in het berekenen van de inflatie.
Huizenbezitters die zich rijk rekenen met hun waardestijging, er zijn er ook die het niets uitmaakt en wat verder kijken dan hun persoonlijk belang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:47 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Jazeker, maar veel mensen (met name huizenbezitters) lijken toch wat moeite te hebben om dat concept te begrijpen.
oe, maar jij gaat ons de staar lichten, nietwaar? Leg het ons eens uit, pretty please?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:47 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Jazeker, maar veel mensen (met name huizenbezitters) lijken toch wat moeite te hebben om dat concept te begrijpen.
Wat valt eraan uit te leggen? Dat sommigen het niet begrijpen betekent nog niet dat verdere uitleg nodig en/of nuttig is. Als iemand een blinde vlek heeft kan die beter zelf eens bij een oogarts langsgaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
oe, maar jij gaat ons de staar lichten, nietwaar? Leg het ons eens uit, pretty please?
kom, ik ben dom, ik begrijp het graag, ik werp me aan je voeten.... leg het me uit aubquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:06 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Wat valt eraan uit te leggen? Dat sommigen het niet begrijpen betekent nog niet dat verdere uitleg nodig en/of nuttig is. Als iemand een blinde vlek heeft kan die beter zelf eens bij een oogarts langsgaan.
Ja, en dat is duurder dan als ik zelf eigenaar van dit huis was geweest. Maar er zijn omstandigheden waarom ik hiervoor wil/moet kiezen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En nu huur je particulier?
De huizenprijzen in Nederland zijn de laatste jaren enorm gestegen. Eengezinswoningen zijn sinds 1996 gemiddeld bijna drie keer zo duur geworden. Vooral in de periode 1999-2001 zijn de prijzen sterk toegenomen. Ook de prijzen van appartementen zijn in de afgelopen twaalf jaar ruim verdubbeld. Een gemiddeld appartement kostte in 1996 zo'n ¤ 75.000.quote:Kan iemand mij overigens uitleggen hoe een daling van ongeveer 6% sinds het hoogtepunt een bubble is?
Leren leven met domheid geeft veel rust in het leven, beter dan je te laten verscheuren door een structurele staat van ontkenningsgedrag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
kom, ik ben dom, ik begrijp het graag, ik werp me aan je voeten.... leg het me uit aub
welk concept begrijp ik en miljoenen andere Nederlanders niet? Please.
Het concept dat lang niet iedereen een eigen huis wil bezitten, zelfs niet als diegene geld genoeg heeft. Dat schijnt er bij velen maar moeilijk in te gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
kom, ik ben dom, ik begrijp het graag, ik werp me aan je voeten.... leg het me uit aub
welk concept begrijp ik en miljoenen andere Nederlanders niet? Please.
Dat groepje zou wel eens het meest belangenloos in deze materie kunnen staan!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Vergeet het groepje 'want not' niet. Een huis kopen blijft een keuze.
Ik vraag me af hoe groot die groep is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:15 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Het concept dat lang niet iedereen een eigen huis wil bezitten, zelfs niet als diegene geld genoeg heeft. Dat schijnt er bij velen maar moeilijk in te gaan.
Maar ik zou werkelijk waar niet weten wat ik daar verder nog aan uit zou kunnen leggen, behalve dan door een praktijkvoorbeeld te geven: ik ken een multimiljonair die in een oude caravan woont. Gewoon, omdat het kan.
niks mis mee, is dat dan direct de norm voor enkele miljoenen Nederlanders die een andere afweging maken?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:15 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Het concept dat lang niet iedereen een eigen huis wil bezitten, zelfs niet als diegene geld genoeg heeft. Dat schijnt er bij velen maar moeilijk in te gaan.
Maar ik zou werkelijk waar niet weten wat ik daar verder nog aan uit zou kunnen leggen, behalve dan door een praktijkvoorbeeld te geven: ik ken een multimiljonair die in een oude caravan woont. Gewoon, omdat het kan.
Ik ook. Maar ik ken er genoeg, inclusief mezelf. Mensen die gewoon goed zitten in hun huidige huur- of (anti)kraakwoning, die een hoge hypotheek alleen maar als een enorme last zouden ervaren of die gewoon zo flexibel mogelijk willen blijven i.v.m. werk dat zich nogal eens verplaatst. Maar die mensen hoor je bijna nooit, die hoeven namelijk niet te pochen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe groot die groep is.
Een hoge last...tja, dat klinkt als een starter op de wonignmarkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:37 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik ken er genoeg, inclusief mezelf. Mensen die gewoon goed zitten in hun huidige huur- of (anti)kraakwoning, die een hoge hypotheek alleen maar als een enorme last zouden ervaren of die gewoon zo flexibel mogelijk willen blijven i.v.m. werk dat zich nogal eens verplaatst. Maar die mensen hoor je bijna nooit, die hoeven namelijk niet te pochen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |