abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:30:36 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72439241

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.

Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  Redactie Sport vrijdag 4 september 2009 @ 18:35:14 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72439395
Bijna treinbotsing HSL

Wazig verhaal...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72439656
Nou ik ga het maar weer eens proberen hier.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is dan de hele naam?
[..]

Dat is een Talgo-trein. In Berlijn staan ook een aantal van dat soort garnituren op een rangeerterrein.
[..]

Naast het S+U Bahnhof Warschauer Strasse bevindt zich de Talgo onderhoudswerkplaats. Hier worden de nachttreinen uit München (Talgo) en Parijs (CitynightLine) overdag schoongemaakt en gereed gemaakt voor de terugreis. De rangeerlok 346 995 is eigendom van DB Autozug en rangeert al naar gelang dit nodig is op het terrein. Dinsdag 11 augustus 2009

en

Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december zal het Talgo-materieel verdwijnen uit de reizigersdienst tussen München en Berlijn v.v. Donderdag 13 augustus 2009
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:46:05 #4
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72439716
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Bijna treinbotsing HSL

Wazig verhaal...
Nogal ja.
pi_72439866
Zug

Leuke plaatjes Je hebt meer he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:54:18 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72439936
Volgens mij is dat net zo'n hoax als dat verhaal over de mensen die zouden zijn meegereden met een proefrit over de HSL waar de machinist enzo verder niets vanaf wist.
  Redactie Sport vrijdag 4 september 2009 @ 18:56:48 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72440006
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:54 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is dat net zo'n hoax als dat verhaal over de mensen die zouden zijn meegereden met een proefrit over de HSL waar de machinist enzo verder niets vanaf wist.
nouja, de machinist van de dinsdagmiddagrit wist vooraf niet dat ie met passagiers zou gaan rijden, hij dacht gewoon de lege trein te gaan rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 19:01:00 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72440101
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]

[ afbeelding ]
Naast het S+U Bahnhof Warschauer Strasse bevindt zich de Talgo onderhoudswerkplaats. Hier worden de nachttreinen uit München (Talgo) en Parijs (CitynightLine) overdag schoongemaakt en gereed gemaakt voor de terugreis. De rangeerlok 346 995 is eigendom van DB Autozug en rangeert al naar gelang dit nodig is op het terrein. Dinsdag 11 augustus 2009

en
[ afbeelding ]
Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december zal het Talgo-materieel verdwijnen uit de reizigersdienst tussen München en Berlijn v.v. Donderdag 13 augustus 2009
Goeie binnenkomer
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:02:22 #9
111382 Ofyles2
pi_72440147
quote:
Bijna treinbotsing HSL

Wazig verhaal...
De Telegraaf berichtte erover, er zal achteraf toch niet zo heel veel aan de hand zijn...
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:02:29 #10
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72440269
Dokter flash dit had ik toch niet verwacht.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 @ 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Thalys ja. De Benelux moet nog steeds via Den Haag HS.
Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:06:59 #12
111382 Ofyles2
pi_72440309
We hebben in ieder geval wel een nieuwe in het midden...
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:08:32 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72440359
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_72440367
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:06 schreef belangenberenkuil het volgende:
Dokter flash dit had ik toch niet verwacht.
[..]

Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys.
Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?
pi_72440382
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Utrecht Biltstraat Or whatever is left of it
pi_72440405
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat ik hier moest zijn.

vaste lezer van dit topic.
pi_72440484
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
dag
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:13:39 #18
111382 Ofyles2
pi_72440517
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:12 schreef Peter het volgende:
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
Oh, dat is de koffiemaffia uit Seattle.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:14:06 #19
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_72440529
Ik heb een voordeelurenabonnement afgesloten en daarbij twee dagkaarten gekregen, die t/m 30 september "alleen in de voordeeluren" te gebruiken zijn.
In de begeleidende brief staat dat het om twee gratis reisdagen gaat en dat ik de dagkaarten mag gebruiken in combinatie met mijn voordeelurenabonnement.
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
It's not a lie, if you believe
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:16:24 #20
111382 Ofyles2
pi_72440605
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier.

Straks pakt hij de auto en kun je hem nooit weer terugwinnen. Voorzichtig daarmee...
pi_72440621
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier.

Straks pakt hij de auto en kun je hem nooit weer terugwinnen. Voorzichtig daarmee...
Evangelist
pi_72440647
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:12 schreef Peter het volgende:
Ik hou ook niet van koffie maar die geur vind altijd wel even lekker bij de DE fabriek.

Zug leuk dat je weer terug bent, al heb ik niks gemist van de platen ieder geval want ik keek gewoon af en toe op je website.
............................
pi_72440665
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:14 schreef 18konijn het volgende:
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meer Goeie reis morgen

Waar ga je heen?
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:19:37 #24
111382 Ofyles2
pi_72440705
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:14 schreef 18konijn het volgende:
Ik heb een voordeelurenabonnement afgesloten en daarbij twee dagkaarten gekregen, die t/m 30 september "alleen in de voordeeluren" te gebruiken zijn.
In de begeleidende brief staat dat het om twee gratis reisdagen gaat en dat ik de dagkaarten mag gebruiken in combinatie met mijn voordeelurenabonnement.
Misschien de site www.ns.nl?
pi_72440748
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:10 schreef belangenberenkuil het volgende:

[..]

Omdat ik hier moest zijn.

vaste lezer van dit topic.
Kee En ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.

Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:24:53 #26
111382 Ofyles2
pi_72440891
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kee En ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.

Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
Ik ben benieuwd of het net zo geruisloos gaat als bij de zuiderburen. We hebben niets van ze gehoord, het HSL-traject daar is dus betrouwbaar vermoed ik.

Camping ging financieel stuk.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:26:37 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72440962
Zug met je mooie platen Welcome back

Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
pi_72440995
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi dan zijn we eruit.

Naar utrecht komen vanuit bingelrade? via de rondweg van eindhoven? Dat is net zo iets als op zwarte zaterdag door parijs willen.

Mij veel te ver, en me nicht heeft een house warming party(van de vrouw moeten we gaan), dus helaas.
pi_72440997
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Camping ging financieel stuk.
Je meent het

Maar goed, wanneer gaat die stinkfyra in het weekend rijden? Eerder begin ik er niet aan.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:28:50 #30
111382 Ofyles2
pi_72441036
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:

Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
De redactieleden van De Telegraaf vielen massaal in slaap bij de natuurkundelessen. Of hun natuurkundedocenten waren onbevoegd.

Het duurt enkele kilometers voordat een trein op kruissnelheid komt of afremt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:29:29 #31
111382 Ofyles2
pi_72441059
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je meent het

Maar goed, wanneer gaat die stinkfyra in het weekend rijden? Eerder begin ik er niet aan.
Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december?

Meneertje ongeduld.
pi_72441093
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december?

Meneertje ongeduld.
Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:35:13 #33
111382 Ofyles2
pi_72441242
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik probeer nog een gaatje in mijn agenda te vinden, het gaat nogal moeilijk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 19:38:13 #34
Maffe Fries
pi_72441350
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele traject
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:42:44 #35
111382 Ofyles2
pi_72441504
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele traject
Nou, dan wil ik wel een zaterdagje Amsterdam-Antwerpen doen.

Ik kan alleen op zaterdag 19 december en zondag 20 december, 21 t/m 24 december reis ik van/naar het hoge Noorden.
pi_72441660
Waar hebben we die hele KUTfyra eigenlijk ooit bij nodig?? Veel duurder dan de BNL, veel trager dan de Thalys. Wie zit er op dat ding te wachten?
pi_72442096
Doe mij maar een TVP.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:59:54 #38
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_72442110
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meer Goeie reis morgen

Waar ga je heen?
Richting Maastricht...
Maar als ik je goed begrijp is het dus niet van belang dat mijn vrouw zelf geen voordeelurenabonnement heeft en kan zij die dagkaart ook gebruiken als ze samen met mij reist?
pi_72442195
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:59 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Richting Maastricht...
Maar als ik je goed begrijp is het dus niet van belang dat mijn vrouw zelf geen voordeelurenabonnement heeft en kan zij die dagkaart ook gebruiken als ze samen met mij reist?
Je kunt tot 3 mensen met korting meenemen met je voordeelurenabo
pi_72442283
google "Samenreiskorting"
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:10:51 #41
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_72442450
Ja, dan vind ik dus:
"Samenreiskorting wordt gegeven op de volgende kaartsoorten: Enkele reis, Dagretour en Weekendretour"
Daar staat "dagkaart" niet bij.
De vraag is dus eigenlijk: mag mijn vrouw zo'n voordeelurendagkaart gebruiken zonder zelf een voordeelurenabonnement te hebben?
pi_72442562
Wat een honden

Vlgs mij mag dat gewoon hoor Toch? Nou weet ik het ook niet meer
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:17:14 #43
111382 Ofyles2
pi_72442690
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar hebben we die hele KUTfyra eigenlijk ooit bij nodig?? Veel duurder dan de BNL, veel trager dan de Thalys. Wie zit er op dat ding te wachten?
Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt?
pi_72442989
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt?
Nou, misschien wel ja. Ik bedoel, de Benelux is nu al kut met peren, de vervoersvraag zal er niet minder op worden, het aanbod alleen wel, voor een prijs die niemand meer kan of wil opbrengen. Vergeet niet dat de Benelux gaat verdwijnen zodra de Fyra volledig in de vaart ligt. Ik denk dat veel mensen dan liever met de auto gaan ja.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:27:09 #45
111382 Ofyles2
pi_72443037
Als de NS geen lessen trekt uit de Eurostar, die met de jaren goedkoper wordt, dan zit er inderdaad geen kat meer in de Fyra.
pi_72443425
quote:

Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:38:59 #47
111382 Ofyles2
pi_72443475
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel.
Wie heeft er nu gelijk dan?
pi_72444461
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wie heeft er nu gelijk dan?
Ik ga toch voor het IVW verhaal
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:20:52 #49
111382 Ofyles2
pi_72444982
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ga toch voor het IVW verhaal
Daar kun je nog lang op wachten...
pi_72445078
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daar kun je nog lang op wachten...
vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 21:27:08 #51
Maffe Fries
pi_72445201
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...
Lijkt me lastig, want het is beide kut met peren
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:37:41 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72445562
Het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat er een STS-passage is geweest die niet is gemeld. De consequenties van een STS-passage mogen dan heftig zijn (van de trein gehaald worden, onderzoeken, enz), de consequenties van zoiets proberen te verbergen lijken me al helemaal een ramp.

Aan de andere kant, evenzogoed is het allemaal wel waar, en reed de machinist van die intercity misschien met een verwachtingspatroon. Zo laat op de avond zal het treinverkeer rustiger zijn en verwacht je op die plek altijd groen. Nu was het eens rood i.v.m. een testrit van die stofzuiger. En dan gebeurt er zoiets...

Wat de daadwerkelijke meerwaarde van Fyra gaat worden, zal de tijd uitwijzen. Ik denk inderdaad dat de meeste mensen die nu iedere dag de trein pakken (bijvoorbeeld mensen die wonen in Antwerpen, werken in Rotterdam), dat die voortaan weer iedere dag in de files rondom Antwerpen en Rotterdam gaan staan.

Juist vanwege de absurd hoge prijzen. NS Hispeed gokt erop dat mensen het de moeite waard vinden, maar voor 20 minuten reistijdwinst ga ik geen 60% meer betalen. Wanneer de echte V250's straks rondrijden, en dan op het hele HSL-traject, dan wordt het interessant om tussen Brussel en Amsterdam te rijden. Maar dan nóg niet voor zulke prijzen.

Een toeslag kan ik me voorstellen. Je reist sneller, daar kan best een iets hoger prijskaartje aan hangen. Een toeslagdagkaart van ¤ 5, een -weekkaart van ¤20, een -maandkaart van ¤50, en natuurlijk de tariefeenheden erbij.

Dat zijn redelijke tarieven om iemand de trein in te lokken. De Fyra-tarieven zijn dat allesbehalve, en NS (drgl 2011) en NS Hispeed zijn m.i. goed op weg om veel treinreizigers terug de auto in te pesten.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:39:25 #53
111382 Ofyles2
pi_72445633
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is net hetzelfde als tussen Saddam en Mugabe kiezen.
pi_72445756
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me lastig, want het is beide kut met peren
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is net hetzelfde als tussen Saddam en Mugabe kiezen.
Leggen jullie ook even uit waar dat wantrouwen jegens IVW op gestoeld is?
pi_72445801
Om mezelf maar even te quoten:

"Voeten op de bank is ook mét krantje niet toegestaan mevrouw!" Sinds wanneer dát?! @ NS to the B

en

Luister nooit naar ns-personeel. Gelukkig weet patatmetfriet het beter. Iemand met de sneltrein van 40 naar den haag hs willen sturen terwijl er om 29 een intercity gaat, falers! @ Ams

Ergernissen alom de laatste dagen, ik weet niet waar de die conducteurs vandaan trekken heden ten dage, maar het is kwalitatief nul.

Laatst stond ik op Almere Buiten, moest ik naar Bilthoven en werd ik door zo'n pipo ook gewoon de trein richting Weesp in gebonjourd, terwijl er vijf minuten later een stopper kwam die me naar Overvecht zou kunnen brengen. Gelukkig was ik eigenwijs, checkte ik het nog even en kon ik op Almere Centrum de goede trein nog pakken. Maar toch.
pi_72445895

Wat staat er op die CTA, behalve Eindhoven? Ik meen ook Heemstede-Aerdenhout te zien staan op de bovenste regel... Dit lijkt toch meer dan sterk op station Haarlem? Of weet iemand beter?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 21:47:23 #57
Maffe Fries
pi_72445916
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Leggen jullie ook even uit waar dat wantrouwen jegens IVW op gestoeld is?
ze zijn beiden niet objectief
pi_72445979
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:44 schreef patatmetfriet het volgende:

Laatst stond ik op Almere Buiten, moest ik naar Bilthoven en werd ik door zo'n pipo ook gewoon de trein richting Weesp in gebonjourd, terwijl er vijf minuten later een stopper kwam die me naar Overvecht zou kunnen brengen. Gelukkig was ik eigenwijs, checkte ik het nog even en kon ik op Almere Centrum de goede trein nog pakken. Maar toch.
Die pipo helemaal flippen natuurlijk. "VRAAG HET MIJ DAN NIET "
Jij zo whehehe ik heb hem toch gekocht whehe
pi_72446002
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze zijn beiden niet objectief
En dat ik dat op jouw blauwe ogen aanneem
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 21:50:23 #60
Maffe Fries
pi_72446036
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat ik dat op jouw blauwe ogen aanneem
Ik heb mijn kleur in ieder geval mee
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:53:01 #61
111382 Ofyles2
pi_72446163
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:44 schreef patatmetfriet het volgende:
Om mezelf maar even te quoten:

"Voeten op de bank is ook mét krantje niet toegestaan mevrouw!" Sinds wanneer dát?! @ NS to the B
En zonder krantje had die conducteur die passagiere gespaard zeker?
quote:
en

Luister nooit naar ns-personeel. Gelukkig weet patatmetfriet het beter. Iemand met de sneltrein van 40 naar den haag hs willen sturen terwijl er om 29 een intercity gaat, falers! @ Ams
Dikke FAIL!
quote:
Ergernissen alom de laatste dagen, ik weet niet waar de die conducteurs vandaan trekken heden ten dage, maar het is kwalitatief nul.

Krijgen de conducteurs wel een jaarlijkse APK?
pi_72447985
Tijd voor een raadsel als TVP...

Op welk station ben ik beland tijdens de beruchte Koninginnedag?
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:41:02 #63
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_72448021
Sinds wanneer is in Tilburg alles zo omgegooid qua treinen? Andere routes en zo
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_72448100
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef KapiteinT het volgende:

[ afbeelding ]

Barneveld Noord. Verkeerde topic trouwens
  Redactie Sport vrijdag 4 september 2009 @ 22:47:11 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72448241
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:41 schreef Christiaan het volgende:
Sinds wanneer is in Tilburg alles zo omgegooid qua treinen? Andere routes en zo
Je bedoelt de stoptreinen? Sinds 14 juni dacht ik
PM mij!
pi_72448308
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef KapiteinT het volgende:

[ afbeelding ]

En op welk station bevond ik me op EXACT hetzelfde moment?

pi_72448310
Oja, daar is tegenwoordig een speciale topic voor. Dacht ik eens wat leuks te doen als TVP.

Naja laat ik er dan nog maar een verhaal van maken dat wel in dit topic hoort. Ik moest die (Koninginne)dag naar huis vanaf Twello. Maar helaas reed mijn trein naar Apeldoorn niet. Even later hoorde ik van het geen dat gebeurd was in Apeldoorn, dus ben ik daarna maar naar Barneveld Noord gebracht om Apeldoorn te ontlopen. Was wel bijzonder om te zienhoren dat IEDEREEN in de trein van Amersfoort naar Amsterdam het over de aanslag had.
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:51:25 #68
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_72448378
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je bedoelt de stoptreinen? Sinds 14 juni dacht ik
En de IC die niet meer naar Zwolle maar Arnhem
gaat, en de een IC naar Venlo.
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_72448424
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef KapiteinT het volgende:
Was wel bijzonder om te zienhoren dat IEDEREEN in de trein van Amersfoort naar Amsterdam het over de aanslag had.
Hint: Ook iedereen in mijn trein had het over de aanslag
pi_72448435
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En op welk station bevond ik me op EXACT hetzelfde moment?

[ afbeelding ]
Haha, inderdaad precies op dezelfde minuut genomen. Helaas ben ik niet goed in buitenlandse stations, dus ik heb geen flauw idee.
pi_72448487
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:53 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Haha, inderdaad precies op dezelfde minuut genomen. Helaas ben ik niet goed in buitenlandse stations, dus ik heb geen flauw idee.
Ik was onderweg met de NVBS-Koninginnedagrit door Wallonië. Hier staat de trein stil in Spontin aan de Chemin de fer du Bocq
  Redactie Sport vrijdag 4 september 2009 @ 22:59:35 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72448677
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:51 schreef Christiaan het volgende:

[..]

En de IC die niet meer naar Zwolle maar Arnhem
gaat, en de een IC naar Venlo.
IC Zwolle-Roosendaal via Arnhem-Den Bosch-Tilburg rijdt nog gewoon, hoewel er in de vakantie drie weken lang werkzaamheden zijn geweest waardoor ie tot Oss of Nijmegen reed. De IC Venlo-Den Haag is ook niks anders aan voor zover ik weet.
PM mij!
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:18:59 #73
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72449421
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:

Wat staat er op die CTA, behalve Eindhoven? Ik meen ook Heemstede-Aerdenhout te zien staan op de bovenste regel... Dit lijkt toch meer dan sterk op station Haarlem? Of weet iemand beter?
Den Haag HS (ook station waar de sneltrein via H-A stopt). Waarom die site te lui is om de juiste, actuele, foto erbij te regelen? Geen idee.

Verder heb ik weinig last gehad van dat spoorboekjesloze gedoe. Nu had ik meestal toch een trein die op dezelfde tijd als anders rijdt dus tja. Vanmiddag op Amstel was de IC naar Heerlen/Maastricht afgeschaft. Volgende werd er dus een naar Eindhoven van 10 min. later met aanvankelijk +5 (werd toch maar +0 toen dat ding toch netjes vlak voor vertrektijd binnen kwam. Gebeurt wel vaker daar, vaag). Maar goed kwam dus precies net zo laat in Houten aan als wanneer er geen 'hoogfrequente' treindienst was geweest. Dus laat maar zitten, liever gewoon een betrouwbare kwartiersdienst dan.
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:45:27 #74
136283 knars
Teethgrinder
pi_72450308
Die geschrapte IC, was dat die van 17:00? Want dat had te maken met VIRM knuffelaar bij Amsterdam Centraal.
Naar mijn beleveing zijn er net zo veel treinen uitgevallen of vertraagd geweest in deze week op Amstel als in een gewone week. Ik vind het wel best, die 2 IC's extra.
pi_72451929
quote:
Reizigers: bijna treinbotsing HSL

Wazig verhaal...
klopt niet want als die IC door een rood sein gereden zou zijn zou automatisch heb blok bezet gemeld worden en het sein voor de HST wegvallen aangezien op ATB-EG zitten
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_72452031
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

klopt niet want als die IC door een rood sein gereden zou zijn zou automatisch heb blok bezet gemeld worden en het sein voor de HST wegvallen aangezien op ATB-EG zitten
Nee hoor, want de IC zat op een parallelspoor, is door de flankbeveiliging helemaal niet in de rijweg van de HST gekomen, en dus is het sein voor de HST ook niet afgevallen. Sim-pel.
pi_72452121
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor, want de IC zat op een parallelspoor, is door de flankbeveiliging helemaal niet in de rijweg van de HST gekomen, en dus is het sein voor de HST ook niet afgevallen. Sim-pel.
Dan kan er nooit een HST voor de ic hebben gezeten
sorry.
pi_72452833
quote:

OMG Nederlanders die in het Engels gaan bloggen..het moet geen rage gaan worden, op Twitter zie ik het ook al. Tenenkrommend slecht
pi_72454239
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
WB! Dat er maar veel mooie foto´s mogen volgen.
pi_72454247
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Barneveld Noord. Verkeerde topic trouwens
Loopt dat andere topic nog na deel 4? Kon/ kan het nergens vinden.
  zaterdag 5 september 2009 @ 04:39:17 #81
111382 Ofyles2
pi_72454264
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:45 schreef knars het volgende:
Die geschrapte IC, was dat die van 17:00? Want dat had te maken met VIRM knuffelaar bij Amsterdam Centraal.
Naar mijn beleveing zijn er net zo veel treinen uitgevallen of vertraagd geweest in deze week op Amstel als in een gewone week. Ik vind het wel best, die 2 IC's extra.
Die zelfmoordenaars beginnen met de dag egoïstischer en idioter te worden.
  zaterdag 5 september 2009 @ 04:44:38 #82
111382 Ofyles2
pi_72454268
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan houd ik dit verhaal maar aan, heel simpel.
pi_72454909
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 04:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Loopt dat andere topic nog na deel 4? Kon/ kan het nergens vinden.
Deel 5 is ook bijna vol

Welk station is dit? Deeltje V
pi_72454951
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Goeie binnenkomer
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:17 schreef sander89 het volgende:

[..]

Zug leuk dat je weer terug bent, al heb ik niks gemist van de platen ieder geval want ik keek gewoon af en toe op je website.
quote:
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 04:25 schreef Socios het volgende:

[..]

WB! Dat er maar veel mooie foto´s mogen volgen.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Zug

Leuke plaatjes Je hebt meer he?
Dank allen. Ja ik heb meer :-)

Iets van na de vakantie.

Doordat er bij NS Hispeed / Deutsche Bahn problemen heersen met de ICE stellen, moet DB Schenker hulp bieden met vervangend materieel. Met 8 IC-rijtuigen en voorop de nieuwe DBS 189 027 heeft deze ICE 124-Ersatzzug als IC 28xx (treinnummer anyone?) zojuist Utrecht Centraal verlaten en is hier via de Viersporigheid nabij Utrecht Zuilen op weg naar Amsterdam Centraal. Links in beeld is de Domtoren van Utrecht te zien. Maandag 31 augustus 2009
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:47:34 #85
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72456856
tvp
pi_72456970
Ah, het is de Dag van het Verloren Schaap zie ik welcome back dudes
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:22:40 #87
200192 Darkwing_Duck
pi_72457520
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, het is de Dag van het Verloren Schaap zie ik welcome back dudes
Puur tijdgebrek.

Om bij het onderwerp te blijven: Ik koop tegenwoordig mijn kaartjes op voorhand, een voorraadje van 5 of meer in mijn portemonnee is heel normaal (Ticket T)
pi_72457713
NS Jaarkaart ftw
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:10:40 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72458672
Vandaag een oude stoomtrein gespot in Rotterdam.
Alleen geen camera bij de hand gehad
Volgens de website van de WHD(WereldHavenDagen) te Rotterdam was het de ' Trans Harbour Express Arrangement '.
Waarmee je met de stoomtrein over het goederenspoor naar Pernis gaat.
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:12:56 #90
200192 Darkwing_Duck
pi_72458730
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:30 schreef Zug-Chef het volgende:
NS Jaarkaart ftw
Kom je niet ver mee in Parijs en omgeving..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:29:10 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72459139
Koperdieven leggen treinen weer stil
quote:
Voor de tweede opeenvolgende dag zijn treinreizigers tussen Roosendaal-Dordrecht slachtoffer geworden van koperdieven.
Vrijdagmorgen werd het treinverkeer op het traject opnieuw ernstig gestoord doordat onbekenden, net als donderdag, koperdraad langs het spoor hadden gestolen. Seinen en wissels werkten hierdoor niet. Reizigers in de ochtendspits liepen, ook net als donderdag, flinke vertraging op. Volgens ProRail was de schade snel hersteld en reden de treinen in de loop van de ochtend weer normaal.

Donderdag werd het koper gestolen bij het station Oudenbosch. Vrijdag was het station bij Zevenbergen aan de beurt. "Rond half vijf 's ochtends hebben we in de buurt van het station enkele rollen koperdraad aangetroffen. We hebben geen verdachten meer gevonden", zegt politiewoordvoerder André van den Hul.

NS en ProRail proberen al jaren een oplossing te vinden voor de koperdiefstal langs het spoor. ProRail-woordvoerder Henk Wind noemt het 'niet acceptabel dat reizigers worden gedupeerd door onverlaten'. "Het kost ons ook een boel geld: het gaat elke keer om duizenden euro's." Er wordt inmiddels wel extra gesurveilleerd rond het spoor, maar met 6500 kilometer rails in Nederland is dat haast onbegonnen werk. De dieven zijn geïntresseerd in het koper omdat de koperprijs hoog is. ProRail studeert op een alternatief materiaal voor haar leidingen.
Bron: BNDeStem

Gaat lekker zeg.. Blijf eens met je klauwen van andermans spullen af..
Ze zouden gelijk de vingers af moeten hakken bij deze mensen
pi_72459475
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:29 schreef greavy het volgende:
Koperdieven leggen treinen weer stil
[..]

Bron: BNDeStem

Gaat lekker zeg.. Blijf eens met je klauwen van andermans spullen af..
Ze zouden gelijk de vingers af moeten hakken bij deze mensen
De NS kan ook de tyfus krijgen voor de manier waarop ze hiermee omgingen. De IC Vlissingen-Amsterdam reed gewoon helemaal niet meer, evenals de Beneluxtrein, terwijl je die toch makkelijk van en naar Roosendaal kan laten rijden.. Reizigers werden geadviseerd om via Breda te reizen, maar een extra trein die kant op laten gaan was wederom teveel moeite zodat men weer lekker mocht staan in die altijd te korte ICRm stam
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:12:34 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72460159
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De NS kan ook de tyfus krijgen voor de manier waarop ze hiermee omgingen. De IC Vlissingen-Amsterdam reed gewoon helemaal niet meer, evenals de Beneluxtrein, terwijl je die toch makkelijk van en naar Roosendaal kan laten rijden.. Reizigers werden geadviseerd om via Breda te reizen, maar een extra trein die kant op laten gaan was wederom teveel moeite zodat men weer lekker mocht staan in die altijd te korte ICRm stam
Jah, dat is ook zo.. Had de NS beter moeten regelen
Maar alsnog, het begon bij die koperdieven die met hun klauwen aan andermans spullen zitten..
NS 'denkt' het goed op te lossen, tijdelijk, wat ze gewoon niet kunnen
  zondag 6 september 2009 @ 01:03:01 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72476999
Wat vertrekt er om 1.22 vanaf spoor 5 te Breda, waar je volgens de CTA niet mag instappen? Kom daar net aan maar heb geen zin om te wachten om te kijken :p
  zondag 6 september 2009 @ 01:08:01 #95
111382 Ofyles2
pi_72477080
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:03 schreef James1988 het volgende:
Wat vertrekt er om 1.22 vanaf spoor 5 te Breda, waar je volgens de CTA niet mag instappen? Kom daar net aan maar heb geen zin om te wachten om te kijken :p
Dat wordt voor mij ook gissen.

Wel vertrekt om 1:40 de laatste Intercity naar Eindhoven.
  Redactie Sport zondag 6 september 2009 @ 08:28:26 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72479202
In Enschede staan de CTA's standaard op 'Deze trein wordt gereinigd - Niet instappen', ipv blanco.
PM mij!
  zondag 6 september 2009 @ 10:37:14 #97
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72480219
Hogesnelheidstrein officieel van start
quote:
De klanten van NS Hispeed kunnen vanaf maandag gebruikmaken van de snelle treinverbinding, waardoor zij in minder dan drie kwartier van de hoofdstad naar de Maasstad reizen.
NS verwacht dat in de spits vooral forenzen gebruik zullen maken van de snellere, maar duurdere verbinding.

Michiel van Roozendaal, directeur van NS Hispeed, voorziet dat de nieuwe verbinding de verhoudingen tussen de twee grote steden zal veranderen.
''Er zal veel meer verkeer tussen die steden komen'', voorspelde hij vorige maand. Een kaartje kost na een aanloopfase van een paar weken in de spits 7 euro meer tussen Amsterdam en Rotterdam. NS Hispeed verwacht dat reizigers dat wel over hebben voor de tijdwinst.
Meer op http://www.nu.nl/algemeen(...)cieel-van-start.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_72480397
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:37 schreef De_Hertog het volgende:
Hogesnelheidstrein officieel van start
[..]

Meer op http://www.nu.nl/algemeen(...)cieel-van-start.html
Nu is het wachten wanneer de lijn weer sluit omdat niemand zoveel geld wil betalen voor een paar minuten tijdwinst.
  zondag 6 september 2009 @ 12:19:19 #99
111382 Ofyles2
pi_72482402
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:49 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Nu is het wachten wanneer de lijn weer sluit omdat niemand zoveel geld wil betalen voor een paar minuten tijdwinst.
NS Hispeed kan beter de tarieven (iets) verlagen.
pi_72484252
Koperdieven mogen van mij allemaal een in gebruik zijnde hoogspanningsleiding doorknippen.

BTW, zijn de conducteurs aan het wennen aan controle van ov-chips? Afgelopen twee dagen twee keer gecontroleerd, waar beide keren mijn voordeelurenkaart-chip werd gescanned. Voorheen keken ze nauwelijks naar die kaart, of was het al goed als ze slechts een randje ervan zagen zitten in mijn portemonnee.

OMG inbreuk op mijn privacy, de ns houdt bij waarheen ik reis met de trein. Waar is mijn alu-hoedje?
pi_72485550
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:32 schreef Fixers het volgende:
Koperdieven mogen van mij allemaal een in gebruik zijnde hoogspanningsleiding doorknippen.

BTW, zijn de conducteurs aan het wennen aan controle van ov-chips? Afgelopen twee dagen twee keer gecontroleerd, waar beide keren mijn voordeelurenkaart-chip werd gescanned. Voorheen keken ze nauwelijks naar die kaart, of was het al goed als ze slechts een randje ervan zagen zitten in mijn portemonnee.

OMG inbreuk op mijn privacy, de ns houdt bij waarheen ik reis met de trein. Waar is mijn alu-hoedje?
Naar mijn weten doen ze dit nu al een paar maanden
En vooral omdat de datum op de voordeelurenkaart niet meer de einddatum van het abonnement is, maar de vervaldatum van de ov-chipkaart
  zondag 6 september 2009 @ 14:21:14 #102
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_72485629
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

NS Hispeed kan beter de tarieven (iets) verlagen.
De tarieven vallen de eerste vier weken nog best mee:
http://www.nshispeed.nl/nl/fyra/tarieven-op-fyra

Twee euro toeslag heb ik nog wel voor een HSL ritje over.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 6 september 2009 @ 14:25:25 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_72485760
De eerste 4 weken ja.
  zondag 6 september 2009 @ 14:41:42 #104
106942 Eix
pi_72486272
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
De eerste 4 weken ja.
Ach, tijd genoeg voor mij om eens een test ritje te maken.
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 6 september 2009 @ 15:37:07 #105
148385 Wadloper
Noorderling
pi_72487716

Omdat er spoorvernieuwing is geweest tussen Wha en Kw, is Spitzke in het Noorden van het land. Hier zie je de V100-SP-006 die aan het rangeren is, de werktrein kwam aan via spoor 2, en ging via de wissel net na het bruggetje naar spoor 1 toe.

EDIT: De trein werd tussen Zb en Spm neergezet, waarna de V100 er een stuk vanaf werd gezet. Waarom hij op dit spoor werd gezet, weet ik niet. Want dat spoor is twee jaar geleden namelijk al eens vervangen...
pi_72488441
Zojuist stond er een gele Plan-U half in de loods van Voith Blerick. Weet iemand waarom?
"Dat is een artikeltje 5"
  zondag 6 september 2009 @ 16:04:53 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72488465
Wat was er vanmiddag op Rotterdam Centraal te doen?
Spoor 3/4 waren afgesloten, 1 trap open, waar er NS Service & Veiligheid personeel in een deftig pakje stond..
Toen ik op perron 6 stond, stond er een Fyra trein, met allemaal mensen op het perron, en er was catering, en muziek..

Iemand van de catering liet btw wel 5x achterelkaar een glas met champagne ofzo pleuren
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2009 @ 16:14:27 #108
Maffe Fries
pi_72488676
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:04 schreef greavy het volgende:
Wat was er vanmiddag op Rotterdam Centraal te doen?
Spoor 3/4 waren afgesloten, 1 trap open, waar er NS Service & Veiligheid personeel in een deftig pakje stond..
Toen ik op perron 6 stond, stond er een Fyra trein, met allemaal mensen op het perron, en er was catering, en muziek..

Iemand van de catering liet btw wel 5x achterelkaar een glas met champagne ofzo pleuren
Opening van de HSL met minister Eurlings

Eurlings
  zondag 6 september 2009 @ 16:19:08 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72488768
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eurlings
Zo'n donker vermoeden had ik al..
En waren daarom ook al die agenten op de loopbrug en op het perron..
Was vandaag namelijk met de trein naar de WereldHavenDagen gegaan.
pi_72488878
Als die Eurlings vanavond hiermee klaar is, dan laat hij zich meteen weer rondrijden, dromend van een filevrij Nederland Om eerlijk te zijn had ik er toch wel bij willen zijn, alleen maar om die trein en dat rare mannetje te zien. Of zijn ze nog bezig...?
pi_72489215
lekker staat in mn mail dat ik mn fyra restitutie t/m 6 september kon aanvragen...

is die klote telesales DICHT op zondag

kan ik fluiten naar mijn restitutie. dit hadden ze wel in die mail kunnen zetten

zondag 6 september 2009 @ 16:45:10 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_72489358
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:39 schreef RubenK het volgende:
lekker staat in mn mail dat ik mn fyra restitutie t/m 6 september kon aanvragen...

[..]

kan ik fluiten naar mijn restitutie. dit hadden ze wel in die mail kunnen zetten
Whut?

Gewoon aanvragen joh, boeiend vast een foutje geweest van ze
  zondag 6 september 2009 @ 16:56:26 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_72489751
Overigens vind ik het aantal foto's van de Fyra nog enorm tegenvallen
  zondag 6 september 2009 @ 17:03:48 #114
148385 Wadloper
Noorderling
pi_72489987
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens vind ik het aantal foto's van de Fyra nog enorm tegenvallen
Heb nog wel een op mijn pc staan, zal hem straks wel ff uploaden

Eerst de beloofde Zwolle Rangeerterrein foto's:

zondag 6 september 2009 @ 17:05:09 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_72490027
De verfbranche kent weer hoogtijdagen zo te zien
  zondag 6 september 2009 @ 17:10:57 #116
148385 Wadloper
Noorderling
pi_72490202
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De verfbranche kent weer hoogtijdagen zo te zien
Vandalisten ook, niet normaal hoeveel er al gesloopt is bij die stellen (wat je vanaf het pad kon zien, want je kan er niet meer komen, tenzij je echt wilt (zoals die vandalisten ))

Fyrafoto's:

pi_72490223
De V'tjes en T'tjes doen het nog prima; persoonlijk heb ik veel liever een degelijke mat'64 dan een lighttrain met voornaamlijk staanplaatsen
pi_72490355
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken?
Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
  zondag 6 september 2009 @ 17:17:54 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_72490444
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:15 schreef Noud_ het volgende:
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken?
Ja, kan

Je krijgt wel een boete natuurlijk, maar het kan
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2009 @ 17:19:54 #120
Maffe Fries
pi_72490516
quote:
Het staat niet in de tarieven, dus ik denk het niet, of het moet alleen met toeslag zijn.
pi_72491925
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, kan

Je krijgt wel een boete natuurlijk, maar het kan
En als je nou zo'n kaartje koop net als voor de ICE dat kan toch wel gewoon.
  zondag 6 september 2009 @ 18:16:06 #122
106942 Eix
pi_72492275
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:05 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

En als je nou zo'n kaartje koop net als voor de ICE dat kan toch wel gewoon.
Als het goed is komt die Fyra toeslag vanaf maandag ook gewoon in de kaartautomaat. Zal vanavond nog even kijken of het al kan. Via internet kon je de toeslag ook als een e-ticket kopen.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_72492287
quote:
Met een toeslagkaartje wel ja..

en ik maar denken dat het nu eindelijk eens duidelijk in de OP stond
  zondag 6 september 2009 @ 18:31:17 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72492721
Wat een zonde van die Mat '64-stellen. Doet gewoon pijn om te zien hoe ermee om wordt gegaan...
pi_72493073
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:11 schreef IntercityAPT het volgende:
De V'tjes en T'tjes doen het nog prima; persoonlijk heb ik veel liever een degelijke mat'64 dan een lighttrain met voornaamlijk staanplaatsen
En zo is het!
pi_72497703

Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg.
Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn

Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
pi_72498726
tvp
  zondag 6 september 2009 @ 21:27:07 #128
136283 knars
Teethgrinder
pi_72499933
knars junior vanavond laten bepalen waar het verhaaltje-voor-het-slapen-gaan over moest gaan. Het werd Kapitein Haak die met de trein naar Brussel ging, en onderweg voor de spoorwegpolitie op de vlucht sloeg in Antwerpen. Uiteindelijk kwam hij toch goed in Brussel aan, kreeg patat van de politie en kocht een grote beker lekkere limonade.
Nu wil junior dus met mij met de trein naar Brussel. Hij kent de Benelux ( = kijk pappa, daar rijdt de Brussel!), de Thalys en de ICE. Maar hoe ga ik hem de Fyra leren kennen? Ik heb dat onding tot nog toe voor hem kunnen verzwijgen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2009 @ 21:29:20 #129
Maffe Fries
pi_72500037
Gewoon zeggen dat je in stofzuigers niet kunt zitten
  zondag 6 september 2009 @ 21:33:57 #130
111382 Ofyles2
pi_72500276
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eurlings
* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft.
  zondag 6 september 2009 @ 21:34:41 #131
111382 Ofyles2
pi_72500309
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:27 schreef knars het volgende:
knars junior vanavond laten bepalen waar het verhaaltje-voor-het-slapen-gaan over moest gaan. Het werd Kapitein Haak die met de trein naar Brussel ging, en onderweg voor de spoorwegpolitie op de vlucht sloeg in Antwerpen. Uiteindelijk kwam hij toch goed in Brussel aan, kreeg patat van de politie en kocht een grote beker lekkere limonade.
Nu wil junior dus met mij met de trein naar Brussel. Hij kent de Benelux ( = kijk pappa, daar rijdt de Brussel!), de Thalys en de ICE. Maar hoe ga ik hem de Fyra leren kennen? Ik heb dat onding tot nog toe voor hem kunnen verzwijgen.
Maak een tekeningetje, heel simpel.
  zondag 6 september 2009 @ 21:35:16 #132
111382 Ofyles2
pi_72500345
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:36 schreef Crientj het volgende:

Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn

Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
Laat me raden, het was weer een HLE 11.8?

Met die locs is het ook altijd de vraag of je Antwerpen-Centraal fatsoenlijk kunt verlaten, die locs schijnen een te laag koppelmoment te hebben om een Prio-stam de tunnel in- en uit te duwen/trekken.
  zondag 6 september 2009 @ 21:37:04 #133
111382 Ofyles2
pi_72500436
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:16 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Met een toeslagkaartje wel ja..

en ik maar denken dat het nu eindelijk eens duidelijk in de OP stond
Daar gaan we straks ook achter aan...
  zondag 6 september 2009 @ 21:37:58 #134
111382 Ofyles2
pi_72500470
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:31 schreef James1988 het volgende:
Wat een zonde van die Mat '64-stellen. Doet gewoon pijn om te zien hoe ermee om wordt gegaan...
Bij Leiden Centraal zie ik vaak ook meerdere Mat '64-stellen die voorzien zijn van 'alternatieve reclame'.
  zondag 6 september 2009 @ 21:41:28 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72500681
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal. Als de 11.8 op half vermogen rijdt, kan die het ook niet aan. Dan rijdt men of door naar Antwerpen-Berchem om daar te stoppen, of wordt er kopgemaakt ergens op de sporen 1 tot 6.

Hoe dan ook, tijd om die dingen met pensioen te sturen.
pi_72501147
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft.
Oh, als er dan al spuug naar boven komt!

De Kameel.
pi_72501251
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Laat me raden, het was weer een HLE 11.8?

Met die locs is het ook altijd de vraag of je Antwerpen-Centraal fatsoenlijk kunt verlaten, die locs schijnen een te laag koppelmoment te hebben om een Prio-stam de tunnel in- en uit te duwen/trekken.
pi_72501360
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:37 schreef Wadloper het volgende:
[ afbeelding ]

Omdat er spoorvernieuwing is geweest tussen Wha en Kw, is Spitzke in het Noorden van het land. Hier zie je de V100-SP-006 die aan het rangeren is, de werktrein kwam aan via spoor 2, en ging via de wissel net na het bruggetje naar spoor 1 toe.

EDIT: De trein werd tussen Zb en Spm neergezet, waarna de V100 er een stuk vanaf werd gezet. Waarom hij op dit spoor werd gezet, weet ik niet. Want dat spoor is twee jaar geleden namelijk al eens vervangen...
Oe, gaaf!!!
  zondag 6 september 2009 @ 22:00:41 #139
111382 Ofyles2
pi_72501594
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal. Als de 11.8 op half vermogen rijdt, kan die het ook niet aan. Dan rijdt men of door naar Antwerpen-Berchem om daar te stoppen, of wordt er kopgemaakt ergens op de sporen 1 tot 6.

Hoe dan ook, tijd om die dingen met pensioen te sturen.
Dat is morgen al.

De NMBS kennende zal die locs wel weer gebruiken voor cargo's en P-treinen, ze hebben nooit van loslaten gehoord.
  zondag 6 september 2009 @ 22:02:12 #140
111382 Ofyles2
pi_72501670
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:36 schreef Crientj het volgende:

Hopelijk is het december allemaal anders. Ik ben van plan op de 19e of de 20e december Antwerpen te bezoeken.
pi_72501833
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal.
Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toe

@Ofyles2, je weet dat er meerdere quotes in 1 post kunnen ?
  zondag 6 september 2009 @ 22:17:52 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72502357
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat is morgen al.

De NMBS kennende zal die locs wel weer gebruiken voor cargo's en P-treinen, ze hebben nooit van loslaten gehoord.
Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik?

Wel weet ik dat er een 12e Prio-stam is, en omdat dat nog niet genoeg is is er nu ook een stam met Belgische I10-rijtuigen.
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toe
De Benelux is al jarenlang een ondergeschoven kindje. Het is dat ze hem moeten blijven rijden, anders zou hij nu al zijn ingekort tot Rotterdam omdat vanaf morgen Fyra het stuk Amsterdam - Rotterdam rijdt. NS Hispeed en NMBS Internationaal kunnen waarschijnlijk ook niet wachten tot er voldoende Albatrosjes zijn opgeleverd zodat ze de IC-B+ / Benelux / 9200 definitief kunnen opdoeken...
pi_72503276
Wat ziet die Fyra er lelijk uit zeg. Hadden ze niet wat mooiers kunnen ontwerpen?
  zondag 6 september 2009 @ 23:05:50 #144
111382 Ofyles2
pi_72505040
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik?
Morgen is inderdaad optimistisch ingeschat, maar je kunt beter die Hispeed-machinist geloven. Ik reis niet zo vaak met de Beneluxtrein.
quote:
Wel weet ik dat er een 12e Prio-stam is, en omdat dat nog niet genoeg is is er nu ook een stam met Belgische I10-rijtuigen.
De NMBS moet wel een grote reserve hebben. Zelf vind ik de inzet van M6-rijtuigen op de IR Antwerpen-Noorderkempen een (te) groot bedrijfsrisico.
  zondag 6 september 2009 @ 23:07:40 #145
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_72505164
Ben echt ontzettend benieuwd hoeveel mensen er in de "HSL" gaan zitten.
Zal de eerste tijd tijdens de "goedkope" periode nog wel meevallen, maar daarna......
Is er uberhaupt al een onderzoekje naar gedaan? Worden immers naar de meest zinnige en vooral onzinnige zaken onderzoeken gedaan.....
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 7 september 2009 @ 07:13:05 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72510544

Ik dacht dat die CTA-boekjes niet meer gemaakt worden?

Wat staat daar nou? Vura, toch?

Bron: twitpic van NS Hispeed

Overigens: het is inderdaad de bedoeling dat de 11.8'jes naar B-Cargo gaan. Dit natuurlijk vanwege hun toelating in zowel België als Nederland. Eerst krijgen ze wel een grondige revisie - wat broodnodig is. Maar gezien de staat van B-Cargo in de laatste maanden staat dat ook op losse schroeven...

Ze hebben 900 man personeel teveel, en worden langs alle kanten ingehaald door private operatoren waaronder de SNCF. Een vakbondsman heeft zelfs al toegezegd dat wanneer er geen goed plan komt, men de boeken tegen 2012 wel kan sluiten.

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 07-09-2009 07:21:32 ]
  maandag 7 september 2009 @ 08:02:30 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72510776
Ik zit in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. In het rijtuig waar ik in zit, zitten nu 22 mensen, mezelf meegerekend. Dit rijtuig stond pal naast de overstaptrap te Rotterdam, dus goed in het zicht voor reizigers en instappers. Ik vraag me af hoe druk het in andere rijtuigen is...
pi_72510782
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Oe, gaaf!!!
Thanks!
  maandag 7 september 2009 @ 08:19:27 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72510885
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:02 schreef James1988 het volgende:
Ik zit in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. In het rijtuig waar ik in zit, zitten nu 22 mensen, mezelf meegerekend. Dit rijtuig stond pal naast de overstaptrap te Rotterdam, dus goed in het zicht voor reizigers en instappers. Ik vraag me af hoe druk het in andere rijtuigen is...
De brug bedoel je met overstaptrap?
Die kant is altijd rustig
Die word niet vaak gebruikt
Mensen nemen liever de tunnel, ik ook
  maandag 7 september 2009 @ 08:33:04 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72511002
Schiphol - Amsterdam... nog 7 man over in dit rijtuig.

Niet echt de moeite
pi_72511150
quote:
[....]
Ze hebben 900 man personeel teveel, en worden langs alle kanten ingehaald door private operatoren waaronder de SNCF. Een vakbondsman heeft zelfs al toegezegd dat wanneer er geen goed plan komt, men de boeken tegen 2012 wel kan sluiten.
Terwijl de NMBS het afgelopen jaar reclame maakte dat ze zoveel nieuw personeel nodig hebben. Dagelijks advertenties in de Belgische Metro en posters op het station. Kunnen ze dat personeel overschot dan niet overhevelen vanaf B-Cargo.
pi_72511240
Als ik personeelslid was bij B-Cargo, en ik had werkgarantie gekregen bij de NMBS, dan wist ik het wel
pi_72511757
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:03 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Heb nog wel een op mijn pc staan, zal hem straks wel ff uploaden

Eerst de beloofde Zwolle Rangeerterrein foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig. Hoe meer van die rommel kapot, hoe beter.
  maandag 7 september 2009 @ 09:32:39 #154
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_72511818
Sinds wanneer staat de sprinter Bunnik - Breukelen (Beginstation zal wel anders zijn ja...) een kwartier stil in Utrecht Centraal? Staat doodleuk op de CTA's dat hij ook pas om 09.32 vertrekt, terwijl hij volgens de site om 17 al weg zou zijn, waar ik ook vanuit ging, daar ik zo college heb in Holendrecht..
  maandag 7 september 2009 @ 10:56:29 #155
200192 Darkwing_Duck
pi_72513258
Blijven we wakker dames?
quote:
De Groene kaartjes zijn geldig op Zaterdagen en Zondagen vanaf: Zaterdag 12 September 2009 tot Zondag 08 November 2009
De Blauwe kaartjes zijn geldig op Zaterdagen en Zondagen vanaf: Zaterdag 14 November 2009 tot Zondag 10 Januari 2010

De prijs per kaartje is: 12,49

Algemene voorwaarden:
- Zolang de voorraad strekt.
- Maximaal 4 kaartjes per persoon.
- Kaartje afstempelen op het perron voor instappen.
- Kaartje is enkel geldig met aangehechte strook.
- Afgestempeld? Een dag geldig voor een persoon in de 2de klas.
- Alleen geldig op een zaterdag of zondag in bovengenoemde periode.
- Geen restitutie mogelijk.
- OP = OP!

Meer informatie: www.kruidvat.nl/ns
pi_72513480
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Blijven we wakker dames?
[..]
Neuh, hebben we jou voor
  maandag 7 september 2009 @ 12:03:19 #157
146033 ReisT
pi_72515081
ḱ Heb net m'n SOV ingeleverd (uiterste datum was vandaag, daar heb ik uiteraard op gewacht). Ik kan nu dus een gratis VDU + twee dagkaarten krijgen. Heb die kruidvataktie dus niet zo heel erg nodig nu eigenlijk. (maar ga er toch maar even langs zo...)
pi_72515172
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:03 schreef ReisT het volgende:
ḱ Heb net m'n SOV ingeleverd (uiterste datum was vandaag, daar heb ik uiteraard op gewacht). Ik kan nu dus een gratis VDU + twee dagkaarten krijgen. Heb die kruidvataktie dus niet zo heel erg nodig nu eigenlijk. (maar ga er toch maar even langs zo...)
zinloos, verkoop start morgen pas
  maandag 7 september 2009 @ 12:46:56 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72516138
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:19 schreef greavy het volgende:

[..]

De brug bedoel je met overstaptrap?
Die kant is altijd rustig
Die word niet vaak gebruikt
Mensen nemen liever de tunnel, ik ook
Ik neem eigenlijk altijd die brug...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72518862
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:29 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Prachtig. Hoe meer van die rommel kapot, hoe beter.
Zeg wanneer donder jij nou eens op? Jouw gebagger is duidelijk nergens op Fok! gewenst, met uitzondering op de autotopics.
pi_72519784
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:40 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Zeg wanneer donder jij nou eens op? Jouw gebagger is duidelijk nergens op Fok! gewenst, met uitzondering op de autotopics.
Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt. Dat jij als trein-autist niet tegen die mening kan, maakt het niet per definitie gebagger.

Je kent duidelijk mijn posthistory niet, want ik post nooit in auto-topics.
pi_72519830
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:40 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

In KLB hebben we meer bagger nodig
pi_72520708
Ik vraag me af wat het nut van nieuwe stations als Utrecht Zuilen is. De meeste mensen willen toch van hun wijk naar de stad lijkt me. Op Utrecht Zuilen stopt alleen een sprinter. Dat duurt minimaal 37 minuten naar Adam CS (eens in het half uur) of je moet overstappen in Breukelen waardoor het 46 min duurt. Utrecht CS - Adam CS is 30 min met de IC. Ze hebben sowieso wilde plannen met dit soort stations want aan de andere kant van Utrecht CS is er ook één gepland (ongeveer ter hoogte van Ledig Erf) en het idee is dan dat mensen daar al overstappen op de nieuw aan te leggen/geplande Tram naar de Uithof. (Ze willen op die manier CS ontlasten) Als dat echter net zo gaat als bij Zuilen dan stoppen er alleen sprinters. Ik snap het nut niet helemaal. Of zouden ze van dit laatste station een soort Amstel willen maken en er ook IC's willen laten stoppen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Utrecht_Vaartsche_Rijn
  maandag 7 september 2009 @ 16:18:11 #164
136283 knars
Teethgrinder
pi_72521482
Wat Zuilen betreft, dat is vanwege dat hele Randstadspoor gebeuren. Er moeten veel sprinters in en om Utrecht gaan rijden op metro-achtige frequenties. Dan heb je er meer aan dan 1x per half uur. Voorlopig is het nog niks (en ook na de invoering van Randstadspoor zal het niet veel zijn, denk ik).

Vaartsche Rijn is van alle geplande stations eentje die hoog op mijn "minst waarschijnlijk om ooit gebouwd te worden" lijstje zou staan. Het ligt zo godsgruwelijk dicht tegen Utrecht Centraal aan. Helaas besluiten de beleidsbepalers anders. Geloof niet dat hier op FOK! voorstanders van Vaartsche Rijn te vinden zijn, of vergis ik me nu heel erg?
pi_72521760
Als station Vaartsche Rijn zorgt voor een snellere verbinding met De Uithof ben ik voor. Maarja, dat is puur eigen belang.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 16:30:47 #166
Maffe Fries
pi_72521847
mja, als je perron 18/19b van Utrecht Centraal afloopt, dan ben je al bijna in Lunetten. Om daar nog een station tussen te proppen ...
  Redactie Sport maandag 7 september 2009 @ 16:42:40 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72522229
De ZLSM vandaag in Apeldoorn:
PM mij!
pi_72522677
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt. Dat jij als trein-autist niet tegen die mening kan, maakt het niet per definitie gebagger.

Je kent duidelijk mijn posthistory niet, want ik post nooit in auto-topics.

Oh ja, die auto-fundamentalist was kolonel-knalpiemel. Ik haalde jullie even door de war. Enne, onder autisme verstaan we mensen die o.a ruzies opzoeken, en daar kennelijk plezier aan beleven. Vooral als het om een specifiek onderwerp gaat. Iets wat jij nu doet Als je de treinen wilt afkraken doe je dat maar in KLB, grote kans dat mensen in PTA daar zich aan irriteren.
  maandag 7 september 2009 @ 17:02:18 #169
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_72522890
Ik zag vandaag 2 stellen SGMm als stopper Zwolle - Utrecht, nog nooit eerder gezien
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_72522932
Zag vandaag wel iets heel bijzonders op station Nijmegen. 2 X ICM als interstoptrein naar Zwolle.
pi_72523463
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:18 schreef knars het volgende:
Wat Zuilen betreft, dat is vanwege dat hele Randstadspoor gebeuren. Er moeten veel sprinters in en om Utrecht gaan rijden op metro-achtige frequenties. Dan heb je er meer aan dan 1x per half uur. Voorlopig is het nog niks (en ook na de invoering van Randstadspoor zal het niet veel zijn, denk ik).

Vaartsche Rijn is van alle geplande stations eentje die hoog op mijn "minst waarschijnlijk om ooit gebouwd te worden" lijstje zou staan. Het ligt zo godsgruwelijk dicht tegen Utrecht Centraal aan. Helaas besluiten de beleidsbepalers anders. Geloof niet dat hier op FOK! voorstanders van Vaartsche Rijn te vinden zijn, of vergis ik me nu heel erg?
Kunnen ze beter Lunetten beter gaan benutten als overstap richting uithof. Als ze daarvandaan nu een busbaan direct naar de uithof leggen en er met die dubbelgelede bussen gaan rijden. Stationnetje Lunetten-Oost erbij voor overstappers vanuit de richting Arhnem en klaar.
pi_72523618
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:56 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Oh ja, die auto-fundamentalist was kolonel-knalpiemel. Ik haalde jullie even door de war. Enne, onder autisme verstaan we mensen die o.a ruzies opzoeken, en daar kennelijk plezier aan beleven. Vooral als het om een specifiek onderwerp gaat. Iets wat jij nu doet Als je de treinen wilt afkraken doe je dat maar in KLB, grote kans dat mensen in PTA daar zich aan irriteren.
Jonge sodemieter op. Dit is een discussieforum. Er worden hier wel meer treinen afgezeken volgens mij. Onder andere die nieuwe NS dienst. Ik heb een mening over die oude rotzooi, een mening die ik heb opgebouwd door 3 jaar lang dagelijks te reizen in die troep. En die mening uit ik op het forum. Ik zie die treinen liever vandaag dan morgen verdwijnen. Dat jou die mening niet aanstaat en dat ik je in je ovfetish hart raakt, zal mij aan mijn reet roesten.
pi_72523838
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Jonge sodemieter op. Dit is een discussieforum. Er worden hier wel meer treinen afgezeken volgens mij. Onder andere die nieuwe NS dienst. Ik heb een mening over die oude rotzooi, een mening die ik heb opgebouwd door 3 jaar lang dagelijks te reizen in die troep. En die mening uit ik op het forum. Ik zie die treinen liever vandaag dan morgen verdwijnen. Dat jou die mening niet aanstaat en dat ik je in je ovfetish hart raakt, zal mij aan mijn reet roesten.
Jouw mening kan me geen donder schelen. Waar ik mij aan erger is dat jij die mening op de totaal verkeerde plaats wil uiten. Fok! is opgedeeld in secties; en als jij een klacht over NS hebt, dan kan je dat beter in KLB laten horen dan hier, in het treinentopic, vol met treinliefhebbers.
pi_72524210
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:31 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Jouw mening kan me geen donder schelen. Waar ik mij aan erger is dat jij die mening op de totaal verkeerde plaats wil uiten. Fok! is opgedeeld in secties; en als jij een klacht over NS hebt, dan kan je dat beter in KLB laten horen dan hier, in het treinentopic, vol met treinliefhebbers.
Er wordt hier louter positief gepraat over elk type trein dat er is? Haal die stront eens uit je ogen joh.
pi_72524308
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Er wordt hier louter positief gepraat over elk type trein dat er is? Haal die stront eens uit je ogen joh.
Variaties. Ik heb ook mijn voorkeuren, echter jij hebt het over treinen in het algemeen, en ik denk niet dat de gemiddelde user hier blij mee zal zijn.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 17:47:34 #176
Maffe Fries
pi_72524397
Gelieve deze bitchfight elders plaats te laten vinden

Ik ben dan wel geen mod, maar een beetje minder kan wel namelijk
pi_72524398
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:44 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Variaties. Ik heb ook mijn voorkeuren, echter jij hebt het over treinen in het algemeen, en ik denk niet dat de gemiddelde user hier blij mee zal zijn.
Ik heb het niet over treinen in het algemeen, domme debiel. Ik reageer op de treinen die op de foto staan. Als je niet kunt lezen, moet je ook niet willen discussiëren. Lees nog eens terug zou ik zeggen.
Edit: laatste post die ik er aan vuil maak.
pi_72524513
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:44 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik haalde er anders uit dat-ie blij is dat Mat '64 eruit gaat en daar kan ik het alleen maar eens mee zijn.. Hoe dan ook, de gemiddelde user hier is ook niet blij met dat kinderachtig heen-en-weer geneuzel

Verder; hoe zit het met het kopen van toeslagkaartjes voor Fyra? Zijn die ondertussen al uit de automaat te halen of kan het voorlopig alleen door te boeken?
  maandag 7 september 2009 @ 18:05:09 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72524996
Lekker begin voor Fyra... +15 bij vertrek uit Amsterdam zojuist. Was 17.45, werd 18.00.
  maandag 7 september 2009 @ 18:09:43 #180
111382 Ofyles2
pi_72525127
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:05 schreef James1988 het volgende:
Lekker begin voor Fyra... +15 bij vertrek uit Amsterdam zojuist. Was 17.45, werd 18.00.
Het eerste wat ik op Amsterdam Sloterdijk op de mededelingenbord zag was dat er door logistieke problemen minder treinen reden tussen Amsterdam, Rotterdam en Brussel.
pi_72525396
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:05 schreef James1988 het volgende:
Is de reistijd via de oude lijn als nog even lang zo
  maandag 7 september 2009 @ 18:18:17 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72525414
Inmiddels staat we al 10 minuten stil bij Amsterdam Lelylaan met een defecte loc.

Gaat lekker, die Fyra
pi_72525465
En in de Metro stond nog wel dat volgens Eurlings de HSL de auto ging verslaan
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 18:20:29 #184
Maffe Fries
pi_72525479
Ik denk dat de stoptrein naar Rotterdam sneller is
  maandag 7 september 2009 @ 18:20:43 #185
111382 Ofyles2
pi_72525489
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:18 schreef James1988 het volgende:
Inmiddels staat we al 10 minuten stil bij Amsterdam Lelylaan met een defecte loc.

Gaat lekker, die Fyra
Dat verklaart waarom ik onderweg een omgeleide IC zag.

Op de Oude Lijn verdacht veel doorkomsten door een IRM, eentje als Sneltrein Hoorn-Den Haag, eentje als IC Amsterdam-Zandvoort.
  maandag 7 september 2009 @ 18:21:25 #186
111382 Ofyles2
pi_72525512
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:20 schreef Palmboom313 het volgende:
En in de Metro stond nog wel dat volgens Eurlings de HSL de auto ging verslaan
Volgens mij heeft Camiel dezelfde aantrekkingskracht als een zwarte kat op vrijdag de 13e.
  maandag 7 september 2009 @ 18:36:43 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72526013
Inmiddels rijdt de trein... met 32 minuten vertraging. Vanaf 30 minuten vertraging krijg je bij Fyra 100% van je geld terug... ik moet echt eens een paar GtbV-formulieren halen.
  maandag 7 september 2009 @ 18:45:52 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72526299
Faal-ra dus...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72526337
Volgens de NSHispeed website kan ik met m'n Studenten OV voor ¤3,00 van Rotterdam naar Schiphol, kan dit serieus kloppen of mankeert die website iets (dat is eerder regel dan uitzondering nl. ) ?
  maandag 7 september 2009 @ 18:46:59 #190
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_72526340
Het is nog gewoon de benelux hoor, met een nieuwe naam, die regeling gaat pas in met de komst van de nieuwe rijtuigen

En dat er weinig mensen in zitten is op zich wel opmerkelijk omdat de Benelux een van hoogste reizigerspercentages heeft van het gehele Nederlandse net...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_72526391
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef zwahiel het volgende:
Het is nog gewoon de benelux hoor, met een nieuwe naam, die regeling gaat pas in met de komst van de nieuwe rijtuigen

En dat er weinig mensen in zitten is op zich wel opmerkelijk omdat de Benelux een van hoogste reizigerspercentages heeft van het gehele Nederlandse net...
Er zit dan ook een verschil tussen de broodnodige Beneluxtrein met z'n stops op Den Haag HS, Dordrecht en Roosendaal of het totaal overbodige, achterlijke, kansloze Frya.
  maandag 7 september 2009 @ 18:59:46 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72526753
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef zwahiel het volgende:

De Beneluxtrein rijdt nog zijn oude vertrouwde route. Met een studenten-OV mag je gewoon met de Benelux meereizen als je dat wilt: die telt als een gewone intercity. Voor de Fyra (herkenbaar aan de grote Fyra-letters overal, en een hoop kaartjes in de trein over "Safety on board") moet je een toeslag betalen.

Dat men de Benelux wil opheffen is gewoon een volslagen achterlijk besluit. Het is één van de oudste verbindingen die NS heeft, en die gewoon altijd bomvol zit. Het is puur goud wat ze daar hebben maar ze schieten 'm af voor een sprankelende maar volstrekt kansloze hogesnelheidstrein.

Als je op de introductiedag tijdens de spits niet eens een kwart bezetting krijgt, doe je in mijn ogen iets fout. Nederlanders blijven Nederlanders en hebben helemaal geen zin om een toeslag te betalen. We stappen liever in de klassieke IC of in de auto. Daar verander je weinig aan, zelfs niet met 30 minuten tijdwinst

Eurlings met z'n "de HSL gaat de auto verslaan"

Overigens: in Fyra gaat het licht steeds aan en uit. Dat is heel erg irritant.
pi_72526996
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]
Nederlanders blijven Nederlanders en hebben helemaal geen zin om een toeslag te betalen.
Dat zou ik ook niet betalen, als ik al genoeg heb betaald aan die zinloze spoorlijn en hogesnelheidstrein via de belasting... Snap niet dat ze die toeslag ook nog durven te vragen ook Stel dieven zijn het...
pi_72527038
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:48 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Er zit dan ook een verschil tussen de broodnodige Beneluxtrein met z'n stops op Den Haag HS, Dordrecht en Roosendaal of het totaal overbodige, achterlijke, kansloze Frya.
Anders open je even een topic in Klaagbaak. Louter positief praten hier, heb ik zojuist geleerd.
  maandag 7 september 2009 @ 19:10:04 #195
111382 Ofyles2
pi_72527142
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Anders open je even een topic in Klaagbaak. Louter positief praten hier, heb ik zojuist geleerd.
Daar heb je wel een punt.
  maandag 7 september 2009 @ 19:11:06 #196
111382 Ofyles2
pi_72527184
quote:

[..]

De Beneluxtrein rijdt nog zijn oude vertrouwde route. Met een studenten-OV mag je gewoon met de Benelux meereizen als je dat wilt: die telt als een gewone intercity. Voor de Fyra (herkenbaar aan de grote Fyra-letters overal, en een hoop kaartjes in de trein over "Safety on board") moet je een toeslag betalen.

Dat men de Benelux wil opheffen is gewoon een volslagen achterlijk besluit. Het is één van de oudste verbindingen die NS heeft, en die gewoon altijd bomvol zit. Het is puur goud wat ze daar hebben maar ze schieten 'm af voor een sprankelende maar volstrekt kansloze hogesnelheidstrein.

Als je op de introductiedag tijdens de spits niet eens een kwart bezetting krijgt, doe je in mijn ogen iets fout. Nederlanders blijven Nederlanders en hebben helemaal geen zin om een toeslag te betalen. We stappen liever in de klassieke IC of in de auto. Daar verander je weinig aan, zelfs niet met 30 minuten tijdwinst

Eurlings met z'n "de HSL gaat de auto verslaan"

De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 19:13:01 #197
Maffe Fries
pi_72527278
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Louter positief praten

Dat valt genoeg mee hier. Je mag best iets een rammelbak vinden, maar elkaar uitschelden om je mening te verkondigen is gewoon niet nodig
pi_72527328
Wanneer stopt de benelux? is dat definitief en zo ja, wat moet een andere vervoerder doen om die verbinding te mogen rijden?
dag
pi_72527345
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.
Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 19:14:48 #200
Maffe Fries
pi_72527368
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zie m op het binnenhof al op een krukje staan achter een tafel en met zo'n hamer in de hand.

"Stofzuiger te koop. Nauwelijks gebruikt. Reinigt met extreem hoge snelheid."
  maandag 7 september 2009 @ 19:16:05 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72527426
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef Peter het volgende:
Wanneer stopt de benelux? is dat definitief en zo ja, wat moet een andere vervoerder doen om die verbinding te mogen rijden?
Als alles goed gaat, per dienstregeling 2011. Dat betekent dus effectief rond 13 december 2010.

Een andere vervoerder kan er dan op inspringen, omdat Europa de markt opengooit per 1/1/2010. Een private operator mag dan internationale passagierstreinen laten rijden, en mag ook binnenlandse reizigers meenemen (cabotagerecht).

Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen. Gisteren was Eurlings bij de officiële opening van de HSL, vandaag was hij bij de A10 rondom Amsterdam om daar een schop in de grond te steken.

Hoezo heb je het dan druk? o.O

Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar

[ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 07-09-2009 19:23:11 ]
pi_72527787
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
Volgens de NSHispeed website kan ik met m'n Studenten OV voor ¤3,00 van Rotterdam naar Schiphol, kan dit serieus kloppen of mankeert die website iets (dat is eerder regel dan uitzondering nl. ) ?
Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.
  maandag 7 september 2009 @ 19:26:20 #203
111382 Ofyles2
pi_72527867
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?
Die moet ook op het eerste het beste vliegtuig naar Siberië gezet worden.
pi_72527893
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen.
Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld .
  maandag 7 september 2009 @ 19:31:05 #205
111382 Ofyles2
pi_72528046
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:26 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld .
En elke maand mogen we naar de stembussen.
pi_72528297
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.
Dat heb ik er dan nog wel voor over, woensdag maar even een ritje maken dan
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar
'k Weet niet hoe serieus jouw plannen hiervoor zijn, maar wat het laten rijden van die Railjet betreft krijg je 100% steun van mijn kant uit
  maandag 7 september 2009 @ 19:42:17 #207
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_72528484
ik wil ook wel meewerken
sorry.
  maandag 7 september 2009 @ 20:07:31 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72529416
Ah, de zoete dromen...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72530242
Als ik Minister was had ik die hele HSL nooit gebouwd en eerst gezorgd dat overal minimaal dubbel spoor met waslijn lag. En het overgebleven geld had ik in projecten gestoken die echt nodig zijn. Naja dromen mag
  maandag 7 september 2009 @ 20:31:43 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72530366
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72530446
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef Duvel het volgende:
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen.
Kabinet dan
  maandag 7 september 2009 @ 20:34:47 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72530486
Ook niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 september 2009 @ 20:38:58 #213
111382 Ofyles2
pi_72530685
Ambtenaren wel denk ik.
pi_72530768
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:34 schreef Duvel het volgende:
Ook niet.
Staten-Generaal Wat maakt het ook uit trouwens
  maandag 7 september 2009 @ 20:42:04 #215
111382 Ofyles2
pi_72530824
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:40 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Staten-Generaal Wat maakt het ook uit trouwens
Pleeg gewoon een telefooncoup...
pi_72531224
Het 2-ministers concept kan ook voor Defensie natuurlijk. Één voor de hoofdzaken en één speciaal voor de JSF
pi_72533748
Polen

Een van de hoofddoelen van de vakantie was de grensovergang bij Forst(Lausitz), ten oosten van Cottbus. Hier is elke werkdag vlak achter elkaar zowel de Eurocity naar Krakow als de goederentrein naar Polen te fotograferen. In een piep klein zongaatje is PKP SU46-037 zojuist uit Forst(Lausitz) vertrokken richting Poolse grens. Dit traject wordt nog handmatig met armseinen bediend, wat het totaalplaatje extra waarde geeft. Dinsdag 18 augustus 2009

De wind komt uit het westen waardoor de wolken met de zon meelopen. Zo is er met heel veel billenknijpwerk nog een zonplaatje uit te persen van de Eurocity 341 van Hamburg naar Krakow Glowny. Aan de haak twee Poolse en twee Duitse Intercity rijtuigen. Dinsdag 18 augustus 2009

De nachttrein uit Berlijn naar Rusland, welke al om 15:00 uit Berlijn vertrekt, heeft een lokwissel van DB 145 naar PKP SU45 in het grensstation van Frankfurt/Oder. De PKP SU45-164 voert het rangeersein als de kop van de trein genaderd wordt. Rechts daarvan het Stellwerk van Frankfurt. Dinsdag 18 augustus 2009

Geen illegale plek, maar gefotografeerd door de achterruit van de stoptrein tussen Angermünde en Szczecin. De Poolse goederenvervoer Lotus heeft met de 181 077 een keteltrein uit Duitsland zojuist overgenomen van DB/Railion en staat op het emplacement van Szczecin Gumience te wachten tot er verder Polen in gereden mag worden. Donderdag 20 augustus 2009

Op het station van Szczecin Glowny is overdag niet bijster veel leuks te zien. Op de vertrekstaat stond nog 1 leuke trein op het programma, een InterRegio naar Wroclaw Glowny. Helaas werd deze trein vandaag gereden door aftands oud stoptreinmaterieel, in de vorm van de EN57-928. Donderdag 20 augustus 2009

Drie maal per dag komt de PKP met een stoptrein uit Polen aan in Frankfurt/Oder. Tot Rzepin wordt de trein, bestaande uit 3 2e klas rijtuigen, gereden door een elektrische lok. Tussen Rzepin en Frankfurt/Oder komt de dienstdoende dieselloc van de PKP eraan te pas. PKP SU45-064 komt met RB5884 uit Zbaszynek aan op het station van Frankfurt/Oder en zal ruim een half uur later weer naar Polen vertrekken. Donderdag 20 augustus 2009
  maandag 7 september 2009 @ 22:14:56 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72534945
Ik vind het toffe foto's, maar wat een lelijke treinen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72534989
Ah ja, Zbaszynek

pi_72535445

Zit die gast nou in zijn nakie
pi_72535619
Echte treinfapper
dag
  maandag 7 september 2009 @ 22:38:25 #222
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72536218
Die Poolse loks zien er altijd zo 'kinderachtig' uit vind ik, met die enorme lampen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 22:43:57 #223
Maffe Fries
pi_72536484
De PKP SU45 lijkt wel een ontwerp van Ben Pon. Vind m wel van de Volkswagen Transporter Type 1 hebben

http://upload.wikimedia.o(...)/Vw_bus_t1_v_sst.jpg
  maandag 7 september 2009 @ 23:07:05 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72537627
quote:

[..]

Klopt.. In de gratis testrit ook al een keer
Net voor de tunnel.. Einde van de tunnel waren lichten nog uit..
Je zag geen steek

Ik ga btw niet een godsvermogen extra betalen om in die trein te mogen nemen.. Reis ik liever 15 minuten langer, ben ik goedkoper uit. En al helemaal niet voor de DoDo / Albatros / Stofzuiger
of ik moet de kaartjes goedkoop kunnen krijgen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 23:43:27 #225
Maffe Fries
pi_72539170
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:
quote:
Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal

Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.

Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.

In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.

Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.

Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.
Bron: http://www.gelderlander.n(...)euwe-stationshal.ece
  dinsdag 8 september 2009 @ 00:29:07 #226
200192 Darkwing_Duck
pi_72540404
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt.
Weet je wel waarin je heb gereden? Dat zijn Super V's. Het treintype waarin ik denk ik het minst in heb gezeten ( 4 ritjes totaal geloof ik)

Ik zou er een moord voor doen
pi_72541901
Hebben ook tijdje regelmatig Koplopers op dat traject gereden. Als ik dan langs Zwolle kwam met de Intercity en ik zag een ICM gereed staan naar Emmen stapte uit daarvoor, hehe.
pi_72542015
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weet je wel waarin je heb gereden? Dat zijn Super V's. Het treintype waarin ik denk ik het minst in heb gezeten ( 4 ritjes totaal geloof ik)

Ik zou er een moord voor doen
Ja heerlijk man. Dagelijks die tering herrie, kut banken en bloedheet in de zomer. En gewoon het volle pond betalen om als vee vervoerd te worden.
pi_72542111
quote:
Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal

ARNHEM - Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.

Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.

In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.

Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.

Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.

Wel hopen dat het in de tussentijd niet weer duurder is geworden
  dinsdag 8 september 2009 @ 07:54:18 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72542253
Zojuist gespot: Benelux, getrokken door B-Cargo's 2803.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 september 2009 @ 09:21:25 #231
Maffe Fries
pi_72543298
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 07:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Wel hopen dat het in de tussentijd niet weer duurder is geworden
Kijk eens een paar berichten boven je
pi_72544022
Waarom hebben ze eigenlijk gekozen om geen bestemmingsaanwijzing in VIRM4 te doen?
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:47:53 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72544998
Omdat er een trein-info systeem in zou komen met TFT-schermen (zie ook de gaten in de wanden in de verbouwde koplopers). Dit systeem zou parallel lopen met het gestopte internet-in-de-trein project.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72546213
TVP (beter laat dan nooit )
pi_72546318
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:47 schreef Duvel het volgende:
Omdat er een trein-info systeem in zou komen met TFT-schermen (zie ook de gaten in de wanden in de verbouwde koplopers). Dit systeem zou parallel lopen met het gestopte internet-in-de-trein project.
Zal daar ooit nog wat van komen?
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:58:31 #236
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72549784
lekker is dat, hoor ik gisterenavond om 23.30 een stoomfluit (van een stoomtrein) zegt mijn vriendin doodleuk, nee dat is op tv.
Breng ik bork-jr naar school, doe wat boodschappen hoor ik weer dat ding. Affijn om 12.45 bovenin de Dom weer een fluit! Kom ik eindelijk thuis om Somda te checken, hoor ik hem weer! alleen nu is ie vertrokken , 5 minuten te laat om op Blauwkapel te zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:49:59 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72554379
quote:
NS kijkt naar voortbestaan Wizzl Boxtel

De Nederlandse Spoorwegen studeert op het voortbestaan van de gemakswinkel Wizzl (kiosk) bij het NS-station.

Op de ramen hangt al een briefje waarop klanten kunnen lezen dat per 1 oktober de losse kaartverkoop in de Wizzl stopt.

Bron: Brabantsch Dagblad
En wat moeten de blinde mensen dan?
Of de slecht ziende mensen?
Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 08-09-2009 18:52:24 ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:02:36 #238
136283 knars
Teethgrinder
pi_72554730
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:58 schreef bork het volgende:
lekker is dat, hoor ik gisterenavond om 23.30 een stoomfluit (van een stoomtrein) zegt mijn vriendin doodleuk, nee dat is op tv.
Breng ik bork-jr naar school, doe wat boodschappen hoor ik weer dat ding. Affijn om 12.45 bovenin de Dom weer een fluit! Kom ik eindelijk thuis om Somda te checken, hoor ik hem weer! alleen nu is ie vertrokken , 5 minuten te laat om op Blauwkapel te zijn.
Hoorde hem gisteravond ook thv Gouda. vrouwlief zag hem wel, ik was te laat. Vanochtend voicemail afgeluisterd, junior stuiterde enthousiast door de telefoon dat hij een stoomtrein had gezien. Wederom bij Gouda. Schenen nog aardig wat passagiers in te zitten.

Welke stoomtrein is dat geweest, wat voor rit?
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:08:20 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72554884
Geen idee, maar heb 'm nog wel door Utrecht zien komen. Achterop een bruine 2200.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 8 september 2009 @ 17:22:04 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72555247
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:49 schreef greavy het volgende:

[..]

Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!
Over welk station gaat dit?
PM mij!
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:49:02 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72556035
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:08 schreef Duvel het volgende:
Geen idee, maar heb 'm nog wel door Utrecht zien komen. Achterop een bruine 2200.
Duits uitje:

stomende Duitsers
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:53:08 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72557782
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Over welk station gaat dit?
Boxtel.
Heb me post eventjes aangepast, met de titel erbij.
Meer informatie kon je in de krant zelf vinden
Staat tevens ook op Somda bij het Nieuws.
pi_72558826
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:24 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]

Zit die gast nou in zijn nakie
Je zou het bijna zeggen, maar nee, dat nog net niet. Maar dit is wel de mode in Polen. In de echt westerse landen ondenkbaar...
pi_72559712
Daar kan het ook gewoon nog, mentaliteit is daar echt compleet anders dan hier
pi_72559842
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:49 schreef bork het volgende:

[..]

Duits uitje:

stomende Duitsers
Had ze ook al in Hoorn zien staan. Ging waarschijnlijk niet helemaal goed, want hij stond bijna op de overweg,

Zag er wel tof uit, tussen de oude treinstellen van SHM .

(en overal platende Duitsers )
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_72560623
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:23 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je zou het bijna zeggen, maar nee, dat nog net niet. Maar dit is wel de mode in Polen. In de echt westerse landen ondenkbaar...
België is dan geen echt westers land natuurlijk
pi_72560633
Tevens harvest time

pi_72561537
Gruwelijk weer
pi_72562025
There's two

dinsdag 8 september 2009 @ 22:23:54 #250
136283 knars
Teethgrinder
pi_72566304
Mooi dat dat duitse feestje spreekt over de Zuid-Limburgse Stommtrein Maatschappij :-)

De Fyra reed stilletjes ons huisje voorbij (met nog geen 50 km/u). Wat deed dat onding in Gouda? Volgens Junior is het de "nieuwe Thalys", volgens vrouwlief "een lelijke trein met een lelijke neus". Soms krijg ik het idee dat ik ze best goed heb opgevoed.
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:58:30 #251
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72567946
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:23 schreef knars het volgende:
Mooi dat dat duitse feestje spreekt over de Zuid-Limburgse Stommtrein Maatschappij :-)

De Fyra reed stilletjes ons huisje voorbij (met nog geen 50 km/u). Wat deed dat onding in Gouda? Volgens Junior is het de "nieuwe Thalys", volgens vrouwlief "een lelijke trein met een lelijke neus". Soms krijg ik het idee dat ik ze best goed heb opgevoed.

btw dit is de nieuwste hitserie van Bram (bork-jr), ontdekt op vakantie in Duitsland, is een BBC-serie die nu wordt herhaald op bbc2 doordeweeks 10.10-10.25 is Chuggington.

http://www.bbc.co.uk/cbeebies/chuggington/
De tijden kloppen dus niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door bork op 08-09-2009 23:07:33 ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:28:32 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72569162
Het is mij opgevallen dat als Fyra-personeel voorbijloopt, dat het dan naar een tapijtzaak ruikt.

En als de trein een tijdje 160 heeft gereden, begint het binnen toch wel enigszins te stinken naar brandend rubber of heet staal ofzo, ik kan de geur niet goed thuisbrengen. Hoe dan ook, lijkt me niet de bedoeling.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:49:40 #253
200192 Darkwing_Duck
pi_72569943
Ohja, station Ekeren heeft nog een oud bordje op het pand

En Sint-Mariaburg heeft ook nog een bordje zonder Sint staan, 2 verschillende dus
pi_72572647
Gisteren nog wel, maar geen idee of dat vroeger zo was.
pi_72573162
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ohja, station Ekeren heeft nog een oud bordje op het pand
Deze?

quote:
En Sint-Mariaburg heeft ook nog een bordje zonder Sint staan, 2 verschillende dus
3 zelfs

woensdag 9 september 2009 @ 08:10:20 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72573318

Ja jongens, daar doen we het nou voor... een mueslireep
pi_72573409
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het is mij opgevallen dat als Fyra-personeel voorbijloopt, dat het dan naar een tapijtzaak ruikt.

En als de trein een tijdje 160 heeft gereden, begint het binnen toch wel enigszins te stinken naar brandend rubber of heet staal ofzo, ik kan de geur niet goed thuisbrengen. Hoe dan ook, lijkt me niet de bedoeling.
Is dat niet de geur van de remmen? Die brandende geur die jij beschrijft heb ik ook tijdens het testen geroken, maar pas nadat we al flink afgeremd waren
  woensdag 9 september 2009 @ 09:18:24 #258
86072 thatsme
and That's you!
pi_72574172
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_72574343
Ik kijk net uit het raam en zie vanaf het spoor een hele sliert met rook stijgen

Dacht heel even dat er een trein in de fik stond, maar scheen de bedoeling te zijn van een stoomtrein oid
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 september 2009 @ 10:02:03 #260
Maffe Fries
pi_72575018
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef thatsme het volgende:
Klinkt wel alsof er Carbon onderdelen op zitten.
  woensdag 9 september 2009 @ 10:40:46 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72575821
Remblokken zijn van een of ander sintermateriaal gemaakt. Die kunnen goed stinken.

Ik heb die stoomtrein gefotografeerd op Rtd, beeld komt later.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 10:48:16 #262
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72575974
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:40 schreef Duvel het volgende:
Remblokken zijn van een of ander sintermateriaal gemaakt. Die kunnen goed stinken.

Ik heb die stoomtrein gefotografeerd op Rtd, beeld komt later.

twee locs?
  woensdag 9 september 2009 @ 11:56:41 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72577781
Ja, de 01 1075 en de 01 1066 geloof ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 13:37:54 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72580666

en

[ Bericht 63% gewijzigd door Duvel op 09-09-2009 13:52:26 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 13:40:37 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72580735
BTW, van gisteren:
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 15:54:09 #266
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72584866
Toch wel indrukwekkend allemaal, las wel dat er eentje is stuk gegaan vandaag.
thx Duvel!
pi_72585983

Die smiley dr ook bij xD.
pi_72586255
haha, hij is wel geniaal
pi_72588425
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]

Wanneer was jij op alkmaar noord deze heb ik 6 maanden geleden wel eens gefoto'd
pi_72588459
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:31 schreef RubenK het volgende:

[..]

Wanneer was jij op alkmaar noord deze heb ik 6 maanden geleden wel eens gefoto'd
Uh, nog nooit geweest
Ik zag hem toevallig via een andere site & heb die gekopieerd. ;o
  woensdag 9 september 2009 @ 18:25:07 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72590106
Ik zit weer in de Fyra, richting Rotterdam. Zojuist kaartcontrole gehad, dus ik laat braaf mijn maandnet + toeslagmaandkaart zien, kijkt die conducteur eerst een beetje verbaasd, en vraagt vervolgens aan mij of volgende maand de prijzen van die maandkaart ook zo absurd omhooggaan

Hij zei ook dat het rijdend personeel van NS Hispeed er met die tarieven een hard hoofd in heeft dat het ooit wat gaat worden...
pi_72590312
maar vooralsnog rijdt er toch gewoon traxx met prio @160?
  woensdag 9 september 2009 @ 19:06:25 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72591376
Ja, klopt. Maar ook in die Traxx + Prio die 160 km/h doet gaan ze vanaf volgende maand de volle mep vragen. Waardoor een last-minute enkeltje Amsterdam - Rotterdam maarliefst ¤20 gaat kosten

Het zou wel ironisch zijn als Fyra zo slecht presteert dat NS Hispeed omvalt nog voor ze met een V250 hebben gereden... evenzogoed zou het me totaal niet verbazen eigenlijk. Als zelfs het rijdend personeel geen vertrouwen in hun eigen strategie heeft?
pi_72591508
'k Heb vanmiddag met Fyra een retourtje R'dam - Schiphol gedaan (resp. 12:00 en 14:02 uur vertrek). 'k Had eigenlijk in Rotterdam al een foto moeten maken van Spoor 11 en Spoor 9, want dat contrast was echt prachtig. Beide een intercity naar Amsterdam, Fyra op het lege spoor 11 terwijl spoor 9 echt stampvol stond. Beide ritten in de middelste bak gezeten en ik hoef geen statistiekwonder te zijn om te durven zeggen dat de trein amper 10% gevuld was. Epic Fail

Al was onze vrouwelijke trainmanager wel een schatje.

Ohja, ook leuk aan de NS Infobalie in Eindhoven.
o "Kan ik ook bij u terecht met een vraag over Fyra?"
- "Over watte?"
o "Fyra.. de hogesnelheidslijn, jeweetz?"
- "Oh dat.. Neuh, daar weet niemand hier iets vanaf."
o " "
  woensdag 9 september 2009 @ 19:11:47 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72591554
Ik rij langs de HSL/A16, en zag net een V250 staan. Wel achter een geluidswal, dus kon 'm niet goed zien... maar mooi is anders. Maar dat wisten we al geloof ik
  woensdag 9 september 2009 @ 19:13:01 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72591599
Dus alleen september nog betaalbaar? Ff overleg in Asd en Rtd plannen dan!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 19:14:53 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72591649
Alleen de eerste maand is het betaalbaar ja, daarna mag je doodleuk de volle mep gaan betalen. En dan pak ik 'm ook niet meer
  woensdag 9 september 2009 @ 19:15:32 #278
111382 Ofyles2
pi_72591677
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]

Vertraging in het weekeinde.

Overigens heb ik een vreemde ontdekking gedaan: doordeweeks duurt Sloterdijk-Delft korter met twee keer overstappen.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:16:15 #279
111382 Ofyles2
pi_72591709
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:10 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb vanmiddag met Fyra een retourtje R'dam - Schiphol gedaan (resp. 12:00 en 14:02 uur vertrek). 'k Had eigenlijk in Rotterdam al een foto moeten maken van Spoor 11 en Spoor 9, want dat contrast was echt prachtig. Beide een intercity naar Amsterdam, Fyra op het lege spoor 11 terwijl spoor 9 echt stampvol stond. Beide ritten in de middelste bak gezeten en ik hoef geen statistiekwonder te zijn om te durven zeggen dat de trein amper 10% gevuld was. Epic Fail

Al was onze vrouwelijke trainmanager wel een schatje.

Ohja, ook leuk aan de NS Infobalie in Eindhoven.
o "Kan ik ook bij u terecht met een vraag over Fyra?"
- "Over watte?"
o "Fyra.. de hogesnelheidslijn, jeweetz?"
- "Oh dat.. Neuh, daar weet niemand hier iets vanaf."
o " "
Incompetente pipo's ook alweer.
pi_72592869
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef thatsme het volgende:
ICM heeft naar mijn weten schijfremmen.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:51:46 #281
200192 Darkwing_Duck
pi_72593123
En vol..

Edit Never mind

[ Bericht 45% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-09-2009 19:58:30 ]
pi_72594143
Vanmiddag vertrok er een extra intercity naar Roosendaal vanuit Rotterdam 4 minuten later dan de Internationale... Dus Internationale om 13:55 en Intercity om 13:59 vanaf spoor 7,

Iemand een idee waarom? Willen ze kijken of deze de internationale kan vervangen en dan zeggen dat er niet genoeg mensen inzitten om een trein minder te laten rijden. Terwijl er een trein 4 minuten eerder voor kwam rijden...
pi_72595449
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:15 schreef Gutz het volgende:
Vanmiddag vertrok er een extra intercity naar Roosendaal vanuit Rotterdam 4 minuten later dan de Internationale... Dus Internationale om 13:55 en Intercity om 13:59 vanaf spoor 7,

Iemand een idee waarom? Willen ze kijken of deze de internationale kan vervangen en dan zeggen dat er niet genoeg mensen inzitten om een trein minder te laten rijden. Terwijl er een trein 4 minuten eerder voor kwam rijden...
De NS heeft eindelijk begrepen dat mensen niet graag als vee tegen elkaar aan gedrukt in de Beneluxtrein vervoerd willen worden?
  woensdag 9 september 2009 @ 21:29:02 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72596881
Dat NS van de Benelux af wil is allang bekend, daarom krijg je nu ook dit soort geintjes zoals een extra stam die uit wat overtollige bakken ICRm is samengesteld, en dat er nu zelfs een stam met I10-rijtuigen van de NMBS rijdt. Dat de 11.8'jes er zo goed als allemaal uit zijn is wel mooi natuurlijk... herriemakende onbetrouwbare meuk.

Dat er vervolgens nog flink wat stellen ICL staan bij Amsterdam, waarmee je volgens mij in principe ook de HSL mee op zou kunnen, daar hoor je dan weer niks over. Het nut van een extra IC naar Roosendaal 4 minuten na de Benelux ontgaat mij dan weer wel...
  woensdag 9 september 2009 @ 21:34:37 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72597095
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:29 schreef James1988 het volgende:
Dat NS van de Benelux af wil is allang bekend, daarom krijg je nu ook dit soort geintjes zoals een extra stam die uit wat overtollige bakken ICRm is samengesteld, en dat er nu zelfs een stam met I10-rijtuigen van de NMBS rijdt. Dat de 11.8'jes er zo goed als allemaal uit zijn is wel mooi natuurlijk... herriemakende onbetrouwbare meuk.
Ik vandaag ook zo'n brak filmpje gemaakt van een vertrekkende 11.8 met I10.
quote:
Dat er vervolgens nog flink wat stellen ICL staan bij Amsterdam, waarmee je volgens mij in principe ook de HSL mee op zou kunnen, daar hoor je dan weer niks over. Het nut van een extra IC naar Roosendaal 4 minuten na de Benelux ontgaat mij dan weer wel...
Hebben die ICL's bioreactoren of zo?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 22:20:37 #286
146033 ReisT
pi_72598825
Alsof dat er toe doet. De HSL loopt toch niet door Duitsland? Anders is er nog een oplossing in NS-stijl: gewoon alle toiletten afsluiten. Je bent immers zo snel van Schiphol in Rotterdam dat je ook wel even zonder kan. ICL in de Benelux zou ook nog kunnen.

Dat ICL een stukkie minder gestroomlijnd is dan ICR lijkt me een groter probleem. ICR op de HSL schijnt al buitensporig veel herrie te maken, kan je nagaan als het ICL zou zijn.
  Redactie Sport woensdag 9 september 2009 @ 22:24:21 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72598951
Die herrie komt meer van de draaistellen heb ik het idee. En stront op beton is niet zo snel weg als op ballast, dat zakt nog wel een keer weg met wat regen.
PM mij!
  woensdag 9 september 2009 @ 22:24:33 #288
146033 ReisT
pi_72598961
Ook zoiets: welke idioot heeft bedacht om uitgerekend in het tweede weekend van september tussen Utrecht en Geldermalsen aan het spoor te gaan werken? Normaal gesproken zou er zaterdag met 8 bakken DDAR gependeld worden tussen Utrecht en Tiel, voor de massa bezoekers van het fruitcorso en Appelpop, maar nu moeten we dus met ze allen met de bus...
pi_72599011
pi_72599203
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:24 schreef ReisT het volgende:
Ook zoiets: welke idioot heeft bedacht om uitgerekend in het tweede weekend van september tussen Utrecht en Geldermalsen aan het spoor te gaan werken? Normaal gesproken zou er zaterdag met 8 bakken DDAR gependeld worden tussen Utrecht en Tiel, voor de massa bezoekers van het fruitcorso en Appelpop, maar nu moeten we dus met ze allen met de bus...
Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden...

Het valt me trouwens wel op dat ze heel erg ver gaan in het comfortabel maken van het reizen met de Fyra. Op Rotterdam hebben ze speciaal een roltrap aangelegd op de loopbrug bij het perron van de Fyra, en op Schiphol zijn de bankjes op het Fyraperron bekleed met een rood plastic... ding...
pi_72599333
quote:
Whahahaha xD
  woensdag 9 september 2009 @ 22:50:25 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72599975
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:31 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden...

Het valt me trouwens wel op dat ze heel erg ver gaan in het comfortabel maken van het reizen met de Fyra. Op Rotterdam hebben ze speciaal een roltrap aangelegd op de loopbrug bij het perron van de Fyra, en op Schiphol zijn de bankjes op het Fyraperron bekleed met een rood plastic... ding...
Die roltrappen zitten inderdaad precies op de perrons waar in de toekomst de hogesnelheidstreinen komen. Goed hè, integraal ontwerpen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72600212
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:49 schreef greavy het volgende:

[..]

In principe is het zo dat vanaf 1 oktober bij alle Wizzls (of tegenwoordig reizigerskiosken) waar nu nog twee kassa's zijn voor kaartverkoop, er eentje moet sluiten. Ergens in 2010 stopt het helemaal met de kaartverkoop. Waarom Boxtel dan anders is, weet ik niet.

Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
* Whatever floats your goat!
pi_72600645
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef MetalMike het volgende:
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaart
  woensdag 9 september 2009 @ 23:11:08 #295
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72600840
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaart

pi_72601063
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef MetalMike het volgende:
En het loket, ach, dat sluiten we ook maar, het was de afgelopen jaren zo rustig....
pi_72602657
Trein+Ferrari's

Bron: www.nicospilt.com
............................
pi_72604791
Zat vandaag in de 30177 (Leeuwarden - Harlingen, vertrek 23.23u).

Bij het wegrijden vanaf Leeuwarden werd aan alle passagiers gevraagd waar men naartoe wilde. Als gevolg daarvan Deinum en Dronrijp (wel wat vaart geminderd voor overweg) lekker voorbij gereden.

Dat was even ouderwets Deinum skippen, hoor.
pi_72605067
Haha, tof
pi_72605069
En vol
pi_72605070
Nu dan?

EDIT: JA!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')