quote:Op donderdag 3 september 2009 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is dan de hele naam?
[..]
Dat is een Talgo-trein. In Berlijn staan ook een aantal van dat soort garnituren op een rangeerterrein.
[..]
Nogal ja.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Bijna treinbotsing HSL
Wazig verhaal...
nouja, de machinist van de dinsdagmiddagrit wist vooraf niet dat ie met passagiers zou gaan rijden, hij dacht gewoon de lege trein te gaan rijden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:54 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is dat net zo'n hoax als dat verhaal over de mensen die zouden zijn meegereden met een proefrit over de HSL waar de machinist enzo verder niets vanaf wist.
Goeie binnenkomerquote:Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou ik ga het maar weer eens proberen hier.
[..]
[ afbeelding ]
Naast het S+U Bahnhof Warschauer Strasse bevindt zich de Talgo onderhoudswerkplaats. Hier worden de nachttreinen uit München (Talgo) en Parijs (CitynightLine) overdag schoongemaakt en gereed gemaakt voor de terugreis. De rangeerlok 346 995 is eigendom van DB Autozug en rangeert al naar gelang dit nodig is op het terrein. Dinsdag 11 augustus 2009
en
[ afbeelding ]
Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december zal het Talgo-materieel verdwijnen uit de reizigersdienst tussen München en Berlijn v.v. Donderdag 13 augustus 2009
De Telegraaf berichtte erover, er zal achteraf toch niet zo heel veel aan de hand zijn...quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Bijna treinbotsing HSL
Wazig verhaal...
Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys.quote:Op vrijdag 4 september 2009 @ 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Thalys ja. De Benelux moet nog steeds via Den Haag HS.
Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:06 schreef belangenberenkuil het volgende:
Dokter flash dit had ik toch niet verwacht.
[..]
Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys.![]()
Utrecht Biltstraatquote:
Omdat ik hier moest zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?
Oh, dat is de koffiemaffia uit Seattle.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:12 schreef Peter het volgende:
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?
Evangelistquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier.
Straks pakt hij de auto en kun je hem nooit weer terugwinnen. Voorzichtig daarmee...
Ik hou ook niet van koffie maar die geur vind altijd wel even lekker bij de DE fabriek.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:12 schreef Peter het volgende:
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meerquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:14 schreef 18konijn het volgende:
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
Misschien de site www.ns.nl?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:14 schreef 18konijn het volgende:
Ik heb een voordeelurenabonnement afgesloten en daarbij twee dagkaarten gekregen, die t/m 30 september "alleen in de voordeeluren" te gebruiken zijn.
In de begeleidende brief staat dat het om twee gratis reisdagen gaat en dat ik de dagkaarten mag gebruiken in combinatie met mijn voordeelurenabonnement.
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
Keequote:Op vrijdag 4 september 2009 19:10 schreef belangenberenkuil het volgende:
[..]
Omdat ik hier moest zijn.
vaste lezer van dit topic.
Ik ben benieuwd of het net zo geruisloos gaat als bij de zuiderburen. We hebben niets van ze gehoord, het HSL-traject daar is dus betrouwbaar vermoed ik.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KeeEn ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.
Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
Mooi dan zijn we eruit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KeeEn ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.
Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
Je meent hetquote:
De redactieleden van De Telegraaf vielen massaal in slaap bij de natuurkundelessen. Of hun natuurkundedocenten waren onbevoegd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:
Zug met je mooie platenWelcome back
Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je meent het![]()
Maar goed, wanneer gaat die stinkfyra in het weekend rijden? Eerder begin ik er niet aan.
Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbijquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december?
Meneertje ongeduld.
Ik probeer nog een gaatje in mijn agenda te vinden, het gaat nogal moeilijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij
Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele trajectquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij
Nou, dan wil ik wel een zaterdagje Amsterdam-Antwerpen doen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele traject
Richting Maastricht...quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meerGoeie reis morgen
![]()
Waar ga je heen?
Je kunt tot 3 mensen met korting meenemen met je voordeelurenaboquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:59 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Richting Maastricht...
Maar als ik je goed begrijp is het dus niet van belang dat mijn vrouw zelf geen voordeelurenabonnement heeft en kan zij die dagkaart ook gebruiken als ze samen met mij reist?
Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar hebben we die hele KUTfyra eigenlijk ooit bij nodig?? Veel duurder dan de BNL, veel trager dan de Thalys. Wie zit er op dat ding te wachten?
Nou, misschien wel ja. Ik bedoel, de Benelux is nu al kut met peren, de vervoersvraag zal er niet minder op worden, het aanbod alleen wel, voor een prijs die niemand meer kan of wil opbrengen. Vergeet niet dat de Benelux gaat verdwijnen zodra de Fyra volledig in de vaart ligt. Ik denk dat veel mensen dan liever met de auto gaan ja.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt?
Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:
Zug met je mooie platenWelcome back
Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
Wie heeft er nu gelijk dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel.
vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar kun je nog lang op wachten...
Lijkt me lastig, want het is beide kut met perenquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...
Dat is net hetzelfde als tussen Saddam en Mugabe kiezen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me lastig, want het is beide kut met peren
Leggen jullie ook even uit waar dat wantrouwen jegens IVW op gestoeld is?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is net hetzelfde als tussen Saddam en Mugabe kiezen.
ze zijn beiden niet objectiefquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Leggen jullie ook even uit waar dat wantrouwen jegens IVW op gestoeld is?
Die pipo helemaal flippen natuurlijk. "VRAAG HET MIJ DAN NIETquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:44 schreef patatmetfriet het volgende:
Laatst stond ik op Almere Buiten, moest ik naar Bilthoven en werd ik door zo'n pipo ook gewoon de trein richting Weesp in gebonjourd, terwijl er vijf minuten later een stopper kwam die me naar Overvecht zou kunnen brengen. Gelukkig was ik eigenwijs, checkte ik het nog even en kon ik op Almere Centrum de goede trein nog pakken. Maar toch.
En dat ik dat op jouw blauwe ogen aanneemquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze zijn beiden niet objectief
Ik heb mijn kleur in ieder geval meequote:Op vrijdag 4 september 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat ik dat op jouw blauwe ogen aanneem
En zonder krantje had die conducteur die passagiere gespaard zeker?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:44 schreef patatmetfriet het volgende:
Om mezelf maar even te quoten:
"Voeten op de bank is ook mét krantje niet toegestaan mevrouw!" Sinds wanneer dát?! @ NS to the B
Dikke FAIL!quote:en
Luister nooit naar ns-personeel. Gelukkig weet patatmetfriet het beter. Iemand met de sneltrein van 40 naar den haag hs willen sturen terwijl er om 29 een intercity gaat, falers! @ Ams
Krijgen de conducteurs wel een jaarlijkse APK?quote:Ergernissen alom de laatste dagen, ik weet niet waar de die conducteurs vandaan trekken heden ten dage, maar het is kwalitatief nul.
Laatst stond ik op Almere Buiten, moest ik naar Bilthoven en werd ik door zo'n pipo ook gewoon de trein richting Weesp in gebonjourd, terwijl er vijf minuten later een stopper kwam die me naar Overvecht zou kunnen brengen. Gelukkig was ik eigenwijs, checkte ik het nog even en kon ik op Almere Centrum de goede trein nog pakken. Maar toch.
Barneveld Noord. Verkeerde topic trouwensquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef KapiteinT het volgende:
Tijd voor een raadsel als TVP...
[ afbeelding ]
Op welk station ben ik beland tijdens de beruchte Koninginnedag?
Je bedoelt de stoptreinen? Sinds 14 juni dacht ikquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:41 schreef Christiaan het volgende:
Sinds wanneer is in Tilburg alles zo omgegooid qua treinen? Andere routes en zo
En op welk station bevond ik me op EXACT hetzelfde moment?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef KapiteinT het volgende:
Tijd voor een raadsel als TVP...
[ afbeelding ]
Op welk station ben ik beland tijdens de beruchte Koninginnedag?
En de IC die niet meer naar Zwolle maar Arnhemquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je bedoelt de stoptreinen? Sinds 14 juni dacht ik
Hint: Ook iedereen in mijn trein had het over de aanslagquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef KapiteinT het volgende:
Was wel bijzonder om te zienhoren dat IEDEREEN in de trein van Amersfoort naar Amsterdam het over de aanslag had.
Haha, inderdaad precies op dezelfde minuut genomen. Helaas ben ik niet goed in buitenlandse stations, dus ik heb geen flauw idee.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En op welk station bevond ik me op EXACT hetzelfde moment?![]()
[ afbeelding ]
Ik was onderweg met de NVBS-Koninginnedagrit door Wallonië. Hier staat de trein stil in Spontin aan de Chemin de fer du Bocqquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Haha, inderdaad precies op dezelfde minuut genomen. Helaas ben ik niet goed in buitenlandse stations, dus ik heb geen flauw idee.
IC Zwolle-Roosendaal via Arnhem-Den Bosch-Tilburg rijdt nog gewoon, hoewel er in de vakantie drie weken lang werkzaamheden zijn geweest waardoor ie tot Oss of Nijmegen reed. De IC Venlo-Den Haag is ook niks anders aan voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:51 schreef Christiaan het volgende:
[..]
En de IC die niet meer naar Zwolle maar Arnhem
gaat, en de een IC naar Venlo.
Den Haag HS (ook station waar de sneltrein via H-A stopt). Waarom die site te lui is om de juiste, actuele, foto erbij te regelen? Geen idee.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat staat er op die CTA, behalve Eindhoven? Ik meen ook Heemstede-Aerdenhout te zien staan op de bovenste regel... Dit lijkt toch meer dan sterk op station Haarlem? Of weet iemand beter?
klopt niet want als die IC door een rood sein gereden zou zijn zou automatisch heb blok bezet gemeld worden en het sein voor de HST wegvallen aangezien op ATB-EG zittenquote:Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Reizigers: bijna treinbotsing HSL
Wazig verhaal...
Nee hoor, want de IC zat op een parallelspoor, is door de flankbeveiliging helemaal niet in de rijweg van de HST gekomen, en dus is het sein voor de HST ook niet afgevallen. Sim-pel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
klopt niet want als die IC door een rood sein gereden zou zijn zou automatisch heb blok bezet gemeld worden en het sein voor de HST wegvallen aangezien op ATB-EG zitten
Dan kan er nooit een HST voor de ic hebben gezetenquote:Op zaterdag 5 september 2009 00:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee hoor, want de IC zat op een parallelspoor, is door de flankbeveiliging helemaal niet in de rijweg van de HST gekomen, en dus is het sein voor de HST ook niet afgevallen. Sim-pel.
OMG Nederlanders die in het Engels gaan bloggen..het moet geen rage gaan worden, op Twitter zie ik het ook al. Tenenkrommend slechtquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:
Zug met je mooie platenWelcome back
Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
WB!quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou ik ga het maar weer eens proberen hier.
Loopt dat andere topic nog na deel 4? Kon/ kan het nergens vinden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Barneveld Noord. Verkeerde topic trouwens
Die zelfmoordenaars beginnen met de dag egoïstischer en idioter te worden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:45 schreef knars het volgende:
Die geschrapte IC, was dat die van 17:00? Want dat had te maken met VIRM knuffelaar bij Amsterdam Centraal.
Naar mijn beleveing zijn er net zo veel treinen uitgevallen of vertraagd geweest in deze week op Amstel als in een gewone week. Ik vind het wel best, die 2 IC's extra.
Dan houd ik dit verhaal maar aan, heel simpel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee hoor, want de IC zat op een parallelspoor, is door de flankbeveiliging helemaal niet in de rijweg van de HST gekomen, en dus is het sein voor de HST ook niet afgevallen. Sim-pel.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 04:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Loopt dat andere topic nog na deel 4? Kon/ kan het nergens vinden.
quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:17 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zug leuk dat je weer terug bent, al heb ik niks gemist van de platen ieder geval want ik keek gewoon af en toe op je website.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:
Zug met je mooie platenWelcome back
quote:Op zaterdag 5 september 2009 04:25 schreef Socios het volgende:
[..]
WB!Dat er maar veel mooie foto´s mogen volgen.
Dank allen. Ja ik heb meer :-)quote:
Puur tijdgebrek.quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, het is de Dag van het Verloren Schaap zie ikwelcome back dudes
Kom je niet ver mee in Parijs en omgeving..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: BNDeStemquote:Voor de tweede opeenvolgende dag zijn treinreizigers tussen Roosendaal-Dordrecht slachtoffer geworden van koperdieven.
Vrijdagmorgen werd het treinverkeer op het traject opnieuw ernstig gestoord doordat onbekenden, net als donderdag, koperdraad langs het spoor hadden gestolen. Seinen en wissels werkten hierdoor niet. Reizigers in de ochtendspits liepen, ook net als donderdag, flinke vertraging op. Volgens ProRail was de schade snel hersteld en reden de treinen in de loop van de ochtend weer normaal.
Donderdag werd het koper gestolen bij het station Oudenbosch. Vrijdag was het station bij Zevenbergen aan de beurt. "Rond half vijf 's ochtends hebben we in de buurt van het station enkele rollen koperdraad aangetroffen. We hebben geen verdachten meer gevonden", zegt politiewoordvoerder André van den Hul.
NS en ProRail proberen al jaren een oplossing te vinden voor de koperdiefstal langs het spoor. ProRail-woordvoerder Henk Wind noemt het 'niet acceptabel dat reizigers worden gedupeerd door onverlaten'. "Het kost ons ook een boel geld: het gaat elke keer om duizenden euro's." Er wordt inmiddels wel extra gesurveilleerd rond het spoor, maar met 6500 kilometer rails in Nederland is dat haast onbegonnen werk. De dieven zijn geïntresseerd in het koper omdat de koperprijs hoog is. ProRail studeert op een alternatief materiaal voor haar leidingen.
De NS kan ook de tyfus krijgen voor de manier waarop ze hiermee omgingen. De IC Vlissingen-Amsterdam reed gewoon helemaal niet meer, evenals de Beneluxtrein, terwijl je die toch makkelijk van en naar Roosendaal kan laten rijden.. Reizigers werden geadviseerd om via Breda te reizen, maar een extra trein die kant op laten gaan was wederom teveel moeite zodat men weer lekker mocht staan in die altijd te korte ICRm stamquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:29 schreef greavy het volgende:
Koperdieven leggen treinen weer stil
[..]
Bron: BNDeStem
Gaat lekker zeg.. Blijf eens met je klauwen van andermans spullen af..
Ze zouden gelijk de vingers af moeten hakken bij deze mensen
Jah, dat is ook zo.. Had de NS beter moeten regelenquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De NS kan ook de tyfus krijgen voor de manier waarop ze hiermee omgingen. De IC Vlissingen-Amsterdam reed gewoon helemaal niet meer, evenals de Beneluxtrein, terwijl je die toch makkelijk van en naar Roosendaal kan laten rijden.. Reizigers werden geadviseerd om via Breda te reizen, maar een extra trein die kant op laten gaan was wederom teveel moeite zodat men weer lekker mocht staan in die altijd te korte ICRm stam
Dat wordt voor mij ook gissen.quote:Op zondag 6 september 2009 01:03 schreef James1988 het volgende:
Wat vertrekt er om 1.22 vanaf spoor 5 te Breda, waar je volgens de CTA niet mag instappen? Kom daar net aan maar heb geen zin om te wachten om te kijken :p
Meer op http://www.nu.nl/algemeen(...)cieel-van-start.htmlquote:De klanten van NS Hispeed kunnen vanaf maandag gebruikmaken van de snelle treinverbinding, waardoor zij in minder dan drie kwartier van de hoofdstad naar de Maasstad reizen.
NS verwacht dat in de spits vooral forenzen gebruik zullen maken van de snellere, maar duurdere verbinding.
Michiel van Roozendaal, directeur van NS Hispeed, voorziet dat de nieuwe verbinding de verhoudingen tussen de twee grote steden zal veranderen.
''Er zal veel meer verkeer tussen die steden komen'', voorspelde hij vorige maand. Een kaartje kost na een aanloopfase van een paar weken in de spits 7 euro meer tussen Amsterdam en Rotterdam. NS Hispeed verwacht dat reizigers dat wel over hebben voor de tijdwinst.
Nu is het wachten wanneer de lijn weer sluit omdat niemand zoveel geld wil betalen voor een paar minuten tijdwinst.quote:Op zondag 6 september 2009 10:37 schreef De_Hertog het volgende:
Hogesnelheidstrein officieel van start
[..]
Meer op http://www.nu.nl/algemeen(...)cieel-van-start.html
NS Hispeed kan beter de tarieven (iets) verlagen.quote:Op zondag 6 september 2009 10:49 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nu is het wachten wanneer de lijn weer sluit omdat niemand zoveel geld wil betalen voor een paar minuten tijdwinst.
Naar mijn weten doen ze dit nu al een paar maandenquote:Op zondag 6 september 2009 13:32 schreef Fixers het volgende:
Koperdieven mogen van mij allemaal een in gebruik zijnde hoogspanningsleiding doorknippen.![]()
BTW, zijn de conducteurs aan het wennen aan controle van ov-chips? Afgelopen twee dagen twee keer gecontroleerd, waar beide keren mijn voordeelurenkaart-chip werd gescanned. Voorheen keken ze nauwelijks naar die kaart, of was het al goed als ze slechts een randje ervan zagen zitten in mijn portemonnee.
OMG inbreuk op mijn privacy, de ns houdt bij waarheen ik reis met de trein. Waar is mijn alu-hoedje?
De tarieven vallen de eerste vier weken nog best mee:quote:Op zondag 6 september 2009 12:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
NS Hispeed kan beter de tarieven (iets) verlagen.
Ach, tijd genoeg voor mij om eens een test ritje te maken.quote:Op zondag 6 september 2009 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
De eerste 4 weken ja.
Opening van de HSL met minister Eurlingsquote:Op zondag 6 september 2009 16:04 schreef greavy het volgende:
Wat was er vanmiddag op Rotterdam Centraal te doen?
Spoor 3/4 waren afgesloten, 1 trap open, waar er NS Service & Veiligheid personeel in een deftig pakje stond..
Toen ik op perron 6 stond, stond er een Fyra trein, met allemaal mensen op het perron, en er was catering, en muziek..
Iemand van de catering liet btw wel 5x achterelkaar een glas met champagne ofzo pleuren![]()
Zo'n donker vermoeden had ik al..quote:Op zondag 6 september 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opening van de HSL met minister Eurlings
Eurlings![]()
Whut?quote:Op zondag 6 september 2009 16:39 schreef RubenK het volgende:
lekkerstaat in mn mail dat ik mn fyra restitutie t/m 6 september kon aanvragen...
[..]
kan ik fluiten naar mijn restitutie. dit hadden ze wel in die mail kunnen zetten
Heb nog wel een op mijn pc staan, zal hem straks wel ff uploadenquote:Op zondag 6 september 2009 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens vind ik het aantal foto's van de Fyra nog enorm tegenvallen
Vandalisten ook, niet normaal hoeveel er al gesloopt is bij die stellen (wat je vanaf het pad kon zien, want je kan er niet meer komen, tenzij je echt wilt (zoals die vandalistenquote:Op zondag 6 september 2009 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De verfbranche kent weer hoogtijdagen zo te zien
Ja, kanquote:Op zondag 6 september 2009 17:15 schreef Noud_ het volgende:
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken?
Het staat niet in de tarieven, dus ik denk het niet, of het moet alleen met toeslag zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 17:15 schreef Noud_ het volgende:
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken?
En als je nou zo'n kaartje koop net als voor de ICE dat kan toch wel gewoon.quote:Op zondag 6 september 2009 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, kan![]()
Je krijgt wel een boete natuurlijk, maar het kan
Als het goed is komt die Fyra toeslag vanaf maandag ook gewoon in de kaartautomaat. Zal vanavond nog even kijken of het al kan. Via internet kon je de toeslag ook als een e-ticket kopen.quote:Op zondag 6 september 2009 18:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
En als je nou zo'n kaartje koop net als voor de ICE dat kan toch wel gewoon.
Met een toeslagkaartje wel ja..quote:Op zondag 6 september 2009 17:15 schreef Noud_ het volgende:
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken?
En zo is het!quote:Op zondag 6 september 2009 17:11 schreef IntercityAPT het volgende:
De V'tjes en T'tjes doen het nog prima; persoonlijk heb ik veel liever een degelijke mat'64 dan een lighttrain met voornaamlijk staanplaatsen
* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft.quote:Op zondag 6 september 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opening van de HSL met minister Eurlings
Eurlings![]()
Maak een tekeningetje, heel simpel.quote:Op zondag 6 september 2009 21:27 schreef knars het volgende:
knars junior vanavond laten bepalen waar het verhaaltje-voor-het-slapen-gaan over moest gaan. Het werd Kapitein Haak die met de trein naar Brussel ging, en onderweg voor de spoorwegpolitie op de vlucht sloeg in Antwerpen. Uiteindelijk kwam hij toch goed in Brussel aan, kreeg patat van de politie en kocht een grote beker lekkere limonade.
Nu wil junior dus met mij met de trein naar Brussel. Hij kent de Benelux ( = kijk pappa, daar rijdt de Brussel!), de Thalys en de ICE. Maar hoe ga ik hem de Fyra leren kennen? Ik heb dat onding tot nog toe voor hem kunnen verzwijgen.
Laat me raden, het was weer een HLE 11.8?quote:Op zondag 6 september 2009 20:36 schreef Crientj het volgende:
Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg.
Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn
Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
Daar gaan we straks ook achter aan...quote:Op zondag 6 september 2009 18:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met een toeslagkaartje wel ja..
en ik maar denken dat het nu eindelijk eens duidelijk in de OP stond
Bij Leiden Centraal zie ik vaak ook meerdere Mat '64-stellen die voorzien zijn van 'alternatieve reclame'.quote:Op zondag 6 september 2009 18:31 schreef James1988 het volgende:
Wat een zonde van die Mat '64-stellen. Doet gewoon pijn om te zien hoe ermee om wordt gegaan...
Oh, als er dan al spuug naar boven komt!quote:Op zondag 6 september 2009 21:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft.
quote:Op zondag 6 september 2009 21:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Laat me raden, het was weer een HLE 11.8?
Met die locs is het ook altijd de vraag of je Antwerpen-Centraal fatsoenlijk kunt verlaten, die locs schijnen een te laag koppelmoment te hebben om een Prio-stam de tunnel in- en uit te duwen/trekken.
Oe, gaaf!!!quote:Op zondag 6 september 2009 15:37 schreef Wadloper het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat er spoorvernieuwing is geweest tussen Wha en Kw, is Spitzke in het Noorden van het land. Hier zie je de V100-SP-006 die aan het rangeren is, de werktrein kwam aan via spoor 2, en ging via de wissel net na het bruggetje naar spoor 1 toe.
EDIT: De trein werd tussen Zb en Spm neergezet, waarna de V100 er een stuk vanaf werd gezet. Waarom hij op dit spoor werd gezet, weet ik niet. Want dat spoor is twee jaar geleden namelijk al eens vervangen...
Dat is morgen al.quote:Op zondag 6 september 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal. Als de 11.8 op half vermogen rijdt, kan die het ook niet aan. Dan rijdt men of door naar Antwerpen-Berchem om daar te stoppen, of wordt er kopgemaakt ergens op de sporen 1 tot 6.
Hoe dan ook, tijd om die dingen met pensioen te sturen.
Hopelijk is het december allemaal anders. Ik ben van plan op de 19e of de 20e december Antwerpen te bezoeken.quote:Op zondag 6 september 2009 20:36 schreef Crientj het volgende:
Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg.
Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn
Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toequote:Op zondag 6 september 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal.
Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik?quote:Op zondag 6 september 2009 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is morgen al.
De NMBS kennende zal die locs wel weer gebruiken voor cargo's en P-treinen, ze hebben nooit van loslaten gehoord.
De Benelux is al jarenlang een ondergeschoven kindje. Het is dat ze hem moeten blijven rijden, anders zou hij nu al zijn ingekort tot Rotterdam omdat vanaf morgen Fyra het stuk Amsterdam - Rotterdam rijdt. NS Hispeed en NMBS Internationaal kunnen waarschijnlijk ook niet wachten tot er voldoende Albatrosjes zijn opgeleverd zodat ze de IC-B+ / Benelux / 9200 definitief kunnen opdoeken...quote:Op zondag 6 september 2009 22:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toe
Morgen is inderdaad optimistisch ingeschat, maar je kunt beter die Hispeed-machinist geloven. Ik reis niet zo vaak met de Beneluxtrein.quote:Op zondag 6 september 2009 22:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik?
De NMBS moet wel een grote reserve hebben. Zelf vind ik de inzet van M6-rijtuigen op de IR Antwerpen-Noorderkempen een (te) groot bedrijfsrisico.quote:Wel weet ik dat er een 12e Prio-stam is, en omdat dat nog niet genoeg is is er nu ook een stam met Belgische I10-rijtuigen.
De brug bedoel je met overstaptrap?quote:Op maandag 7 september 2009 08:02 schreef James1988 het volgende:
Ik zit in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. In het rijtuig waar ik in zit, zitten nu 22 mensen, mezelf meegerekend. Dit rijtuig stond pal naast de overstaptrap te Rotterdam, dus goed in het zicht voor reizigers en instappers. Ik vraag me af hoe druk het in andere rijtuigen is...
quote:[....]
Ze hebben 900 man personeel teveel, en worden langs alle kanten ingehaald door private operatoren waaronder de SNCF. Een vakbondsman heeft zelfs al toegezegd dat wanneer er geen goed plan komt, men de boeken tegen 2012 wel kan sluiten.
Prachtig. Hoe meer van die rommel kapot, hoe beter.quote:Op zondag 6 september 2009 17:03 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Heb nog wel een op mijn pc staan, zal hem straks wel ff uploaden
Eerst de beloofde Zwolle Rangeerterrein foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:De Groene kaartjes zijn geldig op Zaterdagen en Zondagen vanaf: Zaterdag 12 September 2009 tot Zondag 08 November 2009
De Blauwe kaartjes zijn geldig op Zaterdagen en Zondagen vanaf: Zaterdag 14 November 2009 tot Zondag 10 Januari 2010
De prijs per kaartje is: 12,49
Algemene voorwaarden:
- Zolang de voorraad strekt.
- Maximaal 4 kaartjes per persoon.
- Kaartje afstempelen op het perron voor instappen.
- Kaartje is enkel geldig met aangehechte strook.
- Afgestempeld? Een dag geldig voor een persoon in de 2de klas.
- Alleen geldig op een zaterdag of zondag in bovengenoemde periode.
- Geen restitutie mogelijk.
- OP = OP!
Meer informatie: www.kruidvat.nl/ns
zinloos, verkoop start morgen pasquote:Op maandag 7 september 2009 12:03 schreef ReisT het volgende:
ḱ Heb net m'n SOV ingeleverd (uiterste datum was vandaag, daar heb ik uiteraard op gewacht). Ik kan nu dus een gratis VDU + twee dagkaarten krijgen. Heb die kruidvataktie dus niet zo heel erg nodig nu eigenlijk.(maar ga er toch maar even langs zo...)
Ik neem eigenlijk altijd die brug...quote:Op maandag 7 september 2009 08:19 schreef greavy het volgende:
[..]
De brug bedoel je met overstaptrap?
Die kant is altijd rustig
Die word niet vaak gebruikt![]()
Mensen nemen liever de tunnel, ik ook
Zeg wanneer donder jij nou eens op? Jouw gebagger is duidelijk nergens op Fok! gewenst, met uitzondering op de autotopics.quote:Op maandag 7 september 2009 09:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Prachtig. Hoe meer van die rommel kapot, hoe beter.
Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt. Dat jij als trein-autist niet tegen die mening kan, maakt het niet per definitie gebagger.quote:Op maandag 7 september 2009 14:40 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Zeg wanneer donder jij nou eens op? Jouw gebagger is duidelijk nergens op Fok! gewenst, met uitzondering op de autotopics.
In KLB hebben we meer bagger nodigquote:Op maandag 7 september 2009 14:40 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Zeg wanneer donder jij nou eens op? Jouw gebagger is duidelijk nergens op Fok! gewenst, met uitzondering op de autotopics.
quote:Op maandag 7 september 2009 15:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt. Dat jij als trein-autist niet tegen die mening kan, maakt het niet per definitie gebagger.
Je kent duidelijk mijn posthistory niet, want ik post nooit in auto-topics.
Kunnen ze beter Lunetten beter gaan benutten als overstap richting uithof. Als ze daarvandaan nu een busbaan direct naar de uithof leggen en er met die dubbelgelede bussen gaan rijden. Stationnetje Lunetten-Oost erbij voor overstappers vanuit de richting Arhnem en klaar.quote:Op maandag 7 september 2009 16:18 schreef knars het volgende:
Wat Zuilen betreft, dat is vanwege dat hele Randstadspoor gebeuren. Er moeten veel sprinters in en om Utrecht gaan rijden op metro-achtige frequenties. Dan heb je er meer aan dan 1x per half uur. Voorlopig is het nog niks (en ook na de invoering van Randstadspoor zal het niet veel zijn, denk ik).
Vaartsche Rijn is van alle geplande stations eentje die hoog op mijn "minst waarschijnlijk om ooit gebouwd te worden" lijstje zou staan. Het ligt zo godsgruwelijk dicht tegen Utrecht Centraal aan. Helaas besluiten de beleidsbepalers anders. Geloof niet dat hier op FOK! voorstanders van Vaartsche Rijn te vinden zijn, of vergis ik me nu heel erg?
Jonge sodemieter op. Dit is een discussieforum. Er worden hier wel meer treinen afgezeken volgens mij. Onder andere die nieuwe NS dienst. Ik heb een mening over die oude rotzooi, een mening die ik heb opgebouwd door 3 jaar lang dagelijks te reizen in die troep. En die mening uit ik op het forum. Ik zie die treinen liever vandaag dan morgen verdwijnen. Dat jou die mening niet aanstaat en dat ik je in je ovfetish hart raakt, zal mij aan mijn reet roesten.quote:Op maandag 7 september 2009 16:56 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Oh ja, die auto-fundamentalist was kolonel-knalpiemel. Ik haalde jullie even door de war. Enne, onder autisme verstaan we mensen die o.a ruzies opzoeken, en daar kennelijk plezier aan beleven. Vooral als het om een specifiek onderwerp gaat. Iets wat jij nu doetAls je de treinen wilt afkraken doe je dat maar in KLB, grote kans dat mensen in PTA daar zich aan irriteren.
Jouw mening kan me geen donder schelen. Waar ik mij aan erger is dat jij die mening op de totaal verkeerde plaats wil uiten. Fok! is opgedeeld in secties; en als jij een klacht over NS hebt, dan kan je dat beter in KLB laten horen dan hier, in het treinentopic, vol met treinliefhebbers.quote:Op maandag 7 september 2009 17:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jonge sodemieter op. Dit is een discussieforum. Er worden hier wel meer treinen afgezeken volgens mij. Onder andere die nieuwe NS dienst. Ik heb een mening over die oude rotzooi, een mening die ik heb opgebouwd door 3 jaar lang dagelijks te reizen in die troep. En die mening uit ik op het forum. Ik zie die treinen liever vandaag dan morgen verdwijnen. Dat jou die mening niet aanstaat en dat ik je in je ovfetish hart raakt, zal mij aan mijn reet roesten.
Er wordt hier louter positief gepraat over elk type trein dat er is? Haal die stront eens uit je ogen joh.quote:Op maandag 7 september 2009 17:31 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Jouw mening kan me geen donder schelen. Waar ik mij aan erger is dat jij die mening op de totaal verkeerde plaats wil uiten. Fok! is opgedeeld in secties; en als jij een klacht over NS hebt, dan kan je dat beter in KLB laten horen dan hier, in het treinentopic, vol met treinliefhebbers.
Variaties. Ik heb ook mijn voorkeuren, echter jij hebt het over treinen in het algemeen, en ik denk niet dat de gemiddelde user hier blij mee zal zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 17:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Er wordt hier louter positief gepraat over elk type trein dat er is? Haal die stront eens uit je ogen joh.
Ik heb het niet over treinen in het algemeen, domme debiel. Ik reageer op de treinen die op de foto staan. Als je niet kunt lezen, moet je ook niet willen discussiëren. Lees nog eens terug zou ik zeggen.quote:Op maandag 7 september 2009 17:44 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Variaties. Ik heb ook mijn voorkeuren, echter jij hebt het over treinen in het algemeen, en ik denk niet dat de gemiddelde user hier blij mee zal zijn.
Ik haalde er anders uit dat-ie blij is dat Mat '64 eruit gaat en daar kan ik het alleen maar eens mee zijn.. Hoe dan ook, de gemiddelde user hier is ook niet blij met dat kinderachtig heen-en-weer geneuzelquote:Op maandag 7 september 2009 17:44 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Variaties. Ik heb ook mijn voorkeuren, echter jij hebt het over treinen in het algemeen, en ik denk niet dat de gemiddelde user hier blij mee zal zijn.
Het eerste wat ik op Amsterdam Sloterdijk op de mededelingenbord zag was dat er door logistieke problemen minder treinen reden tussen Amsterdam, Rotterdam en Brussel.quote:Op maandag 7 september 2009 18:05 schreef James1988 het volgende:
Lekker begin voor Fyra... +15 bij vertrek uit Amsterdam zojuist. Was 17.45, werd 18.00.
quote:Op maandag 7 september 2009 18:05 schreef James1988 het volgende:
Lekker begin voor Fyra... +15 bij vertrek uit Amsterdam zojuist. Was 17.45, werd 18.00.
Dat verklaart waarom ik onderweg een omgeleide IC zag.quote:Op maandag 7 september 2009 18:18 schreef James1988 het volgende:
Inmiddels staat we al 10 minuten stil bij Amsterdam Lelylaan met een defecte loc.
Gaat lekker, die Fyra
Volgens mij heeft Camiel dezelfde aantrekkingskracht als een zwarte kat op vrijdag de 13e.quote:Op maandag 7 september 2009 18:20 schreef Palmboom313 het volgende:
En in de Metro stond nog wel dat volgens Eurlings de HSL de auto ging verslaan
Er zit dan ook een verschil tussen de broodnodige Beneluxtrein met z'n stops op Den Haag HS, Dordrecht en Roosendaal of het totaal overbodige, achterlijke, kansloze Frya.quote:Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef zwahiel het volgende:
Het is nog gewoon de benelux hoor, met een nieuwe naam, die regeling gaat pas in met de komst van de nieuwe rijtuigen
En dat er weinig mensen in zitten is op zich wel opmerkelijk omdat de Benelux een van hoogste reizigerspercentages heeft van het gehele Nederlandse net...
De Beneluxtrein rijdt nog zijn oude vertrouwde route. Met een studenten-OV mag je gewoon met de Benelux meereizen als je dat wilt: die telt als een gewone intercity. Voor de Fyra (herkenbaar aan de grote Fyra-letters overal, en een hoop kaartjes in de trein over "Safety on board") moet je een toeslag betalen.quote:Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef zwahiel het volgende:
Het is nog gewoon de benelux hoor, met een nieuwe naam, die regeling gaat pas in met de komst van de nieuwe rijtuigen
En dat er weinig mensen in zitten is op zich wel opmerkelijk omdat de Benelux een van hoogste reizigerspercentages heeft van het gehele Nederlandse net...
Dat zou ik ook niet betalen, als ik al genoeg heb betaald aan die zinloze spoorlijn en hogesnelheidstrein via de belasting... Snap niet dat ze die toeslag ook nog durven te vragen ookquote:Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nederlanders blijven Nederlanders en hebben helemaal geen zin om een toeslag te betalen.
Anders open je even een topic in Klaagbaak. Louter positief praten hier, heb ik zojuist geleerd.quote:Op maandag 7 september 2009 18:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zit dan ook een verschil tussen de broodnodige Beneluxtrein met z'n stops op Den Haag HS, Dordrecht en Roosendaal of het totaal overbodige, achterlijke, kansloze Frya.
Daar heb je wel een punt.quote:Op maandag 7 september 2009 19:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Anders open je even een topic in Klaagbaak. Louter positief praten hier, heb ik zojuist geleerd.
De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.quote:Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Beneluxtrein rijdt nog zijn oude vertrouwde route. Met een studenten-OV mag je gewoon met de Benelux meereizen als je dat wilt: die telt als een gewone intercity. Voor de Fyra (herkenbaar aan de grote Fyra-letters overal, en een hoop kaartjes in de trein over "Safety on board") moet je een toeslag betalen.
Dat men de Benelux wil opheffen is gewoon een volslagen achterlijk besluit. Het is één van de oudste verbindingen die NS heeft, en die gewoon altijd bomvol zit. Het is puur goud wat ze daar hebben maar ze schieten 'm af voor een sprankelende maar volstrekt kansloze hogesnelheidstrein.
Als je op de introductiedag tijdens de spits niet eens een kwart bezetting krijgt, doe je in mijn ogen iets fout. Nederlanders blijven Nederlanders en hebben helemaal geen zin om een toeslag te betalen. We stappen liever in de klassieke IC of in de auto. Daar verander je weinig aan, zelfs niet met 30 minuten tijdwinst
Eurlings met z'n "de HSL gaat de auto verslaan"
Overigens: in Fyra gaat het licht steeds aan en uit. Dat is heel erg irritant.
Louter positief pratenquote:Op maandag 7 september 2009 19:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Anders open je even een topic in Klaagbaak. Louter positief praten hier, heb ik zojuist geleerd.
Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?quote:Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.
Ik zie m op het binnenhof al op een krukje staan achter een tafel en met zo'n hamer in de hand.quote:Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.
Als alles goed gaat, per dienstregeling 2011. Dat betekent dus effectief rond 13 december 2010.quote:Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef Peter het volgende:
Wanneer stopt de benelux? is dat definitief en zo ja, wat moet een andere vervoerder doen om die verbinding te mogen rijden?
Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.quote:Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
Volgens de NSHispeed website kan ik met m'n Studenten OV voor ¤3,00 van Rotterdam naar Schiphol, kan dit serieus kloppen of mankeert die website iets (dat is eerder regel dan uitzondering nl. ) ?
Die moet ook op het eerste het beste vliegtuig naar Siberië gezet worden.quote:Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?
Ik zie de 2 ministers al ruziën om geldquote:Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen.
En elke maand mogen we naar de stembussen.quote:Op maandag 7 september 2009 19:26 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld.
Dat heb ik er dan nog wel voor over, woensdag maar even een ritje maken danquote:Op maandag 7 september 2009 19:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.
'k Weet niet hoe serieus jouw plannen hiervoor zijn, maar wat het laten rijden van die Railjet betreft krijg je 100% steun van mijn kant uitquote:Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar
Kabinet danquote:Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef Duvel het volgende:
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen.
Pleeg gewoon een telefooncoup...quote:Op maandag 7 september 2009 20:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Staten-GeneraalWat maakt het ook uit trouwens
![]()
Klopt.. In de gratis testrit ook al een keerquote:Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Overigens: in Fyra gaat het licht steeds aan en uit. Dat is heel erg irritant.
Bron: http://www.gelderlander.n(...)euwe-stationshal.ecequote:Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal
Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.
Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.
In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.
Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.
Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.
Weet je wel waarin je heb gereden?quote:Op maandag 7 september 2009 15:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt.
Ja heerlijk man. Dagelijks die tering herrie, kut banken en bloedheet in de zomer. En gewoon het volle pond betalen om als vee vervoerd te worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet je wel waarin je heb gereden?Dat zijn Super V's. Het treintype waarin ik denk ik het minst in heb gezeten ( 4 ritjes totaal geloof ik)
Ik zou er een moord voor doen
quote:Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal
ARNHEM - Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.
Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.
In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.
Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.
Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.
Kijk eens een paar berichten boven jequote:Op dinsdag 8 september 2009 07:27 schreef Palmboom313 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel hopen dat het in de tussentijd niet weer duurder is geworden![]()
Zal daar ooit nog wat van komen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:47 schreef Duvel het volgende:
Omdat er een trein-info systeem in zou komen met TFT-schermen (zie ook de gaten in de wanden in de verbouwde koplopers). Dit systeem zou parallel lopen met het gestopte internet-in-de-trein project.
En wat moeten de blinde mensen dan?quote:NS kijkt naar voortbestaan Wizzl Boxtel
De Nederlandse Spoorwegen studeert op het voortbestaan van de gemakswinkel Wizzl (kiosk) bij het NS-station.
Op de ramen hangt al een briefje waarop klanten kunnen lezen dat per 1 oktober de losse kaartverkoop in de Wizzl stopt.
Bron: Brabantsch Dagblad
Hoorde hem gisteravond ook thv Gouda. vrouwlief zag hem wel, ik was te laat. Vanochtend voicemail afgeluisterd, junior stuiterde enthousiast door de telefoon dat hij een stoomtrein had gezien. Wederom bij Gouda. Schenen nog aardig wat passagiers in te zitten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:58 schreef bork het volgende:
lekker is dat, hoor ik gisterenavond om 23.30 een stoomfluit (van een stoomtrein) zegt mijn vriendin doodleuk, nee dat is op tv.
Breng ik bork-jr naar school, doe wat boodschappen hoor ik weer dat ding. Affijn om 12.45 bovenin de Dom weer een fluit! Kom ik eindelijk thuis om Somda te checken, hoor ik hem weer! alleen nu is ie vertrokken, 5 minuten te laat om op Blauwkapel te zijn.
Over welk station gaat dit?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:49 schreef greavy het volgende:
[..]
En wat moeten de blinde mensen dan?
Of de slecht ziende mensen?
Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!
Duits uitje:quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:08 schreef Duvel het volgende:
Geen idee, maar heb 'm nog wel door Utrecht zien komen. Achterop een bruine 2200.
Boxtel.quote:
quote:Op maandag 7 september 2009 22:24 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]
Zit die gast nou in zijn nakie
Had ze ook al in Hoorn zien staan. Ging waarschijnlijk niet helemaal goed, want hij stond bijna op de overweg,quote:
België is dan geen echt westers land natuurlijkquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je zou het bijna zeggen, maar nee, dat nog net niet. Maar dit is wel de mode in Polen. In de echt westerse landen ondenkbaar...
quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:23 schreef knars het volgende:
Mooi dat dat duitse feestje spreekt over de Zuid-Limburgse Stommtrein Maatschappij :-)
De Fyra reed stilletjes ons huisje voorbij (met nog geen 50 km/u). Wat deed dat onding in Gouda? Volgens Junior is het de "nieuwe Thalys", volgens vrouwlief "een lelijke trein met een lelijke neus". Soms krijg ik het idee dat ik ze best goed heb opgevoed.
Deze?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ohja, station Ekeren heeft nog een oud bordje op het pand
3 zelfsquote:En Sint-Mariaburg heeft ook nog een bordje zonder Sint staan, 2 verschillende dus
Is dat niet de geur van de remmen? Die brandende geur die jij beschrijft heb ik ook tijdens het testen geroken, maar pas nadat we al flink afgeremd warenquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het is mij opgevallen dat als Fyra-personeel voorbijloopt, dat het dan naar een tapijtzaak ruikt.
En als de trein een tijdje 160 heeft gereden, begint het binnen toch wel enigszins te stinken naar brandend rubber of heet staal ofzo, ik kan de geur niet goed thuisbrengen. Hoe dan ook, lijkt me niet de bedoeling.
Klinkt wel alsof er Carbon onderdelen op zitten.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef thatsme het volgende:
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker
quote:Op woensdag 9 september 2009 10:40 schreef Duvel het volgende:
Remblokken zijn van een of ander sintermateriaal gemaakt. Die kunnen goed stinken.
Ik heb die stoomtrein gefotografeerd op Rtd, beeld komt later.
Wanneer was jij op alkmaar noordquote:Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Die smiley dr ook bij xD.
Uh, nog nooit geweestquote:Op woensdag 9 september 2009 17:31 schreef RubenK het volgende:
[..]
Wanneer was jij op alkmaar noorddeze heb ik 6 maanden geleden wel eens gefoto'd
Vertraging in het weekeinde.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Die smiley dr ook bij xD.
Incompetente pipo's ook alweer.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:10 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb vanmiddag met Fyra een retourtje R'dam - Schiphol gedaan (resp. 12:00 en 14:02 uur vertrek). 'k Had eigenlijk in Rotterdam al een foto moeten maken van Spoor 11 en Spoor 9, want dat contrast was echt prachtig. Beide een intercity naar Amsterdam, Fyra op het lege spoor 11 terwijl spoor 9 echt stampvol stond. Beide ritten in de middelste bak gezeten en ik hoef geen statistiekwonder te zijn om te durven zeggen dat de trein amper 10% gevuld was. Epic Fail![]()
Al was onze vrouwelijke trainmanager wel een schatje.
Ohja, ook leuk aan de NS Infobalie in Eindhoven.
o "Kan ik ook bij u terecht met een vraag over Fyra?"
- "Over watte?"
o "Fyra.. de hogesnelheidslijn, jeweetz?"
- "Oh dat.. Neuh, daar weet niemand hier iets vanaf."
o "![]()
"
ICM heeft naar mijn weten schijfremmen.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef thatsme het volgende:
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker
De NS heeft eindelijk begrepen dat mensen niet graag als vee tegen elkaar aan gedrukt in de Beneluxtrein vervoerd willen worden?quote:Op woensdag 9 september 2009 20:15 schreef Gutz het volgende:
Vanmiddag vertrok er een extra intercity naar Roosendaal vanuit Rotterdam 4 minuten later dan de Internationale... Dus Internationale om 13:55 en Intercity om 13:59 vanaf spoor 7,
Iemand een idee waarom? Willen ze kijken of deze de internationale kan vervangen en dan zeggen dat er niet genoeg mensen inzitten om een trein minder te laten rijden. Terwijl er een trein 4 minuten eerder voor kwam rijden...
Ik vandaag ook zo'n brak filmpje gemaakt van een vertrekkende 11.8 met I10.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:29 schreef James1988 het volgende:
Dat NS van de Benelux af wil is allang bekend, daarom krijg je nu ook dit soort geintjes zoals een extra stam die uit wat overtollige bakken ICRm is samengesteld, en dat er nu zelfs een stam met I10-rijtuigen van de NMBS rijdt. Dat de 11.8'jes er zo goed als allemaal uit zijn is wel mooi natuurlijk... herriemakende onbetrouwbare meuk.
Hebben die ICL's bioreactoren of zo?quote:Dat er vervolgens nog flink wat stellen ICL staan bij Amsterdam, waarmee je volgens mij in principe ook de HSL mee op zou kunnen, daar hoor je dan weer niks over. Het nut van een extra IC naar Roosendaal 4 minuten na de Benelux ontgaat mij dan weer wel...
Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden...quote:Op woensdag 9 september 2009 22:24 schreef ReisT het volgende:
Ook zoiets: welke idioot heeft bedacht om uitgerekend in het tweede weekend van september tussen Utrecht en Geldermalsen aan het spoor te gaan werken? Normaal gesproken zou er zaterdag met 8 bakken DDAR gependeld worden tussen Utrecht en Tiel, voor de massa bezoekers van het fruitcorso en Appelpop, maar nu moeten we dus met ze allen met de bus...
Die roltrappen zitten inderdaad precies op de perrons waar in de toekomst de hogesnelheidstreinen komen. Goed hè, integraal ontwerpen.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden...
Het valt me trouwens wel op dat ze heel erg ver gaan in het comfortabel maken van het reizen met de Fyra. Op Rotterdam hebben ze speciaal een roltrap aangelegd op de loopbrug bij het perron van de Fyra, en op Schiphol zijn de bankjes op het Fyraperron bekleed met een rood plastic... ding...
In principe is het zo dat vanaf 1 oktober bij alle Wizzls (of tegenwoordig reizigerskiosken) waar nu nog twee kassa's zijn voor kaartverkoop, er eentje moet sluiten. Ergens in 2010 stopt het helemaal met de kaartverkoop. Waarom Boxtel dan anders is, weet ik niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:49 schreef greavy het volgende:
[..]
En wat moeten de blinde mensen dan?
Of de slecht ziende mensen?
Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!
Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaartquote:Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef MetalMike het volgende:
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
quote:Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaart
En het loket, ach, dat sluiten we ook maar, het was de afgelopen jaren zo rustig....quote:Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef MetalMike het volgende:
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |