abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:30:36 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72439241

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  Redactie Sport vrijdag 4 september 2009 @ 18:35:14 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72439395
Bijna treinbotsing HSL

Wazig verhaal...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72439656
Nou ik ga het maar weer eens proberen hier.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is dan de hele naam?
[..]

Dat is een Talgo-trein. In Berlijn staan ook een aantal van dat soort garnituren op een rangeerterrein.
[..]

Naast het S+U Bahnhof Warschauer Strasse bevindt zich de Talgo onderhoudswerkplaats. Hier worden de nachttreinen uit München (Talgo) en Parijs (CitynightLine) overdag schoongemaakt en gereed gemaakt voor de terugreis. De rangeerlok 346 995 is eigendom van DB Autozug en rangeert al naar gelang dit nodig is op het terrein. Dinsdag 11 augustus 2009

en

Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december zal het Talgo-materieel verdwijnen uit de reizigersdienst tussen München en Berlijn v.v. Donderdag 13 augustus 2009
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:46:05 #4
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72439716
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Bijna treinbotsing HSL

Wazig verhaal...
Nogal ja.
pi_72439866
Zug

Leuke plaatjes Je hebt meer he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:54:18 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72439936
Volgens mij is dat net zo'n hoax als dat verhaal over de mensen die zouden zijn meegereden met een proefrit over de HSL waar de machinist enzo verder niets vanaf wist.
  Redactie Sport vrijdag 4 september 2009 @ 18:56:48 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72440006
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:54 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is dat net zo'n hoax als dat verhaal over de mensen die zouden zijn meegereden met een proefrit over de HSL waar de machinist enzo verder niets vanaf wist.
nouja, de machinist van de dinsdagmiddagrit wist vooraf niet dat ie met passagiers zou gaan rijden, hij dacht gewoon de lege trein te gaan rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 19:01:00 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72440101
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou ik ga het maar weer eens proberen hier.
[..]

[ afbeelding ]
Naast het S+U Bahnhof Warschauer Strasse bevindt zich de Talgo onderhoudswerkplaats. Hier worden de nachttreinen uit München (Talgo) en Parijs (CitynightLine) overdag schoongemaakt en gereed gemaakt voor de terugreis. De rangeerlok 346 995 is eigendom van DB Autozug en rangeert al naar gelang dit nodig is op het terrein. Dinsdag 11 augustus 2009

en
[ afbeelding ]
Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december zal het Talgo-materieel verdwijnen uit de reizigersdienst tussen München en Berlijn v.v. Donderdag 13 augustus 2009
Goeie binnenkomer
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:02:22 #9
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72440147
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Bijna treinbotsing HSL

Wazig verhaal...
De Telegraaf berichtte erover, er zal achteraf toch niet zo heel veel aan de hand zijn...
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:02:29 #10
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72440269
Dokter flash dit had ik toch niet verwacht.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 @ 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Thalys ja. De Benelux moet nog steeds via Den Haag HS.
Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:06:59 #12
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72440309
We hebben in ieder geval wel een nieuwe in het midden...
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:08:32 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72440359
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_72440367
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:06 schreef belangenberenkuil het volgende:
Dokter flash dit had ik toch niet verwacht.
[..]

Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys.
Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72440382
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Utrecht Biltstraat Or whatever is left of it
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72440405
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?
Omdat ik hier moest zijn.

vaste lezer van dit topic.
pi_72440484
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
dag
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:13:39 #18
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72440517
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:12 schreef Peter het volgende:
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
Oh, dat is de koffiemaffia uit Seattle.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:14:06 #19
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_72440529
Ik heb een voordeelurenabonnement afgesloten en daarbij twee dagkaarten gekregen, die t/m 30 september "alleen in de voordeeluren" te gebruiken zijn.
In de begeleidende brief staat dat het om twee gratis reisdagen gaat en dat ik de dagkaarten mag gebruiken in combinatie met mijn voordeelurenabonnement.
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
It's not a lie, if you believe
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:16:24 #20
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72440605
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?
Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier.

Straks pakt hij de auto en kun je hem nooit weer terugwinnen. Voorzichtig daarmee...
pi_72440621
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier.

Straks pakt hij de auto en kun je hem nooit weer terugwinnen. Voorzichtig daarmee...
Evangelist
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72440647
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:12 schreef Peter het volgende:
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
Ik hou ook niet van koffie maar die geur vind altijd wel even lekker bij de DE fabriek.


Zug leuk dat je weer terug bent, al heb ik niks gemist van de platen ieder geval want ik keek gewoon af en toe op je website.
............................
pi_72440665
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:14 schreef 18konijn het volgende:
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meer Goeie reis morgen

Waar ga je heen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:19:37 #24
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72440705
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:14 schreef 18konijn het volgende:
Ik heb een voordeelurenabonnement afgesloten en daarbij twee dagkaarten gekregen, die t/m 30 september "alleen in de voordeeluren" te gebruiken zijn.
In de begeleidende brief staat dat het om twee gratis reisdagen gaat en dat ik de dagkaarten mag gebruiken in combinatie met mijn voordeelurenabonnement.
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
Misschien de site www.ns.nl?
pi_72440748
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:10 schreef belangenberenkuil het volgende:

[..]

Omdat ik hier moest zijn.

vaste lezer van dit topic.
Kee En ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.

Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:24:53 #26
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72440891
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kee En ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.

Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
Ik ben benieuwd of het net zo geruisloos gaat als bij de zuiderburen. We hebben niets van ze gehoord, het HSL-traject daar is dus betrouwbaar vermoed ik.

Camping ging financieel stuk.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:26:37 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72440962
Zug met je mooie platen Welcome back

Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
pi_72440995
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kee En ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.

Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
Mooi dan zijn we eruit.

Naar utrecht komen vanuit bingelrade? via de rondweg van eindhoven? Dat is net zo iets als op zwarte zaterdag door parijs willen.

Mij veel te ver, en me nicht heeft een house warming party(van de vrouw moeten we gaan), dus helaas.
pi_72440997
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Camping ging financieel stuk.
Je meent het

Maar goed, wanneer gaat die stinkfyra in het weekend rijden? Eerder begin ik er niet aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:28:50 #30
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72441036
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:
Zug met je mooie platen Welcome back

Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
De redactieleden van De Telegraaf vielen massaal in slaap bij de natuurkundelessen. Of hun natuurkundedocenten waren onbevoegd.

Het duurt enkele kilometers voordat een trein op kruissnelheid komt of afremt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:29:29 #31
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72441059
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je meent het

Maar goed, wanneer gaat die stinkfyra in het weekend rijden? Eerder begin ik er niet aan.
Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december?

Meneertje ongeduld.
pi_72441093
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december?

Meneertje ongeduld.
Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:35:13 #33
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72441242
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij
Ik probeer nog een gaatje in mijn agenda te vinden, het gaat nogal moeilijk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 19:38:13 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72441350
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij
Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele traject
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:42:44 #35
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72441504
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele traject
Nou, dan wil ik wel een zaterdagje Amsterdam-Antwerpen doen.

Ik kan alleen op zaterdag 19 december en zondag 20 december, 21 t/m 24 december reis ik van/naar het hoge Noorden.
pi_72441660
Waar hebben we die hele KUTfyra eigenlijk ooit bij nodig?? Veel duurder dan de BNL, veel trager dan de Thalys. Wie zit er op dat ding te wachten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72442096
Doe mij maar een TVP.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:59:54 #38
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_72442110
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meer Goeie reis morgen

Waar ga je heen?
Richting Maastricht...
Maar als ik je goed begrijp is het dus niet van belang dat mijn vrouw zelf geen voordeelurenabonnement heeft en kan zij die dagkaart ook gebruiken als ze samen met mij reist?
It's not a lie, if you believe
pi_72442195
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:59 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Richting Maastricht...
Maar als ik je goed begrijp is het dus niet van belang dat mijn vrouw zelf geen voordeelurenabonnement heeft en kan zij die dagkaart ook gebruiken als ze samen met mij reist?
Je kunt tot 3 mensen met korting meenemen met je voordeelurenabo
pi_72442283
google "Samenreiskorting"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:10:51 #41
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_72442450
Ja, dan vind ik dus:
"Samenreiskorting wordt gegeven op de volgende kaartsoorten: Enkele reis, Dagretour en Weekendretour"
Daar staat "dagkaart" niet bij.
De vraag is dus eigenlijk: mag mijn vrouw zo'n voordeelurendagkaart gebruiken zonder zelf een voordeelurenabonnement te hebben?
It's not a lie, if you believe
pi_72442562
Wat een honden

Vlgs mij mag dat gewoon hoor Toch? Nou weet ik het ook niet meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:17:14 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72442690
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar hebben we die hele KUTfyra eigenlijk ooit bij nodig?? Veel duurder dan de BNL, veel trager dan de Thalys. Wie zit er op dat ding te wachten?
Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt?
pi_72442989
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt?
Nou, misschien wel ja. Ik bedoel, de Benelux is nu al kut met peren, de vervoersvraag zal er niet minder op worden, het aanbod alleen wel, voor een prijs die niemand meer kan of wil opbrengen. Vergeet niet dat de Benelux gaat verdwijnen zodra de Fyra volledig in de vaart ligt. Ik denk dat veel mensen dan liever met de auto gaan ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:27:09 #45
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72443037
Als de NS geen lessen trekt uit de Eurostar, die met de jaren goedkoper wordt, dan zit er inderdaad geen kat meer in de Fyra.
pi_72443425
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:
Zug met je mooie platen Welcome back

Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:38:59 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72443475
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel.
Wie heeft er nu gelijk dan?
pi_72444461
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wie heeft er nu gelijk dan?
Ik ga toch voor het IVW verhaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:20:52 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72444982
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ga toch voor het IVW verhaal
Daar kun je nog lang op wachten...
pi_72445078
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daar kun je nog lang op wachten...
vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')