quote:Op donderdag 3 september 2009 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is dan de hele naam?
[..]
Dat is een Talgo-trein. In Berlijn staan ook een aantal van dat soort garnituren op een rangeerterrein.
[..]
Nogal ja.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Bijna treinbotsing HSL
Wazig verhaal...
nouja, de machinist van de dinsdagmiddagrit wist vooraf niet dat ie met passagiers zou gaan rijden, hij dacht gewoon de lege trein te gaan rijden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:54 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij is dat net zo'n hoax als dat verhaal over de mensen die zouden zijn meegereden met een proefrit over de HSL waar de machinist enzo verder niets vanaf wist.
Goeie binnenkomerquote:Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou ik ga het maar weer eens proberen hier.
[..]
[ afbeelding ]
Naast het S+U Bahnhof Warschauer Strasse bevindt zich de Talgo onderhoudswerkplaats. Hier worden de nachttreinen uit München (Talgo) en Parijs (CitynightLine) overdag schoongemaakt en gereed gemaakt voor de terugreis. De rangeerlok 346 995 is eigendom van DB Autozug en rangeert al naar gelang dit nodig is op het terrein. Dinsdag 11 augustus 2009
en
[ afbeelding ]
Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december zal het Talgo-materieel verdwijnen uit de reizigersdienst tussen München en Berlijn v.v. Donderdag 13 augustus 2009
De Telegraaf berichtte erover, er zal achteraf toch niet zo heel veel aan de hand zijn...quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Bijna treinbotsing HSL
Wazig verhaal...
Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys.quote:Op vrijdag 4 september 2009 @ 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Thalys ja. De Benelux moet nog steeds via Den Haag HS.
Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:06 schreef belangenberenkuil het volgende:
Dokter flash dit had ik toch niet verwacht.
[..]
Een spoormarloot zoals jij moet toch weten dat alleen de fyra gaat rijden en niet de thalys.![]()
Utrecht Biltstraatquote:
Omdat ik hier moest zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?
Oh, dat is de koffiemaffia uit Seattle.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:12 schreef Peter het volgende:
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kom je me helemaal hier opzoeken n.a.v. een reactie op de FP?
Evangelistquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doe eens niet zo bot tegen een nieuwe passagier.
Straks pakt hij de auto en kun je hem nooit weer terugwinnen. Voorzichtig daarmee...
Ik hou ook niet van koffie maar die geur vind altijd wel even lekker bij de DE fabriek.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:12 schreef Peter het volgende:
Wanneer je Utrecht binnen rijdt krijg je altijd gratis het aroma van verse koffie in je neus.. en ik houd niet eens van koffie
Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meerquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:14 schreef 18konijn het volgende:
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
Misschien de site www.ns.nl?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:14 schreef 18konijn het volgende:
Ik heb een voordeelurenabonnement afgesloten en daarbij twee dagkaarten gekregen, die t/m 30 september "alleen in de voordeeluren" te gebruiken zijn.
In de begeleidende brief staat dat het om twee gratis reisdagen gaat en dat ik de dagkaarten mag gebruiken in combinatie met mijn voordeelurenabonnement.
Nu wil ik die dagkaarten tegelijk gebruiken, namelijk een voor mijzelf en een voor mijn vrouw, in combinatie dus met mijn voordeelurenabonnement. Nu twijfel ik opeens of dat wel mag. Ik wil morgen weg en de klantenservice is dicht... Weet iemand het antwoord?
Keequote:Op vrijdag 4 september 2009 19:10 schreef belangenberenkuil het volgende:
[..]
Omdat ik hier moest zijn.
vaste lezer van dit topic.
Ik ben benieuwd of het net zo geruisloos gaat als bij de zuiderburen. We hebben niets van ze gehoord, het HSL-traject daar is dus betrouwbaar vermoed ik.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KeeEn ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.
Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
Mooi dan zijn we eruit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KeeEn ik denk idd dat je gelijk hebt, dat de Thalys pas in december over de HSL gaat. Maar nog steeds gaat maandag niet "de trein naar Brussel" over de HSL. De Fyra rijdt maar tot Rotterdam.
Kom je morgen nog naar de meet in de Stairway? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele gedoe rondom de camping
Je meent hetquote:
De redactieleden van De Telegraaf vielen massaal in slaap bij de natuurkundelessen. Of hun natuurkundedocenten waren onbevoegd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:
Zug met je mooie platenWelcome back
Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je meent het![]()
Maar goed, wanneer gaat die stinkfyra in het weekend rijden? Eerder begin ik er niet aan.
Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbijquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kun je niet wachten tot de tweede zondag van december?
Meneertje ongeduld.
Ik probeer nog een gaatje in mijn agenda te vinden, het gaat nogal moeilijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij
Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele trajectquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dat nog enigszins realistische introductietarief voorbij
Nou, dan wil ik wel een zaterdagje Amsterdam-Antwerpen doen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, met de Thalys zoef je gelijk over het hele traject
Richting Maastricht...quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je dagkaarten hebt voor voordeeluren, dan mag je daarmee doordeweeks na 9:00 reizen en in het weekend de hele dag. In juli en augustus mocht het ook doordeweeks de hele dag, maar dat telt niet meerGoeie reis morgen
![]()
Waar ga je heen?
Je kunt tot 3 mensen met korting meenemen met je voordeelurenaboquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:59 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Richting Maastricht...
Maar als ik je goed begrijp is het dus niet van belang dat mijn vrouw zelf geen voordeelurenabonnement heeft en kan zij die dagkaart ook gebruiken als ze samen met mij reist?
Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar hebben we die hele KUTfyra eigenlijk ooit bij nodig?? Veel duurder dan de BNL, veel trager dan de Thalys. Wie zit er op dat ding te wachten?
Nou, misschien wel ja. Ik bedoel, de Benelux is nu al kut met peren, de vervoersvraag zal er niet minder op worden, het aanbod alleen wel, voor een prijs die niemand meer kan of wil opbrengen. Vergeet niet dat de Benelux gaat verdwijnen zodra de Fyra volledig in de vaart ligt. Ik denk dat veel mensen dan liever met de auto gaan ja.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Vrees jij dat de HSL-Zuid een Grande Travaille Inutile wordt?
Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:26 schreef James1988 het volgende:
Zug met je mooie platenWelcome back
Het verhaaltje op http://funtestic.blogspot.com/ lijkt me trouwens een redelijk waarschijnlijke verklaring. Waarschijnlijker dan die Telegraaf-bagger.
Wie heeft er nu gelijk dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Het verhaal van die blog past echter totaal niet bij het nieuwsbericht van het IVW. Het bericht in de Telegraaf daarentegen wel.
vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar kun je nog lang op wachten...
Lijkt me lastig, want het is beide kut met perenquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...
Dat is net hetzelfde als tussen Saddam en Mugabe kiezen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vast wel. Maar qua geloofwaardigheid tussen een schreeuwblog en een IVW-bericht kiezen? Mwoa...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me lastig, want het is beide kut met peren
Leggen jullie ook even uit waar dat wantrouwen jegens IVW op gestoeld is?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is net hetzelfde als tussen Saddam en Mugabe kiezen.
ze zijn beiden niet objectiefquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Leggen jullie ook even uit waar dat wantrouwen jegens IVW op gestoeld is?
Die pipo helemaal flippen natuurlijk. "VRAAG HET MIJ DAN NIETquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:44 schreef patatmetfriet het volgende:
Laatst stond ik op Almere Buiten, moest ik naar Bilthoven en werd ik door zo'n pipo ook gewoon de trein richting Weesp in gebonjourd, terwijl er vijf minuten later een stopper kwam die me naar Overvecht zou kunnen brengen. Gelukkig was ik eigenwijs, checkte ik het nog even en kon ik op Almere Centrum de goede trein nog pakken. Maar toch.
En dat ik dat op jouw blauwe ogen aanneemquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze zijn beiden niet objectief
Ik heb mijn kleur in ieder geval meequote:Op vrijdag 4 september 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat ik dat op jouw blauwe ogen aanneem
En zonder krantje had die conducteur die passagiere gespaard zeker?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:44 schreef patatmetfriet het volgende:
Om mezelf maar even te quoten:
"Voeten op de bank is ook mét krantje niet toegestaan mevrouw!" Sinds wanneer dát?! @ NS to the B
Dikke FAIL!quote:en
Luister nooit naar ns-personeel. Gelukkig weet patatmetfriet het beter. Iemand met de sneltrein van 40 naar den haag hs willen sturen terwijl er om 29 een intercity gaat, falers! @ Ams
Krijgen de conducteurs wel een jaarlijkse APK?quote:Ergernissen alom de laatste dagen, ik weet niet waar de die conducteurs vandaan trekken heden ten dage, maar het is kwalitatief nul.
Laatst stond ik op Almere Buiten, moest ik naar Bilthoven en werd ik door zo'n pipo ook gewoon de trein richting Weesp in gebonjourd, terwijl er vijf minuten later een stopper kwam die me naar Overvecht zou kunnen brengen. Gelukkig was ik eigenwijs, checkte ik het nog even en kon ik op Almere Centrum de goede trein nog pakken. Maar toch.
Barneveld Noord. Verkeerde topic trouwensquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef KapiteinT het volgende:
Tijd voor een raadsel als TVP...
[ afbeelding ]
Op welk station ben ik beland tijdens de beruchte Koninginnedag?
Je bedoelt de stoptreinen? Sinds 14 juni dacht ikquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:41 schreef Christiaan het volgende:
Sinds wanneer is in Tilburg alles zo omgegooid qua treinen? Andere routes en zo
En op welk station bevond ik me op EXACT hetzelfde moment?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef KapiteinT het volgende:
Tijd voor een raadsel als TVP...
[ afbeelding ]
Op welk station ben ik beland tijdens de beruchte Koninginnedag?
En de IC die niet meer naar Zwolle maar Arnhemquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je bedoelt de stoptreinen? Sinds 14 juni dacht ik
Hint: Ook iedereen in mijn trein had het over de aanslagquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef KapiteinT het volgende:
Was wel bijzonder om te zienhoren dat IEDEREEN in de trein van Amersfoort naar Amsterdam het over de aanslag had.
Haha, inderdaad precies op dezelfde minuut genomen. Helaas ben ik niet goed in buitenlandse stations, dus ik heb geen flauw idee.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En op welk station bevond ik me op EXACT hetzelfde moment?![]()
[ afbeelding ]
Ik was onderweg met de NVBS-Koninginnedagrit door Wallonië. Hier staat de trein stil in Spontin aan de Chemin de fer du Bocqquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Haha, inderdaad precies op dezelfde minuut genomen. Helaas ben ik niet goed in buitenlandse stations, dus ik heb geen flauw idee.
IC Zwolle-Roosendaal via Arnhem-Den Bosch-Tilburg rijdt nog gewoon, hoewel er in de vakantie drie weken lang werkzaamheden zijn geweest waardoor ie tot Oss of Nijmegen reed. De IC Venlo-Den Haag is ook niks anders aan voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:51 schreef Christiaan het volgende:
[..]
En de IC die niet meer naar Zwolle maar Arnhem
gaat, en de een IC naar Venlo.
Den Haag HS (ook station waar de sneltrein via H-A stopt). Waarom die site te lui is om de juiste, actuele, foto erbij te regelen? Geen idee.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat staat er op die CTA, behalve Eindhoven? Ik meen ook Heemstede-Aerdenhout te zien staan op de bovenste regel... Dit lijkt toch meer dan sterk op station Haarlem? Of weet iemand beter?
klopt niet want als die IC door een rood sein gereden zou zijn zou automatisch heb blok bezet gemeld worden en het sein voor de HST wegvallen aangezien op ATB-EG zittenquote:Op vrijdag 4 september 2009 18:35 schreef dennistd het volgende:
Reizigers: bijna treinbotsing HSL
Wazig verhaal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |