Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?quote:Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.
Ik zie m op het binnenhof al op een krukje staan achter een tafel en met zo'n hamer in de hand.quote:Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.
Als alles goed gaat, per dienstregeling 2011. Dat betekent dus effectief rond 13 december 2010.quote:Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef Peter het volgende:
Wanneer stopt de benelux? is dat definitief en zo ja, wat moet een andere vervoerder doen om die verbinding te mogen rijden?
Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.quote:Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
Volgens de NSHispeed website kan ik met m'n Studenten OV voor ¤3,00 van Rotterdam naar Schiphol, kan dit serieus kloppen of mankeert die website iets (dat is eerder regel dan uitzondering nl. ) ?
Die moet ook op het eerste het beste vliegtuig naar Siberië gezet worden.quote:Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?
Ik zie de 2 ministers al ruziën om geldquote:Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen.
En elke maand mogen we naar de stembussen.quote:Op maandag 7 september 2009 19:26 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld.
Dat heb ik er dan nog wel voor over, woensdag maar even een ritje maken danquote:Op maandag 7 september 2009 19:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.
'k Weet niet hoe serieus jouw plannen hiervoor zijn, maar wat het laten rijden van die Railjet betreft krijg je 100% steun van mijn kant uitquote:Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar
Kabinet danquote:Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef Duvel het volgende:
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen.
Pleeg gewoon een telefooncoup...quote:Op maandag 7 september 2009 20:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Staten-GeneraalWat maakt het ook uit trouwens
![]()
Klopt.. In de gratis testrit ook al een keerquote:Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Overigens: in Fyra gaat het licht steeds aan en uit. Dat is heel erg irritant.
Bron: http://www.gelderlander.n(...)euwe-stationshal.ecequote:Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal
Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.
Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.
In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.
Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.
Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.
Weet je wel waarin je heb gereden?quote:Op maandag 7 september 2009 15:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt.
Ja heerlijk man. Dagelijks die tering herrie, kut banken en bloedheet in de zomer. En gewoon het volle pond betalen om als vee vervoerd te worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet je wel waarin je heb gereden?Dat zijn Super V's. Het treintype waarin ik denk ik het minst in heb gezeten ( 4 ritjes totaal geloof ik)
Ik zou er een moord voor doen
quote:Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal
ARNHEM - Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.
Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.
In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.
Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.
Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.
Kijk eens een paar berichten boven jequote:Op dinsdag 8 september 2009 07:27 schreef Palmboom313 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel hopen dat het in de tussentijd niet weer duurder is geworden![]()
Zal daar ooit nog wat van komen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:47 schreef Duvel het volgende:
Omdat er een trein-info systeem in zou komen met TFT-schermen (zie ook de gaten in de wanden in de verbouwde koplopers). Dit systeem zou parallel lopen met het gestopte internet-in-de-trein project.
En wat moeten de blinde mensen dan?quote:NS kijkt naar voortbestaan Wizzl Boxtel
De Nederlandse Spoorwegen studeert op het voortbestaan van de gemakswinkel Wizzl (kiosk) bij het NS-station.
Op de ramen hangt al een briefje waarop klanten kunnen lezen dat per 1 oktober de losse kaartverkoop in de Wizzl stopt.
Bron: Brabantsch Dagblad
Hoorde hem gisteravond ook thv Gouda. vrouwlief zag hem wel, ik was te laat. Vanochtend voicemail afgeluisterd, junior stuiterde enthousiast door de telefoon dat hij een stoomtrein had gezien. Wederom bij Gouda. Schenen nog aardig wat passagiers in te zitten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:58 schreef bork het volgende:
lekker is dat, hoor ik gisterenavond om 23.30 een stoomfluit (van een stoomtrein) zegt mijn vriendin doodleuk, nee dat is op tv.
Breng ik bork-jr naar school, doe wat boodschappen hoor ik weer dat ding. Affijn om 12.45 bovenin de Dom weer een fluit! Kom ik eindelijk thuis om Somda te checken, hoor ik hem weer! alleen nu is ie vertrokken, 5 minuten te laat om op Blauwkapel te zijn.
Over welk station gaat dit?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:49 schreef greavy het volgende:
[..]
En wat moeten de blinde mensen dan?
Of de slecht ziende mensen?
Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!
Duits uitje:quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:08 schreef Duvel het volgende:
Geen idee, maar heb 'm nog wel door Utrecht zien komen. Achterop een bruine 2200.
Boxtel.quote:
quote:Op maandag 7 september 2009 22:24 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]
Zit die gast nou in zijn nakie
Had ze ook al in Hoorn zien staan. Ging waarschijnlijk niet helemaal goed, want hij stond bijna op de overweg,quote:
België is dan geen echt westers land natuurlijkquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je zou het bijna zeggen, maar nee, dat nog net niet. Maar dit is wel de mode in Polen. In de echt westerse landen ondenkbaar...
quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:23 schreef knars het volgende:
Mooi dat dat duitse feestje spreekt over de Zuid-Limburgse Stommtrein Maatschappij :-)
De Fyra reed stilletjes ons huisje voorbij (met nog geen 50 km/u). Wat deed dat onding in Gouda? Volgens Junior is het de "nieuwe Thalys", volgens vrouwlief "een lelijke trein met een lelijke neus". Soms krijg ik het idee dat ik ze best goed heb opgevoed.
Deze?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ohja, station Ekeren heeft nog een oud bordje op het pand
3 zelfsquote:En Sint-Mariaburg heeft ook nog een bordje zonder Sint staan, 2 verschillende dus
Is dat niet de geur van de remmen? Die brandende geur die jij beschrijft heb ik ook tijdens het testen geroken, maar pas nadat we al flink afgeremd warenquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het is mij opgevallen dat als Fyra-personeel voorbijloopt, dat het dan naar een tapijtzaak ruikt.
En als de trein een tijdje 160 heeft gereden, begint het binnen toch wel enigszins te stinken naar brandend rubber of heet staal ofzo, ik kan de geur niet goed thuisbrengen. Hoe dan ook, lijkt me niet de bedoeling.
Klinkt wel alsof er Carbon onderdelen op zitten.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef thatsme het volgende:
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker
quote:Op woensdag 9 september 2009 10:40 schreef Duvel het volgende:
Remblokken zijn van een of ander sintermateriaal gemaakt. Die kunnen goed stinken.
Ik heb die stoomtrein gefotografeerd op Rtd, beeld komt later.
Wanneer was jij op alkmaar noordquote:Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Die smiley dr ook bij xD.
Uh, nog nooit geweestquote:Op woensdag 9 september 2009 17:31 schreef RubenK het volgende:
[..]
Wanneer was jij op alkmaar noorddeze heb ik 6 maanden geleden wel eens gefoto'd
Vertraging in het weekeinde.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
Die smiley dr ook bij xD.
Incompetente pipo's ook alweer.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:10 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb vanmiddag met Fyra een retourtje R'dam - Schiphol gedaan (resp. 12:00 en 14:02 uur vertrek). 'k Had eigenlijk in Rotterdam al een foto moeten maken van Spoor 11 en Spoor 9, want dat contrast was echt prachtig. Beide een intercity naar Amsterdam, Fyra op het lege spoor 11 terwijl spoor 9 echt stampvol stond. Beide ritten in de middelste bak gezeten en ik hoef geen statistiekwonder te zijn om te durven zeggen dat de trein amper 10% gevuld was. Epic Fail![]()
Al was onze vrouwelijke trainmanager wel een schatje.
Ohja, ook leuk aan de NS Infobalie in Eindhoven.
o "Kan ik ook bij u terecht met een vraag over Fyra?"
- "Over watte?"
o "Fyra.. de hogesnelheidslijn, jeweetz?"
- "Oh dat.. Neuh, daar weet niemand hier iets vanaf."
o "![]()
"
ICM heeft naar mijn weten schijfremmen.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef thatsme het volgende:
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker
De NS heeft eindelijk begrepen dat mensen niet graag als vee tegen elkaar aan gedrukt in de Beneluxtrein vervoerd willen worden?quote:Op woensdag 9 september 2009 20:15 schreef Gutz het volgende:
Vanmiddag vertrok er een extra intercity naar Roosendaal vanuit Rotterdam 4 minuten later dan de Internationale... Dus Internationale om 13:55 en Intercity om 13:59 vanaf spoor 7,
Iemand een idee waarom? Willen ze kijken of deze de internationale kan vervangen en dan zeggen dat er niet genoeg mensen inzitten om een trein minder te laten rijden. Terwijl er een trein 4 minuten eerder voor kwam rijden...
Ik vandaag ook zo'n brak filmpje gemaakt van een vertrekkende 11.8 met I10.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:29 schreef James1988 het volgende:
Dat NS van de Benelux af wil is allang bekend, daarom krijg je nu ook dit soort geintjes zoals een extra stam die uit wat overtollige bakken ICRm is samengesteld, en dat er nu zelfs een stam met I10-rijtuigen van de NMBS rijdt. Dat de 11.8'jes er zo goed als allemaal uit zijn is wel mooi natuurlijk... herriemakende onbetrouwbare meuk.
Hebben die ICL's bioreactoren of zo?quote:Dat er vervolgens nog flink wat stellen ICL staan bij Amsterdam, waarmee je volgens mij in principe ook de HSL mee op zou kunnen, daar hoor je dan weer niks over. Het nut van een extra IC naar Roosendaal 4 minuten na de Benelux ontgaat mij dan weer wel...
Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden...quote:Op woensdag 9 september 2009 22:24 schreef ReisT het volgende:
Ook zoiets: welke idioot heeft bedacht om uitgerekend in het tweede weekend van september tussen Utrecht en Geldermalsen aan het spoor te gaan werken? Normaal gesproken zou er zaterdag met 8 bakken DDAR gependeld worden tussen Utrecht en Tiel, voor de massa bezoekers van het fruitcorso en Appelpop, maar nu moeten we dus met ze allen met de bus...
Die roltrappen zitten inderdaad precies op de perrons waar in de toekomst de hogesnelheidstreinen komen. Goed hè, integraal ontwerpen.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden...
Het valt me trouwens wel op dat ze heel erg ver gaan in het comfortabel maken van het reizen met de Fyra. Op Rotterdam hebben ze speciaal een roltrap aangelegd op de loopbrug bij het perron van de Fyra, en op Schiphol zijn de bankjes op het Fyraperron bekleed met een rood plastic... ding...
In principe is het zo dat vanaf 1 oktober bij alle Wizzls (of tegenwoordig reizigerskiosken) waar nu nog twee kassa's zijn voor kaartverkoop, er eentje moet sluiten. Ergens in 2010 stopt het helemaal met de kaartverkoop. Waarom Boxtel dan anders is, weet ik niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:49 schreef greavy het volgende:
[..]
En wat moeten de blinde mensen dan?
Of de slecht ziende mensen?
Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!
Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaartquote:Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef MetalMike het volgende:
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
quote:Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaart
En het loket, ach, dat sluiten we ook maar, het was de afgelopen jaren zo rustig....quote:Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef MetalMike het volgende:
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |