abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72527345
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.
Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 19:14:48 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72527368
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De dag dat de Fyra failliet gaat, mag Eurlings ook zijn hele inboedel verkopen als straf voor bewezen diensten.
Ik zie m op het binnenhof al op een krukje staan achter een tafel en met zo'n hamer in de hand.

"Stofzuiger te koop. Nauwelijks gebruikt. Reinigt met extreem hoge snelheid."
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 september 2009 @ 19:16:05 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72527426
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef Peter het volgende:
Wanneer stopt de benelux? is dat definitief en zo ja, wat moet een andere vervoerder doen om die verbinding te mogen rijden?
Als alles goed gaat, per dienstregeling 2011. Dat betekent dus effectief rond 13 december 2010.

Een andere vervoerder kan er dan op inspringen, omdat Europa de markt opengooit per 1/1/2010. Een private operator mag dan internationale passagierstreinen laten rijden, en mag ook binnenlandse reizigers meenemen (cabotagerecht).

Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen. Gisteren was Eurlings bij de officiële opening van de HSL, vandaag was hij bij de A10 rondom Amsterdam om daar een schop in de grond te steken.

Hoezo heb je het dan druk? o.O

Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar

[ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 07-09-2009 19:23:11 ]
pi_72527787
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
Volgens de NSHispeed website kan ik met m'n Studenten OV voor ¤3,00 van Rotterdam naar Schiphol, kan dit serieus kloppen of mankeert die website iets (dat is eerder regel dan uitzondering nl. ) ?
Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.
  maandag 7 september 2009 @ 19:26:20 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72527867
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?
Die moet ook op het eerste het beste vliegtuig naar Siberië gezet worden.
pi_72527893
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen.
Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld .
  maandag 7 september 2009 @ 19:31:05 #205
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72528046
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:26 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld .
En elke maand mogen we naar de stembussen.
pi_72528297
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.
Dat heb ik er dan nog wel voor over, woensdag maar even een ritje maken dan
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar
'k Weet niet hoe serieus jouw plannen hiervoor zijn, maar wat het laten rijden van die Railjet betreft krijg je 100% steun van mijn kant uit
  maandag 7 september 2009 @ 19:42:17 #207
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_72528484
ik wil ook wel meewerken
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 7 september 2009 @ 20:07:31 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72529416
Ah, de zoete dromen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72530242
Als ik Minister was had ik die hele HSL nooit gebouwd en eerst gezorgd dat overal minimaal dubbel spoor met waslijn lag. En het overgebleven geld had ik in projecten gestoken die echt nodig zijn. Naja dromen mag
  maandag 7 september 2009 @ 20:31:43 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72530366
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72530446
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef Duvel het volgende:
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen.
Kabinet dan
  maandag 7 september 2009 @ 20:34:47 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72530486
Ook niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 september 2009 @ 20:38:58 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72530685
Ambtenaren wel denk ik.
pi_72530768
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:34 schreef Duvel het volgende:
Ook niet.
Staten-Generaal Wat maakt het ook uit trouwens
  maandag 7 september 2009 @ 20:42:04 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72530824
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:40 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Staten-Generaal Wat maakt het ook uit trouwens
Pleeg gewoon een telefooncoup...
pi_72531224
Het 2-ministers concept kan ook voor Defensie natuurlijk. Één voor de hoofdzaken en één speciaal voor de JSF
pi_72533748
Polen


Een van de hoofddoelen van de vakantie was de grensovergang bij Forst(Lausitz), ten oosten van Cottbus. Hier is elke werkdag vlak achter elkaar zowel de Eurocity naar Krakow als de goederentrein naar Polen te fotograferen. In een piep klein zongaatje is PKP SU46-037 zojuist uit Forst(Lausitz) vertrokken richting Poolse grens. Dit traject wordt nog handmatig met armseinen bediend, wat het totaalplaatje extra waarde geeft. Dinsdag 18 augustus 2009


De wind komt uit het westen waardoor de wolken met de zon meelopen. Zo is er met heel veel billenknijpwerk nog een zonplaatje uit te persen van de Eurocity 341 van Hamburg naar Krakow Glowny. Aan de haak twee Poolse en twee Duitse Intercity rijtuigen. Dinsdag 18 augustus 2009


De nachttrein uit Berlijn naar Rusland, welke al om 15:00 uit Berlijn vertrekt, heeft een lokwissel van DB 145 naar PKP SU45 in het grensstation van Frankfurt/Oder. De PKP SU45-164 voert het rangeersein als de kop van de trein genaderd wordt. Rechts daarvan het Stellwerk van Frankfurt. Dinsdag 18 augustus 2009


Geen illegale plek, maar gefotografeerd door de achterruit van de stoptrein tussen Angermünde en Szczecin. De Poolse goederenvervoer Lotus heeft met de 181 077 een keteltrein uit Duitsland zojuist overgenomen van DB/Railion en staat op het emplacement van Szczecin Gumience te wachten tot er verder Polen in gereden mag worden. Donderdag 20 augustus 2009


Op het station van Szczecin Glowny is overdag niet bijster veel leuks te zien. Op de vertrekstaat stond nog 1 leuke trein op het programma, een InterRegio naar Wroclaw Glowny. Helaas werd deze trein vandaag gereden door aftands oud stoptreinmaterieel, in de vorm van de EN57-928. Donderdag 20 augustus 2009


Drie maal per dag komt de PKP met een stoptrein uit Polen aan in Frankfurt/Oder. Tot Rzepin wordt de trein, bestaande uit 3 2e klas rijtuigen, gereden door een elektrische lok. Tussen Rzepin en Frankfurt/Oder komt de dienstdoende dieselloc van de PKP eraan te pas. PKP SU45-064 komt met RB5884 uit Zbaszynek aan op het station van Frankfurt/Oder en zal ruim een half uur later weer naar Polen vertrekken. Donderdag 20 augustus 2009
  maandag 7 september 2009 @ 22:14:56 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72534945
Ik vind het toffe foto's, maar wat een lelijke treinen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72534989
Ah ja, Zbaszynek





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72535445


Zit die gast nou in zijn nakie
pi_72535619
Echte treinfapper
dag
  maandag 7 september 2009 @ 22:38:25 #222
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72536218
Die Poolse loks zien er altijd zo 'kinderachtig' uit vind ik, met die enorme lampen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 22:43:57 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72536484
De PKP SU45 lijkt wel een ontwerp van Ben Pon. Vind m wel van de Volkswagen Transporter Type 1 hebben

http://upload.wikimedia.o(...)/Vw_bus_t1_v_sst.jpg
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 september 2009 @ 23:07:05 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72537627
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]


Overigens: in Fyra gaat het licht steeds aan en uit. Dat is heel erg irritant.
Klopt.. In de gratis testrit ook al een keer
Net voor de tunnel.. Einde van de tunnel waren lichten nog uit..
Je zag geen steek

Ik ga btw niet een godsvermogen extra betalen om in die trein te mogen nemen.. Reis ik liever 15 minuten langer, ben ik goedkoper uit. En al helemaal niet voor de DoDo / Albatros / Stofzuiger
of ik moet de kaartjes goedkoop kunnen krijgen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 23:43:27 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72539170
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:
quote:
Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal

Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.

Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.

In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.

Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.

Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.
Bron: http://www.gelderlander.n(...)euwe-stationshal.ece
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 september 2009 @ 00:29:07 #226
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72540404
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hoezo gebagger? Dat is een mening. Ik heb 3 jaar lang dagelijks Emmen-Zwolle en Zwolle-Emmen in die rotzooi moeten treinen en ik ben blij als er zoveel mogelijk van gesloopt wordt.
Weet je wel waarin je heb gereden? Dat zijn Super V's. Het treintype waarin ik denk ik het minst in heb gezeten ( 4 ritjes totaal geloof ik)

Ik zou er een moord voor doen
pi_72541901
Hebben ook tijdje regelmatig Koplopers op dat traject gereden. Als ik dan langs Zwolle kwam met de Intercity en ik zag een ICM gereed staan naar Emmen stapte uit daarvoor, hehe.
pi_72542015
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weet je wel waarin je heb gereden? Dat zijn Super V's. Het treintype waarin ik denk ik het minst in heb gezeten ( 4 ritjes totaal geloof ik)

Ik zou er een moord voor doen
Ja heerlijk man. Dagelijks die tering herrie, kut banken en bloedheet in de zomer. En gewoon het volle pond betalen om als vee vervoerd te worden.
pi_72542111
quote:
Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal

ARNHEM - Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.

Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.

In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.

Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.

Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.


Wel hopen dat het in de tussentijd niet weer duurder is geworden
  dinsdag 8 september 2009 @ 07:54:18 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72542253
Zojuist gespot: Benelux, getrokken door B-Cargo's 2803.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 september 2009 @ 09:21:25 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72543298
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 07:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]



Wel hopen dat het in de tussentijd niet weer duurder is geworden
Kijk eens een paar berichten boven je
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72544022
Waarom hebben ze eigenlijk gekozen om geen bestemmingsaanwijzing in VIRM4 te doen?
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:47:53 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72544998
Omdat er een trein-info systeem in zou komen met TFT-schermen (zie ook de gaten in de wanden in de verbouwde koplopers). Dit systeem zou parallel lopen met het gestopte internet-in-de-trein project.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72546213
TVP (beter laat dan nooit )
pi_72546318
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:47 schreef Duvel het volgende:
Omdat er een trein-info systeem in zou komen met TFT-schermen (zie ook de gaten in de wanden in de verbouwde koplopers). Dit systeem zou parallel lopen met het gestopte internet-in-de-trein project.
Zal daar ooit nog wat van komen?
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:58:31 #236
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72549784
lekker is dat, hoor ik gisterenavond om 23.30 een stoomfluit (van een stoomtrein) zegt mijn vriendin doodleuk, nee dat is op tv.
Breng ik bork-jr naar school, doe wat boodschappen hoor ik weer dat ding. Affijn om 12.45 bovenin de Dom weer een fluit! Kom ik eindelijk thuis om Somda te checken, hoor ik hem weer! alleen nu is ie vertrokken , 5 minuten te laat om op Blauwkapel te zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:49:59 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72554379
quote:
NS kijkt naar voortbestaan Wizzl Boxtel

De Nederlandse Spoorwegen studeert op het voortbestaan van de gemakswinkel Wizzl (kiosk) bij het NS-station.


Op de ramen hangt al een briefje waarop klanten kunnen lezen dat per 1 oktober de losse kaartverkoop in de Wizzl stopt.

Bron: Brabantsch Dagblad
En wat moeten de blinde mensen dan?
Of de slecht ziende mensen?
Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 08-09-2009 18:52:24 ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:02:36 #238
136283 knars
Teethgrinder
pi_72554730
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:58 schreef bork het volgende:
lekker is dat, hoor ik gisterenavond om 23.30 een stoomfluit (van een stoomtrein) zegt mijn vriendin doodleuk, nee dat is op tv.
Breng ik bork-jr naar school, doe wat boodschappen hoor ik weer dat ding. Affijn om 12.45 bovenin de Dom weer een fluit! Kom ik eindelijk thuis om Somda te checken, hoor ik hem weer! alleen nu is ie vertrokken , 5 minuten te laat om op Blauwkapel te zijn.
Hoorde hem gisteravond ook thv Gouda. vrouwlief zag hem wel, ik was te laat. Vanochtend voicemail afgeluisterd, junior stuiterde enthousiast door de telefoon dat hij een stoomtrein had gezien. Wederom bij Gouda. Schenen nog aardig wat passagiers in te zitten.

Welke stoomtrein is dat geweest, wat voor rit?
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:08:20 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72554884
Geen idee, maar heb 'm nog wel door Utrecht zien komen. Achterop een bruine 2200.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 8 september 2009 @ 17:22:04 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72555247
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:49 schreef greavy het volgende:

[..]

En wat moeten de blinde mensen dan?
Of de slecht ziende mensen?
Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!
Over welk station gaat dit?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:49:02 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72556035
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:08 schreef Duvel het volgende:
Geen idee, maar heb 'm nog wel door Utrecht zien komen. Achterop een bruine 2200.
Duits uitje:

stomende Duitsers
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:53:08 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72557782
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Over welk station gaat dit?
Boxtel.
Heb me post eventjes aangepast, met de titel erbij.
Meer informatie kon je in de krant zelf vinden
Staat tevens ook op Somda bij het Nieuws.
pi_72558826
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:24 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]

Zit die gast nou in zijn nakie
Je zou het bijna zeggen, maar nee, dat nog net niet. Maar dit is wel de mode in Polen. In de echt westerse landen ondenkbaar...
pi_72559712
Daar kan het ook gewoon nog, mentaliteit is daar echt compleet anders dan hier
pi_72559842
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:49 schreef bork het volgende:

[..]

Duits uitje:

stomende Duitsers
Had ze ook al in Hoorn zien staan. Ging waarschijnlijk niet helemaal goed, want hij stond bijna op de overweg,

Zag er wel tof uit, tussen de oude treinstellen van SHM .

(en overal platende Duitsers )
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_72560623
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:23 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je zou het bijna zeggen, maar nee, dat nog net niet. Maar dit is wel de mode in Polen. In de echt westerse landen ondenkbaar...
België is dan geen echt westers land natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72560633
Tevens harvest time

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72561537
Gruwelijk weer
pi_72562025
There's two

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:23:54 #250
136283 knars
Teethgrinder
pi_72566304
Mooi dat dat duitse feestje spreekt over de Zuid-Limburgse Stommtrein Maatschappij :-)

De Fyra reed stilletjes ons huisje voorbij (met nog geen 50 km/u). Wat deed dat onding in Gouda? Volgens Junior is het de "nieuwe Thalys", volgens vrouwlief "een lelijke trein met een lelijke neus". Soms krijg ik het idee dat ik ze best goed heb opgevoed.
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:58:30 #251
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72567946
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:23 schreef knars het volgende:
Mooi dat dat duitse feestje spreekt over de Zuid-Limburgse Stommtrein Maatschappij :-)

De Fyra reed stilletjes ons huisje voorbij (met nog geen 50 km/u). Wat deed dat onding in Gouda? Volgens Junior is het de "nieuwe Thalys", volgens vrouwlief "een lelijke trein met een lelijke neus". Soms krijg ik het idee dat ik ze best goed heb opgevoed.


btw dit is de nieuwste hitserie van Bram (bork-jr), ontdekt op vakantie in Duitsland, is een BBC-serie die nu wordt herhaald op bbc2 doordeweeks 10.10-10.25 is Chuggington.

http://www.bbc.co.uk/cbeebies/chuggington/
De tijden kloppen dus niet.


[ Bericht 13% gewijzigd door bork op 08-09-2009 23:07:33 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:28:32 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72569162
Het is mij opgevallen dat als Fyra-personeel voorbijloopt, dat het dan naar een tapijtzaak ruikt.

En als de trein een tijdje 160 heeft gereden, begint het binnen toch wel enigszins te stinken naar brandend rubber of heet staal ofzo, ik kan de geur niet goed thuisbrengen. Hoe dan ook, lijkt me niet de bedoeling.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:49:40 #253
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72569943
Ohja, station Ekeren heeft nog een oud bordje op het pand

En Sint-Mariaburg heeft ook nog een bordje zonder Sint staan, 2 verschillende dus
pi_72572647
Gisteren nog wel, maar geen idee of dat vroeger zo was.
pi_72573162
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ohja, station Ekeren heeft nog een oud bordje op het pand
Deze?

quote:
En Sint-Mariaburg heeft ook nog een bordje zonder Sint staan, 2 verschillende dus
3 zelfs





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 september 2009 @ 08:10:20 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72573318


Ja jongens, daar doen we het nou voor... een mueslireep
pi_72573409
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het is mij opgevallen dat als Fyra-personeel voorbijloopt, dat het dan naar een tapijtzaak ruikt.

En als de trein een tijdje 160 heeft gereden, begint het binnen toch wel enigszins te stinken naar brandend rubber of heet staal ofzo, ik kan de geur niet goed thuisbrengen. Hoe dan ook, lijkt me niet de bedoeling.
Is dat niet de geur van de remmen? Die brandende geur die jij beschrijft heb ik ook tijdens het testen geroken, maar pas nadat we al flink afgeremd waren
  woensdag 9 september 2009 @ 09:18:24 #258
86072 thatsme
and That's you!
pi_72574172
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_72574343
Ik kijk net uit het raam en zie vanaf het spoor een hele sliert met rook stijgen

Dacht heel even dat er een trein in de fik stond, maar scheen de bedoeling te zijn van een stoomtrein oid
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 september 2009 @ 10:02:03 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72575018
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef thatsme het volgende:
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker
Klinkt wel alsof er Carbon onderdelen op zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 september 2009 @ 10:40:46 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72575821
Remblokken zijn van een of ander sintermateriaal gemaakt. Die kunnen goed stinken.

Ik heb die stoomtrein gefotografeerd op Rtd, beeld komt later.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 10:48:16 #262
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72575974
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:40 schreef Duvel het volgende:
Remblokken zijn van een of ander sintermateriaal gemaakt. Die kunnen goed stinken.

Ik heb die stoomtrein gefotografeerd op Rtd, beeld komt later.

twee locs?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 9 september 2009 @ 11:56:41 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72577781
Ja, de 01 1075 en de 01 1066 geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 13:37:54 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72580666


en



[ Bericht 63% gewijzigd door Duvel op 09-09-2009 13:52:26 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 13:40:37 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72580735
BTW, van gisteren:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 15:54:09 #266
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72584866
Toch wel indrukwekkend allemaal, las wel dat er eentje is stuk gegaan vandaag.
thx Duvel!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_72585983


Die smiley dr ook bij xD.
pi_72586255
haha, hij is wel geniaal
pi_72588425
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]

Die smiley dr ook bij xD.
Wanneer was jij op alkmaar noord deze heb ik 6 maanden geleden wel eens gefoto'd
pi_72588459
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:31 schreef RubenK het volgende:

[..]

Wanneer was jij op alkmaar noord deze heb ik 6 maanden geleden wel eens gefoto'd
Uh, nog nooit geweest
Ik zag hem toevallig via een andere site & heb die gekopieerd. ;o
  woensdag 9 september 2009 @ 18:25:07 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72590106
Ik zit weer in de Fyra, richting Rotterdam. Zojuist kaartcontrole gehad, dus ik laat braaf mijn maandnet + toeslagmaandkaart zien, kijkt die conducteur eerst een beetje verbaasd, en vraagt vervolgens aan mij of volgende maand de prijzen van die maandkaart ook zo absurd omhooggaan

Hij zei ook dat het rijdend personeel van NS Hispeed er met die tarieven een hard hoofd in heeft dat het ooit wat gaat worden...
pi_72590312
maar vooralsnog rijdt er toch gewoon traxx met prio @160?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 september 2009 @ 19:06:25 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72591376
Ja, klopt. Maar ook in die Traxx + Prio die 160 km/h doet gaan ze vanaf volgende maand de volle mep vragen. Waardoor een last-minute enkeltje Amsterdam - Rotterdam maarliefst ¤20 gaat kosten

Het zou wel ironisch zijn als Fyra zo slecht presteert dat NS Hispeed omvalt nog voor ze met een V250 hebben gereden... evenzogoed zou het me totaal niet verbazen eigenlijk. Als zelfs het rijdend personeel geen vertrouwen in hun eigen strategie heeft?
pi_72591508
'k Heb vanmiddag met Fyra een retourtje R'dam - Schiphol gedaan (resp. 12:00 en 14:02 uur vertrek). 'k Had eigenlijk in Rotterdam al een foto moeten maken van Spoor 11 en Spoor 9, want dat contrast was echt prachtig. Beide een intercity naar Amsterdam, Fyra op het lege spoor 11 terwijl spoor 9 echt stampvol stond. Beide ritten in de middelste bak gezeten en ik hoef geen statistiekwonder te zijn om te durven zeggen dat de trein amper 10% gevuld was. Epic Fail

Al was onze vrouwelijke trainmanager wel een schatje.


Ohja, ook leuk aan de NS Infobalie in Eindhoven.
o "Kan ik ook bij u terecht met een vraag over Fyra?"
- "Over watte?"
o "Fyra.. de hogesnelheidslijn, jeweetz?"
- "Oh dat.. Neuh, daar weet niemand hier iets vanaf."
o " "
  woensdag 9 september 2009 @ 19:11:47 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72591554
Ik rij langs de HSL/A16, en zag net een V250 staan. Wel achter een geluidswal, dus kon 'm niet goed zien... maar mooi is anders. Maar dat wisten we al geloof ik
  woensdag 9 september 2009 @ 19:13:01 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72591599
Dus alleen september nog betaalbaar? Ff overleg in Asd en Rtd plannen dan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 19:14:53 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72591649
Alleen de eerste maand is het betaalbaar ja, daarna mag je doodleuk de volle mep gaan betalen. En dan pak ik 'm ook niet meer
  woensdag 9 september 2009 @ 19:15:32 #278
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72591677
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]

Die smiley dr ook bij xD.
Vertraging in het weekeinde.

Overigens heb ik een vreemde ontdekking gedaan: doordeweeks duurt Sloterdijk-Delft korter met twee keer overstappen.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:16:15 #279
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72591709
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:10 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb vanmiddag met Fyra een retourtje R'dam - Schiphol gedaan (resp. 12:00 en 14:02 uur vertrek). 'k Had eigenlijk in Rotterdam al een foto moeten maken van Spoor 11 en Spoor 9, want dat contrast was echt prachtig. Beide een intercity naar Amsterdam, Fyra op het lege spoor 11 terwijl spoor 9 echt stampvol stond. Beide ritten in de middelste bak gezeten en ik hoef geen statistiekwonder te zijn om te durven zeggen dat de trein amper 10% gevuld was. Epic Fail

Al was onze vrouwelijke trainmanager wel een schatje.


Ohja, ook leuk aan de NS Infobalie in Eindhoven.
o "Kan ik ook bij u terecht met een vraag over Fyra?"
- "Over watte?"
o "Fyra.. de hogesnelheidslijn, jeweetz?"
- "Oh dat.. Neuh, daar weet niemand hier iets vanaf."
o " "
Incompetente pipo's ook alweer.
pi_72592869
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef thatsme het volgende:
de remblokken van een ICM ruiken ook altijd erg lekker
ICM heeft naar mijn weten schijfremmen.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:51:46 #281
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72593123
En vol..

Edit Never mind

[ Bericht 45% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-09-2009 19:58:30 ]
pi_72594143
Vanmiddag vertrok er een extra intercity naar Roosendaal vanuit Rotterdam 4 minuten later dan de Internationale... Dus Internationale om 13:55 en Intercity om 13:59 vanaf spoor 7,

Iemand een idee waarom? Willen ze kijken of deze de internationale kan vervangen en dan zeggen dat er niet genoeg mensen inzitten om een trein minder te laten rijden. Terwijl er een trein 4 minuten eerder voor kwam rijden...
pi_72595449
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:15 schreef Gutz het volgende:
Vanmiddag vertrok er een extra intercity naar Roosendaal vanuit Rotterdam 4 minuten later dan de Internationale... Dus Internationale om 13:55 en Intercity om 13:59 vanaf spoor 7,

Iemand een idee waarom? Willen ze kijken of deze de internationale kan vervangen en dan zeggen dat er niet genoeg mensen inzitten om een trein minder te laten rijden. Terwijl er een trein 4 minuten eerder voor kwam rijden...
De NS heeft eindelijk begrepen dat mensen niet graag als vee tegen elkaar aan gedrukt in de Beneluxtrein vervoerd willen worden?
  woensdag 9 september 2009 @ 21:29:02 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72596881
Dat NS van de Benelux af wil is allang bekend, daarom krijg je nu ook dit soort geintjes zoals een extra stam die uit wat overtollige bakken ICRm is samengesteld, en dat er nu zelfs een stam met I10-rijtuigen van de NMBS rijdt. Dat de 11.8'jes er zo goed als allemaal uit zijn is wel mooi natuurlijk... herriemakende onbetrouwbare meuk.

Dat er vervolgens nog flink wat stellen ICL staan bij Amsterdam, waarmee je volgens mij in principe ook de HSL mee op zou kunnen, daar hoor je dan weer niks over. Het nut van een extra IC naar Roosendaal 4 minuten na de Benelux ontgaat mij dan weer wel...
  woensdag 9 september 2009 @ 21:34:37 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72597095
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:29 schreef James1988 het volgende:
Dat NS van de Benelux af wil is allang bekend, daarom krijg je nu ook dit soort geintjes zoals een extra stam die uit wat overtollige bakken ICRm is samengesteld, en dat er nu zelfs een stam met I10-rijtuigen van de NMBS rijdt. Dat de 11.8'jes er zo goed als allemaal uit zijn is wel mooi natuurlijk... herriemakende onbetrouwbare meuk.
Ik vandaag ook zo'n brak filmpje gemaakt van een vertrekkende 11.8 met I10.
quote:
Dat er vervolgens nog flink wat stellen ICL staan bij Amsterdam, waarmee je volgens mij in principe ook de HSL mee op zou kunnen, daar hoor je dan weer niks over. Het nut van een extra IC naar Roosendaal 4 minuten na de Benelux ontgaat mij dan weer wel...
Hebben die ICL's bioreactoren of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 september 2009 @ 22:20:37 #286
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72598825
Alsof dat er toe doet. De HSL loopt toch niet door Duitsland? Anders is er nog een oplossing in NS-stijl: gewoon alle toiletten afsluiten. Je bent immers zo snel van Schiphol in Rotterdam dat je ook wel even zonder kan. ICL in de Benelux zou ook nog kunnen.

Dat ICL een stukkie minder gestroomlijnd is dan ICR lijkt me een groter probleem. ICR op de HSL schijnt al buitensporig veel herrie te maken, kan je nagaan als het ICL zou zijn.
  Redactie Sport woensdag 9 september 2009 @ 22:24:21 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72598951
Die herrie komt meer van de draaistellen heb ik het idee. En stront op beton is niet zo snel weg als op ballast, dat zakt nog wel een keer weg met wat regen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 9 september 2009 @ 22:24:33 #288
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72598961
Ook zoiets: welke idioot heeft bedacht om uitgerekend in het tweede weekend van september tussen Utrecht en Geldermalsen aan het spoor te gaan werken? Normaal gesproken zou er zaterdag met 8 bakken DDAR gependeld worden tussen Utrecht en Tiel, voor de massa bezoekers van het fruitcorso en Appelpop, maar nu moeten we dus met ze allen met de bus...
pi_72599011
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72599203
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:24 schreef ReisT het volgende:
Ook zoiets: welke idioot heeft bedacht om uitgerekend in het tweede weekend van september tussen Utrecht en Geldermalsen aan het spoor te gaan werken? Normaal gesproken zou er zaterdag met 8 bakken DDAR gependeld worden tussen Utrecht en Tiel, voor de massa bezoekers van het fruitcorso en Appelpop, maar nu moeten we dus met ze allen met de bus...
Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden...

Het valt me trouwens wel op dat ze heel erg ver gaan in het comfortabel maken van het reizen met de Fyra. Op Rotterdam hebben ze speciaal een roltrap aangelegd op de loopbrug bij het perron van de Fyra, en op Schiphol zijn de bankjes op het Fyraperron bekleed met een rood plastic... ding...
pi_72599333
quote:
Whahahaha xD
  woensdag 9 september 2009 @ 22:50:25 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72599975
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:31 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja, ik mag zaterdag ook gezellig met de bus... Zal wel lekker knus worden...

Het valt me trouwens wel op dat ze heel erg ver gaan in het comfortabel maken van het reizen met de Fyra. Op Rotterdam hebben ze speciaal een roltrap aangelegd op de loopbrug bij het perron van de Fyra, en op Schiphol zijn de bankjes op het Fyraperron bekleed met een rood plastic... ding...
Die roltrappen zitten inderdaad precies op de perrons waar in de toekomst de hogesnelheidstreinen komen. Goed hè, integraal ontwerpen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72600212
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:49 schreef greavy het volgende:

[..]

En wat moeten de blinde mensen dan?
Of de slecht ziende mensen?
Zeker maar naar de kaart automaat, om daar je kaartje te kopen? Je moet dan blij zijn dat een andere haastige reiziger je wil helpen..
En je moet dan nog maar blij zijn dat je zelf kan pinnen of genoeg muntgeld bijelkaar hebt.. Die automaten kunnen niet eens briefgeld aannemen!
In principe is het zo dat vanaf 1 oktober bij alle Wizzls (of tegenwoordig reizigerskiosken) waar nu nog twee kassa's zijn voor kaartverkoop, er eentje moet sluiten. Ergens in 2010 stopt het helemaal met de kaartverkoop. Waarom Boxtel dan anders is, weet ik niet.

Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
* Whatever floats your goat!
pi_72600645
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef MetalMike het volgende:
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaart
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 september 2009 @ 23:11:08 #295
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72600840
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hebben we het nog niet eens over de OV-Chipkaart



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_72601063
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef MetalMike het volgende:
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
En het loket, ach, dat sluiten we ook maar, het was de afgelopen jaren zo rustig....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72602657
Trein+Ferrari's



Bron: www.nicospilt.com
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')