abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2009 @ 19:16:05 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72527426
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef Peter het volgende:
Wanneer stopt de benelux? is dat definitief en zo ja, wat moet een andere vervoerder doen om die verbinding te mogen rijden?
Als alles goed gaat, per dienstregeling 2011. Dat betekent dus effectief rond 13 december 2010.

Een andere vervoerder kan er dan op inspringen, omdat Europa de markt opengooit per 1/1/2010. Een private operator mag dan internationale passagierstreinen laten rijden, en mag ook binnenlandse reizigers meenemen (cabotagerecht).

Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen. Gisteren was Eurlings bij de officiële opening van de HSL, vandaag was hij bij de A10 rondom Amsterdam om daar een schop in de grond te steken.

Hoezo heb je het dan druk? o.O

Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar

[ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 07-09-2009 19:23:11 ]
pi_72527787
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
Volgens de NSHispeed website kan ik met m'n Studenten OV voor ¤3,00 van Rotterdam naar Schiphol, kan dit serieus kloppen of mankeert die website iets (dat is eerder regel dan uitzondering nl. ) ?
Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.
  maandag 7 september 2009 @ 19:26:20 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72527867
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Eurlings is een randdebiel, jazeker. Maar wie was het nou die de HSL geprivatiseerd had? Dat was toch Netelenbos?
Die moet ook op het eerste het beste vliegtuig naar Siberië gezet worden.
pi_72527893
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Overigens mag de post VWS best in twee gesplitst worden: auto en boot, trein en vliegtuig. Dan heb je 2 ministers die zich op beide gebieden kunnen richten ipv eentje die alles moet doen.
Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld .
  maandag 7 september 2009 @ 19:31:05 #205
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72528046
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:26 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik zie de 2 ministers al ruziën om geld .
En elke maand mogen we naar de stembussen.
pi_72528297
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt helemaal! ¤ 1,50,-. voor een enkele reis Schiphol - Rotterdam CS.
Dat heb ik er dan nog wel voor over, woensdag maar even een ritje maken dan
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Overigens, mocht je interesse hebben om een concurrent op te zetten... PM maar
'k Weet niet hoe serieus jouw plannen hiervoor zijn, maar wat het laten rijden van die Railjet betreft krijg je 100% steun van mijn kant uit
  maandag 7 september 2009 @ 19:42:17 #207
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_72528484
ik wil ook wel meewerken
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 7 september 2009 @ 20:07:31 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72529416
Ah, de zoete dromen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72530242
Als ik Minister was had ik die hele HSL nooit gebouwd en eerst gezorgd dat overal minimaal dubbel spoor met waslijn lag. En het overgebleven geld had ik in projecten gestoken die echt nodig zijn. Naja dromen mag
  maandag 7 september 2009 @ 20:31:43 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72530366
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72530446
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef Duvel het volgende:
Helaas voor jou heeft een minister daar helemaal geen moer over te zeggen.
Kabinet dan
  maandag 7 september 2009 @ 20:34:47 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72530486
Ook niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 september 2009 @ 20:38:58 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72530685
Ambtenaren wel denk ik.
pi_72530768
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:34 schreef Duvel het volgende:
Ook niet.
Staten-Generaal Wat maakt het ook uit trouwens
  maandag 7 september 2009 @ 20:42:04 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72530824
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:40 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Staten-Generaal Wat maakt het ook uit trouwens
Pleeg gewoon een telefooncoup...
pi_72531224
Het 2-ministers concept kan ook voor Defensie natuurlijk. Één voor de hoofdzaken en één speciaal voor de JSF
pi_72533748
Polen


Een van de hoofddoelen van de vakantie was de grensovergang bij Forst(Lausitz), ten oosten van Cottbus. Hier is elke werkdag vlak achter elkaar zowel de Eurocity naar Krakow als de goederentrein naar Polen te fotograferen. In een piep klein zongaatje is PKP SU46-037 zojuist uit Forst(Lausitz) vertrokken richting Poolse grens. Dit traject wordt nog handmatig met armseinen bediend, wat het totaalplaatje extra waarde geeft. Dinsdag 18 augustus 2009


De wind komt uit het westen waardoor de wolken met de zon meelopen. Zo is er met heel veel billenknijpwerk nog een zonplaatje uit te persen van de Eurocity 341 van Hamburg naar Krakow Glowny. Aan de haak twee Poolse en twee Duitse Intercity rijtuigen. Dinsdag 18 augustus 2009


De nachttrein uit Berlijn naar Rusland, welke al om 15:00 uit Berlijn vertrekt, heeft een lokwissel van DB 145 naar PKP SU45 in het grensstation van Frankfurt/Oder. De PKP SU45-164 voert het rangeersein als de kop van de trein genaderd wordt. Rechts daarvan het Stellwerk van Frankfurt. Dinsdag 18 augustus 2009


Geen illegale plek, maar gefotografeerd door de achterruit van de stoptrein tussen Angermünde en Szczecin. De Poolse goederenvervoer Lotus heeft met de 181 077 een keteltrein uit Duitsland zojuist overgenomen van DB/Railion en staat op het emplacement van Szczecin Gumience te wachten tot er verder Polen in gereden mag worden. Donderdag 20 augustus 2009


Op het station van Szczecin Glowny is overdag niet bijster veel leuks te zien. Op de vertrekstaat stond nog 1 leuke trein op het programma, een InterRegio naar Wroclaw Glowny. Helaas werd deze trein vandaag gereden door aftands oud stoptreinmaterieel, in de vorm van de EN57-928. Donderdag 20 augustus 2009


Drie maal per dag komt de PKP met een stoptrein uit Polen aan in Frankfurt/Oder. Tot Rzepin wordt de trein, bestaande uit 3 2e klas rijtuigen, gereden door een elektrische lok. Tussen Rzepin en Frankfurt/Oder komt de dienstdoende dieselloc van de PKP eraan te pas. PKP SU45-064 komt met RB5884 uit Zbaszynek aan op het station van Frankfurt/Oder en zal ruim een half uur later weer naar Polen vertrekken. Donderdag 20 augustus 2009
  maandag 7 september 2009 @ 22:14:56 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72534945
Ik vind het toffe foto's, maar wat een lelijke treinen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72534989
Ah ja, Zbaszynek





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72535445


Zit die gast nou in zijn nakie
pi_72535619
Echte treinfapper
dag
  maandag 7 september 2009 @ 22:38:25 #222
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72536218
Die Poolse loks zien er altijd zo 'kinderachtig' uit vind ik, met die enorme lampen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 22:43:57 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72536484
De PKP SU45 lijkt wel een ontwerp van Ben Pon. Vind m wel van de Volkswagen Transporter Type 1 hebben

http://upload.wikimedia.o(...)/Vw_bus_t1_v_sst.jpg
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 september 2009 @ 23:07:05 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72537627
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]


Overigens: in Fyra gaat het licht steeds aan en uit. Dat is heel erg irritant.
Klopt.. In de gratis testrit ook al een keer
Net voor de tunnel.. Einde van de tunnel waren lichten nog uit..
Je zag geen steek

Ik ga btw niet een godsvermogen extra betalen om in die trein te mogen nemen.. Reis ik liever 15 minuten langer, ben ik goedkoper uit. En al helemaal niet voor de DoDo / Albatros / Stofzuiger
of ik moet de kaartjes goedkoop kunnen krijgen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2009 @ 23:43:27 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72539170
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:
quote:
Arnhem krijgt toch nieuwe stationshal

Het geld voor de bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is na zestien maanden van onderhandelen eindelijk vergaard.

Een officieel akkoord over de bouw kan binnenkort worden ondertekend.

In mei 2008 ontstond een impasse bij de bouw van een hypermoderne stationshal in Arnhem. Geen bedrijf bleek bereid deze terminal te bouwen voor het bedrag dat de overheid ervoor had klaar liggen. Een gat van 55 miljoen euro resteerde.

Voor het financiële tekort, dat in de afgelopen tijd was teruggebracht tot 32 à 34 miljoen, is nu een oplossing. Afgesproken is dat het rijk 20 miljoen betaalt, dat Arnhem en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen samen 6 tot 7 miljoen neertellen en dat de provincie Gelderland 7 miljoen bijlegt. Het is nog geen definitief akkoord, de onderhandelaars moeten hun achterban nog inlichten.

Het stationsgebied in Arnhem is al sinds 1995 een bouwput. Reizigers moeten sinds drie jaar gebruik maken van een veelbekritiseerd tijdelijk station met torenhoge trappen. Voor dat station ligt al jaren een bouwput open, in afwachting van een nieuw stationsgebouw.
Bron: http://www.gelderlander.n(...)euwe-stationshal.ece
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')