abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72497703


Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg.
Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn

Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
pi_72498726
tvp
  zondag 6 september 2009 @ 21:27:07 #128
136283 knars
Teethgrinder
pi_72499933
knars junior vanavond laten bepalen waar het verhaaltje-voor-het-slapen-gaan over moest gaan. Het werd Kapitein Haak die met de trein naar Brussel ging, en onderweg voor de spoorwegpolitie op de vlucht sloeg in Antwerpen. Uiteindelijk kwam hij toch goed in Brussel aan, kreeg patat van de politie en kocht een grote beker lekkere limonade.
Nu wil junior dus met mij met de trein naar Brussel. Hij kent de Benelux ( = kijk pappa, daar rijdt de Brussel!), de Thalys en de ICE. Maar hoe ga ik hem de Fyra leren kennen? Ik heb dat onding tot nog toe voor hem kunnen verzwijgen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2009 @ 21:29:20 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72500037
Gewoon zeggen dat je in stofzuigers niet kunt zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 6 september 2009 @ 21:33:57 #130
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72500276
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Opening van de HSL met minister Eurlings

Eurlings
* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft.
  zondag 6 september 2009 @ 21:34:41 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72500309
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:27 schreef knars het volgende:
knars junior vanavond laten bepalen waar het verhaaltje-voor-het-slapen-gaan over moest gaan. Het werd Kapitein Haak die met de trein naar Brussel ging, en onderweg voor de spoorwegpolitie op de vlucht sloeg in Antwerpen. Uiteindelijk kwam hij toch goed in Brussel aan, kreeg patat van de politie en kocht een grote beker lekkere limonade.
Nu wil junior dus met mij met de trein naar Brussel. Hij kent de Benelux ( = kijk pappa, daar rijdt de Brussel!), de Thalys en de ICE. Maar hoe ga ik hem de Fyra leren kennen? Ik heb dat onding tot nog toe voor hem kunnen verzwijgen.
Maak een tekeningetje, heel simpel.
  zondag 6 september 2009 @ 21:35:16 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72500345
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:36 schreef Crientj het volgende:


Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg.
Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn

Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
Laat me raden, het was weer een HLE 11.8?

Met die locs is het ook altijd de vraag of je Antwerpen-Centraal fatsoenlijk kunt verlaten, die locs schijnen een te laag koppelmoment te hebben om een Prio-stam de tunnel in- en uit te duwen/trekken.
  zondag 6 september 2009 @ 21:37:04 #133
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72500436
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:16 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Met een toeslagkaartje wel ja..

en ik maar denken dat het nu eindelijk eens duidelijk in de OP stond
Daar gaan we straks ook achter aan...
  zondag 6 september 2009 @ 21:37:58 #134
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72500470
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:31 schreef James1988 het volgende:
Wat een zonde van die Mat '64-stellen. Doet gewoon pijn om te zien hoe ermee om wordt gegaan...
Bij Leiden Centraal zie ik vaak ook meerdere Mat '64-stellen die voorzien zijn van 'alternatieve reclame'.
  zondag 6 september 2009 @ 21:41:28 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72500681
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal. Als de 11.8 op half vermogen rijdt, kan die het ook niet aan. Dan rijdt men of door naar Antwerpen-Berchem om daar te stoppen, of wordt er kopgemaakt ergens op de sporen 1 tot 6.

Hoe dan ook, tijd om die dingen met pensioen te sturen.
pi_72501147
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft.
Oh, als er dan al spuug naar boven komt!


De Kameel.
pi_72501251
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Laat me raden, het was weer een HLE 11.8?

Met die locs is het ook altijd de vraag of je Antwerpen-Centraal fatsoenlijk kunt verlaten, die locs schijnen een te laag koppelmoment te hebben om een Prio-stam de tunnel in- en uit te duwen/trekken.
pi_72501360
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:37 schreef Wadloper het volgende:
[ afbeelding ]

Omdat er spoorvernieuwing is geweest tussen Wha en Kw, is Spitzke in het Noorden van het land. Hier zie je de V100-SP-006 die aan het rangeren is, de werktrein kwam aan via spoor 2, en ging via de wissel net na het bruggetje naar spoor 1 toe.

EDIT: De trein werd tussen Zb en Spm neergezet, waarna de V100 er een stuk vanaf werd gezet. Waarom hij op dit spoor werd gezet, weet ik niet. Want dat spoor is twee jaar geleden namelijk al eens vervangen...
Oe, gaaf!!!
  zondag 6 september 2009 @ 22:00:41 #139
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72501594
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal. Als de 11.8 op half vermogen rijdt, kan die het ook niet aan. Dan rijdt men of door naar Antwerpen-Berchem om daar te stoppen, of wordt er kopgemaakt ergens op de sporen 1 tot 6.

Hoe dan ook, tijd om die dingen met pensioen te sturen.
Dat is morgen al.

De NMBS kennende zal die locs wel weer gebruiken voor cargo's en P-treinen, ze hebben nooit van loslaten gehoord.
  zondag 6 september 2009 @ 22:02:12 #140
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72501670
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:36 schreef Crientj het volgende:


Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg.
Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn

Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
Hopelijk is het december allemaal anders. Ik ben van plan op de 19e of de 20e december Antwerpen te bezoeken.
pi_72501833
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal.
Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toe

@Ofyles2, je weet dat er meerdere quotes in 1 post kunnen ?
  zondag 6 september 2009 @ 22:17:52 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72502357
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat is morgen al.

De NMBS kennende zal die locs wel weer gebruiken voor cargo's en P-treinen, ze hebben nooit van loslaten gehoord.
Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik?

Wel weet ik dat er een 12e Prio-stam is, en omdat dat nog niet genoeg is is er nu ook een stam met Belgische I10-rijtuigen.
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toe
De Benelux is al jarenlang een ondergeschoven kindje. Het is dat ze hem moeten blijven rijden, anders zou hij nu al zijn ingekort tot Rotterdam omdat vanaf morgen Fyra het stuk Amsterdam - Rotterdam rijdt. NS Hispeed en NMBS Internationaal kunnen waarschijnlijk ook niet wachten tot er voldoende Albatrosjes zijn opgeleverd zodat ze de IC-B+ / Benelux / 9200 definitief kunnen opdoeken...
pi_72503276
Wat ziet die Fyra er lelijk uit zeg. Hadden ze niet wat mooiers kunnen ontwerpen?
  zondag 6 september 2009 @ 23:05:50 #144
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72505040
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik?
Morgen is inderdaad optimistisch ingeschat, maar je kunt beter die Hispeed-machinist geloven. Ik reis niet zo vaak met de Beneluxtrein.
quote:
Wel weet ik dat er een 12e Prio-stam is, en omdat dat nog niet genoeg is is er nu ook een stam met Belgische I10-rijtuigen.
De NMBS moet wel een grote reserve hebben. Zelf vind ik de inzet van M6-rijtuigen op de IR Antwerpen-Noorderkempen een (te) groot bedrijfsrisico.
  zondag 6 september 2009 @ 23:07:40 #145
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_72505164
Ben echt ontzettend benieuwd hoeveel mensen er in de "HSL" gaan zitten.
Zal de eerste tijd tijdens de "goedkope" periode nog wel meevallen, maar daarna......
Is er uberhaupt al een onderzoekje naar gedaan? Worden immers naar de meest zinnige en vooral onzinnige zaken onderzoeken gedaan.....
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 7 september 2009 @ 07:13:05 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72510544

Ik dacht dat die CTA-boekjes niet meer gemaakt worden?


Wat staat daar nou? Vura, toch?

Bron: twitpic van NS Hispeed

Overigens: het is inderdaad de bedoeling dat de 11.8'jes naar B-Cargo gaan. Dit natuurlijk vanwege hun toelating in zowel België als Nederland. Eerst krijgen ze wel een grondige revisie - wat broodnodig is. Maar gezien de staat van B-Cargo in de laatste maanden staat dat ook op losse schroeven...

Ze hebben 900 man personeel teveel, en worden langs alle kanten ingehaald door private operatoren waaronder de SNCF. Een vakbondsman heeft zelfs al toegezegd dat wanneer er geen goed plan komt, men de boeken tegen 2012 wel kan sluiten.

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 07-09-2009 07:21:32 ]
  maandag 7 september 2009 @ 08:02:30 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72510776
Ik zit in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. In het rijtuig waar ik in zit, zitten nu 22 mensen, mezelf meegerekend. Dit rijtuig stond pal naast de overstaptrap te Rotterdam, dus goed in het zicht voor reizigers en instappers. Ik vraag me af hoe druk het in andere rijtuigen is...
pi_72510782
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Oe, gaaf!!!
Thanks!
  maandag 7 september 2009 @ 08:19:27 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72510885
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:02 schreef James1988 het volgende:
Ik zit in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. In het rijtuig waar ik in zit, zitten nu 22 mensen, mezelf meegerekend. Dit rijtuig stond pal naast de overstaptrap te Rotterdam, dus goed in het zicht voor reizigers en instappers. Ik vraag me af hoe druk het in andere rijtuigen is...
De brug bedoel je met overstaptrap?
Die kant is altijd rustig
Die word niet vaak gebruikt
Mensen nemen liever de tunnel, ik ook
  maandag 7 september 2009 @ 08:33:04 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72511002
Schiphol - Amsterdam... nog 7 man over in dit rijtuig.

Niet echt de moeite
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')