We zullen het zien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:21 schreef Vandergeld het volgende:
Wat vind jij zo bijzonder aan de augustus expiratie Pberends, m.i. gaat die echt niet bepalen waar de beurs de komende dagen heengaat..
Ja ik verwacht ook dat we vanaf hier omhoog gaan, maar dat komt niet door de expiratie... Dus als we omhoog gaan deze week hoeft dat nog niet perse door de expiratie te gaan komenquote:
Yep, sommige grondstoffen zijn gecorreleerd met de beurs of met elkaar...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Een aardig deel van de commodities kun je nauwelijks diversificatie noemen; deze bewegen gewoon mee met de aandelenmarkten. Grondstoffen als olie, koper, zilver en goud bewegen gewoon met de aandelenmarkt mee.
Daarnaast krijg je er ook geen dividend bij, dus inderdaad pure speculatie op inflatie. Er zijn overigens zat 'soft' commodities die 'onafhankelijk' van de beurs bewegen, zoals cacao en tarwe.
Volgende:
Beursvloer #106: Heil Expiratie
Er staat in het artikel ook dat ze bewust exposure naar aandelen hebben verlaagd omdat ze een kleinere rol wensen van aandelen in het portfolio.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:42 schreef MrUnchained het volgende:
Is het feit dat pensioenfondsen hun exposure naar aandelen verlaagd hebben niet een logisch gevolg van de gedaalde aandelenkoersen? Ik bedoel als je een simpel pensioenfonds voorstelt met 60% aandelen en 40% obligaties, vervolgens dalen aandelen met 50% en obligaties met 25%, dan is je nieuwe verdeling 50% aandelen, 50% obligaties. Ik zie nog steeds niet in waarom pensioenfondsen netto verkoper zijn geweest? Dat belang in aandelen is gewoon automatisch verlaagd
Nou, niet als hij met de opbrengst zijn barschuld aflost of op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:04 schreef SeLang het volgende:
Btw: cash aan de zijlijn is onzin. Ik sta nu met mijn cash aan de zijlijn, maar als ik straks van iemand aandelen koop dan staat zijn cash aan de zijlijn. Er staat dus altijd evenveel cash aan de zijlijn
Er komt geen geld bij of af door de aandelenmarkt. Maar als ik mijn portefeuille verkoop en er een auto van koop dan is er wel degelijk geld verdwenen van de beurs. Of andersom als ik met spaargeld ga beleggen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er staat in het artikel ook dat ze bewust exposure naar aandelen hebben verlaagd omdat ze een kleinere rol wensen van aandelen in het portfolio.
Aan de andere kant heb je wel gelijk dat de daling de verhoudingen ook kan hebben scheef getrokken. Misschien zijn ze dan per saldo toch nog kopers geweest, zou kunnen. Ik vraag me echt af wie de kopers zijn. Retail investors slaan geen deuk in een pakje boter.
Btw: cash aan de zijlijn is onzin. Ik sta nu met mijn cash aan de zijlijn, maar als ik straks van iemand aandelen koop dan staat zijn cash aan de zijlijn. Er staat dus altijd evenveel cash aan de zijlijn (afgezien van extra cash dat wordt geprint door de FED e.d. Misschien is dat dan het antwoord....)
Goed punt over de cash aan de zijlijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er staat in het artikel ook dat ze bewust exposure naar aandelen hebben verlaagd omdat ze een kleinere rol wensen van aandelen in het portfolio.
Aan de andere kant heb je wel gelijk dat de daling de verhoudingen ook kan hebben scheef getrokken. Misschien zijn ze dan per saldo toch nog kopers geweest, zou kunnen. Ik vraag me echt af wie de kopers zijn. Retail investors slaan geen deuk in een pakje boter.
Btw: cash aan de zijlijn is onzin. Ik sta nu met mijn cash aan de zijlijn, maar als ik straks van iemand aandelen koop dan staat zijn cash aan de zijlijn. Er staat dus altijd evenveel cash aan de zijlijn (afgezien van extra cash dat wordt geprint door de FED e.d. Misschien is dat dan het antwoord....)
Die cijfers zuigt SNS zelf uit zijn duim. Waarschijnlijk boeken ze enkel af voor hypotheken die op dit moment niet meer betaald worden. Als ze zouden afboeken op de marktwaarde en het risico dat ze hiermee lopen waren de verliezen groter. Het is maar net hoe je -wil- rekenen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:23 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
RIP SNS Reaal, RIP ING
Moet Rabo het onder hypotheken liggende vastgoed op dezelfde wijze waarderen als beursgenoteerde banken, weet iemand dat? Ik zou me kunnen voorstellen dat ze meer speelruimte hebben. En als Jim Rogers gelijk heeft over boeren, is de helft van Rabo's clientele over een paar jaar miljonair en bulken ze van de cash.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:37 schreef LXIV het volgende:
Trouwens, de bank die het zwaarste zal leiden onder een vastgoedcrash in NL is natuurlijk de Rabobank. Die zit er het dikste in, en die heeft ook het langste volgehouden dat er niks aan de hand was.
Rabobank failliet en dat word gelijk het faillissement van de Nederlandse staat. Dit systeem gaat volgend jaar ontploffen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:37 schreef LXIV het volgende:
Trouwens, de bank die het zwaarste zal leiden onder een vastgoedcrash in NL is natuurlijk de Rabobank. Die zit er het dikste in, en die heeft ook het langste volgehouden dat er niks aan de hand was.
Maar dan ga je dus aannamen doen wat iemand met zijn spaargeld gaat doen. Als jij geld op een spaarrekening hebt dan weet ik niet of jij daar volgend jaar een auto van gaat kopen of aandelen. Stel het worden aandelen, dan staat die andere kerel met z'n geld aan de zijlijn. Van hem weet ik evenmin of hij daar een auto van gaat kopen of op een later moment opnieuw aandelen. Daarom vind ik dat 'geld aan de zijlijn' een onzinverhaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er komt geen geld bij of af door de aandelenmarkt. Maar als ik mijn portefeuille verkoop en er een auto van koop dan is er wel degelijk geld verdwenen van de beurs. Of andersom als ik met spaargeld ga beleggen.
Er kan wel degelijk meer geld of minder geld naar de beurs gaan.
Die gaat ook staatssteun krijgen, muhahaha!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:37 schreef LXIV het volgende:
quote:Toch raar dat pensioenfondsen massaal in grondstoffen gaan. Uit het oogpunt van diversificatie kan ik het wel een beetje begrijpen, maar grondstoffen zijn een pure speculatie. Je verwacht niet dat grondstoffen op lange termijn veel meer doen dan puur de inflatie bijhouden.
Komen ze lekker op tijd mee na een stijging van 300%.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:47 schreef dvr het volgende:
[..]
Misschien is 'grondstoffen' wel een eufemistische manier om 'goud' te zeggen..
Volgens mij hebben we het over hetzelfde. Jij bedoelt te zeggen dat als de beurskoersen sterk dalen al dat geld niet "aan de zijlijn komt te staan" (om zoals gesuggereerd wordt dat er geld is om op termijn weer gebruikt gaat worden om aandelen te kopen). Netto komt er geen cent bij of af. De waardering van de aandelen is gewoon verandert en daar blijft geen cent van over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar dan ga je dus aannamen doen wat iemand met zijn spaargeld gaat doen. Als jij geld op een spaarrekening hebt dan weet ik niet of jij daar volgend jaar een auto van gaat kopen of aandelen. Stel het worden aandelen, dan staat die andere kerel met z'n geld aan de zijlijn. Van hem weet ik evenmin of hij daar een auto van gaat kopen of op een later moment opnieuw aandelen. Daarom vind ik dat 'geld aan de zijlijn' een onzinverhaal.
Er kan wel meer of minder geld naar de beurs gaan, dat hangt er vanaf hoeveel geld er 'is'. Als iemand het geld gebruikt om zijn schulden af te lossen dan krimpt de geldhoeveelheid (deflatie). Het huidige deflatoire klimaat onttrekt daarom ook geld aan o.a. de beurs (net zoals de explosie van krediet de beurs in de voorgaande jaren heeft opgedreven). Daarom veroorzaakt krediet expansie ook altijd bubbles.
Staat er niet minder geld aan de zijlijn door al die emissies?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zou in elk geval niet slim zijn (imho) want als je dan toch naar commodities gaat, dan kun je beter gelijk goed diversificeren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:47 schreef dvr het volgende:
[..]
Misschien is 'grondstoffen' wel een eufemistische manier om 'goud' te zeggen..
Preciesquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het over hetzelfde. Jij bedoelt te zeggen dat als de beurskoersen sterk dalen al dat geld niet "aan de zijlijn komt te staan" (om zoals gesuggereerd wordt dat er geld is om op termijn weer gebruikt gaat worden om aandelen te kopen). Netto komt er geen cent bij of af. De waardering van de aandelen is gewoon verandert en daar blijft geen cent van over.
Ja zo zou je dat kunnen zien. Waardevernietigiging en kredietkrimp moet worden gecompenseerd. Aanvullen van reserves, aflossen schulden, etc... Er is dan minder geld over om bubbles op te stuwen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Staat er niet minder geld aan de zijlijn door al die emissies?
Behalve in een scenario van hyperinflatie + economic bust, en ik vraag me af of pensioenfondsen daar stiekem al rekening mee houden. In Zimbabwe heeft goud inmiddels zijn monetaire rol hervonden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:48 schreef SeLang het volgende:
Dat zou in elk geval niet slim zijn (imho) want als je dan toch naar commodities gaat, dan kun je beter gelijk goed diversificeren.
Maar dan verwacht ik evengoed stijgingen van andere commodities. Er is niets speciaal aan goud. Ik zou in zo'n geval nooit inzetten op goud alleen maar op een gespreide portefeuille van commodities.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:03 schreef dvr het volgende:
[..]
Behalve in een scenario van hyperinflatie + economic bust, en ik vraag me af of pensioenfondsen daar stiekem al rekening mee houden. In Zimbabwe heeft goud inmiddels zijn monetaire rol hervonden.
Ik denk dat je daar te nuchter naar kijkt. Het bijzondere aan goud is juist die historische monetaire rol. De grotere liquiditeit en het grotere vertrouwen in goud als drager van waarde zullen in een hyperinflatiescenario tot een relatief sterkere vraag naar goud leiden dan naar commodities die alleen een verbruikswaarde hebben; op zo'n moment raakt goud juist stevig overgewaardeerd. Dat gebeurde ook in '79/'80, zie bv. de Gold/CRB grafiek hier (CRB=Commodities Research Bureau).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:08 schreef SeLang het volgende:
Maar dan verwacht ik evengoed stijgingen van andere commodities. Er is niets speciaal aan goud. Ik zou in zo'n geval nooit inzetten op goud alleen maar op een gespreide portefeuille van commodities.
Dat kan, maar op dit moment wijst weinig hierop. Een aardige test was natuurlijk vorig jaar toen er een reele kans was op instorten van het financiele systeem. Dit had een run op goud kunnen veroorzaken als men dat zag als een monetair alternatief, maar de goudprijs zakte juist scherp.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar te nuchter naar kijkt. Het bijzondere aan goud is juist die historische monetaire rol. De grotere liquiditeit en het grotere vertrouwen in goud als drager van waarde zullen in een hyperinflatiescenario tot een relatief sterkere vraag naar goud leiden dan naar commodities die alleen een verbruikswaarde hebben; op zo'n moment raakt goud juist stevig overgewaardeerd. Dat gebeurde ook in '79/'80, zie bv. de Gold/CRB grafiek hier (CRB=Commodities Research Bureau).
Ja, dat wordt altijd doorgerekend naar annualisedquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:42 schreef pberends het volgende:
De bondyields zijn toch altijd op jaarbasis? Ook die van de 3-month?
Je al shahaf-icoontje is hier toch niet echt geplaatst denk ik? Allez P, 't klopt toch wattem zegtquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:01 schreef pberends het volgende:
IMF: recessie is voorbij, herstel begonnen
O? De laatste cijfers uit Japan zijn al weer slechter dan verwacht:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:52 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Je al shahaf-icoontje is hier toch niet echt geplaatst denk ik? Allez P, 't klopt toch wattem zegt.
Ik bedoel maar dat hij eigenlijk orwelliaans zegt dat de boel nog lange tijd zal blijven sucken en dat de groei maar beperkt en van korte duur zal zijn.
Zwarte gaten hebben we op aarde al, zoals AIG en ING, dus ik ben er niet bang voor.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 01:34 schreef SeLang het volgende:
Deeljtesversneller: werelwijde catastrofe??
Als de aarde in een zwart gat verdwijnt kunnen we misschien weer laag instappen
Ik had de mijne toevallig uitgestoft vandaag!quote:
ah, op korte termijn gaan ze dus van dikke deflatie uit.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, dat wordt altijd doorgerekend naar annualised
Kun je ook short op turbo's gaan?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Geen handel in Turbo's op dit moment .. want ze hebben weer wat in de strontmolen bij RBS wat een storing oplevert...
hmpf..
Niet noodzakelijk....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:57 schreef pberends het volgende:
[..]
ah, op korte termijn gaan ze dus van dikke deflatie uit.
En wie zegt dit al maanden?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:06 schreef edwinh het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_omzet_kosten__.html
Een recessie heeft toch 'feitelijk' alleen betrekking op de groei van een economie? Als dat 2 termijnen achter elkaar niet zo best is krijgt het het plakaat recessie of depressie enzo.. tochquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:17 schreef RvLaak het volgende:
German PPI m/m -1.5% -0.1% -0.1%
Current Account -5.3B -1.7B -0.1B
Maar de recessie was toch voorbij? Heeft de IMF zelf gezegd en die hebben het noooooooooit fout... Toch?
Je moet 2 kwartalen van krimp hebben, dan zit je officieel in een recessie. Voor een depressie bestaat geen exacte definitie.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een recessie heeft toch 'feitelijk' alleen betrekking op de groei van een economie? Als dat 2 termijnen achter elkaar niet zo best is krijgt het het plakaat recessie of depressie enzo.. toch?
Klinkt mij een beetje als het hele "mark-to-fantasy" gebeuren in de oren. We gaan de economie nou toch niet op dezelfde manier behandelen als de banken hun boekhouding doen in de VS?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een recessie heeft toch 'feitelijk' alleen betrekking op de groei van een economie? Als dat 2 termijnen achter elkaar niet zo best is krijgt het het plakaat recessie of depressie enzo.. toch?
Ja mooi is dat. Als een beginnende belegger begin je natuurlijk met 400x leverage en niet met het ontwikkelen van een strategie ofzo...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh, en ben ik de enige die zich ergert aan die reclame balk hieronder op fok die continu doorwijst naar dat Iforex? Lijkt wel een erg slechte grap..
[ afbeelding ]
Maar wanneer ben je uit een recessie? Als er 1 kwartaal is van (fictieve) groei?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Je moet 2 kwartalen van krimp hebben, dan zit je officieel in een recessie. Voor een depressie bestaat geen exacte definitie.
Vanaf het hoogtepunt al -20% sinds begin augustusquote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:32 schreef edwinh het volgende:
Shanghai Composthoop krijgt alleen wéér voor de blote billen (-3,87% nu).
Wow, het tekort is zelfs groter dan het verschil tussen inkomsten en uitgaven... Hoe doen ze dat?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef SeLang het volgende:
Green shoots.
I want to smoke what Obama is smoking![]()
[ afbeelding ]
Ja, daarom kun je al zeggen dat we uit een recessie zijn, kijk maar naar Duitsland en Frankrijk. Maar dit zegt imho niet zoveel, er zijn vaak recessie geweest waarbij er weer enige kwartalen sprake van groei was, voordat de bodem werd bereikt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar wanneer ben je uit een recessie? Als er 1 kwartaal is van (fictieve) groei?
Hoe wordt dat achteraf beoordeeld dan? Als 1 recessie, of als 12?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, daarom kun je al zeggen dat we uit een recessie zijn, kijk maar naar Duitsland en Frankrijk. Maar dit zegt imho niet zoveel, er zijn vaak recessie geweest waarbij er weer enige kwartalen sprake van groei was, voordat de bodem werd bereikt.
De kans op een double-dip is extreem groot.
ik neem aan als meerdere recessiequote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe wordt dat achteraf beoordeeld dan? Als 1 recessie, of als 12?
Ook als we het hebben over de jaren 80 en 30?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef pberends het volgende:
[..]
ik neem aan als meerdere recessie.
Het klopt precies hoor: 3500-2000=1500quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wow, het tekort is zelfs groter dan het verschil tussen inkomsten en uitgaven... Hoe doen ze dat?
Hmm, eens kijken naar een nieuwe bril danquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het klopt precies hoor: 3500-2000=1500
In werkelijkheid is het tekort nog iets groter, waarschijnlijk omdat deze cijfers achterlopen.
quote:De Duitse producentenprijzen waren in juli 7,8% lager dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat is de grootste daling sinds 1949.
Olieprijs
De daling komt mede op naam van de scherpe daling van de olie- en energieprijzen. In juli vorig jaar bereikten deze nog een piek. In juni daalden de producentenprijzen nog met 4,6% ten opzichte van een jaar eerder. In juli was sprake van de vijfde achtereenvolgende maand met een daling (jaar-op-jaar).
Deflatie
In vergelijking met de maand juni, daalden de producentenprijzen in juli met 1,5%. Producentenprijzen worden als een belangrijke indicatie voor de consumenteninflatie gezien. De consumentenprijzen daalden in Duitsland vorig jaar met 0,5%, dat was voor het eerst sinds 1987.
VS
Gisteren bleek al dat de producentenprijzen in de VS in juli veel meer zijn gedaald dan was verwacht: met maar liefst 6,8% op jaarbasis.
Damn, en dat zijn dan strengere regelsquote:Voor leningen die korter dan een maand duren, gelden vanaf volgend jaar strenge toezichtsregels. Daarnaast bekijkt minister Wouter Bos (Financiën) of voor die flitskredieten ook de maximale kredietvergoeding van 18 procent gaat gelden.
In ons land zijn zes aanbieders actief van flitskredieten, die samen ongeveer 25.000 leningen via internet of sms verstrekken. De gemiddelde leensom ligt rond 230 euro. Er worden soms heel hoge rentepercentages voor gevraagd.
In antwoord op vragen uit de Tweede Kamer verwees Bos woensdag naar onderzoek dat naar de aanbieders is gedaan. Binnenkort stuurt hij dat naar het parlement. Nu vallen de leningen met een zeer korte looptijd nog niet onder het financieel toezicht. Door een Europese richtlijn is dat hoogstwaarschijnlijk vanaf juni volgend jaar wel het geval.
Voor leningen die korter dan een maand duren, gelden vanaf volgend jaar strenge toezichtsregels. Daarnaast bekijkt minister Wouter Bos (Financiën) of voor die flitskredieten ook de maximale kredietvergoeding van 18 procent gaat gelden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef JodyBernal het volgende:
WTF is een flitslening? Een lening om de bekeuring te betalen als je geflitst bent???
Wat een bazengrafiek!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef SeLang het volgende:
Green shoots.
[ afbeelding ]
Dat ligt idd aan jou. Het geeft een totale ineenstorting van de overheidsfinanciën weer. Niet het hele systeem. Slechts het fundamentquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:40 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat een bazengrafiek!
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij geeft deze grafiek toch echt een totale ineenstorting van een systeem weer.
Nee, een totale ineenstorting van de overheidsinkomsten. En dat komt door... juist ja... door de totale ineenstorting van het economische systeem. Van een kale kip is het nu eenmaal erg lastig plukken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat ligt idd aan jou. Het geeft een totale ineenstorting van de overheidsfinanciën weer. Niet het hele systeem. Slechts het fundament
het zullen van geen theeblaadjes zijnquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef SeLang het volgende:
Green shoots.
[ afbeelding ]
Hee, nu niet logisch na gaan denken over oorzaak en gevolg...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:51 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Nee, een totale ineenstorting van de overheidsinkomsten. En dat komt door... juist ja... door de totale ineenstorting van het economische systeem. Van een kale kip is het nu eenmaal erg lastig plukken.
Daar heb je een punt. Ik draaf weer eens door.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hee, nu niet logisch na gaan denken over oorzaak en gevolg...Doen de economen en overheden ook niet
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:03 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Ik draaf weer eens door.
Totale ineenstorting van het kunnen betalen van de vergrijzingquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:40 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat een bazengrafiek!
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij geeft deze grafiek toch echt een totale ineenstorting van een systeem weer.
Niets hierover op forexfactory & de futs storten in elkaar...quote:De hypotheekaanvragen in de Verenigde Staten zijn vorige week gestegen ten opzichte van een week eerder. Dat blijkt woensdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA).
De index voor het aantal hypotheekaanvragen steeg in de week eindigend op 12 augustus met 5,6%, ten opzichte van de week ervoor, tot een niveau van 527.
Herfinanciering namen toe met 6,9% tot 1,982,5 tegenover 1.853,8 een week eerder. Tegelijkertijd steeg het aantal aanvragen voor nieuwe hypotheken, om huizen mee te kopen, met 3,9% naar 277,7 ten opzichte van 267,2 een week eerder.
De gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA) worden sinds 1990 gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken.
Het grappige is dus dat dit 30 jaar geleden allemaal al voorspeld is. Ik weet nog dat het toen gewoon op televisie was, bij programma's als Brandpunt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Totale ineenstorting van het kunnen betalen van de vergrijzing.
Het is bijna te grappig voor woorden hoe visieloos politici zijn geweest de afgelopen decennia. Zie ook de hypotheekrenteaftrek. Niemand die z'n kop ook maar 2 cm durfde uit te steken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:32 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Het grappige is dus dat dit 30 jaar geleden allemaal al voorspeld is. Ik weet nog dat het toen gewoon op televisie was, bij programma's als Brandpunt.
Logisch, die "happy few" die dat wel deden werden acuut onthoofd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is bijna te grappig voor woorden hoe visieloos politici zijn geweest de afgelopen decennia. Zie ook de hypotheekrenteaftrek. Niemand die z'n kop ook maar 2 cm durfde uit te steken.
Rom-bom-bom-bom bom-bom bom-bom, bweeerp bweeerp bweeerp. Dit was Brandpunt, goedenavond. Met een besnorde Ton Verlind.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:32 schreef JodyBernal het volgende:
Het grappige is dus dat dit 30 jaar geleden allemaal al voorspeld is. Ik weet nog dat het toen gewoon op televisie was, bij programma's als Brandpunt.
Dat is waar. Er viel gewoon nooit over te praten. Geld reserveren voor de vergrijzing of afschaffen van de HRA zou betekenen dat de middenklasse zou moeten inleveren. Men zou dan niet meer 2x per jaar op vakantie kunnen. Natuurlijk had men die kosten ook gewoon op de rijken kunnen afwentelen, wat natuurlijk het beste was geweest, maar dat had politici helemaal de kop gekost.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Logisch, die "happy few" die dat wel deden werden acuut onthoofd.
Mijn vader zei altijd gekscherend "dit was Brandhout, goedenavond". Maar hij keek wel, samen met mij.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:06 schreef dvr het volgende:
[..]
Rom-bom-bom-bom bom-bom bom-bom, bweeerp bweeerp bweeerp. Dit was Brandpunt, goedenavond. Met een besnorde Ton Verlind.
Ik ben eerder voorstander van een laag tarief tot 2x modaal (25% ofzo) en vanaf 2x modaal een "hoog" tarief van 40% ofzo. Een soort semi-vlaktaks, maar dan zonder hypotheekrenteaftrek en huurtoeslag.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:08 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dat is waar. Er viel gewoon nooit over te praten. Geld reserveren voor de vergrijzing of afschaffen van de HRA zou betekenen dat de middenklasse zou moeten inleveren. Men zou dan niet meer 2x per jaar op vakantie kunnen. Natuurlijk had men die kosten ook gewoon op de rijken kunnen afwentelen, wat natuurlijk het beste was geweest, maar dat had politici helemaal de kop gekost.
Afijn, ik zeg schaf die HRA af voor hypotheken boven de 350k. En voer het 60% belastingtarief weer in voor de hoogste inkomens (boven de 100k ofzo). Bij de lagere middenklasse valt nauwelijks nog te plukken, die is al helemaal uitgeknepen.
Als de rijken daar problemen mee hebben, dan gaan ze maar lekker ergens anders wonen. Zoals ze destijds ook tegen Tilmant hadden moeten zeggen dat hij maar lekker op moest rotten met zijn tuigbank. Je moet je nooit door dit soort lieden laten gijzelen, dan kan alleen maar fout aflopen.
Leuk, maar hoe wou je dan uitkomen? Op die manier halveer je bijna de inkomsten uit IB.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben eerder voorstander van een laag tarief tot 2x modaal (25% ofzo) en vanaf 2x modaal een "hoog" tarief van 40% ofzo. Een soort semi-vlaktaks, maar dan zonder hypotheekrenteaftrek en huurtoeslag.
De HRA kost iets van 15 miljard per jaar. De zorg- en huurtoeslag kost ook miljarden. Daarmee kun je de belastingtarieven al fors verlagen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:51 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Leuk, maar hoe wou je dan uitkomen? Op die manier halveer je bijna de inkomsten uit IB.
Klinkt niet verkeerd. Eigenlijk is het gewoon een systeem met 2 in plaats van drie tarieven. En de heffingskortingen, vervallen die ook?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:54 schreef pberends het volgende:
[..]
De HRA kost iets van 15 miljard per jaar. De zorg- en huurtoeslag kost ook miljarden. Daarmee kun je de belastingtarieven al fors verlagen.
Hoeveel dat precies is, of dat nu 25/35 of 30/40 procent is weet ik niet. Dat moet je uitzoeken. Bedoeling is natuurlijk dat je gewoon aardige belastinginkomsten moet hebben.
Overigens zou defensie wel gehalveerd moeten worden en ontwikkelingshulp afgeschaft. Dat scheelt ook 2 slokken op een borrel.
Greenshoots!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef RvLaak het volgende:
damn, WS gaat in ene het groen opzoeken... Nieuws geweest?
Ik snap ook niet waar die daling van vandaag vandaan kwam eigenlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef RvLaak het volgende:
damn, WS gaat in ene het groen opzoeken... Nieuws geweest?
Teringquote:19-08-2009 16:30:00 VS capaciteit raffinaderijen 84,0% vs 83,5% vorige week
19-08-2009 16:30:00 VS distillatenvoorraad -0,65 mln vaten naar 161,617 mln vaten
19-08-2009 16:30:00 VS benzinevoorraad -2,177 mln vaten naar 209,754 mln vaten
19-08-2009 16:30:00 VS olievoorraad -8,397 mln vaten naar 343,632 mln vaten
Voor oliebedrijven fantastisch, en voor mensen die denken dat er economisch herstel aan zit te komen ook een leuke bevestiging.quote:
we hebben een dubbele bodem gemaakt bij een steun met divergentie van oscillators dus de stijging heeft ook een technische drijfveerquote:
maar waarop ging WS in ene opstijgen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:01 schreef Vandergeld het volgende:
Mooie beweging op wall street na onze sluiting. Als we vanaf hier omhoog gaan denk ik dat veel mensen deze trein hebben gemist.
Omdat er meer kopers waren dan verkopers, verder geen specifiek nieuwsquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
maar waarop ging WS in ene opstijgen?
CEO: we hebben het dieptepunt gehadquote:Nieuwkomer op Amsterdamse beurs
AMSTERDAM - Beleggers kunnen vanaf woensdag op de beurs in Amsterdam handelen in vastgoedbedrijf Atrium European Real Estate. Het in Jersey gevestigde bedrijf exploiteert winkelcentra in Centraal- en Oost-Europa.
De stukken noteerden in de ochtend van de eerste handelsdag in Amsterdam 2,1 procent hoger op 3,90 euro. Atrium heeft al een notering aan de beurs in Wenen. Het bedrijf heeft een marktwaarde van ongeveer 868 miljoen euro.
Atrium heeft 152 panden verspreid over acht landen, vooral in Polen, Tsjechië en Rusland. Het bedrijf, voorheen bekend onder de naam Meinl European, werd opgericht door het Oostenrijkse Meinl Bank.
Onderzoek
In 2007 haalde het bedrijf zich de woede van aandeelhouders op de hals omdat er stiekem aandelen zouden zijn ingekocht. Dit wordt nu door de Oostenrijkse autoriteiten onderzocht.
De Oostenrijkse bank heeft zich volledig teruggetrokken uit het fonds. Een groep investeerders kreeg eind 2008 15,5 procent van de aandelen in handen. Deze groep wil de nieuwe notering gebruiken om korte metten te maken met het verleden en een nieuwe aandeelhouderspubliek te trekken voor het fonds.
Weer zo'n green shootquote:Olieprijs sluit bijna 5% hoger; hoogste niveau sinds begin juni
19-08-2009 22:01:00
NEW YORK (Dow Jones)--De prijs van een vat olie is woensdag bijna 5% hoger gesloten. Stijgende Amerikaanse aandelen en een onverwachte daling van de wekelijkse olievoorraden zorgden er voor dat prijs van een vat olie op het hoogste niveau sloot sinds begin juni.
De septemberfuture voor een vat ruwe olie sloot woensdag op de New York Mercantile Exchange $3,23 of 4,7% hoger op $72,42.
Dit is het hoogste slot sinds 12 juni toen de olieprijs sloot op $72,04 per vat.
Hmm, valt mij nog mee. Ben benieuwd wanneer de bouwvakkers massaal aan gaan kloppen bij het UWV.quote:In een jaar tijd is het aantal werklozen met 78.000 gestegen. Tussen mei en juli van dit jaar zaten gemiddeld 371.000 mensen werkloos thuis. Dat is 4,9 procent van de beroepsbevolking. Een jaar geleden was dat nog 4,0 procent.
Dit blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag heeft gepubliceerd. Er zijn nu net zoveel mensen werkloos als in de periode tussen april en juni. In het afgelopen halfjaar steeg de werkloosheid gemiddeld met elfduizend per maand.
Er zijn vooral meer mannen werkloos. Zij nemen driekwart van de toename voor hun rekening, blijkt uit de CBS-cijfers. Bij jongeren (15-24 jaar) kwam de stijging zelfs helemaal voor rekening van de mannen.
quote:Pensioenverzekeraars voldoen nog niet aan de zorgplicht die zij hebben ten opzichte van hun deelnemers. Dit concludeert de toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) in een meting onder verzekeraars die pensioenproducten aanbieden met beleggingsvrijheid.
De vijftien verzekeraars voor wie de zorgplicht geldt, voldoen voor gemiddeld 64 procent aan de wettelijke vereisten. Vooral het opstellen van een klantprofiel en het adviseren van de deelnemer moeten beter, concludeert de AFM. De toezichthouder liet donderdag weten na aanvullend onderzoek mogelijk formele maatregelen te nemen tegen de pensioenverzekeraars die de zorgplicht niet goed uitvoeren.
Je verwacht dat Randstad geen mensen meer aan werk kan helpen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:13 schreef pberends het volgende:
Mooi hoor dat Randstad. Imho dé shortkandidaat op dit moment. Maar ik zou even wachten tot expiratie.
Randstad is superlink, aardig wat schulden, kandidaat voor een emissie, betaald geen dividend, enzovoorts.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:09 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Je verwacht dat Randstad geen mensen meer aan werk kan helpen?
Heb zelf calls Aex 300 sep voor gemiddeld 2.95 gekocht en de call aex 300 okt voor gemiddeld 5.65quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:13 schreef Vandergeld het volgende:
Stijging komende weken kan vrij snel gaan verlopen, ik verwacht 320 rond expiratie September..
Probleem is dat ze ook met gemak richting 35, misschien zelfs wel 40 kunnen. En dan hangt je short op je enkels.......quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:13 schreef pberends het volgende:
Mooi hoor dat Randstad. Imho dé shortkandidaat op dit moment. Maar ik zou even wachten tot expiratie.
Nice!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:44 schreef Scorpie het volgende:
Zo, aandelen boskalis maar de deur uitgedaan, winst gepakt van 25%, vind ik wel genoeg als conservatieve belegger.
Vanwaar zo bullish?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:13 schreef Vandergeld het volgende:
Stijging komende weken kan vrij snel gaan verlopen, ik verwacht 320 rond expiratie September..
Correctie op de beurzen is achter de rug, nu de beleggers massaal op het verkeerde been zetten door nog 1 keer een enorme sprong te gaan maken.. Daarna pas de echte crisisquote:
Welke correctie? Die paar dagen van dalingkjes?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Correctie op de beurzen is achter de rug, nu de beleggers massaal op het verkeerde been zetten door nog 1 keer een enorme sprong te gaan maken.. Daarna pas de echte crisis
Ja jammer genoeg voor velen, maar waarschijnlijk was dat de correctie op de stijging 241-293.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Welke correctie? Die paar dagen van dalingkjes?
Ben nochtans 30% rendement kwijtgeweest die paar dagen...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Welke correctie? Die paar dagen van dalingkjes?
Je kan ook gewoon uitstappen hé... short gaan (met opties bedoel je?) is nogal gevaarlijk imo.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:58 schreef Conversatie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of dit een goed short moment is, volgens mij is de kans dat hij in september down gaat vrij groot
Jij wel, anderen hebben er dik aan verdiend.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:58 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ben nochtans 30% rendement kwijtgeweest die paar dagen...
Komt er nu wel terug bij maartoch...
En wanneer begint, volgens jou, de "echte crisis" en wat zal dat in gang zetten?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja jammer genoeg voor velen, maar waarschijnlijk was dat de correctie op de stijging 241-293.
Diegene die er dik aan verdiend hebben, goh, ik denk niet dat ze een hoger rendement zullen hebben aan't einde van de rit. Je kan de uitstapmomenten nogal moeilijk timen, en instappen op de bodem is ook niet altijd even gemakkelijk denk ik...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij wel, anderen hebben er dik aan verdiend.
Echte crisis zal in 2010-2011 komen. Wat het in gang zal zetten ben ik nog niet zeker van, maar mijn Elliott Wave telling geeft aan dat rond oktober de beurs haar top gaat neerzetten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wanneer begint, volgens jou, de "echte crisis" en wat zal dat in gang zetten?
Het is gewoon de dalende trendlijn sinds 2007, ik verwacht dat we ongeveer daar de top gaan neerzetten, maar kan ook 330 of 360 worden. Hoger dan 400 verwacht ik niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:10 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat is eigenlijk je reden om de bovenste trendlijn te berekenen op die twee punten?
Interessant, maar waarom zo overtuigd van TA?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:06 schreef Vandergeld het volgende:
Dit is mijn verwachting voor de komende maanden, eerst nog flink omhoog, en daarna de rode 3. Deze kan heftig tot zeer heftig worden. Denk aan de 3 van golf 1, die al enorm sterk was vanaf ongeveer 500-220. Deze golf neerwaarts, word waarschijnlijk nog heftiger dan vorig jaar.
[ afbeelding ]
Dus omdat een telling bedacht door Elliot Wave het zegt, gebeurt het?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:08 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Echte crisis zal in 2010-2011 komen. Wat het in gang zal zetten ben ik nog niet zeker van, maar mijn Elliott Wave telling geeft aan dat rond oktober de beurs haar top gaat neerzetten.
Das altijd het probleem he.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:49 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Probleem is dat ze ook met gemak richting 35, misschien zelfs wel 40 kunnen. En dan hangt je short op je enkels.......
Wat ik denk is dat we sowiezo in een dalende markt zitten voor nog lang, alleen is de daling van het afgelopen jaar té steil geweest. Niet onterecht, maar op korte termijn wel te steil. Die trendlijn geeft dan volgens mij een plausibele top voor de correctie op de te snelle daling, waarna de boel wel weer terugvalt. Als je nog kan volgenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Interessant, maar waarom zo overtuigd van TA?
Randstad buy, buy, buy.quote:20-08-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 15 aug verwachting was -8.000
20-08-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 8 aug +2.000 naar 6.241.000
20-08-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 15 aug +15.000 naar 576.000
De telling bedenk je zelf, Elliott Wave is een theorie met bepaalde golfbewegingen. De kunst is juist om te varen op de juiste golven, en ik denk dat we nu op een golf zitten naar koersen van ver boven de 300.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
[..]
Dus omdat een telling bedacht door Elliot Wave het zegt, gebeurt het?
Jaag hem toch niet weg!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Backtesten van EW is onmogelijk omdat iedereen zijn eigen telling erop kan plakken. De elliott wave theorie geeft alleen richtlijnen aan, en waaraan dingen moeten voldoen, de rest is je eigen werkquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jaag hem toch niet weg!![]()
Wees blij dat er weer iemand op het forum zit met TA overtuiging, niet dat ik het met zijn theorie eens ben, maar een beetje wisseling in alle conversaties met mensen die zeggen "fundamenteel gaat het erg slecht,maar de beurzen gaan toch omhoog
" om dat af te wisselen met mensen die het op een TA manier proberen te onderleggen
Het zou bijvoorbeeld best eens interessant zijn om wat Elliott wave backtests te draaien op verscheidene beurzen, over verschillende tijdsperiode's.
Sorry, maar daarmee heeft die hele theorie voor mij in 1 keer afgedaan. Het klinkt mij namelijk in de oren als een slager die zijn eigen vlees keurt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Backtesten van EW is onmogelijk omdat iedereen zijn eigen telling erop kan plakken. De elliott wave theorie geeft alleen richtlijnen aan, en waaraan dingen moeten voldoen, de rest is je eigen werk
Als je jezelf misschien eens meer verdiept in de theorie, kom je er misschien achter waarom het serieus moet worden genomen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Sorry, maar daarmee heeft die hele theorie voor mij in 1 keer afgedaan. Het klinkt mij namelijk in de oren als een slager die zijn eigen vlees keurt.
Neemt niet weg dat ik graag de redenering van mensen lees waarom ze TA serieus nemen hoor.
Mwah. Ik verwacht nog steeds een terugval van de AEX, maar denk niet Shell daarbij zo enorm zal dalen. Toen de AEX op 200 stond, stond RD op iets van 15,80. Dus echt nodig om te verkopen is het niet. Ik verwacht ook geen enorme koerssprong trouwens. Het is eerder een fijn fonds voor wat stabiliteit in je porto en leuk dividendrendement.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef AQuila360 het volgende:
Ik wil eigenlijk van mijn shell aandelen af. Is dat nu een goed moment?
Verkooporder inzetten aan de huidige koers + X%?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef AQuila360 het volgende:
Ik vind Randstad een veel mooier aandeel, die betalen veel meer dividend, en nog goedkoop ookquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mwah. Ik verwacht nog steeds een terugval van de AEX, maar denk niet Shell daarbij zo enorm zal dalen. Toen de AEX op 200 stond, stond RD op iets van 15,80. Dus echt nodig om te verkopen is het niet. Ik verwacht ook geen enorme koerssprong trouwens. Het is eerder een fijn fonds voor wat stabiliteit in je porto en leuk dividendrendement.
linkje zodat ik me in kan lezen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als je jezelf misschien eens meer verdiept in de theorie, kom je er misschien achter waarom het serieus moet worden genomen.
Maarja, zolang mijn resultaten goed zijn, hoor je mijn niet klagen.
http://www.prognosis.nl/support/faq/principle_nl/index.htmlquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
linkje zodat ik me in kan lezen?
Envoor je resultaten.
Dank, gaan we vanavond lezenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:58 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
http://www.prognosis.nl/support/faq/principle_nl/index.html
Heel simpel, beleggers zijn gek gewordenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik ben dan geen believer in TA, maar als ik de beursbewegingen van de afgelopen 2 weken afzet tegenover het nieuws dan weet ik dit fundamenteel ook niet te verklaren. Hoofdzakelijk slecht nieuws, en de AEX blijft op z'n plaats tussen de 282 en de 292. Die werkloosheidscijfers in de VS zouden de beurs gewoon lager hebben moeten zetten.
Manipulatie - voordat de bom valt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik ben dan geen believer in TA, maar als ik de beursbewegingen van de afgelopen 2 weken afzet tegenover het nieuws dan weet ik dit fundamenteel ook niet te verklaren. Hoofdzakelijk slecht nieuws, en de AEX blijft op z'n plaats tussen de 282 en de 292. Die werkloosheidscijfers in de VS zouden de beurs gewoon lager hebben moeten zetten.
Zeggen dat het pure manipulatie is, is naar mijn mening wel erg makkelijk..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Manipulatie - voordat de bom valt.
De beurs beweegt niet alleen op nieuws dat vandaag in de pers is. Ook verwachtingen bepalen de koers, net zoas sentiment een belangrijke factor is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef LXIV het volgende:
Nou, niet als je niet van tevoren weet wat voor nieuws het is. Juist TA maakt gokken op de beurs wel erg gemakkelijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:23 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
De beurs beweegt niet alleen op nieuws dat vandaag in de pers is. Ook verwachtingen bepalen de koers, net zoas sentiment een belangrijke factor is.
Als het alleen om goed of slecht nieuws zou gaan, dan zou gokken op de beurs wel erg makkelijk worden.
Nieuws is ruis, je zou het eigenlijk buiten moeten sluiten voor jezelf..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, niet als je niet van tevoren weet wat voor nieuws het is. Juist TA maakt gokken op de beurs wel erg gemakkelijk.
Maar goed. Het is dus (kennelijk) ook niet zo dat het nieuws van al te veel invloed is.
Enige markt die gemanipuleerd hoeft te worden zijn de Amerikaanse futures. De rest holt er als dolle honden achteraan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:21 schreef LXIV het volgende:
Zelfs in een dunne markt is dit niet te manipuleren. Op één fondsje dat niet zo groot is kan misschien gemanipuleerd worden. Maar niet op alle markten wereldwijd.
Maar waarom schrijf je alles toe aan manipulatie, kan toch ook gewoon een herstelbeweging zijn op de daling van 2007- early 2009quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Enige markt die gemanipuleerd hoeft te worden zijn de Amerikaanse futures. De rest holt er als dolle honden achteraan.
Ik schrijf niet alles toe aan manipulatie; slechts een klein beetje.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Maar waarom schrijf je alles toe aan manipulatie, kan toch ook gewoon een herstelbeweging zijn op de daling van 2007- early 2009
Twee punten van kritiek op de Elliott Wave Theory:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:51 schreef Vandergeld het volgende:
Als je jezelf misschien eens meer verdiept in de theorie, kom je er misschien achter waarom het serieus moet worden genomen.
Manipulatie gaat niet enkel op koersen of futs hoor:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Maar waarom schrijf je alles toe aan manipulatie, kan toch ook gewoon een herstelbeweging zijn op de daling van 2007- early 2009
Geen enkel instrument is perfect, anders dan waren we nu allemaal rijkquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:44 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Twee punten van kritiek op de Elliott Wave Theory:
But Wave prediction is a very uncertain business. It is an art to which the subjective judgement of the chartists matters more than the objective, replicable verdict of the numbers. The record of this, as of most technical analysis, is at best mixed.
Critics also say the wave principle is too vague to be useful, since it cannot consistently identify when a wave begins or ends, and that Elliott wave forecasts are prone to subjective revision.
Dan is de vraag hoeveel beter is de Elliott wave theory in het voorspellen van de beurskoers dan je eigen gezonde verstand?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:53 schreef Vandergeld het volgende:
Geen enkel instrument is perfect, anders dan waren we nu allemaal rijk
Ieder zijn ding natuurlijkquote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:00 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Dan is de vraag hoeveel beter is de Elliott wave theory in het voorspellen van de beurskoers dan je eigen gezonde verstand?
Mijn gevoel is dat E.w.t. je geen betere resultaten gaat opleveren dan met gezond verstand naar de koersen, het nieuws en het beurssentiment kijken en op basis daarvan beslissingen nemen.
Goed gezegd sitting_elfling!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jaag hem toch niet weg!![]()
Wees blij dat er weer iemand op het forum zit met TA overtuiging, niet dat ik het met zijn theorie eens ben, maar een beetje wisseling in alle conversaties met mensen die zeggen "fundamenteel gaat het erg slecht,maar de beurzen gaan toch omhoog
" om dat af te wisselen met mensen die het op een TA manier proberen te onderleggen
Het zou bijvoorbeeld best eens interessant zijn om wat Elliott wave backtests te draaien op verscheidene beurzen, over verschillende tijdsperiode's.
Of geef een call op je aandelen. Bij stijging moet je leveren. Bij stabiele ontwikkeling (naar rechts) ontvang je geld. En hoe dan ook dividend.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef AQuila360 het volgende:
Een calletje is ook wel aardig. Alleen leveren calls op RD bijzonder weinig op.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:26 schreef macondo het volgende:
[..]
Of geef een call op je aandelen. Bij stijging moet je leveren. Bij stabiele ontwikkeling (naar rechts) ontvang je geld. En hoe dan ook dividend.
Daar weet ik echt nog 0,0 vanquote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:26 schreef macondo het volgende:
[..]
Of geef een call op je aandelen. Bij stijging moet je leveren. Bij stabiele ontwikkeling (naar rechts) ontvang je geld. En hoe dan ook dividend.
Zijn allerlei olietrackers; zoals de ETFS Crude Oil.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Kennen jullie nog olie-trackers buiten US Oil Fund eigenlijk? Bestaan er ook zo'n die in euro noteren?
Of is dat laatste gewoon een domme vraag? Ik weet wel dat wanneer de dollar zakt de olieprijs meezakt, maar vermijd je zo niet dat je dubbel verlies hebt?
Haha, ik merk net de ironiequote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Zijn allerlei olietrackers; zoals de ETFS Crude Oil.
Natuurlijk heb je dan het "voordeel" van een sterkere dollar.
ETFS Crude Oil is gewoon in euro's hoor. Maar als je een sterkere dollar verwacht moet je echt geen olie kopen. Ik snap zelf niet wat olie op 74 dollar doet atm. Olie moet je alleen kopen als je een oorlog ofzo verwacht.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:39 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Haha, ik merk net de ironie.
Kopen in de veronderstelling dat het gaat dalen.
Hmm, die is in pond... Thx but no thanks
Het pond moet ondertussen toch wel gepositioneerd worden tussen de Amerikaanse en de Zimbabwaanse dollar denk ik.
B-tjes voor ING:quote:Moody's verlaagt kredietstatus waardepapieren ING
20-08-2009 18:27:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Kredietbeoordelaar Moody's Investor Service heeft donderdag de ratings verlaagd voor een aantal door ING Groep nv en dochterbedrijven uitgegeven waardepapieren.
De preferente aandelen van ING Groep werden verlaagd naar Ba1 van A3. De kredietbeoordelaar zette ook de achtergestelde leningen van ING Verzekeringen nv terug naar Ba1 van A3.
Verder verlaagde Moody's de ratings voor ING Capital Funding Trust III, naar B1 van A3, en de preferente aandelen van Equitable of Iowa Companies Capital Trust II naar Ba1 van Baa1.
Naast bovenstaande effecten, is ook een reeks achtergestelde perpetuele leningen van ING Groep op de lijst 'onder herziening' gezet voor mogelijke verlaging van de kredietstatus.
De kans is volgens de kredietbeoordelaar toegenomen dat de couponbetaling op de instrumenten wordt uitgesteld, omdat ING Groep hierover in discussie is met de Europese Commissie.
schrijf jij altijd ongedekt lxiv?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:25 schreef LXIV het volgende:
Een call @18:00 euro maart 2010 levert je 1,70 op. Dat is 97 cent verwachtingswaarde. Over zo'n lange periode verkoop ik dan liever mijn aandelen dan het hele neerwaartse koersrisico te nemen voor minder dan een euro. Als het aandeel in die periode onder de 17,70 komt te staan dan heb je al verlies.
who cares beter dan verwachtquote:
Eigenlijk nooit. Behalve puts uiteraard, maar dat zie ik dan meer als het uitgesteld aankopen van aandelen. Dus stel dat ik in oktober aandelen Philips wil kopen, maar het geld staat nog op het spaardepositio, dan schrijf ik alvast de puts. Meestal deep in the money, dus ik ga er dan vanuit dat ik ze ook geleverd krijg.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:59 schreef edwinh het volgende:
[..]
schrijf jij altijd ongedekt lxiv?
Als je puts schrijft, koop je toch opties?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk nooit. Behalve puts uiteraard, maar dat zie ik dan meer als het uitgesteld aankopen van aandelen. Dus stel dat ik in oktober aandelen Philips wil kopen, maar het geld staat nog op het spaardepositio, dan schrijf ik alvast de puts. Meestal deep in the money, dus ik ga er dan vanuit dat ik ze ook geleverd krijg.
Ze zijn dus gedekt met geld, of met aandelen als ik calls schrijf.
Opties kopen doe ik eigenlijk nooit. Wie schrijft die blijft!
schrijven en kopen is niet hetzelfde. Google is your friendquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:06 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Als je puts schrijft, koop je toch opties?
Afijn, ik snap hier geen hol van.
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Reichquote:When Will The Recovery Begin? Never.
July 9, 2009, 5:02PM
The so-called "green shoots" of recovery are turning brown in the scorching summer sun. In fact, the whole debate about when and how a recovery will begin is wrongly framed. On one side are the V-shapers who look back at prior recessions and conclude that the faster an economy drops, the faster it gets back on track. And because this economy fell off a cliff late last fall, they expect it to roar to life early next year. Hence the V shape.
Unfortunately, V-shapers are looking back at the wrong recessions. Focus on those that started with the bursting of a giant speculative bubble and you see slow recoveries. The reason is asset values at bottom are so low that investor confidence returns only gradually.
That's where the more sober U-shapers come in. They predict a more gradual recovery, as investors slowly tiptoe back into the market.
Personally, I don't buy into either camp. In a recession this deep, recovery doesn't depend on investors. It depends on consumers who, after all, are 70 percent of the U.S. economy. And this time consumers got really whacked. Until consumers start spending again, you can forget any recovery, V or U shaped.
Problem is, consumers won't start spending until they have money in their pockets and feel reasonably secure. But they don't have the money, and it's hard to see where it will come from. They can't borrow. Their homes are worth a fraction of what they were before, so say goodbye to home equity loans and refinancings. One out of ten home owners is under water -- owing more on their homes than their homes are worth. Unemployment continues to rise, and number of hours at work continues to drop. Those who can are saving. Those who can't are hunkering down, as they must.
Eventually consumers will replace cars and appliances and other stuff that wears out, but a recovery can't be built on replacements. Don't expect businesses to invest much more without lots of consumers hankering after lots of new stuff. And don't rely on exports. The global economy is contracting.
My prediction, then? Not a V, not a U. But an X. This economy can't get back on track because the track we were on for years -- featuring flat or declining median wages, mounting consumer debt, and widening insecurity, not to mention increasing carbon in the atmosphere -- simply cannot be sustained.
The X marks a brand new track -- a new economy. What will it look like? Nobody knows. All we know is the current economy can't "recover" because it can't go back to where it was before the crash. So instead of asking when the recovery will start, we should be asking when and how the new economy will begin. More on this to come.
RIP wereldeconomie.quote:He served as the twenty-second United States Secretary of Labor under President Bill Clinton, from 1993 to 1997.
conundrum wat bedoel je met kloon?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:22 schreef One_conundrum het volgende:
Komt deze kloon ook weer opdraven
Wat bedoel je met kan nog beroerder ?! Wat gebruik jij in de praktijk dan ?!(of is er geen praktijk?)quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:29 schreef janvks het volgende:
[..]
conundrum wat bedoel je met kloon?Ik ben uniek hoor
![]()
Fundamentele analyse kan nog beroerder doen dan technische analyse
Schitterend dit soort berichten.quote:Opschorting slooppremie VS drukt Nikkei
21 augustus 2009, 8:49 | ANP
TOKIO (AFN) - De effectenbeurs in Tokio is vrijdag met verlies gesloten. Vooral autofabrikanten verloren veel terrein door de opschorting van de Amerikaanse sloopregeling voor oude auto's.
De toonaangevende Nikkei-index sloot 1,4 procent lager op 10.238,20 punten. Autofabrikanten Honda, Mitsubishi, Toyota en Mazda leverden 3 tot 4 procent van hun beurswaarde in. Beleggers reageerden teleurgesteld op het bericht dat de Amerikaanse overheidspot om de aankoop van nieuwe auto's te stimuleren alweer leeg is.
I feel your pain. Heb 'tzelfde gehad (-30% op een paar dagen), maar sta nu weer bijna op't hoogste niveau dat ik 't afgelopen jaar gehaald heb.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:27 schreef m0m0 het volgende:
Nou jongens, ben blijkbaar weer terug, na echt 2 hele slechte weken te hebben gehad. Alle rendement verloren waarmee ik dit jaar ben begonnen.
Maar gelukkig zijn de afgelopen twee dagen zeer goed voor me geweest. Portefeuille heeft weer een waarde die ik had in begin aug.
Harde les: no mather what, stop loss!
De groene energiesector begint dit ook al te voelen denk ik...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:21 schreef JodyBernal het volgende:
Dat belooft nog wat voor de nabije toekomst, als de rest van de overheidsstimuleringspakketten wereldwijd aflopen wegens een gebrek aan financiële middelen.
Ik denk dat we het allemaal wel kennen. Ik heb 't in ieder geval ook gehad. Kwestie van verkeerde inschatting bij het aankopen van turbo's, of beter gezegd te nauwe stoploss, te hoge hefboom, waardoor je met een kleine koersschommeling al enorm grote uitslagen krijgt, en ik dus ineens bijna de hele inleg kwijt was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:27 schreef m0m0 het volgende:
Nou jongens, ben blijkbaar weer terug, na echt 2 hele slechte weken te hebben gehad. Alle rendement verloren waarmee ik dit jaar ben begonnen.
Maar gelukkig zijn de afgelopen twee dagen zeer goed voor me geweest. Portefeuille heeft weer een waarde die ik had in begin aug.
Harde les: no mather what, stop loss!
Te grappig inderdaad. Waar is Obémá mee bezig? Nog nooit zo'n gestoorde gek gezien die zo weinig van economie weet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Schitterend dit soort berichten.
Obama stopt met gratis geld naar Japan te sturen en gelijk dondert de boel in elkaar
je bent wat tegenstrijdig aan het posten, je was toch tegen de overheids ingrepen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Te grappig inderdaad. Waar is Obémá mee bezig? Nog nooit zo'n gestoorde gek gezien die zo weinig van economie weet.
Ik had het over het Cash voor clunkers program, niet over het stoppen daarvan (wat goed is)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
je bent wat tegenstrijdig aan het posten, je was toch tegen de overheids ingrepen?
lol, wees dan duidelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik had het over het Cash voor clunkers program, niet over het stoppen daarvan (wat goed is).
locatie? Oost of west van Amersfoort?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:59 schreef One_conundrum het volgende:
Tjah die huizenmarkt.
Ken iemand die bouwde een nieuw huis terwijl hij zijn oude nog niet verkocht had, toen deed de crisis zijn intrede. Nu heeftie beide huizen te koop staan en woont hij nog steeds in het oude...
Dat de koersen omhoog gaan de komende weken, dus dat die shorts minder waard gaan wordenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:03 schreef Rejected het volgende:
Wat is het risico dat short gaan met zich meebrengt(t.o.v. long)?
Ik ben niet bepaald bullish voor de periode na de expiratie. Tijdens expiratie is een mooi moment om longs af te bouwen, mochten mensen nog long zitten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:57 schreef Vandergeld het volgende:
En weer verder omhoog, mensen met calls/longs gaan nog een paar mooie weken tegemoet zien. 320 voor expiratie September is in mijn ogen mogelijk.
quote:MARKET COMMENT: AEX +1,1%, 'sentiment blijft goed'
21-08-2009 13:07:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert vrijdag rond 13.00 uur meer dan 1% hoger in een markt waarin het sentiment erg goed blijft. "Als je naar de cijfers over het tweede kwartaal kijkt dan zie je dat die globaal meevielen", zegt vermogensbeheerder Arent Thijsen van TE-Effecten. "Op kwartaalbasis liepen de resultaten zelfs op. Veel bedrijven hebben hun kosten scherp teruggebracht en als de consument nu ook maar een beetje meer gaat spenderen, heb je kans dat de rendementen voor bedrijven meteen zichtbaar worden", aldus Thijsen. Hij sluit niet uit dat de AEX vrijdag boven de 291 punten sluit, "en dat zou een sterk teken zijn, want dan ontstaat er ruimte voor een stijging richting 300 punten", aldus de vermogensbeheerder. Hij stelt dat in dat scenario een koopsignaal in de maak is, hetgeen mogelijk in september even kan worden afgewisseld met wat tijdelijke verkoopdruk. De omzetten zijn erg wisselend, maar globaal redelijk. Heijmans en USG kennen zeer hoge volumes. Het is vrijdag optie-expiratie. Vanmiddag om 16.00 uur worden in de VS de verkopen van bestaande huizen over juli naar buiten gebracht met een verwacht stijging van 2,2%. De AEX noteert vrijdag rond 13.00 uur 1,1% hoger op 291,23 punten. (ANS)
Bookmark deze maar, aex gaat dik boven de 300 de komende 2 maandenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben niet bepaald bullish voor de periode na de expiratie. Tijdens expiratie is een mooi moment om longs af te bouwen, mochten mensen nog long zitten.
Dat snap ik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat de koersen omhoog gaan de komende weken, dus dat die shorts minder waard gaan worden
Wouldn't suprise me totally, maar ik zou het risico niet nemen om nu nog te longen. Dat moet je alleen na een lichte sellfoff proberen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:09 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Bookmark deze maar, aex gaat dik boven de 300 de komende 2 maanden
Ik weet een vent hier in het dorp, die besloot een jaar of 5 geleden een grote verbouwing aan z'n huis te doen. Inmiddels is z'n geld op, z'n vrouw bij hem weggelopen en bestaat z'n dak al meer dan 2 jaar uit plasticfolie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:59 schreef One_conundrum het volgende:
Tjah die huizenmarkt.
Ken iemand die bouwde een nieuw huis terwijl hij zijn oude nog niet verkocht had, toen deed de crisis zijn intrede. Nu heeftie beide huizen te koop staan en woont hij nog steeds in het oude...
Het is altijd onvoorstelbaar hoeveel risico mensen nemen als het economisch goed gaat. Alsof dat altijd zo isquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:16 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik weet een vent hier in het dorp, die besloot een jaar of 5 geleden een grote verbouwing aan z'n huis te doen. Inmiddels is z'n geld op, z'n vrouw bij hem weggelopen en bestaat z'n dak al meer dan 2 jaar uit plasticfolie.
Wat zei je?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:21 schreef Vandergeld het volgende:
Wat vind jij zo bijzonder aan de augustus expiratie Pberends, m.i. gaat die echt niet bepalen waar de beurs de komende dagen heengaat..
Ik heb ook gezegd dat we gingen stijging omdat de correctie op de Nikkei was afgerond. Als je elke stijging in de week van de expiratie direct verbind met de expiratie dan is dat wel heel erg makkelijk..quote:
We hebben toch van 293 naar 281 gezien in 2 dagen, dat was voor mij genoeg sell off om longposities op te bouwenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Wouldn't suprise me totally, maar ik zou het risico niet nemen om nu nog te longen. Dat moet je alleen na een lichte sellfoff proberen.
Zeker. Richting de 272-278 zullen we vast ook weer een bounch zien van 10 punten ofzo.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
We hebben toch van 293 naar 281 gezien in 2 dagen, dat was voor mij genoeg sell off om longposities op te bouwen
Erover praten kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het uitvoeren van een exitstrategie nog niet aan de orde is, zolang er van een duidelijk herstel nog helemaal geen sprake is. De overheid zal hooguit genoodzaakt zijn om de kraan dicht te draaien als het geld echt op is, maar dat heeft weinig met een exitstrategie te maken maar met bittere noodzaak.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:51 schreef SeLang het volgende:
Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar hou er rekening mee dat de afgelopen maanden de perfecte omstandigheden waren voor een beursrally:
- Onbeperkt met geld rondstrooien (bailouts, stimulatieplannen, etc)
- Centrale bank die zonder reservering aankondigt dat de rente lange tijd exceptioneel laag zal blijven
- Bewijzen voor het einde van de vrije val
- Etc
De komende maanden zullen er echter een paar andere vragen naar de voorgrond komen:
- De mogelijkheid van een W of L in plaats van een V (focus op evt next leg down)
- Exitscenario van bailout maatregelen? Normaliseren FED balanssheet?
- Stimulatieplannen lopen af (iedereen die een auto wou heeft die al gekocht met $3500 subsidie..)
- Hoe gaat de overheid het budget weer in balans krijgen? (belastingverhogingen e.d.)
- Bubble in commodities zal de inflatiediscussie weer doen oplaaien --> hogere rentes?
- Etc
Oftewel, tot nu toe was het alleen maar een wedstrijdje wie het meeste geld kon rondstrooien en exitscenarios daar mocht niet over worden gepraat. Maar de komende tijd moet dus die biljoenenoperatie worden teruggedraaid...
Daar bovenop natuurlijk het feit dat de meeste echte problemen (slechte assets e.d.) alleen maar met boekhoudtruuks zijn weggestopt in de hoop dat het 'vanzelf' goedkomt, foreclosures die hun piek waarschijnlijk pas laat in 2010 bereiken, bewijzen dat de consument voorlopig vooral gaat sparen en aflossen ipv consumeren, etc...
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)00_punten_zingen.xmlquote:laatst gewijzigd: 21-08-2009 14:35
Dries Roelvink wil binnen 1 maand de AEX tot boven de 300 punten zingen
Dries Roelvink opende vandaag met een slag op de gong de beurs. En passant zong hij zijn nieuwste lied 'Geen crisis waar Dries is'.
Dries Roelvink brengt zijn 'Geen crisis waar Dries is' op de beurs ten gehore
Beursechec
Dries Roelvink maakt daarbij ook zijn voornemen bekend. De volkszanger heeft niet alleen verstand van zingen, hij was jaren geleden al actief op de beurs. Zo verloor hij in 2001 1 miljoen gulden (450.000 euro), zo bekende hij tegenover RTL Z.
Mijn punt is: in beide gevallen heb je een probleem.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:02 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Erover praten kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het uitvoeren van een exitstrategie nog niet aan de orde is, zolang er van een duidelijk herstel nog helemaal geen sprake is. De overheid zal hooguit genoodzaakt zijn om de kraan dicht te draaien als het geld echt op is, maar dat heeft weinig met een exitstrategie te maken maar met bittere noodzaak.
Het lijkt me dat hier de typische bubble psychologie aan de orde is: de meesten weten wel dat het nep is maar verwachten op tijd weer eruit te kunnen zijn.quote:Verder ben ik het wel met je eens. En ik heb met verbazing gekeken naar de snelle stijging op de beurs van de afgelopen maanden, bijna 50% erbij. Niets structureels wijst erop dat die stijging ook maar enigszins gerechtvaardigd is. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld vandaan komt en of diegene die het naar de beurs brengt werkelijk denkt dat het ergste achter de rug is, of dat het hier om pure speculatie gaat.
Oh ik was al te laatquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:08 schreef JodyBernal het volgende:
Dries Roelvink heeft duidelijk een hart van goud:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)00_punten_zingen.xml
Wat is het toch ook een baas die Dries!Zou het hem gaan lukken???
En dus gaan een aantal partijen flink verliezen. Ik heb wel een idee wie: diezelfden die al eerder flink hebben verloren. En ook particulieren zullen er gemiddeld gesproken niet beter van worden: die vrouw uit "Slapend Rijk" zal er ook wel weer vuistdiep inzitten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:14 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt me dat hier de typische bubble psychologie aan de orde is: de meesten weten wel dat het nep is maar verwachten op tijd weer eruit te kunnen zijn.
Roelvink verloor in 2002 zelf een miljoen gulden door opties door 9/11quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:29 schreef pberends het volgende:
http://www.belegger.tv/nieuws/477/geen_crisis_waar...
Dolle Dries: "Nu instapmoment"
Dries Roelvink die de beurs opende vanochtend![]()
. Vandaar dat beleggers dol zijn.
Bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)ren-.8222314-434.artquote:Maersk: 'Wereldeconomie is aan het keren'
'De wereldeconomie is aan de beterhand. Wij verwachten dat de groei zich doorzet en dat het ergste achter ons ligt. De vrachttarieven en de volumes trekken aan.' Dat heeft de topman van Maersk, de grootste containerrederij ter wereld, vrijdag gezegd bij de publicatie van de halfjaarresultaten van de groep.
(tijd) - Die cijfers waren desastreus. Het conglomeraat A.P. Moller-Maersk, dat naast containervervoer ook aan olie-ontginning doet in de Noordzee, leed over de eerste zes maanden van 2009 een nettoverlies van 3,02 miljard Deense kroon (406 miljoen euro), nog een stuk slechter dan de analistenverwachting van 2,91 miljard.
In het eerste halfjaar van 2008 boekte het bedrijf nog een nettowinst van 11,98 miljard Deense kroon (1,6 miljard euro). De ineenstorting van de wereldhandel die volgde op het faillissement van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers in september vorig jaar, trof het bedrijf hard.
Maar het ergste zou nu moeten voorbij zijn, zegt directievoorzitter Nils Smedegaard Andersen, al moet er voor het tweede halfjaar ook nog op een fors verlies worden gerekend. 'De wereldeconomie is zich in een betere situatie aan het manoeuvreren. Wij verwachten dat de groei zich doorzet, en dat het ergste achter ons ligt.'
Dat moet een positief effect hebben op de vrachttarieven voor containervervoer. 'In de periode juli-augustus is de negatieve trend gekeerd en verbeteren de tarieven', aldus Andersen. 'Een bescheiden herstel zou zich moeten doorzetten in het derde kwartaal van 2009.' Volgens Maersk lagen de vrachttarieven voor containervervoer in het eerste halfjaar 30 procent lager dan een jaar terug.
Het aandeel van Maersk, het zwaarst wegende in de Deense sterindex, opende vanochtend lager. Maar de optimistische woorden van topman Andersen halen de beurskoers uit het slop.
Dat eerste ken ik nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:02 schreef One_conundrum het volgende:
doe dan een geavanceerde order, of verkoop alvast de helft ofzo.
Verkoop de helft en stel voor de andere helft in dat je die automatisch verkoop als het een X% onder de top is. Dat kan bij Binck althans wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat eerste ken ik niet![]()
Dat 2de is wel een idee ja
Ah oke, en veel mensen hebben dus zeer voordelige opties met een veel lagere koers dan nu dus? Dank je!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:01 schreef One_conundrum het volgende:
Dan lopen de opties op het kopen van de aandelen af. De optie-contracten expireren.
of verkopen
Ohh bedoel je datquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:04 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Verkoop de helft en stel voor de andere helft in dat je die automatisch verkoop als het een X% onder de top is. Dat kan bij Binck althans wel.
Opties lopen af op een bepaald niveau, en nagenoeg altijd op de 3e vrijdag van de maand (straks dus). Opties voor aandeel X expireren op bijvoorbeeld 100 euro, 105, 110,...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:56 schreef Conversatie het volgende:
Kan iemand deze absolute leek uitleggen wat die augustus expiratie inhoudt? Iets met opties ofzo?
Kan je 't niet gelijk instellen dat je op de top verkoopt danquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:04 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Verkoop de helft en stel voor de andere helft in dat je die automatisch verkoop als het een X% onder de top is. Dat kan bij Binck althans wel.
Daar hoorde ik iemand een keer over ja, dat die grote mannetjes heel die koers altijd op de 3de vrijdag van de maand omhoog proberen te pompen. Banaal gezegd danquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:05 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Opties lopen af op een bepaald niveau, en nagenoeg altijd op de 3e vrijdag van de maand (straks dus). Opties voor aandeel X expireren op bijvoorbeeld 100 euro, 105, 110,...
Stel dat de koers 103 is dan kan 't bijvoorbeeld zijn dat institutionelen ff gaan bijkopen zodat de koers aan het einde van de handelsdag nog net de 105 haalt, zodat hun opties meer opbrengen.
Dit zou dan een boost naar boven kunnen geven, en maandag een terugval. Ofzo.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:24 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Heb zelf calls Aex 300 sep voor gemiddeld 2.95 gekocht en de call aex 300 okt voor gemiddeld 5.65
Das zeker netjes. Volgende week verwacht ik weer een dip aan het begin van de week. Daarna weer wat up, hopelijk dit keer een echte top richting de 300. Of we hebben de top al gezien, maar dat is onmogelijk te voorspellenquote:
Blablablablablablal US bankrupt balbalbalblalabla.quote:
Klein dipje van maximaal 5 punten kan, maar traden hierop is zeer speculatief. Verwacht zelf dat de calls 300 sep nog 20 op kunnen gaan leveren, dat zou het meteen tot een van mijn beste trades makenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Das zeker netjes. Volgende week verwacht ik weer een dip aan het begin van de week. Daarna weer wat up, hopelijk dit keer een echte top richting de 300. Of we hebben de top al gezien, maar dat is onmogelijk te voorspellen.
Ik bedoel bailouts.quote:Volgens Bovenberg en Heeringa heeft de huidige financiële en economische crisis de gezondheid van de overheidsfinanciën zo extreem aangetast dat een verhoging van de AOW-leeftijd naar minimaal 68 jaar het meest voor de hand ligt.
Ik zie de AEX eerder 10 punten wegzakken vanaf de top van vandaag, daarna weer up. Hoeveel up, geen idee, maar ik hoop op 300.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Klein dipje van maximaal 5 punten kan, maar traden hierop is zeer speculatief. Verwacht zelf dat de calls 300 sep nog 20 op kunnen gaan leveren, dat zou het meteen tot een van mijn beste trades maken
quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:24 schreef pberends het volgende:
[..]
ING gaat naar mijn vermoeden down the drain ja. Minimaal naar de 6.
quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:01 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Och kun je bij de IING nu totaal niets van zeggen,
Ik vind ING een beetje flauw de laatste tijd. Hopelijk gaan ze nog naar de 10.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:47 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
[..]
[..]
En wat zei ik, ING op 9.50
Die 10 punten hebben we al gehad, dat was een correctie op grotere schaal. Dus heel onwaarschijnlijk willen we dat nog gaan halen. En die 300 dat gaat ze nog wel lukkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zie de AEX eerder 10 punten wegzakken vanaf de top van vandaag, daarna weer up. Hoeveel up, geen idee, maar ik hoop op 300.
Zoals eerder gezegd, first time buyers haasten zich zodat ze zich nog kwalificeren voor een paar duizend $ weggeefgeld van Obama's stimuleringsplan voordat het afloopt. Een soort cash for clunkers maar dan voor huizen. Niet sustainable.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:03 schreef RvLaak het volgende:
Existing Home Sales 5.24M 5.03M 4.89M
Gaat een hele dikke plus worden vandaag.
?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:07 schreef LXIV het volgende:
Toch denk ik nog dat we snel een tik omlaag krijgen. Zo goed was het beursnieuws helemaal niet, het was puur sentiment.
In Detroit kan je voor die 8000 dollar ongeveer 2 huizen van kopenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:10 schreef SeLang het volgende:
"Amerikanen kregen vooral een impuls door een premie van 8000 dollar voor mensen die dit jaar voor het eerst een huis kopen"
Loopt in oktober af dacht ik, dus je zal tot december ofzo nog een positief effect daarvan hebben.
quote:Dat burgers en bedrijven tegenwoordig meer moeite hebben om zich in de schulden te steken baart Bernanke veel zorgen.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:42 schreef pberends het volgende:
Even spammen: Dries zingt AEX naar nieuw record
Heb je er dan veel geld inzitten?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind ING een beetje flauw de laatste tijd. Hopelijk gaan ze nog naar de 10.
Denk dat Pberends dan gaat shorten als een mallequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:57 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Heb je er dan veel geld inzitten?
Ik had putjes ING, maar ik heb 2/3 alweer ingelost. Wil graag terugkopen. Als ie nu alleen maar gaat dalen baal ik als een stekker, ook al heb ik nog wat puts ING.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:57 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Heb je er dan veel geld inzitten?
Welke puts op ING heb je dan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik had putjes ING, maar ik heb 2/3 alweer ingelost. Wil graag terugkopen. Als ie nu alleen maar gaat dalen baal ik als een stekker, ook al heb ik nog wat puts ING.
Samen met Randstad de mooiste short.
Wil je m'n pincode ook? Voor december.quote:
Neehoor was gewoon een vraag uit interessequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Wil je m'n pincode ook? Voor december.
Het slaat feitelijk nergens op neequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:43 schreef LXIV het volgende:
Altijd als ik iets lees ben ik blij om zo veel geld in cash te hebben. Maar de beurskoersen laten me iedere keer weer denken "was ik maar 120% long gebleven"
Dat de huisprijscijfers in de VS nu meevielen zegt eigenlijk helemaal niks. Het is maar net hoe je deze cijfers interpreteerd. Maar het schijnt allemaal niet uit te maken. Zelfs de downgrade van de creditrating van ING had nauwelijks invloed op de koers. Dat was twee maanden terug toch onvoorstelbaar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |