abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71990844
TVP, ben benieuwd wat de rest van de week brengt.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:48:11 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71992437
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:47 schreef dvr het volgende:

[..]

Misschien is 'grondstoffen' wel een eufemistische manier om 'goud' te zeggen..
Dat zou in elk geval niet slim zijn (imho) want als je dan toch naar commodities gaat, dan kun je beter gelijk goed diversificeren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:48:50 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71992469
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we het over hetzelfde. Jij bedoelt te zeggen dat als de beurskoersen sterk dalen al dat geld niet "aan de zijlijn komt te staan" (om zoals gesuggereerd wordt dat er geld is om op termijn weer gebruikt gaat worden om aandelen te kopen). Netto komt er geen cent bij of af. De waardering van de aandelen is gewoon verandert en daar blijft geen cent van over.
Precies
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:52:55 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71992651
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Staat er niet minder geld aan de zijlijn door al die emissies?
Ja zo zou je dat kunnen zien. Waardevernietigiging en kredietkrimp moet worden gecompenseerd. Aanvullen van reserves, aflossen schulden, etc... Er is dan minder geld over om bubbles op te stuwen.
Mijn reisverslagen
pi_71993129
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:48 schreef SeLang het volgende:

Dat zou in elk geval niet slim zijn (imho) want als je dan toch naar commodities gaat, dan kun je beter gelijk goed diversificeren.
Behalve in een scenario van hyperinflatie + economic bust, en ik vraag me af of pensioenfondsen daar stiekem al rekening mee houden. In Zimbabwe heeft goud inmiddels zijn monetaire rol hervonden.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:08:27 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71993353
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:03 schreef dvr het volgende:

[..]

Behalve in een scenario van hyperinflatie + economic bust, en ik vraag me af of pensioenfondsen daar stiekem al rekening mee houden. In Zimbabwe heeft goud inmiddels zijn monetaire rol hervonden.
Maar dan verwacht ik evengoed stijgingen van andere commodities. Er is niets speciaal aan goud. Ik zou in zo'n geval nooit inzetten op goud alleen maar op een gespreide portefeuille van commodities.
Mijn reisverslagen
pi_71994407
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:08 schreef SeLang het volgende:

Maar dan verwacht ik evengoed stijgingen van andere commodities. Er is niets speciaal aan goud. Ik zou in zo'n geval nooit inzetten op goud alleen maar op een gespreide portefeuille van commodities.
Ik denk dat je daar te nuchter naar kijkt. Het bijzondere aan goud is juist die historische monetaire rol. De grotere liquiditeit en het grotere vertrouwen in goud als drager van waarde zullen in een hyperinflatiescenario tot een relatief sterkere vraag naar goud leiden dan naar commodities die alleen een verbruikswaarde hebben; op zo'n moment raakt goud juist stevig overgewaardeerd. Dat gebeurde ook in '79/'80, zie bv. de Gold/CRB grafiek hier (CRB=Commodities Research Bureau).
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:40:46 #33
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71994689
Het mooie aan goud is dat je het fysiek in je zak kunt steken en dat een klein stukje al heel veel waarde heeft. Het nadeel is dat je het niet op kunt vreten en er ook je kachel niet van kunt stoken.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:54:08 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71995149
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:33 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar te nuchter naar kijkt. Het bijzondere aan goud is juist die historische monetaire rol. De grotere liquiditeit en het grotere vertrouwen in goud als drager van waarde zullen in een hyperinflatiescenario tot een relatief sterkere vraag naar goud leiden dan naar commodities die alleen een verbruikswaarde hebben; op zo'n moment raakt goud juist stevig overgewaardeerd. Dat gebeurde ook in '79/'80, zie bv. de Gold/CRB grafiek hier (CRB=Commodities Research Bureau).
Dat kan, maar op dit moment wijst weinig hierop. Een aardige test was natuurlijk vorig jaar toen er een reele kans was op instorten van het financiele systeem. Dit had een run op goud kunnen veroorzaken als men dat zag als een monetair alternatief, maar de goudprijs zakte juist scherp.

Ik denk dat de reactie in '79/'80 mede te maken heeft met het feit dat men nog maar net van de goudstandaard af was. Toen men nog op de goudstandaard (of Bretton Woods) zat gaf een crisis altijd een pavlov reactie omdat er kans was op devaluatie van de munt. Aangezien je een gegarandeerde wisselkoers met goud had was dat een logische en rationele reactie om waarde te behouden. Maar tegenwoordig slaat dat nergens meer op want de koopkracht van goud wordt door niemand gegarandeerd.

Ik zeg dus niet dat een nieuwe goudbubble niet zou kunnen ontstaan, maar dat is een pure speculatie en ik zou er als pensioenfonds geen beleid van maken om zo'n bubble na te jagen. De goudmarkt is ook veel te klein en illiquide om daar een significante hoeveelheid geld in kwijt te kunnen.
Mijn reisverslagen
pi_71995806
Olieprijs tikt er ook weer 4,5% bij hoor .
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:35:47 #37
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71996580
tvp
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_71996807
De bondyields zijn toch altijd op jaarbasis? Ook die van de 3-month?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:03:43 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71997515
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:42 schreef pberends het volgende:
De bondyields zijn toch altijd op jaarbasis? Ook die van de 3-month?
Ja, dat wordt altijd doorgerekend naar annualised
Mijn reisverslagen
pi_71998627
quote:
Je al shahaf-icoontje is hier toch niet echt geplaatst denk ik? Allez P, 't klopt toch wattem zegt .

Ik bedoel maar dat hij eigenlijk orwelliaans zegt dat de boel nog lange tijd zal blijven sucken en dat de groei maar beperkt en van korte duur zal zijn.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:34:59 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71999193
Deeljtesversneller: werelwijde catastrofe??

Als de aarde in een zwart gat verdwijnt kunnen we misschien weer laag instappen
Mijn reisverslagen
pi_72000680
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:52 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Je al shahaf-icoontje is hier toch niet echt geplaatst denk ik? Allez P, 't klopt toch wattem zegt .

Ik bedoel maar dat hij eigenlijk orwelliaans zegt dat de boel nog lange tijd zal blijven sucken en dat de groei maar beperkt en van korte duur zal zijn.
O? De laatste cijfers uit Japan zijn al weer slechter dan verwacht:
JPY All Industries Activity m/m Cijfer: 0.1% Verwachting: 0.4% Vorig cijfer; 0.7%
pi_72001128
Shanghai Composthoop krijgt alleen wéér voor de blote billen (-3,87% nu).
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72001887
gvd airco aan bonken
pi_72002662
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:34 schreef SeLang het volgende:
Deeljtesversneller: werelwijde catastrofe??

Als de aarde in een zwart gat verdwijnt kunnen we misschien weer laag instappen
Zwarte gaten hebben we op aarde al, zoals AIG en ING, dus ik ben er niet bang voor.
pi_72002668
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:17 schreef edwinh het volgende:
gvd airco aan bonken
Ik had de mijne toevallig uitgestoft vandaag!
pi_72002676
Geen handel in Turbo's op dit moment .. want ze hebben weer wat in de strontmolen bij RBS wat een storing oplevert...

hmpf..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72002695
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, dat wordt altijd doorgerekend naar annualised
ah, op korte termijn gaan ze dus van dikke deflatie uit.
pi_72002745
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Geen handel in Turbo's op dit moment .. want ze hebben weer wat in de strontmolen bij RBS wat een storing oplevert...

hmpf..
Kun je ook short op turbo's gaan?
pi_72002859
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')