abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72054828
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:22 schreef One_conundrum het volgende:
Komt deze kloon ook weer opdraven
conundrum wat bedoel je met kloon? Ik ben uniek hoor
Fundamentele analyse kan nog beroerder doen dan technische analyse

http://blogs.moneycentral(...)shire_portrfolio.jpg
pi_72059915
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:29 schreef janvks het volgende:

[..]

conundrum wat bedoel je met kloon? Ik ben uniek hoor
Fundamentele analyse kan nog beroerder doen dan technische analyse

Wat bedoel je met kan nog beroerder ?! Wat gebruik jij in de praktijk dan ?!(of is er geen praktijk?)
pi_72064691
Wow, allemaal groene cijfers op forexfactory... Lang niet gezien
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:18:07 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72064927
quote:
Opschorting slooppremie VS drukt Nikkei

21 augustus 2009, 8:49 | ANP
TOKIO (AFN) - De effectenbeurs in Tokio is vrijdag met verlies gesloten. Vooral autofabrikanten verloren veel terrein door de opschorting van de Amerikaanse sloopregeling voor oude auto's.

De toonaangevende Nikkei-index sloot 1,4 procent lager op 10.238,20 punten. Autofabrikanten Honda, Mitsubishi, Toyota en Mazda leverden 3 tot 4 procent van hun beurswaarde in. Beleggers reageerden teleurgesteld op het bericht dat de Amerikaanse overheidspot om de aankoop van nieuwe auto's te stimuleren alweer leeg is.
Schitterend dit soort berichten.
Obama stopt met gratis geld naar Japan te sturen en gelijk dondert de boel in elkaar
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:21:17 #205
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72065001

Dat belooft nog wat voor de nabije toekomst, als de rest van de overheidsstimuleringspakketten wereldwijd aflopen wegens een gebrek aan financiële middelen.
pi_72065140
Nou jongens, ben blijkbaar weer terug, na echt 2 hele slechte weken te hebben gehad. Alle rendement verloren waarmee ik dit jaar ben begonnen.

Maar gelukkig zijn de afgelopen twee dagen zeer goed voor me geweest. Portefeuille heeft weer een waarde die ik had in begin aug.

Harde les: no mather what, stop loss!
pi_72066880
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:27 schreef m0m0 het volgende:
Nou jongens, ben blijkbaar weer terug, na echt 2 hele slechte weken te hebben gehad. Alle rendement verloren waarmee ik dit jaar ben begonnen.

Maar gelukkig zijn de afgelopen twee dagen zeer goed voor me geweest. Portefeuille heeft weer een waarde die ik had in begin aug.

I feel your pain. Heb 'tzelfde gehad (-30% op een paar dagen), maar sta nu weer bijna op't hoogste niveau dat ik 't afgelopen jaar gehaald heb.
Alhoewel ik niet echt pro stop loss ben. Niet nu. We zitten imo nog te ver van de grote terugval, en ik zou 't jammer vinden om een paar waarden te verliezen door een eenmalige terugval...
pi_72066913
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:21 schreef JodyBernal het volgende:

Dat belooft nog wat voor de nabije toekomst, als de rest van de overheidsstimuleringspakketten wereldwijd aflopen wegens een gebrek aan financiële middelen.
De groene energiesector begint dit ook al te voelen denk ik...
pi_72067298
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:27 schreef m0m0 het volgende:

Ik denk dat we het allemaal wel kennen. Ik heb 't in ieder geval ook gehad. Kwestie van verkeerde inschatting bij het aankopen van turbo's, of beter gezegd te nauwe stoploss, te hoge hefboom, waardoor je met een kleine koersschommeling al enorm grote uitslagen krijgt, en ik dus ineens bijna de hele inleg kwijt was.

Kan gebeuren. Ik zorg er in ieder geval altijd voor dat ik voor maximaal 20% van mijn beschikbare kapitaal in sprinters investeer.
pi_72067871
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Schitterend dit soort berichten.
Obama stopt met gratis geld naar Japan te sturen en gelijk dondert de boel in elkaar
Te grappig inderdaad. Waar is Obémá mee bezig? Nog nooit zo'n gestoorde gek gezien die zo weinig van economie weet.
pi_72067919
Heijmans, groter verlies dan verwacht, buy buy buy +10%.
pi_72068185
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Te grappig inderdaad. Waar is Obémá mee bezig? Nog nooit zo'n gestoorde gek gezien die zo weinig van economie weet.
je bent wat tegenstrijdig aan het posten, je was toch tegen de overheids ingrepen?
pi_72068301
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

je bent wat tegenstrijdig aan het posten, je was toch tegen de overheids ingrepen?
Ik had het over het Cash voor clunkers program, niet over het stoppen daarvan (wat goed is) .
pi_72068337
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik had het over het Cash voor clunkers program, niet over het stoppen daarvan (wat goed is) .
lol, wees dan duidelijk
pi_72068366
Prijzen bestaande koopwoningen dalen verder
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in juli gemiddeld 4,4% lager dan in juli vorig jaar. Het is de zesde maand op rij dat de prijzen dalen.

• Klik verder voor het overzicht per provincie en het complete dossier van de huizenmarkt sinds 2003

Over breed front lager
    Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Alle typen bestaande koopwoningen waren goedkoper dan in juli 2008, blijkt uit de prijsindex van bestaande koopwoningen van het CBS en het kadaster. Vrijstaande woningen daalden met 5,7% het meest in prijs. De prijsdaling van tussenwoningen was met 3,6% het kleinst.

Prijsontwikkeling bestaande koopwoningen, juli 2009

Over breed front lager
    De prijzen van bestaande koopwoningen zijn sinds het eind van de jaren negentig in Limburg veel minder gestegen dan in de rest van Nederland. In juli 2009 waren de prijzen van koopwoningen in Limburg gemiddeld 37 procent hoger dan tien jaar eerder. Voor Nederland bedroeg de gemiddelde prijsstijging in die periode 68 procent. Van alle provincies was de prijsstijging in Zeeland het grootst. Hier waren de prijzen 98 procent hoger dan tien jaar eerder.

Prijsontwikkeling bestaande koopwoningen op maandbasis

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2009 12:45:29 ]
  •   vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:59:13 #217
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72068670
    Tjah die huizenmarkt .

Ken iemand die bouwde een nieuw huis terwijl hij zijn oude nog niet verkocht had, toen deed de crisis zijn intrede. Nu heeftie beide huizen te koop staan en woont hij nog steeds in het oude...
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_72069271
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 12:59 schreef One_conundrum het volgende:
    Tjah die huizenmarkt .

Ken iemand die bouwde een nieuw huis terwijl hij zijn oude nog niet verkocht had, toen deed de crisis zijn intrede. Nu heeftie beide huizen te koop staan en woont hij nog steeds in het oude...
    locatie? Oost of west van Amersfoort?
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:30:04 #219
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72069442
    Friesland
    pi_72069468
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 13:30 schreef One_conundrum het volgende:
    Friesland
    Denk niet dat ik mijn vriendin zo ver krijgt dat ze naar Friesland gaat...
    pi_72070106
    En weer verder omhoog, mensen met calls/longs gaan nog een paar mooie weken tegemoet zien . 320 voor expiratie September is in mijn ogen mogelijk.
    pi_72070248
    Wat is het risico dat short gaan met zich meebrengt(t.o.v. long)?
    pi_72070314
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:03 schreef Rejected het volgende:
    Wat is het risico dat short gaan met zich meebrengt(t.o.v. long)?
    Dat de koersen omhoog gaan de komende weken, dus dat die shorts minder waard gaan worden
    pi_72070336
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 13:57 schreef Vandergeld het volgende:
    En weer verder omhoog, mensen met calls/longs gaan nog een paar mooie weken tegemoet zien . 320 voor expiratie September is in mijn ogen mogelijk.
    Ik ben niet bepaald bullish voor de periode na de expiratie. Tijdens expiratie is een mooi moment om longs af te bouwen, mochten mensen nog long zitten.
    pi_72070374
    Mogen we even lachen:
    quote:
    MARKET COMMENT: AEX +1,1%, 'sentiment blijft goed'
    21-08-2009 13:07:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert vrijdag rond 13.00 uur meer dan 1% hoger in een markt waarin het sentiment erg goed blijft. "Als je naar de cijfers over het tweede kwartaal kijkt dan zie je dat die globaal meevielen", zegt vermogensbeheerder Arent Thijsen van TE-Effecten. "Op kwartaalbasis liepen de resultaten zelfs op. Veel bedrijven hebben hun kosten scherp teruggebracht en als de consument nu ook maar een beetje meer gaat spenderen, heb je kans dat de rendementen voor bedrijven meteen zichtbaar worden", aldus Thijsen. Hij sluit niet uit dat de AEX vrijdag boven de 291 punten sluit, "en dat zou een sterk teken zijn, want dan ontstaat er ruimte voor een stijging richting 300 punten", aldus de vermogensbeheerder. Hij stelt dat in dat scenario een koopsignaal in de maak is, hetgeen mogelijk in september even kan worden afgewisseld met wat tijdelijke verkoopdruk. De omzetten zijn erg wisselend, maar globaal redelijk. Heijmans en USG kennen zeer hoge volumes. Het is vrijdag optie-expiratie. Vanmiddag om 16.00 uur worden in de VS de verkopen van bestaande huizen over juli naar buiten gebracht met een verwacht stijging van 2,2%. De AEX noteert vrijdag rond 13.00 uur 1,1% hoger op 291,23 punten. (ANS)
    .

Laten de costcuts nu net de consumenten en de koopkracht van consumenten zijn.
    pi_72070423
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben niet bepaald bullish voor de periode na de expiratie. Tijdens expiratie is een mooi moment om longs af te bouwen, mochten mensen nog long zitten.
    Bookmark deze maar, aex gaat dik boven de 300 de komende 2 maanden
    pi_72070544
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dat de koersen omhoog gaan de komende weken, dus dat die shorts minder waard gaan worden
    Dat snap ik. Maar verder geen verschil dus?
    pi_72070591
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:09 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Bookmark deze maar, aex gaat dik boven de 300 de komende 2 maanden
    Wouldn't suprise me totally, maar ik zou het risico niet nemen om nu nog te longen. Dat moet je alleen na een lichte sellfoff proberen.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:16:06 #229
    265324 JodyBernal
    Que si, que no
    pi_72070609
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 12:59 schreef One_conundrum het volgende:
    Tjah die huizenmarkt .

Ik weet een vent hier in het dorp, die besloot een jaar of 5 geleden een grote verbouwing aan z'n huis te doen. Inmiddels is z'n geld op, z'n vrouw bij hem weggelopen en bestaat z'n dak al meer dan 2 jaar uit plasticfolie.
    pi_72070677
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:16 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik weet een vent hier in het dorp, die besloot een jaar of 5 geleden een grote verbouwing aan z'n huis te doen. Inmiddels is z'n geld op, z'n vrouw bij hem weggelopen en bestaat z'n dak al meer dan 2 jaar uit plasticfolie.
    Het is altijd onvoorstelbaar hoeveel risico mensen nemen als het economisch goed gaat. Alsof dat altijd zo is .
    pi_72070688
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 19:21 schreef Vandergeld het volgende:
    Wat vind jij zo bijzonder aan de augustus expiratie Pberends, m.i. gaat die echt niet bepalen waar de beurs de komende dagen heengaat..
    Wat zei je?
    pi_72070742
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat zei je?
    Ik heb ook gezegd dat we gingen stijging omdat de correctie op de Nikkei was afgerond. Als je elke stijging in de week van de expiratie direct verbind met de expiratie dan is dat wel heel erg makkelijk..
    pi_72070782
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Wouldn't suprise me totally, maar ik zou het risico niet nemen om nu nog te longen. Dat moet je alleen na een lichte sellfoff proberen.
    We hebben toch van 293 naar 281 gezien in 2 dagen, dat was voor mij genoeg sell off om longposities op te bouwen
    pi_72070848
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

We hebben toch van 293 naar 281 gezien in 2 dagen, dat was voor mij genoeg sell off om longposities op te bouwen
    Zeker. Richting de 272-278 zullen we vast ook weer een bounch zien van 10 punten ofzo.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:51:45 #235
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_72071594
    Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar hou er rekening mee dat de afgelopen maanden de perfecte omstandigheden waren voor een beursrally:

- Onbeperkt met geld rondstrooien (bailouts, stimulatieplannen, etc)
    - Centrale bank die zonder reservering aankondigt dat de rente lange tijd exceptioneel laag zal blijven
    - Bewijzen voor het einde van de vrije val
    - Etc

De komende maanden zullen er echter een paar andere vragen naar de voorgrond komen:
    - De mogelijkheid van een W of L in plaats van een V (focus op evt next leg down)
    - Exitscenario van bailout maatregelen? Normaliseren FED balanssheet?
    - Stimulatieplannen lopen af (iedereen die een auto wou heeft die al gekocht met $3500 subsidie..)
    - Hoe gaat de overheid het budget weer in balans krijgen? (belastingverhogingen e.d.)
    - Bubble in commodities zal de inflatiediscussie weer doen oplaaien --> hogere rentes?
    - Etc

Oftewel, tot nu toe was het alleen maar een wedstrijdje wie het meeste geld kon rondstrooien en exitscenarios daar mocht niet over worden gepraat. Maar de komende tijd moet dus die biljoenenoperatie worden teruggedraaid...

Daar bovenop natuurlijk het feit dat de meeste echte problemen (slechte assets e.d.) alleen maar met boekhoudtruuks zijn weggestopt in de hoop dat het 'vanzelf' goedkomt, foreclosures die hun piek waarschijnlijk pas laat in 2010 bereiken, bewijzen dat de consument voorlopig vooral gaat sparen en aflossen ipv consumeren, etc...
    Mijn reisverslagen
    pi_72071783
    Vergeet een false-flag attack dit najaar niet...
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:02:44 #237
    265324 JodyBernal
    Que si, que no
    pi_72071883
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:51 schreef SeLang het volgende:
    Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar hou er rekening mee dat de afgelopen maanden de perfecte omstandigheden waren voor een beursrally:

- Onbeperkt met geld rondstrooien (bailouts, stimulatieplannen, etc)
    - Centrale bank die zonder reservering aankondigt dat de rente lange tijd exceptioneel laag zal blijven
    - Bewijzen voor het einde van de vrije val
    - Etc

De komende maanden zullen er echter een paar andere vragen naar de voorgrond komen:
    - De mogelijkheid van een W of L in plaats van een V (focus op evt next leg down)
    - Exitscenario van bailout maatregelen? Normaliseren FED balanssheet?
    - Stimulatieplannen lopen af (iedereen die een auto wou heeft die al gekocht met $3500 subsidie..)
    - Hoe gaat de overheid het budget weer in balans krijgen? (belastingverhogingen e.d.)
    - Bubble in commodities zal de inflatiediscussie weer doen oplaaien --> hogere rentes?
    - Etc

Oftewel, tot nu toe was het alleen maar een wedstrijdje wie het meeste geld kon rondstrooien en exitscenarios daar mocht niet over worden gepraat. Maar de komende tijd moet dus die biljoenenoperatie worden teruggedraaid...

Daar bovenop natuurlijk het feit dat de meeste echte problemen (slechte assets e.d.) alleen maar met boekhoudtruuks zijn weggestopt in de hoop dat het 'vanzelf' goedkomt, foreclosures die hun piek waarschijnlijk pas laat in 2010 bereiken, bewijzen dat de consument voorlopig vooral gaat sparen en aflossen ipv consumeren, etc...
    Erover praten kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het uitvoeren van een exitstrategie nog niet aan de orde is, zolang er van een duidelijk herstel nog helemaal geen sprake is. De overheid zal hooguit genoodzaakt zijn om de kraan dicht te draaien als het geld echt op is, maar dat heeft weinig met een exitstrategie te maken maar met bittere noodzaak.

Verder ben ik het wel met je eens. En ik heb met verbazing gekeken naar de snelle stijging op de beurs van de afgelopen maanden, bijna 50% erbij. Niets structureels wijst erop dat die stijging ook maar enigszins gerechtvaardigd is. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld vandaan komt en of diegene die het naar de beurs brengt werkelijk denkt dat het ergste achter de rug is, of dat het hier om pure speculatie gaat.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:08:31 #238
    265324 JodyBernal
    Que si, que no
    pi_72072031
    Dries Roelvink heeft duidelijk een hart van goud:
    quote:
    laatst gewijzigd: 21-08-2009 14:35
    Dries Roelvink wil binnen 1 maand de AEX tot boven de 300 punten zingen

Dries Roelvink opende vandaag met een slag op de gong de beurs. En passant zong hij zijn nieuwste lied 'Geen crisis waar Dries is'.

Dries Roelvink brengt zijn 'Geen crisis waar Dries is' op de beurs ten gehore

Beursechec
    Dries Roelvink maakt daarbij ook zijn voornemen bekend. De volkszanger heeft niet alleen verstand van zingen, hij was jaren geleden al actief op de beurs. Zo verloor hij in 2001 1 miljoen gulden (450.000 euro), zo bekende hij tegenover RTL Z.
    http://www.rtl.nl/%28/fin(...)00_punten_zingen.xml

Wat is het toch ook een baas die Dries! Zou het hem gaan lukken???
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:14:39 #239
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_72072210
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:02 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Erover praten kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het uitvoeren van een exitstrategie nog niet aan de orde is, zolang er van een duidelijk herstel nog helemaal geen sprake is. De overheid zal hooguit genoodzaakt zijn om de kraan dicht te draaien als het geld echt op is, maar dat heeft weinig met een exitstrategie te maken maar met bittere noodzaak.
    Mijn punt is: in beide gevallen heb je een probleem.
    Als er geen echt herstel komt dan zijn aandelen nu veel te hoog geprijsd.
    Als er wel echt herstel komt, dan komt het exitscenario aan de orde.
    quote:
    Verder ben ik het wel met je eens. En ik heb met verbazing gekeken naar de snelle stijging op de beurs van de afgelopen maanden, bijna 50% erbij. Niets structureels wijst erop dat die stijging ook maar enigszins gerechtvaardigd is. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld vandaan komt en of diegene die het naar de beurs brengt werkelijk denkt dat het ergste achter de rug is, of dat het hier om pure speculatie gaat.
    Het lijkt me dat hier de typische bubble psychologie aan de orde is: de meesten weten wel dat het nep is maar verwachten op tijd weer eruit te kunnen zijn.
    Mijn reisverslagen
    pi_72072585
    http://www.belegger.tv/nieuws/477/geen_crisis_waar...

Dolle Dries: "Nu instapmoment"

Dries Roelvink die de beurs opende vanochtend . Vandaar dat beleggers dol zijn.
    pi_72072599
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:08 schreef JodyBernal het volgende:
    Dries Roelvink heeft duidelijk een hart van goud:
    [..]

http://www.rtl.nl/%28/fin(...)00_punten_zingen.xml

Wat is het toch ook een baas die Dries! Zou het hem gaan lukken???
    Oh ik was al te laat .
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:32:25 #242
    265324 JodyBernal
    Que si, que no
    pi_72072658
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:14 schreef SeLang het volgende:
    Het lijkt me dat hier de typische bubble psychologie aan de orde is: de meesten weten wel dat het nep is maar verwachten op tijd weer eruit te kunnen zijn.
    En dus gaan een aantal partijen flink verliezen. Ik heb wel een idee wie: diezelfden die al eerder flink hebben verloren. En ook particulieren zullen er gemiddeld gesproken niet beter van worden: die vrouw uit "Slapend Rijk" zal er ook wel weer vuistdiep inzitten.
    pi_72072659
    Gaan we weer... beurs wordt weer omhooggedrukt bij elke volle minuut. Waarom liggen de belangen altijd aan de bovenkant?
    pi_72072729
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:29 schreef pberends het volgende:
    http://www.belegger.tv/nieuws/477/geen_crisis_waar...

Dolle Dries: "Nu instapmoment"

Dries Roelvink die de beurs opende vanochtend . Vandaar dat beleggers dol zijn.
    Roelvink verloor in 2002 zelf een miljoen gulden door opties door 9/11 .
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:36:03 #245
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72072756
    zijn er vaste dagen voor nieuwe sprinters? Ik wil nog wel even een 290 ofzo
    pi_72073094
    quote:
    Maersk: 'Wereldeconomie is aan het keren'

'De wereldeconomie is aan de beterhand. Wij verwachten dat de groei zich doorzet en dat het ergste achter ons ligt. De vrachttarieven en de volumes trekken aan.' Dat heeft de topman van Maersk, de grootste containerrederij ter wereld, vrijdag gezegd bij de publicatie van de halfjaarresultaten van de groep.

(tijd) - Die cijfers waren desastreus. Het conglomeraat A.P. Moller-Maersk, dat naast containervervoer ook aan olie-ontginning doet in de Noordzee, leed over de eerste zes maanden van 2009 een nettoverlies van 3,02 miljard Deense kroon (406 miljoen euro), nog een stuk slechter dan de analistenverwachting van 2,91 miljard.

In het eerste halfjaar van 2008 boekte het bedrijf nog een nettowinst van 11,98 miljard Deense kroon (1,6 miljard euro). De ineenstorting van de wereldhandel die volgde op het faillissement van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers in september vorig jaar, trof het bedrijf hard.

Maar het ergste zou nu moeten voorbij zijn, zegt directievoorzitter Nils Smedegaard Andersen, al moet er voor het tweede halfjaar ook nog op een fors verlies worden gerekend. 'De wereldeconomie is zich in een betere situatie aan het manoeuvreren. Wij verwachten dat de groei zich doorzet, en dat het ergste achter ons ligt.'

Dat moet een positief effect hebben op de vrachttarieven voor containervervoer. 'In de periode juli-augustus is de negatieve trend gekeerd en verbeteren de tarieven', aldus Andersen. 'Een bescheiden herstel zou zich moeten doorzetten in het derde kwartaal van 2009.' Volgens Maersk lagen de vrachttarieven voor containervervoer in het eerste halfjaar 30 procent lager dan een jaar terug.

Het aandeel van Maersk, het zwaarst wegende in de Deense sterindex, opende vanochtend lager. Maar de optimistische woorden van topman Andersen halen de beurskoers uit het slop.
    Bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)ren-.8222314-434.art
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:49:41 #247
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073115
    293 aangetikt. getikt
    pi_72073307
    Kan iemand deze absolute leek uitleggen wat die augustus expiratie inhoudt? Iets met opties ofzo?
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:00:51 #249
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073466
    Home sales positief.
    pi_72073483
    Lol, net op BNR: CBS is positief over de economie en Bos ziet nog "beren op de weg"
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:01:24 #251
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073486
    Dan lopen de opties op het kopen van de aandelen af. De optie-contracten expireren.

of verkopen
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:01:26 #252
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_72073487
    Shell gaat ook lekker

Zou nu bij verkoop 1,50 euro per aandeel winst hebben maar wacht denk nog even af
    Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
    SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
    RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:02:04 #253
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073508
    doe dan een geavanceerde order, of verkoop alvast de helft ofzo.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:02:54 #254
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_72073529
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:02 schreef One_conundrum het volgende:
    doe dan een geavanceerde order, of verkoop alvast de helft ofzo.
    Dat eerste ken ik niet

Dat 2de is wel een idee ja
    pi_72073533
    Existing Home Sales 5.24M 5.03M 4.89M

Gaat een hele dikke plus worden vandaag.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:04:00 #256
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073557
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:02 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat eerste ken ik niet

Dat 2de is wel een idee ja
    Verkoop de helft en stel voor de andere helft in dat je die automatisch verkoop als het een X% onder de top is. Dat kan bij Binck althans wel.
    pi_72073593
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:01 schreef One_conundrum het volgende:
    Dan lopen de opties op het kopen van de aandelen af. De optie-contracten expireren.

of verkopen
    Ah oke, en veel mensen hebben dus zeer voordelige opties met een veel lagere koers dan nu dus? Dank je!
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:05:20 #258
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_72073602
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:04 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Verkoop de helft en stel voor de andere helft in dat je die automatisch verkoop als het een X% onder de top is. Dat kan bij Binck althans wel.
    Ohh bedoel je dat

Ja dat doe ik meestal op die manier dus nu ook maar even doen.
    pi_72073618
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:56 schreef Conversatie het volgende:
    Kan iemand deze absolute leek uitleggen wat die augustus expiratie inhoudt? Iets met opties ofzo?
    Opties lopen af op een bepaald niveau, en nagenoeg altijd op de 3e vrijdag van de maand (straks dus). Opties voor aandeel X expireren op bijvoorbeeld 100 euro, 105, 110,...
    Stel dat de koers 103 is dan kan 't bijvoorbeeld zijn dat institutionelen ff gaan bijkopen zodat de koers aan het einde van de handelsdag nog net de 105 haalt, zodat hun opties meer opbrengen.
    Dit zou dan een boost naar boven kunnen geven, en maandag een terugval. Ofzo.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:06:56 #261
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073653
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:05 schreef pberends het volgende:
    Heil expiratie. Ik zei toch.
    én de cijfers én de VS étc
    pi_72073708
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:04 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Kan je 't niet gelijk instellen dat je op de top verkoopt dan ?
    pi_72073732
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:05 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Opties lopen af op een bepaald niveau, en nagenoeg altijd op de 3e vrijdag van de maand (straks dus). Opties voor aandeel X expireren op bijvoorbeeld 100 euro, 105, 110,...
    Stel dat de koers 103 is dan kan 't bijvoorbeeld zijn dat institutionelen ff gaan bijkopen zodat de koers aan het einde van de handelsdag nog net de 105 haalt, zodat hun opties meer opbrengen.
    Dit zou dan een boost naar boven kunnen geven, en maandag een terugval. Ofzo.
    Daar hoorde ik iemand een keer over ja, dat die grote mannetjes heel die koers altijd op de 3de vrijdag van de maand omhoog proberen te pompen. Banaal gezegd dan
    pi_72073808
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 13:24 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Heb zelf calls Aex 300 sep voor gemiddeld 2.95 gekocht en de call aex 300 okt voor gemiddeld 5.65
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:14:21 #265
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073875
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:12 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Jeeezus. Good call
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:15:10 #266
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073908
    Wat vertelt Bernanke allemaal?
    pi_72074195
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:12 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Das zeker netjes. Volgende week verwacht ik weer een dip aan het begin van de week. Daarna weer wat up, hopelijk dit keer een echte top richting de 300. Of we hebben de top al gezien, maar dat is onmogelijk te voorspellen .
    pi_72074239
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:15 schreef One_conundrum het volgende:
    Wat vertelt Bernanke allemaal?
    Blablablablablablal US bankrupt balbalbalblalabla.
    pi_72074272
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Das zeker netjes. Volgende week verwacht ik weer een dip aan het begin van de week. Daarna weer wat up, hopelijk dit keer een echte top richting de 300. Of we hebben de top al gezien, maar dat is onmogelijk te voorspellen .
    Klein dipje van maximaal 5 punten kan, maar traden hierop is zeer speculatief. Verwacht zelf dat de calls 300 sep nog 20 op kunnen gaan leveren, dat zou het meteen tot een van mijn beste trades maken
    pi_72074393
    Zelfs als die dip blijft staan zal de AEX nog wel over de 300 getild worden als de tsunami van Amerikaans vluchtkapitaal op Beursplein 5 aanspoelt..
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:37:51 #271
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_72074490
    Mijn 50% long, 50% liquide portefeuille is alweer veranderd in een 60% long, 40% liquide portefeuille. Door de stijgende koersen. Binnenkort weer iets gaan dujpen.
    The End Times are wild
    pi_72074493
    Zie hier de gevolgen van de failouts:

'AOW-leeftijd naar minimaal 68 jaar'
    quote:
    Volgens Bovenberg en Heeringa heeft de huidige financiële en economische crisis de gezondheid van de overheidsfinanciën zo extreem aangetast dat een verhoging van de AOW-leeftijd naar minimaal 68 jaar het meest voor de hand ligt.
    Ik bedoel bailouts.
    pi_72074518
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:28 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Klein dipje van maximaal 5 punten kan, maar traden hierop is zeer speculatief. Verwacht zelf dat de calls 300 sep nog 20 op kunnen gaan leveren, dat zou het meteen tot een van mijn beste trades maken
    Ik zie de AEX eerder 10 punten wegzakken vanaf de top van vandaag, daarna weer up. Hoeveel up, geen idee, maar ik hoop op 300.
    pi_72074737
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 09:24 schreef pberends het volgende:

[..]

ING gaat naar mijn vermoeden down the drain ja. Minimaal naar de 6.
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 09:30 schreef pberends het volgende:

[..]

0-2 euro op termijn .
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 10:01 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Och kun je bij de IING nu totaal niets van zeggen,

En wat zei ik, ING op 9.50
    BlaBlaBla
    pi_72074748
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:47 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

[..]

[..]

En wat zei ik, ING op 9.50
    Ik vind ING een beetje flauw de laatste tijd. Hopelijk gaan ze nog naar de 10.
    pi_72074769
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik zie de AEX eerder 10 punten wegzakken vanaf de top van vandaag, daarna weer up. Hoeveel up, geen idee, maar ik hoop op 300.
    Die 10 punten hebben we al gehad, dat was een correctie op grotere schaal. Dus heel onwaarschijnlijk willen we dat nog gaan halen. En die 300 dat gaat ze nog wel lukken
    pi_72075116
    Check de spinter long/short lijst... het is een beetje extreem druk bij de longs.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:07:18 #278
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_72075184
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:03 schreef RvLaak het volgende:
    Existing Home Sales 5.24M 5.03M 4.89M

Gaat een hele dikke plus worden vandaag.
    Zoals eerder gezegd, first time buyers haasten zich zodat ze zich nog kwalificeren voor een paar duizend $ weggeefgeld van Obama's stimuleringsplan voordat het afloopt. Een soort cash for clunkers maar dan voor huizen. Niet sustainable.
    Mijn reisverslagen
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:07:54 #279
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_72075201
    Toch denk ik nog dat we snel een tik omlaag krijgen. Zo goed was het beursnieuws helemaal niet, het was puur sentiment.
    The End Times are wild
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:08:08 #280
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72075207
    Herrinner me er even aan als dat plan afloopt
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:10:41 #281
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_72075263
    "Amerikanen kregen vooral een impuls door een premie van 8000 dollar voor mensen die dit jaar voor het eerst een huis kopen"

Loopt in oktober af dacht ik, dus je zal tot december ofzo nog een positief effect daarvan hebben.
    Mijn reisverslagen
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:12:40 #282
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_72075314
    Ondertussen neemt het aantal foreclosures toe, vooral bij prime hypotheken

Het gaat geweldig op die Amerikaanse huizenmarkt
    Mijn reisverslagen
    pi_72075330
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 17:07 schreef LXIV het volgende:
    Toch denk ik nog dat we snel een tik omlaag krijgen. Zo goed was het beursnieuws helemaal niet, het was puur sentiment.
    ?

Cijfers van den duits en Frankrijk, olieprijs hoogste peil sinds wanneer, Beranke ziet herstel, Maersk vervoert veel meer containers, huizenmarkt, economie eurozone terug stijgende lijn,...

Okay, er zijn tegenindicaties, maar kijk naar de koperprijs, de Baltic Dry,... Het zou wel eens langer kunnen duren dan men hier denkt...
    pi_72075338
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 17:10 schreef SeLang het volgende:
    "Amerikanen kregen vooral een impuls door een premie van 8000 dollar voor mensen die dit jaar voor het eerst een huis kopen"

Loopt in oktober af dacht ik, dus je zal tot december ofzo nog een positief effect daarvan hebben.
    In Detroit kan je voor die 8000 dollar ongeveer 2 huizen van kopen
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:13:41 #285
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_72075343
    Sentiment is nog altijd belangrijker dan cijfers.
    The End Times are wild
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:15:52 #286
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_72075403
    De cijfers die je nu krijgt zijn een verklaring voor de stijging van de afgelopen 6 maanden, geen voorspeller voor wat er in de toekomst gebeurt. De beurs loopt (meestal) voor op cijfers.
    Mijn reisverslagen
    pi_72075505
    Uit Berends' laatste nieuwspost op de FP:
    quote:
    Dat burgers en bedrijven tegenwoordig meer moeite hebben om zich in de schulden te steken baart Bernanke veel zorgen.
    .

Thank god!
    pi_72076154
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 17:42 schreef pberends het volgende:
    Even spammen: Dries zingt AEX naar nieuw record
    .

Wie is die Dries Roelvink eigenlijk? Soort homoseksuele Frans Bauer?
    Leuk spreekwoord trouwens, als een Dries omhoogspuiten .
    Goeie persoonlijke touch btw, expiratiebelangen .

Entertainend bericht, puicke post !
    pi_72076354
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 16:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind ING een beetje flauw de laatste tijd. Hopelijk gaan ze nog naar de 10.
    Heb je er dan veel geld inzitten?
    BlaBlaBla
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:01:36 #291
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72076440
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 17:57 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Denk dat Pberends dan gaat shorten als een malle
    pi_72076589
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 17:57 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik had putjes ING, maar ik heb 2/3 alweer ingelost. Wil graag terugkopen. Als ie nu alleen maar gaat dalen baal ik als een stekker, ook al heb ik nog wat puts ING.

Samen met Randstad de mooiste short.
    pi_72076631

Wanneer gaat NYSE hem inhuren?

Oh wacht, dat café in die clip staat vlak naast het Damrak.
    pi_72076633
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 18:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik had putjes ING, maar ik heb 2/3 alweer ingelost. Wil graag terugkopen. Als ie nu alleen maar gaat dalen baal ik als een stekker, ook al heb ik nog wat puts ING.

Samen met Randstad de mooiste short.
    Welke puts op ING heb je dan?
    pi_72076678
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 18:10 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Welke puts op ING heb je dan?
    Wil je m'n pincode ook? Voor december.
    pi_72076803
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 18:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Wil je m'n pincode ook? Voor december.
    Neehoor was gewoon een vraag uit interesse
    pi_72080439
    Ineens is het moment daar: economische hegemonie VS is ten einde
    Bij historische omwentelingen is achteraf vaak een beslissende gebeurtenis of tijdperk aan te wijzen die de omslag aankondigde. Deze week zou wel eens zo'n iconisch tijdperk kunnen zijn, voor de langverwachte economische marginalisering van de VS.
    Lees de column van Hans de Geus

Column Hans de Geus

Samenloop
    Wat is er aan de hand: ineens zijn er deze week wel heel veel ontwikkelingen die erop wijzen dat wat er in de VS gebeurd er óf niet meer toe doet, óf negatief is, óf ronduit inherent autodestructief. Het is de samenloop van déze omstandigheden, die deze week wel eens zouden kunnen markeren als die, waarin de VS er ineens niet meer toe doet. Economisch gezien dan. Enkele voorbeelden:

Dollar zakt als aandelen stijgen
    Al enige tijd vinden we het normaal dat de Dollar wegzakt als de aandelen stijgen. Hoe lang kan dat goed gaan? Wat betekent dat als de AEX nog eens 20, 30 % stijgt; er komt een punt waarop het spaakloopt als dat samengaat met een val van de dollar.

Shanghai composite bepaald stemming
    De stemming op de beurzen deze week stond in helemaal het teken van de beurs van Shanghai; zoiets raakt dan ineens in de mode, handelaren praten het elkaar aan, het wordt self - fullfilling. Allemaal psychologie dus, maar daardoor niet minder significant. Fundamenteel zijn alle oorzaken allang aanwezig voor een marginalisering van de VS; een stemmingsomslag als deze kan het op de financiele markten ineens tot realiteit maken.

VS failliet
    Het aantal wanbetalers op de hypotheek in de VS is opgelopen tot ruim13%; meer dan 4% wordt daadwerkelijk uit zijn huis gezet. Absurd hoge getallen. De financiële crisis ving aan met de Amerikaanse huizenbezitter. Terwijl Azië en nu ook Europa weer voorzichtig opkrabbelen, blíjft het in de VS maar tobben met de overtollige schulden die niet meer betaald kunnen worden. Daarmee gaan we nu al het derde jaar in....

Nogmaals de dollar
    ...en daarmee zijn we weer terug bij de dollar. Want niet alleen de huizenbezitter staat het water aan de lippen. Exponentieel meer banken zijn failliet (100) of gaan dit binnenkort (150). De overheid doet het met een tekort dat oploopt naar verwachting 13% van het GDP zo mogelijk nog slechter, terwijl de FED maar blanco cheques blijft uitdelen, die tenslotte toch door íemand moeten worden betaald. Door wie? dat is de grote vraag.

Dansen op de vulkaan
    Het meest surrealistische bij deze historisch bizzare cocktail van onevenwichtigheden is dat de markten het intussen prima doen. De risicogeneigdheid neemt toe, aandelen stijgen, rentes dalen, rente-opslagen dalen, paniek is ver te zoeken. Dit alles kan twee dingen betekenen: óf de VS wordt met stille trom als economische grootmacht afgevoerd, en de rest van de wereld denkt het feest op eigen kracht voort te kunnen zetten. Óf we dansen op de vulkaan en de paniek breekt later in alle hevigheid los.
    National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:43:09 #299
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_72080693
    Altijd als ik iets lees ben ik blij om zo veel geld in cash te hebben. Maar de beurskoersen laten me iedere keer weer denken "was ik maar 120% long gebleven"

Dat de huisprijscijfers in de VS nu meevielen zegt eigenlijk helemaal niks. Het is maar net hoe je deze cijfers interpreteerd. Maar het schijnt allemaal niet uit te maken. Zelfs de downgrade van de creditrating van ING had nauwelijks invloed op de koers. Dat was twee maanden terug toch onvoorstelbaar!
    The End Times are wild
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:49:02 #300
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_72080830
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 20:43 schreef LXIV het volgende:
    Altijd als ik iets lees ben ik blij om zo veel geld in cash te hebben. Maar de beurskoersen laten me iedere keer weer denken "was ik maar 120% long gebleven"

Dat de huisprijscijfers in de VS nu meevielen zegt eigenlijk helemaal niks. Het is maar net hoe je deze cijfers interpreteerd. Maar het schijnt allemaal niet uit te maken. Zelfs de downgrade van de creditrating van ING had nauwelijks invloed op de koers. Dat was twee maanden terug toch onvoorstelbaar!
    Het slaat feitelijk nergens op nee
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')