abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72054828
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:22 schreef One_conundrum het volgende:
Komt deze kloon ook weer opdraven
conundrum wat bedoel je met kloon? Ik ben uniek hoor
Fundamentele analyse kan nog beroerder doen dan technische analyse

http://blogs.moneycentral(...)shire_portrfolio.jpg
pi_72059915
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:29 schreef janvks het volgende:

[..]

conundrum wat bedoel je met kloon? Ik ben uniek hoor
Fundamentele analyse kan nog beroerder doen dan technische analyse

Wat bedoel je met kan nog beroerder ?! Wat gebruik jij in de praktijk dan ?!(of is er geen praktijk?)
pi_72064691
Wow, allemaal groene cijfers op forexfactory... Lang niet gezien
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:18:07 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72064927
quote:
Opschorting slooppremie VS drukt Nikkei

21 augustus 2009, 8:49 | ANP
TOKIO (AFN) - De effectenbeurs in Tokio is vrijdag met verlies gesloten. Vooral autofabrikanten verloren veel terrein door de opschorting van de Amerikaanse sloopregeling voor oude auto's.

De toonaangevende Nikkei-index sloot 1,4 procent lager op 10.238,20 punten. Autofabrikanten Honda, Mitsubishi, Toyota en Mazda leverden 3 tot 4 procent van hun beurswaarde in. Beleggers reageerden teleurgesteld op het bericht dat de Amerikaanse overheidspot om de aankoop van nieuwe auto's te stimuleren alweer leeg is.
Schitterend dit soort berichten.
Obama stopt met gratis geld naar Japan te sturen en gelijk dondert de boel in elkaar
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:21:17 #205
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72065001

Dat belooft nog wat voor de nabije toekomst, als de rest van de overheidsstimuleringspakketten wereldwijd aflopen wegens een gebrek aan financiële middelen.
pi_72065140
Nou jongens, ben blijkbaar weer terug, na echt 2 hele slechte weken te hebben gehad. Alle rendement verloren waarmee ik dit jaar ben begonnen.

Maar gelukkig zijn de afgelopen twee dagen zeer goed voor me geweest. Portefeuille heeft weer een waarde die ik had in begin aug.

Harde les: no mather what, stop loss!
pi_72066880
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:27 schreef m0m0 het volgende:
Nou jongens, ben blijkbaar weer terug, na echt 2 hele slechte weken te hebben gehad. Alle rendement verloren waarmee ik dit jaar ben begonnen.

Maar gelukkig zijn de afgelopen twee dagen zeer goed voor me geweest. Portefeuille heeft weer een waarde die ik had in begin aug.

I feel your pain. Heb 'tzelfde gehad (-30% op een paar dagen), maar sta nu weer bijna op't hoogste niveau dat ik 't afgelopen jaar gehaald heb.
Alhoewel ik niet echt pro stop loss ben. Niet nu. We zitten imo nog te ver van de grote terugval, en ik zou 't jammer vinden om een paar waarden te verliezen door een eenmalige terugval...
pi_72066913
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:21 schreef JodyBernal het volgende:

Dat belooft nog wat voor de nabije toekomst, als de rest van de overheidsstimuleringspakketten wereldwijd aflopen wegens een gebrek aan financiële middelen.
De groene energiesector begint dit ook al te voelen denk ik...
pi_72067298
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:27 schreef m0m0 het volgende:

Ik denk dat we het allemaal wel kennen. Ik heb 't in ieder geval ook gehad. Kwestie van verkeerde inschatting bij het aankopen van turbo's, of beter gezegd te nauwe stoploss, te hoge hefboom, waardoor je met een kleine koersschommeling al enorm grote uitslagen krijgt, en ik dus ineens bijna de hele inleg kwijt was.

Kan gebeuren. Ik zorg er in ieder geval altijd voor dat ik voor maximaal 20% van mijn beschikbare kapitaal in sprinters investeer.
pi_72067871
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Schitterend dit soort berichten.
Obama stopt met gratis geld naar Japan te sturen en gelijk dondert de boel in elkaar
Te grappig inderdaad. Waar is Obémá mee bezig? Nog nooit zo'n gestoorde gek gezien die zo weinig van economie weet.
pi_72067919
Heijmans, groter verlies dan verwacht, buy buy buy +10%.
pi_72068185
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Te grappig inderdaad. Waar is Obémá mee bezig? Nog nooit zo'n gestoorde gek gezien die zo weinig van economie weet.
je bent wat tegenstrijdig aan het posten, je was toch tegen de overheids ingrepen?
pi_72068301
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

je bent wat tegenstrijdig aan het posten, je was toch tegen de overheids ingrepen?
Ik had het over het Cash voor clunkers program, niet over het stoppen daarvan (wat goed is) .
pi_72068337
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik had het over het Cash voor clunkers program, niet over het stoppen daarvan (wat goed is) .
lol, wees dan duidelijk
pi_72068366
Prijzen bestaande koopwoningen dalen verder
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in juli gemiddeld 4,4% lager dan in juli vorig jaar. Het is de zesde maand op rij dat de prijzen dalen.

• Klik verder voor het overzicht per provincie en het complete dossier van de huizenmarkt sinds 2003

Over breed front lager
    Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Alle typen bestaande koopwoningen waren goedkoper dan in juli 2008, blijkt uit de prijsindex van bestaande koopwoningen van het CBS en het kadaster. Vrijstaande woningen daalden met 5,7% het meest in prijs. De prijsdaling van tussenwoningen was met 3,6% het kleinst.

Prijsontwikkeling bestaande koopwoningen, juli 2009

Over breed front lager
    De prijzen van bestaande koopwoningen zijn sinds het eind van de jaren negentig in Limburg veel minder gestegen dan in de rest van Nederland. In juli 2009 waren de prijzen van koopwoningen in Limburg gemiddeld 37 procent hoger dan tien jaar eerder. Voor Nederland bedroeg de gemiddelde prijsstijging in die periode 68 procent. Van alle provincies was de prijsstijging in Zeeland het grootst. Hier waren de prijzen 98 procent hoger dan tien jaar eerder.

Prijsontwikkeling bestaande koopwoningen op maandbasis

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2009 12:45:29 ]
  •   vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:59:13 #217
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72068670
    Tjah die huizenmarkt .

Ken iemand die bouwde een nieuw huis terwijl hij zijn oude nog niet verkocht had, toen deed de crisis zijn intrede. Nu heeftie beide huizen te koop staan en woont hij nog steeds in het oude...
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_72069271
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 12:59 schreef One_conundrum het volgende:
    Tjah die huizenmarkt .

Ken iemand die bouwde een nieuw huis terwijl hij zijn oude nog niet verkocht had, toen deed de crisis zijn intrede. Nu heeftie beide huizen te koop staan en woont hij nog steeds in het oude...
    locatie? Oost of west van Amersfoort?
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:30:04 #219
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72069442
    Friesland
    pi_72069468
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 13:30 schreef One_conundrum het volgende:
    Friesland
    Denk niet dat ik mijn vriendin zo ver krijgt dat ze naar Friesland gaat...
    pi_72070106
    En weer verder omhoog, mensen met calls/longs gaan nog een paar mooie weken tegemoet zien . 320 voor expiratie September is in mijn ogen mogelijk.
    pi_72070248
    Wat is het risico dat short gaan met zich meebrengt(t.o.v. long)?
    pi_72070314
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:03 schreef Rejected het volgende:
    Wat is het risico dat short gaan met zich meebrengt(t.o.v. long)?
    Dat de koersen omhoog gaan de komende weken, dus dat die shorts minder waard gaan worden
    pi_72070336
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 13:57 schreef Vandergeld het volgende:
    En weer verder omhoog, mensen met calls/longs gaan nog een paar mooie weken tegemoet zien . 320 voor expiratie September is in mijn ogen mogelijk.
    Ik ben niet bepaald bullish voor de periode na de expiratie. Tijdens expiratie is een mooi moment om longs af te bouwen, mochten mensen nog long zitten.
    pi_72070374
    Mogen we even lachen:
    quote:
    MARKET COMMENT: AEX +1,1%, 'sentiment blijft goed'
    21-08-2009 13:07:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert vrijdag rond 13.00 uur meer dan 1% hoger in een markt waarin het sentiment erg goed blijft. "Als je naar de cijfers over het tweede kwartaal kijkt dan zie je dat die globaal meevielen", zegt vermogensbeheerder Arent Thijsen van TE-Effecten. "Op kwartaalbasis liepen de resultaten zelfs op. Veel bedrijven hebben hun kosten scherp teruggebracht en als de consument nu ook maar een beetje meer gaat spenderen, heb je kans dat de rendementen voor bedrijven meteen zichtbaar worden", aldus Thijsen. Hij sluit niet uit dat de AEX vrijdag boven de 291 punten sluit, "en dat zou een sterk teken zijn, want dan ontstaat er ruimte voor een stijging richting 300 punten", aldus de vermogensbeheerder. Hij stelt dat in dat scenario een koopsignaal in de maak is, hetgeen mogelijk in september even kan worden afgewisseld met wat tijdelijke verkoopdruk. De omzetten zijn erg wisselend, maar globaal redelijk. Heijmans en USG kennen zeer hoge volumes. Het is vrijdag optie-expiratie. Vanmiddag om 16.00 uur worden in de VS de verkopen van bestaande huizen over juli naar buiten gebracht met een verwacht stijging van 2,2%. De AEX noteert vrijdag rond 13.00 uur 1,1% hoger op 291,23 punten. (ANS)
    .

Laten de costcuts nu net de consumenten en de koopkracht van consumenten zijn.
    pi_72070423
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben niet bepaald bullish voor de periode na de expiratie. Tijdens expiratie is een mooi moment om longs af te bouwen, mochten mensen nog long zitten.
    Bookmark deze maar, aex gaat dik boven de 300 de komende 2 maanden
    pi_72070544
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dat de koersen omhoog gaan de komende weken, dus dat die shorts minder waard gaan worden
    Dat snap ik. Maar verder geen verschil dus?
    pi_72070591
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:09 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Bookmark deze maar, aex gaat dik boven de 300 de komende 2 maanden
    Wouldn't suprise me totally, maar ik zou het risico niet nemen om nu nog te longen. Dat moet je alleen na een lichte sellfoff proberen.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:16:06 #229
    265324 JodyBernal
    Que si, que no
    pi_72070609
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 12:59 schreef One_conundrum het volgende:
    Tjah die huizenmarkt .

Ik weet een vent hier in het dorp, die besloot een jaar of 5 geleden een grote verbouwing aan z'n huis te doen. Inmiddels is z'n geld op, z'n vrouw bij hem weggelopen en bestaat z'n dak al meer dan 2 jaar uit plasticfolie.
    pi_72070677
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:16 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik weet een vent hier in het dorp, die besloot een jaar of 5 geleden een grote verbouwing aan z'n huis te doen. Inmiddels is z'n geld op, z'n vrouw bij hem weggelopen en bestaat z'n dak al meer dan 2 jaar uit plasticfolie.
    Het is altijd onvoorstelbaar hoeveel risico mensen nemen als het economisch goed gaat. Alsof dat altijd zo is .
    pi_72070688
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 19:21 schreef Vandergeld het volgende:
    Wat vind jij zo bijzonder aan de augustus expiratie Pberends, m.i. gaat die echt niet bepalen waar de beurs de komende dagen heengaat..
    Wat zei je?
    pi_72070742
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat zei je?
    Ik heb ook gezegd dat we gingen stijging omdat de correctie op de Nikkei was afgerond. Als je elke stijging in de week van de expiratie direct verbind met de expiratie dan is dat wel heel erg makkelijk..
    pi_72070782
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Wouldn't suprise me totally, maar ik zou het risico niet nemen om nu nog te longen. Dat moet je alleen na een lichte sellfoff proberen.
    We hebben toch van 293 naar 281 gezien in 2 dagen, dat was voor mij genoeg sell off om longposities op te bouwen
    pi_72070848
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

We hebben toch van 293 naar 281 gezien in 2 dagen, dat was voor mij genoeg sell off om longposities op te bouwen
    Zeker. Richting de 272-278 zullen we vast ook weer een bounch zien van 10 punten ofzo.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:51:45 #235
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_72071594
    Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar hou er rekening mee dat de afgelopen maanden de perfecte omstandigheden waren voor een beursrally:

- Onbeperkt met geld rondstrooien (bailouts, stimulatieplannen, etc)
    - Centrale bank die zonder reservering aankondigt dat de rente lange tijd exceptioneel laag zal blijven
    - Bewijzen voor het einde van de vrije val
    - Etc

De komende maanden zullen er echter een paar andere vragen naar de voorgrond komen:
    - De mogelijkheid van een W of L in plaats van een V (focus op evt next leg down)
    - Exitscenario van bailout maatregelen? Normaliseren FED balanssheet?
    - Stimulatieplannen lopen af (iedereen die een auto wou heeft die al gekocht met $3500 subsidie..)
    - Hoe gaat de overheid het budget weer in balans krijgen? (belastingverhogingen e.d.)
    - Bubble in commodities zal de inflatiediscussie weer doen oplaaien --> hogere rentes?
    - Etc

Oftewel, tot nu toe was het alleen maar een wedstrijdje wie het meeste geld kon rondstrooien en exitscenarios daar mocht niet over worden gepraat. Maar de komende tijd moet dus die biljoenenoperatie worden teruggedraaid...

Daar bovenop natuurlijk het feit dat de meeste echte problemen (slechte assets e.d.) alleen maar met boekhoudtruuks zijn weggestopt in de hoop dat het 'vanzelf' goedkomt, foreclosures die hun piek waarschijnlijk pas laat in 2010 bereiken, bewijzen dat de consument voorlopig vooral gaat sparen en aflossen ipv consumeren, etc...
    Mijn reisverslagen
    pi_72071783
    Vergeet een false-flag attack dit najaar niet...
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:02:44 #237
    265324 JodyBernal
    Que si, que no
    pi_72071883
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:51 schreef SeLang het volgende:
    Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar hou er rekening mee dat de afgelopen maanden de perfecte omstandigheden waren voor een beursrally:

- Onbeperkt met geld rondstrooien (bailouts, stimulatieplannen, etc)
    - Centrale bank die zonder reservering aankondigt dat de rente lange tijd exceptioneel laag zal blijven
    - Bewijzen voor het einde van de vrije val
    - Etc

De komende maanden zullen er echter een paar andere vragen naar de voorgrond komen:
    - De mogelijkheid van een W of L in plaats van een V (focus op evt next leg down)
    - Exitscenario van bailout maatregelen? Normaliseren FED balanssheet?
    - Stimulatieplannen lopen af (iedereen die een auto wou heeft die al gekocht met $3500 subsidie..)
    - Hoe gaat de overheid het budget weer in balans krijgen? (belastingverhogingen e.d.)
    - Bubble in commodities zal de inflatiediscussie weer doen oplaaien --> hogere rentes?
    - Etc

Oftewel, tot nu toe was het alleen maar een wedstrijdje wie het meeste geld kon rondstrooien en exitscenarios daar mocht niet over worden gepraat. Maar de komende tijd moet dus die biljoenenoperatie worden teruggedraaid...

Daar bovenop natuurlijk het feit dat de meeste echte problemen (slechte assets e.d.) alleen maar met boekhoudtruuks zijn weggestopt in de hoop dat het 'vanzelf' goedkomt, foreclosures die hun piek waarschijnlijk pas laat in 2010 bereiken, bewijzen dat de consument voorlopig vooral gaat sparen en aflossen ipv consumeren, etc...
    Erover praten kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het uitvoeren van een exitstrategie nog niet aan de orde is, zolang er van een duidelijk herstel nog helemaal geen sprake is. De overheid zal hooguit genoodzaakt zijn om de kraan dicht te draaien als het geld echt op is, maar dat heeft weinig met een exitstrategie te maken maar met bittere noodzaak.

Verder ben ik het wel met je eens. En ik heb met verbazing gekeken naar de snelle stijging op de beurs van de afgelopen maanden, bijna 50% erbij. Niets structureels wijst erop dat die stijging ook maar enigszins gerechtvaardigd is. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld vandaan komt en of diegene die het naar de beurs brengt werkelijk denkt dat het ergste achter de rug is, of dat het hier om pure speculatie gaat.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:08:31 #238
    265324 JodyBernal
    Que si, que no
    pi_72072031
    Dries Roelvink heeft duidelijk een hart van goud:
    quote:
    laatst gewijzigd: 21-08-2009 14:35
    Dries Roelvink wil binnen 1 maand de AEX tot boven de 300 punten zingen

Dries Roelvink opende vandaag met een slag op de gong de beurs. En passant zong hij zijn nieuwste lied 'Geen crisis waar Dries is'.

Dries Roelvink brengt zijn 'Geen crisis waar Dries is' op de beurs ten gehore

Beursechec
    Dries Roelvink maakt daarbij ook zijn voornemen bekend. De volkszanger heeft niet alleen verstand van zingen, hij was jaren geleden al actief op de beurs. Zo verloor hij in 2001 1 miljoen gulden (450.000 euro), zo bekende hij tegenover RTL Z.
    http://www.rtl.nl/%28/fin(...)00_punten_zingen.xml

Wat is het toch ook een baas die Dries! Zou het hem gaan lukken???
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:14:39 #239
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_72072210
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:02 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Erover praten kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het uitvoeren van een exitstrategie nog niet aan de orde is, zolang er van een duidelijk herstel nog helemaal geen sprake is. De overheid zal hooguit genoodzaakt zijn om de kraan dicht te draaien als het geld echt op is, maar dat heeft weinig met een exitstrategie te maken maar met bittere noodzaak.
    Mijn punt is: in beide gevallen heb je een probleem.
    Als er geen echt herstel komt dan zijn aandelen nu veel te hoog geprijsd.
    Als er wel echt herstel komt, dan komt het exitscenario aan de orde.
    quote:
    Verder ben ik het wel met je eens. En ik heb met verbazing gekeken naar de snelle stijging op de beurs van de afgelopen maanden, bijna 50% erbij. Niets structureels wijst erop dat die stijging ook maar enigszins gerechtvaardigd is. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld vandaan komt en of diegene die het naar de beurs brengt werkelijk denkt dat het ergste achter de rug is, of dat het hier om pure speculatie gaat.
    Het lijkt me dat hier de typische bubble psychologie aan de orde is: de meesten weten wel dat het nep is maar verwachten op tijd weer eruit te kunnen zijn.
    Mijn reisverslagen
    pi_72072585
    http://www.belegger.tv/nieuws/477/geen_crisis_waar...

Dolle Dries: "Nu instapmoment"

Dries Roelvink die de beurs opende vanochtend . Vandaar dat beleggers dol zijn.
    pi_72072599
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:08 schreef JodyBernal het volgende:
    Dries Roelvink heeft duidelijk een hart van goud:
    [..]

http://www.rtl.nl/%28/fin(...)00_punten_zingen.xml

Wat is het toch ook een baas die Dries! Zou het hem gaan lukken???
    Oh ik was al te laat .
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:32:25 #242
    265324 JodyBernal
    Que si, que no
    pi_72072658
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:14 schreef SeLang het volgende:
    Het lijkt me dat hier de typische bubble psychologie aan de orde is: de meesten weten wel dat het nep is maar verwachten op tijd weer eruit te kunnen zijn.
    En dus gaan een aantal partijen flink verliezen. Ik heb wel een idee wie: diezelfden die al eerder flink hebben verloren. En ook particulieren zullen er gemiddeld gesproken niet beter van worden: die vrouw uit "Slapend Rijk" zal er ook wel weer vuistdiep inzitten.
    pi_72072659
    Gaan we weer... beurs wordt weer omhooggedrukt bij elke volle minuut. Waarom liggen de belangen altijd aan de bovenkant?
    pi_72072729
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:29 schreef pberends het volgende:
    http://www.belegger.tv/nieuws/477/geen_crisis_waar...

Dolle Dries: "Nu instapmoment"

Dries Roelvink die de beurs opende vanochtend . Vandaar dat beleggers dol zijn.
    Roelvink verloor in 2002 zelf een miljoen gulden door opties door 9/11 .
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:36:03 #245
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72072756
    zijn er vaste dagen voor nieuwe sprinters? Ik wil nog wel even een 290 ofzo
    pi_72073094
    quote:
    Maersk: 'Wereldeconomie is aan het keren'

'De wereldeconomie is aan de beterhand. Wij verwachten dat de groei zich doorzet en dat het ergste achter ons ligt. De vrachttarieven en de volumes trekken aan.' Dat heeft de topman van Maersk, de grootste containerrederij ter wereld, vrijdag gezegd bij de publicatie van de halfjaarresultaten van de groep.

(tijd) - Die cijfers waren desastreus. Het conglomeraat A.P. Moller-Maersk, dat naast containervervoer ook aan olie-ontginning doet in de Noordzee, leed over de eerste zes maanden van 2009 een nettoverlies van 3,02 miljard Deense kroon (406 miljoen euro), nog een stuk slechter dan de analistenverwachting van 2,91 miljard.

In het eerste halfjaar van 2008 boekte het bedrijf nog een nettowinst van 11,98 miljard Deense kroon (1,6 miljard euro). De ineenstorting van de wereldhandel die volgde op het faillissement van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers in september vorig jaar, trof het bedrijf hard.

Maar het ergste zou nu moeten voorbij zijn, zegt directievoorzitter Nils Smedegaard Andersen, al moet er voor het tweede halfjaar ook nog op een fors verlies worden gerekend. 'De wereldeconomie is zich in een betere situatie aan het manoeuvreren. Wij verwachten dat de groei zich doorzet, en dat het ergste achter ons ligt.'

Dat moet een positief effect hebben op de vrachttarieven voor containervervoer. 'In de periode juli-augustus is de negatieve trend gekeerd en verbeteren de tarieven', aldus Andersen. 'Een bescheiden herstel zou zich moeten doorzetten in het derde kwartaal van 2009.' Volgens Maersk lagen de vrachttarieven voor containervervoer in het eerste halfjaar 30 procent lager dan een jaar terug.

Het aandeel van Maersk, het zwaarst wegende in de Deense sterindex, opende vanochtend lager. Maar de optimistische woorden van topman Andersen halen de beurskoers uit het slop.
    Bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)ren-.8222314-434.art
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:49:41 #247
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073115
    293 aangetikt. getikt
    pi_72073307
    Kan iemand deze absolute leek uitleggen wat die augustus expiratie inhoudt? Iets met opties ofzo?
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:00:51 #249
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_72073466
    Home sales positief.
    pi_72073483
    Lol, net op BNR: CBS is positief over de economie en Bos ziet nog "beren op de weg"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')