abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72070423
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben niet bepaald bullish voor de periode na de expiratie. Tijdens expiratie is een mooi moment om longs af te bouwen, mochten mensen nog long zitten.
Bookmark deze maar, aex gaat dik boven de 300 de komende 2 maanden
pi_72070544
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dat de koersen omhoog gaan de komende weken, dus dat die shorts minder waard gaan worden
Dat snap ik. Maar verder geen verschil dus?
pi_72070591
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:09 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Bookmark deze maar, aex gaat dik boven de 300 de komende 2 maanden
Wouldn't suprise me totally, maar ik zou het risico niet nemen om nu nog te longen. Dat moet je alleen na een lichte sellfoff proberen.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:16:06 #229
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72070609
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:59 schreef One_conundrum het volgende:
Tjah die huizenmarkt .

Ken iemand die bouwde een nieuw huis terwijl hij zijn oude nog niet verkocht had, toen deed de crisis zijn intrede. Nu heeftie beide huizen te koop staan en woont hij nog steeds in het oude...
Ik weet een vent hier in het dorp, die besloot een jaar of 5 geleden een grote verbouwing aan z'n huis te doen. Inmiddels is z'n geld op, z'n vrouw bij hem weggelopen en bestaat z'n dak al meer dan 2 jaar uit plasticfolie.
pi_72070677
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:16 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik weet een vent hier in het dorp, die besloot een jaar of 5 geleden een grote verbouwing aan z'n huis te doen. Inmiddels is z'n geld op, z'n vrouw bij hem weggelopen en bestaat z'n dak al meer dan 2 jaar uit plasticfolie.
Het is altijd onvoorstelbaar hoeveel risico mensen nemen als het economisch goed gaat. Alsof dat altijd zo is .
pi_72070688
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:21 schreef Vandergeld het volgende:
Wat vind jij zo bijzonder aan de augustus expiratie Pberends, m.i. gaat die echt niet bepalen waar de beurs de komende dagen heengaat..
Wat zei je?
pi_72070742
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat zei je?
Ik heb ook gezegd dat we gingen stijging omdat de correctie op de Nikkei was afgerond. Als je elke stijging in de week van de expiratie direct verbind met de expiratie dan is dat wel heel erg makkelijk..
pi_72070782
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Wouldn't suprise me totally, maar ik zou het risico niet nemen om nu nog te longen. Dat moet je alleen na een lichte sellfoff proberen.
We hebben toch van 293 naar 281 gezien in 2 dagen, dat was voor mij genoeg sell off om longposities op te bouwen
pi_72070848
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

We hebben toch van 293 naar 281 gezien in 2 dagen, dat was voor mij genoeg sell off om longposities op te bouwen
Zeker. Richting de 272-278 zullen we vast ook weer een bounch zien van 10 punten ofzo.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:51:45 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72071594
Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar hou er rekening mee dat de afgelopen maanden de perfecte omstandigheden waren voor een beursrally:

- Onbeperkt met geld rondstrooien (bailouts, stimulatieplannen, etc)
- Centrale bank die zonder reservering aankondigt dat de rente lange tijd exceptioneel laag zal blijven
- Bewijzen voor het einde van de vrije val
- Etc

De komende maanden zullen er echter een paar andere vragen naar de voorgrond komen:
- De mogelijkheid van een W of L in plaats van een V (focus op evt next leg down)
- Exitscenario van bailout maatregelen? Normaliseren FED balanssheet?
- Stimulatieplannen lopen af (iedereen die een auto wou heeft die al gekocht met $3500 subsidie..)
- Hoe gaat de overheid het budget weer in balans krijgen? (belastingverhogingen e.d.)
- Bubble in commodities zal de inflatiediscussie weer doen oplaaien --> hogere rentes?
- Etc

Oftewel, tot nu toe was het alleen maar een wedstrijdje wie het meeste geld kon rondstrooien en exitscenarios daar mocht niet over worden gepraat. Maar de komende tijd moet dus die biljoenenoperatie worden teruggedraaid...

Daar bovenop natuurlijk het feit dat de meeste echte problemen (slechte assets e.d.) alleen maar met boekhoudtruuks zijn weggestopt in de hoop dat het 'vanzelf' goedkomt, foreclosures die hun piek waarschijnlijk pas laat in 2010 bereiken, bewijzen dat de consument voorlopig vooral gaat sparen en aflossen ipv consumeren, etc...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72071783
Vergeet een false-flag attack dit najaar niet...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:02:44 #237
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72071883
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:51 schreef SeLang het volgende:
Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar hou er rekening mee dat de afgelopen maanden de perfecte omstandigheden waren voor een beursrally:

- Onbeperkt met geld rondstrooien (bailouts, stimulatieplannen, etc)
- Centrale bank die zonder reservering aankondigt dat de rente lange tijd exceptioneel laag zal blijven
- Bewijzen voor het einde van de vrije val
- Etc

De komende maanden zullen er echter een paar andere vragen naar de voorgrond komen:
- De mogelijkheid van een W of L in plaats van een V (focus op evt next leg down)
- Exitscenario van bailout maatregelen? Normaliseren FED balanssheet?
- Stimulatieplannen lopen af (iedereen die een auto wou heeft die al gekocht met $3500 subsidie..)
- Hoe gaat de overheid het budget weer in balans krijgen? (belastingverhogingen e.d.)
- Bubble in commodities zal de inflatiediscussie weer doen oplaaien --> hogere rentes?
- Etc

Oftewel, tot nu toe was het alleen maar een wedstrijdje wie het meeste geld kon rondstrooien en exitscenarios daar mocht niet over worden gepraat. Maar de komende tijd moet dus die biljoenenoperatie worden teruggedraaid...

Daar bovenop natuurlijk het feit dat de meeste echte problemen (slechte assets e.d.) alleen maar met boekhoudtruuks zijn weggestopt in de hoop dat het 'vanzelf' goedkomt, foreclosures die hun piek waarschijnlijk pas laat in 2010 bereiken, bewijzen dat de consument voorlopig vooral gaat sparen en aflossen ipv consumeren, etc...
Erover praten kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het uitvoeren van een exitstrategie nog niet aan de orde is, zolang er van een duidelijk herstel nog helemaal geen sprake is. De overheid zal hooguit genoodzaakt zijn om de kraan dicht te draaien als het geld echt op is, maar dat heeft weinig met een exitstrategie te maken maar met bittere noodzaak.

Verder ben ik het wel met je eens. En ik heb met verbazing gekeken naar de snelle stijging op de beurs van de afgelopen maanden, bijna 50% erbij. Niets structureels wijst erop dat die stijging ook maar enigszins gerechtvaardigd is. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld vandaan komt en of diegene die het naar de beurs brengt werkelijk denkt dat het ergste achter de rug is, of dat het hier om pure speculatie gaat.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:08:31 #238
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72072031
Dries Roelvink heeft duidelijk een hart van goud:
quote:
laatst gewijzigd: 21-08-2009 14:35
Dries Roelvink wil binnen 1 maand de AEX tot boven de 300 punten zingen

Dries Roelvink opende vandaag met een slag op de gong de beurs. En passant zong hij zijn nieuwste lied 'Geen crisis waar Dries is'.

Dries Roelvink brengt zijn 'Geen crisis waar Dries is' op de beurs ten gehore

Beursechec
Dries Roelvink maakt daarbij ook zijn voornemen bekend. De volkszanger heeft niet alleen verstand van zingen, hij was jaren geleden al actief op de beurs. Zo verloor hij in 2001 1 miljoen gulden (450.000 euro), zo bekende hij tegenover RTL Z.
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)00_punten_zingen.xml

Wat is het toch ook een baas die Dries! Zou het hem gaan lukken???
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:14:39 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72072210
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:02 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Erover praten kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het uitvoeren van een exitstrategie nog niet aan de orde is, zolang er van een duidelijk herstel nog helemaal geen sprake is. De overheid zal hooguit genoodzaakt zijn om de kraan dicht te draaien als het geld echt op is, maar dat heeft weinig met een exitstrategie te maken maar met bittere noodzaak.
Mijn punt is: in beide gevallen heb je een probleem.
Als er geen echt herstel komt dan zijn aandelen nu veel te hoog geprijsd.
Als er wel echt herstel komt, dan komt het exitscenario aan de orde.
quote:
Verder ben ik het wel met je eens. En ik heb met verbazing gekeken naar de snelle stijging op de beurs van de afgelopen maanden, bijna 50% erbij. Niets structureels wijst erop dat die stijging ook maar enigszins gerechtvaardigd is. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld vandaan komt en of diegene die het naar de beurs brengt werkelijk denkt dat het ergste achter de rug is, of dat het hier om pure speculatie gaat.
Het lijkt me dat hier de typische bubble psychologie aan de orde is: de meesten weten wel dat het nep is maar verwachten op tijd weer eruit te kunnen zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72072585
http://www.belegger.tv/nieuws/477/geen_crisis_waar...

Dolle Dries: "Nu instapmoment"

Dries Roelvink die de beurs opende vanochtend . Vandaar dat beleggers dol zijn.
pi_72072599
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:08 schreef JodyBernal het volgende:
Dries Roelvink heeft duidelijk een hart van goud:
[..]

http://www.rtl.nl/%28/fin(...)00_punten_zingen.xml

Wat is het toch ook een baas die Dries! Zou het hem gaan lukken???
Oh ik was al te laat .
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:32:25 #242
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72072658
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:14 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt me dat hier de typische bubble psychologie aan de orde is: de meesten weten wel dat het nep is maar verwachten op tijd weer eruit te kunnen zijn.
En dus gaan een aantal partijen flink verliezen. Ik heb wel een idee wie: diezelfden die al eerder flink hebben verloren. En ook particulieren zullen er gemiddeld gesproken niet beter van worden: die vrouw uit "Slapend Rijk" zal er ook wel weer vuistdiep inzitten.
pi_72072659
Gaan we weer... beurs wordt weer omhooggedrukt bij elke volle minuut. Waarom liggen de belangen altijd aan de bovenkant?
pi_72072729
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:29 schreef pberends het volgende:
http://www.belegger.tv/nieuws/477/geen_crisis_waar...

Dolle Dries: "Nu instapmoment"

Dries Roelvink die de beurs opende vanochtend . Vandaar dat beleggers dol zijn.
Roelvink verloor in 2002 zelf een miljoen gulden door opties door 9/11 .
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:36:03 #245
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72072756
zijn er vaste dagen voor nieuwe sprinters? Ik wil nog wel even een 290 ofzo
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72073094
quote:
Maersk: 'Wereldeconomie is aan het keren'

'De wereldeconomie is aan de beterhand. Wij verwachten dat de groei zich doorzet en dat het ergste achter ons ligt. De vrachttarieven en de volumes trekken aan.' Dat heeft de topman van Maersk, de grootste containerrederij ter wereld, vrijdag gezegd bij de publicatie van de halfjaarresultaten van de groep.

(tijd) - Die cijfers waren desastreus. Het conglomeraat A.P. Moller-Maersk, dat naast containervervoer ook aan olie-ontginning doet in de Noordzee, leed over de eerste zes maanden van 2009 een nettoverlies van 3,02 miljard Deense kroon (406 miljoen euro), nog een stuk slechter dan de analistenverwachting van 2,91 miljard.

In het eerste halfjaar van 2008 boekte het bedrijf nog een nettowinst van 11,98 miljard Deense kroon (1,6 miljard euro). De ineenstorting van de wereldhandel die volgde op het faillissement van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers in september vorig jaar, trof het bedrijf hard.

Maar het ergste zou nu moeten voorbij zijn, zegt directievoorzitter Nils Smedegaard Andersen, al moet er voor het tweede halfjaar ook nog op een fors verlies worden gerekend. 'De wereldeconomie is zich in een betere situatie aan het manoeuvreren. Wij verwachten dat de groei zich doorzet, en dat het ergste achter ons ligt.'

Dat moet een positief effect hebben op de vrachttarieven voor containervervoer. 'In de periode juli-augustus is de negatieve trend gekeerd en verbeteren de tarieven', aldus Andersen. 'Een bescheiden herstel zou zich moeten doorzetten in het derde kwartaal van 2009.' Volgens Maersk lagen de vrachttarieven voor containervervoer in het eerste halfjaar 30 procent lager dan een jaar terug.

Het aandeel van Maersk, het zwaarst wegende in de Deense sterindex, opende vanochtend lager. Maar de optimistische woorden van topman Andersen halen de beurskoers uit het slop.
Bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)ren-.8222314-434.art
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:49:41 #247
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72073115
293 aangetikt. getikt
pi_72073307
Kan iemand deze absolute leek uitleggen wat die augustus expiratie inhoudt? Iets met opties ofzo?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:00:51 #249
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72073466
Home sales positief.
pi_72073483
Lol, net op BNR: CBS is positief over de economie en Bos ziet nog "beren op de weg"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')