abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:10:41 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72075263
"Amerikanen kregen vooral een impuls door een premie van 8000 dollar voor mensen die dit jaar voor het eerst een huis kopen"

Loopt in oktober af dacht ik, dus je zal tot december ofzo nog een positief effect daarvan hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:12:40 #282
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72075314
Ondertussen neemt het aantal foreclosures toe, vooral bij prime hypotheken

Het gaat geweldig op die Amerikaanse huizenmarkt
Mijn reisverslagen
pi_72075330
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:07 schreef LXIV het volgende:
Toch denk ik nog dat we snel een tik omlaag krijgen. Zo goed was het beursnieuws helemaal niet, het was puur sentiment.
?

Cijfers van den duits en Frankrijk, olieprijs hoogste peil sinds wanneer, Beranke ziet herstel, Maersk vervoert veel meer containers, huizenmarkt, economie eurozone terug stijgende lijn,...

Okay, er zijn tegenindicaties, maar kijk naar de koperprijs, de Baltic Dry,... Het zou wel eens langer kunnen duren dan men hier denkt...
pi_72075338
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:10 schreef SeLang het volgende:
"Amerikanen kregen vooral een impuls door een premie van 8000 dollar voor mensen die dit jaar voor het eerst een huis kopen"

Loopt in oktober af dacht ik, dus je zal tot december ofzo nog een positief effect daarvan hebben.
In Detroit kan je voor die 8000 dollar ongeveer 2 huizen van kopen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:13:41 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72075343
Sentiment is nog altijd belangrijker dan cijfers.
The End Times are wild
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:15:52 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72075403
De cijfers die je nu krijgt zijn een verklaring voor de stijging van de afgelopen 6 maanden, geen voorspeller voor wat er in de toekomst gebeurt. De beurs loopt (meestal) voor op cijfers.
Mijn reisverslagen
pi_72075505
Uit Berends' laatste nieuwspost op de FP:
quote:
Dat burgers en bedrijven tegenwoordig meer moeite hebben om zich in de schulden te steken baart Bernanke veel zorgen.
.

Thank god!
pi_72076154
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:42 schreef pberends het volgende:
Even spammen: Dries zingt AEX naar nieuw record
.

Wie is die Dries Roelvink eigenlijk? Soort homoseksuele Frans Bauer?
Leuk spreekwoord trouwens, als een Dries omhoogspuiten .
Goeie persoonlijke touch btw, expiratiebelangen .

Entertainend bericht, puicke post !
pi_72076354
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind ING een beetje flauw de laatste tijd. Hopelijk gaan ze nog naar de 10.
Heb je er dan veel geld inzitten?
BlaBlaBla
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:01:36 #291
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72076440
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:57 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Denk dat Pberends dan gaat shorten als een malle
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72076589
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:57 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik had putjes ING, maar ik heb 2/3 alweer ingelost. Wil graag terugkopen. Als ie nu alleen maar gaat dalen baal ik als een stekker, ook al heb ik nog wat puts ING.

Samen met Randstad de mooiste short.
pi_72076631

Wanneer gaat NYSE hem inhuren?

Oh wacht, dat café in die clip staat vlak naast het Damrak.
pi_72076633
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik had putjes ING, maar ik heb 2/3 alweer ingelost. Wil graag terugkopen. Als ie nu alleen maar gaat dalen baal ik als een stekker, ook al heb ik nog wat puts ING.

Samen met Randstad de mooiste short.
Welke puts op ING heb je dan?
pi_72076678
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:10 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Welke puts op ING heb je dan?
Wil je m'n pincode ook? Voor december.
pi_72076803
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Wil je m'n pincode ook? Voor december.
Neehoor was gewoon een vraag uit interesse
pi_72080439
Ineens is het moment daar: economische hegemonie VS is ten einde
Bij historische omwentelingen is achteraf vaak een beslissende gebeurtenis of tijdperk aan te wijzen die de omslag aankondigde. Deze week zou wel eens zo'n iconisch tijdperk kunnen zijn, voor de langverwachte economische marginalisering van de VS.
Lees de column van Hans de Geus

Column Hans de Geus

Samenloop
Wat is er aan de hand: ineens zijn er deze week wel heel veel ontwikkelingen die erop wijzen dat wat er in de VS gebeurd er óf niet meer toe doet, óf negatief is, óf ronduit inherent autodestructief. Het is de samenloop van déze omstandigheden, die deze week wel eens zouden kunnen markeren als die, waarin de VS er ineens niet meer toe doet. Economisch gezien dan. Enkele voorbeelden:

Dollar zakt als aandelen stijgen
Al enige tijd vinden we het normaal dat de Dollar wegzakt als de aandelen stijgen. Hoe lang kan dat goed gaan? Wat betekent dat als de AEX nog eens 20, 30 % stijgt; er komt een punt waarop het spaakloopt als dat samengaat met een val van de dollar.

Shanghai composite bepaald stemming
De stemming op de beurzen deze week stond in helemaal het teken van de beurs van Shanghai; zoiets raakt dan ineens in de mode, handelaren praten het elkaar aan, het wordt self - fullfilling. Allemaal psychologie dus, maar daardoor niet minder significant. Fundamenteel zijn alle oorzaken allang aanwezig voor een marginalisering van de VS; een stemmingsomslag als deze kan het op de financiele markten ineens tot realiteit maken.

VS failliet
Het aantal wanbetalers op de hypotheek in de VS is opgelopen tot ruim13%; meer dan 4% wordt daadwerkelijk uit zijn huis gezet. Absurd hoge getallen. De financiële crisis ving aan met de Amerikaanse huizenbezitter. Terwijl Azië en nu ook Europa weer voorzichtig opkrabbelen, blíjft het in de VS maar tobben met de overtollige schulden die niet meer betaald kunnen worden. Daarmee gaan we nu al het derde jaar in....

Nogmaals de dollar
...en daarmee zijn we weer terug bij de dollar. Want niet alleen de huizenbezitter staat het water aan de lippen. Exponentieel meer banken zijn failliet (100) of gaan dit binnenkort (150). De overheid doet het met een tekort dat oploopt naar verwachting 13% van het GDP zo mogelijk nog slechter, terwijl de FED maar blanco cheques blijft uitdelen, die tenslotte toch door íemand moeten worden betaald. Door wie? dat is de grote vraag.

Dansen op de vulkaan
Het meest surrealistische bij deze historisch bizzare cocktail van onevenwichtigheden is dat de markten het intussen prima doen. De risicogeneigdheid neemt toe, aandelen stijgen, rentes dalen, rente-opslagen dalen, paniek is ver te zoeken. Dit alles kan twee dingen betekenen: óf de VS wordt met stille trom als economische grootmacht afgevoerd, en de rest van de wereld denkt het feest op eigen kracht voort te kunnen zetten. Óf we dansen op de vulkaan en de paniek breekt later in alle hevigheid los.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:43:09 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72080693
Altijd als ik iets lees ben ik blij om zo veel geld in cash te hebben. Maar de beurskoersen laten me iedere keer weer denken "was ik maar 120% long gebleven"

Dat de huisprijscijfers in de VS nu meevielen zegt eigenlijk helemaal niks. Het is maar net hoe je deze cijfers interpreteerd. Maar het schijnt allemaal niet uit te maken. Zelfs de downgrade van de creditrating van ING had nauwelijks invloed op de koers. Dat was twee maanden terug toch onvoorstelbaar!
The End Times are wild
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:49:02 #300
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72080830
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:43 schreef LXIV het volgende:
Altijd als ik iets lees ben ik blij om zo veel geld in cash te hebben. Maar de beurskoersen laten me iedere keer weer denken "was ik maar 120% long gebleven"

Dat de huisprijscijfers in de VS nu meevielen zegt eigenlijk helemaal niks. Het is maar net hoe je deze cijfers interpreteerd. Maar het schijnt allemaal niet uit te maken. Zelfs de downgrade van de creditrating van ING had nauwelijks invloed op de koers. Dat was twee maanden terug toch onvoorstelbaar!
Het slaat feitelijk nergens op nee
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')