Niet noodzakelijk....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:57 schreef pberends het volgende:
[..]
ah, op korte termijn gaan ze dus van dikke deflatie uit.
En wie zegt dit al maanden?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:06 schreef edwinh het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_omzet_kosten__.html
Een recessie heeft toch 'feitelijk' alleen betrekking op de groei van een economie? Als dat 2 termijnen achter elkaar niet zo best is krijgt het het plakaat recessie of depressie enzo.. tochquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:17 schreef RvLaak het volgende:
German PPI m/m -1.5% -0.1% -0.1%
Current Account -5.3B -1.7B -0.1B
Maar de recessie was toch voorbij? Heeft de IMF zelf gezegd en die hebben het noooooooooit fout... Toch?
Je moet 2 kwartalen van krimp hebben, dan zit je officieel in een recessie. Voor een depressie bestaat geen exacte definitie.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een recessie heeft toch 'feitelijk' alleen betrekking op de groei van een economie? Als dat 2 termijnen achter elkaar niet zo best is krijgt het het plakaat recessie of depressie enzo.. toch?
Klinkt mij een beetje als het hele "mark-to-fantasy" gebeuren in de oren. We gaan de economie nou toch niet op dezelfde manier behandelen als de banken hun boekhouding doen in de VS?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een recessie heeft toch 'feitelijk' alleen betrekking op de groei van een economie? Als dat 2 termijnen achter elkaar niet zo best is krijgt het het plakaat recessie of depressie enzo.. toch?
Ja mooi is dat. Als een beginnende belegger begin je natuurlijk met 400x leverage en niet met het ontwikkelen van een strategie ofzo...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh, en ben ik de enige die zich ergert aan die reclame balk hieronder op fok die continu doorwijst naar dat Iforex? Lijkt wel een erg slechte grap..
[ afbeelding ]
Maar wanneer ben je uit een recessie? Als er 1 kwartaal is van (fictieve) groei?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Je moet 2 kwartalen van krimp hebben, dan zit je officieel in een recessie. Voor een depressie bestaat geen exacte definitie.
Vanaf het hoogtepunt al -20% sinds begin augustusquote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:32 schreef edwinh het volgende:
Shanghai Composthoop krijgt alleen wéér voor de blote billen (-3,87% nu).
Wow, het tekort is zelfs groter dan het verschil tussen inkomsten en uitgaven... Hoe doen ze dat?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef SeLang het volgende:
Green shoots.
I want to smoke what Obama is smoking![]()
[ afbeelding ]
Ja, daarom kun je al zeggen dat we uit een recessie zijn, kijk maar naar Duitsland en Frankrijk. Maar dit zegt imho niet zoveel, er zijn vaak recessie geweest waarbij er weer enige kwartalen sprake van groei was, voordat de bodem werd bereikt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar wanneer ben je uit een recessie? Als er 1 kwartaal is van (fictieve) groei?
Hoe wordt dat achteraf beoordeeld dan? Als 1 recessie, of als 12?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, daarom kun je al zeggen dat we uit een recessie zijn, kijk maar naar Duitsland en Frankrijk. Maar dit zegt imho niet zoveel, er zijn vaak recessie geweest waarbij er weer enige kwartalen sprake van groei was, voordat de bodem werd bereikt.
De kans op een double-dip is extreem groot.
ik neem aan als meerdere recessiequote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe wordt dat achteraf beoordeeld dan? Als 1 recessie, of als 12?
Ook als we het hebben over de jaren 80 en 30?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef pberends het volgende:
[..]
ik neem aan als meerdere recessie.
Het klopt precies hoor: 3500-2000=1500quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wow, het tekort is zelfs groter dan het verschil tussen inkomsten en uitgaven... Hoe doen ze dat?
Hmm, eens kijken naar een nieuwe bril danquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het klopt precies hoor: 3500-2000=1500
In werkelijkheid is het tekort nog iets groter, waarschijnlijk omdat deze cijfers achterlopen.
quote:De Duitse producentenprijzen waren in juli 7,8% lager dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat is de grootste daling sinds 1949.
Olieprijs
De daling komt mede op naam van de scherpe daling van de olie- en energieprijzen. In juli vorig jaar bereikten deze nog een piek. In juni daalden de producentenprijzen nog met 4,6% ten opzichte van een jaar eerder. In juli was sprake van de vijfde achtereenvolgende maand met een daling (jaar-op-jaar).
Deflatie
In vergelijking met de maand juni, daalden de producentenprijzen in juli met 1,5%. Producentenprijzen worden als een belangrijke indicatie voor de consumenteninflatie gezien. De consumentenprijzen daalden in Duitsland vorig jaar met 0,5%, dat was voor het eerst sinds 1987.
VS
Gisteren bleek al dat de producentenprijzen in de VS in juli veel meer zijn gedaald dan was verwacht: met maar liefst 6,8% op jaarbasis.
Damn, en dat zijn dan strengere regelsquote:Voor leningen die korter dan een maand duren, gelden vanaf volgend jaar strenge toezichtsregels. Daarnaast bekijkt minister Wouter Bos (Financiën) of voor die flitskredieten ook de maximale kredietvergoeding van 18 procent gaat gelden.
In ons land zijn zes aanbieders actief van flitskredieten, die samen ongeveer 25.000 leningen via internet of sms verstrekken. De gemiddelde leensom ligt rond 230 euro. Er worden soms heel hoge rentepercentages voor gevraagd.
In antwoord op vragen uit de Tweede Kamer verwees Bos woensdag naar onderzoek dat naar de aanbieders is gedaan. Binnenkort stuurt hij dat naar het parlement. Nu vallen de leningen met een zeer korte looptijd nog niet onder het financieel toezicht. Door een Europese richtlijn is dat hoogstwaarschijnlijk vanaf juni volgend jaar wel het geval.
Voor leningen die korter dan een maand duren, gelden vanaf volgend jaar strenge toezichtsregels. Daarnaast bekijkt minister Wouter Bos (Financiën) of voor die flitskredieten ook de maximale kredietvergoeding van 18 procent gaat gelden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef JodyBernal het volgende:
WTF is een flitslening? Een lening om de bekeuring te betalen als je geflitst bent???
Wat een bazengrafiek!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef SeLang het volgende:
Green shoots.
[ afbeelding ]
Dat ligt idd aan jou. Het geeft een totale ineenstorting van de overheidsfinanciën weer. Niet het hele systeem. Slechts het fundamentquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:40 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat een bazengrafiek!
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij geeft deze grafiek toch echt een totale ineenstorting van een systeem weer.
Nee, een totale ineenstorting van de overheidsinkomsten. En dat komt door... juist ja... door de totale ineenstorting van het economische systeem. Van een kale kip is het nu eenmaal erg lastig plukken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat ligt idd aan jou. Het geeft een totale ineenstorting van de overheidsfinanciën weer. Niet het hele systeem. Slechts het fundament
het zullen van geen theeblaadjes zijnquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef SeLang het volgende:
Green shoots.
[ afbeelding ]
Hee, nu niet logisch na gaan denken over oorzaak en gevolg...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:51 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Nee, een totale ineenstorting van de overheidsinkomsten. En dat komt door... juist ja... door de totale ineenstorting van het economische systeem. Van een kale kip is het nu eenmaal erg lastig plukken.
Daar heb je een punt. Ik draaf weer eens door.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hee, nu niet logisch na gaan denken over oorzaak en gevolg...Doen de economen en overheden ook niet
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:03 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Ik draaf weer eens door.
Totale ineenstorting van het kunnen betalen van de vergrijzingquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:40 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat een bazengrafiek!
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij geeft deze grafiek toch echt een totale ineenstorting van een systeem weer.
Niets hierover op forexfactory & de futs storten in elkaar...quote:De hypotheekaanvragen in de Verenigde Staten zijn vorige week gestegen ten opzichte van een week eerder. Dat blijkt woensdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA).
De index voor het aantal hypotheekaanvragen steeg in de week eindigend op 12 augustus met 5,6%, ten opzichte van de week ervoor, tot een niveau van 527.
Herfinanciering namen toe met 6,9% tot 1,982,5 tegenover 1.853,8 een week eerder. Tegelijkertijd steeg het aantal aanvragen voor nieuwe hypotheken, om huizen mee te kopen, met 3,9% naar 277,7 ten opzichte van 267,2 een week eerder.
De gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA) worden sinds 1990 gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken.
Het grappige is dus dat dit 30 jaar geleden allemaal al voorspeld is. Ik weet nog dat het toen gewoon op televisie was, bij programma's als Brandpunt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Totale ineenstorting van het kunnen betalen van de vergrijzing.
Het is bijna te grappig voor woorden hoe visieloos politici zijn geweest de afgelopen decennia. Zie ook de hypotheekrenteaftrek. Niemand die z'n kop ook maar 2 cm durfde uit te steken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:32 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Het grappige is dus dat dit 30 jaar geleden allemaal al voorspeld is. Ik weet nog dat het toen gewoon op televisie was, bij programma's als Brandpunt.
Logisch, die "happy few" die dat wel deden werden acuut onthoofd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is bijna te grappig voor woorden hoe visieloos politici zijn geweest de afgelopen decennia. Zie ook de hypotheekrenteaftrek. Niemand die z'n kop ook maar 2 cm durfde uit te steken.
Rom-bom-bom-bom bom-bom bom-bom, bweeerp bweeerp bweeerp. Dit was Brandpunt, goedenavond. Met een besnorde Ton Verlind.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:32 schreef JodyBernal het volgende:
Het grappige is dus dat dit 30 jaar geleden allemaal al voorspeld is. Ik weet nog dat het toen gewoon op televisie was, bij programma's als Brandpunt.
Dat is waar. Er viel gewoon nooit over te praten. Geld reserveren voor de vergrijzing of afschaffen van de HRA zou betekenen dat de middenklasse zou moeten inleveren. Men zou dan niet meer 2x per jaar op vakantie kunnen. Natuurlijk had men die kosten ook gewoon op de rijken kunnen afwentelen, wat natuurlijk het beste was geweest, maar dat had politici helemaal de kop gekost.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Logisch, die "happy few" die dat wel deden werden acuut onthoofd.
Mijn vader zei altijd gekscherend "dit was Brandhout, goedenavond". Maar hij keek wel, samen met mij.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:06 schreef dvr het volgende:
[..]
Rom-bom-bom-bom bom-bom bom-bom, bweeerp bweeerp bweeerp. Dit was Brandpunt, goedenavond. Met een besnorde Ton Verlind.
Ik ben eerder voorstander van een laag tarief tot 2x modaal (25% ofzo) en vanaf 2x modaal een "hoog" tarief van 40% ofzo. Een soort semi-vlaktaks, maar dan zonder hypotheekrenteaftrek en huurtoeslag.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:08 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dat is waar. Er viel gewoon nooit over te praten. Geld reserveren voor de vergrijzing of afschaffen van de HRA zou betekenen dat de middenklasse zou moeten inleveren. Men zou dan niet meer 2x per jaar op vakantie kunnen. Natuurlijk had men die kosten ook gewoon op de rijken kunnen afwentelen, wat natuurlijk het beste was geweest, maar dat had politici helemaal de kop gekost.
Afijn, ik zeg schaf die HRA af voor hypotheken boven de 350k. En voer het 60% belastingtarief weer in voor de hoogste inkomens (boven de 100k ofzo). Bij de lagere middenklasse valt nauwelijks nog te plukken, die is al helemaal uitgeknepen.
Als de rijken daar problemen mee hebben, dan gaan ze maar lekker ergens anders wonen. Zoals ze destijds ook tegen Tilmant hadden moeten zeggen dat hij maar lekker op moest rotten met zijn tuigbank. Je moet je nooit door dit soort lieden laten gijzelen, dan kan alleen maar fout aflopen.
Leuk, maar hoe wou je dan uitkomen? Op die manier halveer je bijna de inkomsten uit IB.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben eerder voorstander van een laag tarief tot 2x modaal (25% ofzo) en vanaf 2x modaal een "hoog" tarief van 40% ofzo. Een soort semi-vlaktaks, maar dan zonder hypotheekrenteaftrek en huurtoeslag.
De HRA kost iets van 15 miljard per jaar. De zorg- en huurtoeslag kost ook miljarden. Daarmee kun je de belastingtarieven al fors verlagen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:51 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Leuk, maar hoe wou je dan uitkomen? Op die manier halveer je bijna de inkomsten uit IB.
Klinkt niet verkeerd. Eigenlijk is het gewoon een systeem met 2 in plaats van drie tarieven. En de heffingskortingen, vervallen die ook?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:54 schreef pberends het volgende:
[..]
De HRA kost iets van 15 miljard per jaar. De zorg- en huurtoeslag kost ook miljarden. Daarmee kun je de belastingtarieven al fors verlagen.
Hoeveel dat precies is, of dat nu 25/35 of 30/40 procent is weet ik niet. Dat moet je uitzoeken. Bedoeling is natuurlijk dat je gewoon aardige belastinginkomsten moet hebben.
Overigens zou defensie wel gehalveerd moeten worden en ontwikkelingshulp afgeschaft. Dat scheelt ook 2 slokken op een borrel.
Greenshoots!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef RvLaak het volgende:
damn, WS gaat in ene het groen opzoeken... Nieuws geweest?
Ik snap ook niet waar die daling van vandaag vandaan kwam eigenlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef RvLaak het volgende:
damn, WS gaat in ene het groen opzoeken... Nieuws geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |