abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:13:26 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72003041
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:57 schreef pberends het volgende:

[..]

ah, op korte termijn gaan ze dus van dikke deflatie uit.
Niet noodzakelijk....

Prijzen van treasuries zijn gewoon vraag en aanbod. Als je een enorme shitload van die treasuries op de markt brengt dan zijn er niet genoeg van het oorspronkelijke type kopers over (die een lage reele yield accepteren) en moet de reele yield dus omhoog. Je moet dan namelijk het type beleggers gaan aantrekken dat niet voor 2% reele yield hun bed uitkomen maar misschien wel voor 4%. Je moet dus de concurrentie aan met andere assets (staatsleningen van andere landen, bedrijfsleningen, aandelen, etc).

Dus de conclusie dat hogere yields alleen te maken hebben met hogere inflatieverwachting is een beetje kort door de bocht. Inflatieverwachting is zeker een belangrijke component, maar een overvloed aan treasuries verhoogt gewoon de opslag die men eist boven de verwachte inflatie. Daarom schrijf ik steeds dat ik verwacht dat de reele rente gaat stijgen (voor langere maturities). Wat de nominale rente gaat doen hangt sterk af van de inflatie/ deflatie. Hoge inflatie zit er imo voorlopig echt niet in.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72003124
German PPI m/m -1.5% -0.1% -0.1%
Current Account -5.3B -1.7B -0.1B

Maar de recessie was toch voorbij? Heeft de IMF zelf gezegd en die hebben het noooooooooit fout... Toch?
pi_72003149
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:18 schreef pberends het volgende:

[..]

En wie zegt dit al maanden?
de WHO
pi_72003194
Nou, 1 boze mail maar weer de deur uitgestuurd naar Binck, wat betreft foutieve informatie omtrent koersen van sprinters/turbo's.

Oh, en ben ik de enige die zich ergert aan die reclame balk hieronder op fok die continu doorwijst naar dat Iforex? Lijkt wel een erg slechte grap..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72003208
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:17 schreef RvLaak het volgende:
German PPI m/m -1.5% -0.1% -0.1%
Current Account -5.3B -1.7B -0.1B

Maar de recessie was toch voorbij? Heeft de IMF zelf gezegd en die hebben het noooooooooit fout... Toch?
Een recessie heeft toch 'feitelijk' alleen betrekking op de groei van een economie? Als dat 2 termijnen achter elkaar niet zo best is krijgt het het plakaat recessie of depressie enzo.. toch ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:25:02 #57
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_72003270
tvp
pi_72003286
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een recessie heeft toch 'feitelijk' alleen betrekking op de groei van een economie? Als dat 2 termijnen achter elkaar niet zo best is krijgt het het plakaat recessie of depressie enzo.. toch ?
Je moet 2 kwartalen van krimp hebben, dan zit je officieel in een recessie. Voor een depressie bestaat geen exacte definitie.
pi_72003314
quote:

[..]

Klinkt mij een beetje als het hele "mark-to-fantasy" gebeuren in de oren. We gaan de economie nou toch niet op dezelfde manier behandelen als de banken hun boekhouding doen in de VS?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:26:55 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72003316
quote:
Oh, en ben ik de enige die zich ergert aan die reclame balk hieronder op fok die continu doorwijst naar dat Iforex? Lijkt wel een erg slechte grap..
[ afbeelding ]
Ja mooi is dat. Als een beginnende belegger begin je natuurlijk met 400x leverage en niet met het ontwikkelen van een strategie ofzo...

Ik zie trouwens nooit banners op Fok. Mijn PC blockt alle google ads.
Mijn reisverslagen
pi_72003324
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Je moet 2 kwartalen van krimp hebben, dan zit je officieel in een recessie. Voor een depressie bestaat geen exacte definitie.
Maar wanneer ben je uit een recessie? Als er 1 kwartaal is van (fictieve) groei?
pi_72003382
tvp
pi_72003892
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 08:32 schreef edwinh het volgende:
Shanghai Composthoop krijgt alleen wéér voor de blote billen (-3,87% nu).
Vanaf het hoogtepunt al -20% sinds begin augustus .
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:13:26 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72004546
Green shoots.
I want to smoke what Obama is smoking

Mijn reisverslagen
pi_72004659
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef SeLang het volgende:
Green shoots.

[ afbeelding ]
Wow, het tekort is zelfs groter dan het verschil tussen inkomsten en uitgaven... Hoe doen ze dat?
pi_72007194
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:27 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maar wanneer ben je uit een recessie? Als er 1 kwartaal is van (fictieve) groei?
Ja, daarom kun je al zeggen dat we uit een recessie zijn, kijk maar naar Duitsland en Frankrijk. Maar dit zegt imho niet zoveel, er zijn vaak recessie geweest waarbij er weer enige kwartalen sprake van groei was, voordat de bodem werd bereikt.

De kans op een double-dip is extreem groot.
pi_72007275
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, daarom kun je al zeggen dat we uit een recessie zijn, kijk maar naar Duitsland en Frankrijk. Maar dit zegt imho niet zoveel, er zijn vaak recessie geweest waarbij er weer enige kwartalen sprake van groei was, voordat de bodem werd bereikt.

De kans op een double-dip is extreem groot.
Hoe wordt dat achteraf beoordeeld dan? Als 1 recessie, of als 12?
pi_72007345
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe wordt dat achteraf beoordeeld dan? Als 1 recessie, of als 12?
ik neem aan als meerdere recessie .
pi_72007394
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef pberends het volgende:

[..]

ik neem aan als meerdere recessie .
Ook als we het hebben over de jaren 80 en 30?
pi_72007490
Eindelijk een goed advies over Crucell:

ING Mark Clark Sell↓ 12,30 - - 18-08-2009
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:01:21 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72007545
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wow, het tekort is zelfs groter dan het verschil tussen inkomsten en uitgaven... Hoe doen ze dat?
Het klopt precies hoor: 3500-2000=1500
In werkelijkheid is het tekort nog iets groter, waarschijnlijk omdat deze cijfers achterlopen.
Mijn reisverslagen
pi_72008149
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het klopt precies hoor: 3500-2000=1500
In werkelijkheid is het tekort nog iets groter, waarschijnlijk omdat deze cijfers achterlopen.
Hmm, eens kijken naar een nieuwe bril dan
pi_72008433
Grootste daling Duitse producentenprijzen sinds 1949
quote:
De Duitse producentenprijzen waren in juli 7,8% lager dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat is de grootste daling sinds 1949.

Olieprijs
De daling komt mede op naam van de scherpe daling van de olie- en energieprijzen. In juli vorig jaar bereikten deze nog een piek. In juni daalden de producentenprijzen nog met 4,6% ten opzichte van een jaar eerder. In juli was sprake van de vijfde achtereenvolgende maand met een daling (jaar-op-jaar).

Deflatie
In vergelijking met de maand juni, daalden de producentenprijzen in juli met 1,5%. Producentenprijzen worden als een belangrijke indicatie voor de consumenteninflatie gezien. De consumentenprijzen daalden in Duitsland vorig jaar met 0,5%, dat was voor het eerst sinds 1987.

VS
Gisteren bleek al dat de producentenprijzen in de VS in juli veel meer zijn gedaald dan was verwacht: met maar liefst 6,8% op jaarbasis.
pi_72008474
Strenge regels voor flitsleningen
quote:
Voor leningen die korter dan een maand duren, gelden vanaf volgend jaar strenge toezichtsregels. Daarnaast bekijkt minister Wouter Bos (Financiën) of voor die flitskredieten ook de maximale kredietvergoeding van 18 procent gaat gelden.

In ons land zijn zes aanbieders actief van flitskredieten, die samen ongeveer 25.000 leningen via internet of sms verstrekken. De gemiddelde leensom ligt rond 230 euro. Er worden soms heel hoge rentepercentages voor gevraagd.

In antwoord op vragen uit de Tweede Kamer verwees Bos woensdag naar onderzoek dat naar de aanbieders is gedaan. Binnenkort stuurt hij dat naar het parlement. Nu vallen de leningen met een zeer korte looptijd nog niet onder het financieel toezicht. Door een Europese richtlijn is dat hoogstwaarschijnlijk vanaf juni volgend jaar wel het geval.
Damn, en dat zijn dan strengere regels
pi_72008604
WTF is een flitslening? Een lening om de bekeuring te betalen als je geflitst bent???
pi_72008691
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef JodyBernal het volgende:
WTF is een flitslening? Een lening om de bekeuring te betalen als je geflitst bent???
Voor leningen die korter dan een maand duren, gelden vanaf volgend jaar strenge toezichtsregels. Daarnaast bekijkt minister Wouter Bos (Financiën) of voor die flitskredieten ook de maximale kredietvergoeding van 18 procent gaat gelden.

In ons land zijn zes aanbieders actief van flitskredieten, die samen ongeveer 25.000 leningen via internet of sms verstrekken. De gemiddelde leensom ligt rond 230 euro. Er worden soms heel hoge rentepercentages voor gevraagd.

In antwoord op vragen uit de Tweede Kamer verwees Bos woensdag naar onderzoek dat naar de aanbieders is gedaan. Binnenkort stuurt hij dat naar het parlement. Nu vallen de leningen met een zeer korte looptijd nog niet onder het financieel toezicht. Door een Europese richtlijn is dat hoogstwaarschijnlijk vanaf juni volgend jaar wel het geval.
pi_72008705
quote:
Green shoots.

[ afbeelding ]
Wat een bazengrafiek!

Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij geeft deze grafiek toch echt een totale ineenstorting van een systeem weer.
pi_72008730
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:40 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Wat een bazengrafiek!

Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij geeft deze grafiek toch echt een totale ineenstorting van een systeem weer.
Dat ligt idd aan jou. Het geeft een totale ineenstorting van de overheidsfinanciën weer. Niet het hele systeem. Slechts het fundament
pi_72009026
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat ligt idd aan jou. Het geeft een totale ineenstorting van de overheidsfinanciën weer. Niet het hele systeem. Slechts het fundament
Nee, een totale ineenstorting van de overheidsinkomsten. En dat komt door... juist ja... door de totale ineenstorting van het economische systeem. Van een kale kip is het nu eenmaal erg lastig plukken.
pi_72009109
quote:
Green shoots.

[ afbeelding ]
het zullen van geen theeblaadjes zijn
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72009335
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:51 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Nee, een totale ineenstorting van de overheidsinkomsten. En dat komt door... juist ja... door de totale ineenstorting van het economische systeem. Van een kale kip is het nu eenmaal erg lastig plukken.
Hee, nu niet logisch na gaan denken over oorzaak en gevolg... Doen de economen en overheden ook niet
pi_72009390
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hee, nu niet logisch na gaan denken over oorzaak en gevolg... Doen de economen en overheden ook niet
Daar heb je een punt. Ik draaf weer eens door.
pi_72009406
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:03 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Ik draaf weer eens door.
pi_72009661
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:40 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Wat een bazengrafiek!

Totale ineenstorting van het kunnen betalen van de vergrijzing .
pi_72009696
Wekelijkse hypotheekaanvragen VS stijgen met 5,6%
quote:
De hypotheekaanvragen in de Verenigde Staten zijn vorige week gestegen ten opzichte van een week eerder. Dat blijkt woensdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA).

De index voor het aantal hypotheekaanvragen steeg in de week eindigend op 12 augustus met 5,6%, ten opzichte van de week ervoor, tot een niveau van 527.

Herfinanciering namen toe met 6,9% tot 1,982,5 tegenover 1.853,8 een week eerder. Tegelijkertijd steeg het aantal aanvragen voor nieuwe hypotheken, om huizen mee te kopen, met 3,9% naar 277,7 ten opzichte van 267,2 een week eerder.

De gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA) worden sinds 1990 gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken.
Niets hierover op forexfactory & de futs storten in elkaar...
pi_72010089
tvp
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72010191
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Totale ineenstorting van het kunnen betalen van de vergrijzing .
Het grappige is dus dat dit 30 jaar geleden allemaal al voorspeld is. Ik weet nog dat het toen gewoon op televisie was, bij programma's als Brandpunt.
pi_72010274
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:32 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Het grappige is dus dat dit 30 jaar geleden allemaal al voorspeld is. Ik weet nog dat het toen gewoon op televisie was, bij programma's als Brandpunt.
Het is bijna te grappig voor woorden hoe visieloos politici zijn geweest de afgelopen decennia. Zie ook de hypotheekrenteaftrek. Niemand die z'n kop ook maar 2 cm durfde uit te steken.
pi_72010838
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is bijna te grappig voor woorden hoe visieloos politici zijn geweest de afgelopen decennia. Zie ook de hypotheekrenteaftrek. Niemand die z'n kop ook maar 2 cm durfde uit te steken.
Logisch, die "happy few" die dat wel deden werden acuut onthoofd.
pi_72011106
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:32 schreef JodyBernal het volgende:

Rom-bom-bom-bom bom-bom bom-bom, bweeerp bweeerp bweeerp. Dit was Brandpunt, goedenavond. Met een besnorde Ton Verlind.

In NL schijnen de BTW-inkomsten (samen met loon/inkomstenbelasting de kurk waarop 's Rijks schatkist drijft), recentelijk met 5% per kwartaal te dalen, en de overdrachtsbelasting is sinds 4e kwartaal 2008 met 30% ingekakt door omzetdaling in de huizenmarkt. De overheid is natuurlijk het laatste waarop de overheid bezuinigt, maar ik verheug en verkneukel mij al bij het vooruitzicht van, op termijn, zo'n 30% minder ambtenaren.
pi_72011157
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Logisch, die "happy few" die dat wel deden werden acuut onthoofd.
Dat is waar. Er viel gewoon nooit over te praten. Geld reserveren voor de vergrijzing of afschaffen van de HRA zou betekenen dat de middenklasse zou moeten inleveren. Men zou dan niet meer 2x per jaar op vakantie kunnen. Natuurlijk had men die kosten ook gewoon op de rijken kunnen afwentelen, wat natuurlijk het beste was geweest, maar dat had politici helemaal de kop gekost.

Afijn, ik zeg schaf die HRA af voor hypotheken boven de 350k. En voer het 60% belastingtarief weer in voor de hoogste inkomens (boven de 100k ofzo). Bij de lagere middenklasse valt nauwelijks nog te plukken, die is al helemaal uitgeknepen.

Als de rijken daar problemen mee hebben, dan gaan ze maar lekker ergens anders wonen. Zoals ze destijds ook tegen Tilmant hadden moeten zeggen dat hij maar lekker op moest rotten met zijn tuigbank. Je moet je nooit door dit soort lieden laten gijzelen, dan kan alleen maar fout aflopen.
pi_72011222
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:06 schreef dvr het volgende:

[..]

Rom-bom-bom-bom bom-bom bom-bom, bweeerp bweeerp bweeerp. Dit was Brandpunt, goedenavond. Met een besnorde Ton Verlind.
Mijn vader zei altijd gekscherend "dit was Brandhout, goedenavond". Maar hij keek wel, samen met mij.
pi_72011417
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:08 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Dat is waar. Er viel gewoon nooit over te praten. Geld reserveren voor de vergrijzing of afschaffen van de HRA zou betekenen dat de middenklasse zou moeten inleveren. Men zou dan niet meer 2x per jaar op vakantie kunnen. Natuurlijk had men die kosten ook gewoon op de rijken kunnen afwentelen, wat natuurlijk het beste was geweest, maar dat had politici helemaal de kop gekost.

Afijn, ik zeg schaf die HRA af voor hypotheken boven de 350k. En voer het 60% belastingtarief weer in voor de hoogste inkomens (boven de 100k ofzo). Bij de lagere middenklasse valt nauwelijks nog te plukken, die is al helemaal uitgeknepen.

Als de rijken daar problemen mee hebben, dan gaan ze maar lekker ergens anders wonen. Zoals ze destijds ook tegen Tilmant hadden moeten zeggen dat hij maar lekker op moest rotten met zijn tuigbank. Je moet je nooit door dit soort lieden laten gijzelen, dan kan alleen maar fout aflopen.
Ik ben eerder voorstander van een laag tarief tot 2x modaal (25% ofzo) en vanaf 2x modaal een "hoog" tarief van 40% ofzo. Een soort semi-vlaktaks, maar dan zonder hypotheekrenteaftrek en huurtoeslag.
pi_72012300
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben eerder voorstander van een laag tarief tot 2x modaal (25% ofzo) en vanaf 2x modaal een "hoog" tarief van 40% ofzo. Een soort semi-vlaktaks, maar dan zonder hypotheekrenteaftrek en huurtoeslag.
Leuk, maar hoe wou je dan uitkomen? Op die manier halveer je bijna de inkomsten uit IB.
pi_72012370
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:51 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Leuk, maar hoe wou je dan uitkomen? Op die manier halveer je bijna de inkomsten uit IB.
De HRA kost iets van 15 miljard per jaar. De zorg- en huurtoeslag kost ook miljarden. Daarmee kun je de belastingtarieven al fors verlagen.
Hoeveel dat precies is, of dat nu 25/35 of 30/40 procent is weet ik niet. Dat moet je uitzoeken. Bedoeling is natuurlijk dat je gewoon aardige belastinginkomsten moet hebben.

Overigens zou defensie wel gehalveerd moeten worden en ontwikkelingshulp afgeschaft. Dat scheelt ook 2 slokken op een borrel.
pi_72012382
Goud de lucht in, Bernanke zet de pers weer aan.
pi_72012465
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:54 schreef pberends het volgende:

[..]

De HRA kost iets van 15 miljard per jaar. De zorg- en huurtoeslag kost ook miljarden. Daarmee kun je de belastingtarieven al fors verlagen.
Hoeveel dat precies is, of dat nu 25/35 of 30/40 procent is weet ik niet. Dat moet je uitzoeken. Bedoeling is natuurlijk dat je gewoon aardige belastinginkomsten moet hebben.

Overigens zou defensie wel gehalveerd moeten worden en ontwikkelingshulp afgeschaft. Dat scheelt ook 2 slokken op een borrel.
Klinkt niet verkeerd. Eigenlijk is het gewoon een systeem met 2 in plaats van drie tarieven. En de heffingskortingen, vervallen die ook?
pi_72012616
damn, WS gaat in ene het groen opzoeken... Nieuws geweest?
pi_72012769
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef RvLaak het volgende:
Greenshoots!!!!!!!!!!!!!!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72013197
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef RvLaak het volgende:
Ik snap ook niet waar die daling van vandaag vandaan kwam eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')