Verkooporder inzetten aan de huidige koers + X%?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef AQuila360 het volgende:
Ik wil eigenlijk van mijn shell aandelen af. Is dat nu een goed moment?
Ik vind Randstad een veel mooier aandeel, die betalen veel meer dividend, en nog goedkoop ookquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mwah. Ik verwacht nog steeds een terugval van de AEX, maar denk niet Shell daarbij zo enorm zal dalen. Toen de AEX op 200 stond, stond RD op iets van 15,80. Dus echt nodig om te verkopen is het niet. Ik verwacht ook geen enorme koerssprong trouwens. Het is eerder een fijn fonds voor wat stabiliteit in je porto en leuk dividendrendement.
linkje zodat ik me in kan lezen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als je jezelf misschien eens meer verdiept in de theorie, kom je er misschien achter waarom het serieus moet worden genomen.
Maarja, zolang mijn resultaten goed zijn, hoor je mijn niet klagen.
http://www.prognosis.nl/support/faq/principle_nl/index.htmlquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
linkje zodat ik me in kan lezen?
Envoor je resultaten.
Dank, gaan we vanavond lezenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:58 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
http://www.prognosis.nl/support/faq/principle_nl/index.html
Heel simpel, beleggers zijn gek gewordenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik ben dan geen believer in TA, maar als ik de beursbewegingen van de afgelopen 2 weken afzet tegenover het nieuws dan weet ik dit fundamenteel ook niet te verklaren. Hoofdzakelijk slecht nieuws, en de AEX blijft op z'n plaats tussen de 282 en de 292. Die werkloosheidscijfers in de VS zouden de beurs gewoon lager hebben moeten zetten.
Manipulatie - voordat de bom valt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik ben dan geen believer in TA, maar als ik de beursbewegingen van de afgelopen 2 weken afzet tegenover het nieuws dan weet ik dit fundamenteel ook niet te verklaren. Hoofdzakelijk slecht nieuws, en de AEX blijft op z'n plaats tussen de 282 en de 292. Die werkloosheidscijfers in de VS zouden de beurs gewoon lager hebben moeten zetten.
Zeggen dat het pure manipulatie is, is naar mijn mening wel erg makkelijk..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Manipulatie - voordat de bom valt.
De beurs beweegt niet alleen op nieuws dat vandaag in de pers is. Ook verwachtingen bepalen de koers, net zoas sentiment een belangrijke factor is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef LXIV het volgende:
Nou, niet als je niet van tevoren weet wat voor nieuws het is. Juist TA maakt gokken op de beurs wel erg gemakkelijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:23 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
De beurs beweegt niet alleen op nieuws dat vandaag in de pers is. Ook verwachtingen bepalen de koers, net zoas sentiment een belangrijke factor is.
Als het alleen om goed of slecht nieuws zou gaan, dan zou gokken op de beurs wel erg makkelijk worden.
Nieuws is ruis, je zou het eigenlijk buiten moeten sluiten voor jezelf..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, niet als je niet van tevoren weet wat voor nieuws het is. Juist TA maakt gokken op de beurs wel erg gemakkelijk.
Maar goed. Het is dus (kennelijk) ook niet zo dat het nieuws van al te veel invloed is.
Enige markt die gemanipuleerd hoeft te worden zijn de Amerikaanse futures. De rest holt er als dolle honden achteraan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:21 schreef LXIV het volgende:
Zelfs in een dunne markt is dit niet te manipuleren. Op één fondsje dat niet zo groot is kan misschien gemanipuleerd worden. Maar niet op alle markten wereldwijd.
Maar waarom schrijf je alles toe aan manipulatie, kan toch ook gewoon een herstelbeweging zijn op de daling van 2007- early 2009quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Enige markt die gemanipuleerd hoeft te worden zijn de Amerikaanse futures. De rest holt er als dolle honden achteraan.
Ik schrijf niet alles toe aan manipulatie; slechts een klein beetje.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Maar waarom schrijf je alles toe aan manipulatie, kan toch ook gewoon een herstelbeweging zijn op de daling van 2007- early 2009
Twee punten van kritiek op de Elliott Wave Theory:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:51 schreef Vandergeld het volgende:
Als je jezelf misschien eens meer verdiept in de theorie, kom je er misschien achter waarom het serieus moet worden genomen.
Manipulatie gaat niet enkel op koersen of futs hoor:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Maar waarom schrijf je alles toe aan manipulatie, kan toch ook gewoon een herstelbeweging zijn op de daling van 2007- early 2009
Geen enkel instrument is perfect, anders dan waren we nu allemaal rijkquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:44 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Twee punten van kritiek op de Elliott Wave Theory:
But Wave prediction is a very uncertain business. It is an art to which the subjective judgement of the chartists matters more than the objective, replicable verdict of the numbers. The record of this, as of most technical analysis, is at best mixed.
Critics also say the wave principle is too vague to be useful, since it cannot consistently identify when a wave begins or ends, and that Elliott wave forecasts are prone to subjective revision.
Dan is de vraag hoeveel beter is de Elliott wave theory in het voorspellen van de beurskoers dan je eigen gezonde verstand?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:53 schreef Vandergeld het volgende:
Geen enkel instrument is perfect, anders dan waren we nu allemaal rijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |