Ja klopt, gekocht bij de action, 1,50 voor 12! Ze werken echt super makkelijk!quote:Op zondag 12 juli 2009 11:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een leuke vormpjes ook, P.F. Is dat siliconenspul? Die combinatie van bessen/druiven/sinaasappelschil/citroenschil/vanille (leve copy/paste) klinkt heerlijk!
Gefeliciteerd PrinseszonderErwt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marsepein voor het bekleden. De witte/blauwe bloempjes zijn van fondant (met uitstekers vind ik dat prettiger), de bloempjes bovenop en het bijtje zijn van marsepein.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:55 schreef poemojn het volgende:
Ik vind het knap hoor, SiTu
Dit is mijn eerste boltaartje:
[ afbeelding ]
Die van jou is toch een heel stuk netter en mooier afgewerkt(kleuren, figuurtje erop ed).
Heb jij eigenlijk marsepein gebruikt of fondant? Die bloemetjes zijn niet van marsepein, toch?
Ik had een lap van 450g, dat werd aangeraden in de tabel die je kunt vinden op www.deleukstetaarten.nl, maar dat was eigenlijk gewoon te veel. Aan 350g had ik ruim voldoende gehad. Ik heb het in ieder geval uitgerold tot een lap van 2 à 3mm.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:42 schreef poemojn het volgende:
Het moest van de kinderen een vlindertaart worden. Hij glimt zo omdat er heeel veel glitters op zitten.
Een smoother heb ik niet, zal er eens naar kijken. En fondant heb ik ook niet maar lijkt ook leuk om eens te proberen. Bedankt.
O, nog een vraagje: hoeveel marsepein heb jij eigenlijk gebruikt voor het bekleden? Ik had nu ongeveer 250 gram, misschien wordt het ook strakker als je een dikkere laag gebruikt?
Ik denk dat met botercrème afsmeren een strakker resultaa(r)t geeft, en vooral belangrijk, je taart zal er niet door gaan smelten - een risico dat je met slagroom wel loopt.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:00 schreef poemojn het volgende:
Ja, met slagroom, volgens het blijde taarten boek. Er zitten ook vlinders in gestempeld maar dat is niet goed te zien op de foto, daar lijken het vooral bobbels.
Ik kan je na afgelopen weekend in elk geval een paar antwoorden geven. Ik had de ouwel met botercrème op de taart bevestigd omdat ik bang was dat de marsepein anders zou 'smelten' achteraf was dit niet zo'n goed idee. De ouwel blijft dan nl. hard terwijl het randje waar ik slagroom op gespoten voor het sierrandje wel goed eetbaar was. (Misschien is het dus zelfs wel beter als je de ouweldisk een dag van tevoren op de taart bevestigd.)quote:Op maandag 13 juli 2009 13:17 schreef Lips het volgende:
Ojee, ik heb een opdracht van een collega en nu hebben ze bedacht dat er een foto op moet...
Opzich geen probleem natuurlijk, bestel gewoon zo'n ouwelprint!
Iemand ervaring hiermee en antwoord op de volgende vragen??
De taart wordt op zaterdag opgehaald maar pas op zondag aangesneden. Gaat dat goed als ik zo'n ouwel de dag van tevoren al op de taart bevestig??
Als ik bijv. een rand fondantbloemetjes om de foto wil doen, kan ik die dan plakken met water of moet ik dat met iets anders doen omdat anders de foto uitloopt??
Afsmeren kan eigenlijk niet met slagroom, daar zit vocht in waardoor je marsepein kan smelten..quote:Op maandag 13 juli 2009 12:00 schreef poemojn het volgende:
Ja, met slagroom, volgens het blijde taarten boek.
Vraag 1: Ik denk van niet, mijn ervaring is dat je hem er het beste zo laat mogelijk op kunt leggenquote:Op maandag 13 juli 2009 13:17 schreef Lips het volgende:
De taart wordt op zaterdag opgehaald maar pas op zondag aangesneden. Gaat dat goed als ik zo'n ouwel de dag van tevoren al op de taart bevestig??
Als ik bijv. een rand fondantbloemetjes om de foto wil doen, kan ik die dan plakken met water of moet ik dat met iets anders doen omdat anders de foto uitloopt??
Ik wil gewoon bestellen via iemand die op het forum van de leukste taarten zit, kwaliteit moet gewoon goed zijn. Krijg daar alleen niet echt reactie op m'n vraag...quote:Op maandag 13 juli 2009 19:06 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik kan je na afgelopen weekend in elk geval een paar antwoorden geven. Ik had de ouwel met botercrème op de taart bevestigd omdat ik bang was dat de marsepein anders zou 'smelten' achteraf was dit niet zo'n goed idee. De ouwel blijft dan nl. hard terwijl het randje waar ik slagroom op gespoten voor het sierrandje wel goed eetbaar was. (Misschien is het dus zelfs wel beter als je de ouweldisk een dag van tevoren op de taart bevestigd.)
Het plaatje was daar verder ook niet uitgelopen nadat de slagroom er een nacht in had kunnen trekken. Ik had alleen wel een kant en klare ouweldisk van DLT en weet niet hoe 'kleurvast' de ouwel van zo'n soort van printservice is.
quote:Op zondag 12 juli 2009 18:28 schreef SiTu het volgende:
Eerste boltaartje:
[ afbeelding ]
Waarmee/hoe dik smeren jullie die botercrème eigenlijk? Mijn cake wordt er eerder onregelmatiger van namelijk
Die stond in het vorige topic net iets voorbij de helft als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:41 schreef Lips het volgende:
Wie had ook alweer die taart met Delfts blauw gemaakt? En in welk topic stond die, hoef ik niet te zoeken
Haha, ja is inderdaad niet echt puzzelenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:10 schreef Wampi het volgende:
nou ja, gepuzzeld.. molen en huisje zijn uit 1 stuk, raampjes erop geplakt en de lijntjes ook, en de tulp en bootje zijn wel gepuzzeld ja. alleen heb ik over de lijntjes erop gelegd ipv erlangs, dat vond ik mooi, beetje 'relief'achtig.
leuk joh, zoveel opdrachten! jammer dat het bij jou nog niet zo wil lukken DaD.. Komt vast wel, en als het eenmaal loopt.. ik heb voor volgend jaar () een aanvraag voor een bruidstaart
.
Ik lees hier stiekem al een poosje meequote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:53 schreef tessie het volgende:
Ik heb gister voor het eerst een puzzelplaatje gemaakt (van het geboortekaartje van mijn zoon). Was nog best wel moeilijk! Volgende keer kies ik iets met wat grotere vlakken zeg maar, die kleine priegeldingetjes gingen niet zo goed.
[ afbeelding ]
Een puzzelplaatje is een afbeelding op een taart die is opgebouwd van stukjes fondant of marsepein. Om dit te bereiken knip je een (kleur)plaat in onderdelen, de onderdelen snij je uit van uitgerolde fondant of marsepein en daarna puzzel je het orginele plaatje weer met deze uitgesneden stukjes in elkaar.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:41 schreef French het volgende:
.Ik lees hier stiekem al een poosje meeMaar wat bedoelen jullie met 'ik heb een puzzelplaatje gemaakt'?
Ja, dat zag ik ja, vandaar ook mijn vraag! Zag er supermooi uit. Maar kopieerde je dan het kaartje een x-aantal keer, tot je alle losse onderdelen van het plaatje hebt en trek je het dan over op marsepein/fondant? Zag er superstrak uit!quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:12 schreef tessie het volgende:
Zoals waar ik dus gister een foto van gepost hebVind het ook een beetje een rare naam, het zijn natuurlijk niet echt puzzelstukjes ofzo, maar het bestaat wel uit verschillende stukjes, en meerdere laagjes dus...
Je doet 1 print van de 'kleurplaat' in een hoesje, de andere knip je in stukjes. Die stukjes leg je op de fondant / marsepein en snijd je dan uit. Op het hoesje 'puzzel' je het weer in elkaar!quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:02 schreef French het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik ja, vandaar ook mijn vraag! Zag er supermooi uit. Maar kopieerde je dan het kaartje een x-aantal keer, tot je alle losse onderdelen van het plaatje hebt en trek je het dan over op marsepein/fondant? Zag er superstrak uit!
Hoe vul je de cupcakepapiertjes? Met 2 lepels, met een spuitzak of met een ijsbolletjestang?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:14 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nice![]()
Vandaag weer cupcakes gemaakt, maar misluktHeb de laatste tijd steeds vaker dat er een 'gat' aan de onderkant zit. Echt heel maf
Iemand die weet hoe dat kan?
Meestal met twee lepels jaquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Hoe vul je de cupcakepapiertjes? Met 2 lepels, met een spuitzak of met een ijsbolletjestang?
Bij de laatste heb ik ook vaak een luchtbel aan de onderkant.
Ik heb een bruidstaart gemaakt van 4-hoogDie staat nu ff koud te worden in de koelkast
Morgen foto`s
Plaatjes afgekeken op het forum van De Leukste Taartenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:39 schreef tessie het volgende:
Wat ontzettend leuk Lips! Doe je dat allemaal zo uit je hoofd zeg maar, of had je ergens voorbeelden?
Ik gebruik altijd dit receptquote:Op woensdag 22 juli 2009 12:42 schreef Inu het volgende:
Hebben jullie hier een recept voor een goede chocolade buttercream? Ik wil er cupcakes mee versieren, maar die op internet zijn allemaal voor hele taarten...
Edit: Oh, heb er eentje gevonden voor gewone buttercream. Kan ik daar gewoon wat gesmolten choco doorheen gooien?
Ik ga nu deze uitproberenquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd dit recept
http://www.cakejournal.com/archives/chocolate-frosting
Styliste, je kan taarten zeker wel 3 dagen goedhouden in de koelkast. Ik vind ze eigenlijk pas na een dag of 5 echt achteruit gaan qua smaak en textuur
Jammer Geluidsoverlast!
Nee, snap ikquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Euh Inu..dat recept is niet voor een cake ofzo he, maar voor de frosting on top
dat recept heb ik idd gebruikt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:50 schreef mmascha het volgende:
Ik heb al bijna een hele bus(250 gram) nodig voor 6 marshmallows. Geen idee hoeveel gram dat is.
Ik ga pas kneden als het niet meer plakt. Kan wel iets eerder denk ik maar ik vrees dat je het makkelijker van je handen krijgt dan van handschoenen.
Hier vind ik nog wat ervaring van ook 300 gram marshmallows:
http://www.lilotaart.nl/HowTo.aspx
ik bestuif mijn bakvorm altijd flink met meel voordat ik het deeg erin doe.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:12 schreef Inu het volgende:
[..]
Nee, snap ikMaar dat recept wat ik postte heeft het allebei... al haalde ik net de eerste cakejes uit de oven, krijg ik ze niet uit het blik na wat afkoelen en toen waren ze ineens stuk
Heb de rest van het beslag nu maar in een springvorm gegooid en dan wordt het maar gewoon cake
Edit: Oh, zie dat ik mijn link niet gepost hebHet gaat iig om deze: http://www.joyofbaking.com/ChocolateCupcakes.html
Ik doe meestal gewoon van die papieren cupcake vormpjes erin en dat werkt ook goed iddquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik bestuif mijn bakvorm altijd flink met meel voordat ik het deeg erin doe.
ik had hetzelfde probleem namelijk.
het scheelt bij mij echt. nu blijft de boel meestal heel
Bij mij moet ie er ook langer in dan wat op het pakje staat. Dat geldt voor bijna alles, het zal wel aan m'n oven liggen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:29 schreef styliste het volgende:
Mooie taart!
Ik heb vandaag met mix biscuit gebakken, kwam perfect uit de oven maar is daarna helemaal ingestort..![]()
Volgende keer er langer in laten staan?
Probeer dit eensquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:17 schreef tessie het volgende:
Ja ik heb idd die tappits letters... Ga dan maar eens met plastic proberen.. ben benieuwd of dat werkt, of het plastic dan wel heel blijft om het er nog uit te kunnen trekken zeg maar.... binnenkort maar ff proberen, want het zijn wel echt leuke letters. Ik baalde echt zo, was echt zo lang bezig, en ik had alleen de a nog maar heel eruit gekregen
Biscuitmix 2,35 per 500 gram vs. 3,95 per kiloquote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:28 schreef Muck het volgende:
Oeh, ik kwam net op deze site terecht.. ze hebben niet echt een uitgebreid assortiment maar wel veel leuke doosjes.
En de biscuitmix en marsepein zijn er goedkoper dan bij de leukste taarten shop!
http://www.cake-shop.nl/
Haha, ja klopt maar had zowel gisteren als vandaag geen puf een 'fotohoekje' te makenquote:Op zondag 26 juli 2009 13:26 schreef Vlitsie het volgende:
Wauw Lips wat een hele stoere Bumba. En je make upjes zijn ook leuk zeg!
Alleen jammer dat er zoveel 'rommel' op de achtergrond van de foto is.
Nodig:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:49 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Alvast bedankt!
ik gebruik een scherp keukenmesje en een schaarquote:Op maandag 27 juli 2009 21:16 schreef Lips het volgende:
Heb trouwens een vraag, hoe snijden jullie de delen van een puzzelplaatje uit? Ik heb geen cutting wheel en moet dit weekend puzzelen... iemand tips?
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:29 schreef tessie het volgende:
En geen puzzelplaatjes ook meer, dus ben ik maar weer gaan boetseren, dat is toch leuker. En dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fijne bloem, gewoon bij de supermarkt? Hier in Vlaanderen hebben ze 't in ieder geval wel: bloem voor patisserie heet het dan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:05 schreef zquing het volgende:
weet iemand waar ik "cakeflour"(fijnere variant van bloem volgens mij?) kan krijgen? En "Xanthan gum"?
Ik heb er laatst uit nood cakejes mee geglazuurd, maar echt mooi glad werd het alleen maar als je er veel op deed. Ieder reliëfje zag je overigens toen het droog was. Ik zou het zeker niet aanraden om over een taart te smeren, ik vrees dat je het biscuit er zo doorheen ziet. En blauwe levensmiddelenkleurstof zonder kleurstof? Je zou blueberries kunnen proberen, alleen vrees ik dat dat eerder naar paars gaat neigen. Succesquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:35 schreef skadhd het volgende:
En heeft iemand ervaring met de fondant uit een zakje van dr Oetker? Als ik dat eroverheen zou doen, krijg ik het dan wel netjes glad?
Had ik vandaag zeker willen doen ja! Maar gelukkig zie ik net een mailtje dat het gisteren op de post is gegaanquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:38 schreef tessie het volgende:
Lips, kan je niet gewoon even bellen morgen om te vragen waar het nou blijft?
ikea-meubeltjes boetseren?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:57 schreef Taartje het volgende:
Iemand geweldige tips voor cupcakes met een Zwedenthema? Ik ga er een aantal maken met de Zweedse vlag (die gelukkig erg simpel is), maar verder ben ik totaal inspiratieloos!
Lolquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:45 schreef Maeghan het volgende:
Bovenste vind ik op zich wel mooi, alleen die donkerbruine slierten... Eh, nou ja, ik zou voor een andere kleur gekozen hebben
Ik heb 'm besteld via Carin van het forum van De Leukste Taarten. Ik heb 'm gewoon vastgemaakt met eetbare lijm (beetje tylose met water), ging prima!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:51 schreef tessie het volgende:
Lips, wat gaaf die taart met die foto! Heel mooi. Waar heb je die foto nou eigenlijk besteld? En hoe maak je het vast op de taart? Die andere taart is ook tof!
En wat is nou eigelnijk een meptaartje?
Styliste, tof voor een eerste poging! Die met al dat chocola ziet er wel heel lekker uit!![]()
Ik heb gister ook een taart gemaakt, maar ik vind hem niet mooiIk wou weer een puzzelplaatje proberen, maar dat lukte echt niet. Dus toen moest ik wat anders doen, maar eigenlijk had ik toen al geen zin meer, en geen inspiratie ook..
[ afbeelding ]
In Amerika gebruiken ze vaak een ander soort botercreme die inderdaad hard word. Lijkt wellicht op dit recept:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef skadhd het volgende:
Ik zag op het filmpje dat ze de botercreme die hard was geworden er echt af kon vegen.
Zondag wordt het gelukkig niet meer zo warm, maar ik zie het stiekem niet zo zittenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef Taartje het volgende:
Ik heb natuurlijk ook niet het minst mooie stuk op de foto gezet...De taart is bruin, is niet zo goed te zien op de foto. Heb marsepein met chocoladesmaak gebruikt, mmm! Succes met de zwarte fondant, ik vind dat ook altijd zo ontzettend plakkerig. Zeker met dit weer, succes!
Me likes!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:51 schreef tessie het volgende:
Lips, wat gaaf die taart met die foto! Heel mooi. Waar heb je die foto nou eigenlijk besteld? En hoe maak je het vast op de taart? Die andere taart is ook tof!
En wat is nou eigelnijk een meptaartje?
Styliste, tof voor een eerste poging! Die met al dat chocola ziet er wel heel lekker uit!![]()
Ik heb gister ook een taart gemaakt, maar ik vind hem niet mooiIk wou weer een puzzelplaatje proberen, maar dat lukte echt niet. Dus toen moest ik wat anders doen, maar eigenlijk had ik toen al geen zin meer, en geen inspiratie ook..
[ afbeelding ]
Deze is echt te mooiquote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:29 schreef tessie het volgende:
En geen puzzelplaatjes ook meer, dus ben ik maar weer gaan boetseren, dat is toch leuker. En dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een strik erbij? (evt. van marsepein of fondant)quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:13 schreef Lips het volgende:
Iemand ideeën?
Marsepein kan gaan zweten. Mij overigens ook nog nooit gebeurd. Ik vind het - zeker met dit weer - niet bepaald geweldig voor de taart om 'm buiten de koelkast te laten, bederft natuurlijk waar je bijstaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:56 schreef tessie het volgende:
Ik ben nu wel extra blij dat mijn bevroren cupcakes gewoon steeds goed ontdooit zijn (ik heb het wel een keer of 5 gedaan). Ik had ze gewoon op een bordje of in een schaal met plastic erover in de koelkast. En mijn taarten zet ik ook altijd gewoon in de koelkast, soms in een taartdoos, maar meestal ook gewoon met plastic erover. Wat zou er eigenlijk moeten gebeuren dan, met marsepein in de koelkast (als het al op een taart/cupcakes zit)?
Hmm, daar zou ik niks weten. Je zou eens op kunnen zoeken op www.deleukstetaarten.nl/forum of er iemand in jou buurt iets verkoopt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:29 schreef covie het volgende:
Ik moet naar Enschede of winterwijk of doetinchem denk ik.
Dat zijn de grootste plaatsen in de buurt
Er zijn overal ook wel handwerk winkeltjes e.d. maar dat is meer wol enzo. Dat lijkt me niet echt lekker door de taart.
Ikea kan ik ook nog heen in Hengelo. zolang het in de achterhoek/twente is kan ik er wel heen vandaag
Ik had gisteren een taart gemaakt waarbij het marsepein dus enigszins ging zweten (ik had duidelijk m'n mond erover moeten houdenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:02 schreef tessie het volgende:
Ok dan zou het dus een beetje nattig worden ofzo? En is dat heel erg dan? (ik heb het trouwens dus nog nooit gezien... wel heel raar)
Voor zover ik weet gebruiken ze vaak van dat speciale ijzerdraad voor bloemstukken - Planet Cake verkoopt dat ook en je zal het wel online kunnen vinden. En misschien ook wel bij de bloemenzaak...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:25 schreef Lips het volgende:
Oh die taartjes zijn wel leuk!
Ijzerdraadjes moeten dan natuurlijk wel in rietjes ivm eventuele roesten... (maarja, als dat alles is!)
Morgen maar eens langs de praxis voor ijzerdraad
Haha nou dat scheelt je dan weer dat speciale spul erop doen tochquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:24 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik had gisteren een taart gemaakt waarbij het marsepein dus enigszins ging zweten (ik had duidelijk m'n mond erover moeten houden) en het marsepein gaat dus glimmen. Ik vond het zelf niet zo storend eerlijk gezegd, vooral omdat ik het marsepein soms bewerk met een speciaal spulletje uit Engeland om het te laten glimmen.
Ik vind het idee en de kleurencombinatie ook erg leuk! Maar kan gewoon niet tevreden zijn met de afwerkingquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:12 schreef Taartje het volgende:
Wat jammer Lips, dat je zelf niet tevreden bent. Ik vind het een prima taartje, leuke kleurencombinatie ook. Heb je het zwart zelf gekleurd?
Afgelopen zaterdag heb ik een workshop basistaart gevolgd in Arnhen, bij Tastyshop(.nl). Echt een aanrader! Heb veel goede tips gekregen en ideeen opgedaan, de workshopmevrouw (hoe noem je dat ook alweer) had veel verstand van zaken en deed het allemaal super leuk!
Hee dat heb ik nou ook met mijn wilton 2 cursus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:29 schreef Maeghan het volgende:
Over workshops, mijn wiltoncursus gaat waarschijnlijk niet door wegens een gebrek aan aanmeldingen. Als alternatief kan ik naar de zaterdag, maar dan werk ik. Ik vind het maar stom.
Heb jij 1 al gedaan? Ik had me ingeschreven voor 1, die zou over 12 dagen beginnen dus ik denk niet dat het door gaat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:35 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hee dat heb ik nou ook met mijn wilton 2 cursus.![]()
Ik hóóp dat er nog wat mensen zich gaan aanmelden...
Hahaquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:17 schreef Cacao het volgende:
Oh, wat een mooie taarten. Lekker!
Heeft iemand deze link hier weleens gedumpt? Leuke site, ik moet er altijd wel om lachen: http://cakewrecks.blogspot.com
Ja, ik heb 1 al gedaan. Was erg leuk en leerzaam! En nu dus cursus 2, maar ja, dan moeten er wel genoeg aanmeldingen zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:58 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Heb jij 1 al gedaan? Ik had me ingeschreven voor 1, die zou over 12 dagen beginnen dus ik denk niet dat het door gaat.
Het maakt alleen geen fuck uit of je je taart bij de banketbakker haalt of het dus met biscuitmix enzo gebruikt want alle die gebruiken ook al die mixxen vol e-nummersquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers
Je hoeft natuurlijk niet per se mixen te gebruiken. Ik maak per definitie m'n eigen mengels, zodat ik zeker weet wat erin gaat. Ook maak ik m'n eigen fruitspreads om te vullen. Slechts de marsepein koop ik om m'n taarten mee te bedekken. Je kunt het zo 'E-nummerig' maken als je wilt, denk ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers. Die zitten in de biscuitmixen bijvoorbeeld en kleurstoffen zijn ook niet bepaald goed voor je. Ik ben dol op taarten maken, maar ik merk wel dat ik het minder leuk vind om met al die ongezonde troep te werken. Ben ik daar alleen in? Ik wil overigens absoluut geen spelbreekster zijn, ik vind het erg leuk om te doen en mooi om te zien wat anderen maken. Gewoon een kritisch nootje.
Je kunt dingen zelf 'from scratch' maken, dus genoeg controle over wat erin zit dan. De meeste kleurstoffen zijn goed verkrijgbaar zonder vervelende stoffen. Misschien moet je dan even zoeken welk merk je moet hebben, maar het is er zeker allemaal.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers. Die zitten in de biscuitmixen bijvoorbeeld en kleurstoffen zijn ook niet bepaald goed voor je. Ik ben dol op taarten maken, maar ik merk wel dat ik het minder leuk vind om met al die ongezonde troep te werken. Ben ik daar alleen in? Ik wil overigens absoluut geen spelbreekster zijn, ik vind het erg leuk om te doen en mooi om te zien wat anderen maken. Gewoon een kritisch nootje.
Als je het laatste zinnetje nog even had toegevoegdquote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
E472b
Goed plan, nogmaals: het was niet mijn bedoeling om de nummers hier tot in den treuren te gaan bediscussiëren. Dat past hier niet. De een vind het belangrijk om er op te letten, de ander wat minder. Prima, ik wilde gewoon even vissen hoe er in dit topic over wordt gedacht. Verschillend dus, is de conclusie.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:06 schreef Trusten het volgende:
[..]
Maar goed, ik zal nu ook stoppen anders wordt het een beetje een e621 is gif, aspartaam is gif topic
Jij hebt gelijkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het een witte tum-tum was, maar jou idee is veel leuker!![]()
Klopt, ik zat te slapen. Dank je.
Hmm ik dacht dat het misschien toch handig was.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:31 schreef Taartje het volgende:
Zelfgemaakte fondant heb ik nog nooit gemaakt/geproefd, dus daar kan ik niks over zeggen. Marshmallow fondant: de een zweert erbij, de ander vindt het een hel. Ik vind het nogal bewerkelijk spul en een crime om te maken, maar zoals gezegd is dat heel persoonlijk. Eerlijk gezegd zou ik de taartzaag nog even niet kopen. Super handig ding hoor, maar voor een eerste taart zou ik gewoon een groot mes gebruiken om te taart in lagen te snijden. Eerst helemaal rondom ongeveer een cm insnijden, en dan helemaal. Kun je altijd die zaag nog kopen, of niet. (en heb je ondertussen wat geld over voor iets anders leuks)
Hetgeen waar ik altijd gebruik van maak en waar ik niet meer zonder zou kunnen is toch wel m'n smoother. Zonder is gewoon haast onmogelijk om echt strakke taartjes te maken. Verder natuurlijk m'n paletmes, ideaal voor allerlei klusjes. Een tijdje geleden heb ik strikjesuitstekers in drie maten gekocht, en daar ben ik echt verliefd op!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:35 schreef Lips het volgende:
Wel een leuke vraag misschien voor ons allen: Wat gebruik jij nu het meest en welke aanschaf ben je nog steeds super blij mee?
Ik gebruik dus m'n modeling tools veel (maar niet alle 5), m'n palletmes en m'n sugargun natuurlijk
Heb de laatste keer de cakelifter van Wilton (klik) gekocht en dat ding is echt ideaal!!!!
Wauwquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:21 schreef Lips het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste stapeltaart gemaaktEn ik ben super trots!!!
Hij was voor de 50e verjaardag van mijn moeder, die hebben we gisteren gevierd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groene laag is gevuld met speculaasbotercreme, speculoospasta en aardbeienjam.
Roze laag is met lemoncurd botercreme, abrikozenjam en aardbeienjam.
Blauwe is een chocobiscuit gevuld met speculaasbotercreme, bebogeen en kersenjam.
Hij was heerlijk en veel visite heeft uiteindelijk 2 stukken gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |