Ja klopt, gekocht bij de action, 1,50 voor 12! Ze werken echt super makkelijk!quote:Op zondag 12 juli 2009 11:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een leuke vormpjes ook, P.F. Is dat siliconenspul? Die combinatie van bessen/druiven/sinaasappelschil/citroenschil/vanille (leve copy/paste) klinkt heerlijk!
Gefeliciteerd PrinseszonderErwt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marsepein voor het bekleden. De witte/blauwe bloempjes zijn van fondant (met uitstekers vind ik dat prettiger), de bloempjes bovenop en het bijtje zijn van marsepein.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:55 schreef poemojn het volgende:
Ik vind het knap hoor, SiTu
Dit is mijn eerste boltaartje:
[ afbeelding ]
Die van jou is toch een heel stuk netter en mooier afgewerkt(kleuren, figuurtje erop ed).
Heb jij eigenlijk marsepein gebruikt of fondant? Die bloemetjes zijn niet van marsepein, toch?
Ik had een lap van 450g, dat werd aangeraden in de tabel die je kunt vinden op www.deleukstetaarten.nl, maar dat was eigenlijk gewoon te veel. Aan 350g had ik ruim voldoende gehad. Ik heb het in ieder geval uitgerold tot een lap van 2 à 3mm.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:42 schreef poemojn het volgende:
Het moest van de kinderen een vlindertaart worden. Hij glimt zo omdat er heeel veel glitters op zitten.
Een smoother heb ik niet, zal er eens naar kijken. En fondant heb ik ook niet maar lijkt ook leuk om eens te proberen. Bedankt.
O, nog een vraagje: hoeveel marsepein heb jij eigenlijk gebruikt voor het bekleden? Ik had nu ongeveer 250 gram, misschien wordt het ook strakker als je een dikkere laag gebruikt?
Ik denk dat met botercrème afsmeren een strakker resultaa(r)t geeft, en vooral belangrijk, je taart zal er niet door gaan smelten - een risico dat je met slagroom wel loopt.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:00 schreef poemojn het volgende:
Ja, met slagroom, volgens het blijde taarten boek. Er zitten ook vlinders in gestempeld maar dat is niet goed te zien op de foto, daar lijken het vooral bobbels.
Ik kan je na afgelopen weekend in elk geval een paar antwoorden geven. Ik had de ouwel met botercrème op de taart bevestigd omdat ik bang was dat de marsepein anders zou 'smelten' achteraf was dit niet zo'n goed idee. De ouwel blijft dan nl. hard terwijl het randje waar ik slagroom op gespoten voor het sierrandje wel goed eetbaar was. (Misschien is het dus zelfs wel beter als je de ouweldisk een dag van tevoren op de taart bevestigd.)quote:Op maandag 13 juli 2009 13:17 schreef Lips het volgende:
Ojee, ik heb een opdracht van een collega en nu hebben ze bedacht dat er een foto op moet...
Opzich geen probleem natuurlijk, bestel gewoon zo'n ouwelprint!
Iemand ervaring hiermee en antwoord op de volgende vragen??
De taart wordt op zaterdag opgehaald maar pas op zondag aangesneden. Gaat dat goed als ik zo'n ouwel de dag van tevoren al op de taart bevestig??
Als ik bijv. een rand fondantbloemetjes om de foto wil doen, kan ik die dan plakken met water of moet ik dat met iets anders doen omdat anders de foto uitloopt??
Afsmeren kan eigenlijk niet met slagroom, daar zit vocht in waardoor je marsepein kan smelten..quote:Op maandag 13 juli 2009 12:00 schreef poemojn het volgende:
Ja, met slagroom, volgens het blijde taarten boek.
Vraag 1: Ik denk van niet, mijn ervaring is dat je hem er het beste zo laat mogelijk op kunt leggenquote:Op maandag 13 juli 2009 13:17 schreef Lips het volgende:
De taart wordt op zaterdag opgehaald maar pas op zondag aangesneden. Gaat dat goed als ik zo'n ouwel de dag van tevoren al op de taart bevestig??
Als ik bijv. een rand fondantbloemetjes om de foto wil doen, kan ik die dan plakken met water of moet ik dat met iets anders doen omdat anders de foto uitloopt??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |