abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70899264
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[[ afbeelding ] [

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

[ Bericht 63% gewijzigd door P.F op 12-07-2009 15:36:28 ]
pi_70899274
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een leuke vormpjes ook, P.F. Is dat siliconenspul? Die combinatie van bessen/druiven/sinaasappelschil/citroenschil/vanille (leve copy/paste ) klinkt heerlijk!

Gefeliciteerd PrinseszonderErwt!
Ja klopt, gekocht bij de action, 1,50 voor 12! Ze werken echt super makkelijk!

Mijn recept was denk ik voor 30 muffins (eigenlijk een cake!), ik heb de helft gebruikt voor 12 muffins en hield nog best veel beslag over !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:03:50 #3
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_70901479
moet nog steeds alles aanschaffen
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  zondag 12 juli 2009 @ 15:21:27 #4
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70902074
P.F. weet niet of er een wiki is maar anders even copy paste uit vorige deel!

Vandaag wordt als het goed is de taart aangesneden die ik vorige week met mijn collega heb gemaakt. Ben benieuwd!!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70904751
Ik ga morgen weer eens een taart maken. Denk dat ik voor het eerst ga proberen om zo´n puzzelplaatje te maken. Ben benieuwd of het lukt.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70908163
Ik zag leuke cupcakes in het vorige topic!!

tessie, moet lukken toch? veel plezier
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 12 juli 2009 @ 18:28:30 #7
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_70908530
Eerste boltaartje:

Waarmee/hoe dik smeren jullie die botercrème eigenlijk? Mijn cake wordt er eerder onregelmatiger van namelijk
pi_70909712
Wat een lief taartje situ! En dat figuurtje erop is echt schattig.
Ik smeer de botercreme gewoon met een spatel, en niet zo heel dik. Maar als je daarna als het marsepein eroverheen ligt een smoother gebruikt, dan kan je de boel weer glad krijgen als het een beetje hobbelig is.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70910189
leuk taartje situ!! ik doe de botercreme ook niet zo dik, gewoon zodat er overal een laagje zit van een millimeter ofzo (denk ik?? misschien ietsje meer), en waar opvulling nodig is iets dikker zodat het oppervlak weer zo egaal mogelijk is. en de smoother, zoals tessie zegt, die kan je als je fondant/ marsepein erop ligt echt heel goed gebruiken om de hobbels zo glad mogelijk te krijgen. niet te bang zijn om daar stevig mee te strijken (ook weer niet te stevig , gewoon proberen hoeveel druk nodig is om het glad te krijgen )
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_70912447
Tvp!
pi_70914736
TVP! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70915504
ook een TaartVindPost
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_70919666
Ik vind het knap hoor, SiTu
Dit is mijn eerste boltaartje:

Die van jou is toch een heel stuk netter en mooier afgewerkt (kleuren, figuurtje erop ed).

Heb jij eigenlijk marsepein gebruikt of fondant? Die bloemetjes zijn niet van marsepein, toch?

[ Bericht 9% gewijzigd door poemojn op 13-07-2009 00:29:14 ]
  maandag 13 juli 2009 @ 09:29:20 #14
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_70925366
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:55 schreef poemojn het volgende:
Ik vind het knap hoor, SiTu
Dit is mijn eerste boltaartje:
[ afbeelding ]

Die van jou is toch een heel stuk netter en mooier afgewerkt (kleuren, figuurtje erop ed).

Heb jij eigenlijk marsepein gebruikt of fondant? Die bloemetjes zijn niet van marsepein, toch?
Marsepein voor het bekleden. De witte/blauwe bloempjes zijn van fondant (met uitstekers vind ik dat prettiger), de bloempjes bovenop en het bijtje zijn van marsepein.
Ik denk dat het bekleden bij mij een stuk minder was gelukt zonder een smoother, dat helpt echt.
Heb je vloeibare kleurstof gebruikt dat het zo glimt (kan ook aan de foto liggen natuurlijk)?
Die kleurencombinatie ga ik binnenkort ook proberen
pi_70926794
tvp

Ziet er allemaal zo lekker uit
pi_70928786
Het moest van de kinderen een vlindertaart worden. Hij glimt zo omdat er heeel veel glitters op zitten.
Een smoother heb ik niet, zal er eens naar kijken. En fondant heb ik ook niet maar lijkt ook leuk om eens te proberen. Bedankt.
O, nog een vraagje: hoeveel marsepein heb jij eigenlijk gebruikt voor het bekleden? Ik had nu ongeveer 250 gram, misschien wordt het ook strakker als je een dikkere laag gebruikt?
pi_70929035
Heb je je taartje ook afgesmeerd, poemojn?
pi_70929349
Ja, met slagroom, volgens het blijde taarten boek. Er zitten ook vlinders in gestempeld maar dat is niet goed te zien op de foto, daar lijken het vooral bobbels.
  maandag 13 juli 2009 @ 12:03:54 #19
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_70929463
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:42 schreef poemojn het volgende:
Het moest van de kinderen een vlindertaart worden. Hij glimt zo omdat er heeel veel glitters op zitten.
Een smoother heb ik niet, zal er eens naar kijken. En fondant heb ik ook niet maar lijkt ook leuk om eens te proberen. Bedankt.
O, nog een vraagje: hoeveel marsepein heb jij eigenlijk gebruikt voor het bekleden? Ik had nu ongeveer 250 gram, misschien wordt het ook strakker als je een dikkere laag gebruikt?
Ik had een lap van 450g, dat werd aangeraden in de tabel die je kunt vinden op www.deleukstetaarten.nl, maar dat was eigenlijk gewoon te veel. Aan 350g had ik ruim voldoende gehad. Ik heb het in ieder geval uitgerold tot een lap van 2 à 3mm.
Ik vond dit filmpje heel handig:

(heeft hier al eens eerder gestaan)
  maandag 13 juli 2009 @ 13:17:50 #20
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70931619
Ojee, ik heb een opdracht van een collega en nu hebben ze bedacht dat er een foto op moet...
Opzich geen probleem natuurlijk, bestel gewoon zo'n ouwelprint!
Iemand ervaring hiermee en antwoord op de volgende vragen??
De taart wordt op zaterdag opgehaald maar pas op zondag aangesneden. Gaat dat goed als ik zo'n ouwel de dag van tevoren al op de taart bevestig??
Als ik bijv. een rand fondantbloemetjes om de foto wil doen, kan ik die dan plakken met water of moet ik dat met iets anders doen omdat anders de foto uitloopt??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70933110
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:00 schreef poemojn het volgende:
Ja, met slagroom, volgens het blijde taarten boek. Er zitten ook vlinders in gestempeld maar dat is niet goed te zien op de foto, daar lijken het vooral bobbels.
Ik denk dat met botercrème afsmeren een strakker resultaa(r)t geeft, en vooral belangrijk, je taart zal er niet door gaan smelten - een risico dat je met slagroom wel loopt.
pi_70941781
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:17 schreef Lips het volgende:
Ojee, ik heb een opdracht van een collega en nu hebben ze bedacht dat er een foto op moet...
Opzich geen probleem natuurlijk, bestel gewoon zo'n ouwelprint!
Iemand ervaring hiermee en antwoord op de volgende vragen??
De taart wordt op zaterdag opgehaald maar pas op zondag aangesneden. Gaat dat goed als ik zo'n ouwel de dag van tevoren al op de taart bevestig??
Als ik bijv. een rand fondantbloemetjes om de foto wil doen, kan ik die dan plakken met water of moet ik dat met iets anders doen omdat anders de foto uitloopt??
Ik kan je na afgelopen weekend in elk geval een paar antwoorden geven. Ik had de ouwel met botercrème op de taart bevestigd omdat ik bang was dat de marsepein anders zou 'smelten' achteraf was dit niet zo'n goed idee. De ouwel blijft dan nl. hard terwijl het randje waar ik slagroom op gespoten voor het sierrandje wel goed eetbaar was. (Misschien is het dus zelfs wel beter als je de ouweldisk een dag van tevoren op de taart bevestigd.)

Het plaatje was daar verder ook niet uitgelopen nadat de slagroom er een nacht in had kunnen trekken. Ik had alleen wel een kant en klare ouweldisk van DLT en weet niet hoe 'kleurvast' de ouwel van zo'n soort van printservice is.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_70947747
terugvindtaart
Wat een leuke taartjes weer!
pi_70960356
Wat maken jullie toch leuke dingen.
Ik heb al wel het e.e.a. in huis gehaald om een leuke taart te kunnen maken maar het is er nog steeds niet van gekomen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70963076
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:00 schreef poemojn het volgende:
Ja, met slagroom, volgens het blijde taarten boek.
Afsmeren kan eigenlijk niet met slagroom, daar zit vocht in waardoor je marsepein kan smelten..
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:17 schreef Lips het volgende:
Vraag 1: Ik denk van niet, mijn ervaring is dat je hem er het beste zo laat mogelijk op kunt leggen

Vraag 2: Als ouwel nat wordt (ik had mijne van cakeprint) dan gaat het kromtrekken dus ik zou het zeker niet met water doen of met iets anders waar vocht in zit. Ik zou meer denken aan 1:1 botercreme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')