abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70746415
Wampi : Wat een leuke taart!!

Kan het ook aan aanrecht bladen liggen als je fondant en marsepein zo blijft plakken dat het scheurt? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals poedersuiker en crisco, maar niets lijkt te helpen?
Misschien doe ik het gewoon verkeerd.. maar vervelend is het wel!

Ondertussen blijf ik oefenen:

Echt oefenen, want ben helaas niet met dit talent geboren.
pi_70746671
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:14 schreef Franneh het volgende:
Wampi : Wat een leuke taart!!

Kan het ook aan aanrecht bladen liggen als je fondant en marsepein zo blijft plakken dat het scheurt? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals poedersuiker en crisco, maar niets lijkt te helpen?
Misschien doe ik het gewoon verkeerd.. maar vervelend is het wel!

Dat kan zeker! Dat was bij mij ook een ramp.. Je kunt of zo'n speciale plank kopen (dure hobby, maar ze zijn wel fantastisch) of gewoon werken met een siliconen vel op je aanrecht. Wanneer je zo'n grote aanschaft, plak je 'm gewoon aan je aanrecht met wat tape en dat werkt ook prima.
pi_70750598
Ik heb een tafelzeiltje waar ik op uitrol en daar zweer ik bij .
pi_70750838
Ik ga daar ook eens voor kijken dan, hopelijk lukt dat beter. tnx beide.
pi_70754401
Vlitsie, maak je dat tafelzeiltje dan ook op de een of andere manier vast? Anders trek je dat toch met de fondant of marsepein mee omhoog?
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:46:53 #256
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70755889
Mooie taarten komen er weer voorbij! Ik gebruik zelf ook een tafelzeiltje van de Blokker. Kan je gewoon aan de meter kopen en is spotgoedkoop. Ik leg het gewoon hier op tafel en zet er aan 1 kant iets zwaars op, gaat prima!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70772149
Jeeeuj voor DLTshop! Eergisteren spulletjes besteld, vanochtend binnen. Had deze besteld: http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2771 en ze zijn super leuk en makkelijk! Ik zie de assepoester- en andere prinsessentaarten al helemaal voor me
pi_70775466
Ik vind je bloemjesboomtaart heel leuk Franneh!

Ik heb deze mat om op uit te rollen. Die leg ik dan gewoon op het aanrecht, terwijl dat een beetje vochtig is, en daardoor blijft ie dan aan het aanrecht vastplakken.

Taartje, die strikjes had ik bijna ook besteld, maar ik vond het er juist ingewikkeld uitzien haha! Denk dat ik ze de volgende keer toch maar mee bestel dan.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70777218
Ben momenteel bezig met een babytaartje....maar m'n biscuit is mislukt (*$#&$*!!!!!!) hij is helemaal korrelig en afgebrokkeld...nog nooit gehad...
pi_70777959
Wat raar Trusten... en irritant, want nu moet je het weer opnieuw doen

Ik ben hier juist wat minder blij met DLTshop. Ik wou een hele bestelling plaatsten, maar de sugarcraft gun en de daisy cutters stonden op niet voorradig, dus ik heb speciaal gemailt om te vragen wanneer ze weer binnen komen, omdat ze je bestelling pas versturen als alle artikelen er zijn, en toen zeiden ze dat allebei de artikelen er vrijdag weer zouden zijn. Dus ik heb gistser mijn bestelling geplaatst, krijg ik nu een mailtje dat de daisy cutters er pas eind juli zijn. En of ik cadeautegoed voor dat bedrag wil, of iets anders uitzoeken. Maar ik wil gewoon dat ze het nu wel (gratis) nasturen, omdat ze het zelf verkeerd doorgegeven hebben, maar daar doen ze nu heel moeilijk over, heel heen en weer gemail nu. Terwijl die cutters volgens mij gewoon in een envelopje verstuurd kunnen worden, en het ze dus maar een euro ofzo zou kosten....
pi_70779030
Whaha Ik krijg nu nog een reactie van Dr. Oetker, lekker snel zijn ze daar
Hartelijk dank voor uw reactie op de nieuwe uitspraak van Dr. Oetker.
Wij leggen u graag uit wat hiervan de reden is.
Dr. Oetker is een merk met een bijzondere ontstaansgeschiedenis. In het jaar 1891 ontwikkelde de apotheker Dr. August Oetker in het Duitse plaatsje Bielefeld, een recept voor bakpoeder. Sindsdien is Dr. Oetker als familiebedrijf uitgegroeid tot een internationale onderneming en tegenwoordig worden onze producten over de hele wereld verkocht.
Wij zijn er trots op dat Dr. Oetker nog steeds een familiebedrijf is. Het kwaliteitsbesef en het ondernemerschap van onze oprichter is nog steeds aanwezig in ons bedrijf. Om dit te benadrukken hebben wij ervoor gekozen om de merknaam voortaan net zo uit te spreken als de familienaam.
Als dank voor uw reactie ontvangt u per post een attentie. Hiermee kunt u blijven genieten van onze producten. Voor de verzending van deze attentie ontvangen wij graag uw adresgegevens.
Wij hopen hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord en dat u ook in de toekomst van de producten van Dr. Oetker blijft genieten.
Met vriendelijke groet,
Dr. Oetker Consumentenservice

Dat ze dan ook nog een attentie op gaan sturen Ben benieuwd wat ik krijg.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:39:43 #262
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70779418
*gaat meteen ook vraag sturen om goody te krijgen*

Op Werchter afgelopen weekend verkochten ze shirts met het logo van Dr. Oetker maar dan de tekst Dr. Oetlul. Ik grapte al naar mijn vriend dat we dat voortaan dan ook uit moeten spreken als Dr. Utlul
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70781921
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:06 schreef tessie het volgende:
knip
je moet die cutters en sugargun ook op Ebay kopen, goedkoper ook nog
pi_70783959
Balen zeg Trusten, dat je biscuit niet goed is gelukt! Heb je het ondertussen nog een beetje kunnen oplossen?

Haha Tessie, da's wel heel gaaf! Stuur je een mailtje met een 'klacht' of nou ja, een verwonderde constatering, word je ervoor beloond! Wat Lips zegt, ik zal ze ook eens een bericht sturen!

Over die strikjesuitstekers, die werken echt heel simpel. Je steekt in één keer alle losse deeltjes van de strik uit:

- Een strookje waarvan je de uiteindes naar binnen vouwt zodat je twee lusjes hebt (horizontaal)
- Een strookje om over het punt te leggen waar de lusjes elkaar raken. (verticaal)
- Twee strookjes met puntige uiteindes, die de 'sliertjes' van de strik vormen en waar je bovenstaande op plakt.

Hoop dat je het een beetje begrijpt, het is iig ontzettend simpel en snel met mooi resultaat
pi_70784404
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:39 schreef Taartje het volgende:
Balen zeg Trusten, dat je biscuit niet goed is gelukt! Heb je het ondertussen nog een beetje kunnen oplossen?
Uh ja, heb er nog 1 gebakken

Dit is hem geworden:

M'n marsepein was wel echt erg plakkerig hoeveel poedersuiker en crisco etc ik er ook tegenaan gooide...heeft volgens mij ook mee te maken dat het redelijk benauwd is....
pi_70784485
@ Tessie

Bij mij deze week exact hetzelfde verhaal. Ook gemaild over wanneer iets binnen zou komen (vanwege dezelfde reden als jij), en ik kreeg exact hetzelfde antwoord. En idd, de volgende dag een mailtje met hetzelfde verhaal als jij (alleen een ander product). Proberen ze op die manier gewoon klanten binnen te krijgen, met het idee van 'dan is de cash iig binnen'? Het is pas mijn tweede bestelling daar, dus ze hebben nog niet zoveel credits bij mij opgebouwd als wellicht bij jullie.
pi_70784898
Trusten, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Nou ja, ik had nu toch kadobonnen Maar ik heb nu geen reactie meer gekregen of ze het nou gaan nasturen of niet... beetje suf hoor. Lijkt me toch gewoon niet meer dan goede service.

Taartje, dat klinkt wel heel simpel! Nou ja, als ze per se die daisycutter niet op willen sturen, dan neem ik nu alsnog die strikjes, en anders bestel ik die de volgende keer
pi_70785003
Mooi, Trusten! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70785078
Haha Trusten, dat is natuurlijk ook een slimme oplossing. Wat is je taart moooooi geworden! Dat lettertype vind ik echt gaaf. En dat babietje! En het dekentje! *zucht* Ik heb de babymold ook, maar niemand in m'n omgeving is zwanger/pas bevallen. Kan er dus helemaal niets mee, maar vond hem zo mooi dat ik hem alvast wilde hebben
pi_70785130

Wat een gaaf jurkje! . Uitverkocht en 84 dollar, maar ik vind 'm helemaal geweldig. .
pi_70785265
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een gaaf jurkje! . Uitverkocht en 84 dollar, maar ik vind 'm helemaal geweldig. .
Kijk eens op www.topvintage.nl, daar hebben ze echt geweldige jurkjes die er op lijken
pi_70785361
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:15 schreef Inu het volgende:

[..]

Kijk eens op www.topvintage.nl, daar hebben ze echt geweldige jurkjes die er op lijken
Oooh, dank je wel voor de link! Wat een toffe site!
pi_70785426
Oh ik was een beetje sloom met typen, zie nu pas je taart Trusten. Wat issie liefff Ik had die babymold alleen nog maar gezien bij die hele foute taartensite die hier een tijdje geleden langskwam, en daar zag het er net uit als een babylijkje, maar nu zie ik pas hoe mooi hij echt is Nu vind ik het helemaal jammer dat ik geen geboortetaart voor mijn beeb heb gemaakt

French, wat stom zeg! Heb jij nu cadeau tegoed gehad dan? En ik ga gewoon doorzeuren hoor, ik vind het echt slechte service als ze het niet doen. Jammer dat er eigenlijk maar 1 grote/snelle taartenonline shop is, anders zou ik lekker voortaan ergens anders bestellen.

DaD, hoe koel dat jurkje!!
pi_70785774
Tessie, er is ook nog maakjetaart.nl, als je echt genoeg hebt van DLT kun je altijd daar nog bestellen. Heb er ook een paar keer wat besteld, en prima service. De uitsteker die ik had besteld bleek er in die maat niet meer te zijn, toen kreeg ik een maat groter maar voor de prijs van de kleinere

Wauw, dat jurkje is echt super leuk zeg. Ga ook eens rondneuzen op de site die Inu noemde, erg gaaf!
pi_70785839
Ik ga binnenkort een verjaardagstaart maken voor een jongen die 24 wordt. Meisjestaarten zijn zoveel makkelijker: felle kleuren, bloemen etc. Maar voor een jongen...Hebben jullie tips? Bij een taart voor een jongen denk ik al snel aan blauw en groen, maar dat is zo suf. Ik wil niet iets maken gebaseerd op hobbies, gewoon een mooie taart met geometrische versieringen o.i.d. Ik had nu de kleurencombinatie bedacht om te bekleden met bruin en te versieren met wit en limegroen. Lijkt jullie dat wat?
pi_70786078
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:19 schreef tessie het volgende:
Jammer dat er eigenlijk maar 1 grote/snelle taartenonline shop is, anders zou ik lekker voortaan ergens anders bestellen.
Das niet helemaal waar

http://www.maakjetaart.nl/osCommerce/
pi_70786175
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:32 schreef Taartje het volgende:
Ik ga binnenkort een verjaardagstaart maken voor een jongen die 24 wordt.
Ik zou een tietentaart maken zoiets

maar jou combi klinkt ook mooi hoor
pi_70786295
Oh dat lijkt me idd lastig, een taart voor een man.. Maar ik vind die kleurencombi wel goed klinken. Maar ik vind blauw en (lime)groen ook gewoon leuk en niet afgezaagd ofzo.

Ik ga zo gelijk even kijken bij die andere taartenshop, thanx voor het linkje!

En wat ik me nog steeds afvraag, hoe doe je dat nou met dat lint om een taart als je de taart aan gaat snijden? moet je dan eerst het lint eraf halen ofzo?
pi_70786484
Franneh, leuke taart hoor! En Trusten, die van jou ook!

Taartje, die kleurencombinatie klinkt mooi. Ik zou denk ik (afhankelijk van het type dat hij is) voor ruitjes kiezen zoals op deze kaart (even je hoofd 90 graden draaien, da's mooier denk ik).. Vind ik zelf erg leuk (alhoewel ik me ook kan voorstellen dat anderen het ouderwets vinden..)
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_70786725
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:51 schreef tessie het volgende:
En wat ik me nog steeds afvraag, hoe doe je dat nou met dat lint om een taart als je de taart aan gaat snijden? moet je dan eerst het lint eraf halen ofzo?
Jep
pi_70792397
Zeg, mannen zijn ook net mensen hoor.

Alleen dan mensen die meer geven om de smaak van de taart dan om het uiterlijk, over het algemeen.
Sanity is (not) statistical
pi_70794281
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:19 schreef tessie het volgende:
Jammer dat er eigenlijk maar 1 grote/snelle taartenonline shop is, anders zou ik lekker voortaan ergens anders bestellen.

Er is ook nog Ellen's Creative Cakes.. geweldige service en razendsnelle levering (en ze sturen gratis na als ze iets niet op voorraad hebben). En nee, ik heb geen aandelen

Ze zijn ook vaak goedkoper dan DLT trouwens..

http://www.ellenscreativecakes.nl/shop.html?vmcchk=1
pi_70795987
@ Tessie

Ik heb nu iets anders besteld (aangezien ik al betaald had), maar moet nog even op jacht naar het artikel van mijn eerste keuze. Zo geef je dus toch meer geld uit dan dat je in eerste instantie zou doen. Heel goed dat je het er niet bij laat zitten, ben benieuwd.
pi_70797335
Thanx voor de link PaarsBeestje.

French, ik wil die cutters toch hebben, en ik vind het nogal onzinnig als ik dan straks nog een keer verzendkosten zou moeten betalen omdat zij verkeerde info geven. Ben ook wel een beetje een zeur met webshops misschien hoor, heb zelf ook lang voor een webshop gewerkt en ik vind goede service gewoon heel belangrijk.
pi_70805170
PaarsBeestje, weet jij ook wat de verzendkosten zijn van Ellen's Cake Shop? Ik kijk er vast overheen, maar ik kan het op de site niet vinden.
pi_70806836
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
PaarsBeestje, weet jij ook wat de verzendkosten zijn van Ellen's Cake Shop? Ik kijk er vast overheen, maar ik kan het op de site niet vinden.
Alles wat in een gewone envelop past, sturen ze ook op die manier (dus dan is het 2,95 geloof ik) en de rest gaat per normale pakketpost prijzen.
pi_70806939
Dank je wel!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:59:46 #288
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_70870884
ik heb as we speak een kapsel in de oven staan en gisteravond heb ik toblerone-mousse staan maken, want later vandaag vier ik mijn verjaardag. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van het eindresultaat
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:31:45 #289
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70873147
Alvast / nog gefeliciteerd Muck (of ben je vandaag jarig en is het 'gewoon' gefeliciteerd?)
Benieuwd naar het resultaat!!!
Miauw
pi_70873899
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:59 schreef Muck het volgende:
ik heb as we speak een kapsel in de oven staan en gisteravond heb ik toblerone-mousse staan maken, want later vandaag vier ik mijn verjaardag. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van het eindresultaat
recept aub, van de tobleronemousse!! Klinkt heerlijk.
pi_70877831
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:01 schreef zoetekauwtje het volgende:

[..]

recept aub, van de tobleronemousse!! Klinkt heerlijk.
Er staan allemaal van dat soort overheerlijke recepten op www.deleukstetaarten.nl (bij recepten/vullingen)

Franneh en Trusten, wat een ontzettend mooie taarten hebben jullie daar weer in elkaar geknutseld.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_70878946
Muck, gefeliciteerd! Is de taart mooi en lekker geworden?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:05:10 #293
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70881300
Gefeliciteerd Muck!
pi_70882401
Ik wil zo cup cakes gaan maken, van die grote.... Dus even lezen hier!
pi_70885583
Ik maak iets met bessen en druiven.. Spannend !
pi_70885918
Ik vier morgen mijn 28e verjaardag...

[ Bericht 9% gewijzigd door prinseszondererwt op 12-07-2009 07:28:27 (Plaatje gefikst.) ]
  zaterdag 11 juli 2009 @ 22:58:10 #297
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70889066
Geen plaatje....
Miauw
pi_70891926

iets met bessen/druiven/sinaasappelschil/citroenschil/vanille

ze zijn goedgekeurd! Ze zijn niet gedecoreerd maar zien er wel decoratief uit !
pi_70894725
Leuk PrinseszonderErwt! En gefeliciteerd!!

En die van jou zien er ook uit alsof ze goed gelukt zijn P.F.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:18:43 #300
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70895692
Wat een leuke vormpjes ook, P.F. Is dat siliconenspul? Die combinatie van bessen/druiven/sinaasappelschil/citroenschil/vanille (leve copy/paste ) klinkt heerlijk!

Gefeliciteerd PrinseszonderErwt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')