quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:33 schreef tessie het volgende:
Oh ik moet er zelf ook wel om lachen hoor, het is echt heel apart, als je ineens zo simpel wordtMaar ik snap het begin nog wel, maar vanaf het tweede blaadje gaat het al mis
![]()
Er zit biscuit in, dat is luchtiger dan cakequote:Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef BaggerUser het volgende:
ziet er cool uit!zo'n toren zit dus verder alleen cake in? of ook slagroom oid ?
Lol, hier snap ik dan weer helemaal niks vanquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:47 schreef Wampi het volgende:
Ik doe een poging tot uitleggen dan.
Dat eerste blaadje zit om het kegeltje heen gevouwen, zodat er aan de bovenkant een klein gaatje blijft. De blaadjes daarna, de eerste, die plak je tegen het kegeltje aan met de ene zijhelft, de andere zijhelft nog los. Die andere helft, daar kan je dan een volgend blaadje onder schuiven, zodat ze elkaar overlappen, en dat volgende blaadje maak je ook voor de helft vast, zodat je onder de openstaande helft weer een nieuw blaadje kan schuiven. Dan heb je er drie om het kegeltje met puntje heen gevouwen, het laatste blaadje vouw je dicht, en dan begin je opnieuw met een blaadje er tegenaan, de zijkant half open laten, daar een blaadje weer onder schuiven, et cetera.
Ik weet niet of ik het nu duidelijker heb uitgelegd, maar ik kon altijd een poging wagen natuurlijk.
nog gefeliciteerd met je huwelijk! ben heel benieuwd naar je eigengemaakte taartquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:56 schreef Poezebeest het volgende:
terug-vind-taart zal binnekort mijn bruidstaart posten
Ik heb een PME bakvorm van 20 cm doorsnede en 10 centimeter hoog. Volgens mij bedoel jij dat ook he?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan niet voor Spuuglokje en Wampi spreken, maar ik gebruik tegenwoordig bakpannen in plaats van gewone springvormen. Die zijn een stuk hoger.
Haha, nee hoor, ze hebben er nog meer hangen!quote:Op maandag 15 juni 2009 12:15 schreef Wampi het volgende:
Lips: je hebt toch niet de laatste van die sierranduitstekers gekocht he
Gaaf he? En om valsspelen te voorkomen moet je van het hele bakproces foto's maken. Ik ga deze denk ik proberen te maken. Gelukkig kan je inzenden tot 3 augustusquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat tof, Wampi.. Ik ga er ook eens over nadenken en de shirts bekijken.
Zijn voor op een taartquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:31 schreef LeNeHe het volgende:
Wampi; heel leuk je tegeltjes (zijn het koekjes?)
Lips; spannend hoor! Ik vind het nog steeds spannend om taarten voor anderen te maken, betaald of niet![]()
Ik heb vanavond een minibolletje gemaakt voor op mijn nieuwe werk, dat krijg je als je enthousiast zit te bazelen over je hobby.
Zal morgen even foto's posten (heb nu niet meer zo'n zin om de camera leeg te trekken enzo).
Kapsels zijn eerder al gebakken en ingevroren ja, ik vind dat je daar niks van proeft. Doe het eigenlijk altijjd zoquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:09 schreef Wampi het volgende:
Lips, spannend!!! Het gaat vast lukken, en je meer opdrachten opleveren! Heb je nou de kapsels ingevroren en haal je ze er morgen weer uit? Blijven ze daar lekkerder van? Succes met afmaken morgen in elk geval!
Ik vind ingevroren kapsels zelfs lekkerder, ze zijn ietsje minder droogquote:Op woensdag 17 juni 2009 08:17 schreef Lips het volgende:
Kapsels zijn eerder al gebakken en ingevroren ja, ik vind dat je daar niks van proeft. Doe het eigenlijk altijjd zo
Wat bedoelen ze met Heavy Cream, gewoon slagroom?quote:1 Sweet Tart Dough (adapted from Fanny Farmer-recipe below)
8 oz good dark chocolate
8 oz Heavy Cream
2 baskets fresh strawberries, rinsed, stem end cut flat
Okay! Dankjewelquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:39 schreef Wampi het volgende:
Volgens mijn maatbeker wel Breathtaking. 1 oz = 30 ml, dan is 8 oz 240 ml. En ik denk idd dat heavy cream slagroom is, ik maakte ooit witte chocolade ganache, ook met slagroom
. Succes, en wel een foto posten hè!
alleen verwarmenquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:44 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Okay! Dankjewelen die slagroom hoef je niet op te kloppen toch, alleen maar verwarmen en de chocolade er doorheen smelten?
ah, weer wat geleerdquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:48 schreef Muis006 het volgende:
Heavy duidt op het percentage vetdus het is niet hetzelfde als slagroom, want daar zit minder vet in. Ik weet alleen niet of er hier in NL een vergelijkbaar product is voor heavy cream.
Ah gelukkig maar! Dankjewel, en zal ik doen!quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heavy cream is niet helemaal hetzelfde als slagroom, maar je kunt het wel gewoon als vervanger gebruiken Succes, en post je een foto van het resultaat?
Waar staat dat ergens in de winkel? Kwam net toevallig langs Jumbo, maar het stond niet op de plaatsen waar ik dacht dat het zou staan (bakspullen, buitenlandse spullen, boter/ bak& braadquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:13 schreef Taartje het volgende:
Crisco werkt echt prima! Ik heb het gewoon gehaald bij de Jumbo, dus je hoeft het niet persé via internet te kopen.
Bij mijn Jumbo staat het meer bij de exotische spullen, de gekke gekleurde drankjes en dergelijke.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij de bakmixen van Duncan Hines, en de frostings en zo. De Amerikaanse meter, zeg maar.
Nee hier zit daar nog wat anders tussen. De pasta geloof ik.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Amerikaanse meter zit toch in de exotische spullenstelling?
Is het al afgekoeld? Anders wordt het misschien nog dikker?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:17 schreef Wampi het volgende:
bij mijn jumbo (ik ben er nu 2 keer geweest) zit de pasta tegenover de exootjes. maar: in elk geval bij de amerikaanse of de exotische spullen kijken dus.
nog een vraag: lemon curd, hoe dik moet dat zijn? die van mij is jammig geworden, niet echt dik vind ik..
Kleur is wel vaker wat donkerder geel, echt superfris geel is volgens mij niet erg natuurlijk. Idd, wat je al zegt, ei. Ei is niet felgeel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef Wampi het volgende:
't is al afgekoeld.. ik had ruim een kwartier geroerd, toen was ik er klaar mee.. als ik er nu de achterkant van een lepeptje in steek blijft er een flinke klodder aanhangen, het lijkt toch wel goed, alleen de kleur is gek, meer abrikozenachtig dan citroenachtig, zal wel door het eigeel komen..
O ja, en die is ook maar 5 euro voor een schaal van 20 centimeter. Mocht je het toch allemaal niet leuk vinden heb je een mooie slabak erbij (die van mij wisselt af tussen die functiesquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het gemakkelijkste is om te beginnen met een bolvorm denk ik. Daarbij is het bekleden niet moeilijk.
Offfff voor je eerste taart koop je een kant en klare taartbodem, 6/7 ons marsepein en iets om 'm mee te vullen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:52 schreef Wampi het volgende:
hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wil en wat je hebt. wat ik zou aanschaffen: biscuitmix, wit fondant, een paar kleurstofjes en een smoother. misschien een taartzaag, maar dat kan ook met een mes. heb je een bakvorm/ springvorm, die kan je ophogen met bakpapier. ik gebruikte voor mijn eerste taartje een rond ovenschaaltje van ikea van 13 cm doorsnede. je kan ook direct een bakpan kopen natuurlijk, kost rond 12 euro. misschien wat uitsteekvormpjes, voor 3 euro heb je bij blokker, een setje met een ster, maan, hartje, bloem, en nog wat kerstdingen, of bij ikea anders, zoek op drommar. goed, om deze overzichtelijke post even op een rijtje te zetten:
bakvorm (indien nodig.. 20 cm rond = 12 euro)
biscuitmix (1 kg = 3,95)
fondant (1 kg ofzo, kan je 1 taart mee doen en hou je nog veel over voor een klein taartje = 6,25)
paar kleurstofjes (set v 4 = 6,95)
smoother (6 euro)
(prijzen van deleukstetaartenshop, maar zijn overal wel gelijk)
bij ikea taartdecoratieset (spuitzak, taartzaag, smeerding oid voor 5 euro)
da's bijna 40 euro als ik het goed uitreken..
en eventueel zou je nog kunnen kiezen voor
PME cutting wheels (6 euro, voor plaatjes te puzzelen heel handig, snijdt itt schilmesje zonder rafelige randjes)
uitstekers (blokker 10 voor 3 euro, ikea 13 voor 6 euro)
hema heeft uitsteekletters, geen idee van de prijs.
en dan afsmeren: boter en poedersuiker, voor vulling bijvoorbeeld aangevette slagroom (= met beetje mascarpone) en frambozenjam. hoef je geen botercrememix te kopen, scheelt weer
ik weet zeker dat hier nog goede aanvullingen/ verbeteringen opkomen. en leuk dat je t gaat proberen. pas op, voor je het weet ben je verslaafd!!
dat kan ook, maar die kant en klare zijn niet zo lekker als zelfgebakken, en zelf bakken is leuker!!quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Offfff voor je eerste taart koop je een kant en klare taartbodem, 6/7 ons marsepein en iets om 't mee te vullen.
Een stevig 'dijkje' van botercreme maken?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ga voor vaderdag weer eens een taartje maken. Dan gebruik ik verse perziken als vulling, want die heb ik nog liggen.Moet ik nog ergens op letten omdat het vrij nat fruit is?
Dankjewelquote:
Thanks! En ai dat is balen jaquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Gefeliciteerd Breathtaking!Jammer dat je MMF mislukt is...
Ik had gisteren ook een misbaksel.Ik had een nieuwe vorm, een zeshoekige PME bakvorm van 20 cm doorsnede. En ik had eigenlijk veel teveel biscuitdeeg gemaakt voor in de vorm. maar ja, zonde om een gedeelte weg te gooien dus ik doe het er allemaal in (ja, hij zat ruim 3/4 vol), en toen ik het eruit haalde na 30 minuten was het onder het mooi gebruinde dekje helemaal ongaar, nog niet eens 1/3 van mijn kapsel was goed gaar.
Ik heb de hele boel weggegooid, en mijn eieren waren op dus ik kon geen nieuwe poging doen. Echt balen!
Wat zij zegtquote:Op maandag 22 juni 2009 09:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja zo ongeveer, Inu, alleen een stuk langzamer en onhandiger.
Is dat dezelfde lokatie als waar je die superstrakke taarten hebt leren maken? Ben wel benieuwd waar je dat hebt geleerdquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:12 schreef Spuuglokje het volgende:
LeNeHe wat mooi zo helemaal in het wit!
Ik heb me gisteren opgegeven voor een workshop Barbietaart maken!Moet alleen wel wachten tot 25 augustus, want dan is het pas. Maar ik kan me er al wel op verheugen!
Ja Wampi, precies zoals jij zegt, heel simpel maar 't geeft een leuk effect.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:04 schreef Wampi het volgende:
LeNeHe, wat een lief taartje! Erg leuk. Die bloemen, hoe heb je die zo gekregen, uitstekers en dan met zo'n ball tool oid bewerken?
Ik ga vandaag/ morgen een stapeltaartje maken. Spannend!!
nee, het is aanlokkelijk om het een keer te proberen, maar ook zonde als er taart overblijft, of van de moeite uberhaupt als er niet zoveel mensen van zullen eten.. wachten op het juiste moment dus nogquote:Op zondag 28 juni 2009 14:31 schreef PM-girl het volgende:
Leuk hoor, met die sterren! Ik wilde pas ook een stapeltaart maken, maar vanwege het geringe aantal eters toch maar niet gedaan.
Bedoel je niet marsefond?quote:Op zondag 28 juni 2009 15:18 schreef _aurum_ het volgende:
weet iemand hoe je marsfondant maakt ?
Heb ik niet gemaakt, accu van de camera was leeg...quote:Op zondag 28 juni 2009 21:06 schreef Wampi het volgende:
Poezebeest fotooo!!
DaD, leuk, workshop! Wat voor was het ook alweer?
maar jij kan de basis toch al? of doe je het voor de tips en trucs? ik ga, als ik volgend weekend in londen heb gewinkeld, eens kijken of ik geld over heb ook voor een workshop, hier bij de taartwinkelquote:Op zondag 28 juni 2009 21:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een basisworkshop bij Zoet in Bergum: www.zoetmettaart.nl
Ik ben laatst in haar winkeltje geweest, waar de workshops ook worden gegeven, echt zo'n schattig zaakje!
Sterre wil helemaal geen Barbietaartquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:22 schreef poemojn het volgende:
Sterre is nog lang niet jarig ook dus je kunt het daarna nog heel veel oefenenLeuk Spuuglokje!
ik zat ook al verlekkerd naar het krantje te kijkenquote:Op maandag 29 juni 2009 16:13 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Morgen ga ik naar de Makro, want daar hebben ze prachtige Curver taartdozen met koelelementen in de aanbieding.Met zo'n handig handvat bovenop, in rond en rechthoekig. Die ga ik dus echt wel even scoren! En wie weet ga ik ook eindelijk een keukenmachine kopen, want er is een hele mooie van Kitchen Aid in de aanbieding. Alleen... waar láát ik dat ding! Ik heb geen ruimte in mijn kasten meer over.
Ik mag morgen eindelijk naar een arts, dus dan is het pas zeker. Maar waarschijnlijk heb ik EDS, een bindweefselaandoening. Mijn moeder heeft het ook, daarom het vermoeden.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat heb je met je handen, als ik dat vragen mag Lips?
Niet doen, kost je je handenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:44 schreef Taartje het volgende:
Maar mocht er iemand zijn die het me afraadt, let me know!
ik heb die van pipoosquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:44 schreef Taartje het volgende:
Iemand toevallig die ipv van de Sugarcraft Gun een kleipistool van Pipoos gebruikt? Zag ze daar afgelopen week liggen voor 16 euro, en dat scheelt toch ruim een tientje op zo'n Gun. Het idee is natuurlijk helemaal hetzelfde en ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Maar mocht er iemand zijn die het me afraadt, let me know!
het kan ook met fondant, daar zit geen amandel inquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:16 schreef LieLie het volgende:
Een vraagje voor de taartenexperts
Zo'n mooi laagje over een taart, is dat altijd gemaakt met amandel? (marsepein oid) of kan dat ook zonder?
Ah, dank voor de info! Vroeg me dat altijd af, omdat ik niet tegen amandel kan..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:21 schreef Wampi het volgende:
[..]
het kan ook met fondant, daar zit geen amandel in.
Oke, smaken verschillen maar ik vond het een rampquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Wampi het volgende:
ik heb die van pipoos. vind niet dat het m'n handen kost hoor!
op dat ding van pipoos stond dat ie ook voor sugarpaste oid bedoeld wasquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Oke, smaken verschillen maar ik vond het een rampen zou er voor die paar euro verschil dan toch echt voor kiezen om iets te kopen wat er speciaal voor bedoeld is
Het is meer het gevoel he, op zich is zijn geld mijn geld en omgekeerd. Maar als ik net ruim 200 euro aan mijn taartenhobby heb uitgegeven heb ik toch zoiets van: éven mezelf inhouden!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Wampi het volgende:
spuuglokjewat fijn dat je de kitchenaid hebt en wat lief dat je man hem betaald heeft!! daar moet je toch heel wat uitstekers voor kunnen kopen neem ik aan
Basiskleur is Burgundy van Wilton. Het blauwe is in het echt paars maar dat wil op de foto nietquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:21 schreef Taartje het volgende:
Mooi taartje! Bijzondere kleur ook, hoe heet ie?
In zoverre wel praktisch dat het een soort workshop vanuit mij wasquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:34 schreef Wampi het volgende:
Lips: leuk geworden joh!! Ben benieuwd of dat praktisch is, samen een taart maken..
Wat een armoe.. waar was dat?quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Spuuglokje, nee, de kleurstoffen stonden helemaal in het begin op tafel, toen we moesten bepalen welke kleur we wilden gebruiken om te bekleden, en daarna werden ze weer weggeborgen. Beetje jammer dus.
quote:
Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik maak toch botercreme voor op de taart en om dijkjes te maken dus dan hou ik vast nog wel een beetje over om de disk mee op te plakken.quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zou hem op een heel dun laagje botercreme plakken, met water zou ik bang zijn dat de print door gaat lopen
Dat kan zeker! Dat was bij mij ook een ramp.. Je kunt of zo'n speciale plank kopen (dure hobby, maar ze zijn wel fantastisch) of gewoon werken met een siliconen vel op je aanrecht. Wanneer je zo'n grote aanschaft, plak je 'm gewoon aan je aanrecht met wat tape en dat werkt ook prima.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:14 schreef Franneh het volgende:
Wampi : Wat een leuke taart!!
Kan het ook aan aanrecht bladen liggen als je fondant en marsepein zo blijft plakken dat het scheurt? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals poedersuiker en crisco, maar niets lijkt te helpen?
Misschien doe ik het gewoon verkeerd.. maar vervelend is het wel!
je moet die cutters en sugargun ook op Ebay kopen, goedkoper ook nogquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:06 schreef tessie het volgende:
knip
Uh ja, heb er nog 1 gebakkenquote:Op woensdag 8 juli 2009 16:39 schreef Taartje het volgende:
Balen zeg Trusten, dat je biscuit niet goed is gelukt! Heb je het ondertussen nog een beetje kunnen oplossen?
Kijk eens op www.topvintage.nl, daar hebben ze echt geweldige jurkjes die er op lijkenquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een gaaf jurkje!. Uitverkocht en 84 dollar, maar ik vind 'm helemaal geweldig.
.
Oooh, dank je wel voor de link! Wat een toffe site!quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:15 schreef Inu het volgende:
[..]
Kijk eens op www.topvintage.nl, daar hebben ze echt geweldige jurkjes die er op lijken![]()
Das niet helemaal waarquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:19 schreef tessie het volgende:
Jammer dat er eigenlijk maar 1 grote/snelle taartenonline shop is, anders zou ik lekker voortaan ergens anders bestellen.
Ik zou een tietentaart makenquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:32 schreef Taartje het volgende:
Ik ga binnenkort een verjaardagstaart maken voor een jongen die 24 wordt.
Jepquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:51 schreef tessie het volgende:
En wat ik me nog steeds afvraag, hoe doe je dat nou met dat lint om een taart als je de taart aan gaat snijden? moet je dan eerst het lint eraf halen ofzo?
Er is ook nog Ellen's Creative Cakes.. geweldige service en razendsnelle levering (en ze sturen gratis na als ze iets niet op voorraad hebben). En nee, ik heb geen aandelenquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:19 schreef tessie het volgende:
Jammer dat er eigenlijk maar 1 grote/snelle taartenonline shop is, anders zou ik lekker voortaan ergens anders bestellen.
Alles wat in een gewone envelop past, sturen ze ook op die manier (dus dan is het 2,95 geloof ik) en de rest gaat per normale pakketpost prijzen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
PaarsBeestje, weet jij ook wat de verzendkosten zijn van Ellen's Cake Shop? Ik kijk er vast overheen, maar ik kan het op de site niet vinden.
recept aub, van de tobleronemousse!! Klinkt heerlijk.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:59 schreef Muck het volgende:
ik heb as we speak een kapsel in de oven staan en gisteravond heb ik toblerone-mousse staan maken, want later vandaag vier ik mijn verjaardag. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van het eindresultaat
Er staan allemaal van dat soort overheerlijke recepten op www.deleukstetaarten.nl (bij recepten/vullingen)quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:01 schreef zoetekauwtje het volgende:
[..]
recept aub, van de tobleronemousse!! Klinkt heerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |