abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69900169
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

[

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door tessie op 10-06-2009 15:41:55 ]
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69900207
Gooide ik um alweer dicht
Maar mijn laatste post was dus:
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:33 schreef tessie het volgende:
Oh ik moet er zelf ook wel om lachen hoor, het is echt heel apart, als je ineens zo simpel wordt Maar ik snap het begin nog wel, maar vanaf het tweede blaadje gaat het al mis
pi_69900272
pi_69900528
Ik doe een poging tot uitleggen dan .
Dat eerste blaadje zit om het kegeltje heen gevouwen, zodat er aan de bovenkant een klein gaatje blijft. De blaadjes daarna, de eerste, die plak je tegen het kegeltje aan met de ene zijhelft, de andere zijhelft nog los. Die andere helft, daar kan je dan een volgend blaadje onder schuiven, zodat ze elkaar overlappen, en dat volgende blaadje maak je ook voor de helft vast, zodat je onder de openstaande helft weer een nieuw blaadje kan schuiven. Dan heb je er drie om het kegeltje met puntje heen gevouwen, het laatste blaadje vouw je dicht, en dan begin je opnieuw met een blaadje er tegenaan, de zijkant half open laten, daar een blaadje weer onder schuiven, et cetera .
Ik weet niet of ik het nu duidelijker heb uitgelegd, maar ik kon altijd een poging wagen natuurlijk .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:48:49 #5
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_69900587
ziet er cool uit! zo'n toren zit dus verder alleen cake in? of ook slagroom oid ?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:51:13 #6
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_69900664
tvp
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_69900741
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef BaggerUser het volgende:
ziet er cool uit! zo'n toren zit dus verder alleen cake in? of ook slagroom oid ?
Er zit biscuit in, dat is luchtiger dan cake . En verder kan je vullen met van alles en nog wat: slagroom, jam, bokkepootjescreme, lemon curd, noem maar op .
pi_69902009
Tvp. Ik heb echt al te lang niets meer gemaakt. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69904009
was ik weer
And It Hurts With Every HeartBeat
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:37:54 #10
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69904600
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:47 schreef Wampi het volgende:
Ik doe een poging tot uitleggen dan .
Dat eerste blaadje zit om het kegeltje heen gevouwen, zodat er aan de bovenkant een klein gaatje blijft. De blaadjes daarna, de eerste, die plak je tegen het kegeltje aan met de ene zijhelft, de andere zijhelft nog los. Die andere helft, daar kan je dan een volgend blaadje onder schuiven, zodat ze elkaar overlappen, en dat volgende blaadje maak je ook voor de helft vast, zodat je onder de openstaande helft weer een nieuw blaadje kan schuiven. Dan heb je er drie om het kegeltje met puntje heen gevouwen, het laatste blaadje vouw je dicht, en dan begin je opnieuw met een blaadje er tegenaan, de zijkant half open laten, daar een blaadje weer onder schuiven, et cetera .
Ik weet niet of ik het nu duidelijker heb uitgelegd, maar ik kon altijd een poging wagen natuurlijk .
Lol, hier snap ik dan weer helemaal niks van
Doe's met foto's

Ik snap enkel je uitleg / manier niet, heb al wel eerder roosjes gemaakt
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_69905114
dan zal tessie het vast ook niet begrijpen.. dus gewoon die howto van de leukste taarten aanhouden, of wachten op eh.. Muck was het toch die een howto ging maken voor tessie?
pi_69905167
terug-vind-taart zal binnekort mijn bruidstaart posten
pi_69905626
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:56 schreef Poezebeest het volgende:
terug-vind-taart zal binnekort mijn bruidstaart posten
nog gefeliciteerd met je huwelijk! ben heel benieuwd naar je eigengemaakte taart . was het een mooie dag?
pi_69906210
Oh ja! Gister toch? Gefeliciteerd Poezebeest! .
pi_69907414
Gefeliciteerd Poezebeest! Ben ook erg benieuwd naar je taart. Dapper dat je die zelf ging maken!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_69909179
thnx, was idd gisteren en was erg geslaagd! Taart was ook geslaagd, maar wel echt heel erg veel werk. Zou het een volgende keer niet meer doen denk ik.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:07:46 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69910012
Proficiat nog Poezebeest, ben benieuwd naar de taart!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69918464
Zijn er al meer mensen die dat taarttijdschrift gezien hebben?
Ikb en op zich wel nieuwsgierig, maar hij wordt niet in Rotterdam verkocht voor zover ik op de site kan zien, of ik heb met m'n neus gekeken.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:27:21 #19
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_69919018
Riemen
fiets kopen
pi_69921885
Ik heb de aardbeienchocolade taart van foodgawker laatst gemaakt.
Was een groot succes op de werkvloer!
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:32:48 #21
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69952900
Ik heb voor het eerst een taart met marsepein gemaakt (met 2 lagen vulling, een van banketbakkersroombotercreme en een van citroenvulling):

donderdag 11 juni 2009 @ 22:12:57 #22
94046 PM-girl
pi_69954832
Wauw Spuuglokje, wat werk je netjes! Super!
*
pi_69954890
Idd, de nauwkeurigheid spat er elke keer van af! Deze vind ik ook weer heel mooi!
pi_69956681
Wow idd heel mooi Spuuglokje! Ik wou dat ik het zo netjes kon! Leuk die kleuren bij elkaar ook.
pi_69966072
Wat de anderen ook al zeggen: wat mooi en supernetjes Spuuglokje!! Hoe vond je het om met marsepein te werken, makkelijker of minder makkelijk dan fondant?

Ik wacht nog steeds op mijn maakjetaart bestelling . Heb net maar even een mailtje gestuurd of er wellicht iets is misgegaan, en of ik nog iets kan toevoegen aan mijn bestelling .
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:39:41 #26
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69969205
Bedankt voor de complimenten! Wampi, ik vond het bekleden van de taart moeilijker, omdat marsepein iets meer uitlubberde bij de randen dan fondant. En ik had het mezelf ook wel érg moeilijk gemaakt omdat deze taart bijna 9 centimeter hoog was. Maar ik vind de figuurtjes van marsepein mooier, de randjes worden vanzelf wat afgeronder als je figuurtjes gaat uitsteken. Ik vind marsepein persoonlijk wel veel lekkerder dan fondant. Ik heb alleen nog nooit marshmallowfondant geproefd, dat lijkt mij ook erg lekker. Of zit daar helemaal geen smaakverschil in met 'gewone' fondant?
pi_69975369
Hmm, afgerondere randjes klinkt goed, alleen hou ik niet zo van marsepein..
MMF heb ik wel gemaakt, ik weet alleen niet meer hoeveel verschil er in smaak is. Ik vind het allebei lekker, maar ik denk dat ik nooit meer MMF maak, wat een rotklus is dat!!
pi_69984290
Wauw Spuuglokje, super strak! En ook mooi versierd, lekker rustig en heel stijlvol.

Hoe krijgen jullie allemaal toch van die mooie hoge kapsels? Wampi (je mooie groene taart met bruin monstertje), nu Spuuglokje... Wat voor bakvorm gebruiken jullie hiervoor? De springvormen die ik heb zijn allemaal niet zo hoog!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_69985028
Ik kan niet voor Spuuglokje en Wampi spreken, maar ik gebruik tegenwoordig bakpannen in plaats van gewone springvormen. Die zijn een stuk hoger.
pi_69985318
Dat kleine groene taartje heb ik in een IKEA-ovenschaaltje van 7,5 cm hoog gebruikt, ik heb een vierkant bakpan van eh.. ook zoiets, en een ronde bakpan onderweg. Dat kleine taartje vertekend ook wel denk ik hoor, die is iets van 13 centimeter in doorsnede.

mijn maakjetaart-bestelling is nog steeds in behandeling, ik heb alláng geld overgemaakt, en ook nog geen mailtje terug . ik baal! (niet dat ik het nu nodig heb, heb vooral kartonnen/ dozen besteld, maar ik wil m'n ronde pan proberen!!!)
pi_69985815
Wij gebruiken hier altijd gewoon bakpapier om de vorm iets op te hogen, gaat prima
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:39:40 #32
94046 PM-girl
pi_69986643
Bakpapier, dàt is slim!
*
pi_69986769
Maar dat wilde bij Taartje niet zo lukken, met bakpapier, toch?
pi_69989686
Ik vind dat zelf ook wel rot hoor om met bakpapier de vorm te verhogen.
Spuuglokje wat een onwijs strakke taart heb je gemaakt!
I found myself alone,
pi_69990541
Misschien een domme vraag maar hoe verhoog ik met bakpapier de vorm dan?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:29:00 #36
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_69995440
kan je fondant of marsepijn ook halen bij een snoepwinkel oid? en wat kost het ongeveer?
Riemen
fiets kopen
pi_69995933
Gewoon de vorm invetten, en dan een dubbelgevouwen stuk bakpapier in de vorm plakken zeg maar, de dichte kant naar beneden.

Marsepein bestel ik altijd bij de leukste taartenshop, heb het nog niet in een gewone winkel gezien eigelijk... misschien kan je het bij een bakker eens vragen ofzo?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:15:44 #38
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69997810
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan niet voor Spuuglokje en Wampi spreken, maar ik gebruik tegenwoordig bakpannen in plaats van gewone springvormen. Die zijn een stuk hoger.
Ik heb een PME bakvorm van 20 cm doorsnede en 10 centimeter hoog. Volgens mij bedoel jij dat ook he?
Ik heb ook een zeshoekige PME vorm gekocht, 20 cm doorsnede, van 7,5 cm hoog, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
pi_70002737
Strakke taart weer spuug!
pi_70015072
Ik ga deze week weer twee taarten bakken, heb er nu al zin in! Eentje met rozen voor m'n oma, en eentje voor een vriendin in Delfts Blauw thema . Ik ga lemon curd maken om te vullen, ben daar heel benieuwd naar .
Nog steeds niks van maakjetaart gehoord trouwens, hoop dat die bestelling deze week komt, heb het voor het weekend wel echt nodig..
  maandag 15 juni 2009 @ 08:54:18 #41
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70016278
Ik weet al waar ik nooit ga bestellen, Wampi! Wat rot zeg, dat je nog steeds niks gehoord hebt.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:28:09 #42
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70020042
Afgelopen zaterdag even bij de Taartenwinkel in Den Bosch geweest voor taartkartons, rode fondant en sierrand uitstekers (deze).
Helaas hadden ze geen taartkartons van 12 maar dan knippen we wel in een iets grotere! Vanmiddag even bij de Jumbo gaan kijken of ze leuke kaarsjes hebben voor de taart voor donderdag!

Vanavond het meptaartje bakken en fondant vast blauw kleuren. Daarna maar hopen dat woensdag alles goed gaat!!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70021344
Spuuglokje: ik ook niet meer hoor! Ik vind het vooral slecht dat ik nog niks gehoord heb, want op de site staat dat ze binnen 2 werkdagen na ontvangst betaling verzenden. Mijn betaling was een week geleden afgeboekt!

Lips: je hebt toch niet de laatste van die sierranduitstekers gekocht he

Oo, ik ben zo blij . De baby van vrienden van ons is eindelijk (42 wk ) geboren. Ik heb het kaartje ontworpen (ben zó benieuwd hoe dat er in het echt uitziet) en ik heb al een tijdje een bijpassende taart in de vriezer staan. Net de naam gemaakt in het goede lettertype, lang leve de gluegun!! En de mama reageerde de afgelopen weken al zo extreem enthousiast op mijn taarten . Kan niet wachten om hem te gaan geven!
  maandag 15 juni 2009 @ 13:37:27 #44
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70023401
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:15 schreef Wampi het volgende:
Lips: je hebt toch niet de laatste van die sierranduitstekers gekocht he
Haha, nee hoor, ze hebben er nog meer hangen!

Wilde eigenlijk ook de Wilton Cake Lifter hebben (iemand hier ervaring mee??) maar die kende ze niet. Ze vond het wel een idee deze eventueel in het assortiment op te nemen.
Miauw
pi_70030694
Tvp!
pi_70034241
Wat gaaf Wampi, een mooi geboortekaartje met een bijpassende taart. Dat wordt gegarandeerd een succes! Post je als het van ze mag een foto van beiden? Ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Naar aanleiding van jullie tips heb ik net een bakpan van PME besteld bij De Leukste Taarten. Hopen dat zij gewoon wel snel bezorgen Laat de cake makkelijk los uit zo'n vorm? Ik gebruik altijd van die bakspray van Dr. Oetker, dat moet wel genoeg zijn toch?
  maandag 15 juni 2009 @ 19:17:46 #47
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70034755
Met die bakspray gaat dat perfect. Eerst even laten afkoelen in de vorm, dan op een taartrooster storten.
pi_70036517
Taartje, ik post het taartje ( ) sowieso, het kaartje kan ik de voorkant ook wel van posten. Ik ben er echt trots op .
Leuk, een bakpan besteld! Met die bakspray gaat het inderdaad perfect! Ik laat het, miss ongeduld die ik ben, niet eens afkoelen, maar de taart komt er helemaal gaaf uit . en dan moet je niet net zoals ik de pan op je kapsel laten vallen, dan heb je alsnog een deuk
edit: nog steeds niks van maakjetaart gehoord
pi_70052649
.. Hoe twee verslavingen samenkomen .. Kennen julle Threadless? Hier kan iedereen t-shirt ontwerpen insturen, daar wordt op gestemd, en elke week worden er nieuwe shirts toegevoegd aan hun collectie. Ik heb elke week (en vooral tijdens de sale, $5 voor een shirt) moeite om niet nóg meer te bestellen.
Goed, lang verhaal, waarom in dit topic? Ze organiseren een taartenbakwedstrijd . voor de tweede keer schijnbaar. En daar komt deze nieuwe taartenbakverslaving om de hoek kijken.. Ik MOET meedoen . Voor wie ook zin heeft in een uitdaging, want dat is het best wel vind ik, om een 2D of 3D taart te maken van een shirt-ontwerp, op Threadcakes staan de regels en voorbeelden van vorig jaar.. .
pi_70052929
Wat tof, Wampi. . Ik ga er ook eens over nadenken en de shirts bekijken.
pi_70054225
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat tof, Wampi. . Ik ga er ook eens over nadenken en de shirts bekijken.
Gaaf he? En om valsspelen te voorkomen moet je van het hele bakproces foto's maken. Ik ga deze denk ik proberen te maken. Gelukkig kan je inzenden tot 3 augustus . En ik weet nu al dat ik waarschijnlijk meer dan 1 ga proberen .
en nog even een update over mn bestelling: vandaag weer gemaild, direct reactie, is ws een foutje, kon nog iets aan mn bestelling toevoegen en het wordt vandaag nog verstuurd. dus ik vind ze wel weer lief daar
pi_70072157
Pssst, post es wat meer jullie, mijn sollicitatie-ontwijkend gedrag begint op te vallen zo..

Ik heb voor m'n Delftsblauwe taartje de grote tegelplaatjes af. Nu nog de hoekversierinkjes
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:03:45 #53
94046 PM-girl
pi_70073548
Leuk Wampi! Is dat ook met een sugargun gedaan?
En is dat veel makkelijker dan met bijv. de spuitzak?
*
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:59:38 #54
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70075906
Zo, alle voorbereidingen voor morgen zijn getroffen! De taarten zijn gebakken en staan in de vriezer, de botercreme van de mix is gemaakt, de botercreme om af te smeren is gemaakt, beertje is geboetseerd...

Vind het zo spannend m'n eerste betaalde opdracht

Is voor een collega en moet de taarten overhandigen op 't werk. Er zijn nogal wat collega's met kleine kinderen dus als ie nou goed lukt en veel mensen zien 'm levert het misschien wel nieuwe opdrachten op

Oh als het maar goed gaat
Miauw
pi_70076318
PM-girl: ja van fondant met de sugargun . Ben echt blij met t ding. Maar: ik denk (ik heb het nog nooit gebruikt) dat royal icing uit een spuitzak in dit geval ook wel heel makkelijk was geweest, ik moest nu de sliertjes steeds op maat snijden, op de juiste plek vastmaken, terugduwen, nagel erin gedrukt dus opnieuw . Met n spuitzak is het (denk ik dus he) een kwestie van oefenen en in een keer goed doen. maar experts: correct me if I'm wrong!

Lips, spannend!!! Het gaat vast lukken, en je meer opdrachten opleveren! Heb je nou de kapsels ingevroren en haal je ze er morgen weer uit? Blijven ze daar lekkerder van? Succes met afmaken morgen in elk geval!

Ik heb net nog roosjes zitten maken voor de taart voor m'n oma. Zijn best goed gelukt, en weet zeker dat m'n oma het geweldig gaat vinden .
pi_70077229
Wampi; heel leuk je tegeltjes (zijn het koekjes?)
Lips; spannend hoor! Ik vind het nog steeds spannend om taarten voor anderen te maken, betaald of niet

Ik heb vanavond een minibolletje gemaakt voor op mijn nieuwe werk, dat krijg je als je enthousiast zit te bazelen over je hobby.
Zal morgen even foto's posten (heb nu niet meer zo'n zin om de camera leeg te trekken enzo).
I found myself alone,
pi_70077349
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:31 schreef LeNeHe het volgende:
Wampi; heel leuk je tegeltjes (zijn het koekjes?)
Lips; spannend hoor! Ik vind het nog steeds spannend om taarten voor anderen te maken, betaald of niet

Ik heb vanavond een minibolletje gemaakt voor op mijn nieuwe werk, dat krijg je als je enthousiast zit te bazelen over je hobby.
Zal morgen even foto's posten (heb nu niet meer zo'n zin om de camera leeg te trekken enzo).
Zijn voor op een taart .
Haha, jij gaat op je werk ook opdrachten scoren . Leuk! Foto?
pi_70078050
Ben benieuwd naar je taart dan!

Ja, wie weet, maar er werken voornamelijk mannen en ik ben niet zo goed in mannentaarten
Foto zal ik morgen ff uploaden.
I found myself alone,
pi_70083937
Ik ga zo eens mijn bestelling zelf maar ophalen in RIdderkerk...

Bestel ik braaf nog aan het begin van de maand zodat ik niet hoef te stressen voor mijn eerste bruidstaart van dit trouwseizoen gaat het alsnog een beetje fout.
Dus dan maar zelf naar Ridderkerk het pakket ophalen ipv stressend zitten wachten op de bezorger, maar leuk vind ik het niet. Of stoekem toch wel want dan kan ik nog even neuzen naar leuke spulletjes hihi.

Vanavond maar weer aan de bak, vullen, bekleden en decoreren van de taarten van mijn morgen jarige lief. Morgen het hele verhaal nog een keer voor de bruidstaart en vrijdag nog een keer voor een stapeltaart voor zaterdag.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:17:03 #60
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70084246
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:09 schreef Wampi het volgende:
Lips, spannend!!! Het gaat vast lukken, en je meer opdrachten opleveren! Heb je nou de kapsels ingevroren en haal je ze er morgen weer uit? Blijven ze daar lekkerder van? Succes met afmaken morgen in elk geval!
Kapsels zijn eerder al gebakken en ingevroren ja, ik vind dat je daar niks van proeft. Doe het eigenlijk altijjd zo
Miauw
pi_70084759
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:17 schreef Lips het volgende:
Kapsels zijn eerder al gebakken en ingevroren ja, ik vind dat je daar niks van proeft. Doe het eigenlijk altijjd zo
Ik vind ingevroren kapsels zelfs lekkerder, ze zijn ietsje minder droog
pi_70086537
Dat fondant; ik vind het echt rotspul om mee te werken Alles blijft plakken aan de deegrollen en als ik vormpjes maak, blijft alles plakken aan de onderkant. Moet ik het een tijdje laten staan ofzo?
pi_70086721
Nee, de roller en je ondergrond insmeren met vet. ik doe dat met bakspray, maar ga straks crisco kopen (denk dat dat langer blijft zitten dan bakspray). Invetten is echt de truc!!
pi_70090070
Ah oké! Thanks. Gaat ik dat eens proberen
pi_70091317
Crisco werkt echt prima! Ik heb het gewoon gehaald bij de Jumbo, dus je hoeft het niet persé via internet te kopen.
pi_70095847
mijn bestelling is binnen, hoera! en ik ben lemon curd aan het maken. die maak ik af, dan móet ik een sollicitatie versturen, en dan mag ik van mezelf nog even naar de taartwinkel...

en ik wil foto's van jullie taarten zien!! LeNeHe en Lips!
pi_70098050
Ladies, misschien kunnen jullie me helpen ik wilde morgen deze gaan maken.. Alleen voor de ganache heb je volgens hen nodig:
quote:
1 Sweet Tart Dough (adapted from Fanny Farmer-recipe below)
8 oz good dark chocolate
8 oz Heavy Cream
2 baskets fresh strawberries, rinsed, stem end cut flat
Wat bedoelen ze met Heavy Cream, gewoon slagroom?

En die eenheid, oz, dat is volgens wikipedia 0,0284131 liter..
Maar hoe kan ik daar het best mee omgaan?
pi_70098074
8 oz is dus eigenlijk zo'n 250 ml?
pi_70098507
Volgens mijn maatbeker wel Breathtaking . 1 oz = 30 ml, dan is 8 oz 240 ml. En ik denk idd dat heavy cream slagroom is, ik maakte ooit witte chocolade ganache, ook met slagroom . Succes, en wel een foto posten hè!
pi_70098669
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:39 schreef Wampi het volgende:
Volgens mijn maatbeker wel Breathtaking . 1 oz = 30 ml, dan is 8 oz 240 ml. En ik denk idd dat heavy cream slagroom is, ik maakte ooit witte chocolade ganache, ook met slagroom . Succes, en wel een foto posten hè!
Okay! Dankjewel en die slagroom hoef je niet op te kloppen toch, alleen maar verwarmen en de chocolade er doorheen smelten?
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:48:09 #71
148689 Muis006
pi_70098801
Heavy duidt op het percentage vet dus het is niet hetzelfde als slagroom, want daar zit minder vet in. Ik weet alleen niet of er hier in NL een vergelijkbaar product is voor heavy cream.
pi_70098902
Heavy cream is niet helemaal hetzelfde als slagroom, maar je kunt het wel gewoon als vervanger gebruiken Succes, en post je een foto van het resultaat?
pi_70098956
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:44 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Okay! Dankjewel en die slagroom hoef je niet op te kloppen toch, alleen maar verwarmen en de chocolade er doorheen smelten?
alleen verwarmen
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:48 schreef Muis006 het volgende:
Heavy duidt op het percentage vet dus het is niet hetzelfde als slagroom, want daar zit minder vet in. Ik weet alleen niet of er hier in NL een vergelijkbaar product is voor heavy cream.
ah, weer wat geleerd . maar slagroom is hier volgens mij een goede vervanger (mijn ganache was heerlijk in elk geval )
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:58:29 #74
148689 Muis006
pi_70099233
Ach, kan je zeggen dat je een slanke taart hebt gemaakt, want je hebt whipping cream ipv heavy gebruikt
pi_70099378
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heavy cream is niet helemaal hetzelfde als slagroom, maar je kunt het wel gewoon als vervanger gebruiken Succes, en post je een foto van het resultaat?
Ah gelukkig maar! Dankjewel, en zal ik doen!
pi_70104825
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:13 schreef Taartje het volgende:
Crisco werkt echt prima! Ik heb het gewoon gehaald bij de Jumbo, dus je hoeft het niet persé via internet te kopen.
Waar staat dat ergens in de winkel? Kwam net toevallig langs Jumbo, maar het stond niet op de plaatsen waar ik dacht dat het zou staan (bakspullen, buitenlandse spullen, boter/ bak& braad )..
pi_70104893
Ik ben Taartje dan wel niet, maar bij mijn Jumbo staat het wel bij de buitenlandse spullen!
pi_70105019
dus 'gewoon' bij de curry's, blikjes raar drinken en dat soort spul? dan nog maar eens beter kijken en wat vakkenvullers opzij duwen . dank je
pi_70105070
Bij de bakmixen van Duncan Hines, en de frostings en zo. De Amerikaanse meter, zeg maar.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:53:14 #80
148689 Muis006
pi_70105343
Ik moet een keer naar jumbo.
pi_70105419
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij de bakmixen van Duncan Hines, en de frostings en zo. De Amerikaanse meter, zeg maar.
Bij mijn Jumbo staat het meer bij de exotische spullen, de gekke gekleurde drankjes en dergelijke.
pi_70106087
De Amerikaanse meter zit toch in de exotische spullenstelling?
pi_70106129
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Amerikaanse meter zit toch in de exotische spullenstelling?
Nee hier zit daar nog wat anders tussen. De pasta geloof ik.
pi_70106194
bij mijn jumbo (ik ben er nu 2 keer geweest ) zit de pasta tegenover de exootjes. maar: in elk geval bij de amerikaanse of de exotische spullen kijken dus.
nog een vraag: lemon curd, hoe dik moet dat zijn? die van mij is jammig geworden, niet echt dik vind ik..
pi_70106221
Oh, hier zit de pasta in een heel ander gangpad. . Maar hoe dan ook, de Jumbo heeft Crisco. .
pi_70106686
Werkt het bij de Jumbo niet zo dat je erom kan vragen, en dat ze dat product dan voortaan in het assortiment nemen als ze het nog niet hebben? Want dan kan het dus wel zijn dat ze het misschien nog niet hebben, maar wel kunnen krijgen
pi_70106876
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:17 schreef Wampi het volgende:
bij mijn jumbo (ik ben er nu 2 keer geweest ) zit de pasta tegenover de exootjes. maar: in elk geval bij de amerikaanse of de exotische spullen kijken dus.
nog een vraag: lemon curd, hoe dik moet dat zijn? die van mij is jammig geworden, niet echt dik vind ik..
Is het al afgekoeld? Anders wordt het misschien nog dikker?

Tja, echt heel dik is het meestal niet, maar wel steviger dan jam. Het blijft wel aan je mes plakken, maar het is heel zacht. Meer zoals zachte roomboter, als ik het dan ergens mee moet vergelijken.
pi_70107443
't is al afgekoeld.. ik had ruim een kwartier geroerd, toen was ik er klaar mee.. als ik er nu de achterkant van een lepeptje in steek blijft er een flinke klodder aanhangen, het lijkt toch wel goed, alleen de kleur is gek, meer abrikozenachtig dan citroenachtig, zal wel door het eigeel komen..
pi_70107526
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef Wampi het volgende:
't is al afgekoeld.. ik had ruim een kwartier geroerd, toen was ik er klaar mee.. als ik er nu de achterkant van een lepeptje in steek blijft er een flinke klodder aanhangen, het lijkt toch wel goed, alleen de kleur is gek, meer abrikozenachtig dan citroenachtig, zal wel door het eigeel komen..
Kleur is wel vaker wat donkerder geel, echt superfris geel is volgens mij niet erg natuurlijk. Idd, wat je al zegt, ei. Ei is niet felgeel.
pi_70107575
het smaakt in elk geval héérlijk, ben heel benieuwd hoe het in een taart smaakt! bedankt voor je antwoorden in elk geval!
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:12:15 #91
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_70108252
oke ik ben over ik wil het een keer gaan proberen... wat raden jullie aan om er voor aan te schaffen in den beginne? als ik overal kijk zijn er talloze dingen om mee te beginnen...
Riemen
fiets kopen
pi_70110028
hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wil en wat je hebt. wat ik zou aanschaffen: biscuitmix, wit fondant, een paar kleurstofjes en een smoother. misschien een taartzaag, maar dat kan ook met een mes. heb je een bakvorm/ springvorm, die kan je ophogen met bakpapier. ik gebruikte voor mijn eerste taartje een rond ovenschaaltje van ikea van 13 cm doorsnede. je kan ook direct een bakpan kopen natuurlijk, kost rond 12 euro. misschien wat uitsteekvormpjes, voor 3 euro heb je bij blokker, een setje met een ster, maan, hartje, bloem, en nog wat kerstdingen, of bij ikea anders, zoek op drommar. goed, om deze overzichtelijke post even op een rijtje te zetten:

bakvorm (indien nodig.. 20 cm rond = 12 euro)
biscuitmix (1 kg = 3,95)
fondant (1 kg ofzo, kan je 1 taart mee doen en hou je nog veel over voor een klein taartje = 6,25)
paar kleurstofjes (set v 4 = 6,95)
smoother (6 euro)
(prijzen van deleukstetaartenshop, maar zijn overal wel gelijk)
bij ikea taartdecoratieset (spuitzak, taartzaag, smeerding oid voor 5 euro)
da's bijna 40 euro als ik het goed uitreken..

en eventueel zou je nog kunnen kiezen voor
PME cutting wheels (6 euro, voor plaatjes te puzzelen heel handig, snijdt itt schilmesje zonder rafelige randjes)
uitstekers (blokker 10 voor 3 euro, ikea 13 voor 6 euro)
hema heeft uitsteekletters, geen idee van de prijs.

en dan afsmeren: boter en poedersuiker, voor vulling bijvoorbeeld aangevette slagroom (= met beetje mascarpone) en frambozenjam. hoef je geen botercrememix te kopen, scheelt weer

ik weet zeker dat hier nog goede aanvullingen/ verbeteringen opkomen. en leuk dat je t gaat proberen. pas op, voor je het weet ben je verslaafd!!
pi_70110210
Volgens mij ben je een heel end zo, Wampi, voor een eerste keer. Het gemakkelijkste is om te beginnen met een bolvorm denk ik. Daarbij is het bekleden niet moeilijk.
pi_70110469
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het gemakkelijkste is om te beginnen met een bolvorm denk ik. Daarbij is het bekleden niet moeilijk.
O ja, en die is ook maar 5 euro voor een schaal van 20 centimeter. Mocht je het toch allemaal niet leuk vinden heb je een mooie slabak erbij (die van mij wisselt af tussen die functies )
pi_70115325
Oh man, dat leuke winkeltje bij mij in de buurt (nou ja, een uur met trein en bus) zoekt verkoopsters. .
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:42:55 #96
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70121754
Pff, wat een gedoe zo'n bestelling...
Gisteren tot half 12 bezig geweest (ik dacht dat het pas half 11 was) en toen moest ik nog alles opruimen. Vanmorgen de taarten verpakt, strikje erom en de auto in. Met ingehouden adem vervolgens naar m'n werk gereden...
Ik geloof niet dat dit goed is voor mijn (toch al hoge) bloeddruk

Maar, de taart is af, ik ben tevreden en (nog belangrijker) mijn collega die de taart heeft besteld is ook tevreden!!!
Foto's komen later, was vergeten foto's te maken en toen had ik 'm al ingepakt :S Heb dus wel foto's van ingepakte taart maar die staan nog op m'n camera. Collega zorgt voor foto's als ie weer uit het folie is

Moe, voldaan, tevreden en hoofdpijn
Miauw
pi_70122558
Lips Ben heel benieuwd!!!
pi_70123106
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:52 schreef Wampi het volgende:
hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wil en wat je hebt. wat ik zou aanschaffen: biscuitmix, wit fondant, een paar kleurstofjes en een smoother. misschien een taartzaag, maar dat kan ook met een mes. heb je een bakvorm/ springvorm, die kan je ophogen met bakpapier. ik gebruikte voor mijn eerste taartje een rond ovenschaaltje van ikea van 13 cm doorsnede. je kan ook direct een bakpan kopen natuurlijk, kost rond 12 euro. misschien wat uitsteekvormpjes, voor 3 euro heb je bij blokker, een setje met een ster, maan, hartje, bloem, en nog wat kerstdingen, of bij ikea anders, zoek op drommar. goed, om deze overzichtelijke post even op een rijtje te zetten:

bakvorm (indien nodig.. 20 cm rond = 12 euro)
biscuitmix (1 kg = 3,95)
fondant (1 kg ofzo, kan je 1 taart mee doen en hou je nog veel over voor een klein taartje = 6,25)
paar kleurstofjes (set v 4 = 6,95)
smoother (6 euro)
(prijzen van deleukstetaartenshop, maar zijn overal wel gelijk)
bij ikea taartdecoratieset (spuitzak, taartzaag, smeerding oid voor 5 euro)
da's bijna 40 euro als ik het goed uitreken..

en eventueel zou je nog kunnen kiezen voor
PME cutting wheels (6 euro, voor plaatjes te puzzelen heel handig, snijdt itt schilmesje zonder rafelige randjes)
uitstekers (blokker 10 voor 3 euro, ikea 13 voor 6 euro)
hema heeft uitsteekletters, geen idee van de prijs.

en dan afsmeren: boter en poedersuiker, voor vulling bijvoorbeeld aangevette slagroom (= met beetje mascarpone) en frambozenjam. hoef je geen botercrememix te kopen, scheelt weer

ik weet zeker dat hier nog goede aanvullingen/ verbeteringen opkomen. en leuk dat je t gaat proberen. pas op, voor je het weet ben je verslaafd!!
Offfff voor je eerste taart koop je een kant en klare taartbodem, 6/7 ons marsepein en iets om 'm mee te vullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 10:39:30 ]
pi_70123138
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:38 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Offfff voor je eerste taart koop je een kant en klare taartbodem, 6/7 ons marsepein en iets om 't mee te vullen.
dat kan ook, maar die kant en klare zijn niet zo lekker als zelfgebakken, en zelf bakken is leuker!!
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:55:23 #100
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_70129872
Je kunt ook gewoon zelf een kapsel maken natuurlijk. De ingrediënten zijn hartstikke goedkoop en het is heel makkelijk
Ik heb nog nooit biscuitmix gebruikt.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:05:58 #101
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_70135382
Ik liep vorige week in een hobbywinkel met best wat kookspullen. Waaronder een leuke standaard voor cupcakjes. Dat ga ik voor mijn verjaardag maken! Is weer eens wat anders.
Even(?)deze topics doorlezen om ideeën op te doen.
Maar jullie zijn al bij deel 10!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_70171844
Ik ga voor vaderdag weer eens een taartje maken. Dan gebruik ik verse perziken als vulling, want die heb ik nog liggen. Moet ik nog ergens op letten omdat het vrij nat fruit is?
pi_70174623
4 taarten gehad (waaronder een bruidstaart) en nog 1 (stapel-)taart te gaan.
Vannacht om 2.05 het mandje in gedoken en om 8 uur ging de wekker weer. Ik hoop het vandaag iets rustiger aan te doen hihi

Maar wat blijf ik dit leuk vinden om te doen hihi.
pi_70176343
Lips en Vlits wat een bezige bijen zijn jullie

Ik zou nog een fotootje plaatsen van het taartje van afgelopen week, maar ik kan even geen foto's van mijn camera halen dus die houden jullie te goed.
Maandag mag ik weer een taartje maken
I found myself alone,
pi_70178179
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ga voor vaderdag weer eens een taartje maken. Dan gebruik ik verse perziken als vulling, want die heb ik nog liggen. Moet ik nog ergens op letten omdat het vrij nat fruit is?
Een stevig 'dijkje' van botercreme maken?

Iets anders over vulling:
Ik lees wel eens over dat je Saroma pudding kan gebruiken als vulling, maar maak je dan die pudding volgens de beschrijving op het pakje of strooi je dat spul door de botercreme ofzo?
I found myself alone,
pi_70183825
Hahaha mijn taart was mislukt joh ik ging MMF maken, het werd echt kei- en KEIhard! Niet te eten en de taart zelf wilde ook al niet echt lukken.

Maar het geeft allemaal niet want ik wilde wat afleiding in de tijd dat ik moest wachten op het belletje van m'n examenuitslag. En ik ben geslaagd
pi_70189582
Ik lees hier al een tijdje mee en ik nu heb ik besloten zelf ook wat te gaan klussen

Ik heb bij Betsie's Kookwinkel in Utrecht een spuitzak gekocht en ik wil beginnen met het versieren van cupcakes met botercreme

Ze hebben daar trouwens ook alles wat je nodig hebt, fondant in verschillende kleuren en kleurstofjes en vormpjes en zelfs halve barbiepoppen
pi_70189674
Betsies is leuk ja! De fondant is daar alleen wel heel duur, in m'n herinnering!

En wel foto's posten hè!

Ik ga voor vaderdag een chocoladewhiskytaart bakken, en voor m'n kleine neefje dan wat cupcakejes versieren denk ik.
pi_70191032
Proficiat Breathtaking!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:21:03 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70191387
Gefeliciteerd Breathtaking! Jammer dat je MMF mislukt is...
Ik had gisteren ook een misbaksel. Ik had een nieuwe vorm, een zeshoekige PME bakvorm van 20 cm doorsnede. En ik had eigenlijk veel teveel biscuitdeeg gemaakt voor in de vorm. maar ja, zonde om een gedeelte weg te gooien dus ik doe het er allemaal in (ja, hij zat ruim 3/4 vol), en toen ik het eruit haalde na 30 minuten was het onder het mooi gebruinde dekje helemaal ongaar, nog niet eens 1/3 van mijn kapsel was goed gaar. Ik heb de hele boel weggegooid, en mijn eieren waren op dus ik kon geen nieuwe poging doen. Echt balen!
pi_70192126
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Poezebeest het volgende:
Proficiat Breathtaking!
Dankjewel !
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Gefeliciteerd Breathtaking! Jammer dat je MMF mislukt is...
Ik had gisteren ook een misbaksel. Ik had een nieuwe vorm, een zeshoekige PME bakvorm van 20 cm doorsnede. En ik had eigenlijk veel teveel biscuitdeeg gemaakt voor in de vorm. maar ja, zonde om een gedeelte weg te gooien dus ik doe het er allemaal in (ja, hij zat ruim 3/4 vol), en toen ik het eruit haalde na 30 minuten was het onder het mooi gebruinde dekje helemaal ongaar, nog niet eens 1/3 van mijn kapsel was goed gaar. Ik heb de hele boel weggegooid, en mijn eieren waren op dus ik kon geen nieuwe poging doen. Echt balen!
Thanks! En ai dat is balen ja ! Iemand trouwens enig idee hoe het kwam dat mn MMF zo ontzettend hard werd? Ik had de marshmallows verhit, poedersuiker bijgevoegd telkens, goed blijven kneden.. Maar het mocht niet baten.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:32:55 #112
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70200803
Ik heb helaas nog geen foto's van de 'klant' gekregen met de taart uit de verpakking (die foto's was ik zelf vergeten te maken) maar hierbij de foto's van de taart net voordag ik 'm meenam:

Taart is gevuld met 3 lagen, onderste botercreme, middelste speculoos en bovenste aardbeienjam.

En het meptaartje (gevuld met 2 lagen aardbeienjam):

Inmiddels wel m'n collegatje gesproken en ze vertelde dat de reacties erg goed waren! Het mannetje heeft goed naar het taartje gemept en de rest was super enthousiast over de taart. Zij zegt zeker te weten dat er meer mensen zo'n taart willen voor de verjaardag van hun kind!
Miauw
  zaterdag 20 juni 2009 @ 20:22:07 #113
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70204296
Leuke taartjes Lips!
En spuug! Jij bent echt kampioen strak bekleden zeg
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70204702
Mooie taartjes heb je weer gemaakt Lips!

Ik heb net twee kapsels gebakken met m'n nieuwe PME bakpan, wat een geweldig ding! Kapsels zien er beter uit dan ze ooit hebben gedaan. En ze liggen nu in de vriezer te wachten op mijn zomervakantie
pi_70207420
Mooi Lips!

Mijn vaderdagtaartje wilde niet zo heel erg meewerken. Och ja, hij is wel vrolijk.
pi_70219434
Lips, leuk geworden zeg! prinseszondererwt, die van jou ook!!

Ik heb er weer twee gemaakt. Was niet zo in de stemming, geen geduld, maar ze zijn toch best heel leuk geworden. De ontvangers waren er erg blij mee in elk geval .

Taartje voor oma, gevuld met aangevette slagroom en lemon curd

Taartje voor vriendin, oud-hollandsch thema omdat we in Giethoorn hadden gezeilpunterd. Met dezelfde vulling
  zondag 21 juni 2009 @ 15:10:46 #117
94046 PM-girl
pi_70222276
O die is leuk Wampi, die hollandse taart!
*
  zondag 21 juni 2009 @ 16:59:15 #118
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70225324
Mjam wat een leuke lekkere taartjes komen er weer voorbij! Mooi die kleuren roosjes van de omataart. En die tegeltjestaart is ook leuk gelukt Wampi. En een vrolijk vaderdagtaartje hoor prinseszondererwt. Ik heb nog nooit een boltaartje gemaakt, ik vind dat wel een heel mooie vorm. Is er dan geen omkiepgevaar in de oven? Of hoe ziet zo'n bakvorm er dan uit? Lips, ik vind dat erg prachtig gedaan, met die opengemaakte stervorm. Leuk hoor.
Taartjesfee bedankt voor het compliment. Ik heb gisteravond/vanmorgen weer een taartje gemaakt. De kinderen stemden voor een blauwe dit keer. Deze keer was het bekleden niet helemaal superstrak, ik heb een beetje gesmokkeld door er een rolletje groen om te draperen, zodat het toch netjes leek :

zondag 21 juni 2009 @ 18:16:01 #119
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70227380
Mooie taarten weer allemaal! Spuug, hij is weer erg strak hoor! Mooi die eenvoud met die bloemetjes!

Dat rupsje op jou taart Prinses

Vind die oud-Hollandse super! Roosjes van die andere zijn mooi gelukt! Zo mooi heb ik mijn roosjes nog niet gehad

Bolletje maak ik met de blanda schaal van de Ikea, heeft een afgevlakte onderkant waardoor ie blijft staan. Bolletje is leuk om te maken!
Miauw
pi_70227835
Leuk Spuug! De blanda van Ikea is omvalproof, ik heb alleen een rooster in m'n oven, en zelfs daar staat ie prima op!
pi_70230079
Mooi weer spuug en wampi!
Ik kom er nu wel achter dat ik eigenlijk niet zo van biscuitkapsels hou. Ben meer van de appeltaart enzo. Eigenlijk.
pi_70230165
Gefeliciteerd Breathtaking! Lips wat een mooi taartje is het geworden!
En Wampi leuk! Spuuglokje weer een superstrakke taart! En Prinses leuk vorlijk taartje!
Er is weer heel wat af gebakken
I found myself alone,
pi_70230483
Deze bruidstaart is voor vrienden van vroeger. Ze wilde graag hetzelfde glanzende groen als van de kaart. En met de proeverij waren ze helemaal verliefd geworden op de bloesem op een van de taartjes. Alle lagen zijn gevuld met Aardbeien Droom; Aardbeienyoghurtmousse met wittechocolade room.

Het bruidspaar en de gasten waar helemaal happy met de taart en het was helemaal zoals zij wilde. Daar doe je het toch voor hihi .

Voor de dag na de bruidstaart een opdracht met de wensen; groen, rood, roze en graag bloemen en een beetje in de stijl van Oilily. En ook gevuld met Aardbeien Droom.

zondag 21 juni 2009 @ 21:02:44 #124
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70232576
Wow! Mooi Vlitsie!!
Miauw
  zondag 21 juni 2009 @ 21:03:12 #125
94046 PM-girl
pi_70232587
Wauw Vlitsie, erg mooi en erg verschillend! Knap zeg! Ik vind het heel stijlvol!
*
  zondag 21 juni 2009 @ 21:08:09 #126
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70232802
Schitterend Vlitsie!! Beide taarten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Spuuglokje op 22-06-2009 09:01:15 ]
pi_70233877
Moooi Vlitsie, allebei!
I found myself alone,
pi_70235503
Supermooi Vlitsie, dat Aardbeien Droom klinkt ook heel erg lekker!
pi_70243340
Ik snap nooit hoe je die taarten zo mooi glad krijgt, dus ik heb even geyoutubed en ik vond deze:

Doen jullie het ook zo? Het ziet er zo makkelijk uit
  maandag 22 juni 2009 @ 09:09:54 #130
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70243725
Ja zo ongeveer, Inu, alleen een stuk langzamer en onhandiger.
pi_70265386
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja zo ongeveer, Inu, alleen een stuk langzamer en onhandiger.
Wat zij zegt
Ik heb toch altijd zo'n ruzie met fondant

Hier de nog beloofde foto's van het minitaartje. Collega's waren erg enthousiast.
Zijkant:

Bovenkant:

[ Bericht 15% gewijzigd door LeNeHe op 23-06-2009 19:27:52 ]
I found myself alone,
pi_70330526
Mooi in zijn eenvoud LeNeHe!

Wampi, ik zag dat je in OUD het geboortekaartje had gepost: mooi! Ben nu ook heel erg benieuwd naar de bijbehorende taart

Ik heb besloten deze zomer een cursus basistaart te gaan volgen. Gewoon, voor de leuk. En ook omdat ik nu een hoop dingen maar op de gok doe, en het me een fijn gevoel lijkt als ik dadelijk echt weet waar ik mee bezig ben
pi_70331389
Leuk Taartje! Ik ben ook van plan ooit een cursus te volgen en dan te beginnen bij de basis.

Even een vraagje; moet een taart maken en ga hem vullen met aangevette slagroom en aardbeien. Nu las ik dat je de taart dan beter niet helemaal kan afsmeren met de slagroom, maar met botercreme.
Nu is mijn vraag; is dat een combi? Slagroom en botercreme? Of zou je daar niet veel van proeven?
I found myself alone,
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 18:56:13 #134
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70333265
Ik heb een taart in de vriezer staan en heb 'm zaterdag nodig. Wanneer zal ik 'm eruit halen?
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:23:35 #135
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70336193
Een taart of een kapsel?
Miauw
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 20:24:24 #136
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70336215
Hele taart, dus al helemaal af.

Gaat dus puur om hoe lang het ding ongeveer nodig heeft te ontdooien.
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:59:25 #137
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70342615
Hmm, weet ik niet precies maar ik denk 5 uur ofzo
Miauw
pi_70342742
kun je een taart van biscuitdeeg, slagroomvulling, en marsepein als buitenlaag dan invriezen? Wordt dat niet soppig bij het ontdooien?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 23:17:43 #139
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70343220
Volgens de taartwinkel mevrouw kan het. Ik zal zaterdag wel zien of het echt zo was, maar slagroomtaart enzo kun je tenslotte ook ingevroren kopen.
pi_70343428
Kan heel goed hoor, wij hadden ook een deel van onze bruidstaart ingevroren en daarna was ie nog steeds erg lekker! Weet alleen niet meer hoe lang het ontdooien duurde, dus daar heb je verder nix aan...
pi_70344079
dat klinkt heel handig, en alsof we een grotere vriezer nodig gaan hebben.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:12:38 #142
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70348910
LeNeHe wat mooi zo helemaal in het wit!

Ik heb me gisteren opgegeven voor een workshop Barbietaart maken! Moet alleen wel wachten tot 25 augustus, want dan is het pas. Maar ik kan me er al wel op verheugen!
pi_70372178
Sterre is nog lang niet jarig ook dus je kunt het daarna nog heel veel oefenen Leuk Spuuglokje!
pi_70376103
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:12 schreef Spuuglokje het volgende:
LeNeHe wat mooi zo helemaal in het wit!

Ik heb me gisteren opgegeven voor een workshop Barbietaart maken! Moet alleen wel wachten tot 25 augustus, want dan is het pas. Maar ik kan me er al wel op verheugen!
Is dat dezelfde lokatie als waar je die superstrakke taarten hebt leren maken? Ben wel benieuwd waar je dat hebt geleerd
pi_70389078
LeNeHe, wat een lief taartje! Erg leuk . Die bloemen, hoe heb je die zo gekregen, uitstekers en dan met zo'n ball tool oid bewerken?

Ik ga vandaag/ morgen een stapeltaartje maken . Spannend!!
pi_70418341
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:04 schreef Wampi het volgende:
LeNeHe, wat een lief taartje! Erg leuk . Die bloemen, hoe heb je die zo gekregen, uitstekers en dan met zo'n ball tool oid bewerken?

Ik ga vandaag/ morgen een stapeltaartje maken . Spannend!!
Ja Wampi, precies zoals jij zegt, heel simpel maar 't geeft een leuk effect.
Succes met je taartje!

En Spuuglokje, ben ook wel benieuwd naar die workshop Barbie maken waar je die gaat volgen.
I found myself alone,
pi_70445595
Het is geen stapeltaart geworden (dat zou net iets teveel zijn voor 6/7 volwassenen), en ik dacht even snel wat restjes gekleurd fondant op te maken door m'n taart met sterretjes te beplakken. Dat was nog best een hele klus! En het weer hielp ook niet mee, lekker plakkerig fondant enzo. Maar: toch best een leuk taartje geworden!

zondag 28 juni 2009 @ 14:31:39 #148
94046 PM-girl
pi_70446931
Leuk hoor, met die sterren! Ik wilde pas ook een stapeltaart maken, maar vanwege het geringe aantal eters toch maar niet gedaan.
*
pi_70447573
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:31 schreef PM-girl het volgende:
Leuk hoor, met die sterren! Ik wilde pas ook een stapeltaart maken, maar vanwege het geringe aantal eters toch maar niet gedaan.
nee, het is aanlokkelijk om het een keer te proberen, maar ook zonde als er taart overblijft, of van de moeite uberhaupt als er niet zoveel mensen van zullen eten.. wachten op het juiste moment dus nog
pi_70448017
weet iemand hoe je marsfondant maakt ? is dat een mix van 50 % marspein en 50% fondant?

Liggen de verhoudingen anders? En hoe mix je het spul?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_70448141
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:18 schreef _aurum_ het volgende:
weet iemand hoe je marsfondant maakt ?
Bedoel je niet marsefond?

Ik doe dat gewoon inderdaad half om half maar er is geen vaste regel voor....
pi_70456471
Ik heb deze week nog een taartje geknutseld, maar het was wel echt ellende met dit weer. De fondant scheurde heel snel en rekte enorm uit toen ik de lap over de taart wilde doen. Ook plakte zowel de fondant als de marsepein enorm. Maakte het minder leuk om te doen...
pi_70456796
Ik heb woensdag een workshop, ik hoop dat er airco is. . Voor 7 juli mag ik een stapeltaart maken, ik organiseer een feestje voor m'n vriendin die 3,5 maand door Canada en Amerika heeft gereisd.
pi_70457186
Poezebeest fotooo!!
DaD, leuk, workshop! Wat voor was het ook alweer?
pi_70457901
Een basisworkshop bij Zoet in Bergum: www.zoetmettaart.nl

Ik ben laatst in haar winkeltje geweest, waar de workshops ook worden gegeven, echt zo'n schattig zaakje!
pi_70459856
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:06 schreef Wampi het volgende:
Poezebeest fotooo!!
DaD, leuk, workshop! Wat voor was het ook alweer?
Heb ik niet gemaakt, accu van de camera was leeg...
pi_70459858
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een basisworkshop bij Zoet in Bergum: www.zoetmettaart.nl

Ik ben laatst in haar winkeltje geweest, waar de workshops ook worden gegeven, echt zo'n schattig zaakje!
maar jij kan de basis toch al? of doe je het voor de tips en trucs? ik ga, als ik volgend weekend in londen heb gewinkeld, eens kijken of ik geld over heb ook voor een workshop, hier bij de taartwinkel
pi_70461855
Oh, mijn taarten kunnen nog een heel stuk strakker hoor! En ze gaat me uitleggen wat ik op moet letten bij het stapelen.
pi_70481189
Pff, ik heb gisteren een taartje gemaakt, maar het weer werkte niet echt mee zeg. Wat een hitte! Hij staat sinds gisteravond in de koelkast, maar merkte net dat de marsepein een beetje klef is. Ook het biscuit is aan de onderkant een beetje nattig. Dit (vooral het laatste) kan toch geen kwaad?

Hoop dat m'n taartje de fietstocht naar de ontvangster vanavond een beetje fatsoenlijk overleeft...

maandag 29 juni 2009 @ 15:51:14 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70481573
Hoi Taartje,

je kan 'm 't beste niet in de koelkast doen, marsepein gaat inderdaad zweten. Ergens in een kelder ofzo is beter, eventueel op koelelementen. Weet alleen natuurlijk niet wat voor vulling je hebt

Mooi hoog taartje is het!
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 16:13:40 #161
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70482368
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:22 schreef poemojn het volgende:
Sterre is nog lang niet jarig ook dus je kunt het daarna nog heel veel oefenen Leuk Spuuglokje!
Sterre wil helemaal geen Barbietaart (die is niet van de meisjesdingen), maar ik wel! Dus als ik jarig ben ga ik in ieder geval zo'n Barbietaart maken.

Ik zag weer een hele mooie taart van Wampi voorbij komen (kijk, zo'n taart zou nou toepasselijk zijn voor Sterre ) en Taartje met een mooi hoog rood taartje!

Morgen ga ik naar de Makro, want daar hebben ze prachtige Curver taartdozen met koelelementen in de aanbieding. Met zo'n handig handvat bovenop, in rond en rechthoekig. Die ga ik dus echt wel even scoren! En wie weet ga ik ook eindelijk een keukenmachine kopen, want er is een hele mooie van Kitchen Aid in de aanbieding. Alleen... waar láát ik dat ding! Ik heb geen ruimte in mijn kasten meer over.
pi_70482824
Ik vind je taart toch mooi, Taartje! Ik hoop dat 'ie 't volhoudt, tot vanavond.

En Spuuglokje, voor een KitchenAid heb je geen kastruimte nodig. Die verdient een ereplaats op het aanrecht!
  maandag 29 juni 2009 @ 16:30:32 #163
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70482954
Ja eigenlijk wel he, DevilsAndDust! Maar weet je, mijn man kookt altijd en hij moet dus vooral tegen dat ding aankijken. Dus... hij gaat morgen mee naar de Makro en als hij het óók een mooi ding vindt gaat ie in het winkelkarretje!
  maandag 29 juni 2009 @ 16:41:58 #164
112545 Muck
pi_70483388
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:13 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]
Morgen ga ik naar de Makro, want daar hebben ze prachtige Curver taartdozen met koelelementen in de aanbieding. Met zo'n handig handvat bovenop, in rond en rechthoekig. Die ga ik dus echt wel even scoren! En wie weet ga ik ook eindelijk een keukenmachine kopen, want er is een hele mooie van Kitchen Aid in de aanbieding. Alleen... waar láát ik dat ding! Ik heb geen ruimte in mijn kasten meer over.
ik zat ook al verlekkerd naar het krantje te kijken
pi_70485426
Ik had de taart voornamelijk in de koelkast gezet, omdat het zo'n beetje de enige koele plek hier in huis is. Gelukkig staat de schuur nu in de schaduw, dus heb hem daar maar even neergezet. Hoeft hij straks in ieder geval niet vanuit de koude koelkast de hitte in, misschien dat het wat scheelt.

Ben zo blij dat het een mooi hoog taartje is geworden, dat wilde steeds niet zo lukken. Nu de PME bakpan gebruikt en de temperatuur in de oven steeds een stukje opgevoerd, dat werkte als een trein!

Sppuglokje, ik hoop dat je je man kan overtuigen! Ik heb gemerkt dat een staande mixer toch echt wel een must is voor biscuit (en vooral heel erg handig natuurlijk ), en als je er dan toch één koopt, dan maar beter meteen zo'n gave. Toch?
  maandag 29 juni 2009 @ 18:00:32 #166
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70486019
Staat ook nog op mijn verlanglijstje, een mixer. Heb niet zo'n goede handen, dus 10 min. mixen vraagt nogal veel, daarna dan nog fondant kleuren en een taart maken is een behoorlijke aanslag. Als ik er al 10 min mixeren vanaf zou kunnen halen zou dat mooi zijn!
Maar voorlopig heb ik nog niet genoeg opdrachten om een mixer van mezelf te mogen kopen
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 18:08:57 #167
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70486249
Wat heb je met je handen, als ik dat vragen mag Lips?

Ik heb dus een handmixer, en als ik biscuitdeeg gemixt heb, gloeien die staafjes helemaal dat is toch een goed argument om een keukenmachine te kopen he?
  maandag 29 juni 2009 @ 18:09:50 #168
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70486281
Dat was het voor mij wel Spuugje! Dat, en 2 kapotte handen
Ik ben dolgelukkig met m`n Kennie
pi_70486321
Ik had vaak na het biscuit mixen dat m'n handen nog een uur natrilden. . Kennie. .
  maandag 29 juni 2009 @ 18:31:05 #170
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70486966
quote:
Op maandag 29 juni 2009 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat heb je met je handen, als ik dat vragen mag Lips?
Ik mag morgen eindelijk naar een arts, dus dan is het pas zeker. Maar waarschijnlijk heb ik EDS, een bindweefselaandoening. Mijn moeder heeft het ook, daarom het vermoeden.
Mijn vingers doen vaak zeer en voelen regelmatig overbelast terwijl ik er niks mee doe.
Miauw
pi_70487116
Ik heb een tijdje terug een staande mixer gekocht bij de Kruidvat, voor maar 25 euro. Geen bekend merk, geen schoonheid, maar wel een prima mixer voor een fijne prijs. Scheelt een hoopwerk en fantoompijn Ook fijn dat je in die tien minuten alvast wat dingen kan pakken, voorbereiden etc.

Kan ik in de tussentijd blijven dromen van een eigen, knalrode Kitchen Aid...
  maandag 29 juni 2009 @ 18:39:07 #172
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70487203
Vraagje trouwens, ik heb nog geen hoge bakvorm en de vorm ophogen met bakpapier wil hier op een of andere manier niet goed. Hierom bak ik dus 2 taarten voor een hoge taart.
Nu moet ik vanavond dus 2 taarten bakken. Kan ik in 1 keer al het deeg maken en dan dus een deel 45 min. laten staan? Of moet ik echt in 2 keer ook het deeg maken (en dus 2 keer mixen )
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 18:48:37 #173
112545 Muck
pi_70487493
Gaat prima hoor lips
Ik heb zelf ook geen hoge bakvorm, dus ik bak ook in etappes
  maandag 29 juni 2009 @ 18:50:51 #174
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70487577
Gelukkig! Dan hoef ik niet m'n handen helemaal kapot te mixen vanavond
Zet jij het deeg dan in de koelkast of gewoon op het aanrecht?
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 19:22:38 #175
112545 Muck
pi_70488682
Gewoon op het aanrecht
  maandag 29 juni 2009 @ 19:28:31 #176
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70488879
Damn, heb ik deeg gemaakt voor 2 taarten (2 x 330 gr. biscuitmix), ga ik m'n vorm vullen en denk "ik doe gewoon 2/3e" heb ik nu nog maar een beetje over
Miauw
pi_70489388
maak je kleine cupcakes... kan je er gewoon naast in de oven zetten
And It Hurts With Every HeartBeat
  maandag 29 juni 2009 @ 20:31:36 #178
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70490979
Damn, de taart is uit zichzelf super mooi en hoog geworden, breken er 2 stukken van de buitenkant... Het is opzich wel te lijmen (vastplakken met botercreme), maar ben bang dat wanneer je de taart aansnijdt, het er weer afvalt.
Iemand ervaring met lijmen aan taarten die voor een ander zijn??
Miauw
pi_70492402
330 gr biscuitmix? Dat zijn flinke taarten geworden dan, of niet? Balen zeg, dat er stukken zijn afgebroken! Heb helaas geen tips voor je, hopelijk kun je er nog wat moois van breien
  maandag 29 juni 2009 @ 22:21:30 #180
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70495464
Goh Lips, succes bij de dokter morgen. Ik heb even gegoogeld op EDS en zag dat het een erfelijke aandoening is. Wat rot voor je zeg, dat je zo'n last van je handen hebt!
En dan over je lijmvraag, daar heb ik helaas geen antwoord op, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Mijn gevoel zegt dat ik niet zou lijmen als het een taart voor iemand anders is, wel als het een taart voor mezelf was.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:15:38 #181
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70498081
330 gram gaat prima voor een taart van 24 cm! Gebruik dan 1,5 taart om een mooie hoge te krijgen
Ik heb besloten dat ik de gesneuvelde taart gewoon iets kleiner ga snijden, dan maar 21 a 22 cm ipv 24!

Spuuglokje, is inderdaad klote maar gelukkig ben ik er vroeg bij. Mijn moeder heeft 15 jaar gedokterd zonder enige erkenning en heeft haar lichaam hierdoor kapot gewerkt. Wel spannend wat ik morgen te horen ga krijgen, ze gaan me als het goed is helemaal doorlichten.
Miauw
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:31:40 #182
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70512718
Ik heb 'm! En mijn man heeft 'm ook nog eens betaald! Dus nu ik zoveel geld heb uitgespaard kan ik mezelf eens fijn trakteren op wat extra uitstekers!
pi_70512778
Wat gaaf! . Veel plezier ermee!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:43:24 #184
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70513085
Gefeliciteerd met je aanwinst Spuug
Miauw
pi_70519270
Wauw spuug, het was ook wel een hele mooie aanbieding.
pi_70520382
Driewerf hoera voor de mixer van Spuug!
pi_70521765
Iemand toevallig die ipv van de Sugarcraft Gun een kleipistool van Pipoos gebruikt? Zag ze daar afgelopen week liggen voor 16 euro, en dat scheelt toch ruim een tientje op zo'n Gun. Het idee is natuurlijk helemaal hetzelfde en ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Maar mocht er iemand zijn die het me afraadt, let me know!
pi_70526261
Een vraagje voor de taartenexperts

Zo'n mooi laagje over een taart, is dat altijd gemaakt met amandel? (marsepein oid) of kan dat ook zonder?
pi_70526401
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:44 schreef Taartje het volgende:
Iemand toevallig die ipv van de Sugarcraft Gun een kleipistool van Pipoos gebruikt? Zag ze daar afgelopen week liggen voor 16 euro, en dat scheelt toch ruim een tientje op zo'n Gun. Het idee is natuurlijk helemaal hetzelfde en ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Maar mocht er iemand zijn die het me afraadt, let me know!
ik heb die van pipoos . vind niet dat het m'n handen kost hoor! je moet wel knijpen en soms iets steviger, maar als je het fondant wat je erin stopt een beetje kneedt valt het, vind ik dan, reuze mee! ik ben er blij mee in elk geval .

spuuglokje wat fijn dat je de kitchenaid hebt en wat lief dat je man hem betaald heeft!! daar moet je toch heel wat uitstekers voor kunnen kopen neem ik aan

verder vond ik het rode taartje wat voorbij kwam erg leuk ook.
pi_70526430
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:16 schreef LieLie het volgende:
Een vraagje voor de taartenexperts

Zo'n mooi laagje over een taart, is dat altijd gemaakt met amandel? (marsepein oid) of kan dat ook zonder?
het kan ook met fondant, daar zit geen amandel in .
pi_70526469
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:21 schreef Wampi het volgende:

[..]

het kan ook met fondant, daar zit geen amandel in .
Ah, dank voor de info! Vroeg me dat altijd af, omdat ik niet tegen amandel kan..
pi_70526628
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Wampi het volgende:
ik heb die van pipoos . vind niet dat het m'n handen kost hoor!
Oke, smaken verschillen maar ik vond het een ramp en zou er voor die paar euro verschil dan toch echt voor kiezen om iets te kopen wat er speciaal voor bedoeld is
pi_70526691
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:26 schreef Trusten het volgende:

[..]

Oke, smaken verschillen maar ik vond het een ramp en zou er voor die paar euro verschil dan toch echt voor kiezen om iets te kopen wat er speciaal voor bedoeld is
op dat ding van pipoos stond dat ie ook voor sugarpaste oid bedoeld was
pi_70526896
maar even zonder gekheid: het is denk ik inderdaad een kwestie van wat je prettig vindt. die sugarcraft gun, daar zit een veer in toch? die zal het wel een stukje gemakkelijker maken om mooie 'sliertjes' te fabriceren.. ik had er geen 10 euro meer voor over..
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:11:13 #196
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70528386
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Wampi het volgende:
spuuglokje wat fijn dat je de kitchenaid hebt en wat lief dat je man hem betaald heeft!! daar moet je toch heel wat uitstekers voor kunnen kopen neem ik aan
Het is meer het gevoel he, op zich is zijn geld mijn geld en omgekeerd. Maar als ik net ruim 200 euro aan mijn taartenhobby heb uitgegeven heb ik toch zoiets van: éven mezelf inhouden! Maar ik heb m'n bestelling bij deleukstetaartenshop vanmiddag geplaatst hoor. O.a. 3 verschillende Plunge Cutters sets en een vierkante PMEbakvorm van 25 bij 25 en een alfabetset. Het wordt tijd dat ik in de buurt eens wat reclame ga maken voor mijn taarten, het maken is héél leuk maar ik kan toch niet alle baksels zelf op gaan eten!
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:26:01 #197
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70558559
Vandaag is een collegatje hier samen met mij een taart komen maken voor haar nichtje. Dit is 'm geworden:

Miauw
pi_70560711
Mooi taartje! Bijzondere kleur ook, hoe heet ie?

Ik ben helemaal blij met m'n vrije tijd. Ben vandaag begonnen aan mijn tweede taart in een week. Haha, dat heb ik nog nooit gedaan. Hij is gebakken, gevuld, afgesmeerd en bekleed dus morgenochtend kan ik me lekker uitleven op het versieren
pi_70561174
Spuuglokje; gefeliciteerd met je masjien! Heel tof!

En over een kleipistool van Pipoos; ik heb hem. Nadat mijn sugargun officieel is doodverklaard, dacht ik ook 'nu ga ik voor een metalen geval en minder duur (uhu).
Nou pfffft ik knijp me rot (of heb ik nou kippenkracht?) zelfs al smeer ik de boel in met Crisco.
ik ga toch echt weer een nieuwe sugargun halen.

En Lips; lief taartje hoor!

Ik had voor vandaag een ordinary appeltaart gemaakt en een witte chocolade cheesecake (recept van DLT forum), was een opdracht voor een collega. Ze zijn erg in de smaak gevallen, maar mén die cheesecake was heavy! Je hoeft daarna even geen gebak meer voor 3 weken
I found myself alone,
pi_70561177
Spuug: haha, even inhouden en toch een dikke bestelling plaatsen bij DLTS . maar ik begrijp wat je bedoelt hoor, zo voelt dat hier ook . En leuk dat je reclame gaat maken! Met jouw superstrakke taarten moet je er toch minstens een paar opdrachten uit kunnen slepen

Lips: leuk geworden joh!! Ben benieuwd of dat praktisch is, samen een taart maken..

Taartje: leuk . Benieuwd naar de foto's! En veel plezier met versieren morgenochtend!
pi_70561258
Ah, LeNeHe, jij had idd eerst zo'n gun en daarna die van Pipoos.. Interessant dat dat zo'n verschil is! Ik heb ook echt kippenkracht hoor, dus dan zal zo'n gun wel echt heel makkelijk gaan als ik het pipoosding vind meevallen. Dan moet die gun wel een eitje zijn in gebruik!
Die witte chocolade cheesecake klinkt heeeeerlijk!
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:43:51 #202
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70561521
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:21 schreef Taartje het volgende:
Mooi taartje! Bijzondere kleur ook, hoe heet ie?
Basiskleur is Burgundy van Wilton. Het blauwe is in het echt paars maar dat wil op de foto niet
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:34 schreef Wampi het volgende:
Lips: leuk geworden joh!! Ben benieuwd of dat praktisch is, samen een taart maken..
In zoverre wel praktisch dat het een soort workshop vanuit mij was Ik heb haar wegwijs gemaakt en geholpen daar waar het lastig was.

Het was trouwens verschikkelijk om met dit weer met fondant te werken! Het zweette heel erg en scheurde snel... Maar het is gelukt
Miauw
pi_70573726
Let's go retro!

pi_70573947
Die is echt lekker retro ja, heel leuk!
Ik ga morgen op babybezoek, dus daarna kan ik eindelijk het kaartje-taartje posten!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Wampi op 02-07-2009 11:42:50 ]
pi_70578863
Ik heb gister een workshop gehad, maar het viel me een beetje tegen, eigenlijk. . Ik kan niet zeggen dat ik iets nieuws heb geleerd en soms was ik het zelfs niet eens met wat ze vertelde. Ook konden we alleen gebruik maken van de kleuren die de anderen hadden gemaakt voor het bekleden, dus ik kon bij m'n aquablauwe taart kiezen uit totaal niet matchende kleuren. Heb maar om een stukje wit gevraagd, maar dat was ook niet echt veel. Dit is het dus maar geworden:

Hij was wel súperlekker!
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:12:04 #206
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70579457
Toch vind ik hem erg mooi geworden, DevilsAndDust! Ook supernetjes. Wel heel jammer dat de workshop tegenviel. En heel stom dat je zo beperkt werd in het kleuren uitzoeken. Mocht je dat wit dan niet zelf kleuren? Ik vind dat heel erg raar. Maar ik vind witte sterretjes er wel erg mooi op staan hoor, zo bedoel ik het dus niet!

Wat een leuke retrotaart!

En Lips heeft ook al zo'n mooie taart gemaakt met d'r collega!
pi_70579631
God, ik kom ook idd weer lekker egoïstisch binnen rollen. . Mooie taartjes, Taartje en Lips! Mooie kleurencombinatie van die retrotaart.

Spuuglokje, nee, de kleurstoffen stonden helemaal in het begin op tafel, toen we moesten bepalen welke kleur we wilden gebruiken om te bekleden, en daarna werden ze weer weggeborgen. Beetje jammer dus.
pi_70590913
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:19 schreef DevilsAndDust het volgende:

Spuuglokje, nee, de kleurstoffen stonden helemaal in het begin op tafel, toen we moesten bepalen welke kleur we wilden gebruiken om te bekleden, en daarna werden ze weer weggeborgen. Beetje jammer dus.
Wat een armoe.. waar was dat?
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:11:49 #209
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70591615
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:50 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Wat een armoe.. waar was dat?
Je haalt me de woorden uit de mond! Misschien ben ik wel heel verwend met die workshops bij mijn vaste adres, maar ik kan hier echt niet bij, dat dat zo gaat.
pi_70591881
Wat een leuke taartjes zijn er weer gepost, blijf vooral lekker zo door gaan. Vind het altijd zo leuk om te zien wat iedereen maakt.

@ DaD: Waar heb je geweest dan? Toch wel vrij jammer dat je voor de rest geen kleurtje meer kon kiezen.

Ik ben vandaag met mijn lief een workshoop draak boetseren gaan doen in Boskoop, bij Wendy van 4 the love of cakes. Ondanks de hitte op haar zolderkamer (zelfs met airco was het niet cooler te krijgen dan 28 graden) veel geleerd, gelachen én een leuke draak gemaakt.
Foto's volgen vast nog wel, de vleugels liggen nog naast de draak en ik wacht nog even met die weer aan de draak te maken tot ze wat harder zijn. Ik heb echt een foute roze draak(je) gemaakt met rode zoenlipjes hihi .
pi_70592244
Ik had de naam er nog expres niet bij gezet, omdat ik niet wist of dat wel netjes zou zijn, maar als jullie er om vragen... . Het was bij Zoet! in Burgum: www.zoetmettaart.nl.
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:46:32 #212
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70592849
In het gastenboek lees alleen maar positieve verhalen. Rara hoe kan dat Nou, daar hoef ik dus niet heen (die site zag er anders veelbelovend uit, jammer zeg, dat ze het zo klantonvriendelijk aanpakken. ) Gelukkig was het taartje wel heel erg lekker!

Ik ben benieuwd naar je roze draakje Vlitsie!
pi_70592969
Ik had ook het idee dat ik de enige was die al eens taarten had gedecoreerd gister, dus als je echt een beginneling bent zal het je verder waarschijnlijk niet hebben gestoord. Ik had gewoon wat te hoge en andere verwachtingen, misschien. .
pi_70594566
Hallo allemaal, ik lees hier al een poosje mee en ben mede dankzij jullie enthousiast geworden over het taarten decoreren.

Nu vieren wij a.s. zondag de 6de verjaardag van onze dochter en heb ik haar beloofd een prinsessentaart te bakken. Dus de hele bups besteld bij de leukste taarten marsepein en kleurstof in huis en uiteraard ook een prinsessen ouweldisk. Eigenwijs als ik was dacht ik geen tylose nodig te hebben want zo dacht ik 'Die ouweldisk plak ik wel vast met glazuur' maar nu twijfel ik of dit wel gaat in combinatie met de marsepein.

Kan iemand mij vertellen of ik goed heb onthouden dat marsepein en 'water' niet goed samen gaan? (Ik kom op dit moment even niet op de site van DLT om het op te zoeken) Anders moet ik zaterdag nog even heel snel de stad in om tylose te scoren.

Alvast bedankt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_70594737
Ik heb nog nooit met ouwel gewerkt, maar mijn gevoel zegt dat je gewoon met water kunt plakken hoor. Dat doe ik ook gewoon met decoraties!
pi_70595121
Bedankt voor je snelle antwoord DAD.

Mochten anderen er nog anders over denken dan hoor ik dat graag. Ik kan toch niet eerder dan zaterdag naar de stad mocht een spoedboodschap nodig zijn.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_70595223
Ik heb even gegoogled, en volgens cakeprint.nl of zo kan het gewoon met water op marsepein. .
  donderdag 2 juli 2009 @ 23:05:54 #218
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70595952
Ik zou hem op een heel dun laagje botercreme plakken, met water zou ik bang zijn dat de print door gaat lopen
pi_70598781
DaD, jammer dat het tegenviel . Maar je taart is wel erg mooi strak geworden, en ik vind hem er ook wel heel erg leuk uitzien! Ben wel benieuwd wat ze dan vertelde waarmee je het niet eens was.. Heeft ze je nog wel tips voor het stapelen gegeven?

Vlitsie, ben ook heel benieuwd naar jouw draak!!

Ik heb vanmiddag nog snel even een klein stukje grijze klei geboetseerd tot onderdeel voor geboortekaartje-taartje.. Ik vind het zo spannend wat ze ervan zullen vinden! En of hij nog smaakt na een tijdje in de vriezer ..
pi_70601886
Wampi, bijvoorbeeld dat ze zei dat je het nooit voor elkaar krijgt om zelf zwart en rood te kleuren. Volgens mij bewijst Nijntje hieronder het tegendeel:

Of dat Crisco nergens in een winkel te verkrijgen is, behalve bij haar. Nou, ik koop de mijne gewoon bij de Jumbo hoor. Gewoon van die kleine dingetjes.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:24:07 #221
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70602707
Crisco nergens te koop? Bij Jumbo inderdaad, maar ook bij de Makro. En daar is het een stuk goedkoper dan wat degene waar ik taartcursussen volg ervoor vraagt (4,95 kost het bij haar).
Mooie Nijntje hoor.
pi_70623008
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zou hem op een heel dun laagje botercreme plakken, met water zou ik bang zijn dat de print door gaat lopen
Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik maak toch botercreme voor op de taart en om dijkjes te maken dus dan hou ik vast nog wel een beetje over om de disk mee op te plakken.

Straks mijn biscuit bakken en dan morgen de taart vullen en bekleden.
pi_70623335
Wauw! Wat een prachtige taarten maken jullie allemaal!
*Jaloers is.
pi_70625269
Leuke kleuren heb je gebruikt Taartje! En Dad; jammer dat de workshop zo tegen is gevallen. Je hebt er in ieder geval nog wel iets moois van gemaakt.

Ik moet er vanavond nog een maken en volgende week dinsdag, maar ik heb eigenlijk even geen zin (vanwege de warmte en ik heb het heel druk pffft)
I found myself alone,
pi_70631781
Nou, hèhè, eindelijk mag deze taart online.. Stond al 7 weken in de vriezer, maar smaakte nog steeds erg lekker!

Taartje:

Kaartje:

De streepjes horen scheef, want door baby geschilderd . En man man, wat zweette het ding vandaag! Maar: ze vonden het heel erg leuk!
pi_70634869
O wat een leuke Wampi!! Mooi zeg en leuk geboetseerd.
Waarmee had je hem gevuld? Ik durf nooit zo goed in te vriezen, vandaar.
I found myself alone,
pi_70634990
Wat een dotje wampie! Erg lief gedaan zeg
pi_70635662
Supermooi, Wampi! .
pi_70645263
Wauw Wampi, hij is echt mooi geworden!
pi_70646605
Oohh Wampi wat is die taart ontzettend leuk geworden!
  Jubileum moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 20:24:01 #231
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70650200
Geweldig leuke taart Wampi
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_70654275
Na al die mooie taarten die ik hier al voorbij heb zien komen (Die van Wampi van het geboortekaartje is echt super!) durf ik de mijne haast niet te showen want zo'n ouwel disk maakt natuurlijk wel snel een mooie taart maar ik wilde na mijn vraag eerder toch even laten zien hoe hij geworden is.

Deze is vanmiddag bij daglicht (dan zie je de kleuren van de marsepein beter)

En deze is van daarnet compleet met roze slagroom.

Wat ik vooral lastig vond was de marsepein netjes krijgen maar ik had hier al gelezen dat dat ook door het weer komt. En de ouweldisk zou volgens DLT 22 cm zijn maar ik had een 24 cm biscuit gebakken en daar paste hij maar net op dus vandaar dat je het randje nog onder de slagroom uit ziet piepen.

De taart is gevuld met lemon curd en aarbeienmousse (die helaas niet goed stijf is geworden door mijn gebrek aan ervaring met blaadjes gelatine maar evengoed wel lekker smaakt. )
pi_70654402
Hee, dat is ook leuk zeg! kun je zo'n plaatje dus gewoon kant en klaar kopen?
pi_70654622
Ja ze zijn gewoon kant en klaar te koop in allerlei soorten bij deleukstetaarten.nl en uit een eerdere reactie van DevilsAndDust begrijp ik dat er meer sites zijn waar je ze kunt bestellen. (Dat moet ook haast wel natuurlijk)

Het enige nadeel bij DLT vind ik dat je geen invloed hebt op welke disk je krijgt. Je besteld zoals in mijn geval bijv. een prinsessendisk (ze hebben 4 verschillende) en je kunt dan bij opmerkingen in je bestelling wel een voorkeur opgeven (onze dochter wilde eigenlijk graag een Assepoestertaart) maar daar kan niet altijd gehoor aan worden gegeven helaas...
pi_70699730
Dank dames ..

Nanook, leuk taartje!
pi_70700288
Is één van jullie hier: http://www.bakfeestenzo.nl/home/1 wel eens geweest? Ziet erg leuk uit, denk dat ik er binnenkort eens ga kijken!
pi_70706724
Hoewel ze hier eigenlijk officieel niet horen...

De banaan-chocolademuffins van Nigella
pi_70708793
Oh! Zijn die lekker? Mooi hoog geworden
pi_70708945

Ik heb vandaag voor het eerst het recept uit dit filmpje gebruikt om botercrème mee te maken, en het kost even tijd, maar dan heb je ook wat! Het is echt súperlekker! Aanrader dus.
pi_70710238
Smaakt het minder boterig dan gewone botercreme DaD?
pi_70710972
Ja, absoluut! Het is heerlijk zacht en smeuïg!
  maandag 6 juli 2009 @ 19:57:28 #242
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_70713353
Ik ben al 2 weken aan het oefenen voor cupcakes voor mijn verjaardag donderdag. Tussendoor een taartje gemaakt:

Hij staat op een schoteltje
Genoeg voor 4 personen trouwens.
Mijn schoonzus zei een paar keer dat ie echt heerlijk was. Nou, dan heb ik goed mijn best gedaan, zei ik. Ze geloofde niet dat ik um zelfgemaakt had. Mooier compliment kon ik niet krijgen!
Ik had ook wat bloemetjes geprobeerd en had die voor mijn nichtje(2,5 jaar) op haar stukje taart gedaan. Ze liep een hele tijd aan het bloemetje te knagen.

Leuke match met mijn usericon zie ik nu!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_70714942
Mooi taartje! Past inderdaad goed bij je avatar Post je de cupcakes binnenkort ook?

Dat zijn altijd de leukste complimenten, van die indirecte waarbij mensen totaal verrast zijn dat de taart zelf gemaakt is en niet gekocht. Vorige week over m'n retrotaartje:

Zij: "'Wauw, ben jij een perfectionist ofzo?"
Ik:
pi_70715221
Voor de snelle beslissers

Een winkel in Noord Brabant verkoopt de Kenwood MX271 (ofwel Kenwood Patissier) voor 110 euro omdat de dozen transportschade hebben, met de mixer zelf is niks aan de hand! Toen ik hem kocht waren er nog enkelen...

http://www.keukenwinkelin(...)e-kenwood-mx271.html

En wat staat hij mooi op het aanrecht
  maandag 6 juli 2009 @ 23:12:42 #245
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_70722667
Ik ben niet zo'n taartenbakker [alleen af en toe cake of muffins] maar kwam dit topic tegen en wilde toch even tegen iedereen zeggen dat ik de taarten echt prachtig vind Respect alom!
an urge to help mankind overcomes me
pi_70736328
Eind maart maakte ik een goedereistaart voor m'n beste vriendinnetje(/huisgenootje) omdat ze voor 3,5 maand naar Canada en Amerika ging. Vandaag komt ze terug en haar vriend en ik hebben een verrassingsfeestje georganiseerd voor vanavond. Dus dat betekent taart!

M'n eerste stapeltaart en alles ging mis. Dat lint zit er niet voor niets om, zeg maar. Maar goed.

pi_70736902
Hij is superleuk!! Ik vind het lint ook érg leuk staan. Kwam het ook van het warme weer nog dat alles mis ging? (zo ziet het er trouwens helemaal niet uit). Ben benieuwd wat je vriendin ervan vindt!
pi_70737389
Mooie kleurencombinatie! Heb je het bruin zelf gekleurd?

Misschien nog een kleine tip voor lint. Ik heb dat laatst zelf ook gebruikt, en van tevoren even gestreken. Dan kun je het mooi strak om je taart trekken, vond het zo veel fijner werken. (Niet dat jouw lint er slordig uitziet hoor! )
pi_70737640
Het bekleden heb ik gister gedaan toen het nog heel warm was in huis, dus ik denk wel dat dat meespeelde.

Goede tip, Taartje! Tips zijn altijd welkom natuurlijk. . En het bruin heb ik inderdaad zelf gekleurd.
pi_70741665
Oh wat een mooie taarten komen er weer voorbij!
Die sneeuwwitje taart is echt lief! Ik wist niet dat je die plaatjes zo kant en klaar kon kopen. Ga ik ook eens naar kijken.
En het roze met witte stippen taartje is zo
En DaD, wat een mooie stapeltaart. Je ziet er niet aan dat er vanalles mis ging!
Hoe doe je dat nou eigenlijk met dat lint als je hem aan gaat snijden?
pi_70746415
Wampi : Wat een leuke taart!!

Kan het ook aan aanrecht bladen liggen als je fondant en marsepein zo blijft plakken dat het scheurt? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals poedersuiker en crisco, maar niets lijkt te helpen?
Misschien doe ik het gewoon verkeerd.. maar vervelend is het wel!

Ondertussen blijf ik oefenen:

Echt oefenen, want ben helaas niet met dit talent geboren.
pi_70746671
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:14 schreef Franneh het volgende:
Wampi : Wat een leuke taart!!

Kan het ook aan aanrecht bladen liggen als je fondant en marsepein zo blijft plakken dat het scheurt? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals poedersuiker en crisco, maar niets lijkt te helpen?
Misschien doe ik het gewoon verkeerd.. maar vervelend is het wel!

Dat kan zeker! Dat was bij mij ook een ramp.. Je kunt of zo'n speciale plank kopen (dure hobby, maar ze zijn wel fantastisch) of gewoon werken met een siliconen vel op je aanrecht. Wanneer je zo'n grote aanschaft, plak je 'm gewoon aan je aanrecht met wat tape en dat werkt ook prima.
pi_70750598
Ik heb een tafelzeiltje waar ik op uitrol en daar zweer ik bij .
pi_70750838
Ik ga daar ook eens voor kijken dan, hopelijk lukt dat beter. tnx beide.
pi_70754401
Vlitsie, maak je dat tafelzeiltje dan ook op de een of andere manier vast? Anders trek je dat toch met de fondant of marsepein mee omhoog?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:46:53 #256
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70755889
Mooie taarten komen er weer voorbij! Ik gebruik zelf ook een tafelzeiltje van de Blokker. Kan je gewoon aan de meter kopen en is spotgoedkoop. Ik leg het gewoon hier op tafel en zet er aan 1 kant iets zwaars op, gaat prima!
Miauw
pi_70772149
Jeeeuj voor DLTshop! Eergisteren spulletjes besteld, vanochtend binnen. Had deze besteld: http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2771 en ze zijn super leuk en makkelijk! Ik zie de assepoester- en andere prinsessentaarten al helemaal voor me
pi_70775466
Ik vind je bloemjesboomtaart heel leuk Franneh!

Ik heb deze mat om op uit te rollen. Die leg ik dan gewoon op het aanrecht, terwijl dat een beetje vochtig is, en daardoor blijft ie dan aan het aanrecht vastplakken.

Taartje, die strikjes had ik bijna ook besteld, maar ik vond het er juist ingewikkeld uitzien haha! Denk dat ik ze de volgende keer toch maar mee bestel dan.
pi_70777218
Ben momenteel bezig met een babytaartje....maar m'n biscuit is mislukt (*$#&$*!!!!!!) hij is helemaal korrelig en afgebrokkeld...nog nooit gehad...
pi_70777959
Wat raar Trusten... en irritant, want nu moet je het weer opnieuw doen

Ik ben hier juist wat minder blij met DLTshop. Ik wou een hele bestelling plaatsten, maar de sugarcraft gun en de daisy cutters stonden op niet voorradig, dus ik heb speciaal gemailt om te vragen wanneer ze weer binnen komen, omdat ze je bestelling pas versturen als alle artikelen er zijn, en toen zeiden ze dat allebei de artikelen er vrijdag weer zouden zijn. Dus ik heb gistser mijn bestelling geplaatst, krijg ik nu een mailtje dat de daisy cutters er pas eind juli zijn. En of ik cadeautegoed voor dat bedrag wil, of iets anders uitzoeken. Maar ik wil gewoon dat ze het nu wel (gratis) nasturen, omdat ze het zelf verkeerd doorgegeven hebben, maar daar doen ze nu heel moeilijk over, heel heen en weer gemail nu. Terwijl die cutters volgens mij gewoon in een envelopje verstuurd kunnen worden, en het ze dus maar een euro ofzo zou kosten....
pi_70779030
Whaha Ik krijg nu nog een reactie van Dr. Oetker, lekker snel zijn ze daar
Hartelijk dank voor uw reactie op de nieuwe uitspraak van Dr. Oetker.
Wij leggen u graag uit wat hiervan de reden is.
Dr. Oetker is een merk met een bijzondere ontstaansgeschiedenis. In het jaar 1891 ontwikkelde de apotheker Dr. August Oetker in het Duitse plaatsje Bielefeld, een recept voor bakpoeder. Sindsdien is Dr. Oetker als familiebedrijf uitgegroeid tot een internationale onderneming en tegenwoordig worden onze producten over de hele wereld verkocht.
Wij zijn er trots op dat Dr. Oetker nog steeds een familiebedrijf is. Het kwaliteitsbesef en het ondernemerschap van onze oprichter is nog steeds aanwezig in ons bedrijf. Om dit te benadrukken hebben wij ervoor gekozen om de merknaam voortaan net zo uit te spreken als de familienaam.
Als dank voor uw reactie ontvangt u per post een attentie. Hiermee kunt u blijven genieten van onze producten. Voor de verzending van deze attentie ontvangen wij graag uw adresgegevens.
Wij hopen hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord en dat u ook in de toekomst van de producten van Dr. Oetker blijft genieten.
Met vriendelijke groet,
Dr. Oetker Consumentenservice

Dat ze dan ook nog een attentie op gaan sturen Ben benieuwd wat ik krijg.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:39:43 #262
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70779418
*gaat meteen ook vraag sturen om goody te krijgen*

Op Werchter afgelopen weekend verkochten ze shirts met het logo van Dr. Oetker maar dan de tekst Dr. Oetlul. Ik grapte al naar mijn vriend dat we dat voortaan dan ook uit moeten spreken als Dr. Utlul
Miauw
pi_70781921
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:06 schreef tessie het volgende:
knip
je moet die cutters en sugargun ook op Ebay kopen, goedkoper ook nog
pi_70783959
Balen zeg Trusten, dat je biscuit niet goed is gelukt! Heb je het ondertussen nog een beetje kunnen oplossen?

Haha Tessie, da's wel heel gaaf! Stuur je een mailtje met een 'klacht' of nou ja, een verwonderde constatering, word je ervoor beloond! Wat Lips zegt, ik zal ze ook eens een bericht sturen!

Over die strikjesuitstekers, die werken echt heel simpel. Je steekt in één keer alle losse deeltjes van de strik uit:

- Een strookje waarvan je de uiteindes naar binnen vouwt zodat je twee lusjes hebt (horizontaal)
- Een strookje om over het punt te leggen waar de lusjes elkaar raken. (verticaal)
- Twee strookjes met puntige uiteindes, die de 'sliertjes' van de strik vormen en waar je bovenstaande op plakt.

Hoop dat je het een beetje begrijpt, het is iig ontzettend simpel en snel met mooi resultaat
pi_70784404
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:39 schreef Taartje het volgende:
Balen zeg Trusten, dat je biscuit niet goed is gelukt! Heb je het ondertussen nog een beetje kunnen oplossen?
Uh ja, heb er nog 1 gebakken

Dit is hem geworden:

M'n marsepein was wel echt erg plakkerig hoeveel poedersuiker en crisco etc ik er ook tegenaan gooide...heeft volgens mij ook mee te maken dat het redelijk benauwd is....
pi_70784485
@ Tessie

Bij mij deze week exact hetzelfde verhaal. Ook gemaild over wanneer iets binnen zou komen (vanwege dezelfde reden als jij), en ik kreeg exact hetzelfde antwoord. En idd, de volgende dag een mailtje met hetzelfde verhaal als jij (alleen een ander product). Proberen ze op die manier gewoon klanten binnen te krijgen, met het idee van 'dan is de cash iig binnen'? Het is pas mijn tweede bestelling daar, dus ze hebben nog niet zoveel credits bij mij opgebouwd als wellicht bij jullie.
pi_70784898
Trusten, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Nou ja, ik had nu toch kadobonnen Maar ik heb nu geen reactie meer gekregen of ze het nou gaan nasturen of niet... beetje suf hoor. Lijkt me toch gewoon niet meer dan goede service.

Taartje, dat klinkt wel heel simpel! Nou ja, als ze per se die daisycutter niet op willen sturen, dan neem ik nu alsnog die strikjes, en anders bestel ik die de volgende keer
pi_70785003
Mooi, Trusten! .
pi_70785078
Haha Trusten, dat is natuurlijk ook een slimme oplossing. Wat is je taart moooooi geworden! Dat lettertype vind ik echt gaaf. En dat babietje! En het dekentje! *zucht* Ik heb de babymold ook, maar niemand in m'n omgeving is zwanger/pas bevallen. Kan er dus helemaal niets mee, maar vond hem zo mooi dat ik hem alvast wilde hebben
pi_70785130

Wat een gaaf jurkje! . Uitverkocht en 84 dollar, maar ik vind 'm helemaal geweldig. .
pi_70785265
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een gaaf jurkje! . Uitverkocht en 84 dollar, maar ik vind 'm helemaal geweldig. .
Kijk eens op www.topvintage.nl, daar hebben ze echt geweldige jurkjes die er op lijken
pi_70785361
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:15 schreef Inu het volgende:

[..]

Kijk eens op www.topvintage.nl, daar hebben ze echt geweldige jurkjes die er op lijken
Oooh, dank je wel voor de link! Wat een toffe site!
pi_70785426
Oh ik was een beetje sloom met typen, zie nu pas je taart Trusten. Wat issie liefff Ik had die babymold alleen nog maar gezien bij die hele foute taartensite die hier een tijdje geleden langskwam, en daar zag het er net uit als een babylijkje, maar nu zie ik pas hoe mooi hij echt is Nu vind ik het helemaal jammer dat ik geen geboortetaart voor mijn beeb heb gemaakt

French, wat stom zeg! Heb jij nu cadeau tegoed gehad dan? En ik ga gewoon doorzeuren hoor, ik vind het echt slechte service als ze het niet doen. Jammer dat er eigenlijk maar 1 grote/snelle taartenonline shop is, anders zou ik lekker voortaan ergens anders bestellen.

DaD, hoe koel dat jurkje!!
pi_70785774
Tessie, er is ook nog maakjetaart.nl, als je echt genoeg hebt van DLT kun je altijd daar nog bestellen. Heb er ook een paar keer wat besteld, en prima service. De uitsteker die ik had besteld bleek er in die maat niet meer te zijn, toen kreeg ik een maat groter maar voor de prijs van de kleinere

Wauw, dat jurkje is echt super leuk zeg. Ga ook eens rondneuzen op de site die Inu noemde, erg gaaf!
pi_70785839
Ik ga binnenkort een verjaardagstaart maken voor een jongen die 24 wordt. Meisjestaarten zijn zoveel makkelijker: felle kleuren, bloemen etc. Maar voor een jongen...Hebben jullie tips? Bij een taart voor een jongen denk ik al snel aan blauw en groen, maar dat is zo suf. Ik wil niet iets maken gebaseerd op hobbies, gewoon een mooie taart met geometrische versieringen o.i.d. Ik had nu de kleurencombinatie bedacht om te bekleden met bruin en te versieren met wit en limegroen. Lijkt jullie dat wat?
pi_70786078
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:19 schreef tessie het volgende:
Jammer dat er eigenlijk maar 1 grote/snelle taartenonline shop is, anders zou ik lekker voortaan ergens anders bestellen.
Das niet helemaal waar

http://www.maakjetaart.nl/osCommerce/
pi_70786175
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:32 schreef Taartje het volgende:
Ik ga binnenkort een verjaardagstaart maken voor een jongen die 24 wordt.
Ik zou een tietentaart maken zoiets

maar jou combi klinkt ook mooi hoor
pi_70786295
Oh dat lijkt me idd lastig, een taart voor een man.. Maar ik vind die kleurencombi wel goed klinken. Maar ik vind blauw en (lime)groen ook gewoon leuk en niet afgezaagd ofzo.

Ik ga zo gelijk even kijken bij die andere taartenshop, thanx voor het linkje!

En wat ik me nog steeds afvraag, hoe doe je dat nou met dat lint om een taart als je de taart aan gaat snijden? moet je dan eerst het lint eraf halen ofzo?
pi_70786484
Franneh, leuke taart hoor! En Trusten, die van jou ook!

Taartje, die kleurencombinatie klinkt mooi. Ik zou denk ik (afhankelijk van het type dat hij is) voor ruitjes kiezen zoals op deze kaart (even je hoofd 90 graden draaien, da's mooier denk ik).. Vind ik zelf erg leuk (alhoewel ik me ook kan voorstellen dat anderen het ouderwets vinden..)
pi_70786725
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:51 schreef tessie het volgende:
En wat ik me nog steeds afvraag, hoe doe je dat nou met dat lint om een taart als je de taart aan gaat snijden? moet je dan eerst het lint eraf halen ofzo?
Jep
pi_70792397
Zeg, mannen zijn ook net mensen hoor.

Alleen dan mensen die meer geven om de smaak van de taart dan om het uiterlijk, over het algemeen.
pi_70794281
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:19 schreef tessie het volgende:
Jammer dat er eigenlijk maar 1 grote/snelle taartenonline shop is, anders zou ik lekker voortaan ergens anders bestellen.

Er is ook nog Ellen's Creative Cakes.. geweldige service en razendsnelle levering (en ze sturen gratis na als ze iets niet op voorraad hebben). En nee, ik heb geen aandelen

Ze zijn ook vaak goedkoper dan DLT trouwens..

http://www.ellenscreativecakes.nl/shop.html?vmcchk=1
pi_70795987
@ Tessie

Ik heb nu iets anders besteld (aangezien ik al betaald had), maar moet nog even op jacht naar het artikel van mijn eerste keuze. Zo geef je dus toch meer geld uit dan dat je in eerste instantie zou doen. Heel goed dat je het er niet bij laat zitten, ben benieuwd.
pi_70797335
Thanx voor de link PaarsBeestje.

French, ik wil die cutters toch hebben, en ik vind het nogal onzinnig als ik dan straks nog een keer verzendkosten zou moeten betalen omdat zij verkeerde info geven. Ben ook wel een beetje een zeur met webshops misschien hoor, heb zelf ook lang voor een webshop gewerkt en ik vind goede service gewoon heel belangrijk.
pi_70805170
PaarsBeestje, weet jij ook wat de verzendkosten zijn van Ellen's Cake Shop? Ik kijk er vast overheen, maar ik kan het op de site niet vinden.
pi_70806836
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
PaarsBeestje, weet jij ook wat de verzendkosten zijn van Ellen's Cake Shop? Ik kijk er vast overheen, maar ik kan het op de site niet vinden.
Alles wat in een gewone envelop past, sturen ze ook op die manier (dus dan is het 2,95 geloof ik) en de rest gaat per normale pakketpost prijzen.
pi_70806939
Dank je wel!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:59:46 #288
112545 Muck
pi_70870884
ik heb as we speak een kapsel in de oven staan en gisteravond heb ik toblerone-mousse staan maken, want later vandaag vier ik mijn verjaardag. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van het eindresultaat
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:31:45 #289
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70873147
Alvast / nog gefeliciteerd Muck (of ben je vandaag jarig en is het 'gewoon' gefeliciteerd?)
Benieuwd naar het resultaat!!!
Miauw
pi_70873899
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:59 schreef Muck het volgende:
ik heb as we speak een kapsel in de oven staan en gisteravond heb ik toblerone-mousse staan maken, want later vandaag vier ik mijn verjaardag. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van het eindresultaat
recept aub, van de tobleronemousse!! Klinkt heerlijk.
pi_70877831
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:01 schreef zoetekauwtje het volgende:

[..]

recept aub, van de tobleronemousse!! Klinkt heerlijk.
Er staan allemaal van dat soort overheerlijke recepten op www.deleukstetaarten.nl (bij recepten/vullingen)

Franneh en Trusten, wat een ontzettend mooie taarten hebben jullie daar weer in elkaar geknutseld.
pi_70878946
Muck, gefeliciteerd! Is de taart mooi en lekker geworden?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:05:10 #293
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70881300
Gefeliciteerd Muck!
pi_70882401
Ik wil zo cup cakes gaan maken, van die grote.... Dus even lezen hier!
pi_70885583
Ik maak iets met bessen en druiven.. Spannend !
pi_70885918
Ik vier morgen mijn 28e verjaardag...

[ Bericht 9% gewijzigd door prinseszondererwt op 12-07-2009 07:28:27 (Plaatje gefikst.) ]
  zaterdag 11 juli 2009 @ 22:58:10 #297
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70889066
Geen plaatje....
Miauw
pi_70891926

iets met bessen/druiven/sinaasappelschil/citroenschil/vanille

ze zijn goedgekeurd! Ze zijn niet gedecoreerd maar zien er wel decoratief uit !
pi_70894725
Leuk PrinseszonderErwt! En gefeliciteerd!!

En die van jou zien er ook uit alsof ze goed gelukt zijn P.F.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:18:43 #300
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70895692
Wat een leuke vormpjes ook, P.F. Is dat siliconenspul? Die combinatie van bessen/druiven/sinaasappelschil/citroenschil/vanille (leve copy/paste ) klinkt heerlijk!

Gefeliciteerd PrinseszonderErwt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')