abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70561258
Ah, LeNeHe, jij had idd eerst zo'n gun en daarna die van Pipoos.. Interessant dat dat zo'n verschil is! Ik heb ook echt kippenkracht hoor, dus dan zal zo'n gun wel echt heel makkelijk gaan als ik het pipoosding vind meevallen. Dan moet die gun wel een eitje zijn in gebruik!
Die witte chocolade cheesecake klinkt heeeeerlijk!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:43:51 #202
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70561521
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:21 schreef Taartje het volgende:
Mooi taartje! Bijzondere kleur ook, hoe heet ie?
Basiskleur is Burgundy van Wilton. Het blauwe is in het echt paars maar dat wil op de foto niet
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:34 schreef Wampi het volgende:
Lips: leuk geworden joh!! Ben benieuwd of dat praktisch is, samen een taart maken..
In zoverre wel praktisch dat het een soort workshop vanuit mij was Ik heb haar wegwijs gemaakt en geholpen daar waar het lastig was.

Het was trouwens verschikkelijk om met dit weer met fondant te werken! Het zweette heel erg en scheurde snel... Maar het is gelukt
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70573726
Let's go retro!

A balanced diet is a cookie in each hand
pi_70573947
Die is echt lekker retro ja, heel leuk!
Ik ga morgen op babybezoek, dus daarna kan ik eindelijk het kaartje-taartje posten!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Wampi op 02-07-2009 11:42:50 ]
pi_70578863
Ik heb gister een workshop gehad, maar het viel me een beetje tegen, eigenlijk. . Ik kan niet zeggen dat ik iets nieuws heb geleerd en soms was ik het zelfs niet eens met wat ze vertelde. Ook konden we alleen gebruik maken van de kleuren die de anderen hadden gemaakt voor het bekleden, dus ik kon bij m'n aquablauwe taart kiezen uit totaal niet matchende kleuren. Heb maar om een stukje wit gevraagd, maar dat was ook niet echt veel. Dit is het dus maar geworden:

Hij was wel súperlekker!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:12:04 #206
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70579457
Toch vind ik hem erg mooi geworden, DevilsAndDust! Ook supernetjes. Wel heel jammer dat de workshop tegenviel. En heel stom dat je zo beperkt werd in het kleuren uitzoeken. Mocht je dat wit dan niet zelf kleuren? Ik vind dat heel erg raar. Maar ik vind witte sterretjes er wel erg mooi op staan hoor, zo bedoel ik het dus niet!

Wat een leuke retrotaart!

En Lips heeft ook al zo'n mooie taart gemaakt met d'r collega!
pi_70579631
God, ik kom ook idd weer lekker egoïstisch binnen rollen. . Mooie taartjes, Taartje en Lips! Mooie kleurencombinatie van die retrotaart.

Spuuglokje, nee, de kleurstoffen stonden helemaal in het begin op tafel, toen we moesten bepalen welke kleur we wilden gebruiken om te bekleden, en daarna werden ze weer weggeborgen. Beetje jammer dus.
pi_70590913
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:19 schreef DevilsAndDust het volgende:

Spuuglokje, nee, de kleurstoffen stonden helemaal in het begin op tafel, toen we moesten bepalen welke kleur we wilden gebruiken om te bekleden, en daarna werden ze weer weggeborgen. Beetje jammer dus.
Wat een armoe.. waar was dat?
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:11:49 #209
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70591615
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:50 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Wat een armoe.. waar was dat?
Je haalt me de woorden uit de mond! Misschien ben ik wel heel verwend met die workshops bij mijn vaste adres, maar ik kan hier echt niet bij, dat dat zo gaat.
pi_70591881
Wat een leuke taartjes zijn er weer gepost, blijf vooral lekker zo door gaan. Vind het altijd zo leuk om te zien wat iedereen maakt.

@ DaD: Waar heb je geweest dan? Toch wel vrij jammer dat je voor de rest geen kleurtje meer kon kiezen.

Ik ben vandaag met mijn lief een workshoop draak boetseren gaan doen in Boskoop, bij Wendy van 4 the love of cakes. Ondanks de hitte op haar zolderkamer (zelfs met airco was het niet cooler te krijgen dan 28 graden) veel geleerd, gelachen én een leuke draak gemaakt.
Foto's volgen vast nog wel, de vleugels liggen nog naast de draak en ik wacht nog even met die weer aan de draak te maken tot ze wat harder zijn. Ik heb echt een foute roze draak(je) gemaakt met rode zoenlipjes hihi .
pi_70592244
Ik had de naam er nog expres niet bij gezet, omdat ik niet wist of dat wel netjes zou zijn, maar als jullie er om vragen... . Het was bij Zoet! in Burgum: www.zoetmettaart.nl.
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:46:32 #212
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70592849
In het gastenboek lees alleen maar positieve verhalen. Rara hoe kan dat Nou, daar hoef ik dus niet heen (die site zag er anders veelbelovend uit, jammer zeg, dat ze het zo klantonvriendelijk aanpakken. ) Gelukkig was het taartje wel heel erg lekker!

Ik ben benieuwd naar je roze draakje Vlitsie!
pi_70592969
Ik had ook het idee dat ik de enige was die al eens taarten had gedecoreerd gister, dus als je echt een beginneling bent zal het je verder waarschijnlijk niet hebben gestoord. Ik had gewoon wat te hoge en andere verwachtingen, misschien. .
pi_70594566
Hallo allemaal, ik lees hier al een poosje mee en ben mede dankzij jullie enthousiast geworden over het taarten decoreren.

Nu vieren wij a.s. zondag de 6de verjaardag van onze dochter en heb ik haar beloofd een prinsessentaart te bakken. Dus de hele bups besteld bij de leukste taarten marsepein en kleurstof in huis en uiteraard ook een prinsessen ouweldisk. Eigenwijs als ik was dacht ik geen tylose nodig te hebben want zo dacht ik 'Die ouweldisk plak ik wel vast met glazuur' maar nu twijfel ik of dit wel gaat in combinatie met de marsepein.

Kan iemand mij vertellen of ik goed heb onthouden dat marsepein en 'water' niet goed samen gaan? (Ik kom op dit moment even niet op de site van DLT om het op te zoeken) Anders moet ik zaterdag nog even heel snel de stad in om tylose te scoren.

Alvast bedankt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_70594737
Ik heb nog nooit met ouwel gewerkt, maar mijn gevoel zegt dat je gewoon met water kunt plakken hoor. Dat doe ik ook gewoon met decoraties!
pi_70595121
Bedankt voor je snelle antwoord DAD.

Mochten anderen er nog anders over denken dan hoor ik dat graag. Ik kan toch niet eerder dan zaterdag naar de stad mocht een spoedboodschap nodig zijn.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_70595223
Ik heb even gegoogled, en volgens cakeprint.nl of zo kan het gewoon met water op marsepein. .
  donderdag 2 juli 2009 @ 23:05:54 #218
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70595952
Ik zou hem op een heel dun laagje botercreme plakken, met water zou ik bang zijn dat de print door gaat lopen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70598781
DaD, jammer dat het tegenviel . Maar je taart is wel erg mooi strak geworden, en ik vind hem er ook wel heel erg leuk uitzien! Ben wel benieuwd wat ze dan vertelde waarmee je het niet eens was.. Heeft ze je nog wel tips voor het stapelen gegeven?

Vlitsie, ben ook heel benieuwd naar jouw draak!!

Ik heb vanmiddag nog snel even een klein stukje grijze klei geboetseerd tot onderdeel voor geboortekaartje-taartje.. Ik vind het zo spannend wat ze ervan zullen vinden! En of hij nog smaakt na een tijdje in de vriezer ..
pi_70601886
Wampi, bijvoorbeeld dat ze zei dat je het nooit voor elkaar krijgt om zelf zwart en rood te kleuren. Volgens mij bewijst Nijntje hieronder het tegendeel:

Of dat Crisco nergens in een winkel te verkrijgen is, behalve bij haar. Nou, ik koop de mijne gewoon bij de Jumbo hoor. Gewoon van die kleine dingetjes.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:24:07 #221
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70602707
Crisco nergens te koop? Bij Jumbo inderdaad, maar ook bij de Makro. En daar is het een stuk goedkoper dan wat degene waar ik taartcursussen volg ervoor vraagt (4,95 kost het bij haar).
Mooie Nijntje hoor.
pi_70623008
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zou hem op een heel dun laagje botercreme plakken, met water zou ik bang zijn dat de print door gaat lopen
Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik maak toch botercreme voor op de taart en om dijkjes te maken dus dan hou ik vast nog wel een beetje over om de disk mee op te plakken.

Straks mijn biscuit bakken en dan morgen de taart vullen en bekleden.
pi_70623335
Wauw! Wat een prachtige taarten maken jullie allemaal!
*Jaloers is.
pi_70625269
Leuke kleuren heb je gebruikt Taartje! En Dad; jammer dat de workshop zo tegen is gevallen. Je hebt er in ieder geval nog wel iets moois van gemaakt.

Ik moet er vanavond nog een maken en volgende week dinsdag, maar ik heb eigenlijk even geen zin (vanwege de warmte en ik heb het heel druk pffft)
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_70631781
Nou, hèhè, eindelijk mag deze taart online.. Stond al 7 weken in de vriezer, maar smaakte nog steeds erg lekker!

Taartje:

Kaartje:

De streepjes horen scheef, want door baby geschilderd . En man man, wat zweette het ding vandaag! Maar: ze vonden het heel erg leuk!
pi_70634869
O wat een leuke Wampi!! Mooi zeg en leuk geboetseerd.
Waarmee had je hem gevuld? Ik durf nooit zo goed in te vriezen, vandaar.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_70634990
Wat een dotje wampie! Erg lief gedaan zeg
pi_70635662
Supermooi, Wampi! .
pi_70645263
Wauw Wampi, hij is echt mooi geworden!
pi_70646605
Oohh Wampi wat is die taart ontzettend leuk geworden!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Jubileum moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 20:24:01 #231
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70650200
Geweldig leuke taart Wampi
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_70654275
Na al die mooie taarten die ik hier al voorbij heb zien komen (Die van Wampi van het geboortekaartje is echt super!) durf ik de mijne haast niet te showen want zo'n ouwel disk maakt natuurlijk wel snel een mooie taart maar ik wilde na mijn vraag eerder toch even laten zien hoe hij geworden is.

Deze is vanmiddag bij daglicht (dan zie je de kleuren van de marsepein beter)

En deze is van daarnet compleet met roze slagroom.

Wat ik vooral lastig vond was de marsepein netjes krijgen maar ik had hier al gelezen dat dat ook door het weer komt. En de ouweldisk zou volgens DLT 22 cm zijn maar ik had een 24 cm biscuit gebakken en daar paste hij maar net op dus vandaar dat je het randje nog onder de slagroom uit ziet piepen.

De taart is gevuld met lemon curd en aarbeienmousse (die helaas niet goed stijf is geworden door mijn gebrek aan ervaring met blaadjes gelatine maar evengoed wel lekker smaakt. )
pi_70654402
Hee, dat is ook leuk zeg! kun je zo'n plaatje dus gewoon kant en klaar kopen?
pi_70654622
Ja ze zijn gewoon kant en klaar te koop in allerlei soorten bij deleukstetaarten.nl en uit een eerdere reactie van DevilsAndDust begrijp ik dat er meer sites zijn waar je ze kunt bestellen. (Dat moet ook haast wel natuurlijk)

Het enige nadeel bij DLT vind ik dat je geen invloed hebt op welke disk je krijgt. Je besteld zoals in mijn geval bijv. een prinsessendisk (ze hebben 4 verschillende) en je kunt dan bij opmerkingen in je bestelling wel een voorkeur opgeven (onze dochter wilde eigenlijk graag een Assepoestertaart) maar daar kan niet altijd gehoor aan worden gegeven helaas...
pi_70699730
Dank dames ..

Nanook, leuk taartje!
pi_70700288
Is één van jullie hier: http://www.bakfeestenzo.nl/home/1 wel eens geweest? Ziet erg leuk uit, denk dat ik er binnenkort eens ga kijken!
pi_70706724
Hoewel ze hier eigenlijk officieel niet horen...

De banaan-chocolademuffins van Nigella
pi_70708793
Oh! Zijn die lekker? Mooi hoog geworden
pi_70708945

Ik heb vandaag voor het eerst het recept uit dit filmpje gebruikt om botercrème mee te maken, en het kost even tijd, maar dan heb je ook wat! Het is echt súperlekker! Aanrader dus.
pi_70710238
Smaakt het minder boterig dan gewone botercreme DaD?
pi_70710972
Ja, absoluut! Het is heerlijk zacht en smeuïg!
  maandag 6 juli 2009 @ 19:57:28 #242
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_70713353
Ik ben al 2 weken aan het oefenen voor cupcakes voor mijn verjaardag donderdag. Tussendoor een taartje gemaakt:

Hij staat op een schoteltje
Genoeg voor 4 personen trouwens.
Mijn schoonzus zei een paar keer dat ie echt heerlijk was. Nou, dan heb ik goed mijn best gedaan, zei ik. Ze geloofde niet dat ik um zelfgemaakt had. Mooier compliment kon ik niet krijgen!
Ik had ook wat bloemetjes geprobeerd en had die voor mijn nichtje(2,5 jaar) op haar stukje taart gedaan. Ze liep een hele tijd aan het bloemetje te knagen.

Leuke match met mijn usericon zie ik nu!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_70714942
Mooi taartje! Past inderdaad goed bij je avatar Post je de cupcakes binnenkort ook?

Dat zijn altijd de leukste complimenten, van die indirecte waarbij mensen totaal verrast zijn dat de taart zelf gemaakt is en niet gekocht. Vorige week over m'n retrotaartje:

Zij: "'Wauw, ben jij een perfectionist ofzo?"
Ik:
pi_70715221
Voor de snelle beslissers

Een winkel in Noord Brabant verkoopt de Kenwood MX271 (ofwel Kenwood Patissier) voor 110 euro omdat de dozen transportschade hebben, met de mixer zelf is niks aan de hand! Toen ik hem kocht waren er nog enkelen...

http://www.keukenwinkelin(...)e-kenwood-mx271.html

En wat staat hij mooi op het aanrecht
  maandag 6 juli 2009 @ 23:12:42 #245
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_70722667
Ik ben niet zo'n taartenbakker [alleen af en toe cake of muffins] maar kwam dit topic tegen en wilde toch even tegen iedereen zeggen dat ik de taarten echt prachtig vind Respect alom!
an urge to help mankind overcomes me
pi_70736328
Eind maart maakte ik een goedereistaart voor m'n beste vriendinnetje(/huisgenootje) omdat ze voor 3,5 maand naar Canada en Amerika ging. Vandaag komt ze terug en haar vriend en ik hebben een verrassingsfeestje georganiseerd voor vanavond. Dus dat betekent taart!

M'n eerste stapeltaart en alles ging mis. Dat lint zit er niet voor niets om, zeg maar. Maar goed.

pi_70736902
Hij is superleuk!! Ik vind het lint ook érg leuk staan. Kwam het ook van het warme weer nog dat alles mis ging? (zo ziet het er trouwens helemaal niet uit). Ben benieuwd wat je vriendin ervan vindt!
pi_70737389
Mooie kleurencombinatie! Heb je het bruin zelf gekleurd?

Misschien nog een kleine tip voor lint. Ik heb dat laatst zelf ook gebruikt, en van tevoren even gestreken. Dan kun je het mooi strak om je taart trekken, vond het zo veel fijner werken. (Niet dat jouw lint er slordig uitziet hoor! )
pi_70737640
Het bekleden heb ik gister gedaan toen het nog heel warm was in huis, dus ik denk wel dat dat meespeelde.

Goede tip, Taartje! Tips zijn altijd welkom natuurlijk. . En het bruin heb ik inderdaad zelf gekleurd.
pi_70741665
Oh wat een mooie taarten komen er weer voorbij!
Die sneeuwwitje taart is echt lief! Ik wist niet dat je die plaatjes zo kant en klaar kon kopen. Ga ik ook eens naar kijken.
En het roze met witte stippen taartje is zo
En DaD, wat een mooie stapeltaart. Je ziet er niet aan dat er vanalles mis ging!
Hoe doe je dat nou eigenlijk met dat lint als je hem aan gaat snijden?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')