abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:05:58 #101
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_70135382
Ik liep vorige week in een hobbywinkel met best wat kookspullen. Waaronder een leuke standaard voor cupcakjes. Dat ga ik voor mijn verjaardag maken! Is weer eens wat anders.
Even(?)deze topics doorlezen om ideeën op te doen.
Maar jullie zijn al bij deel 10!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_70171844
Ik ga voor vaderdag weer eens een taartje maken. Dan gebruik ik verse perziken als vulling, want die heb ik nog liggen. Moet ik nog ergens op letten omdat het vrij nat fruit is?
pi_70174623
4 taarten gehad (waaronder een bruidstaart) en nog 1 (stapel-)taart te gaan.
Vannacht om 2.05 het mandje in gedoken en om 8 uur ging de wekker weer. Ik hoop het vandaag iets rustiger aan te doen hihi

Maar wat blijf ik dit leuk vinden om te doen hihi.
pi_70176343
Lips en Vlits wat een bezige bijen zijn jullie

Ik zou nog een fotootje plaatsen van het taartje van afgelopen week, maar ik kan even geen foto's van mijn camera halen dus die houden jullie te goed.
Maandag mag ik weer een taartje maken
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_70178179
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ga voor vaderdag weer eens een taartje maken. Dan gebruik ik verse perziken als vulling, want die heb ik nog liggen. Moet ik nog ergens op letten omdat het vrij nat fruit is?
Een stevig 'dijkje' van botercreme maken?

Iets anders over vulling:
Ik lees wel eens over dat je Saroma pudding kan gebruiken als vulling, maar maak je dan die pudding volgens de beschrijving op het pakje of strooi je dat spul door de botercreme ofzo?
I found myself alone,
pi_70183825
Hahaha mijn taart was mislukt joh ik ging MMF maken, het werd echt kei- en KEIhard! Niet te eten en de taart zelf wilde ook al niet echt lukken.

Maar het geeft allemaal niet want ik wilde wat afleiding in de tijd dat ik moest wachten op het belletje van m'n examenuitslag. En ik ben geslaagd
pi_70189582
Ik lees hier al een tijdje mee en ik nu heb ik besloten zelf ook wat te gaan klussen

Ik heb bij Betsie's Kookwinkel in Utrecht een spuitzak gekocht en ik wil beginnen met het versieren van cupcakes met botercreme

Ze hebben daar trouwens ook alles wat je nodig hebt, fondant in verschillende kleuren en kleurstofjes en vormpjes en zelfs halve barbiepoppen
pi_70189674
Betsies is leuk ja! De fondant is daar alleen wel heel duur, in m'n herinnering!

En wel foto's posten hè!

Ik ga voor vaderdag een chocoladewhiskytaart bakken, en voor m'n kleine neefje dan wat cupcakejes versieren denk ik.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70191032
Proficiat Breathtaking!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:21:03 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70191387
Gefeliciteerd Breathtaking! Jammer dat je MMF mislukt is...
Ik had gisteren ook een misbaksel. Ik had een nieuwe vorm, een zeshoekige PME bakvorm van 20 cm doorsnede. En ik had eigenlijk veel teveel biscuitdeeg gemaakt voor in de vorm. maar ja, zonde om een gedeelte weg te gooien dus ik doe het er allemaal in (ja, hij zat ruim 3/4 vol), en toen ik het eruit haalde na 30 minuten was het onder het mooi gebruinde dekje helemaal ongaar, nog niet eens 1/3 van mijn kapsel was goed gaar. Ik heb de hele boel weggegooid, en mijn eieren waren op dus ik kon geen nieuwe poging doen. Echt balen!
pi_70192126
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Poezebeest het volgende:
Proficiat Breathtaking!
Dankjewel !
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Gefeliciteerd Breathtaking! Jammer dat je MMF mislukt is...
Ik had gisteren ook een misbaksel. Ik had een nieuwe vorm, een zeshoekige PME bakvorm van 20 cm doorsnede. En ik had eigenlijk veel teveel biscuitdeeg gemaakt voor in de vorm. maar ja, zonde om een gedeelte weg te gooien dus ik doe het er allemaal in (ja, hij zat ruim 3/4 vol), en toen ik het eruit haalde na 30 minuten was het onder het mooi gebruinde dekje helemaal ongaar, nog niet eens 1/3 van mijn kapsel was goed gaar. Ik heb de hele boel weggegooid, en mijn eieren waren op dus ik kon geen nieuwe poging doen. Echt balen!
Thanks! En ai dat is balen ja ! Iemand trouwens enig idee hoe het kwam dat mn MMF zo ontzettend hard werd? Ik had de marshmallows verhit, poedersuiker bijgevoegd telkens, goed blijven kneden.. Maar het mocht niet baten.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:32:55 #112
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70200803
Ik heb helaas nog geen foto's van de 'klant' gekregen met de taart uit de verpakking (die foto's was ik zelf vergeten te maken) maar hierbij de foto's van de taart net voordag ik 'm meenam:

Taart is gevuld met 3 lagen, onderste botercreme, middelste speculoos en bovenste aardbeienjam.

En het meptaartje (gevuld met 2 lagen aardbeienjam):

Inmiddels wel m'n collegatje gesproken en ze vertelde dat de reacties erg goed waren! Het mannetje heeft goed naar het taartje gemept en de rest was super enthousiast over de taart. Zij zegt zeker te weten dat er meer mensen zo'n taart willen voor de verjaardag van hun kind!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 20:22:07 #113
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70204296
Leuke taartjes Lips!
En spuug! Jij bent echt kampioen strak bekleden zeg
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70204702
Mooie taartjes heb je weer gemaakt Lips!

Ik heb net twee kapsels gebakken met m'n nieuwe PME bakpan, wat een geweldig ding! Kapsels zien er beter uit dan ze ooit hebben gedaan. En ze liggen nu in de vriezer te wachten op mijn zomervakantie
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_70207420
Mooi Lips!

Mijn vaderdagtaartje wilde niet zo heel erg meewerken. Och ja, hij is wel vrolijk.
pi_70219434
Lips, leuk geworden zeg! prinseszondererwt, die van jou ook!!

Ik heb er weer twee gemaakt. Was niet zo in de stemming, geen geduld, maar ze zijn toch best heel leuk geworden. De ontvangers waren er erg blij mee in elk geval .

Taartje voor oma, gevuld met aangevette slagroom en lemon curd

Taartje voor vriendin, oud-hollandsch thema omdat we in Giethoorn hadden gezeilpunterd. Met dezelfde vulling
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 21 juni 2009 @ 15:10:46 #117
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70222276
O die is leuk Wampi, die hollandse taart!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 21 juni 2009 @ 16:59:15 #118
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70225324
Mjam wat een leuke lekkere taartjes komen er weer voorbij! Mooi die kleuren roosjes van de omataart. En die tegeltjestaart is ook leuk gelukt Wampi. En een vrolijk vaderdagtaartje hoor prinseszondererwt. Ik heb nog nooit een boltaartje gemaakt, ik vind dat wel een heel mooie vorm. Is er dan geen omkiepgevaar in de oven? Of hoe ziet zo'n bakvorm er dan uit? Lips, ik vind dat erg prachtig gedaan, met die opengemaakte stervorm. Leuk hoor.
Taartjesfee bedankt voor het compliment. Ik heb gisteravond/vanmorgen weer een taartje gemaakt. De kinderen stemden voor een blauwe dit keer. Deze keer was het bekleden niet helemaal superstrak, ik heb een beetje gesmokkeld door er een rolletje groen om te draperen, zodat het toch netjes leek :

zondag 21 juni 2009 @ 18:16:01 #119
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70227380
Mooie taarten weer allemaal! Spuug, hij is weer erg strak hoor! Mooi die eenvoud met die bloemetjes!

Dat rupsje op jou taart Prinses

Vind die oud-Hollandse super! Roosjes van die andere zijn mooi gelukt! Zo mooi heb ik mijn roosjes nog niet gehad

Bolletje maak ik met de blanda schaal van de Ikea, heeft een afgevlakte onderkant waardoor ie blijft staan. Bolletje is leuk om te maken!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70227835
Leuk Spuug! De blanda van Ikea is omvalproof, ik heb alleen een rooster in m'n oven, en zelfs daar staat ie prima op!
pi_70230079
Mooi weer spuug en wampi!
Ik kom er nu wel achter dat ik eigenlijk niet zo van biscuitkapsels hou. Ben meer van de appeltaart enzo. Eigenlijk.
pi_70230165
Gefeliciteerd Breathtaking! Lips wat een mooi taartje is het geworden!
En Wampi leuk! Spuuglokje weer een superstrakke taart! En Prinses leuk vorlijk taartje!
Er is weer heel wat af gebakken
I found myself alone,
pi_70230483
Deze bruidstaart is voor vrienden van vroeger. Ze wilde graag hetzelfde glanzende groen als van de kaart. En met de proeverij waren ze helemaal verliefd geworden op de bloesem op een van de taartjes. Alle lagen zijn gevuld met Aardbeien Droom; Aardbeienyoghurtmousse met wittechocolade room.

Het bruidspaar en de gasten waar helemaal happy met de taart en het was helemaal zoals zij wilde. Daar doe je het toch voor hihi .

Voor de dag na de bruidstaart een opdracht met de wensen; groen, rood, roze en graag bloemen en een beetje in de stijl van Oilily. En ook gevuld met Aardbeien Droom.

zondag 21 juni 2009 @ 21:02:44 #124
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70232576
Wow! Mooi Vlitsie!!
Miauw
  zondag 21 juni 2009 @ 21:03:12 #125
94046 PM-girl
pi_70232587
Wauw Vlitsie, erg mooi en erg verschillend! Knap zeg! Ik vind het heel stijlvol!
*
  zondag 21 juni 2009 @ 21:08:09 #126
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70232802
Schitterend Vlitsie!! Beide taarten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Spuuglokje op 22-06-2009 09:01:15 ]
pi_70233877
Moooi Vlitsie, allebei!
I found myself alone,
pi_70235503
Supermooi Vlitsie, dat Aardbeien Droom klinkt ook heel erg lekker!
pi_70243340
Ik snap nooit hoe je die taarten zo mooi glad krijgt, dus ik heb even geyoutubed en ik vond deze:

Doen jullie het ook zo? Het ziet er zo makkelijk uit
  maandag 22 juni 2009 @ 09:09:54 #130
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70243725
Ja zo ongeveer, Inu, alleen een stuk langzamer en onhandiger.
pi_70265386
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja zo ongeveer, Inu, alleen een stuk langzamer en onhandiger.
Wat zij zegt
Ik heb toch altijd zo'n ruzie met fondant

Hier de nog beloofde foto's van het minitaartje. Collega's waren erg enthousiast.
Zijkant:

Bovenkant:

[ Bericht 15% gewijzigd door LeNeHe op 23-06-2009 19:27:52 ]
I found myself alone,
pi_70330526
Mooi in zijn eenvoud LeNeHe!

Wampi, ik zag dat je in OUD het geboortekaartje had gepost: mooi! Ben nu ook heel erg benieuwd naar de bijbehorende taart

Ik heb besloten deze zomer een cursus basistaart te gaan volgen. Gewoon, voor de leuk. En ook omdat ik nu een hoop dingen maar op de gok doe, en het me een fijn gevoel lijkt als ik dadelijk echt weet waar ik mee bezig ben
pi_70331389
Leuk Taartje! Ik ben ook van plan ooit een cursus te volgen en dan te beginnen bij de basis.

Even een vraagje; moet een taart maken en ga hem vullen met aangevette slagroom en aardbeien. Nu las ik dat je de taart dan beter niet helemaal kan afsmeren met de slagroom, maar met botercreme.
Nu is mijn vraag; is dat een combi? Slagroom en botercreme? Of zou je daar niet veel van proeven?
I found myself alone,
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 18:56:13 #134
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70333265
Ik heb een taart in de vriezer staan en heb 'm zaterdag nodig. Wanneer zal ik 'm eruit halen?
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:23:35 #135
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70336193
Een taart of een kapsel?
Miauw
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 20:24:24 #136
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70336215
Hele taart, dus al helemaal af.

Gaat dus puur om hoe lang het ding ongeveer nodig heeft te ontdooien.
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:59:25 #137
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70342615
Hmm, weet ik niet precies maar ik denk 5 uur ofzo
Miauw
pi_70342742
kun je een taart van biscuitdeeg, slagroomvulling, en marsepein als buitenlaag dan invriezen? Wordt dat niet soppig bij het ontdooien?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 23:17:43 #139
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70343220
Volgens de taartwinkel mevrouw kan het. Ik zal zaterdag wel zien of het echt zo was, maar slagroomtaart enzo kun je tenslotte ook ingevroren kopen.
pi_70343428
Kan heel goed hoor, wij hadden ook een deel van onze bruidstaart ingevroren en daarna was ie nog steeds erg lekker! Weet alleen niet meer hoe lang het ontdooien duurde, dus daar heb je verder nix aan...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70344079
dat klinkt heel handig, en alsof we een grotere vriezer nodig gaan hebben.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:12:38 #142
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70348910
LeNeHe wat mooi zo helemaal in het wit!

Ik heb me gisteren opgegeven voor een workshop Barbietaart maken! Moet alleen wel wachten tot 25 augustus, want dan is het pas. Maar ik kan me er al wel op verheugen!
pi_70372178
Sterre is nog lang niet jarig ook dus je kunt het daarna nog heel veel oefenen Leuk Spuuglokje!
pi_70376103
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:12 schreef Spuuglokje het volgende:
LeNeHe wat mooi zo helemaal in het wit!

Ik heb me gisteren opgegeven voor een workshop Barbietaart maken! Moet alleen wel wachten tot 25 augustus, want dan is het pas. Maar ik kan me er al wel op verheugen!
Is dat dezelfde lokatie als waar je die superstrakke taarten hebt leren maken? Ben wel benieuwd waar je dat hebt geleerd
pi_70389078
LeNeHe, wat een lief taartje! Erg leuk . Die bloemen, hoe heb je die zo gekregen, uitstekers en dan met zo'n ball tool oid bewerken?

Ik ga vandaag/ morgen een stapeltaartje maken . Spannend!!
pi_70418341
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:04 schreef Wampi het volgende:
LeNeHe, wat een lief taartje! Erg leuk . Die bloemen, hoe heb je die zo gekregen, uitstekers en dan met zo'n ball tool oid bewerken?

Ik ga vandaag/ morgen een stapeltaartje maken . Spannend!!
Ja Wampi, precies zoals jij zegt, heel simpel maar 't geeft een leuk effect.
Succes met je taartje!

En Spuuglokje, ben ook wel benieuwd naar die workshop Barbie maken waar je die gaat volgen.
I found myself alone,
pi_70445595
Het is geen stapeltaart geworden (dat zou net iets teveel zijn voor 6/7 volwassenen), en ik dacht even snel wat restjes gekleurd fondant op te maken door m'n taart met sterretjes te beplakken. Dat was nog best een hele klus! En het weer hielp ook niet mee, lekker plakkerig fondant enzo. Maar: toch best een leuk taartje geworden!

zondag 28 juni 2009 @ 14:31:39 #148
94046 PM-girl
pi_70446931
Leuk hoor, met die sterren! Ik wilde pas ook een stapeltaart maken, maar vanwege het geringe aantal eters toch maar niet gedaan.
*
pi_70447573
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:31 schreef PM-girl het volgende:
Leuk hoor, met die sterren! Ik wilde pas ook een stapeltaart maken, maar vanwege het geringe aantal eters toch maar niet gedaan.
nee, het is aanlokkelijk om het een keer te proberen, maar ook zonde als er taart overblijft, of van de moeite uberhaupt als er niet zoveel mensen van zullen eten.. wachten op het juiste moment dus nog
pi_70448017
weet iemand hoe je marsfondant maakt ? is dat een mix van 50 % marspein en 50% fondant?

Liggen de verhoudingen anders? En hoe mix je het spul?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_70448141
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:18 schreef _aurum_ het volgende:
weet iemand hoe je marsfondant maakt ?
Bedoel je niet marsefond?

Ik doe dat gewoon inderdaad half om half maar er is geen vaste regel voor....
pi_70456471
Ik heb deze week nog een taartje geknutseld, maar het was wel echt ellende met dit weer. De fondant scheurde heel snel en rekte enorm uit toen ik de lap over de taart wilde doen. Ook plakte zowel de fondant als de marsepein enorm. Maakte het minder leuk om te doen...
pi_70456796
Ik heb woensdag een workshop, ik hoop dat er airco is. . Voor 7 juli mag ik een stapeltaart maken, ik organiseer een feestje voor m'n vriendin die 3,5 maand door Canada en Amerika heeft gereisd.
pi_70457186
Poezebeest fotooo!!
DaD, leuk, workshop! Wat voor was het ook alweer?
pi_70457901
Een basisworkshop bij Zoet in Bergum: www.zoetmettaart.nl

Ik ben laatst in haar winkeltje geweest, waar de workshops ook worden gegeven, echt zo'n schattig zaakje!
pi_70459856
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:06 schreef Wampi het volgende:
Poezebeest fotooo!!
DaD, leuk, workshop! Wat voor was het ook alweer?
Heb ik niet gemaakt, accu van de camera was leeg...
pi_70459858
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een basisworkshop bij Zoet in Bergum: www.zoetmettaart.nl

Ik ben laatst in haar winkeltje geweest, waar de workshops ook worden gegeven, echt zo'n schattig zaakje!
maar jij kan de basis toch al? of doe je het voor de tips en trucs? ik ga, als ik volgend weekend in londen heb gewinkeld, eens kijken of ik geld over heb ook voor een workshop, hier bij de taartwinkel
pi_70461855
Oh, mijn taarten kunnen nog een heel stuk strakker hoor! En ze gaat me uitleggen wat ik op moet letten bij het stapelen.
pi_70481189
Pff, ik heb gisteren een taartje gemaakt, maar het weer werkte niet echt mee zeg. Wat een hitte! Hij staat sinds gisteravond in de koelkast, maar merkte net dat de marsepein een beetje klef is. Ook het biscuit is aan de onderkant een beetje nattig. Dit (vooral het laatste) kan toch geen kwaad?

Hoop dat m'n taartje de fietstocht naar de ontvangster vanavond een beetje fatsoenlijk overleeft...

maandag 29 juni 2009 @ 15:51:14 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70481573
Hoi Taartje,

je kan 'm 't beste niet in de koelkast doen, marsepein gaat inderdaad zweten. Ergens in een kelder ofzo is beter, eventueel op koelelementen. Weet alleen natuurlijk niet wat voor vulling je hebt

Mooi hoog taartje is het!
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 16:13:40 #161
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70482368
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:22 schreef poemojn het volgende:
Sterre is nog lang niet jarig ook dus je kunt het daarna nog heel veel oefenen Leuk Spuuglokje!
Sterre wil helemaal geen Barbietaart (die is niet van de meisjesdingen), maar ik wel! Dus als ik jarig ben ga ik in ieder geval zo'n Barbietaart maken.

Ik zag weer een hele mooie taart van Wampi voorbij komen (kijk, zo'n taart zou nou toepasselijk zijn voor Sterre ) en Taartje met een mooi hoog rood taartje!

Morgen ga ik naar de Makro, want daar hebben ze prachtige Curver taartdozen met koelelementen in de aanbieding. Met zo'n handig handvat bovenop, in rond en rechthoekig. Die ga ik dus echt wel even scoren! En wie weet ga ik ook eindelijk een keukenmachine kopen, want er is een hele mooie van Kitchen Aid in de aanbieding. Alleen... waar láát ik dat ding! Ik heb geen ruimte in mijn kasten meer over.
pi_70482824
Ik vind je taart toch mooi, Taartje! Ik hoop dat 'ie 't volhoudt, tot vanavond.

En Spuuglokje, voor een KitchenAid heb je geen kastruimte nodig. Die verdient een ereplaats op het aanrecht!
  maandag 29 juni 2009 @ 16:30:32 #163
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70482954
Ja eigenlijk wel he, DevilsAndDust! Maar weet je, mijn man kookt altijd en hij moet dus vooral tegen dat ding aankijken. Dus... hij gaat morgen mee naar de Makro en als hij het óók een mooi ding vindt gaat ie in het winkelkarretje!
  maandag 29 juni 2009 @ 16:41:58 #164
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_70483388
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:13 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]
Morgen ga ik naar de Makro, want daar hebben ze prachtige Curver taartdozen met koelelementen in de aanbieding. Met zo'n handig handvat bovenop, in rond en rechthoekig. Die ga ik dus echt wel even scoren! En wie weet ga ik ook eindelijk een keukenmachine kopen, want er is een hele mooie van Kitchen Aid in de aanbieding. Alleen... waar láát ik dat ding! Ik heb geen ruimte in mijn kasten meer over.
ik zat ook al verlekkerd naar het krantje te kijken
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_70485426
Ik had de taart voornamelijk in de koelkast gezet, omdat het zo'n beetje de enige koele plek hier in huis is. Gelukkig staat de schuur nu in de schaduw, dus heb hem daar maar even neergezet. Hoeft hij straks in ieder geval niet vanuit de koude koelkast de hitte in, misschien dat het wat scheelt.

Ben zo blij dat het een mooi hoog taartje is geworden, dat wilde steeds niet zo lukken. Nu de PME bakpan gebruikt en de temperatuur in de oven steeds een stukje opgevoerd, dat werkte als een trein!

Sppuglokje, ik hoop dat je je man kan overtuigen! Ik heb gemerkt dat een staande mixer toch echt wel een must is voor biscuit (en vooral heel erg handig natuurlijk ), en als je er dan toch één koopt, dan maar beter meteen zo'n gave. Toch?
  maandag 29 juni 2009 @ 18:00:32 #166
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70486019
Staat ook nog op mijn verlanglijstje, een mixer. Heb niet zo'n goede handen, dus 10 min. mixen vraagt nogal veel, daarna dan nog fondant kleuren en een taart maken is een behoorlijke aanslag. Als ik er al 10 min mixeren vanaf zou kunnen halen zou dat mooi zijn!
Maar voorlopig heb ik nog niet genoeg opdrachten om een mixer van mezelf te mogen kopen
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 18:08:57 #167
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70486249
Wat heb je met je handen, als ik dat vragen mag Lips?

Ik heb dus een handmixer, en als ik biscuitdeeg gemixt heb, gloeien die staafjes helemaal dat is toch een goed argument om een keukenmachine te kopen he?
  maandag 29 juni 2009 @ 18:09:50 #168
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70486281
Dat was het voor mij wel Spuugje! Dat, en 2 kapotte handen
Ik ben dolgelukkig met m`n Kennie
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70486321
Ik had vaak na het biscuit mixen dat m'n handen nog een uur natrilden. . Kennie. .
  maandag 29 juni 2009 @ 18:31:05 #170
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70486966
quote:
Op maandag 29 juni 2009 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat heb je met je handen, als ik dat vragen mag Lips?
Ik mag morgen eindelijk naar een arts, dus dan is het pas zeker. Maar waarschijnlijk heb ik EDS, een bindweefselaandoening. Mijn moeder heeft het ook, daarom het vermoeden.
Mijn vingers doen vaak zeer en voelen regelmatig overbelast terwijl ik er niks mee doe.
Miauw
pi_70487116
Ik heb een tijdje terug een staande mixer gekocht bij de Kruidvat, voor maar 25 euro. Geen bekend merk, geen schoonheid, maar wel een prima mixer voor een fijne prijs. Scheelt een hoopwerk en fantoompijn Ook fijn dat je in die tien minuten alvast wat dingen kan pakken, voorbereiden etc.

Kan ik in de tussentijd blijven dromen van een eigen, knalrode Kitchen Aid...
  maandag 29 juni 2009 @ 18:39:07 #172
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70487203
Vraagje trouwens, ik heb nog geen hoge bakvorm en de vorm ophogen met bakpapier wil hier op een of andere manier niet goed. Hierom bak ik dus 2 taarten voor een hoge taart.
Nu moet ik vanavond dus 2 taarten bakken. Kan ik in 1 keer al het deeg maken en dan dus een deel 45 min. laten staan? Of moet ik echt in 2 keer ook het deeg maken (en dus 2 keer mixen )
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 18:48:37 #173
112545 Muck
pi_70487493
Gaat prima hoor lips
Ik heb zelf ook geen hoge bakvorm, dus ik bak ook in etappes
  maandag 29 juni 2009 @ 18:50:51 #174
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70487577
Gelukkig! Dan hoef ik niet m'n handen helemaal kapot te mixen vanavond
Zet jij het deeg dan in de koelkast of gewoon op het aanrecht?
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 19:22:38 #175
112545 Muck
pi_70488682
Gewoon op het aanrecht
  maandag 29 juni 2009 @ 19:28:31 #176
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70488879
Damn, heb ik deeg gemaakt voor 2 taarten (2 x 330 gr. biscuitmix), ga ik m'n vorm vullen en denk "ik doe gewoon 2/3e" heb ik nu nog maar een beetje over
Miauw
pi_70489388
maak je kleine cupcakes... kan je er gewoon naast in de oven zetten
And It Hurts With Every HeartBeat
  maandag 29 juni 2009 @ 20:31:36 #178
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70490979
Damn, de taart is uit zichzelf super mooi en hoog geworden, breken er 2 stukken van de buitenkant... Het is opzich wel te lijmen (vastplakken met botercreme), maar ben bang dat wanneer je de taart aansnijdt, het er weer afvalt.
Iemand ervaring met lijmen aan taarten die voor een ander zijn??
Miauw
pi_70492402
330 gr biscuitmix? Dat zijn flinke taarten geworden dan, of niet? Balen zeg, dat er stukken zijn afgebroken! Heb helaas geen tips voor je, hopelijk kun je er nog wat moois van breien
  maandag 29 juni 2009 @ 22:21:30 #180
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70495464
Goh Lips, succes bij de dokter morgen. Ik heb even gegoogeld op EDS en zag dat het een erfelijke aandoening is. Wat rot voor je zeg, dat je zo'n last van je handen hebt!
En dan over je lijmvraag, daar heb ik helaas geen antwoord op, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Mijn gevoel zegt dat ik niet zou lijmen als het een taart voor iemand anders is, wel als het een taart voor mezelf was.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:15:38 #181
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70498081
330 gram gaat prima voor een taart van 24 cm! Gebruik dan 1,5 taart om een mooie hoge te krijgen
Ik heb besloten dat ik de gesneuvelde taart gewoon iets kleiner ga snijden, dan maar 21 a 22 cm ipv 24!

Spuuglokje, is inderdaad klote maar gelukkig ben ik er vroeg bij. Mijn moeder heeft 15 jaar gedokterd zonder enige erkenning en heeft haar lichaam hierdoor kapot gewerkt. Wel spannend wat ik morgen te horen ga krijgen, ze gaan me als het goed is helemaal doorlichten.
Miauw
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:31:40 #182
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70512718
Ik heb 'm! En mijn man heeft 'm ook nog eens betaald! Dus nu ik zoveel geld heb uitgespaard kan ik mezelf eens fijn trakteren op wat extra uitstekers!
pi_70512778
Wat gaaf! . Veel plezier ermee!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:43:24 #184
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70513085
Gefeliciteerd met je aanwinst Spuug
Miauw
pi_70519270
Wauw spuug, het was ook wel een hele mooie aanbieding.
pi_70520382
Driewerf hoera voor de mixer van Spuug!
pi_70521765
Iemand toevallig die ipv van de Sugarcraft Gun een kleipistool van Pipoos gebruikt? Zag ze daar afgelopen week liggen voor 16 euro, en dat scheelt toch ruim een tientje op zo'n Gun. Het idee is natuurlijk helemaal hetzelfde en ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Maar mocht er iemand zijn die het me afraadt, let me know!
pi_70526261
Een vraagje voor de taartenexperts

Zo'n mooi laagje over een taart, is dat altijd gemaakt met amandel? (marsepein oid) of kan dat ook zonder?
pi_70526401
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:44 schreef Taartje het volgende:
Iemand toevallig die ipv van de Sugarcraft Gun een kleipistool van Pipoos gebruikt? Zag ze daar afgelopen week liggen voor 16 euro, en dat scheelt toch ruim een tientje op zo'n Gun. Het idee is natuurlijk helemaal hetzelfde en ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Maar mocht er iemand zijn die het me afraadt, let me know!
ik heb die van pipoos . vind niet dat het m'n handen kost hoor! je moet wel knijpen en soms iets steviger, maar als je het fondant wat je erin stopt een beetje kneedt valt het, vind ik dan, reuze mee! ik ben er blij mee in elk geval .

spuuglokje wat fijn dat je de kitchenaid hebt en wat lief dat je man hem betaald heeft!! daar moet je toch heel wat uitstekers voor kunnen kopen neem ik aan

verder vond ik het rode taartje wat voorbij kwam erg leuk ook.
pi_70526430
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:16 schreef LieLie het volgende:
Een vraagje voor de taartenexperts

Zo'n mooi laagje over een taart, is dat altijd gemaakt met amandel? (marsepein oid) of kan dat ook zonder?
het kan ook met fondant, daar zit geen amandel in .
pi_70526469
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:21 schreef Wampi het volgende:

[..]

het kan ook met fondant, daar zit geen amandel in .
Ah, dank voor de info! Vroeg me dat altijd af, omdat ik niet tegen amandel kan..
pi_70526628
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Wampi het volgende:
ik heb die van pipoos . vind niet dat het m'n handen kost hoor!
Oke, smaken verschillen maar ik vond het een ramp en zou er voor die paar euro verschil dan toch echt voor kiezen om iets te kopen wat er speciaal voor bedoeld is
pi_70526691
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:26 schreef Trusten het volgende:

[..]

Oke, smaken verschillen maar ik vond het een ramp en zou er voor die paar euro verschil dan toch echt voor kiezen om iets te kopen wat er speciaal voor bedoeld is
op dat ding van pipoos stond dat ie ook voor sugarpaste oid bedoeld was
pi_70526896
maar even zonder gekheid: het is denk ik inderdaad een kwestie van wat je prettig vindt. die sugarcraft gun, daar zit een veer in toch? die zal het wel een stukje gemakkelijker maken om mooie 'sliertjes' te fabriceren.. ik had er geen 10 euro meer voor over..
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:11:13 #196
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70528386
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Wampi het volgende:
spuuglokje wat fijn dat je de kitchenaid hebt en wat lief dat je man hem betaald heeft!! daar moet je toch heel wat uitstekers voor kunnen kopen neem ik aan
Het is meer het gevoel he, op zich is zijn geld mijn geld en omgekeerd. Maar als ik net ruim 200 euro aan mijn taartenhobby heb uitgegeven heb ik toch zoiets van: éven mezelf inhouden! Maar ik heb m'n bestelling bij deleukstetaartenshop vanmiddag geplaatst hoor. O.a. 3 verschillende Plunge Cutters sets en een vierkante PMEbakvorm van 25 bij 25 en een alfabetset. Het wordt tijd dat ik in de buurt eens wat reclame ga maken voor mijn taarten, het maken is héél leuk maar ik kan toch niet alle baksels zelf op gaan eten!
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:26:01 #197
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70558559
Vandaag is een collegatje hier samen met mij een taart komen maken voor haar nichtje. Dit is 'm geworden:

Miauw
pi_70560711
Mooi taartje! Bijzondere kleur ook, hoe heet ie?

Ik ben helemaal blij met m'n vrije tijd. Ben vandaag begonnen aan mijn tweede taart in een week. Haha, dat heb ik nog nooit gedaan. Hij is gebakken, gevuld, afgesmeerd en bekleed dus morgenochtend kan ik me lekker uitleven op het versieren
pi_70561174
Spuuglokje; gefeliciteerd met je masjien! Heel tof!

En over een kleipistool van Pipoos; ik heb hem. Nadat mijn sugargun officieel is doodverklaard, dacht ik ook 'nu ga ik voor een metalen geval en minder duur (uhu).
Nou pfffft ik knijp me rot (of heb ik nou kippenkracht?) zelfs al smeer ik de boel in met Crisco.
ik ga toch echt weer een nieuwe sugargun halen.

En Lips; lief taartje hoor!

Ik had voor vandaag een ordinary appeltaart gemaakt en een witte chocolade cheesecake (recept van DLT forum), was een opdracht voor een collega. Ze zijn erg in de smaak gevallen, maar mén die cheesecake was heavy! Je hoeft daarna even geen gebak meer voor 3 weken
I found myself alone,
pi_70561177
Spuug: haha, even inhouden en toch een dikke bestelling plaatsen bij DLTS . maar ik begrijp wat je bedoelt hoor, zo voelt dat hier ook . En leuk dat je reclame gaat maken! Met jouw superstrakke taarten moet je er toch minstens een paar opdrachten uit kunnen slepen

Lips: leuk geworden joh!! Ben benieuwd of dat praktisch is, samen een taart maken..

Taartje: leuk . Benieuwd naar de foto's! En veel plezier met versieren morgenochtend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')