Een stevig 'dijkje' van botercreme maken?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ga voor vaderdag weer eens een taartje maken. Dan gebruik ik verse perziken als vulling, want die heb ik nog liggen.Moet ik nog ergens op letten omdat het vrij nat fruit is?
Dankjewelquote:
Thanks! En ai dat is balen jaquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Gefeliciteerd Breathtaking!Jammer dat je MMF mislukt is...
Ik had gisteren ook een misbaksel.Ik had een nieuwe vorm, een zeshoekige PME bakvorm van 20 cm doorsnede. En ik had eigenlijk veel teveel biscuitdeeg gemaakt voor in de vorm. maar ja, zonde om een gedeelte weg te gooien dus ik doe het er allemaal in (ja, hij zat ruim 3/4 vol), en toen ik het eruit haalde na 30 minuten was het onder het mooi gebruinde dekje helemaal ongaar, nog niet eens 1/3 van mijn kapsel was goed gaar.
Ik heb de hele boel weggegooid, en mijn eieren waren op dus ik kon geen nieuwe poging doen. Echt balen!
Wat zij zegtquote:Op maandag 22 juni 2009 09:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja zo ongeveer, Inu, alleen een stuk langzamer en onhandiger.
Is dat dezelfde lokatie als waar je die superstrakke taarten hebt leren maken? Ben wel benieuwd waar je dat hebt geleerdquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:12 schreef Spuuglokje het volgende:
LeNeHe wat mooi zo helemaal in het wit!
Ik heb me gisteren opgegeven voor een workshop Barbietaart maken!Moet alleen wel wachten tot 25 augustus, want dan is het pas. Maar ik kan me er al wel op verheugen!
Ja Wampi, precies zoals jij zegt, heel simpel maar 't geeft een leuk effect.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:04 schreef Wampi het volgende:
LeNeHe, wat een lief taartje! Erg leuk. Die bloemen, hoe heb je die zo gekregen, uitstekers en dan met zo'n ball tool oid bewerken?
Ik ga vandaag/ morgen een stapeltaartje maken. Spannend!!
nee, het is aanlokkelijk om het een keer te proberen, maar ook zonde als er taart overblijft, of van de moeite uberhaupt als er niet zoveel mensen van zullen eten.. wachten op het juiste moment dus nogquote:Op zondag 28 juni 2009 14:31 schreef PM-girl het volgende:
Leuk hoor, met die sterren! Ik wilde pas ook een stapeltaart maken, maar vanwege het geringe aantal eters toch maar niet gedaan.
Bedoel je niet marsefond?quote:Op zondag 28 juni 2009 15:18 schreef _aurum_ het volgende:
weet iemand hoe je marsfondant maakt ?
Heb ik niet gemaakt, accu van de camera was leeg...quote:Op zondag 28 juni 2009 21:06 schreef Wampi het volgende:
Poezebeest fotooo!!
DaD, leuk, workshop! Wat voor was het ook alweer?
maar jij kan de basis toch al? of doe je het voor de tips en trucs? ik ga, als ik volgend weekend in londen heb gewinkeld, eens kijken of ik geld over heb ook voor een workshop, hier bij de taartwinkelquote:Op zondag 28 juni 2009 21:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een basisworkshop bij Zoet in Bergum: www.zoetmettaart.nl
Ik ben laatst in haar winkeltje geweest, waar de workshops ook worden gegeven, echt zo'n schattig zaakje!
Sterre wil helemaal geen Barbietaartquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:22 schreef poemojn het volgende:
Sterre is nog lang niet jarig ook dus je kunt het daarna nog heel veel oefenenLeuk Spuuglokje!
ik zat ook al verlekkerd naar het krantje te kijkenquote:Op maandag 29 juni 2009 16:13 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Morgen ga ik naar de Makro, want daar hebben ze prachtige Curver taartdozen met koelelementen in de aanbieding.Met zo'n handig handvat bovenop, in rond en rechthoekig. Die ga ik dus echt wel even scoren! En wie weet ga ik ook eindelijk een keukenmachine kopen, want er is een hele mooie van Kitchen Aid in de aanbieding. Alleen... waar láát ik dat ding! Ik heb geen ruimte in mijn kasten meer over.
Ik mag morgen eindelijk naar een arts, dus dan is het pas zeker. Maar waarschijnlijk heb ik EDS, een bindweefselaandoening. Mijn moeder heeft het ook, daarom het vermoeden.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat heb je met je handen, als ik dat vragen mag Lips?
Niet doen, kost je je handenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:44 schreef Taartje het volgende:
Maar mocht er iemand zijn die het me afraadt, let me know!
ik heb die van pipoosquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:44 schreef Taartje het volgende:
Iemand toevallig die ipv van de Sugarcraft Gun een kleipistool van Pipoos gebruikt? Zag ze daar afgelopen week liggen voor 16 euro, en dat scheelt toch ruim een tientje op zo'n Gun. Het idee is natuurlijk helemaal hetzelfde en ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Maar mocht er iemand zijn die het me afraadt, let me know!
het kan ook met fondant, daar zit geen amandel inquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:16 schreef LieLie het volgende:
Een vraagje voor de taartenexperts
Zo'n mooi laagje over een taart, is dat altijd gemaakt met amandel? (marsepein oid) of kan dat ook zonder?
Ah, dank voor de info! Vroeg me dat altijd af, omdat ik niet tegen amandel kan..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:21 schreef Wampi het volgende:
[..]
het kan ook met fondant, daar zit geen amandel in.
Oke, smaken verschillen maar ik vond het een rampquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Wampi het volgende:
ik heb die van pipoos. vind niet dat het m'n handen kost hoor!
op dat ding van pipoos stond dat ie ook voor sugarpaste oid bedoeld wasquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Oke, smaken verschillen maar ik vond het een rampen zou er voor die paar euro verschil dan toch echt voor kiezen om iets te kopen wat er speciaal voor bedoeld is
Het is meer het gevoel he, op zich is zijn geld mijn geld en omgekeerd. Maar als ik net ruim 200 euro aan mijn taartenhobby heb uitgegeven heb ik toch zoiets van: éven mezelf inhouden!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:20 schreef Wampi het volgende:
spuuglokjewat fijn dat je de kitchenaid hebt en wat lief dat je man hem betaald heeft!! daar moet je toch heel wat uitstekers voor kunnen kopen neem ik aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |