abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70448141
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:18 schreef _aurum_ het volgende:
weet iemand hoe je marsfondant maakt ?
Bedoel je niet marsefond?

Ik doe dat gewoon inderdaad half om half maar er is geen vaste regel voor....
pi_70456471
Ik heb deze week nog een taartje geknutseld, maar het was wel echt ellende met dit weer. De fondant scheurde heel snel en rekte enorm uit toen ik de lap over de taart wilde doen. Ook plakte zowel de fondant als de marsepein enorm. Maakte het minder leuk om te doen...
pi_70456796
Ik heb woensdag een workshop, ik hoop dat er airco is. . Voor 7 juli mag ik een stapeltaart maken, ik organiseer een feestje voor m'n vriendin die 3,5 maand door Canada en Amerika heeft gereisd.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70457186
Poezebeest fotooo!!
DaD, leuk, workshop! Wat voor was het ook alweer?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_70457901
Een basisworkshop bij Zoet in Bergum: www.zoetmettaart.nl

Ik ben laatst in haar winkeltje geweest, waar de workshops ook worden gegeven, echt zo'n schattig zaakje!
pi_70459856
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:06 schreef Wampi het volgende:
Poezebeest fotooo!!
DaD, leuk, workshop! Wat voor was het ook alweer?
Heb ik niet gemaakt, accu van de camera was leeg...
pi_70459858
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een basisworkshop bij Zoet in Bergum: www.zoetmettaart.nl

Ik ben laatst in haar winkeltje geweest, waar de workshops ook worden gegeven, echt zo'n schattig zaakje!
maar jij kan de basis toch al? of doe je het voor de tips en trucs? ik ga, als ik volgend weekend in londen heb gewinkeld, eens kijken of ik geld over heb ook voor een workshop, hier bij de taartwinkel
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_70461855
Oh, mijn taarten kunnen nog een heel stuk strakker hoor! En ze gaat me uitleggen wat ik op moet letten bij het stapelen.
pi_70481189
Pff, ik heb gisteren een taartje gemaakt, maar het weer werkte niet echt mee zeg. Wat een hitte! Hij staat sinds gisteravond in de koelkast, maar merkte net dat de marsepein een beetje klef is. Ook het biscuit is aan de onderkant een beetje nattig. Dit (vooral het laatste) kan toch geen kwaad?

Hoop dat m'n taartje de fietstocht naar de ontvangster vanavond een beetje fatsoenlijk overleeft...

A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 29 juni 2009 @ 15:51:14 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70481573
Hoi Taartje,

je kan 'm 't beste niet in de koelkast doen, marsepein gaat inderdaad zweten. Ergens in een kelder ofzo is beter, eventueel op koelelementen. Weet alleen natuurlijk niet wat voor vulling je hebt

Mooi hoog taartje is het!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:13:40 #161
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70482368
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:22 schreef poemojn het volgende:
Sterre is nog lang niet jarig ook dus je kunt het daarna nog heel veel oefenen Leuk Spuuglokje!
Sterre wil helemaal geen Barbietaart (die is niet van de meisjesdingen), maar ik wel! Dus als ik jarig ben ga ik in ieder geval zo'n Barbietaart maken.

Ik zag weer een hele mooie taart van Wampi voorbij komen (kijk, zo'n taart zou nou toepasselijk zijn voor Sterre ) en Taartje met een mooi hoog rood taartje!

Morgen ga ik naar de Makro, want daar hebben ze prachtige Curver taartdozen met koelelementen in de aanbieding. Met zo'n handig handvat bovenop, in rond en rechthoekig. Die ga ik dus echt wel even scoren! En wie weet ga ik ook eindelijk een keukenmachine kopen, want er is een hele mooie van Kitchen Aid in de aanbieding. Alleen... waar láát ik dat ding! Ik heb geen ruimte in mijn kasten meer over.
pi_70482824
Ik vind je taart toch mooi, Taartje! Ik hoop dat 'ie 't volhoudt, tot vanavond.

En Spuuglokje, voor een KitchenAid heb je geen kastruimte nodig. Die verdient een ereplaats op het aanrecht!
  maandag 29 juni 2009 @ 16:30:32 #163
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70482954
Ja eigenlijk wel he, DevilsAndDust! Maar weet je, mijn man kookt altijd en hij moet dus vooral tegen dat ding aankijken. Dus... hij gaat morgen mee naar de Makro en als hij het óók een mooi ding vindt gaat ie in het winkelkarretje!
  maandag 29 juni 2009 @ 16:41:58 #164
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_70483388
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:13 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]
Morgen ga ik naar de Makro, want daar hebben ze prachtige Curver taartdozen met koelelementen in de aanbieding. Met zo'n handig handvat bovenop, in rond en rechthoekig. Die ga ik dus echt wel even scoren! En wie weet ga ik ook eindelijk een keukenmachine kopen, want er is een hele mooie van Kitchen Aid in de aanbieding. Alleen... waar láát ik dat ding! Ik heb geen ruimte in mijn kasten meer over.
ik zat ook al verlekkerd naar het krantje te kijken
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_70485426
Ik had de taart voornamelijk in de koelkast gezet, omdat het zo'n beetje de enige koele plek hier in huis is. Gelukkig staat de schuur nu in de schaduw, dus heb hem daar maar even neergezet. Hoeft hij straks in ieder geval niet vanuit de koude koelkast de hitte in, misschien dat het wat scheelt.

Ben zo blij dat het een mooi hoog taartje is geworden, dat wilde steeds niet zo lukken. Nu de PME bakpan gebruikt en de temperatuur in de oven steeds een stukje opgevoerd, dat werkte als een trein!

Sppuglokje, ik hoop dat je je man kan overtuigen! Ik heb gemerkt dat een staande mixer toch echt wel een must is voor biscuit (en vooral heel erg handig natuurlijk ), en als je er dan toch één koopt, dan maar beter meteen zo'n gave. Toch?
  maandag 29 juni 2009 @ 18:00:32 #166
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70486019
Staat ook nog op mijn verlanglijstje, een mixer. Heb niet zo'n goede handen, dus 10 min. mixen vraagt nogal veel, daarna dan nog fondant kleuren en een taart maken is een behoorlijke aanslag. Als ik er al 10 min mixeren vanaf zou kunnen halen zou dat mooi zijn!
Maar voorlopig heb ik nog niet genoeg opdrachten om een mixer van mezelf te mogen kopen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 29 juni 2009 @ 18:08:57 #167
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70486249
Wat heb je met je handen, als ik dat vragen mag Lips?

Ik heb dus een handmixer, en als ik biscuitdeeg gemixt heb, gloeien die staafjes helemaal dat is toch een goed argument om een keukenmachine te kopen he?
  maandag 29 juni 2009 @ 18:09:50 #168
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70486281
Dat was het voor mij wel Spuugje! Dat, en 2 kapotte handen
Ik ben dolgelukkig met m`n Kennie
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70486321
Ik had vaak na het biscuit mixen dat m'n handen nog een uur natrilden. . Kennie. .
  maandag 29 juni 2009 @ 18:31:05 #170
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70486966
quote:
Op maandag 29 juni 2009 18:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat heb je met je handen, als ik dat vragen mag Lips?
Ik mag morgen eindelijk naar een arts, dus dan is het pas zeker. Maar waarschijnlijk heb ik EDS, een bindweefselaandoening. Mijn moeder heeft het ook, daarom het vermoeden.
Mijn vingers doen vaak zeer en voelen regelmatig overbelast terwijl ik er niks mee doe.
Miauw
pi_70487116
Ik heb een tijdje terug een staande mixer gekocht bij de Kruidvat, voor maar 25 euro. Geen bekend merk, geen schoonheid, maar wel een prima mixer voor een fijne prijs. Scheelt een hoopwerk en fantoompijn Ook fijn dat je in die tien minuten alvast wat dingen kan pakken, voorbereiden etc.

Kan ik in de tussentijd blijven dromen van een eigen, knalrode Kitchen Aid...
  maandag 29 juni 2009 @ 18:39:07 #172
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70487203
Vraagje trouwens, ik heb nog geen hoge bakvorm en de vorm ophogen met bakpapier wil hier op een of andere manier niet goed. Hierom bak ik dus 2 taarten voor een hoge taart.
Nu moet ik vanavond dus 2 taarten bakken. Kan ik in 1 keer al het deeg maken en dan dus een deel 45 min. laten staan? Of moet ik echt in 2 keer ook het deeg maken (en dus 2 keer mixen )
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 18:48:37 #173
112545 Muck
pi_70487493
Gaat prima hoor lips
Ik heb zelf ook geen hoge bakvorm, dus ik bak ook in etappes
  maandag 29 juni 2009 @ 18:50:51 #174
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70487577
Gelukkig! Dan hoef ik niet m'n handen helemaal kapot te mixen vanavond
Zet jij het deeg dan in de koelkast of gewoon op het aanrecht?
Miauw
  maandag 29 juni 2009 @ 19:22:38 #175
112545 Muck
pi_70488682
Gewoon op het aanrecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')