abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:05:58 #101
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_70135382
Ik liep vorige week in een hobbywinkel met best wat kookspullen. Waaronder een leuke standaard voor cupcakjes. Dat ga ik voor mijn verjaardag maken! Is weer eens wat anders.
Even(?)deze topics doorlezen om ideeën op te doen.
Maar jullie zijn al bij deel 10!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_70171844
Ik ga voor vaderdag weer eens een taartje maken. Dan gebruik ik verse perziken als vulling, want die heb ik nog liggen. Moet ik nog ergens op letten omdat het vrij nat fruit is?
pi_70174623
4 taarten gehad (waaronder een bruidstaart) en nog 1 (stapel-)taart te gaan.
Vannacht om 2.05 het mandje in gedoken en om 8 uur ging de wekker weer. Ik hoop het vandaag iets rustiger aan te doen hihi

Maar wat blijf ik dit leuk vinden om te doen hihi.
pi_70176343
Lips en Vlits wat een bezige bijen zijn jullie

Ik zou nog een fotootje plaatsen van het taartje van afgelopen week, maar ik kan even geen foto's van mijn camera halen dus die houden jullie te goed.
Maandag mag ik weer een taartje maken
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_70178179
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ga voor vaderdag weer eens een taartje maken. Dan gebruik ik verse perziken als vulling, want die heb ik nog liggen. Moet ik nog ergens op letten omdat het vrij nat fruit is?
Een stevig 'dijkje' van botercreme maken?

Iets anders over vulling:
Ik lees wel eens over dat je Saroma pudding kan gebruiken als vulling, maar maak je dan die pudding volgens de beschrijving op het pakje of strooi je dat spul door de botercreme ofzo?
I found myself alone,
pi_70183825
Hahaha mijn taart was mislukt joh ik ging MMF maken, het werd echt kei- en KEIhard! Niet te eten en de taart zelf wilde ook al niet echt lukken.

Maar het geeft allemaal niet want ik wilde wat afleiding in de tijd dat ik moest wachten op het belletje van m'n examenuitslag. En ik ben geslaagd
pi_70189582
Ik lees hier al een tijdje mee en ik nu heb ik besloten zelf ook wat te gaan klussen

Ik heb bij Betsie's Kookwinkel in Utrecht een spuitzak gekocht en ik wil beginnen met het versieren van cupcakes met botercreme

Ze hebben daar trouwens ook alles wat je nodig hebt, fondant in verschillende kleuren en kleurstofjes en vormpjes en zelfs halve barbiepoppen
pi_70189674
Betsies is leuk ja! De fondant is daar alleen wel heel duur, in m'n herinnering!

En wel foto's posten hè!

Ik ga voor vaderdag een chocoladewhiskytaart bakken, en voor m'n kleine neefje dan wat cupcakejes versieren denk ik.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70191032
Proficiat Breathtaking!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:21:03 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70191387
Gefeliciteerd Breathtaking! Jammer dat je MMF mislukt is...
Ik had gisteren ook een misbaksel. Ik had een nieuwe vorm, een zeshoekige PME bakvorm van 20 cm doorsnede. En ik had eigenlijk veel teveel biscuitdeeg gemaakt voor in de vorm. maar ja, zonde om een gedeelte weg te gooien dus ik doe het er allemaal in (ja, hij zat ruim 3/4 vol), en toen ik het eruit haalde na 30 minuten was het onder het mooi gebruinde dekje helemaal ongaar, nog niet eens 1/3 van mijn kapsel was goed gaar. Ik heb de hele boel weggegooid, en mijn eieren waren op dus ik kon geen nieuwe poging doen. Echt balen!
pi_70192126
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Poezebeest het volgende:
Proficiat Breathtaking!
Dankjewel !
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Gefeliciteerd Breathtaking! Jammer dat je MMF mislukt is...
Ik had gisteren ook een misbaksel. Ik had een nieuwe vorm, een zeshoekige PME bakvorm van 20 cm doorsnede. En ik had eigenlijk veel teveel biscuitdeeg gemaakt voor in de vorm. maar ja, zonde om een gedeelte weg te gooien dus ik doe het er allemaal in (ja, hij zat ruim 3/4 vol), en toen ik het eruit haalde na 30 minuten was het onder het mooi gebruinde dekje helemaal ongaar, nog niet eens 1/3 van mijn kapsel was goed gaar. Ik heb de hele boel weggegooid, en mijn eieren waren op dus ik kon geen nieuwe poging doen. Echt balen!
Thanks! En ai dat is balen ja ! Iemand trouwens enig idee hoe het kwam dat mn MMF zo ontzettend hard werd? Ik had de marshmallows verhit, poedersuiker bijgevoegd telkens, goed blijven kneden.. Maar het mocht niet baten.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:32:55 #112
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70200803
Ik heb helaas nog geen foto's van de 'klant' gekregen met de taart uit de verpakking (die foto's was ik zelf vergeten te maken) maar hierbij de foto's van de taart net voordag ik 'm meenam:

Taart is gevuld met 3 lagen, onderste botercreme, middelste speculoos en bovenste aardbeienjam.

En het meptaartje (gevuld met 2 lagen aardbeienjam):

Inmiddels wel m'n collegatje gesproken en ze vertelde dat de reacties erg goed waren! Het mannetje heeft goed naar het taartje gemept en de rest was super enthousiast over de taart. Zij zegt zeker te weten dat er meer mensen zo'n taart willen voor de verjaardag van hun kind!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 20:22:07 #113
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70204296
Leuke taartjes Lips!
En spuug! Jij bent echt kampioen strak bekleden zeg
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70204702
Mooie taartjes heb je weer gemaakt Lips!

Ik heb net twee kapsels gebakken met m'n nieuwe PME bakpan, wat een geweldig ding! Kapsels zien er beter uit dan ze ooit hebben gedaan. En ze liggen nu in de vriezer te wachten op mijn zomervakantie
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_70207420
Mooi Lips!

Mijn vaderdagtaartje wilde niet zo heel erg meewerken. Och ja, hij is wel vrolijk.
pi_70219434
Lips, leuk geworden zeg! prinseszondererwt, die van jou ook!!

Ik heb er weer twee gemaakt. Was niet zo in de stemming, geen geduld, maar ze zijn toch best heel leuk geworden. De ontvangers waren er erg blij mee in elk geval .

Taartje voor oma, gevuld met aangevette slagroom en lemon curd

Taartje voor vriendin, oud-hollandsch thema omdat we in Giethoorn hadden gezeilpunterd. Met dezelfde vulling
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 21 juni 2009 @ 15:10:46 #117
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70222276
O die is leuk Wampi, die hollandse taart!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 21 juni 2009 @ 16:59:15 #118
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70225324
Mjam wat een leuke lekkere taartjes komen er weer voorbij! Mooi die kleuren roosjes van de omataart. En die tegeltjestaart is ook leuk gelukt Wampi. En een vrolijk vaderdagtaartje hoor prinseszondererwt. Ik heb nog nooit een boltaartje gemaakt, ik vind dat wel een heel mooie vorm. Is er dan geen omkiepgevaar in de oven? Of hoe ziet zo'n bakvorm er dan uit? Lips, ik vind dat erg prachtig gedaan, met die opengemaakte stervorm. Leuk hoor.
Taartjesfee bedankt voor het compliment. Ik heb gisteravond/vanmorgen weer een taartje gemaakt. De kinderen stemden voor een blauwe dit keer. Deze keer was het bekleden niet helemaal superstrak, ik heb een beetje gesmokkeld door er een rolletje groen om te draperen, zodat het toch netjes leek :

zondag 21 juni 2009 @ 18:16:01 #119
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70227380
Mooie taarten weer allemaal! Spuug, hij is weer erg strak hoor! Mooi die eenvoud met die bloemetjes!

Dat rupsje op jou taart Prinses

Vind die oud-Hollandse super! Roosjes van die andere zijn mooi gelukt! Zo mooi heb ik mijn roosjes nog niet gehad

Bolletje maak ik met de blanda schaal van de Ikea, heeft een afgevlakte onderkant waardoor ie blijft staan. Bolletje is leuk om te maken!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70227835
Leuk Spuug! De blanda van Ikea is omvalproof, ik heb alleen een rooster in m'n oven, en zelfs daar staat ie prima op!
pi_70230079
Mooi weer spuug en wampi!
Ik kom er nu wel achter dat ik eigenlijk niet zo van biscuitkapsels hou. Ben meer van de appeltaart enzo. Eigenlijk.
pi_70230165
Gefeliciteerd Breathtaking! Lips wat een mooi taartje is het geworden!
En Wampi leuk! Spuuglokje weer een superstrakke taart! En Prinses leuk vorlijk taartje!
Er is weer heel wat af gebakken
I found myself alone,
pi_70230483
Deze bruidstaart is voor vrienden van vroeger. Ze wilde graag hetzelfde glanzende groen als van de kaart. En met de proeverij waren ze helemaal verliefd geworden op de bloesem op een van de taartjes. Alle lagen zijn gevuld met Aardbeien Droom; Aardbeienyoghurtmousse met wittechocolade room.

Het bruidspaar en de gasten waar helemaal happy met de taart en het was helemaal zoals zij wilde. Daar doe je het toch voor hihi .

Voor de dag na de bruidstaart een opdracht met de wensen; groen, rood, roze en graag bloemen en een beetje in de stijl van Oilily. En ook gevuld met Aardbeien Droom.

zondag 21 juni 2009 @ 21:02:44 #124
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70232576
Wow! Mooi Vlitsie!!
Miauw
  zondag 21 juni 2009 @ 21:03:12 #125
94046 PM-girl
pi_70232587
Wauw Vlitsie, erg mooi en erg verschillend! Knap zeg! Ik vind het heel stijlvol!
*
  zondag 21 juni 2009 @ 21:08:09 #126
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70232802
Schitterend Vlitsie!! Beide taarten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Spuuglokje op 22-06-2009 09:01:15 ]
pi_70233877
Moooi Vlitsie, allebei!
I found myself alone,
pi_70235503
Supermooi Vlitsie, dat Aardbeien Droom klinkt ook heel erg lekker!
pi_70243340
Ik snap nooit hoe je die taarten zo mooi glad krijgt, dus ik heb even geyoutubed en ik vond deze:

Doen jullie het ook zo? Het ziet er zo makkelijk uit
  maandag 22 juni 2009 @ 09:09:54 #130
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70243725
Ja zo ongeveer, Inu, alleen een stuk langzamer en onhandiger.
pi_70265386
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja zo ongeveer, Inu, alleen een stuk langzamer en onhandiger.
Wat zij zegt
Ik heb toch altijd zo'n ruzie met fondant

Hier de nog beloofde foto's van het minitaartje. Collega's waren erg enthousiast.
Zijkant:

Bovenkant:

[ Bericht 15% gewijzigd door LeNeHe op 23-06-2009 19:27:52 ]
I found myself alone,
pi_70330526
Mooi in zijn eenvoud LeNeHe!

Wampi, ik zag dat je in OUD het geboortekaartje had gepost: mooi! Ben nu ook heel erg benieuwd naar de bijbehorende taart

Ik heb besloten deze zomer een cursus basistaart te gaan volgen. Gewoon, voor de leuk. En ook omdat ik nu een hoop dingen maar op de gok doe, en het me een fijn gevoel lijkt als ik dadelijk echt weet waar ik mee bezig ben
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_70331389
Leuk Taartje! Ik ben ook van plan ooit een cursus te volgen en dan te beginnen bij de basis.

Even een vraagje; moet een taart maken en ga hem vullen met aangevette slagroom en aardbeien. Nu las ik dat je de taart dan beter niet helemaal kan afsmeren met de slagroom, maar met botercreme.
Nu is mijn vraag; is dat een combi? Slagroom en botercreme? Of zou je daar niet veel van proeven?
I found myself alone,
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 18:56:13 #134
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70333265
Ik heb een taart in de vriezer staan en heb 'm zaterdag nodig. Wanneer zal ik 'm eruit halen?
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:23:35 #135
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70336193
Een taart of een kapsel?
Miauw
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 20:24:24 #136
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70336215
Hele taart, dus al helemaal af.

Gaat dus puur om hoe lang het ding ongeveer nodig heeft te ontdooien.
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:59:25 #137
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70342615
Hmm, weet ik niet precies maar ik denk 5 uur ofzo
Miauw
pi_70342742
kun je een taart van biscuitdeeg, slagroomvulling, en marsepein als buitenlaag dan invriezen? Wordt dat niet soppig bij het ontdooien?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 juni 2009 @ 23:17:43 #139
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70343220
Volgens de taartwinkel mevrouw kan het. Ik zal zaterdag wel zien of het echt zo was, maar slagroomtaart enzo kun je tenslotte ook ingevroren kopen.
pi_70343428
Kan heel goed hoor, wij hadden ook een deel van onze bruidstaart ingevroren en daarna was ie nog steeds erg lekker! Weet alleen niet meer hoe lang het ontdooien duurde, dus daar heb je verder nix aan...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70344079
dat klinkt heel handig, en alsof we een grotere vriezer nodig gaan hebben.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:12:38 #142
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70348910
LeNeHe wat mooi zo helemaal in het wit!

Ik heb me gisteren opgegeven voor een workshop Barbietaart maken! Moet alleen wel wachten tot 25 augustus, want dan is het pas. Maar ik kan me er al wel op verheugen!
pi_70372178
Sterre is nog lang niet jarig ook dus je kunt het daarna nog heel veel oefenen Leuk Spuuglokje!
pi_70376103
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:12 schreef Spuuglokje het volgende:
LeNeHe wat mooi zo helemaal in het wit!

Ik heb me gisteren opgegeven voor een workshop Barbietaart maken! Moet alleen wel wachten tot 25 augustus, want dan is het pas. Maar ik kan me er al wel op verheugen!
Is dat dezelfde lokatie als waar je die superstrakke taarten hebt leren maken? Ben wel benieuwd waar je dat hebt geleerd
pi_70389078
LeNeHe, wat een lief taartje! Erg leuk . Die bloemen, hoe heb je die zo gekregen, uitstekers en dan met zo'n ball tool oid bewerken?

Ik ga vandaag/ morgen een stapeltaartje maken . Spannend!!
pi_70418341
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:04 schreef Wampi het volgende:
LeNeHe, wat een lief taartje! Erg leuk . Die bloemen, hoe heb je die zo gekregen, uitstekers en dan met zo'n ball tool oid bewerken?

Ik ga vandaag/ morgen een stapeltaartje maken . Spannend!!
Ja Wampi, precies zoals jij zegt, heel simpel maar 't geeft een leuk effect.
Succes met je taartje!

En Spuuglokje, ben ook wel benieuwd naar die workshop Barbie maken waar je die gaat volgen.
I found myself alone,
pi_70445595
Het is geen stapeltaart geworden (dat zou net iets teveel zijn voor 6/7 volwassenen), en ik dacht even snel wat restjes gekleurd fondant op te maken door m'n taart met sterretjes te beplakken. Dat was nog best een hele klus! En het weer hielp ook niet mee, lekker plakkerig fondant enzo. Maar: toch best een leuk taartje geworden!

zondag 28 juni 2009 @ 14:31:39 #148
94046 PM-girl
pi_70446931
Leuk hoor, met die sterren! Ik wilde pas ook een stapeltaart maken, maar vanwege het geringe aantal eters toch maar niet gedaan.
*
pi_70447573
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:31 schreef PM-girl het volgende:
Leuk hoor, met die sterren! Ik wilde pas ook een stapeltaart maken, maar vanwege het geringe aantal eters toch maar niet gedaan.
nee, het is aanlokkelijk om het een keer te proberen, maar ook zonde als er taart overblijft, of van de moeite uberhaupt als er niet zoveel mensen van zullen eten.. wachten op het juiste moment dus nog
pi_70448017
weet iemand hoe je marsfondant maakt ? is dat een mix van 50 % marspein en 50% fondant?

Liggen de verhoudingen anders? En hoe mix je het spul?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')