abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69900169
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

[

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door tessie op 10-06-2009 15:41:55 ]
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69900207
Gooide ik um alweer dicht
Maar mijn laatste post was dus:
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:33 schreef tessie het volgende:
Oh ik moet er zelf ook wel om lachen hoor, het is echt heel apart, als je ineens zo simpel wordt Maar ik snap het begin nog wel, maar vanaf het tweede blaadje gaat het al mis
pi_69900272
pi_69900528
Ik doe een poging tot uitleggen dan .
Dat eerste blaadje zit om het kegeltje heen gevouwen, zodat er aan de bovenkant een klein gaatje blijft. De blaadjes daarna, de eerste, die plak je tegen het kegeltje aan met de ene zijhelft, de andere zijhelft nog los. Die andere helft, daar kan je dan een volgend blaadje onder schuiven, zodat ze elkaar overlappen, en dat volgende blaadje maak je ook voor de helft vast, zodat je onder de openstaande helft weer een nieuw blaadje kan schuiven. Dan heb je er drie om het kegeltje met puntje heen gevouwen, het laatste blaadje vouw je dicht, en dan begin je opnieuw met een blaadje er tegenaan, de zijkant half open laten, daar een blaadje weer onder schuiven, et cetera .
Ik weet niet of ik het nu duidelijker heb uitgelegd, maar ik kon altijd een poging wagen natuurlijk .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:48:49 #5
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_69900587
ziet er cool uit! zo'n toren zit dus verder alleen cake in? of ook slagroom oid ?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:51:13 #6
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_69900664
tvp
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_69900741
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef BaggerUser het volgende:
ziet er cool uit! zo'n toren zit dus verder alleen cake in? of ook slagroom oid ?
Er zit biscuit in, dat is luchtiger dan cake . En verder kan je vullen met van alles en nog wat: slagroom, jam, bokkepootjescreme, lemon curd, noem maar op .
pi_69902009
Tvp. Ik heb echt al te lang niets meer gemaakt. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69904009
was ik weer
And It Hurts With Every HeartBeat
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:37:54 #10
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69904600
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:47 schreef Wampi het volgende:
Ik doe een poging tot uitleggen dan .
Dat eerste blaadje zit om het kegeltje heen gevouwen, zodat er aan de bovenkant een klein gaatje blijft. De blaadjes daarna, de eerste, die plak je tegen het kegeltje aan met de ene zijhelft, de andere zijhelft nog los. Die andere helft, daar kan je dan een volgend blaadje onder schuiven, zodat ze elkaar overlappen, en dat volgende blaadje maak je ook voor de helft vast, zodat je onder de openstaande helft weer een nieuw blaadje kan schuiven. Dan heb je er drie om het kegeltje met puntje heen gevouwen, het laatste blaadje vouw je dicht, en dan begin je opnieuw met een blaadje er tegenaan, de zijkant half open laten, daar een blaadje weer onder schuiven, et cetera .
Ik weet niet of ik het nu duidelijker heb uitgelegd, maar ik kon altijd een poging wagen natuurlijk .
Lol, hier snap ik dan weer helemaal niks van
Doe's met foto's

Ik snap enkel je uitleg / manier niet, heb al wel eerder roosjes gemaakt
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_69905114
dan zal tessie het vast ook niet begrijpen.. dus gewoon die howto van de leukste taarten aanhouden, of wachten op eh.. Muck was het toch die een howto ging maken voor tessie?
pi_69905167
terug-vind-taart zal binnekort mijn bruidstaart posten
pi_69905626
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:56 schreef Poezebeest het volgende:
terug-vind-taart zal binnekort mijn bruidstaart posten
nog gefeliciteerd met je huwelijk! ben heel benieuwd naar je eigengemaakte taart . was het een mooie dag?
pi_69906210
Oh ja! Gister toch? Gefeliciteerd Poezebeest! .
pi_69907414
Gefeliciteerd Poezebeest! Ben ook erg benieuwd naar je taart. Dapper dat je die zelf ging maken!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_69909179
thnx, was idd gisteren en was erg geslaagd! Taart was ook geslaagd, maar wel echt heel erg veel werk. Zou het een volgende keer niet meer doen denk ik.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:07:46 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69910012
Proficiat nog Poezebeest, ben benieuwd naar de taart!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69918464
Zijn er al meer mensen die dat taarttijdschrift gezien hebben?
Ikb en op zich wel nieuwsgierig, maar hij wordt niet in Rotterdam verkocht voor zover ik op de site kan zien, of ik heb met m'n neus gekeken.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:27:21 #19
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_69919018
Riemen
fiets kopen
pi_69921885
Ik heb de aardbeienchocolade taart van foodgawker laatst gemaakt.
Was een groot succes op de werkvloer!
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:32:48 #21
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69952900
Ik heb voor het eerst een taart met marsepein gemaakt (met 2 lagen vulling, een van banketbakkersroombotercreme en een van citroenvulling):

donderdag 11 juni 2009 @ 22:12:57 #22
94046 PM-girl
pi_69954832
Wauw Spuuglokje, wat werk je netjes! Super!
*
pi_69954890
Idd, de nauwkeurigheid spat er elke keer van af! Deze vind ik ook weer heel mooi!
pi_69956681
Wow idd heel mooi Spuuglokje! Ik wou dat ik het zo netjes kon! Leuk die kleuren bij elkaar ook.
pi_69966072
Wat de anderen ook al zeggen: wat mooi en supernetjes Spuuglokje!! Hoe vond je het om met marsepein te werken, makkelijker of minder makkelijk dan fondant?

Ik wacht nog steeds op mijn maakjetaart bestelling . Heb net maar even een mailtje gestuurd of er wellicht iets is misgegaan, en of ik nog iets kan toevoegen aan mijn bestelling .
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:39:41 #26
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69969205
Bedankt voor de complimenten! Wampi, ik vond het bekleden van de taart moeilijker, omdat marsepein iets meer uitlubberde bij de randen dan fondant. En ik had het mezelf ook wel érg moeilijk gemaakt omdat deze taart bijna 9 centimeter hoog was. Maar ik vind de figuurtjes van marsepein mooier, de randjes worden vanzelf wat afgeronder als je figuurtjes gaat uitsteken. Ik vind marsepein persoonlijk wel veel lekkerder dan fondant. Ik heb alleen nog nooit marshmallowfondant geproefd, dat lijkt mij ook erg lekker. Of zit daar helemaal geen smaakverschil in met 'gewone' fondant?
pi_69975369
Hmm, afgerondere randjes klinkt goed, alleen hou ik niet zo van marsepein..
MMF heb ik wel gemaakt, ik weet alleen niet meer hoeveel verschil er in smaak is. Ik vind het allebei lekker, maar ik denk dat ik nooit meer MMF maak, wat een rotklus is dat!!
pi_69984290
Wauw Spuuglokje, super strak! En ook mooi versierd, lekker rustig en heel stijlvol.

Hoe krijgen jullie allemaal toch van die mooie hoge kapsels? Wampi (je mooie groene taart met bruin monstertje), nu Spuuglokje... Wat voor bakvorm gebruiken jullie hiervoor? De springvormen die ik heb zijn allemaal niet zo hoog!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_69985028
Ik kan niet voor Spuuglokje en Wampi spreken, maar ik gebruik tegenwoordig bakpannen in plaats van gewone springvormen. Die zijn een stuk hoger.
pi_69985318
Dat kleine groene taartje heb ik in een IKEA-ovenschaaltje van 7,5 cm hoog gebruikt, ik heb een vierkant bakpan van eh.. ook zoiets, en een ronde bakpan onderweg. Dat kleine taartje vertekend ook wel denk ik hoor, die is iets van 13 centimeter in doorsnede.

mijn maakjetaart-bestelling is nog steeds in behandeling, ik heb alláng geld overgemaakt, en ook nog geen mailtje terug . ik baal! (niet dat ik het nu nodig heb, heb vooral kartonnen/ dozen besteld, maar ik wil m'n ronde pan proberen!!!)
pi_69985815
Wij gebruiken hier altijd gewoon bakpapier om de vorm iets op te hogen, gaat prima
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:39:40 #32
94046 PM-girl
pi_69986643
Bakpapier, dàt is slim!
*
pi_69986769
Maar dat wilde bij Taartje niet zo lukken, met bakpapier, toch?
pi_69989686
Ik vind dat zelf ook wel rot hoor om met bakpapier de vorm te verhogen.
Spuuglokje wat een onwijs strakke taart heb je gemaakt!
I found myself alone,
pi_69990541
Misschien een domme vraag maar hoe verhoog ik met bakpapier de vorm dan?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:29:00 #36
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_69995440
kan je fondant of marsepijn ook halen bij een snoepwinkel oid? en wat kost het ongeveer?
Riemen
fiets kopen
pi_69995933
Gewoon de vorm invetten, en dan een dubbelgevouwen stuk bakpapier in de vorm plakken zeg maar, de dichte kant naar beneden.

Marsepein bestel ik altijd bij de leukste taartenshop, heb het nog niet in een gewone winkel gezien eigelijk... misschien kan je het bij een bakker eens vragen ofzo?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:15:44 #38
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69997810
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan niet voor Spuuglokje en Wampi spreken, maar ik gebruik tegenwoordig bakpannen in plaats van gewone springvormen. Die zijn een stuk hoger.
Ik heb een PME bakvorm van 20 cm doorsnede en 10 centimeter hoog. Volgens mij bedoel jij dat ook he?
Ik heb ook een zeshoekige PME vorm gekocht, 20 cm doorsnede, van 7,5 cm hoog, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
pi_70002737
Strakke taart weer spuug!
pi_70015072
Ik ga deze week weer twee taarten bakken, heb er nu al zin in! Eentje met rozen voor m'n oma, en eentje voor een vriendin in Delfts Blauw thema . Ik ga lemon curd maken om te vullen, ben daar heel benieuwd naar .
Nog steeds niks van maakjetaart gehoord trouwens, hoop dat die bestelling deze week komt, heb het voor het weekend wel echt nodig..
  maandag 15 juni 2009 @ 08:54:18 #41
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70016278
Ik weet al waar ik nooit ga bestellen, Wampi! Wat rot zeg, dat je nog steeds niks gehoord hebt.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:28:09 #42
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70020042
Afgelopen zaterdag even bij de Taartenwinkel in Den Bosch geweest voor taartkartons, rode fondant en sierrand uitstekers (deze).
Helaas hadden ze geen taartkartons van 12 maar dan knippen we wel in een iets grotere! Vanmiddag even bij de Jumbo gaan kijken of ze leuke kaarsjes hebben voor de taart voor donderdag!

Vanavond het meptaartje bakken en fondant vast blauw kleuren. Daarna maar hopen dat woensdag alles goed gaat!!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70021344
Spuuglokje: ik ook niet meer hoor! Ik vind het vooral slecht dat ik nog niks gehoord heb, want op de site staat dat ze binnen 2 werkdagen na ontvangst betaling verzenden. Mijn betaling was een week geleden afgeboekt!

Lips: je hebt toch niet de laatste van die sierranduitstekers gekocht he

Oo, ik ben zo blij . De baby van vrienden van ons is eindelijk (42 wk ) geboren. Ik heb het kaartje ontworpen (ben zó benieuwd hoe dat er in het echt uitziet) en ik heb al een tijdje een bijpassende taart in de vriezer staan. Net de naam gemaakt in het goede lettertype, lang leve de gluegun!! En de mama reageerde de afgelopen weken al zo extreem enthousiast op mijn taarten . Kan niet wachten om hem te gaan geven!
  maandag 15 juni 2009 @ 13:37:27 #44
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70023401
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:15 schreef Wampi het volgende:
Lips: je hebt toch niet de laatste van die sierranduitstekers gekocht he
Haha, nee hoor, ze hebben er nog meer hangen!

Wilde eigenlijk ook de Wilton Cake Lifter hebben (iemand hier ervaring mee??) maar die kende ze niet. Ze vond het wel een idee deze eventueel in het assortiment op te nemen.
Miauw
pi_70030694
Tvp!
pi_70034241
Wat gaaf Wampi, een mooi geboortekaartje met een bijpassende taart. Dat wordt gegarandeerd een succes! Post je als het van ze mag een foto van beiden? Ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Naar aanleiding van jullie tips heb ik net een bakpan van PME besteld bij De Leukste Taarten. Hopen dat zij gewoon wel snel bezorgen Laat de cake makkelijk los uit zo'n vorm? Ik gebruik altijd van die bakspray van Dr. Oetker, dat moet wel genoeg zijn toch?
  maandag 15 juni 2009 @ 19:17:46 #47
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_70034755
Met die bakspray gaat dat perfect. Eerst even laten afkoelen in de vorm, dan op een taartrooster storten.
pi_70036517
Taartje, ik post het taartje ( ) sowieso, het kaartje kan ik de voorkant ook wel van posten. Ik ben er echt trots op .
Leuk, een bakpan besteld! Met die bakspray gaat het inderdaad perfect! Ik laat het, miss ongeduld die ik ben, niet eens afkoelen, maar de taart komt er helemaal gaaf uit . en dan moet je niet net zoals ik de pan op je kapsel laten vallen, dan heb je alsnog een deuk
edit: nog steeds niks van maakjetaart gehoord
pi_70052649
.. Hoe twee verslavingen samenkomen .. Kennen julle Threadless? Hier kan iedereen t-shirt ontwerpen insturen, daar wordt op gestemd, en elke week worden er nieuwe shirts toegevoegd aan hun collectie. Ik heb elke week (en vooral tijdens de sale, $5 voor een shirt) moeite om niet nóg meer te bestellen.
Goed, lang verhaal, waarom in dit topic? Ze organiseren een taartenbakwedstrijd . voor de tweede keer schijnbaar. En daar komt deze nieuwe taartenbakverslaving om de hoek kijken.. Ik MOET meedoen . Voor wie ook zin heeft in een uitdaging, want dat is het best wel vind ik, om een 2D of 3D taart te maken van een shirt-ontwerp, op Threadcakes staan de regels en voorbeelden van vorig jaar.. .
pi_70052929
Wat tof, Wampi. . Ik ga er ook eens over nadenken en de shirts bekijken.
pi_70054225
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat tof, Wampi. . Ik ga er ook eens over nadenken en de shirts bekijken.
Gaaf he? En om valsspelen te voorkomen moet je van het hele bakproces foto's maken. Ik ga deze denk ik proberen te maken. Gelukkig kan je inzenden tot 3 augustus . En ik weet nu al dat ik waarschijnlijk meer dan 1 ga proberen .
en nog even een update over mn bestelling: vandaag weer gemaild, direct reactie, is ws een foutje, kon nog iets aan mn bestelling toevoegen en het wordt vandaag nog verstuurd. dus ik vind ze wel weer lief daar
pi_70072157
Pssst, post es wat meer jullie, mijn sollicitatie-ontwijkend gedrag begint op te vallen zo..

Ik heb voor m'n Delftsblauwe taartje de grote tegelplaatjes af. Nu nog de hoekversierinkjes
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:03:45 #53
94046 PM-girl
pi_70073548
Leuk Wampi! Is dat ook met een sugargun gedaan?
En is dat veel makkelijker dan met bijv. de spuitzak?
*
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:59:38 #54
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70075906
Zo, alle voorbereidingen voor morgen zijn getroffen! De taarten zijn gebakken en staan in de vriezer, de botercreme van de mix is gemaakt, de botercreme om af te smeren is gemaakt, beertje is geboetseerd...

Vind het zo spannend m'n eerste betaalde opdracht

Is voor een collega en moet de taarten overhandigen op 't werk. Er zijn nogal wat collega's met kleine kinderen dus als ie nou goed lukt en veel mensen zien 'm levert het misschien wel nieuwe opdrachten op

Oh als het maar goed gaat
Miauw
pi_70076318
PM-girl: ja van fondant met de sugargun . Ben echt blij met t ding. Maar: ik denk (ik heb het nog nooit gebruikt) dat royal icing uit een spuitzak in dit geval ook wel heel makkelijk was geweest, ik moest nu de sliertjes steeds op maat snijden, op de juiste plek vastmaken, terugduwen, nagel erin gedrukt dus opnieuw . Met n spuitzak is het (denk ik dus he) een kwestie van oefenen en in een keer goed doen. maar experts: correct me if I'm wrong!

Lips, spannend!!! Het gaat vast lukken, en je meer opdrachten opleveren! Heb je nou de kapsels ingevroren en haal je ze er morgen weer uit? Blijven ze daar lekkerder van? Succes met afmaken morgen in elk geval!

Ik heb net nog roosjes zitten maken voor de taart voor m'n oma. Zijn best goed gelukt, en weet zeker dat m'n oma het geweldig gaat vinden .
pi_70077229
Wampi; heel leuk je tegeltjes (zijn het koekjes?)
Lips; spannend hoor! Ik vind het nog steeds spannend om taarten voor anderen te maken, betaald of niet

Ik heb vanavond een minibolletje gemaakt voor op mijn nieuwe werk, dat krijg je als je enthousiast zit te bazelen over je hobby.
Zal morgen even foto's posten (heb nu niet meer zo'n zin om de camera leeg te trekken enzo).
I found myself alone,
pi_70077349
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:31 schreef LeNeHe het volgende:
Wampi; heel leuk je tegeltjes (zijn het koekjes?)
Lips; spannend hoor! Ik vind het nog steeds spannend om taarten voor anderen te maken, betaald of niet

Ik heb vanavond een minibolletje gemaakt voor op mijn nieuwe werk, dat krijg je als je enthousiast zit te bazelen over je hobby.
Zal morgen even foto's posten (heb nu niet meer zo'n zin om de camera leeg te trekken enzo).
Zijn voor op een taart .
Haha, jij gaat op je werk ook opdrachten scoren . Leuk! Foto?
pi_70078050
Ben benieuwd naar je taart dan!

Ja, wie weet, maar er werken voornamelijk mannen en ik ben niet zo goed in mannentaarten
Foto zal ik morgen ff uploaden.
I found myself alone,
pi_70083937
Ik ga zo eens mijn bestelling zelf maar ophalen in RIdderkerk...

Bestel ik braaf nog aan het begin van de maand zodat ik niet hoef te stressen voor mijn eerste bruidstaart van dit trouwseizoen gaat het alsnog een beetje fout.
Dus dan maar zelf naar Ridderkerk het pakket ophalen ipv stressend zitten wachten op de bezorger, maar leuk vind ik het niet. Of stoekem toch wel want dan kan ik nog even neuzen naar leuke spulletjes hihi.

Vanavond maar weer aan de bak, vullen, bekleden en decoreren van de taarten van mijn morgen jarige lief. Morgen het hele verhaal nog een keer voor de bruidstaart en vrijdag nog een keer voor een stapeltaart voor zaterdag.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:17:03 #60
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70084246
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:09 schreef Wampi het volgende:
Lips, spannend!!! Het gaat vast lukken, en je meer opdrachten opleveren! Heb je nou de kapsels ingevroren en haal je ze er morgen weer uit? Blijven ze daar lekkerder van? Succes met afmaken morgen in elk geval!
Kapsels zijn eerder al gebakken en ingevroren ja, ik vind dat je daar niks van proeft. Doe het eigenlijk altijjd zo
Miauw
pi_70084759
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:17 schreef Lips het volgende:
Kapsels zijn eerder al gebakken en ingevroren ja, ik vind dat je daar niks van proeft. Doe het eigenlijk altijjd zo
Ik vind ingevroren kapsels zelfs lekkerder, ze zijn ietsje minder droog
pi_70086537
Dat fondant; ik vind het echt rotspul om mee te werken Alles blijft plakken aan de deegrollen en als ik vormpjes maak, blijft alles plakken aan de onderkant. Moet ik het een tijdje laten staan ofzo?
pi_70086721
Nee, de roller en je ondergrond insmeren met vet. ik doe dat met bakspray, maar ga straks crisco kopen (denk dat dat langer blijft zitten dan bakspray). Invetten is echt de truc!!
pi_70090070
Ah oké! Thanks. Gaat ik dat eens proberen
pi_70091317
Crisco werkt echt prima! Ik heb het gewoon gehaald bij de Jumbo, dus je hoeft het niet persé via internet te kopen.
pi_70095847
mijn bestelling is binnen, hoera! en ik ben lemon curd aan het maken. die maak ik af, dan móet ik een sollicitatie versturen, en dan mag ik van mezelf nog even naar de taartwinkel...

en ik wil foto's van jullie taarten zien!! LeNeHe en Lips!
pi_70098050
Ladies, misschien kunnen jullie me helpen ik wilde morgen deze gaan maken.. Alleen voor de ganache heb je volgens hen nodig:
quote:
1 Sweet Tart Dough (adapted from Fanny Farmer-recipe below)
8 oz good dark chocolate
8 oz Heavy Cream
2 baskets fresh strawberries, rinsed, stem end cut flat
Wat bedoelen ze met Heavy Cream, gewoon slagroom?

En die eenheid, oz, dat is volgens wikipedia 0,0284131 liter..
Maar hoe kan ik daar het best mee omgaan?
pi_70098074
8 oz is dus eigenlijk zo'n 250 ml?
pi_70098507
Volgens mijn maatbeker wel Breathtaking . 1 oz = 30 ml, dan is 8 oz 240 ml. En ik denk idd dat heavy cream slagroom is, ik maakte ooit witte chocolade ganache, ook met slagroom . Succes, en wel een foto posten hè!
pi_70098669
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:39 schreef Wampi het volgende:
Volgens mijn maatbeker wel Breathtaking . 1 oz = 30 ml, dan is 8 oz 240 ml. En ik denk idd dat heavy cream slagroom is, ik maakte ooit witte chocolade ganache, ook met slagroom . Succes, en wel een foto posten hè!
Okay! Dankjewel en die slagroom hoef je niet op te kloppen toch, alleen maar verwarmen en de chocolade er doorheen smelten?
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:48:09 #71
148689 Muis006
pi_70098801
Heavy duidt op het percentage vet dus het is niet hetzelfde als slagroom, want daar zit minder vet in. Ik weet alleen niet of er hier in NL een vergelijkbaar product is voor heavy cream.
pi_70098902
Heavy cream is niet helemaal hetzelfde als slagroom, maar je kunt het wel gewoon als vervanger gebruiken Succes, en post je een foto van het resultaat?
pi_70098956
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:44 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Okay! Dankjewel en die slagroom hoef je niet op te kloppen toch, alleen maar verwarmen en de chocolade er doorheen smelten?
alleen verwarmen
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:48 schreef Muis006 het volgende:
Heavy duidt op het percentage vet dus het is niet hetzelfde als slagroom, want daar zit minder vet in. Ik weet alleen niet of er hier in NL een vergelijkbaar product is voor heavy cream.
ah, weer wat geleerd . maar slagroom is hier volgens mij een goede vervanger (mijn ganache was heerlijk in elk geval )
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:58:29 #74
148689 Muis006
pi_70099233
Ach, kan je zeggen dat je een slanke taart hebt gemaakt, want je hebt whipping cream ipv heavy gebruikt
pi_70099378
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heavy cream is niet helemaal hetzelfde als slagroom, maar je kunt het wel gewoon als vervanger gebruiken Succes, en post je een foto van het resultaat?
Ah gelukkig maar! Dankjewel, en zal ik doen!
pi_70104825
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:13 schreef Taartje het volgende:
Crisco werkt echt prima! Ik heb het gewoon gehaald bij de Jumbo, dus je hoeft het niet persé via internet te kopen.
Waar staat dat ergens in de winkel? Kwam net toevallig langs Jumbo, maar het stond niet op de plaatsen waar ik dacht dat het zou staan (bakspullen, buitenlandse spullen, boter/ bak& braad )..
pi_70104893
Ik ben Taartje dan wel niet, maar bij mijn Jumbo staat het wel bij de buitenlandse spullen!
pi_70105019
dus 'gewoon' bij de curry's, blikjes raar drinken en dat soort spul? dan nog maar eens beter kijken en wat vakkenvullers opzij duwen . dank je
pi_70105070
Bij de bakmixen van Duncan Hines, en de frostings en zo. De Amerikaanse meter, zeg maar.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:53:14 #80
148689 Muis006
pi_70105343
Ik moet een keer naar jumbo.
pi_70105419
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij de bakmixen van Duncan Hines, en de frostings en zo. De Amerikaanse meter, zeg maar.
Bij mijn Jumbo staat het meer bij de exotische spullen, de gekke gekleurde drankjes en dergelijke.
pi_70106087
De Amerikaanse meter zit toch in de exotische spullenstelling?
pi_70106129
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Amerikaanse meter zit toch in de exotische spullenstelling?
Nee hier zit daar nog wat anders tussen. De pasta geloof ik.
pi_70106194
bij mijn jumbo (ik ben er nu 2 keer geweest ) zit de pasta tegenover de exootjes. maar: in elk geval bij de amerikaanse of de exotische spullen kijken dus.
nog een vraag: lemon curd, hoe dik moet dat zijn? die van mij is jammig geworden, niet echt dik vind ik..
pi_70106221
Oh, hier zit de pasta in een heel ander gangpad. . Maar hoe dan ook, de Jumbo heeft Crisco. .
pi_70106686
Werkt het bij de Jumbo niet zo dat je erom kan vragen, en dat ze dat product dan voortaan in het assortiment nemen als ze het nog niet hebben? Want dan kan het dus wel zijn dat ze het misschien nog niet hebben, maar wel kunnen krijgen
pi_70106876
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:17 schreef Wampi het volgende:
bij mijn jumbo (ik ben er nu 2 keer geweest ) zit de pasta tegenover de exootjes. maar: in elk geval bij de amerikaanse of de exotische spullen kijken dus.
nog een vraag: lemon curd, hoe dik moet dat zijn? die van mij is jammig geworden, niet echt dik vind ik..
Is het al afgekoeld? Anders wordt het misschien nog dikker?

Tja, echt heel dik is het meestal niet, maar wel steviger dan jam. Het blijft wel aan je mes plakken, maar het is heel zacht. Meer zoals zachte roomboter, als ik het dan ergens mee moet vergelijken.
pi_70107443
't is al afgekoeld.. ik had ruim een kwartier geroerd, toen was ik er klaar mee.. als ik er nu de achterkant van een lepeptje in steek blijft er een flinke klodder aanhangen, het lijkt toch wel goed, alleen de kleur is gek, meer abrikozenachtig dan citroenachtig, zal wel door het eigeel komen..
pi_70107526
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef Wampi het volgende:
't is al afgekoeld.. ik had ruim een kwartier geroerd, toen was ik er klaar mee.. als ik er nu de achterkant van een lepeptje in steek blijft er een flinke klodder aanhangen, het lijkt toch wel goed, alleen de kleur is gek, meer abrikozenachtig dan citroenachtig, zal wel door het eigeel komen..
Kleur is wel vaker wat donkerder geel, echt superfris geel is volgens mij niet erg natuurlijk. Idd, wat je al zegt, ei. Ei is niet felgeel.
pi_70107575
het smaakt in elk geval héérlijk, ben heel benieuwd hoe het in een taart smaakt! bedankt voor je antwoorden in elk geval!
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:12:15 #91
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_70108252
oke ik ben over ik wil het een keer gaan proberen... wat raden jullie aan om er voor aan te schaffen in den beginne? als ik overal kijk zijn er talloze dingen om mee te beginnen...
Riemen
fiets kopen
pi_70110028
hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wil en wat je hebt. wat ik zou aanschaffen: biscuitmix, wit fondant, een paar kleurstofjes en een smoother. misschien een taartzaag, maar dat kan ook met een mes. heb je een bakvorm/ springvorm, die kan je ophogen met bakpapier. ik gebruikte voor mijn eerste taartje een rond ovenschaaltje van ikea van 13 cm doorsnede. je kan ook direct een bakpan kopen natuurlijk, kost rond 12 euro. misschien wat uitsteekvormpjes, voor 3 euro heb je bij blokker, een setje met een ster, maan, hartje, bloem, en nog wat kerstdingen, of bij ikea anders, zoek op drommar. goed, om deze overzichtelijke post even op een rijtje te zetten:

bakvorm (indien nodig.. 20 cm rond = 12 euro)
biscuitmix (1 kg = 3,95)
fondant (1 kg ofzo, kan je 1 taart mee doen en hou je nog veel over voor een klein taartje = 6,25)
paar kleurstofjes (set v 4 = 6,95)
smoother (6 euro)
(prijzen van deleukstetaartenshop, maar zijn overal wel gelijk)
bij ikea taartdecoratieset (spuitzak, taartzaag, smeerding oid voor 5 euro)
da's bijna 40 euro als ik het goed uitreken..

en eventueel zou je nog kunnen kiezen voor
PME cutting wheels (6 euro, voor plaatjes te puzzelen heel handig, snijdt itt schilmesje zonder rafelige randjes)
uitstekers (blokker 10 voor 3 euro, ikea 13 voor 6 euro)
hema heeft uitsteekletters, geen idee van de prijs.

en dan afsmeren: boter en poedersuiker, voor vulling bijvoorbeeld aangevette slagroom (= met beetje mascarpone) en frambozenjam. hoef je geen botercrememix te kopen, scheelt weer

ik weet zeker dat hier nog goede aanvullingen/ verbeteringen opkomen. en leuk dat je t gaat proberen. pas op, voor je het weet ben je verslaafd!!
pi_70110210
Volgens mij ben je een heel end zo, Wampi, voor een eerste keer. Het gemakkelijkste is om te beginnen met een bolvorm denk ik. Daarbij is het bekleden niet moeilijk.
pi_70110469
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het gemakkelijkste is om te beginnen met een bolvorm denk ik. Daarbij is het bekleden niet moeilijk.
O ja, en die is ook maar 5 euro voor een schaal van 20 centimeter. Mocht je het toch allemaal niet leuk vinden heb je een mooie slabak erbij (die van mij wisselt af tussen die functies )
pi_70115325
Oh man, dat leuke winkeltje bij mij in de buurt (nou ja, een uur met trein en bus) zoekt verkoopsters. .
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:42:55 #96
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70121754
Pff, wat een gedoe zo'n bestelling...
Gisteren tot half 12 bezig geweest (ik dacht dat het pas half 11 was) en toen moest ik nog alles opruimen. Vanmorgen de taarten verpakt, strikje erom en de auto in. Met ingehouden adem vervolgens naar m'n werk gereden...
Ik geloof niet dat dit goed is voor mijn (toch al hoge) bloeddruk

Maar, de taart is af, ik ben tevreden en (nog belangrijker) mijn collega die de taart heeft besteld is ook tevreden!!!
Foto's komen later, was vergeten foto's te maken en toen had ik 'm al ingepakt :S Heb dus wel foto's van ingepakte taart maar die staan nog op m'n camera. Collega zorgt voor foto's als ie weer uit het folie is

Moe, voldaan, tevreden en hoofdpijn
Miauw
pi_70122558
Lips Ben heel benieuwd!!!
pi_70123106
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:52 schreef Wampi het volgende:
hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wil en wat je hebt. wat ik zou aanschaffen: biscuitmix, wit fondant, een paar kleurstofjes en een smoother. misschien een taartzaag, maar dat kan ook met een mes. heb je een bakvorm/ springvorm, die kan je ophogen met bakpapier. ik gebruikte voor mijn eerste taartje een rond ovenschaaltje van ikea van 13 cm doorsnede. je kan ook direct een bakpan kopen natuurlijk, kost rond 12 euro. misschien wat uitsteekvormpjes, voor 3 euro heb je bij blokker, een setje met een ster, maan, hartje, bloem, en nog wat kerstdingen, of bij ikea anders, zoek op drommar. goed, om deze overzichtelijke post even op een rijtje te zetten:

bakvorm (indien nodig.. 20 cm rond = 12 euro)
biscuitmix (1 kg = 3,95)
fondant (1 kg ofzo, kan je 1 taart mee doen en hou je nog veel over voor een klein taartje = 6,25)
paar kleurstofjes (set v 4 = 6,95)
smoother (6 euro)
(prijzen van deleukstetaartenshop, maar zijn overal wel gelijk)
bij ikea taartdecoratieset (spuitzak, taartzaag, smeerding oid voor 5 euro)
da's bijna 40 euro als ik het goed uitreken..

en eventueel zou je nog kunnen kiezen voor
PME cutting wheels (6 euro, voor plaatjes te puzzelen heel handig, snijdt itt schilmesje zonder rafelige randjes)
uitstekers (blokker 10 voor 3 euro, ikea 13 voor 6 euro)
hema heeft uitsteekletters, geen idee van de prijs.

en dan afsmeren: boter en poedersuiker, voor vulling bijvoorbeeld aangevette slagroom (= met beetje mascarpone) en frambozenjam. hoef je geen botercrememix te kopen, scheelt weer

ik weet zeker dat hier nog goede aanvullingen/ verbeteringen opkomen. en leuk dat je t gaat proberen. pas op, voor je het weet ben je verslaafd!!
Offfff voor je eerste taart koop je een kant en klare taartbodem, 6/7 ons marsepein en iets om 'm mee te vullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 10:39:30 ]
pi_70123138
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:38 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Offfff voor je eerste taart koop je een kant en klare taartbodem, 6/7 ons marsepein en iets om 't mee te vullen.
dat kan ook, maar die kant en klare zijn niet zo lekker als zelfgebakken, en zelf bakken is leuker!!
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:55:23 #100
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_70129872
Je kunt ook gewoon zelf een kapsel maken natuurlijk. De ingrediënten zijn hartstikke goedkoop en het is heel makkelijk
Ik heb nog nooit biscuitmix gebruikt.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')