Het maakt alleen geen fuck uit of je je taart bij de banketbakker haalt of het dus met biscuitmix enzo gebruikt want alle die gebruiken ook al die mixxen vol e-nummersquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers
Je hoeft natuurlijk niet per se mixen te gebruiken. Ik maak per definitie m'n eigen mengels, zodat ik zeker weet wat erin gaat. Ook maak ik m'n eigen fruitspreads om te vullen. Slechts de marsepein koop ik om m'n taarten mee te bedekken. Je kunt het zo 'E-nummerig' maken als je wilt, denk ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers. Die zitten in de biscuitmixen bijvoorbeeld en kleurstoffen zijn ook niet bepaald goed voor je. Ik ben dol op taarten maken, maar ik merk wel dat ik het minder leuk vind om met al die ongezonde troep te werken. Ben ik daar alleen in? Ik wil overigens absoluut geen spelbreekster zijn, ik vind het erg leuk om te doen en mooi om te zien wat anderen maken. Gewoon een kritisch nootje.
Je kunt dingen zelf 'from scratch' maken, dus genoeg controle over wat erin zit dan. De meeste kleurstoffen zijn goed verkrijgbaar zonder vervelende stoffen. Misschien moet je dan even zoeken welk merk je moet hebben, maar het is er zeker allemaal.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers. Die zitten in de biscuitmixen bijvoorbeeld en kleurstoffen zijn ook niet bepaald goed voor je. Ik ben dol op taarten maken, maar ik merk wel dat ik het minder leuk vind om met al die ongezonde troep te werken. Ben ik daar alleen in? Ik wil overigens absoluut geen spelbreekster zijn, ik vind het erg leuk om te doen en mooi om te zien wat anderen maken. Gewoon een kritisch nootje.
Als je het laatste zinnetje nog even had toegevoegdquote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
E472b
Goed plan, nogmaals: het was niet mijn bedoeling om de nummers hier tot in den treuren te gaan bediscussiëren. Dat past hier niet. De een vind het belangrijk om er op te letten, de ander wat minder. Prima, ik wilde gewoon even vissen hoe er in dit topic over wordt gedacht. Verschillend dus, is de conclusie.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:06 schreef Trusten het volgende:
[..]
Maar goed, ik zal nu ook stoppen anders wordt het een beetje een e621 is gif, aspartaam is gif topic
Jij hebt gelijkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het een witte tum-tum was, maar jou idee is veel leuker!![]()
Klopt, ik zat te slapen. Dank je.
Hmm ik dacht dat het misschien toch handig was.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:31 schreef Taartje het volgende:
Zelfgemaakte fondant heb ik nog nooit gemaakt/geproefd, dus daar kan ik niks over zeggen. Marshmallow fondant: de een zweert erbij, de ander vindt het een hel. Ik vind het nogal bewerkelijk spul en een crime om te maken, maar zoals gezegd is dat heel persoonlijk. Eerlijk gezegd zou ik de taartzaag nog even niet kopen. Super handig ding hoor, maar voor een eerste taart zou ik gewoon een groot mes gebruiken om te taart in lagen te snijden. Eerst helemaal rondom ongeveer een cm insnijden, en dan helemaal. Kun je altijd die zaag nog kopen, of niet. (en heb je ondertussen wat geld over voor iets anders leuks)
Hetgeen waar ik altijd gebruik van maak en waar ik niet meer zonder zou kunnen is toch wel m'n smoother. Zonder is gewoon haast onmogelijk om echt strakke taartjes te maken. Verder natuurlijk m'n paletmes, ideaal voor allerlei klusjes. Een tijdje geleden heb ik strikjesuitstekers in drie maten gekocht, en daar ben ik echt verliefd op!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:35 schreef Lips het volgende:
Wel een leuke vraag misschien voor ons allen: Wat gebruik jij nu het meest en welke aanschaf ben je nog steeds super blij mee?
Ik gebruik dus m'n modeling tools veel (maar niet alle 5), m'n palletmes en m'n sugargun natuurlijk
Heb de laatste keer de cakelifter van Wilton (klik) gekocht en dat ding is echt ideaal!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |