abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:13:11 #201
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71632053
Covie, waar woon je? Misschien is er wel iets in de buurt wat taartendingetjes verkoopt! Ik heb zelf in Tilburg een adres waar ze kleurstof verkopen en in Den Bosch zit een winkeltje.

Taartje, wat had je nou op je cc's gemaakt? We willen foto's zien!!! Wel jammer dat ze gesmolten waren... Had je ze in de koelkast zoals tessie zegt?

Ik heb voor maandag een opdracht gekregen. Collega wordt 26 en vroeg om een taart met zwart en rood en met sterren... Mijn inspiratie komt niet verder dan een zwart beklede taart met rode sterren Heb al 3 kleine rode sterren gemaakt om te drogen voor de letters van haar naam, maar ben zo bang dat de taart te 'simpel' wordt en dat haar verwachtingen te hoog zijn...
Iemand ideeën?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_71632275
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:13 schreef Lips het volgende:
Iemand ideeën?
Een strik erbij? (evt. van marsepein of fondant)

Of wat sterren op draad zetten en die eruit laten komen zoals:

woensdag 5 augustus 2009 @ 20:25:04 #203
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71632368
Oh die taartjes zijn wel leuk!
Ijzerdraadjes moeten dan natuurlijk wel in rietjes ivm eventuele roesten... (maarja, als dat alles is!)
Morgen maar eens langs de praxis voor ijzerdraad

[ Bericht 40% gewijzigd door Lips op 05-08-2009 21:02:11 ]
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_71635749
Lips, ik had de cupcakes allemaal blauw met geel gemaakt. Drie met de Zweedse vlag, drie met de letters van zijn naam (Luc) en drie met blauwe ondergrond en geel vogeltje. Ben helaas vergeten foto's te maken! Had ze uit de vriezer gehaald en meteen in de woonkamer gezet om te ontdooien. Mijn redenatie was dat je marsepein beter niet in de koelkast kan zetten, dus dan nu ook niet

Die ijzerdraadjes met sterren erop zijn gaaf! Ik heb ook wel taarten gezien met dit erop, maar de ijzerdraad gebogen, zodat alle sterren in allerlei richtingen 'vielen'. Beetje als een bosje bloemen o.i.d. Was ook erg leuk!
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:15:45 #205
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71642356
Ik weet het ook maar van horen-zeggen hoor. Heb 't zelf nog niet aangedurfd om iets in te vriezen.
Maar naar wat ik gelezen heb kan je ze het beste ontdooien in een kartonnen doos in de koelkast.
Miauw
pi_71645102
Ik moet naar Enschede of winterwijk of doetinchem denk ik.

Dat zijn de grootste plaatsen in de buurt
Er zijn overal ook wel handwerk winkeltjes e.d. maar dat is meer wol enzo. Dat lijkt me niet echt lekker door de taart.

Ikea kan ik ook nog heen in Hengelo. zolang het in de achterhoek/twente is kan ik er wel heen vandaag
pi_71645771
Ik ben nu wel extra blij dat mijn bevroren cupcakes gewoon steeds goed ontdooit zijn (ik heb het wel een keer of 5 gedaan). Ik had ze gewoon op een bordje of in een schaal met plastic erover in de koelkast. En mijn taarten zet ik ook altijd gewoon in de koelkast, soms in een taartdoos, maar meestal ook gewoon met plastic erover. Wat zou er eigenlijk moeten gebeuren dan, met marsepein in de koelkast (als het al op een taart/cupcakes zit)?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71645808
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:56 schreef tessie het volgende:
Ik ben nu wel extra blij dat mijn bevroren cupcakes gewoon steeds goed ontdooit zijn (ik heb het wel een keer of 5 gedaan). Ik had ze gewoon op een bordje of in een schaal met plastic erover in de koelkast. En mijn taarten zet ik ook altijd gewoon in de koelkast, soms in een taartdoos, maar meestal ook gewoon met plastic erover. Wat zou er eigenlijk moeten gebeuren dan, met marsepein in de koelkast (als het al op een taart/cupcakes zit)?
Marsepein kan gaan zweten. Mij overigens ook nog nooit gebeurd. Ik vind het - zeker met dit weer - niet bepaald geweldig voor de taart om 'm buiten de koelkast te laten, bederft natuurlijk waar je bijstaat.
pi_71650984
Ok dan zou het dus een beetje nattig worden ofzo? En is dat heel erg dan? (ik heb het trouwens dus nog nooit gezien... wel heel raar)
pi_71651020
Wat een mooie omataart!!!!
Ik heb vandaag mn 2e taartje laten proeven en zien op mn werk en tot nu toe zijn de reacties goed
En toen er stukken uit waren bedacht ik me opeens dat ik geen foto had gemaakt..helaas.
Volgende keer komt er een foto.

En dat is volgende week al want er komt weer een verjaardag aan.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:02:10 #211
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71658757
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:29 schreef covie het volgende:
Ik moet naar Enschede of winterwijk of doetinchem denk ik.

Dat zijn de grootste plaatsen in de buurt
Er zijn overal ook wel handwerk winkeltjes e.d. maar dat is meer wol enzo. Dat lijkt me niet echt lekker door de taart.

Ikea kan ik ook nog heen in Hengelo. zolang het in de achterhoek/twente is kan ik er wel heen vandaag
Hmm, daar zou ik niks weten. Je zou eens op kunnen zoeken op www.deleukstetaarten.nl/forum of er iemand in jou buurt iets verkoopt.
Miauw
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:49:38 #212
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71682961
Wat een leuk idee zo, met die sterren op stokjes!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:52:19 #213
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71683057
Ik probeer ook nog een keer een linkje van mijn taart te posten:

vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:52:34 #214
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71683066
Ha, het werkt weer!
pi_71687764
Ooh mooi Spuuglokje! Ook mooi die vorm.
pi_71694107
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:02 schreef tessie het volgende:
Ok dan zou het dus een beetje nattig worden ofzo? En is dat heel erg dan? (ik heb het trouwens dus nog nooit gezien... wel heel raar)
Ik had gisteren een taart gemaakt waarbij het marsepein dus enigszins ging zweten (ik had duidelijk m'n mond erover moeten houden ) en het marsepein gaat dus glimmen. Ik vond het zelf niet zo storend eerlijk gezegd, vooral omdat ik het marsepein soms bewerk met een speciaal spulletje uit Engeland om het te laten glimmen.
pi_71697439
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:25 schreef Lips het volgende:
Oh die taartjes zijn wel leuk!
Ijzerdraadjes moeten dan natuurlijk wel in rietjes ivm eventuele roesten... (maarja, als dat alles is!)
Morgen maar eens langs de praxis voor ijzerdraad
Voor zover ik weet gebruiken ze vaak van dat speciale ijzerdraad voor bloemstukken - Planet Cake verkoopt dat ook en je zal het wel online kunnen vinden. En misschien ook wel bij de bloemenzaak...
Sanity is (not) statistical
pi_71698549
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:24 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik had gisteren een taart gemaakt waarbij het marsepein dus enigszins ging zweten (ik had duidelijk m'n mond erover moeten houden ) en het marsepein gaat dus glimmen. Ik vond het zelf niet zo storend eerlijk gezegd, vooral omdat ik het marsepein soms bewerk met een speciaal spulletje uit Engeland om het te laten glimmen.
Haha nou dat scheelt je dan weer dat speciale spul erop doen toch
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:08:24 #219
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_71707515
Vandaag m'n eerste taartje proberen...
Gisteren fondant gehaald bij de groothandel; bleek helaas gietfondant te zijn, maar met poedersuiker erbij is het kneedbaar en stevig te maken. Dat het uithard in de koelkast maakt me niet uit, we eten het toch vanavond op...

Over 15 minuten is het kapsel (ik zit er al helemaal in ) klaar... ik ben benieuwd...
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_71708457
Leuk KrnKje! Ik had nog nooit van gietfondant gehoord, maar gelukkig dat je het toch kneedbaar hebt kunnen maken.
Post je straks ook hier een foto van je taart?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:25:34 #221
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_71710029

Het is voor m'n schoonouders die 1,5 maand geleden jarig waren en geen kadootje wisten... nu komen ze hier eten en daarna gaan we naar de film... (Aangezien de theaterkaartjes die we wilden helaas uitgeloot waren)

Het natte wat je nog ziet is van het water waarmee ik zo nu en dan een stukje insmeerde om het te laten plakken en op het laatst de restjes poedersuiker mee weg heb gewerkt. Het is een taartje van 15cm doorsnede en gevuld met abrikozen/perzik-jam.
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_71710888
Leuk taartje! Knap voor je eerste keer, zullen je schoonouders vast heel blij mee zijn.
pi_71715337
Leuk hoor!

Taart van Spuuglokje is ook superlief. .

Ik heb vandaag ook wat cc's gemaakt.

En allemaal bij elkaar:

Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:51:59 #224
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71737447
Mjam, die zien er verrukkelijk en prachtig uit DevilsAndDust!
pi_71738362
Mooi die cupcakes! En best wel groot, of lijkt dat alleen op de foto zo?
pi_71746944
Nee, 't zijn gewoon standaardmaatcc's. Ze vielen erg in de smaak bij de familie, gelukkig. .
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:07:37 #227
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71763512
Spuug, wat een mooi strak taartje!

Ik heb vandaag een taartje afgeleverd waar ik zelf niet zo tevreden over ben... Moest een taartje met zwart en rood en sterren worden. Ik wilde de taart zwart bekleden en dat was echt een drama! Fondant is super zacht, scheurde steeds en wilde absoluut niet wat ik wilde! Vanmorgen zag ik ook nog eens dat de taart een paar milimeter in was gezakt...
Verdient dus niet de schoonheidsprijs allemaal maar toch een foto'tje:

Miauw
pi_71768301
Wat jammer Lips, dat je zelf niet tevreden bent. Ik vind het een prima taartje, leuke kleurencombinatie ook. Heb je het zwart zelf gekleurd?

Afgelopen zaterdag heb ik een workshop basistaart gevolgd in Arnhen, bij Tastyshop(.nl). Echt een aanrader! Heb veel goede tips gekregen en ideeen opgedaan, de workshopmevrouw (hoe noem je dat ook alweer ) had veel verstand van zaken en deed het allemaal super leuk!
pi_71768434
Oh, wat een mooie taarten. Lekker!

Heeft iemand deze link hier weleens gedumpt? Leuke site, ik moet er altijd wel om lachen: http://cakewrecks.blogspot.com
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:23:52 #230
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71768612
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:12 schreef Taartje het volgende:
Wat jammer Lips, dat je zelf niet tevreden bent. Ik vind het een prima taartje, leuke kleurencombinatie ook. Heb je het zwart zelf gekleurd?

Afgelopen zaterdag heb ik een workshop basistaart gevolgd in Arnhen, bij Tastyshop(.nl). Echt een aanrader! Heb veel goede tips gekregen en ideeen opgedaan, de workshopmevrouw (hoe noem je dat ook alweer ) had veel verstand van zaken en deed het allemaal super leuk!
Ik vind het idee en de kleurencombinatie ook erg leuk! Maar kan gewoon niet tevreden zijn met de afwerking Collega was overigens wel gewoon super blij er mee en gaf er niks om dat ie wat ingezakt was!
Zwart heb ik niet zelf gekleurd, dat lukt me niet. Heb ik dus gewoon kant en klaar gekocht. Rood ook trouwens, want die blijft roze bij mij.

Vind workshops altijd erg duur... Moet eerst meer verkopen voor ik dat van mezelf mag Maar fijn dat je het leuk hebt gehad! Wat voor workshop heb je gevolgd?
Miauw
pi_71768689
Ziet er leuk uit DaD!
De roosjes zijn hetzelfde als ik vroeger geleerd heb om met fimo klei te maken
Deze week ga ik denk ik ook maar eens cupcakes maken, weet niet of ik ze ga versieren...
pi_71768814
Over workshops, mijn wiltoncursus gaat waarschijnlijk niet door wegens een gebrek aan aanmeldingen. Als alternatief kan ik naar de zaterdag, maar dan werk ik. Ik vind het maar stom.
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:35:29 #233
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71768986
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:29 schreef Maeghan het volgende:
Over workshops, mijn wiltoncursus gaat waarschijnlijk niet door wegens een gebrek aan aanmeldingen. Als alternatief kan ik naar de zaterdag, maar dan werk ik. Ik vind het maar stom.
Hee dat heb ik nou ook met mijn wilton 2 cursus. Ik hóóp dat er nog wat mensen zich gaan aanmelden...
pi_71769030
Balen! Waar kun je überhaupt wilton cursussen volgen?
pi_71773548
In Hoorn was deze dacht ik. Sowieso maar op twee plekken in Nederland voor zover ik heb kunnen vinden.
pi_71773579
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:35 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Hee dat heb ik nou ook met mijn wilton 2 cursus. Ik hóóp dat er nog wat mensen zich gaan aanmelden...
Heb jij 1 al gedaan? Ik had me ingeschreven voor 1, die zou over 12 dagen beginnen dus ik denk niet dat het door gaat.
pi_71783274
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:17 schreef Cacao het volgende:
Oh, wat een mooie taarten. Lekker!

Heeft iemand deze link hier weleens gedumpt? Leuke site, ik moet er altijd wel om lachen: http://cakewrecks.blogspot.com
Haha Daar staan echt grappige dingen! Mijn Lief piste zowat in zn broek van de 3D Ocean Cake
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:06:49 #238
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71784043
Geweldig stukje over onze Sinterklaas en Zwarte Piet!
Die taart van AH is ook echt wel slecht!

http://cakewrecks.blogspo(...)uly-going-dutch.html

Deze opmerking ook na de uitleg van onze traditie: I am SO not making this up
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:30:08 #239
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71791518
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:58 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Heb jij 1 al gedaan? Ik had me ingeschreven voor 1, die zou over 12 dagen beginnen dus ik denk niet dat het door gaat.
Ja, ik heb 1 al gedaan. Was erg leuk en leerzaam! En nu dus cursus 2, maar ja, dan moeten er wel genoeg aanmeldingen zijn. Mijn cursus gaat (als het doorgaat) op 24 augustus beginnen, het is steeds op een maandagochtend.
pi_71798674
Wat leer je allemaal op zo'n Wilton cursus?
pi_71802477
Het gaat over het opspuiten van suikerwerk - van sierrandjes en bloemetjes tot poppetjes. Kijk eens bij de workshopfoto's van taartopmaat.nl, dan kun je 't zien.
pi_71802731
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers. Die zitten in de biscuitmixen bijvoorbeeld en kleurstoffen zijn ook niet bepaald goed voor je. Ik ben dol op taarten maken, maar ik merk wel dat ik het minder leuk vind om met al die ongezonde troep te werken. Ben ik daar alleen in? Ik wil overigens absoluut geen spelbreekster zijn, ik vind het erg leuk om te doen en mooi om te zien wat anderen maken. Gewoon een kritisch nootje.
pi_71802951
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers
Het maakt alleen geen fuck uit of je je taart bij de banketbakker haalt of het dus met biscuitmix enzo gebruikt want alle die gebruiken ook al die mixxen vol e-nummers dus tja, hoezo ongezond?
pi_71803019
quote:
Weet je wat ik wel jammer vind? Dat het zo'n ongezonde hobby is. Niet eens vanwege de boter enzo, maar vanwege al die e-nummers. Die zitten in de biscuitmixen bijvoorbeeld en kleurstoffen zijn ook niet bepaald goed voor je. Ik ben dol op taarten maken, maar ik merk wel dat ik het minder leuk vind om met al die ongezonde troep te werken. Ben ik daar alleen in? Ik wil overigens absoluut geen spelbreekster zijn, ik vind het erg leuk om te doen en mooi om te zien wat anderen maken. Gewoon een kritisch nootje.
Je hoeft natuurlijk niet per se mixen te gebruiken. Ik maak per definitie m'n eigen mengels, zodat ik zeker weet wat erin gaat. Ook maak ik m'n eigen fruitspreads om te vullen. Slechts de marsepein koop ik om m'n taarten mee te bedekken. Je kunt het zo 'E-nummerig' maken als je wilt, denk ik.
pi_71803543
Daarbij, in biscuitmix zitten niet echt ernstige e-nummers

E500 = natriumcarbonaat oftewel soda
E541 = Natriumaluminiumfosfaat, zit ook in bakpoeder
E336 = Kaliumtartraat, dat is een natuurlijk zuur, aanwezig in vele soorten fruit, met name druiven
E575 = Glucono-delta-lacton mbv bacterien gemaakt uit suiker
E477 = Propyleenglycolesters van vetzuren, normale lichaamseigen stoffen, die dus ook gewoon verwerkt worden in het lichaam
E415 = Xantaangom, gemaakt door de bacterien uit suiker en melasse
E472b = Melkzuur
pi_71804610
Trusten, de taarten van de banketbakker zijn ook ongezond ja. Dat klopt. Dat maakt alleen de zelfgemaakte taarten niet gezonder. Denk ik dan met mijn boerenverstand.
E541 staat bekend als neurotoxisch en aluminium schijnt alzheimer te veroorzaken...
E472b geldt als kankerverwekkend...
E477 is vaak chemisch en onderzoeken stellen dat het uit aardolie wordt gemaakt...
Over de kleurstoffen begin ik maar niet eens.
Maar goed, het was niet mijn doel om hier alle e-nummers te gaan bespreken. Maar als je vraagt 'hoezo ongezond?' dan kan ik wel wat voorbeelden noemen ja...
pi_71805016
Oh ik heb toevallig gister een boekje gekocht van Wilton over dat suikerwerk spuiten, ben benieuwd of ik het uit het boekje ook een beetje kan leren.

En over die Enummers maak ik me echt niet druk eigenlijk Ik bedoel, zo´n taart is toch wel ongezond... en hoe vaak eet je het nou....
pi_71805156
quote:
Je kunt dingen zelf 'from scratch' maken, dus genoeg controle over wat erin zit dan. De meeste kleurstoffen zijn goed verkrijgbaar zonder vervelende stoffen. Misschien moet je dan even zoeken welk merk je moet hebben, maar het is er zeker allemaal.

Voor wat betreft vet en dergelijke kun je ook veel vervangen. Melk kun je vervangen door sojamelk, rijstemelk, etc. dat scheelt veel vet, boter kun je vervangen door margarine, shortening of plantaardige olie en je kan ook low-fat cake en muffins bakken door bijvoorbeeld gebruik te maken van appelmoes of geprakte banaan, etc.

Heb een paar weken geleden low-fat bananenmuffins gebakken van geprakte banaan, appelmoes, bloem, suiker en koolzaadolie en dan sodiumbicarbonaat en een scheutje appelciderazijn om ze luchtig te maken.
Smaakte prima, veel minder vet en veel gezonder.

Daarnaast kun je taarten/muffins ook weggeven natuurlijk, of invriezen.

En verder is het ook een kwestie van niet overdrijven: als melkzuur kankerverwekkend is, dan kunnen we heel veel voedingsmiddelen schrappen. Sowieso, vrijwel alles is kankerverwekkend. Maar alleen in grote hoeveelheden. En daarnaast is het vaak helemaal niet duidelijk of het wel zo is, want wetenschappers spreken elkaar altijd tegen of iets wat kanker op de ene plek veroorzaakt in zeer zeldzame gevallen blijkt uiteindelijk juist heel goed te werken tegen kanker op een andere plek. Alles met mate, dan komt het allemaal wel goed (denk ik). En uiteindelijk gaat iedereen dood, dus wat zal ik me druk maken om een stofje waardoor ik misschien een jaartje eerder ga... It's not the years in your life that count. It's the life in your years.

[ Bericht 8% gewijzigd door Maeghan op 11-08-2009 23:27:00 ]
pi_71809769
Duidelijk Maeghan en Tessie. Daarom vroeg ik het, gewoon om te kijken hoe/of jullie daar mee bezig zijn.

Toch even inhaken op het melkzuur, natuurlijk is dat op zich prima spul. E472b is alleen niet echt 'gewoon melkzuur' hoor, maar: Mono- en diglyceriden van vetzuren veresterd met melkzuur: Synthetische vetten, verkregen uit glycerol (zie E422) en natuurlijke vetzuren. Vetzuren kunnen van dierlijke of plantaardige oorsprong zijn. Hoewel vrijwel altijd afkomstig van plantaardige olie, is het gebruik van dierlijk vet, inclusief varkensvet, niet uit te sluiten. Maar nu stop ik met spammen over e-nummers. Zoals gezegd wil ik niemand (incl. mezelf) de lol in het taarten maken ontnemen.
pi_71811261
Nou vorige week is toch niet helemaal gelukt met de taart. Gelukkig eigenlijk maar want ik had van de BBQ zelf al veel te veel eten over

Maargoed ik heb nu een aantal dingen in mijn winkelwagen zitten bij de leukste taarten.
Waar ik naar op zoek ben zijn de basisdingen die ik nodig ik heb waarbij ik eerst niet meer dan 50 eur wil uitgeven. (ok. ik heb stiekem bij de hema en blokker een paar uitsteekdingen gehaald die tellen niet mee.)

ik heb nu de volgende dingen:

- Poedergelatine
- Glycerine
- mix voor biscuit
- Glucose
- Taartzaag
- Icing color kit 12x14 gr.
- Suikerbakkerspoeder

Die glycerine e.d. heb ik voor het recept van fondant van deleukste taarten. Is dat het beste of zeggen jullie van marshmallow fondant werkt net zo makkelijk?

Anders ga ik voor die dingen nl gewoon andere extra dingen kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door covie op 12-08-2009 11:54:27 (5 = 50) ]
pi_71811925
Zelfgemaakte fondant heb ik nog nooit gemaakt/geproefd, dus daar kan ik niks over zeggen. Marshmallow fondant: de een zweert erbij, de ander vindt het een hel. Ik vind het nogal bewerkelijk spul en een crime om te maken, maar zoals gezegd is dat heel persoonlijk. Eerlijk gezegd zou ik de taartzaag nog even niet kopen. Super handig ding hoor, maar voor een eerste taart zou ik gewoon een groot mes gebruiken om te taart in lagen te snijden. Eerst helemaal rondom ongeveer een cm insnijden, en dan helemaal. Kun je altijd die zaag nog kopen, of niet. (en heb je ondertussen wat geld over voor iets anders leuks )
pi_71812835
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
E472b
Als je het laatste zinnetje nog even had toegevoegd

"Chemisch is er geen onderscheid te maken tussen dierlijke of plantaardige vetzuren"

Ofwel, de verwerking door je lichaam is hetzelfde en het zit vrijwel overal in. Je kan er in een dergelijke mix dan natuurlijk over vallen maar een dergelijke taart eet je misschien een paar keer per jaar terwijl je dit e-nummer via de achterdeur misschien wel meerdere keren per dag binnen krijgt via brood etc.

Alluminum krijg je trouwens het meeste binnen via kraanwater...

Maar goed, ik zal nu ook stoppen anders wordt het een beetje een e621 is gif, aspartaam is gif topic
pi_71813352
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:06 schreef Trusten het volgende:

[..]
Maar goed, ik zal nu ook stoppen anders wordt het een beetje een e621 is gif, aspartaam is gif topic
Goed plan, nogmaals: het was niet mijn bedoeling om de nummers hier tot in den treuren te gaan bediscussiëren. Dat past hier niet. De een vind het belangrijk om er op te letten, de ander wat minder. Prima, ik wilde gewoon even vissen hoe er in dit topic over wordt gedacht. Verschillend dus, is de conclusie.
Overigens ging het mij bij E472b gewoon om het feit dat het synthetisch spul is.
pi_71813434
Tessie was een paar maanden terug op zoek naar baby cupcakes. Ik kwam bij foodgawker deze cupcake rammelaars tegen: misschien een idee voor een volgend kindje?

[ Bericht 20% gewijzigd door prinseszondererwt op 12-08-2009 11:33:46 (van html kun je gene plaatje maken, duh) ]
pi_71813494
Dat stokkie is voor in de thee, of niet? Van die 'knotsen' (zo heten ze toch)? .

Je plaatje doet het niet, want je linkt een HTML-pagina, maar het plaatje op die pagina kun je ook niet linken. ( http://elizabethsedibleex(...)ttle-and-stroll.html )
pi_71813636
Ik dacht eigenlijk dat het een witte tum-tum was, maar jou idee is veel leuker!

Klopt, ik zat te slapen. Dank je.
pi_71813694
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het een witte tum-tum was, maar jou idee is veel leuker!

Klopt, ik zat te slapen. Dank je.
Jij hebt gelijk (ik had de tekst niet eens gelezen, dom!)

"Then I tied ribbon onto lollipop sticks and stuck a gumdrop at the bottom of the stick."
pi_71814795
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:31 schreef Taartje het volgende:
Zelfgemaakte fondant heb ik nog nooit gemaakt/geproefd, dus daar kan ik niks over zeggen. Marshmallow fondant: de een zweert erbij, de ander vindt het een hel. Ik vind het nogal bewerkelijk spul en een crime om te maken, maar zoals gezegd is dat heel persoonlijk. Eerlijk gezegd zou ik de taartzaag nog even niet kopen. Super handig ding hoor, maar voor een eerste taart zou ik gewoon een groot mes gebruiken om te taart in lagen te snijden. Eerst helemaal rondom ongeveer een cm insnijden, en dan helemaal. Kun je altijd die zaag nog kopen, of niet. (en heb je ondertussen wat geld over voor iets anders leuks )
Hmm ik dacht dat het misschien toch handig was.
Ik heb m wel weggedaan en een smoother er voor in de plaats genomen.
Volgens mij heb ik zo het belangrijkste wel. Andere ingrediënten kan ik in de super wel halen.

Vrijdag en zaterdag staan nu in het teken van taart bakken. Zaterdag om 8 uur moet hij op tafel staan!

Vrijdag komen de spulletjes binnen. Kan dan de cake bakken en de fondant maken. Zaterdag kan ik dan mooi de hele dag knutselen.

Ik ga in ieder geval eerst een grote taart proberen. mocht het mislukken kan ik zaterdag altijd nog cupcakes maken
pi_71815553
Lijkt me een goede keus, ik heb aan mijn smoother al zoveel meer gehad dan aan die taartzaag. Zonder zo'n smoother is het gladmaken van de taart een stuk lastiger. Kom je zaterdag even de foto's van het resultaat showen?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:35:49 #260
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71815568
Begrijp dat je al besteld hebt covie?
Wat ga je met poedergelatine, glycerine en glucose doen?? Is dat allemaal voor zelfgemaakte fondant?

Ik had gewoon kant en klaar fondant besteld (waarom moeilijk doen... )met die smoother, de taartzaag, eventueel biscuitmix (maar dat kan je ook kopen bij de boerenbond / welkoop), de kleurtjes (ik heb dezelfde set! Ben er nog steeds super blij mee), een setje modeling tools (ik heb deze) en eventueel een paletmes (merk dat ik die ook erg veel gebruik).

Wel een leuke vraag misschien voor ons allen: Wat gebruik jij nu het meest en welke aanschaf ben je nog steeds super blij mee?
Ik gebruik dus m'n modeling tools veel (maar niet alle 5), m'n palletmes en m'n sugargun natuurlijk
Heb de laatste keer de cakelifter van Wilton (klik) gekocht en dat ding is echt ideaal!!!!
Miauw
pi_71817305
Ja al die glucose enz. is voor de fondant.
Ik zat te twijfelen, maar heb toch besloten dat ik t helemaal zelf ga maken.

Modeling tools heb ik al. Mijn moeder maakte vroeger veel schilderijtjes van fimo klei, daar had ze dat ook bij nodig. Nu doet ze dat al jaaaaren niet meer dus ik heb dat in beslag genomen

Dat weet ze nog niet maar als ze dan zaterdag de taart ziet vind ze t vast prima

En wanneer de taart klaar is zal ik een foto laten zien. ben wel benieuwd hoe t gaat...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:22:03 #262
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71820457
Haha, kijk dat is makkelijk dat je dat kan 'lenen'
Ben benieuwd naar de taart!!
Miauw
pi_71822392
Leuke taarten weer!
Ik merk dat ik steeds sneller/handiger wordt.. alhoewel het wel een lastige hobby is voor een ongeduldig persoon.
Fondant vind ik toch wel prettiger werken dan marsepein, dat wordt zo snel zweterig en blijft bij mij altijd plakken aan mijn handen etc.? Ik heb trouwens jullie tips gelezen over fondant en marsepein wat blijft plakken aan het aanrecht, heb een tafelzeiltje gekocht. Helemaal blij mee!
Vandaag ook voor het eerste mijn verjaardagscadeau gebruikt (zo een mooie mixer wooeei).. en wow.
Geen kramp meer in mijn hand van de vorige mixer.
pi_71823072
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:35 schreef Lips het volgende:
Wel een leuke vraag misschien voor ons allen: Wat gebruik jij nu het meest en welke aanschaf ben je nog steeds super blij mee?
Ik gebruik dus m'n modeling tools veel (maar niet alle 5), m'n palletmes en m'n sugargun natuurlijk
Heb de laatste keer de cakelifter van Wilton (klik) gekocht en dat ding is echt ideaal!!!!
Hetgeen waar ik altijd gebruik van maak en waar ik niet meer zonder zou kunnen is toch wel m'n smoother. Zonder is gewoon haast onmogelijk om echt strakke taartjes te maken. Verder natuurlijk m'n paletmes, ideaal voor allerlei klusjes. Een tijdje geleden heb ik strikjesuitstekers in drie maten gekocht, en daar ben ik echt verliefd op!
pi_71867434
Deze kwam ik net tegen, heel mooi door eenvoud vind ik :

pi_71873452
nou ongeveer een uur geleden is mijn pakketje binnengekomen en nu is de biscuit klaar.

Alleen hij is bollig aan de bovenkant?
pi_71873539
en nu heb ik er met een sateprikker ingeprikt om te kijken of ie gaar is en nu is ie niet bollig maar bobbelig

help? is ie nu mislukt?

[ Bericht 9% gewijzigd door covie op 14-08-2009 13:01:13 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:15:29 #268
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71874095
Heb je um in de oven af laten koelen? Of direct na de baktijd eruit gehaald?
Dat had ik een van de eerste keren: geweldig gelukt en trots uit de oven gehaald. Vijf minuten later zag ie er niet meer uit.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_71874480
ok ik weet genoeg
pi_71874989
Als het een ronde of vierkante kaart is, dan draai je 'm toch gewoon om? De bobbelige onderkant wordt dan de onderkant en je houdt een nette bovenkant over..
pi_71875172
ja dat had inderdaad ook gekund.

Maarja nu heb ik al geproefd of ie dan in ieder geval lekker smaakte

Ik bak zo meteen weer een nieuwe
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:52:47 #272
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71876968
Haha, ik geloof dat ik hier de eerste 6 kapsels liever weg had gegooid (maar dat vond ik dan sonde natuurlijk!)
Inmiddels weet ik precies hoe m'n oven werkt en nu krijg ik mooie hoge kapsels!

Ik laat altijd tijdens het bakken de temperatuur oplopen. Als ie klaar is oven uit, deur van de oven open laten staan en taart er in laten. Na 10 min ofzo haal ik 'm dan uit. Ik gebruik altijd de onderkant van 't kapsel als bovenkant van de taart.
Miauw
pi_71882105

Ik houd van de kringloopwinkel. Enorme doos vol uitstekers en vormpjes van Play Doh, die je ongetwijfeld ook prima voor marsepein en fondant kunt gebruik. Duizend dingen, voor om precies te zijn twee hele euro's!

Inclusief My First Sugargun!

pi_71885056
Haha koel taartje!

PzE, wat leuk die rammelaar cupcakes! Die onthou ik zeker, mocht ik nog een kindje krijgen. Of anders als iemand anders in mn omgeving een kindje krijgt, echt super cute
pi_71886728
Oh wat een leuke spulletjes taartje!
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:21:34 #276
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71921959
Ik heb gisteren mijn eerste stapeltaart gemaakt En ik ben super trots!!!
Hij was voor de 50e verjaardag van mijn moeder, die hebben we gisteren gevierd.

Groene laag is gevuld met speculaasbotercreme, speculoospasta en aardbeienjam.
Roze laag is met lemoncurd botercreme, abrikozenjam en aardbeienjam.
Blauwe is een chocobiscuit gevuld met speculaasbotercreme, bebogeen en kersenjam.

Hij was heerlijk en veel visite heeft uiteindelijk 2 stukken gehad
Miauw
pi_71923797
Hij is geweldig, Lips! Wat mooi!
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:24:41 #278
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71923972
Wat een prachtige taart Lips! Super gedaan!
pi_71925347
Lips wat een geweldig mooie taart. Echt, wow!
pi_71925691
Wauw........(stilte)......

Alleen vraag ik me altijd af: hoe snijd je zo'n ding nou aan? Vraag je dan wat voor smaak iemand wilt en begin je gewoon ergens met snijden ofzo?
pi_71927061
Het is echt een hele gave taart Lips !
Maar ik vraag me wel hetzelfde af als French.

Ik ga in december de 3 daagse cursus doen bij 'Maak je taart'. Ik heb er nu al héél veel zin in!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:14:26 #282
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71927723
Ik heb de taarten uit elkaar gehaald en op losse schalen gezet zodat iedereen aan kon geven wat ie wilde hebben.
Blauwe deel kon er redelijk makkelijk af, paar bijen aan de kant en cakelifter eronder. Daarna m'n cakelifter onder de roosjes door gestoken en de roze taart opgetild. Nadeel is wel dat je taart er dan niet meer zo mooi uitziet natuurlijk, maar ach, iedereen had 'm al gezien!

Bedankt voor jullie leuke reacties!!!

Nanook, wat leuk dat je dat gaat doen!
Miauw
pi_71933926
Lips, wat een gave taart!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 17 augustus 2009 @ 09:34:24 #284
95752 crew  Chell
Kluns
pi_71942224
Wow, die stapeltaart!
pi_71942490
Wo dat is echt een mooie taart!!!

ik zal vanavond mijn eerste taart er ook opzetten maar durf t nu al bijna niet meer..
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:06:43 #286
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71942786
Covie, zeker wel plaatsen! Ik ben super benieuwd naar jou taart!!
Miauw
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:23:39 #287
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_71943152
Gewoon doen covie, ik vind dat juist leuk, zoveel mogelijk soorten zien. En een eerste taart is sowieso heel speciaal.
pi_71945129
Wow wat een mooie taart! Kim zag hem ook en wilde hem van het beeldscherm halen om op te eten.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:53:00 #289
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71945285
Wat een lieve complimenten
Miauw
pi_71946934
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:21 schreef Lips het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste stapeltaart gemaakt En ik ben super trots!!!
Hij was voor de 50e verjaardag van mijn moeder, die hebben we gisteren gevierd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Groene laag is gevuld met speculaasbotercreme, speculoospasta en aardbeienjam.
Roze laag is met lemoncurd botercreme, abrikozenjam en aardbeienjam.
Blauwe is een chocobiscuit gevuld met speculaasbotercreme, bebogeen en kersenjam.

Hij was heerlijk en veel visite heeft uiteindelijk 2 stukken gehad
Wauw ! Wat een geweldige taart zeg, heel vrolijk maar toch niet kinderlijk ofzo. Heel geslaagd!
pi_71951229
Lips: prachtig!!

En die rupsjes...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:45:25 #292
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71971913
Covie, waar is je taart nou???
Miauw
pi_71972173
Ja Covie, wel plaatsen hoor! We zijn benieuwd.
pi_71973043
Sorry hij komt vandaag echt! ben het gisteren helemaal vergeten en nu ben ik weer op mijn werk!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:27:03 #295
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71973609
Wij wachten gewoon nog even in spanning af
Miauw
pi_71990007
Covie laat nog even op zich wachten, dus ik piep even voor Mijn oppaskindjes hebben maandag een puppy gekregen en morgen ga ik op 'kraamvisite'. En dat kan natuurlijk niet zonder een taartje!

pi_71992702
Geweldige taart!

Bij mij staat momenteel op het aanrecht ook een cake af te koelen. Opdracht voor morgen..
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:55:47 #298
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_71992798
Hij is leuk taartje!! Dat kleedje is ook schattig!
Miauw
pi_71995884
Wat leuk taartje! Mijn schoonzus is helemaal hondengek, die zou deze taart echt wel geweldig vinden volgens mij!
Covie, waar blijft jouw taart nou?
pi_72003515
Ja je gelooft t niet hoor... maar ik heb de foto gemaakt met een fototoestel zonder kaartje.
Nu kan je de foto er volgens mij alleen afhalen met een kabeltje die ik dus niet heb!!!

Nou ik heb m even meegenomen naar t werk om te kijken of ik m er af kan krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')