Een puzzelplaatje is een afbeelding op een taart die is opgebouwd van stukjes fondant of marsepein. Om dit te bereiken knip je een (kleur)plaat in onderdelen, de onderdelen snij je uit van uitgerolde fondant of marsepein en daarna puzzel je het orginele plaatje weer met deze uitgesneden stukjes in elkaar.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:41 schreef French het volgende:
.Ik lees hier stiekem al een poosje meeMaar wat bedoelen jullie met 'ik heb een puzzelplaatje gemaakt'?
Ja, dat zag ik ja, vandaar ook mijn vraag! Zag er supermooi uit. Maar kopieerde je dan het kaartje een x-aantal keer, tot je alle losse onderdelen van het plaatje hebt en trek je het dan over op marsepein/fondant? Zag er superstrak uit!quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:12 schreef tessie het volgende:
Zoals waar ik dus gister een foto van gepost hebVind het ook een beetje een rare naam, het zijn natuurlijk niet echt puzzelstukjes ofzo, maar het bestaat wel uit verschillende stukjes, en meerdere laagjes dus...
Je doet 1 print van de 'kleurplaat' in een hoesje, de andere knip je in stukjes. Die stukjes leg je op de fondant / marsepein en snijd je dan uit. Op het hoesje 'puzzel' je het weer in elkaar!quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:02 schreef French het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik ja, vandaar ook mijn vraag! Zag er supermooi uit. Maar kopieerde je dan het kaartje een x-aantal keer, tot je alle losse onderdelen van het plaatje hebt en trek je het dan over op marsepein/fondant? Zag er superstrak uit!
Hoe vul je de cupcakepapiertjes? Met 2 lepels, met een spuitzak of met een ijsbolletjestang?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:14 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nice![]()
Vandaag weer cupcakes gemaakt, maar misluktHeb de laatste tijd steeds vaker dat er een 'gat' aan de onderkant zit. Echt heel maf
Iemand die weet hoe dat kan?
Meestal met twee lepels jaquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Hoe vul je de cupcakepapiertjes? Met 2 lepels, met een spuitzak of met een ijsbolletjestang?
Bij de laatste heb ik ook vaak een luchtbel aan de onderkant.
Ik heb een bruidstaart gemaakt van 4-hoogDie staat nu ff koud te worden in de koelkast
Morgen foto`s
Plaatjes afgekeken op het forum van De Leukste Taartenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:39 schreef tessie het volgende:
Wat ontzettend leuk Lips! Doe je dat allemaal zo uit je hoofd zeg maar, of had je ergens voorbeelden?
Ik gebruik altijd dit receptquote:Op woensdag 22 juli 2009 12:42 schreef Inu het volgende:
Hebben jullie hier een recept voor een goede chocolade buttercream? Ik wil er cupcakes mee versieren, maar die op internet zijn allemaal voor hele taarten...
Edit: Oh, heb er eentje gevonden voor gewone buttercream. Kan ik daar gewoon wat gesmolten choco doorheen gooien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |