abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70025421
quote:
Alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten worden uitgezet en van hun nationaliteit beroofd. Het gaat daarbij om 'miljoenen, tientallen miljoenen' mensen. PVV-leider Wilders heeft dit zaterdag gezegd in een interview voor de Deense televisie.

"Een enorm aantal moslims wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben", aldus Wilders. "Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten." Volgens Wilders is het 'een paar minuten voor twaalf' en kan er niet langer worden gewacht met maatregelen.

In het interview schetst Wilders dat de Europese beschaving wordt bedreigd door massale immigratie uit moslimlanden en een hoog geboortecijfer onder moslims. Volgens hem zijn moslims verantwoordelijk voor het grootste deel van de misdaad. In Kopenhagen, zegt hij, wordt 80 procent van de misdrijven gepleegd door immigranten, de meesten moslims. "In Nederland is dat hetzelfde." In Denemarken zou 70 procent van de gedetineerden een moslimachtergrond hebben. "In Nederland is dat helaas niet veel anders."

Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. "Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."

Op de herhaalde vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: 'Miljoenen. Tientallen miljoenen.' Later heeft hij het over 'miljoenen nu' die misdrijven plegen en 'de sharia en het kalifaat' willen. "En helaas zal dat toenemen als we de immigratie niet stoppen en niet optreden tegen mensen die tegen onze vrije samenleving zijn en zich niet aan onze waarden en de wet houden."
Wilders: criminele moslims moeten weg:-miljoenen-moslims-moeten-weg.html

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 14:46:56 ]
pi_70025444
Wat wil Ome Wilders doen aan de autochtone moslims?
  maandag 15 juni 2009 @ 14:42:52 #3
8875 Mdk
Smart-ass
pi_70025456
Dit is al besproken in een hele hoop andere topics. Deze kan dus best weg lijkt me.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_70025541
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:42 schreef Triggershot het volgende:
Wat wil Ome Wilders doen aan de autochtone moslims?
Die mogen blijven ...
Ik ben een pure Turk.
pi_70025553
Wilders baseert dit op de gedachte dat die moslims hier niet horen. Iemand die hier hoort stuur je immers niet terug. Los van dat hij enkel "criminele" moslims terug wil sturen, accepteert hij dus de gedachte die daaraan ten grondslag ligt. Dat is nog bezwaarlijker dan deze suggestie. Vandaag zijn het de "criminelen", morgen wordt die groep opgerekt.

Verder staat er niet op de voorhoofd van iemand dat die persoon een moslim is. Wilders gebruikt hier de verzamelnaam "moslim" om bepaalde bevolkingsgroepen aan te kunnen pakken. Deze verzamelnaam gebruikt hij om geen racist genoemd te worden, moslims zijn namelijk geen ras. Hij zal echter geen autochtone moslims (kunnen) terugsturen, waardoor hij zich effectief vooral op Marokkanen en Turken zal richten.

Verder zet hij zich wel erg in een bepaalde hoek met uitspraken als "miljoenen, tientallen miljoenen". (Volgens Wikipedia zijn er 16 miljoen moslims in de EU, hoe hij aan tientallen miljoenen wil komen is een andere vraag)
  maandag 15 juni 2009 @ 14:47:17 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_70025585
En hoe zit het met bijvoorbeeld criminele Polen? Mogen die wel blijven?
pi_70025591
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:42 schreef Mdk het volgende:
Dit is al besproken in een hele hoop andere topics. Deze kan dus best weg lijkt me.
Ik denk niet dat dit voldoende besproken kan worden, misschien moet je de discussie niet meteen monddood maken als er vraag naar is. Anders zal het topic vanzelf wel zakken.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 14:47:30 #8
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_70025594
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:42 schreef Mdk het volgende:
Net als criminele moslims.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_70025635
Lol @ Avatar
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
  maandag 15 juni 2009 @ 14:48:58 #10
8875 Mdk
Smart-ass
pi_70025643
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit voldoende besproken kan worden, misschien moet je de discussie niet meteen monddood maken als er vraag naar is. Anders zal het topic vanzelf wel zakken.
Nouja, om nou 4 topics met dezelfde discussie (in nieuws en pol) te hebben is nogal nutteloos toch?
Dat is niet zozeer monddood maken, dat gaat meer om het praktische nut er van.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_70025723
Gewoon alle criminelen weg, inclusief Nederlanders zelf. De vraag is, waar stuur je ze heen?
Ik snap namelijk nog steeds niet waarom moslims wel teruggestuurd kunnen worden en Nederlanders niet. (Als het om autochtonen gaat).
Ik ben een pure Turk.
pi_70025816
Maar je mag niet analogieën trekken met bepaalde ontwikkelingen uit de jaren '30 hoor. Nee dat is demoniseren.

Je mag wel moslims uitmaken voor fascisten, dat mag dan weer wel.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 14:54:08 #13
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_70025823
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
Gewoon alle criminelen weg, inclusief Nederlanders zelf. De vraag is, waar stuur je ze heen?
Ik snap namelijk nog steeds niet waarom moslims wel teruggestuurd kunnen worden en Nederlanders niet. (Als het om autochtonen gaat).
Omdat Nederland van Nederlanders is en niet van moslims?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_70025871
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:54 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ook van de 12.000 Nederlanders die in 2007 moslim zijn geworden, niet?
pi_70025951
quote:

[..]

Ja, maar ik heb het over mensen die hier geboren zijn en waarvan de ouders in een ander land zijn geboren.
Dan is mijn vraag: als jij een Nederlander bent, wat heb jij meer voor Nederland betekent dan ik.
Niets toch, dus waarom zou ik als (autochtone) moslim wel weg moeten en jij niet
Ik ben een pure Turk.
pi_70025960
Oneens met Wilders' oplossing. Ik pleit voor het collectief herhersenspoelen van de moslims tot oppassende liberale VVD-stemmende Verlichtingsaanhangers, ipv de achterlijke geloofsfanaten die ze nu zijn.
pi_70026018
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
Oneens met Wilders' oplossing. Ik pleit voor het collectief herhersenspoelen van de moslims tot oppassende liberale VVD-stemmende Verlichtingsaanhangers, ipv de achterlijke geloofsfanaten die ze nu zijn.
Dan heb je zowat niets meer om over te klagen, zou hij dat leuk vinden?
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:00:38 #18
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_70026058
quote:
Omdat wij hier de bak in mogen! Als een buitenlander hier enkel komt om te ouwehoeren, laat hem dan maar z'n biezen pakken en terug naar z'n landje gaan.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_70026098
quote:
pi_70026108
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:00 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Omdat wij hier de bak in mogen! Als een buitenlander hier enkel komt om te ouwehoeren, laat hem dan maar z'n biezen pakken en terug naar z'n landje gaan.
Alleen niet islamitische Nederlanders mogen ouwehoeren?
pi_70026118
quote:

[..]

quote:

[..]

Dit bedoel ik nou met de gedachte erachter.
pi_70026139
quote:

[..]

Prima, ben ik wel voor, laat me eerst allemaal zwart geld sluizen naar het buitenland, stuur me dan maar als 'straf' terug.
  Donald Duck held maandag 15 juni 2009 @ 15:03:23 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70026164
Die massale import van allochtonen is de grootste fout uit de moderne geschiedenis van West-Europa.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70026194
- edit : ga weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 15:04:55 ]
pi_70026197
Het zal niet lang meer duren eer Wilders dit ook gaat beamen:

Als een moslimvrouw een hoofddoek draagt, die tekent feitelijk een terugkeercontract.' (Filip Dewinter, 2004)

Aangezien hij elke maand een stapje verder gaat om in het nieuws te komen.
Helaas is er nu de Mexaanse Griep en Iran, maar toch probeert hij het en het lukt hem. Knap.
pi_70026201
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:59 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dan heb je zowat niets meer om over te klagen, zou hij dat leuk vinden?
Wilders? Nee, denk het niet.
  Donald Duck held maandag 15 juni 2009 @ 15:05:15 #27
46149 __Saviour__
pi_70026236
- edit - per pm -

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 15:14:59 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70026242
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:01 schreef Meh7 het volgende:

Sorry, had inderdaad vergeten te vermelden dat het Pvda-stemmende geloofsfanaten zijn.

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 15:14:21 ]
pi_70026279
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:04 schreef IHVK het volgende:

Als een moslimvrouw een hoofddoek draagt, die tekent feitelijk een terugkeercontract.' (Filip Dewinter, 2004)

Helaas is er nu de Mexaanse Griep en Iran, maar toch probeert hij het en het lukt hem. Knap.
Mwuah, in feite zegt hij niets nieuws, het is alweer hetzelfde verhaal and the media loves it, he loves the attention. Wat me juist opvalt is dat hij tegen internationaal bemoeienis is mbt toekomst van Nederland, VN, EU etc, maar zelf zich steeds vaker met Jordanië, Palestina, Israël omringende EU landen etc begint te bemoeien.
pi_70026283
quote:
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 15 juni 2009 @ 15:08:06 #31
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_70026330
quote:
Je kunt een Nederlander niet van zijn nationaliteit beroven. Een migrant wel (ik denk dat de term moslim in deze wel verkeerd is geplaatst). Een migrant kunt je wel de Nederlandse nationaliteit afnemen en terugsturen. Ik ben het daar ook geheel mee eens. Niet aan de wet willen houden en onze normen/waarden respecteren? Dan kun je opbokken.
To doom or not to doom
pi_70026339
quote:

[..]

Ik bedoel, als ik hier geboren ben, maar m'n ouders ergens anders geboren zijn. Wat gebeurt er dan met mij als ik als moslim een misdaad pleeg ?
Ik ben een pure Turk.
pi_70026340
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 15:09:41 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 15:08:34 #34
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_70026352
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Prima, ben ik wel voor, laat me eerst allemaal zwart geld sluizen naar het buitenland, stuur me dan maar als 'straf' terug.
Als vluchteling kan het best wel een straf zijn. Maarja, voor iemand met zo'n avatar valt logisch redenerend denken vet te zoeken neem ik aan.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_70026355
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:53 schreef IHVK het volgende:
Maar je mag niet analogieën trekken met bepaalde ontwikkelingen uit de jaren '30 hoor. Nee dat is demoniseren.

Je mag wel moslims uitmaken voor fascisten, dat mag dan weer wel.
In de jaren 30 werden alle 'niet-criminele' Joden gedemoniseerd. De kuif heeft het over criminele moslims. Dat dan weer wel. En inderdaad, iemand de mond willen snoeren omdat deze commentaar heeft op je religieuze standpunten is een fascistoide trekje.
Eigen brokjes eerst.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:09:23 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70026388
wat verpakt hij het toch weer leuk he
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_70026405
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:04 schreef IHVK het volgende:

Hopelijk zullen veel Nederlandse vrouwen zich bekeren tot de islam
Ik ben een pure Turk.
  Donald Duck held maandag 15 juni 2009 @ 15:10:33 #38
46149 __Saviour__
pi_70026442
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:08 schreef A-mineur het volgende:
Je kunt een Nederlander niet van zijn nationaliteit beroven. Een migrant wel (ik denk dat de term moslim in deze wel verkeerd is geplaatst). Een migrant kunt je wel de Nederlandse nationaliteit afnemen en terugsturen. Ik ben het daar ook geheel mee eens. Niet aan de wet willen houden en onze normen/waarden respecteren? Dan kun je opbokken.
Het moet gewoon netjes vastgelegd worden. Iemand kan niet stateloos worden, want dan vallen ze overal buiten. Maar iemand met twee nationaliteiten, daarvan kan er prima een worden afgenomen. Ze voelen zich toch meer die andere nationaliteit. Vraag een Turk/Marokkaan tot welke nationaliteit ze zich werkelijk voelen behoren, en daar zal dan bij het merendeel Turk of Marokkaan geantwoord worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70026490
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:08 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Als vluchteling kan het best wel een straf zijn. Maarja, voor iemand met zo'n avatar valt logisch redenerend denken vet te zoeken neem ik aan.
Alleen heeft hij niet nou niet enkel en alleen over vluchtelingen hé helaas...'Stripping them of Dutch citizenship'. Knap dat je het niveau van mijn intellectuele capaciteiten hebt uitgevogeld aan de hand van een avatar, wat zegt dat over mensen zonder avatar?
pi_70026492
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:08 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben hier geboren, daar had ik het over. Lees aub m'n post beter voordat je reageert. Ik ben hier geboren en kom niet uit een ander land, m'n ouders wel. Wat moet Wilders dan met mij als ik een misdaad pleeg?
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:13:07 #41
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70026527
Dit topic was vanochtend al aangemaakt; Het Wilders Probleem
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70026561
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Die massale import van allochtonen is de grootste fout uit de moderne geschiedenis van West-Europa.
De grootste fout van het Ottomaanse rijk was dat ze Nederland niet hebben ingenomen.
pi_70026586
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alleen heeft hij niet nou niet enkel en alleen over vluchtelingen hé helaas...'Stripping them of Dutch citizenship'. Knap dat je het niveau van mijn intellectuele capaciteiten hebt uitgevogeld aan de hand van een avatar, wat zegt dat over mensen zonder avatar?
Een bijzondere gave heeft hij he, ik wil dat ook kunnen zien
Ik ben een pure Turk.
pi_70026599
Zeg Triggershot, Meh en ik doen hier gewoon aan wat verbale spielerei, in het kader van de dialoog zoeken. Dat moet toch kunnen? We gaan niet allemaal voor de Wildersoplossingen.

- edit - ik zie dat je het alweer teruggezet hebt, waarvoor dank!
  maandag 15 juni 2009 @ 15:15:07 #45
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70026602
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:12 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben hier geboren, daar had ik het over. Lees aub m'n post beter voordat je reageert. Ik ben hier geboren en kom niet uit een ander land, m'n ouders wel. Wat moet Wilders dan met mij als ik een misdaad pleeg?
kreeg jij niet automagisch dat oh zo fijne 2e paspoort? Dat paspoort waar geen enkele moslim (marokkaan of turk) vanaf wil zien omdat het maar wat makkelijk is?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70026624
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, in feite zegt hij niets nieuws, het is alweer hetzelfde verhaal and the media loves it, he loves the attention. Wat me juist opvalt is dat hij tegen internationaal bemoeienis is mbt toekomst van Nederland, VN, EU etc, maar zelf zich steeds vaker met Jordanië, Palestina, Israël omringende EU landen etc begint te bemoeien.

Niet dat hij een keppetje op heeft. Maar wat hij allemaal daar zegt.
Halve waarheden en grove leugens.
Het lef ook om Bosnië te noemen.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:15:29 #47
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70026626
quote:

[..]

Dus als een buitenlander hier iemand vermoord, dan zetten we hem gewoon op het vliegtuig naar zijn eigen land en kan daar rustig vrij rond lopen? Ik vermoed dat we dan veel last krijgen van buitenlandse huurmoordenaars.

Nee, ook buitenlanders moeten gewoon eerst bestraft worden, en daarna uitgezet worden.

Maar nu weer terug naar de huidige discussie, want hier gaat het niet om buitenlanders maar om mensen met een bepaalde religie die in veel gevallen gewoon Nederlander zijn.
Géén kloon van tvlxd!
pi_70026655
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
Zeg Triggershot, Meh en ik doen hier gewoon aan wat verbale spielerei, in het kader van de dialoog zoeken. Dat moet toch kunnen? We gaan niet allemaal voor de Wildersoplossingen.

- edit - ik zie dat je het alweer teruggezet hebt, waarvoor dank!
Sorry, ik heb gewoon teveel knopjes !
pi_70026661
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:15 schreef pisnicht het volgende:

[..]

kreeg jij niet automagisch dat oh zo fijne 2e paspoort? Dat paspoort waar geen enkele moslim (marokkaan of turk) vanaf wil zien omdat het maar wat makkelijk is?
Wilders wil aan de ene kant de dubbele nationaliteit afschaffen en aan de andere kant miljoenen moslims Europa uitzetten. Hoe gaat hij dat combineren?
pi_70026664
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:15 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Daar hecht ik geen waarde aan. Het is maar een papiertje . Als ik 1 paspoort heb en dat is een Nederlandse, kan ik me nog steeds meer Turkse voelen dan Nederlandse.
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:18:34 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70026730
Heil Geert! Je hebt helemaal Gelijk. Heil! Heil! Heil!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 15:18:49 #52
8781 crew  Frutsel
pi_70026737
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:13 schreef pisnicht het volgende:
Dit topic was vanochtend al aangemaakt; Het Wilders Probleem
Klopt, er was een zelfde soort topic, maar de TS van dat topic lijkt de indruk te wekken dat hij het over Wilders in het algemeen wil hebben, nav zijn uitlatingen in Denemarken (gezien de bron die erbij staat). In overleg staat dat topic nu in POL. Deze laten we vooralsnog hier maar ff sudderen, gezien de nieuwswaarde van het bericht en dat het louter over dit voorval gaat. Maar goed, ook hier is het weer erg dubbel informatief inderdaad.
pi_70026751
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:16 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Daar hecht ik geen waarde aan. Het is maar een papiertje . Als ik 1 paspoort heb en dat is een Nederlandse, kan ik me nog steeds meer Turkse voelen dan Nederlandse.
Met de Nederlandse nationaliteit kan je je ook vestigen in heel Europa, maakt dat dat Nederlanders niet meer loyaal zijn aan Nederland? We kunnen ook met Polen een verdrag sluiten en alle autochtone criminelen daarheen sturen in ruil voor het een en ander.
pi_70026794
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niet dat hij een keppetje op heeft. Maar wat hij allemaal daar zegt.
Halve waarheden en grove leugens.
Het lef ook om Bosnië te noemen.
Mja, enige 'bewijzen' die hij aanhaalt zijn anekdotische voorbeelden.. Taxichauffeurs hebben geweigerd om : blabla. Als ik nu aankaart dat Nederlanders een 8 jarig meisje als sexslavin hebben gehaald uit Marokko, is het natuurlijk ook maar een anekdote wat verder geen toegevoegde waarde heeft.
pi_70026820
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:19 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Met de Nederlandse nationaliteit kan je je ook vestigen in heel Europa, maakt dat dat Nederlanders niet meer loyaal zijn aan Nederland? We kunnen ook met Polen een verdrag sluiten en alle autochtone criminelen daarheen sturen in ruil voor het een en ander.
Nee, het is toch maar een papiertje. Waarom zou je daar waarde aan hechten? Of je je Nederlands, Turks, Marokkaans of weet ik veel wat voelt, hangt niet af van zo'n papiertje.
Ik ben een pure Turk.
pi_70026901
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:21 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Nee, het is toch maar een papiertje. Waarom zou je daar waarde aan hechten? Of je je Nederlands, Turks, Marokkaans of weet ik veel wat voelt, hangt niet af van zo'n papiertje.
Het dubbele paspoort en de mogelijkheid tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit is uiteraard gewoon een leuke truc voor Wilders. Hij weet trouwens goed dat men (o.a. Marokkanen) niet makkelijk van het Marokkaanse paspoort af kunnen komen en dus hij een "troef" in handen heeft wat betreft het afnemen van het Nederlandse paspoort.

Hij is aan de ene kant tegen het dubbele paspoort, aan de andere kant komt het hem maar al te goed uit. Als Marokko morgen besluit de Marokkaanse nationaliteit van iedere Marokkaan in Nederland af te nemen wegens "disloyaliteit", staat Wilders met een bek vol tanden.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:25:00 #57
3542 Gia
User under construction
pi_70026929
De grootste fout die Wilders maakt is het richten op dat ene geloof. Hij zou alles wat anders moeten definiëren.

"Iedereen die hier woont met twee nationaliteiten kan bij ernstig crimineel gedrag, de Nederlandse nationaliteit kwijtraken en bij herhaling behandeld worden als ieder ander die hier met verblijfsvergunning woont."

Oftewel, verander de wet dat men de Nederlandse nationaliteit kan verliezen, indien men bepaalde misdrijven pleegt. Heb ik het uiteraard niet over door rood of te snel rijden, maar over zaken als verkrachting, beroving, moord e.d.
Dan wil ik zelf nog zover gaan dat je de eerste keer een waarschuwing krijgt, de tweede keer Nederlanderschap kwijt en verder met verblijfsvergunning (met de mogelijkheid om na 10 jaar goed gedrag weer te naturaliseren). Iemand met verblijfsvergunning die dergelijke misdrijven pleegt wordt uitgezet naar het land waar hij/zij de nationaliteit van heeft.

Dan geldt dit niet alleen voor moslims, maar net zo goed voor Christenen, Joden, Hindoes, Jehova's, Atheïsten enz.......
  maandag 15 juni 2009 @ 15:25:06 #58
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70026931
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wilders wil aan de ene kant de dubbele nationaliteit afschaffen en aan de andere kant miljoenen moslims Europa uitzetten. Hoe gaat hij dat combineren?
2 vliegen in één klap; Met de boot naar land van herkomst en vervolgens paspoort ongeldig verklaren.
#allmightygod
pi_70026951
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef pisnicht het volgende:

[..]

2 vliegen in één klap; Met de boot naar land van herkomst en vervolgens paspoort ongeldig verklaren.
Waarom met de boot?
pi_70026976
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef Gia het volgende:
De grootste fout die Wilders maakt is het richten op dat ene geloof. Hij zou alles wat anders moeten definiëren.

"Iedereen die hier woont met twee nationaliteiten kan bij ernstig crimineel gedrag, de Nederlandse nationaliteit kwijtraken en bij herhaling behandeld worden als ieder ander die hier met verblijfsvergunning woont."

Oftewel, verander de wet dat men de Nederlandse nationaliteit kan verliezen, indien men bepaalde misdrijven pleegt. Heb ik het uiteraard niet over door rood of te snel rijden, maar over zaken als verkrachting, beroving, moord e.d.
Dan wil ik zelf nog zover gaan dat je de eerste keer een waarschuwing krijgt, de tweede keer Nederlanderschap kwijt en verder met verblijfsvergunning (met de mogelijkheid om na 10 jaar goed gedrag weer te naturaliseren). Iemand met verblijfsvergunning die dergelijke misdrijven pleegt wordt uitgezet naar het land waar hij/zij de nationaliteit van heeft.

Dan geldt dit niet alleen voor moslims, maar net zo goed voor Christenen, Joden, Hindoes, Jehova's, Atheïsten enz.......
Voor een groot deel ermee eens, maar ik snap werkelijk niet waarom we de levensbeschouwing van een dader erbij moeten betrekken, alsof een jood, moslim, christen, atheist etc alleen maar kan handelen uit LB.
pi_70026996
Wilders slaat weer eens door, maar zijn doel is weer bereikt: hij is weer een paar dagen volop in het nieuws en iedereen heeft het alleen nog over Wilders, Wilders, Wilders. De man zou bakken geld kunnen verdienen als directeur van een PR-bureau...

Mensen zet je niet het land uit vanwege hun religie, maar vanwege gedrag. Je kunt niemand het land uitzetten omdat hij of zij moslim is. Je kunt mensen alleen aanpakken als ze strafbare feiten plegen. Mensen met een buitenlands paspoort die in Nederland verblijven en hier criminele daden plegen, kun je wegsturen. Dan doet het er niet toe of ze Pools, Marokkaans of Duits zijn. Ook haatzaaien is strafbaar in Nederland. Haat-imams die in preken oproepen tot het haten van ongelovigen, christenen of de westerse samenleving en democratie, kun je als staatsgevaarlijk betitelen en op die grond het land uitzetten.

Los van die mogelijkheden is er dan ook nog één specifieke probleemgroep in Nederland, namelijk het Marokkaanse straattuig dat buurten compleet verziekt. Deze groep heeft een uniek kenmerk: ze hebben twee nationaliteiten en twee paspoorten. Ik vind dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit een uiterste middel mag zijn om deze overlast te beëindigen.

Wilders moet ophouden met moslims als één homogene groep te benoemen en zou veel specifieker over bepaalde problemen moeten praten.
  Donald Duck held maandag 15 juni 2009 @ 15:27:30 #62
46149 __Saviour__
pi_70027011
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom met de boot?
Als daar een bom ontploft kun je tenminste nog naar de reddingsboten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 15 juni 2009 @ 15:27:36 #63
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70027019
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom met de boot?
Waarom niet?
#allmightygod
  maandag 15 juni 2009 @ 15:27:52 #64
3542 Gia
User under construction
pi_70027031
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor een groot deel ermee eens, maar ik snap werkelijk niet waarom we de levensbeschouwing van een dader erbij moeten betrekken, alsof een jood, moslim, christen, atheist etc alleen maar kan handelen uit LB.
Ik wil er de levensbeschouwing niet per se bijhalen. Wil alleen maar aangeven dat deze wet dan gewoon voor iedereen gelden, ongeacht of je wel of niet wat dan ook gelooft.
pi_70027044
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Waarom niet?
Lijkt mij een beetje onhandig met het omvaren.
pi_70027052
Dorpsgek.

Niet op reageren, niet publiceren. Geen aandacht geven en het houdt vanzelf op.
pi_70027053
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik wil er de levensbeschouwing niet per se bijhalen. Wil alleen maar aangeven dat deze wet dan gewoon voor iedereen gelden, ongeacht of je wel of niet wat dan ook gelooft.
Ah, ok.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 15:28:42 #68
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_70027060
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:57 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb het over mensen die hier geboren zijn en waarvan de ouders in een ander land zijn geboren.
Dan is mijn vraag: als jij een Nederlander bent, wat heb jij meer voor Nederland betekent dan ik.
Niets toch, dus waarom zou ik als (autochtone) moslim wel weg moeten en jij niet
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten...ik ben zelf half-Turkse. Moeten halfbloedjes of kinderen van buitenlandse ouders weggestuurd worden?
Als je hier geboren bent ben je Nederlander. Dus als Nederlandse moslim kun je niet weggestuurd worden.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_70027076
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het dubbele paspoort en de mogelijkheid tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit is uiteraard gewoon een leuke truc voor Wilders. Hij weet trouwens goed dat men (o.a. Marokkanen) niet makkelijk van het Marokkaanse paspoort af kunnen komen en dus hij een "troef" in handen heeft wat betreft het afnemen van het Nederlandse paspoort.

Hij is aan de ene kant tegen het dubbele paspoort, aan de andere kant komt het hem maar al te goed uit. Als Marokko morgen besluit de Marokkaanse nationaliteit van iedere Marokkaan in Nederland af te nemen wegens "disloyaliteit", staat Wilders met een bek vol tanden.
Dan moet ie ze nog terugsturen
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:29:57 #70
3542 Gia
User under construction
pi_70027116
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef isogram het volgende:
Ik vind dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit een uiterste middel mag zijn om deze overlast te beëindigen.

Ja, vind ik ook. Maar moet ook gelden voor criminele Grieken met een dubbel paspoort, bijvoorbeeld.

Dat daar de buurten niet van vergeven zijn, doet er niet toe. Een wet moet gelden voor iedereen op wie die van toepassing zou kunnen zijn, dus op iedereen met een dubbele nationaliteit.
pi_70027138
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten...ik ben zelf half-Turkse. Moeten halfbloedjes of kinderen van buitenlandse ouders weggestuurd worden?
Als je hier geboren bent ben je Nederlander. Dus als Nederlandse moslim kun je niet weggestuurd worden.
Volgens mij hecht Wilders niet zoveel waarde aan het geboorteland van de personen zelf, maar kijkt hij als het hem uitkomt een (paar) generatie(s) terug.
pi_70027198
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Allebei m'n ouders zijn van Turkse afkomst, ik ben in Nederland geboren. Ik als moslim die een misdaad pleegt, mag dus gewoon blijven
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:32:47 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70027216
quote:

[..]

Nog leuker is wanneer Marokko morgen besluit Wilders de Marokkaanse nationaliteit geeft, en hij volgens zijn eigen redenering vanwege zijn dubbele nationaliteit niet in de Nederlandse regering mag zitten.

Dat is ook de reden waarom het irrelevant zou moeten zijn hoeveel nationaliteiten iemand heeft, omdat we geen invloed hebben daarop, en dus ook geen exacte registratie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_70027308
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:29 schreef Gia het volgende:
Ja, vind ik ook. Maar moet ook gelden voor criminele Grieken met een dubbel paspoort, bijvoorbeeld.
Dat daar de buurten niet van vergeven zijn, doet er niet toe. Een wet moet gelden voor iedereen op wie die van toepassing zou kunnen zijn, dus op iedereen met een dubbele nationaliteit.
Precies. Het zou namelijk discriminatie zijn als je dergelijke wetgeving alleen op toepassing laat zijn op mensen met een Marokkaanse nationaliteit.

Vergelijk het maar met iemand die failliet gaat. Als je in een huurhuis zit, wordt dat huurhuis niet verkocht. Zit je in een koophuis, dan wordt dat wél verkocht. Op basis van een bepaald kenmerk (in dit geval: eigenaar van huis) is er een extra mogelijkheid. Zo zie ik het ook met mensen die een dubbele nationaliteit hebben. Het afnemen van een nationaliteit is dan een mogelijkheid.

Maar met klem neem ik afstand van Wilders; een doorgeslagen idioot.
pi_70027326
Ik vind dat Wilders Nederland in het buitenland dusdanig in diskrediet brengt dat hem bij terugkeer best de toegang tot ons land mag worden ontzegd.
pi_70027345
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:32 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Allebei m'n ouders zijn van Turkse afkomst, ik ben in Nederland geboren. Ik als moslim die een misdaad pleegt, mag dus gewoon blijven
Neuh, je bent een allochtoon + moslim + dubbel nationaliteit + crimineel.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:37:34 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70027389
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:29 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat als ze niets aan die dubbele nationaliteit kunnen doen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_70027413
Gaat Geert trouwens bij de mensen thuis kijken of ze een Koran hebben liggen om te bepalen of die persoon een moslim is en derhalve in aanmerking komt voor een vliegticket naar land van herkomst?
pi_70027420
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:37 schreef Re het volgende:

[..]

Might makes right, even if its wrong.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:41:22 #80
3542 Gia
User under construction
pi_70027515
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:30 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Volgens mij hecht Wilders niet zoveel waarde aan het geboorteland van de personen zelf, maar kijkt hij als het hem uitkomt een (paar) generatie(s) terug.
Ik denk dat het meer het kijken naar het gedrag is. Kun je je in Nederland niet gedragen zoals de wet het voorschrijft, omdat je je 'eigen' land beter vindt, dan mag je gewoon van hem terug naar je 'eigen' land.

Iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit, met alleen Nederlandse voorouders, kan ook ernstig crimineel gedrag vertonen. Maar goed, die kunnen we dan veel langer in de gevangenis laten zitten. Er zijn dan cellen genoeg vrij, als alle criminele allochtonen naar 'huis' gestuurd worden.

Mijn voorstel mbt mensen met dubbele nationaliteit:

- 1e ernstige vergrijp: Veroordeling zoals de wet voorschrijft voor autochtone burgers, met een waarschuwing dat je de volgende keer je Nederlanderschap kwijt raakt.
- 2e ernstige vergrijp: Veroordeling zoals de wet voorschrijft, kwijtraken Nederlandse nationaliteit.
Bij ontslag uit gevangenis krijg je werk- en verblijfsvergunning. Na 10 jaar 'schadevrij' mag je opnieuw naturaliseren.
- Iemand met verblijfsvergunning veroordelen conform de wet. Na uitzitten van de straf uitzetten naar het land dat de nationaliteit aangeeft.

Verder ben ik het wel eens met Wilders om strengere eisen te stellen aan mensen die hier vanuit een ander land komen. Eisen als:
- Eerste 10 jaar geen recht om te naturaliseren.
- Eerste 10 jaar geen recht op bijstand. Je werkt maar voor je geld.
- Indien crimineel gedrag vertoont wordt, geen recht om te naturaliseren.

Mogelijke gevolgen: Huidige generatie Nederlandse Marokkanen vragen geen Marokkaans paspoort meer aan voor hun kids. Kids groeien minder op met de Marokkaanse cultuur en zullen zich meer verbonden voelen met Nederland. Na 2 volgende generaties minder crimineel gedrag uit 'marokkaanse' hoek, omdat er geen 'marokkaanse' hoek meer is.
pi_70027516
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neuh, je bent een allochtoon + moslim + dubbel nationaliteit + crimineel.
2al·loch·toon de; m,v -tonen iem die van elders afkomstig is: het CBS definieert een ~ als iem van wie minimaal één vd ouders in het buitenland geboren is; vgl autochtoon

Ik ben een pure Turk.
pi_70027523
quote:
Dan blijven er nog genoeg mogelijkheden over om het straattuig te bestraffen. De gevangenissen staan ZO leeg dat sommige zelfs worden gesloten...
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:32 schreef Montov het volgende:
Nog leuker is wanneer Marokko morgen besluit Wilders de Marokkaanse nationaliteit geeft, en hij volgens zijn eigen redenering vanwege zijn dubbele nationaliteit niet in de Nederlandse regering mag zitten.

Dat is ook de reden waarom het irrelevant zou moeten zijn hoeveel nationaliteiten iemand heeft, omdat we geen invloed hebben daarop, en dus ook geen exacte registratie.
Onzin. Je hebt wel degelijk invloed op de nationaliteiten die je hebt. Marokkaanse Nederlanders hoeven niet per se hun kind bij het Marokkaanse consulaat aan te geven; toch doen ze dat. Wel legt Marokko inderdaad op dat de kinderen de Marokkaanse nationaliteit meekrijgen en daar kun je geen afstand van doen. Veel Nederlandse Marokkanen pimpen nogal met hun Marokkaan-zijn.

Wilders heeft geen Marokkaanse ouders, dus hij kan nooit zomaar een nationaliteit van dat land opgelegd krijgen. Dan hadden zijn ouders naar Marokko moeten emigreren ofzo. En je hebt wel degelijk invloed op de nationaliteit die je wilt. Neem iemand als Bart Veldkamp, die de Belgische nationaliteit kreeg om onder die vlag te kunnen schaatsen.
pi_70027537
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:32 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Heb je twee paspoorten, want dan zit je bij Wilders in de gevaren zone.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:43:16 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70027571
Die man is gevaarlijker dan gek. Wie ruimt hem op?
pi_70027581
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:41 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

2al·loch·toon de; m,v -tonen iem die van elders afkomstig is: het CBS definieert een ~ als iem van wie minimaal één vd ouders in het buitenland geboren is; vgl autochtoon

Ja pak je koffer maar alvast in.
pi_70027582
quote:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat Wilders goed heeft nagedacht over de uitwerking en de daarmee samenhangende praktische en juridische bezwaren die kleven aan zijn oplossingen. Op de korte termijn levert dit hem publiciteit en eventueel zetelwinst op. Het lijkt onwaarschijnlijk te zijn dat hij in de regering komt te zitten aangezien er een tekort aan gewillige coalitiepartners is en het nog onwaarschijnlijker is dat hij in zijn eentje in de regering kan zitten. Kortom, hij zal waarschijnlijk niet in een positie terechtkomen waarin hij moet waarmaken wat hij belooft. Zolang dat niet hoeft, kan hij roepen wat hij wil natuurlijk.
pi_70027587
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:38 schreef Meh7 het volgende:
Gaat Geert trouwens bij de mensen thuis kijken of ze een Koran hebben liggen om te bepalen of die persoon een moslim is en derhalve in aanmerking komt voor een vliegticket naar land van herkomst?
En wat als je die verstopt
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:43:53 #88
3542 Gia
User under construction
pi_70027603
quote:

[..]

Die discussie is al vaker gevoerd. Dat is namelijk onzin.

Als kleine mohammed hier geboren wordt, hoeven de ouders hem niet aan te melden bij de marokkaanse ambassade of waar dan ook. Maar dat doen ze omdat kleine Mo anders niet mag erven in marokko.

Eigen keuze, dus.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:44:07 #89
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70027611
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:43 schreef Ringo het volgende:
Die man is gevaarlijker dan gek. Wie ruimt hem op?
Vast een van jullie oh zo tolerante linksen.... Want ja, tolerant, zolang men het eens is met jullie, anders geweld of moord he. Klasse .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70027627
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:43 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

En wat als je die verstopt
Dan doe je takiye en mag je er alsnog uit.
pi_70027629
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Vast een van jullie oh zo tolerante linksen.... Want ja, tolerant, zolang men het eens is met jullie, anders geweld of moord he. Klasse .
Waarom is iemand die Wilders niet mag gelijk links?
  maandag 15 juni 2009 @ 15:45:23 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70027641
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ben niet links en ik ben niet tolerant. Opgetyft met deze figuren. En jij erbij, als je wilt.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:45:48 #93
188345 Py
op zich
pi_70027660
Hoe komt die kerel toch aan die onzin over moslims?
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:05 schreef Xa1pt het volgende:
Be in it to win it!

Door: Kustaw Bessems
Gepubliceerd: zondag 17 mei 2009 18:19
Update: maandag 18 mei 2009 12:06

Zo'n duizend toehoorders waren zondag aanwezig bij het eerste Nationaal Islam Congres in de Amsterdamse Apollo Hal. Buitenlandse prekers voorzien een machtige islam, vooral hier in het westen.

‘De islam zal de overhand krijgen’, voorspelt sjeik Khalid Yasin. ‘Ook al haten de ongelovigen, afgodendienaars en hypocriete moslims dat.’
‘Het is’, weet Yasin, ‘eigenlijk de bedoeling dat de islam de wereld bestuurt, maar omdat moslims zwak zijn geweest, heeft Allah de uitvoerende macht aan een ander volk gegeven.’ Dat kan elk moment worden teruggedraaid. Als de moslims maar ‘concurreren om de macht’.

Het organiserend islaminstituut Dar al Ilm schatte dat duizend mensen zaterdag in de Apollo Hal in Amsterdam Zuid waren voor Nederlands eerste Nationaal Islam Congres. Misschien waren het er wat minder, maar ze waren met velen en bijna allemaal jong. Khalid Yasin, geboren New Yorker opererend uit Manchester, was een van de publiekstrekkers.

Concurreren
Westerse leiders hebben zich volgens hem gediskwalificeerd en dat biedt islamitische leiders kansen, maar: ‘You have to be in it to win it!’. Ofwel: ‘Je moet in redelijke mate integreren om te concurreren. Leiderschap gaat over winnen.’

Hij raadde zijn gehoor een aantal niet-islamitische boeken aan ter inspiratie, waaronder De Prins van Macchiavelli, dat volgens Yasin door de meeste staatshoofden wordt gebruikt om aan de macht te blijven.

Opgang in het westen
‘De islam’, denkt Yasin, ‘is geplant in het westen als een zaadje. Hier is de beste aarde om in te groeien. Als het westen dat toestaat, zal het zich de komende honderd jaar beschermd weten, maar als het dit geschenk weigert, heeft het zichzelf daarmee. De opgang van de islam zal uit het westen komen. Niet met haat en terrorisme. Als wij bewijzen dat de islam superieur is, zal de meerderheid, zo die niet moslim wordt, de islam omarmen, accepteren of tolereren.’

Eregasten
Organisator Saoed Khadjé zei dat de dag zou aantonen ‘hoe divers de moslimgemeenschap is’, maar ultra-orthodoxe sprekers domineerden het congres. Zo ook de ‘eregasten’: Abu Ameena Bilal Philips, een in Jamaica geboren bekeerling die nu in India werkt, en Haitham al-Haddad, een Palestijn van origine die in Londen woont.

‘De definitie van islam is niet vrede’, stelde Al-Haddad. ‘Moslims die dat beweren, hebben een minderwaardigheidscomplex. Islam betekent overgave. Aan de wil van de schepper.’ Alleen Allah mag wetten maken, meent Al-Haddad. Het probleem aan democratie vindt hij dat mensen het nooit eens worden. ‘De islamitische oplossing is dat een externe, onbevooroordeelde autoriteit beslist. God.’

Overgave
Overgave vereist volgens deze sjeik dat je de regels van Allah uitvoert, ook al begrijp je niet waarom. ‘Dat is een test. Het hele doel van de schepping is een test.’ Lastige vragen van ongelovigen hoef je dan ook niet te beantwoorden. ‘Waarom had de profeet zo veel vrouwen? Waarom had hij een vrouw van negen jaar oud? Ik zeg: als jij niet gelooft dat Allah de enige schepper is en de enige die wetten maakt, snap je dat toch niet. Als je gelooft dat Mohammed integer was, vraag je niet naar zijn vrouwen. Ook dat is een test.’

Besnijdenis
‘Als wij mensen iets niet steekhoudend vinden, betekent dat niet dat het niet logisch is. Neem besnijdenis van de man. We konden niet begrijpen waarom dat moest, maar nu zien we in Afrika dat het HIV tegenhoudt. En vrouwenbesnijdenis, daarvan wordt nu gezegd: nee, dat is tegen de mensenrechten! Maar zullen we het in de toekomst logisch vinden?’

Uit de zaal kwam geen kritiek, overwegend waren er vragen naar ‘betrouwbare’ geleerden, boeken en sites. Wel zei Bilal Philips juist dat vrouwenbesnijdenis in de islam afschuwelijk wordt gevonden.

Lijfstraffen
Philips moedigde moslims aan om aan niet-moslims uit te leggen dat ‘polygamie niet verplicht is in de islam’, dat het geloof zich ‘niet door het zwaard heeft verspreid maar in vrede’ en dat lijfstraffen als handen afhakken en onthoofding ‘in de context moeten worden gezien’ – zo roemde hij de veiligheid in Saoedi-Arabië.

Inspireren
Iemand van de Turkse ambassade liet een wat ander geluid horen. En er waren Nederlanders zoals jongerenimam Yassin Elforkani uit Amsterdam-Slotervaart, die niet bekend staat als scherpslijper. Hij leek geïmponeerd. ‘De internationale sprekers inspireren ons om de juiste weg te volgen. Vergeleken bij hen ben ik maar een jongen die net begint.’

Salafisme
Veel lezingen gingen over het radicale salafisme. Khadjé kondigde aan dat het ‘niet pro, niet contra’ zou worden behandeld, maar vooral gedreven salafistische prekers spraken. ‘Salafisme is de correcte islam’. Zei Philips. Salafisme is ‘gewoon islam’, zei Al-Haddad. ‘Aan de interpretatie van de Koran door de metgezellen van de profeet mag niet worden getornd. De islam mag niet veranderen in nieuwe omstandigheden. Dan heb je straks net zo veel islams als er mensen zijn.’

Nadruk lag op het verwerven van islamitische instituties. Yasin pleitte voor eigen tv, netwerkpagina’s en zoekmachines Het is zorgelijk wat kinderen anders te zien krijgen. En zoals Philips zei: ‘Media verspreiden misinformatie over de islam, dat is te herleiden tot de kruistochten.’
Al-Haddad spoorde Nederlandse moslims aan om shariahrechtbanken te eisen die islamitisch familierecht toepassen. ‘Het kan niet anders. Het aantal moslims groeit snel. Halal vlees doen ze ook – alsof dat geen shariah is. Zeg: ik ben een Nederlandse burger en je móet me dat geven.’

'Verwoestende invloed'
Volgens Philips moet de ‘verwoestende invloed van de westerse samenleving’ worden tegengegaan met onderwijs. ‘Alleen dan kan de islam wortel schieten. Kinderen naar een niet-islamitische instelling sturen, is honderd procent haram.’ Op de vraag wat ouders moeten als een islamitische school slecht onderwijs geeft en een andere school goed: ‘Wat is belangrijker, dat je kind directeur wordt of dat het naar het paradijs gaat?’

Debat
Een van de weinige momenten van debat kwam aan het eind van de dag: deelnemers hadden anoniem vragen kunnen inleveren voor de geleerden. Mocht een man van zijn vrouw scheiden als hij niet van haar houdt, wilde iemand weten. Nee, zei Haddad. ‘Leer met de tijd maar van haar te houden.’ Philips suggereerde: ‘Hij kan, als hij het zich kan veroorloven, ook een tweede vrouw erbij nemen’ Haddad vond dat dat het probleem met de eerste vrouw niet oploste. ‘ Maar dan heeft hij er ten minste een van wie hij houdt’, lachte Philips.
‘Een leuk voorbeeld van discussie tussen geleerden’, besloot organisator Khadjé.

Disclaimer: kom er maar in, en voor de islamofoben: vergeet vooral niet dat álle moslims salafist zijn.
Nationaal Islam Congres
pi_70027675
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:41 schreef isogram het volgende:

[..]

Dan blijven er nog genoeg mogelijkheden over om het straattuig te bestraffen. De gevangenissen staan ZO leeg dat sommige zelfs worden gesloten...
Zoals het nu gebeurt bedoel je? Dat criminelen gewoon in een gevangenis moeten zitten?
quote:
Onzin. Je hebt wel degelijk invloed op de nationaliteiten die je hebt. Marokkaanse Nederlanders hoeven niet per se hun kind bij het Marokkaanse consulaat aan te geven; toch doen ze dat. Wel legt Marokko inderdaad op dat de kinderen de Marokkaanse nationaliteit meekrijgen en daar kun je geen afstand van doen. Veel Nederlandse Marokkanen pimpen nogal met hun Marokkaan-zijn.
Met andere woorden iemand die de Marokkaanse nationaliteit heeft verkregen, op een passieve manier, door toedoen van zijn ouders heeft gewoon pech?
pi_70027678
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Als kleine mohammed hier geboren wordt, hoeven de ouders hem niet aan te melden bij de marokkaanse ambassade of waar dan ook. Maar dat doen ze omdat kleine Mo anders niet mag erven in marokko.

Eigen keuze, dus.
Kleine Mohammed gaat ook zo nu en dan op vakantie naar Marokko, dan is het belangrijk om te weten wiens kind kleine Mohammed is.
pi_70027703
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Heb je twee paspoorten, want dan zit je bij Wilders in de gevaren zone.
Wat een spannend gebeuren
Ik ben een pure Turk.
pi_70027708
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Eigen keuze, dus.
Eigen keuze van kleine Mo?
pi_70027800
Wel gezellig straks allemaal op de boot.
pi_70027809
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan doe je takiye en mag je er alsnog uit.
Hoe weten zij dan dat ik dat doe?
Ik ben een pure Turk.
pi_70027842
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:50 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Hoe weten zij dan dat ik dat doe?
ontken het maar dan, niet dat dat wat uitmaakt.
pi_70027849
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:49 schreef IHVK het volgende:
Wel gezellig straks allemaal op de boot.

De döner gaat mee.

Maar even serieus: dit zal natuurlijk nooit werkelijkheid worden. Het gaat meer om het idee dat hij zoiets voorstelt en de achterban erachter staat.
pi_70027908
Ik heb een tante in marokko en die gaat (hiep hoi!)

Zingen we dan op de boot.

sfeer impressie boot:

En nu weer ontopic.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:53:43 #103
3542 Gia
User under construction
pi_70027926
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kleine Mohammed gaat ook zo nu en dan op vakantie naar Marokko, dan is het belangrijk om te weten wiens kind kleine Mohammed is.
Als beide ouders de Nederlandse nationaliteit hebben en Mo heeft dat ook, dan is toch ook duidelijk van wie hij is! Daar heb je geen Marokkaanse nationaliteit voor nodig.

Daarbij: Waarom willen de ouders van Mo op vakantie naar Marokko? Omdat daar opa en oma zijn gaan wonen, met hun AOW-uitkering. Waarschijnlijk gaan pa en ma daar later ook weer wonen, omdat ze erven van opa en oma en over 65 jaar gaat kleine Mo daar ook wonen. Dus ook hij zal voor zijn kinderen weer de marokkaanse nationaliteit aanvragen.

Onzin en eigenbelang dus. Niet nodig. Ik kan ook gewoon op vakantie naar Marokko.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:55:28 #104
3542 Gia
User under construction
pi_70027986
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Eigen keuze van kleine Mo?
Nee, van zijn ouders. Maar kleine Mo maakt later exact dezelfde keuze voor zijn kinderen.

Tja, dat kan dan consequenties hebben als je je niet kan gedragen.

Voor iedereen die zich keurig aan de wet houdt (behoudens hier een daar een verkeersovertreding) is er helemaal geen probleem, toch?
pi_70028014
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ontken het maar dan, niet dat dat wat uitmaakt.
Dat is toch ook de bedoeling van takiye
Ik ben een pure Turk.
pi_70028029
Wordt inderdaad wel erg druk op die boot
X
pi_70028045
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:53 schreef IHVK het volgende:

sfeer impressie boot:
[ afbeelding ]

En nu weer ontopic.
Door dit plaatje krijg ik best wel zin het land uitgestuurd te worden, het ziet er leuk uit
Ik ben een pure Turk.
pi_70028050
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Als beide ouders de Nederlandse nationaliteit hebben en Mo heeft dat ook, dan is toch ook duidelijk van wie hij is! Daar heb je geen Marokkaanse nationaliteit voor nodig.

Daarbij: Waarom willen de ouders van Mo op vakantie naar Marokko? Omdat daar opa en oma zijn gaan wonen, met hun AOW-uitkering. Waarschijnlijk gaan pa en ma daar later ook weer wonen, omdat ze erven van opa en oma en over 65 jaar gaat kleine Mo daar ook wonen. Dus ook hij zal voor zijn kinderen weer de marokkaanse nationaliteit aanvragen.

Onzin en eigenbelang dus. Niet nodig. Ik kan ook gewoon op vakantie naar Marokko.
Ik ben bang dat je het punt een beetje mist. Wanneer de Marokkaanse autoriteiten er achter komen dat Mohammed het kind is van de Alablabladjies, dan wordt Mohammed naast zijn Nederlandse nationaliteit ook als een Marokkaanse erkent. En ja, heeft hij niet het recht om op vakantie te gaan naar zijn opa en oma dan?

Vele Nederlanders emigreren naar Spanje en Portugal met hun AOW uitkering, dus?
pi_70028065
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:56 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat is toch ook de bedoeling van takiye
En dus exit bilmiyorem.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:57:56 #110
188345 Py
op zich
pi_70028073
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:53 schreef IHVK het volgende:

sfeer impressie boot:
[ afbeelding ]

En nu weer ontopic.
Ja die foto staat ook precies representatief voor de groep die het verpest
pi_70028087
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je het punt een beetje mist. Wanneer de Marokkaanse autoriteiten er achter komen dat Mohammed het kind is van de Alablabladjies, dan wordt Mohammed naast zijn Nederlandse nationaliteit ook als een Marokkaanse erkent. En ja, heeft hij niet het recht om op vakantie te gaan naar zijn opa en oma dan?

Spanje en Portugal zijn heel andere landen dan Marokko he
Dan maakt het niet meer uit!!!!
Ik ben een pure Turk.
pi_70028142
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef Py het volgende:

[..]

Ja die foto staat ook precies representatief voor de groep die het verpest
Wilders heeft het heel cryptisch over alle moslims.

Tenminste de goede moslims zijn moslims die niet de fasisctische religie (islam) aanhangen en nooit naar een moskee gaan.

Als je dat niet ziet na al zijn uitspraken tja dan ben je wel soort van 'blind'.
pi_70028178
Als het hem echt ging om de mensen die rotzooi trappen had hij veel meer nadruk op criminele Antillianen gelegd. En dan was niet in synagoge's de islamofoob uit gaan hangen.

Aangezien Antillianen gemiddeld veel crimineler zijn dan Turken. Ook heft het relgedrag van de mocro's weinig met de islam te maken.
pi_70028190
Het schiet mij trouwens te binnen dat dit trucje niet bij Turken zal werken vanwege het associatieverdrag tussen Turkije en de EG. Wilders zal dus eerst uit de EU moeten stappen.

Voorbeeldje: http://www.trouw.nl/archief/article1310640.ece
  maandag 15 juni 2009 @ 16:02:45 #115
3542 Gia
User under construction
pi_70028241
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat zij niet in Marokko mogen gaan wonen met hun AOW!! Nederlanders mogen dat, dus zij ook.

Ik zeg alleen dat het hebben van meerdere nationaliteit gevolgen zou kunnen gaan hebben in Nederland als je je op het criminele pad gaat begeven. En dan gaat het niet om een vechtpartijtje, maar over enstige criminele zaken.

Als je dus als ouders de keuze maakt om je kind die dubbele nationaliteit mee te geven, zou ik maar wat extra aandacht aan zijn opvoeding schenken, zodat hij later uit de problemen blijft. En dan is er niks aan de hand.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:03:27 #116
188345 Py
op zich
pi_70028276
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:59 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wilders heeft het heel cryptisch over alle moslims.

Tenminste de goede moslims zijn moslims die niet de fasisctische religie (islam) aanhangen en nooit naar een moskee gaan.

Als je dat niet ziet na al zijn uitspraken tja dan ben je wel soort van 'blind'.
Die draai proberen sommigen er aan te geven ja.
Luister eens naar dat interview. Iedere moslim die de universele Rechten van de Mens respecteert is welkom.
Criminelen en fundametalisten niet. Dat het percentage criminaliteit tegen de 70% ligt bij moslims is niet Wilders' schuld.
En dan kom jij met die foto.
pi_70028335
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:03 schreef Py het volgende:

[..]

Luister eens naar dat interview. Iedere moslim die de universele Rechten van de Mens respecteert is welkom.
Criminelen en fundametalisten niet. Dat het percentage criminaliteit tegen de 70% ligt bij moslims is niet Wilders' schuld.
Dat hij ervoor zorgt dat gasten als jij gaan geloven dat het percentage van criminaliteit onder moslims tegen de 70% ligt is wel zijn schuld.
pi_70028353
quote:

[..]

Dit is gewoon bullshit van het zuiverste soort.

70% van de moslims crimineel?

En hij wil ook de Koran verbieden. Dus moslims die een Koran in huis hebben zijn dan crimineel -> het land uit.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:05:35 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70028358
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:55 schreef Gia het volgende:
Voor iedereen die zich keurig aan de wet houdt (behoudens hier een daar een verkeersovertreding) is er helemaal geen probleem, toch?
Is discussiëren of "nadenken" over de sharia tegenwoordig ook al een misdrijf?
pi_70028434
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oja dat citaat.

'moslims die nadenken over jihad of sharia moet het land uit'

maandag 15 juni 2009 @ 16:07:27 #121
3542 Gia
User under construction
pi_70028445
quote:

Euhhhhh, dat 70 % van de gevangenisbevolking moslim is, wil niet zeggen dat 70 % van de moslims crimineel is.
pi_70028479
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oja dat citaat.

'moslims die nadenken over jihad of sharia moet het land uit'

Heb je dit getypt met of zonder erbij na te denken?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:08:19 #123
3542 Gia
User under construction
pi_70028480
quote:

[..]

Hé, ik heb toch nergens gezegd dat ik het daarmee eens ben? Ik, persoonlijk, heb het alleen over ernstig crimineel gedrag.

Daarover nadenken of discussiëren mag gerust, wmb. Proberen dit met geweld in te voeren valt weer wel onder crimineel gedrag, uiteraard.
pi_70028520
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Heb je dit getypt met of zonder erbij na te denken?
zonder.

Ik denk nooit na als ik iets post. Duh.
pi_70028546
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat hij ervoor zorgt dat gasten als jij gaan geloven dat het percentage van criminaliteit onder moslims tegen de 70% ligt is wel zijn schuld.
Ik google op "criminele moslims", om het percentage criminele moslims op te zoeken.
En overal zie ik Wilders staan
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:10:08 #126
188345 Py
op zich
pi_70028551
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Euhhhhh, dat 70 % van de gevangenisbevolking moslim is, wil niet zeggen dat 70 % van de moslims crimineel is.
O was dat het. Dan heb ik niets gezegd
pi_70028555
Ernstig crimineel gedrag moet veel zwaarder bestraft worden in Nederland.

Daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik?
pi_70028601
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dit is gewoon bullshit van het zuiverste soort.

70% van de moslims crimineel?

En hij wil ook de Koran verbieden. Dus moslims die een Koran in huis hebben zijn dan crimineel -> het land uit.
Gaan ze huizen doorzoeken naar Korans ..
Ik ben een pure Turk.
pi_70028607
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:09 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik google op "criminele moslims", om het percentage criminele moslims op te zoeken.
Is het percentage moslims afgemeten aan het aantal halalmaaltijden in de gevangenis, of is het een optelsom van criminelen uit bepaalde landen?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:12:05 #130
188345 Py
op zich
pi_70028635
quote:

[..]

Nee. Je wordt er dan ook niet voor veroordeeld.
Het willen invoeren van de sharia geeft wel aan dat je het niet eens bent met de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:12:11 #131
3542 Gia
User under construction
pi_70028643
quote:

[..]

Ach, maak je niet sappel, iemand heeft een percentage in de verkeerde context geplaatst.

Het moet zijn 70 % van de gevangenisbevolking is moslim.

Google anders daar maar eens op.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:12:59 #132
188345 Py
op zich
pi_70028668
quote:

[..]

Komt omdat er alleen discussies mogelijk lijken over Wilders, en niet over de onderwerpen die hij aansnijdt.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:13:11 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70028682
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:10 schreef IHVK het volgende:
Ernstig crimineel gedrag moet veel zwaarder bestraft worden in Nederland.

Daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik?
Maar natuurlijk.

Ik zeg: hier met de sharia. Dievenpootjes afhakken FTW
pi_70028691
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is het percentage moslims afgemeten aan het aantal halalmaaltijden in de gevangenis, of is het een optelsom van criminelen uit bepaalde landen?
Ik denk toch wel het tweede he, maar ik kan geen percentages vinden
Ik ben een pure Turk.
pi_70028702
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk verbijsterd ben na het lezen van dat artikel over het Nationaal Islam Congres. Dit zijn echt gevaarlijke idioten, die met alle mogelijke middelen gestopt moeten worden.
pi_70028737
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.

Ik zeg: hier met de sharia. Dievenpootjes afhakken FTW
Stelen is niet ERNSTIG beste Ringo.
pi_70028738
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:12 schreef Py het volgende:

[..]

Het willen invoeren van de sharia geeft wel aan dat je het niet eens bent met de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens.
Ja, want de moslimtheologen zijn er al anderhalf millennium over aan het discussiëren wat de Sharia nu precies inhoudt, zie de 73 stromingen van de Islam, van de soefis tot de khawaridj, maar jij of Wilders kan nu ineens wel bepalen wat de Sharia is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 16:15:03 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 16:14:44 #138
3542 Gia
User under construction
pi_70028753
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Duh, in de burgelijke stand staat ook welk geloof je belijdt.
Is dus gewoon op te zoeken.

Dat sommige moslims meteen gaan zeggen: "iemand die crimineel is, kan geen moslim zijn", is alleen maar om te vergoelijken dat zoveel moslims op het slechte pad gaan.
pi_70028755
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:13 schreef isogram het volgende:
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk verbijsterd ben na het lezen van dat artikel over het Nationaal Islam Congres. Dit zijn echt gevaarlijke idioten, die met alle mogelijke middelen gestopt moeten worden.
Gelukkig is het geen politieke partij waar 17% van de kiezers op heeft gestemd.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:14:51 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70028760
quote:
We hebben een P
We hebben een V
We hebben een V
pi_70028764
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, maak je niet sappel, iemand heeft een percentage in de verkeerde context geplaatst.

Statistieken die etnische of religieuze achtergrond vermelden zijn in Frankrijk verboden, maar het grote aantal jonge moslims in Franse gevangenissen is geen geheim (70 percent van de gevangenisbevolking volgens sommige schattingen).
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:15:41 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70028796
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Stelen is niet ERNSTIG beste Ringo.
Daarover verschilt men nogal eens van mening.
pi_70028880
Ik ga nu even wat kisir en bami naar binnen werken, veel plezier nog, Wilders
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:17:51 #144
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70028883
quote:

[..]

haha, zoeken op pleonasmen
#allmightygod
pi_70028902
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:17 schreef pisnicht het volgende:

[..]

haha, zoeken op pleonasmen
ha ha ha ha ha
die is grappig ik kan zo niet meer slikken door het lachen
Ik ben een pure Turk.
pi_70028957
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ga nu even wat kisir en bami naar binnen werken, veel plezier nog, Wilders
Wel een vage combinatie trouwens.

maandag 15 juni 2009 @ 16:20:13 #147
188345 Py
op zich
pi_70028977
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, want de moslimtheologen zijn er al anderhalf millennium over aan het discussiëren wat de Sharia nu precies inhoudt, zie de 73 stromingen van de Islam, van de soefis tot de khawaridj, maar jij of Wilders kan nu ineens wel bepalen wat de Sharia is.
Als er in de koran staat dat een varken onrein is, kun je hooguit een discussie krijgen over hóe onrein.
Iedereen met basiskennis van de koran weet dat de sharia de macht aan de moslimmannen geeft ten koste van alle andere bevolkingsgroepen. Meer hoef je niet te weten.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:23:08 #148
188345 Py
op zich
pi_70029091
quote:
Staan leuke uitspraken tussen niet?
Probeer daar eens een discussie met een moslim over te voeren
pi_70029114
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:20 schreef Py het volgende:

[..]

Als er in de koran staat dat een varken onrein is, kun je hooguit een discussie krijgen over hóe onrein.
Oh, dus de verzen waar de omstandigheden veranderen en je varkensvlees mag nuttigen zijn dan ineens niet meer noemenswaardig?
quote:
Iedereen met basiskennis van de koran weet dat de sharia de macht aan de moslimmannen geeft ten koste van alle andere bevolkingsgroepen. Meer hoef je niet te weten.
Er bestaat niet zoiets als 'teveel' kennis, zeker niet als je weet dat basiskennis bron van alle misverstanden is. Zoals ik dat terug zie in je post.
pi_70029146
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:23 schreef Py het volgende:

[..]

Nou kom maar op.

Je dacht tot voor 10 minuten geleden nog dat 70% van de moslims crimineel was, dus dit beeld van jou zal ook wel erg vertekend zijn.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:24:13 #151
3542 Gia
User under construction
pi_70029147
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:23 schreef Py het volgende:

[..]

Dat gaat niet lukken, hè! Als het ze niet aanstaat, dan zijn het gewoon geen moslims. Simpel toch. Opgelost!
  maandag 15 juni 2009 @ 16:24:15 #152
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70029148
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:18 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ha ha ha ha ha
die is grappig ik kan zo niet meer slikken door het lachen
Weet je dat veel mannen slikken geil vinden. Dat zou verboden moeten worden!
#allmightygod
pi_70029171
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nou kom maar op.

Je dacht tot voor 10 minuten geleden nog dat 70% van de moslims crimineel was, dus dit beeld van jou zal ook wel erg vertekend zijn.

Toch leuk dat Gia en Py even voorzichzelf beslissen dat je er niet met moslims over kunt praten.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:25:19 #154
3542 Gia
User under construction
pi_70029179
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:24 schreef pisnicht het volgende:

[..]

pi_70029196
quote:

[..]

Laat me raden 10 keer blijven zitten in groep 3 en nu het internet onveilig aan het maken?
pi_70029197
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:14 schreef Ringo het volgende:
We hebben een P
We hebben een V
We hebben een V
Nee. Want Wilders verschilt feitelijk maar weinig van deze extremisten, die alles en iedereen over één kam scheren, uitblinken in intolerantie en om het hardst schreeuwen.

De extremistische en politieke islam mag geen voet aan de grond krijgen in Nederland. Godsdienstvrijheid is één, maar Nederland kent een strikte scheiding van religie en staat. Als je de sharia wilt, ga je maar wonen in een land waar die idiote wetgeving geldt.

Wilders zou een punt hebben, als hij niet zo overdreven doorschoot, elke keer. Hij wijt zelfs de fileproblematiek aan migranten.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:28:01 #157
3542 Gia
User under construction
pi_70029268
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Toch leuk dat Gia en Py even voorzichzelf beslissen dat je er niet met moslims over kunt praten.
Alleen dit stukje al:
quote:
Overgave
Overgave vereist volgens deze sjeik dat je de regels van Allah uitvoert, ook al begrijp je niet waarom. ‘Dat is een test. Het hele doel van de schepping is een test.’ Lastige vragen van ongelovigen hoef je dan ook niet te beantwoorden. ‘Waarom had de profeet zo veel vrouwen? Waarom had hij een vrouw van negen jaar oud? Ik zeg: als jij niet gelooft dat Allah de enige schepper is en de enige die wetten maakt, snap je dat toch niet. Als je gelooft dat Mohammed integer was, vraag je niet naar zijn vrouwen. Ook dat is een test.’
zegt al genoeg.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:28:20 #158
188345 Py
op zich
pi_70029276
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh, dus de verzen waar de omstandigheden veranderen en je varkensvlees mag nuttigen zijn dan ineens niet meer noemenswaardig?
[..]
Wat doet dat af aan wat ik zeg?
quote:
Er bestaat niet zoiets als 'teveel' kennis, zeker niet als je weet dat basiskennis bron van alle misverstanden is. Zoals ik dat terug zie in je post.
"Basiskennis is de bron van alle misverstanden"???
Sorry, maar dit vind ik onzin. En die onzin gebruik je om je punt te maken. Niet akkoord.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:29:13 #159
3542 Gia
User under construction
pi_70029306
quote:

[..]

Laat me raden 10 keer blijven zitten in groep 3 en nu het internet onveilig aan het maken?
Nee, zie:

Boete voor vrouwen in een string

Topic van Billy Mi Yorem
pi_70029323
Ik zeg toch, ik ben islamitisch. En ik wil erover praten.

Dan kom jij met een zin op internet waarin staat dat moslims er niet over praten. Ja boeiend, er staat zoveel op het internet.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:29:47 #161
188345 Py
op zich
pi_70029330
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nou kom maar op.
Ik ben er toch?
pi_70029358
In hoeverre zijn de volgende oplossingen van Wilders trouwens te rijmen met de scheiding tussen kerk en staat?

- Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

- Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen

http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
pi_70029359
Nou zeg dan waar je over wilt praten.
pi_70029368
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand? Zou die 'iemand' nou toevallig Wilders kunnen zijn? Eerst 80% van die bevolkingsgroep als crimineel neer zetten en daarna doorgaan over hun gedachtegoed dat ook erg gevaarlijk is
pleased to meet you
  maandag 15 juni 2009 @ 16:32:26 #165
188345 Py
op zich
pi_70029413
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:30 schreef IHVK het volgende:
Nou zeg dan waar je over wilt praten.
Nou dat een letterlijke interpretatie van de islam voor problemen zorgt in onze samenleving.
pi_70029427
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:28 schreef Py het volgende:

[..]

Wat doet dat af aan wat ik zeg?
Dat er geen absoluut interpretatie is van wat de Sharia nou inhoudt, onder geen enkel van de 73 stromingen, zelfs niet onder de 4 soenitische wetscholen, dus dat ook jij of Wilders niet kan zeggen dat de Sharia niet te verzoenen is met democratie, URVM of welk (onderdrukkend) systeem dan ook
quote:
"Basiskennis is de bron van alle misverstanden"???
Sorry, maar dit vind ik onzin. En die onzin gebruik je om je punt te maken. Niet akkoord.
Nee inderdaad, het is wel-ingelezen zijn, diep analystisch onderzoek gedaan te hebben naar de bronnen en geschriften dat zorgt voor het behouden van misverstanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 16:33:57 ]
pi_70029439
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:32 schreef Py het volgende:

[..]

Nou dat een letterlijke interpretatie van de islam voor problemen zorgt in onze samenleving.
Welke islam?

Je bedoelt sommige Koran verzen?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:33:38 #168
3542 Gia
User under construction
pi_70029454
Goed IVHK, wat vind jij van het 'dreigement' dat, wanneer het Westen de islam niet omarmd, ze de gevolgen zullen ervaren?
quote:
Als het westen dat toestaat, zal het zich de komende honderd jaar beschermd weten, maar als het dit geschenk weigert, heeft het zichzelf daarmee.
Over het zaadje dat 'islam' heet.
pi_70029456
Aah Triggershot is er mooi. Kun je met hem verder praten. Hij heeft er meer verstand van.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:33:49 #170
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70029462
quote:
[..]
Ik dacht jullie maken er zo'n grappige boel van hier, laat ik ook ff meedoen. Of mogen alleen moslims in dit topic lacherig doen over e.e.a.?
#allmightygod
  maandag 15 juni 2009 @ 16:34:45 #171
188345 Py
op zich
pi_70029499
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Welke islam?

Je bedoelt sommige Koran verzen?
Koran/hadith ja.
pi_70029507
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:33 schreef Gia het volgende:
Goed IVHK, wat vind jij van het 'dreigement' dat, wanneer het Westen de islam niet omarmd, ze de gevolgen zullen ervaren?
[..]
Ten eerste is het IHVK.

Ten tweede is het erg verkeerd en onhandig om zoiets te zeggen. Ik vraag me af in welke context het is gezegd.

Als het echt dreigende taal is, dan is het fout. Als het iets anders is, dan beoordelen we het dan.
pi_70029545
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:33 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Ik dacht jullie maken er zo'n grappige boel van hier, laat ik ook ff meedoen. Of mogen alleen moslims in dit topic lacherig doen over e.e.a.?
Ja niet moslims mogen geen grapjes maken.
pi_70029554
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:19 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wel een vage combinatie trouwens.

Het is allebei lekker, dan maakt het niet uit.
Ik ben een pure Turk.
pi_70029571
Overigens vind ik 'heeft het zichzelf daarmee' niet echt bedreigend overkomen bij nader inzien? :
  maandag 15 juni 2009 @ 16:36:44 #176
188345 Py
op zich
pi_70029577
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat er geen absoluut interpretatie is van wat de Sharia nou inhoudt, onder geen enkel van de 73 stromingen, zelfs niet onder de 4 soenitische wetscholen, dus dat ook jij of Wilders niet kan zeggen dat de Sharia niet te verzoenen is met democratie, URVM of welk (onderdrukkend) systeem dan ook
[..]
Hoeveel van die stromingen stellen mannen, vrouwen, homo's gelijk?
quote:
Nee inderdaad, het is wel-ingelezen zijn, diep analystisch onderzoek gedaan te hebben naar de bronnen en geschriften dat zorgt voor het behouden van misverstanden.
Er is een verschil tussen boeken bestuderen en mensen observen die die boeken interpreteren.
pi_70029586
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:36 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Het is allebei lekker, dan maakt het niet uit.
Dat wel.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:36:59 #178
3542 Gia
User under construction
pi_70029591
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ten eerste is het IHVK.
Sorry.
quote:
Ten tweede is het erg verkeerd en onhandig om zoiets te zeggen. Ik vraag me af in welke context het is gezegd.

Als het echt dreigende taal is, dan is het fout. Als het iets anders is, dan beoordelen we het dan.
Wilders: miljoenen moslims moeten weg

Ben er nu weg van. Eten koken enzo....
pi_70029598
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:33 schreef Gia het volgende:
[..]

Over het zaadje dat 'islam' heet.
Het vreemde is dat helaas de moslimwereld al heeft mogen proeven wat er met haar gebeurt als ze Westers kapitalisme en evangelisatie niet proeft, dus waarom de selectieve vraagstelling?
pi_70029609
quote:

[..]

Dit moet zeker betrekking hebben op dat topic van me ?
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:37:35 #181
188345 Py
op zich
pi_70029610
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:33 schreef IHVK het volgende:
Aah Triggershot is er mooi. Kun je met hem verder praten. Hij heeft er meer verstand van.
Nou ... toch nog bedankt voor je aanbod iig.
pi_70029658
Ik ben er nog hoor voor verdere vragen.
pi_70029664
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:36 schreef Py het volgende:

[..]

Hoeveel van die stromingen stellen mannen, vrouwen, homo's gelijk?
2, genoeg?
quote:
Er is een verschil tussen boeken bestuderen en mensen observen die die boeken interpreteren.
Ja, dat weet ik, ik heb ze beiden gedaan, maar ik zie nogmaals graag je op empirisch niveau aan tonen dat het onzin is dat basis kennis niet lijdt tot misverstanden, gezien onwetendheid hand in hand gaat met vooroordelen en inwendig onderzoek gepaard gaat met zekerheid.
pi_70029715
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

2, genoeg?
[..]

Ja, dat weet ik, ik heb ze beiden gedaan, maar ik zie nogmaals graag je op empirisch niveau aan tonen dat het onzin is dat basis kennis niet lijdt tot misverstanden, gezien onwetendheid hand in hand gaat met vooroordelen en inwendig onderzoek gepaard gaat met zekerheid.
Welke 2?
pi_70029744
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Welke 2?
Soefis, Djamaat-Alawieya?
pi_70029811
Maar ik weet niet wanneer je iets een 'stroming' noemt. Maar er zijn vele groepen moslims die gewoon homo's vrouwen en mannen gelijk stellen.

Maar van echte stromingen die er een speerpunt van hebben gemaakt had ik niet gehoord.

Hier een bron.
http://www.thejakartapost(...)omosexuality039.html
  maandag 15 juni 2009 @ 16:44:07 #187
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70029844
quote:
Dat er iets als de Islam is, is iets wat tegenstanders die slechts in een simpel wij-zij denken ervan kunnen maken, en wat fundamentalistische gelovigen voorhouden. Al sinds de begintijd van de Islam – overigens vergelijkbaar met ongeveer elke godsdienst – zijn er conflicten met betrekking tot de interpretatie, de persoon die Kalief moet worden, hebben er burgeroorlogen gewoed, heeft er een strijd gewoed met afkomst in het achterhoofd. De mawali waren in de begintijd achtergesteld bij de Arabische moslims.

Er waren al snel Soennieten, Sjiieten, Charidjieten, Qadariyya, en weet ik veel wat voor stromingen allemaal. Er was machtspolitiek, interpretatie naar eigen gunsten onder de heersers, tegen-Kaliefen, weet ik veel wat.

Het is net zo zinnig om in politiek-religieuze zin over de Islam te spreken als over het Christendom, alsof elke Christen hetzelfde wil.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70029850
Dit vond ik op een andere forum, en ik denk dat iedereen dit wel de moeite waard vind :

Sonny op maandag 15 juni 2009 16:16
http://nieuwreligieuspeil.net/node/2813
Op het drukbezochte internetforum voor Franse moslims Mejliss el Kalam vindt sinds een paar weken een discussie plaats over wat er zal gaan gebeuren als Frankrijk islamitisch zal worden. De meeste discussiedeelnemers verwachten dat dit binnen enige tientallen jaren het geval zal zijn.
In afwachting van dit moment wisselen de deelnemers tips uit om zich voor te bereiden. Zo adviseren ze elkaar bijvoorbeeld om niet hun naam te zetten op lijsten waarop ook de namen van christenen en joden staan. Ook vindt men op het forum dat je je kinderen geen christelijke naam moet geven, omdat het na de machtsovername, zoals ‘historisch gebruikelijk’ een massamoord op christenen en joden zal plaatsvinden. Lijsten met joden en christenen zullen bij dit bloedbad heel handig zijn.
Als de Eu bevolking zich blijft laten misleiden door de linkse volksverlakkers zal het een enorm drama in de geschiedenis gaan worden!
Daarom PVV!!

We kunnen onze kop wel in het zand steken, net zoals vóór WO2, toen we dachten dat de Duitsers ons toch niet gingen aanvallen. We hebben daaruit kunnen concluderen dat een vijand niet onder de indruk is van iemand die zich neutraal en vredelievend opstelt. En ja, natuurlijk zou ik ook willen dat het anders was. Maar het is niet zo. En ik denk aan wat voor een land ik wil achterlaten aan mijn kinderen. Iedereen , die een beetje om zijn kind geeft, stemt op Wilders. Het is òf nu stemmen, òf over een paar jaar met een geweer in je hand staan, om je gezin te moeten verdedigen.
Luistereren zonder oren
zien zonder ogen
proeven zonder tong
pi_70029860
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:34 schreef Py het volgende:

[..]

Koran/hadith ja.
Klopt.

Maar goed, en nu?

Probleem is dat er geen eenduidige interpretatie bestaat.
pi_70029876
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:43 schreef IHVK het volgende:
Maar ik weet niet wanneer je iets een 'stroming' noemt. Maar er zijn vele groepen moslims die gewoon homo's vrouwen en mannen gelijk stellen.

Maar van echte stromingen die er een speerpunt van hebben gemaakt had ik niet gehoord.

Hier een bron.
http://www.thejakartapost(...)omosexuality039.html
Stichting Yusuf.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:45:55 #191
188345 Py
op zich
pi_70029910
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

2, genoeg?
[..]
Welke 2?
quote:
Jij begon met de stelling dat basiskennis leidt tot misverstanden. En nu moet ik op 'empirisch niveau' dat aantonen. Dus ik moet proeven gaan houden ofzo? Waar slaat dit op?

Is dit discussieren?
pi_70029944
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:03 schreef __Saviour__ het volgende:
EPIC FAIL

De grootste fout.. hier in Nederland voornamelijk;
Is dat 9 op de 10 autochtone jongeren manageRR willen worden (alleen de naam al) en daar dus ook voor studeren.
Waardoor wij goedkopere arbeiders (surinamers, marokkanen, polen) moeten importeren (want iemand moet het doen )voor het mindere(AHUM, nationale hoogmoedswaanzin) werk, wat onze hogeropgeleiden (AHUM) niet willen doen.
In Engeland hebben ze dus ook al geconstateerd, dat langzaam de Ambachts-banen(Beroep wordt steeds minder beoefend) , de Manager-banen qwa salaris toch snel aan het voorbijgaan zijn. GL met je HBO bachelors
pi_70029960
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:45 schreef Py het volgende:

[..]

Welke 2?
[..]

Jij begon met de stelling dat basiskennis leidt tot misverstanden. En nu moet ik op 'empirisch niveau' dat aantonen. Dus ik moet proeven gaan houden ofzo? Waar slaat dit op?

Is dit discussieren?
Misschien op je eigen ervaring baseren
Proeven haha
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:47:51 #194
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70029972
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:44 schreef vascodagama het volgende:
Dit vond ik op een andere forum, en ik denk dat iedereen dit wel de moeite waard vind :
Jammer, fout gedacht.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:48:59 #195
188345 Py
op zich
pi_70030011
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat er iets als de Islam is, is iets wat tegenstanders die slechts in een simpel wij-zij denken ervan kunnen maken, en wat fundamentalistische gelovigen voorhouden. Al sinds de begintijd van de Islam – overigens vergelijkbaar met ongeveer elke godsdienst – zijn er conflicten met betrekking tot de interpretatie, de persoon die Kalief moet worden, hebben er burgeroorlogen gewoed, heeft er een strijd gewoed met afkomst in het achterhoofd. De mawali waren in de begintijd achtergesteld bij de Arabische moslims.

Er waren al snel Soennieten, Sjiieten, Charidjieten, Qadariyya, en weet ik veel wat voor stromingen allemaal. Er was machtspolitiek, interpretatie naar eigen gunsten onder de heersers, tegen-Kaliefen, weet ik veel wat.

Het is net zo zinnig om in politiek-religieuze zin over de Islam te spreken als over het Christendom, alsof elke Christen hetzelfde wil.
Je kan net zo goed over de islam spreken als over het christendom. Dat er allerlei subcategorieën zijn doet daar niets aan af.
Ik heb het over een letterlijke interpretatie. Een specifiek soort interpretatie dus.

En ik kan ook boos kijken hoor
  maandag 15 juni 2009 @ 16:49:47 #196
188345 Py
op zich
pi_70030034
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:47 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Misschien op je eigen ervaring baseren
Proeven haha
Zoek het woord 'empirisch' eens op
pi_70030054
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:45 schreef Py het volgende:

[..]

Welke 2?
Soefis, Djamaat-Alawieya?, Ahmaddiya, stichting Yusuf ( Soenieten)
quote:

Is dit discussieren?
Een vrij rationeel standpunt, al zeg ik hetzelf, om vervolgens dat te kwalificeren als 'onzin', maar dat niet kunnen onderbouwen maakt je standpunten er niet sterker op, er omheen draaien is inderdaad niet discussiëren. Zoals al eerder gezegd is je ergens in verdiepen in tegenstelling tot 'basiskennis' datgene wat duidelijk maakt dat er niet zoiets is als 'de' Sharia, Islam of wat dan ook.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:50:50 #198
188345 Py
op zich
pi_70030071
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt.

Maar goed, en nu?

Probleem is dat er geen eenduidige interpretatie bestaat.
Ik zeg dus keer op keer: een LETTERLIJKE interpretatie zorgt voor problemen.
pi_70030118
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Jammer, fout gedacht.
Vond ik in een ander topic, vind het wel de moeite waard ;

quote:
De discussie over de Islam vindt alleen plaats in de marges.
Aan de ene kant heb je de extremistische kijk op de Islam. De puriteinse kijk, die van de Wahabe.
Aan de andere kant is er de seculiere kijk op de Islam. Daar is de Islam een probleem dat moet worden opgelost, het moet anders. Of de Islam is prima, maar de samenleving of de cultuur moeten veranderd. Dat zijn de enige geluiden die we nog horen over de Islam. Maar in werkelijkheid zitten bijna alle moslims rustig in het midden. Ze kunnen zich in geen van beide extremen vinden.

De Islam is constant aan het evolueren. Zelfs ten tijde van de Profeet toen het woord uit de hemel kwam werd 't aldoor veranderd en aangepast aan de veranderende behoeften van de moslimgemeenschap. De huidige moslimgemeenschap bestaat uit 1,2 miljard mensen. Dat die hetzelfde zou zijn als de Umah (natie) van 1400 jaar geleden, dat is belachelijk. De Islam is onherroepelijk aan het moderniseren en heeft dat altijd gedaan.

De extremisten en de puriteinen vertellen ons aldoor dat we terug moeten naar hoe 't was. Terug naar de tijd van de Profeet. Best. Laten we dat doen. Want daar gaan we ontdekken dat de Islam waar zij het over hebben niet die van de Profeet is. Hij sprak van vrede, van gelijkheid. Zij Islam ontwikkelde zich en groeide voortdurend.

Er is na 11 september een duidelijke verandering. Maar vergeet niet dat dat het doel was van die aanslag. Terrorisme heft als doel: de illusie van macht overeindhouden waar eigenlijk geen macht is. Ze wisten best dat een dergelijke aanval op de VS een enorme, overdreven militaire reactie zou uitlokken. Daar verheugden ze zich op. Dat wilden ze. Want dat konden ze dan een oorlog tegen de Islam noemen en zo de propaganda verspreiden dat 't oorlog is tussen Islam en 't westen. Dat is echt niet het geval. Als er al 'n oorlog is zijn het de moslims tegen elkaar. Dat is de plaatsvindende 'Jihad'. Een interne Jihad, een Fitnah. Een burgeroorlog.

Mysterieuze woorden als vrijheid, onafhankelijkheid en democratie hebben momenteel geen ambassadeur in de moslimwereld. De Islam zelf is altijd democratisch geweest. De allereerste Islamitische gemeenschap van de Profeet in Medina was enorm democratisch en gelijkwaardig. Elk lid van de gemeenschap was net zo volwaardig als ieder ander. Vrouwen hadden radicale rechten op 't gebied van echtscheiding, erfrecht en eigen bezit. Zulke rechten hadden christenvrouwen pas 1000 jaar later. En er was daar geen etnisch onderscheid. In de gemeenschap van de Profeet was etniciteit totaal onbelangrijk. Ook was religieus pluralisme erg belangrijk in die gemeenschap. We vergeten dat de Profeet ook joden en christenen, de mensen van het Boek uitnodigde in zijn Umah, zijn natie, zijn gemeenschap van gelovigen. Dat religieuze en etnische pluralisme die gelijkwaardigheid die rechten van de seksen, daar gaat 't in een moderne democratie ook om.

De Koran is een tekst in ontwikkeling. Een tekst die in 23 jaar is onthuld en die zich constant aanpaste aan de groeiende en veranderende behoeften van de moslims. De Koran is maar één klein deel van de Islamitische wetgeving. De rest is geschreven en geïnterpreteerd door mensen. En dat deel ontwikkelt zich dan ook aldoor en verandert aldoor. Er zijn altijd discussies over hoe je de Islamitische normen en waarden kunt verenigen met de veranderende werkelijkheid. Dat is al 14 eeuwen zo. Dat gaat altijd door.

Gedwongen integratie gaat echt niet helpen in de strijd tegen het extremisme. Een ideologie moet je bestrijden met een andere ideologie. Een betere. Een strijd tegen Islamitisch extremisme kun je alleen winnen met Islamitisch rationalisme. Islamitische matiging, vredelievendheid, liefde, tolerantie. Dat zijn de middelen tegen Islamitisch haat en extremisme.

Dit is de 21ste eeuw. We zijn 1000 jaar verwijderd van die tradities en ideeën. Om dan te denken dat de sociale tradities die werden toegepast en nuttig gevonden in de tiende eeuw nu nog steeds hetzelfde zijn voor ons dat is niet alleen belachelijk, maar ook beledigend voor de Islam. Dan zeg je dat de Islam dood is, dat hij in de tiende eeuw ophield. En dat wij ons nog vastklampen aan de laatste omhulsels het onveranderlijke dode lichaam van de Islam. Dat is niet mijn Islam, niet die van de meerderheid van moslims. Onze Islam leeft en ademt en is aldoor bezig met ontwikkeling en aanpassing van onze behoeften.
pi_70030137
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:49 schreef Py het volgende:

[..]

Zoek het woord 'empirisch' eens op
Empirisme --> ervaring
Empiricus --> wie alleen op ervaring afgaat
Empirisch --> op ervaring gesteund
Ik ben een pure Turk.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 16:52:41 #201
230491 Zith
pls tip
pi_70030139
quote:

[..]

Een letterlijke interpretatie van de Bijbel zal ook voor problemen zorgen in de samenleving, en nu?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70030165
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:50 schreef Py het volgende:

[..]

Iedereen claimt dat ze de Koran letterlijk volgen. Diegene die sexslavinnen (weigert) vindt daar de noge nuances voor, diegene die moorden wil ( bestrijden ) vind daar nuances voor.
pi_70030255
Py, hoe mogen we jouw inbreng plaatsen in de context van dit topic? Vind je het een goede oplossing die Wilders aandraagt?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:55:28 #204
188345 Py
op zich
pi_70030257
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Een letterlijke interpretatie van de Bijbel zal ook voor problemen zorgen in de samenleving, en nu?
Een letterlijke interpretatie van de koran zorgt voor problemen.
Verschil zit hem in het woordje zal.
Maar iedereen staat vrij om de problemen met christenen op de politieke agenda te zetten
pi_70030318
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Py het volgende:

[..]

Een letterlijke interpretatie van de koran zorgt voor problemen.
Verschil zit hem in het woordje zal.
Maar iedereen staat vrij om de problemen met christenen op de politieke agenda te zetten
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8767219308157177108
  maandag 15 juni 2009 @ 17:00:15 #206
188345 Py
op zich
pi_70030419
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Meh7 het volgende:
Py, hoe mogen we jouw inbreng plaatsen in de context van dit topic? Vind je het een goede oplossing die Wilders aandraagt?
Ik zit er echt mee. Aan de ene kant wil ik niet inhumaan zijn en vergeleken worden met nazis die de joden op de treinen zetten. Aan de andere kant wil ik effectieve maatregelen tegen een groeiende club van mensen die vijandig staan tegenover de Nederlandse samenleving.
Ik merk dat de problematiek niet besproken wordt. Het enige wat besproken wordt is degene die die problematiek aan de kaak stelt en die vervolgens zwaar beveiligd moet worden.
Ik wil niet voor Wilders zijn want hij heeft enge randjes. Maar ik ben het met enkele punten van hem eens. En die punten wil ik graag open en vrij bespreken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:00:54 #207
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030432
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:50 schreef Py het volgende:

[..]

Ja, en wat dacht je nu zelf, dat er een groepering is die roept ‘Ja, als er koe staat, dan lezen wij appelboom’? Nee, natuurlijk niet. Ze volgen allemaal de Koran letterlijk voor zover het letterlijk bedoeld is (of de Bijbel) en de symbolisch voor zover het symbolisch bedoeld is. Dan zijn er nog de ahadith en de soenna. Daar begint al een groot verschil, want sjiieten vinden van de eerste vier kaliefen er drie onrechtmatig, dus die vertrouwen ze al niet zo, terwijl de soennieten hen wel als de rechtgeleiden zien.

En dat maakt uit. De Koran zelf regelt niet heel uitbundig en uitdrukkelijk, je komt dus al snel op secundaire bronnen, en dan zijn er heel veel mogelijke interpretaties, die allemaal als betrouwbaar en letterlijk verkocht worden door de aanhangers en wat allemaal bestreden wordt door de tegenstanders.
pi_70030518
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:00 schreef Py het volgende:

[..]

Ik zit er echt mee. Aan de ene kant wil ik niet inhumaan zijn en vergeleken worden met nazis die de joden op de treinen zetten. Aan de andere kant wil ik effectieve maatregelen tegen een groeiende club van mensen die vijandig staan tegenover de Nederlandse samenleving.
Ik merk dat de problematiek niet besproken wordt. Het enige wat besproken wordt is degene die die problematiek aan de kaak stelt en die vervolgens zwaar beveiligd moet worden.
Ik wil niet voor Wilders zijn want hij heeft enge randjes. Maar ik ben het met enkele punten van hem eens. En die punten wil ik graag open en vrij bespreken.
Anders dan andere posts van je vind ik dit een sympathieke reply
X
pi_70030562
Wilders heeft veel ergere ideeen dan Hitler
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_70030600
Hoe meer aandacht naar de Islaam hoe groter de Islaam zal worden.
Uiteindelijk leest iedereen de koran en komen er vele bij in de Islaam en heeft Wilders een probleem...
  maandag 15 juni 2009 @ 17:06:31 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030612
quote:
Maar ik vind dat je te snel de Islam als monolithisch blok ziet waartegen wij ons moeten wapenen. Ik denk dat er veel meer gewonnen is bij een duidelijke onderscheiding van stromingen binnen de Islam, en wat we niet tolereren, zonder dat direct op het conto te moeten gooien van alle moslims.
pi_70030618
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:04 schreef Meki het volgende:
Doodstraf voor Wilders..

Ergere? Je bedoelt minder effectiefe,
  maandag 15 juni 2009 @ 17:07:18 #213
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030629
quote:
Doodstraf voor Wilders..
Leert de profeet je niet dat vergeving beter is dan de doodstraf eisen? Bovendien, een straf die erger is dan de daad? Waar gaat het heen Meki?
pi_70030662
Ja leuk, vooral ook voor die moslims die geen ander thuisland hebben dan Nederland.
Sowieso een belachelijk idee natuurlijk, maar dat ter zijde.
pi_70030666
In Wilders huist een kleine neonazi die steeds groter wordt. het is net een kankergezwel wat groter wordt. Dit moet uitgeroeid worden met tak en wortel tot de laatste cel.

Denken de meeste nu dat ik uitroep tot het moorden van wilders? Nee , maar dit zijn de woorden van Wilders dan op hem geprojecteerd zoals hij dat doet bij anderen.

Eng??.. best wel toch???
pi_70030680
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Leert de profeet je niet dat vergeving beter is dan de doodstraf eisen? Bovendien, een straf die erger is dan de daad? Waar gaat het heen Meki?
Vergeving voor een persoon die is erg is bezeten door duivels ?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:09:22 #217
188345 Py
op zich
pi_70030687
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:03 schreef Alulu het volgende:

[..]

Anders dan andere posts van je vind ik dit een sympathieke reply
Die andere posts moet je lezen met dit in je achterhoofd. Ik houd in de basis van alle mensen. Ik zie de islam op een bepaalde manier ook als 'de redding voor Europa'. Maar dan moeten er wel eerst een paar enge randjes van de islam afgeveild worden. Daarna kunnen we zaken doen.
pi_70030722
quote:
Volledig mee eens. Ik wil dat Nederland adequaat optreedt tegen extremisten die een politieke islam willen installeren in Nederland. Niet omdat ze geen moslim mogen zijn, maar omdat ze erop uit zijn om de westerse samenleving omver te werpen. Islam is onderwerping, roepen ze. Ik heb nieuws: ik wens mezelf NIET te onderwerpen aan hun religie en ik eis de vrijheid om mijn leven te leven volgens mijn levensovertuiging. En ik wil dat Nederlandse politici voor deze waarden opkomen. Doorgeslagen idioten als Wilders hoef ik niet, maar zo nu en dan eens ingrijpen en wat ongewenste types het land uit bonjouren, vind ik prima.
pi_70030733
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Mohammed heeft zelfs Iblis zijn woord gegeven dat hij in het paradijs zal komen als hij om vergeving vraagt.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:10:51 #220
188345 Py
op zich
pi_70030742
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar ik vind dat je te snel de Islam als monolithisch blok ziet waartegen wij ons moeten wapenen. Ik denk dat er veel meer gewonnen is bij een duidelijke onderscheiding van stromingen binnen de Islam, en wat we niet tolereren, zonder dat direct op het conto te moeten gooien van alle moslims.
Hoe vaak moet ik het nog in caps posten: het gaat mij om diegenen die een LETTERLIJKE INTERPRETATIE erop nahouden.
pi_70030784
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Py het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het nog in caps posten: het gaat mij om diegenen die een LETTERLIJKE INTERPRETATIE erop nahouden.
Denk je dat Wilders het ook zo ziet?
pi_70030802
quote:

Met jou werd ik dus vergeleken
Ik ben een pure Turk.
pi_70030815
quote:

[..]

Of je gaat gewoon volkomen voorbij aan een punt van Iblis.
pi_70030820
quote:
Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. "Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70030822
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed heeft zelfs Iblis zijn woord gegeven dat hij in het paradijs zal komen als hij om vergeving vraagt.
Vervloekte duivels... zullen het paradijs nooit in gaan..
die zijn gemaakt om de wereldbewoners te manipuleren.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:13:34 #226
188345 Py
op zich
pi_70030858
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef isogram het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Ik wil dat Nederland adequaat optreedt tegen extremisten die een politieke islam willen installeren in Nederland. Niet omdat ze geen moslim mogen zijn, maar omdat ze erop uit zijn om de westerse samenleving omver te werpen. Islam is onderwerping, roepen ze. Ik heb nieuws: ik wens mezelf NIET te onderwerpen aan hun religie en ik eis de vrijheid om mijn leven te leven volgens mijn levensovertuiging. En ik wil dat Nederlandse politici voor deze waarden opkomen. Doorgeslagen idioten als Wilders hoef ik niet, maar zo nu en dan eens ingrijpen en wat ongewenste types het land uit bonjouren, vind ik prima.
Dat gezegd hebbende zijn er ook een aantal normen en waarden die we in het westen een beetje uit het oog zijn verloren.

En laten we vooral samen zoeken naar de gulden middenweg. Allemaal onze extremisten aan de kant en de gematigden gaan rond de tafel.
pi_70030907
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Vervloekte duivels... zullen het paradijs nooit in gaan..
die zijn gemaakt om de wereldbewoners te manipuleren.
Wanneer vervloekte duivels tot inkeer komen hebben ze zelfs steun en het woord van Mohammed om het paradijs in te komen.
pi_70030919
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Maar niet elke moslim is een allochtoon. Waarom zouden ze dan hun koffers moeten pakken? Gewoon taakstraf of zelfs gevangenisstraf, net als alle andere Nederlanders. Wilders draaft te ver door.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:15:24 #229
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030934
quote:
Ja, dat kun je wel mooi zeggen, maar ik denk dat dat eigenlijk simpelweg een islamofobe opvatting verheelt. De Koran zelf is niet de enige bron, verre van, voor veel moslims. Er zijn tal van gebruiken en uitspraken die aan de profeet worden toegeschreven. Al dan niet betrouwbaar geacht, afhankelijk van de groep. Met het letterlijk nemen kun je zo nog steeds vele kanten op.

Maar, wat zijn dan in jouw optiek, want dat lijkt me handiger discussiëren, de kenmerkende opvattingen die een moslim die de Islam letterlijk interpreteert, erop nahoudt?
pi_70030965
Er is ook maar 1 oplossing,

Atheism,

A non-prophet organisation.
pi_70030970
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar niet elke moslim is een allochtoon. Waarom zouden ze dan hun koffers moeten pakken? Gewoon taakstraf of zelfs gevangenisstraf, net als alle andere Nederlanders. Wilders draaft te ver door.
En dat voor het denken over de Sharia of Jihad.
pi_70030987
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer vervloekte duivels tot inkeer komen hebben ze zelfs steun en het woord van Mohammed om het paradijs in te komen.
Jij moet wel weten waarom duivels en engelen zijn gemaakt..
Duivels zijn vervloekt en gaan direct naar de hel.

Zie jij het al voor je dat Wilders tot inkeer komt ? of vertel je dingen die als... als.. kunnen beschouwdt worden ?
pi_70031011
Al dat gedoe over duizend? raddraaiers!

Trouwens, als de meerderheid in Nederland een Sharia wil en een moslimstaat wenst, dan zij dat zo. Ook dat is democratisch. Als het tegen die tijd de autochtoon niet bevalt, moet hij gewoon lekker gaan verhuizen.
pi_70031058
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij moet wel weten waarom duivels en engelen zijn gemaakt..
Duivels zijn vervloekt en gaan direct naar de hel.

Zie jij het al voor je dat Wilders tot inkeer komt ? of vertel je dingen die als... als.. kunnen beschouwdt worden ?
Ooit werd de Duivel boven de engel geplaatst, dus ja, dat zou weer kunnen.
Waarom zou Wilders niet tot inkeer kunnen komen? Heeft Abu Sufyan en Omar de tweede kalief toch ook gedaan?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:20:05 #235
188345 Py
op zich
pi_70031131
quote:

[..]

Mja, toch is de algemene opvatting hier dat Wilders alle moslims het land uit wil. Kijk maar naar de foto die IHVK postte.
pi_70031134
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:13 schreef Py het volgende:
Dat gezegd hebbende zijn er ook een aantal normen en waarden die we in het westen een beetje uit het oog zijn verloren.

En laten we vooral samen zoeken naar de gulden middenweg. Allemaal onze extremisten aan de kant en de gematigden gaan rond de tafel.
Welke normen en waarden zijn we precies uit het oog verloren? En waarom zou religie het medicijn moeten zijn? Ik wil je er graag even op wijzen dat ruim 40 procent van de Nederlanders niet-gelovig is. Ik wil met heel veel mensen praten en ik wil ook heel veel mensen in hun waarde laten, maar ik verwacht omgekeerd wel hetzelfde. Voor normen en waarden hebben we echt geen Bijbel of Koran nodig.
pi_70031189
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom niet? Vergeven is een belangrijk iets. Een beetje plek in je hart maken.. zelfs voor wilders.
pi_70031221
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ooit werd de Duivel boven de engel geplaatst, dus ja, dat zou weer kunnen.
Waarom zou Wilders niet tot inkeer kunnen komen? Heeft Abu Sufyan en Omar de tweede kalief toch ook gedaan?
Je kan die tijd en deze tijd niet met elkaar vergelijken..
duidelijke andere vergelijking..
Alles gaat met de wil van god.. en als Wilders inkeert en zich normaal gedraagt dan is dat alleen goed toch ? Maar zie jij dat gebeuren ?.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:23:33 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70031257
Als WIlders aan de macht komt is dat ook de wil van Allah, Meki, of dan opeens niet meer? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70031327
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Je kan die tijd en deze tijd niet met elkaar vergelijken..
duidelijke andere vergelijking..
Alles gaat met de wil van god.. en als Wilders inkeert en zich normaal gedraagt dan is dat alleen goed toch ? Maar zie jij dat gebeuren ?.
Je weet maar nooit. Probeer in ieder mens iets "goeds" te zien, wees niet zo'n cynicus
Ik ben een pure Turk.
pi_70031339
quote:

[..]

Dus als je een andere gedachte hebt dan doorsnee persoon moet je het land uit?
pi_70031363
wat ik niet begrijp heh

wilders roept altijd dat moslims de overgrote meerderheid vormen van de gevangenen, in het geval van denemarken, zegt ie iets van 70% en dat hij deze mensen het liefst zsm gedeporteerd ziet worden

en uiteraard dat de islam koste wat kost bestreden moet worden omdat blablablablabla

maar al die mensen, die moslim zijn en in de gevangenissen zitten, zitten daar omdat ze onislamitisch gedrag vertonen, diefstal, roof, moord, drugs handel zijn namelijk allemaal dingen, waarvoor er in de islam zware straffen staan, dus zou je zeggen dat deze mensen in de gevangenis zitten niet OMDAT ze moslim zijn maar ONDANKS dat ze moslim zijn

het is dan toch eigenlijk een paradox wat wilders roept, aangezien het nu eenmaal een vaststaand feit is dat als deze mensen mensen betere moslims waren ze daar nooit zouden zitten en dat hij eigenlijk de islam zou moeten promoten omdat het "tough on crime" is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:07 #243
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70031365
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Met jou werd ik dus vergeleken
Deze smily zou er beter bij passen:
#allmightygod
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:28 #244
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70031372
quote:

Het jammerlijke hiervan is dat hij een heel specifieke opvatting van de sharia en jihad propageert, en zelfs een soort gedachtepolitie suggereert. Natuurlijk zitten we niet te wachten op een gewelddadig invoering van de Islam, een expansiestrijd of wetgeving die voorziet in lijfstraffen. Maar dat minacht in het geval van de sharia de lange traditie van rechtsscholen, interpretatie (en deels ook wel van opportunisme en politieke invloed van heersers) en in het geval van jihad de betekenis van innerlijke strijd die het óók heeft (naast de fysieke).

Verder negeert het dat Joden bijvoorbeeld ook hun eigen religieuze wet kennen, de halacha, en dat er een Joodse rechtbank in Europa is, de bet dien. Dat we een SGP hebben die een theocratie wil invoeren, en heel veel van 'onze waarden' met voeten treedt.

Ik ben het er mee eens dat geweld en usurpatie onder geen beding gerechtvaardigd kan worden, maar verder moet je geen karikatuur van de opvattingen van je tegenstander maken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:31 #245
188345 Py
op zich
pi_70031375
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:20 schreef isogram het volgende:

[..]

Welke normen en waarden zijn we precies uit het oog verloren? En waarom zou religie het medicijn moeten zijn? Ik wil je er graag even op wijzen dat ruim 40 procent van de Nederlanders niet-gelovig is. Ik wil met heel veel mensen praten en ik wil ook heel veel mensen in hun waarde laten, maar ik verwacht omgekeerd wel hetzelfde. Voor normen en waarden hebben we echt geen Bijbel of Koran nodig.
Dingen als respect. Postbus 51 spotjes tegen hufterigheid. Ook ik schaam me soms voor mijn arrogante schreeuwerige landgenoten als ik ze in het buitenland tegenkom.
En ik vraag me ook af of het vergroten van individuele vrijheid ten koste gaat van sociale cohesie en hufterig gefdrag.
Ook dingen als die leenconstructies en de agressieve telemarketeers zijn voorbeeldjes van misstanden die heel normaal worden gevonden in onze samenleving. Wat er nu in het Britse parlement gebeurd met de declaraties zou best wel eens het gevolg van 'islamisering' kunnen zijn, maar dan een positief effect van islamisering.
pi_70031380
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Deze smily zou er beter bij passen:
Nee, die gebruik ik pas als ik word vergeleken met jou
Ik ben een pure Turk.
pi_70031395
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:23 schreef HeatWave het volgende:
Als WIlders aan de macht komt is dat ook de wil van Allah, Meki, of dan opeens niet meer? .
Klopt.. Maar wat is het lot ? wat is de toekomst...
Niemand weet dat.. behalve Allah ( god )
  maandag 15 juni 2009 @ 17:28:27 #248
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031402
Wat ik me nou afvraag. Is een WO2 vergelijking inmiddels geaccepteerd of is dat nog steeds 'flauw' en 'demoniserend'?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_70031432
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef Slayage het volgende:
wat ik niet begrijp heh

wilders roept altijd dat moslims de overgrote meerderheid vormen van de gevangenen, in het geval van denemarken, zegt ie iets van 70% en dat hij deze mensen het liefst zsm gedeporteerd ziet worden

en uiteraard dat de islam koste wat kost bestreden moet worden omdat blablablablabla

maar al die mensen, die moslim zijn en in de gevangenissen zitten, zitten daar omdat ze onislamitisch gedrag vertonen, diefstal, roof, moord, drugs handel zijn namelijk allemaal dingen, waarvoor er in de islam zware straffen staan, dus zou je zeggen dat deze mensen in de gevangenis zitten niet OMDAT ze moslim zijn maar ONDANKS dat ze moslim zijn

het is dan toch eigenlijk een paradox wat wilders roept, aangezien het nu eenmaal een vaststaand feit is dat als deze mensen mensen betere moslims waren ze daar nooit zouden zitten en dat hij eigenlijk de islam zou moeten promoten omdat het "tough on crime" is
Niks bij te voegen
pi_70031443
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dus als je een andere gedachte hebt dan doorsnee persoon moet je het land uit?
Zeg ik dat?
pi_70031449
quote:
wat ik niet begrijp heh

Dat maakt hem niet uit. En de meeste van zijn stemmers komen denk ikniet verder dan moslims zijn slecht of we stemmen tegen Rood.

Hij gaat dat ook nooit uitleggen aan zijn achterban omdat ze hem dan niet mee rbegrijpen. De boodschap moet makkelijk duidelijk en simpel gehouden worden anders begrijpt het gros van zijn stemmers hem niet.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:30:47 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_70031468
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:28 schreef kingmob het volgende:
Wat ik me nou afvraag. Is een WO2 vergelijking inmiddels geaccepteerd of is dat nog steeds 'flauw' en 'demoniserend'?
Kijk maar eens rond op Internet, met name Telegraaf.nl. Het is nog steeds flauw en demoniserend, zelfs als je met wetenschappelijke bronnen bewijst dat dit gewoon rechtstreeks fascisme / nazisme is. Ach ja, IQ is nooit een voorwaarde geweest om Wilders-aanhanger te zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_70031485
quote:
Nee hoor..
Wilders volgt de voetsporen van hitler..
pi_70031488
quote:
wat ik niet begrijp heh

Eindelijk iemand die het goed verwoord. Meestal wordt er door moslims gezegd: die is geen moslim, want die doet iets slechts. Terwijl je als moslim zijnde heus wel slecht kunt handelen.
Ik ben een pure Turk.
pi_70031501
quote:
Nog steeds gemarkeerd als FAIL, sorry
  maandag 15 juni 2009 @ 17:31:59 #256
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70031504
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt.. Maar wat is het lot ? wat is de toekomst...
Niemand weet dat.. behalve Allah ( god )
Maar goed, als Wilders aan de macht komt, dan kan hij zich dus beroepen op het feit dat dát de wil van God is.
pi_70031514
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:29 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Dat zeg je daar door min of meer het helemaal met dat stuk eens te zijn
  maandag 15 juni 2009 @ 17:33:02 #258
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031535
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Nog steeds gemarkeerd als FAIL, sorry
Jij meent het geloof ik. Vertel, waarom?
pi_70031549
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar goed, als Wilders aan de macht komt, dan kan hij zich dus beroepen op het feit dat dát de wil van God is.
De wil van Allah, zie je het al voor je
Zal Wilders zeker trots op zijn.
Ik ben een pure Turk.
pi_70031556
- knip -

[ Bericht 49% gewijzigd door sp3c op 15-06-2009 20:01:23 ]
pi_70031580
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat zeg je daar door min of meer het helemaal met dat stuk eens te zijn
Okay.
pi_70031590
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hoor..
Wilders volgt de voetsporen van hitler..

pi_70031591
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien..
Maar discussie als als als.. schieten we niks mee op...
Als als..
de toekomst is bij jou niet bekend.. en bij mij ook niet..
bij geen enkele wereldburger is dat bekend..

een dag kan de hele wereld veranderen.
pi_70031644
CENSUUR

kijk naar de oorsprong waarom Wilders uberhaupt in de politiek zit,

Kan jij dit beantwoorden Meki?

edit; Ik wel iig
pi_70031691
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef Py het volgende:
Wat er nu in het Britse parlement gebeurd met de declaraties zou best wel eens het gevolg van 'islamisering' kunnen zijn, maar dan een positief effect van islamisering.
Ik zie geen enkel positief effect van islamisering dat niet ook zonder invloed van religie bereikt kan worden. De drogreden dat alle ellende door goddeloosheid wordt veroorzaakt, is me te makkelijk. Prima als mensen christen of moslim zijn, maar het moet niet een soort standaard worden.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:39:33 #266
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70031709
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:12 schreef Py het volgende:

[..]

Nederland staat er al een paar jaartjes niet zo goed op qua mensenrechten, maar dit wordt gek genoeg behoorlijk rechtgesproken door (naar ik vermoed) goeddeels dezelfde kliek die plotseling de mensenrechten hoog in het vaandel heeft staan.

Als het zo uitkomt.

En het niet over Gitmo gaat.

Kortom: zo vraag je om preventieve ruiming. Als het loeit als een gekke koe en danst als een gekke koe....
Intelligent, but fucked up.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:40:10 #267
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70031730
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:35 schreef Meki het volgende:
Je kan het ook omdraaien..
Maar discussie als als als.. schieten we niks mee op...
Als als..
de toekomst is bij jou niet bekend.. en bij mij ook niet..
bij geen enkele wereldburger is dat bekend..
Het verleden is echter wel bekend. En toen zijn er ook al nare mensen aan de macht geweest. Wat dat betreft is niets uitgesloten.
pi_70031756
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:37 schreef J2ZGTE het volgende:
CENSUUR

edit; Ik wel iig
Ik ook
Net als in 1929 kwam Hitler aan de macht.. kwam met onzinoplossingen en gaf alles de schuld aan de Joden..

nu in 2009 is WIlders aan de macht wil economie gaan redden om iedereen 500 euro te geven en geeft alle problemen de schuld aan de Islam en Allochtonen. en is angstig voor de Islam en praat over onwetendheid en kent de Koran niet, enkel op leugensachtige vertalingen die hij kent.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:41:44 #269
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_70031769
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:37 schreef J2ZGTE het volgende:
CENSUUR

edit; Ik wel iig
Waarschijnlijk omdat hij niks anders kan. Hij zit al sinds zijn school in de politiek en toen zijn frisse ideeën zelfs binnen de VVD te ver gingen en hij eruit getrapt dreigde te worden en zijnlucratieve baantje als Kamerlid dus kwijt dreigde te raken, is hij maar voor zichzelf begonnen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_70031814
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ook
Net als in 1929 kwam Hitler aan de macht.. kwam met onzinoplossingen en gaf alles de schuld aan de Joden..

nu in 2009 is WIlders aan de macht wil economie gaan redden om iedereen 500 euro te geven en geeft alle problemen de schuld aan de Islam en Allochtonen. en is angstig voor de Islam en praat over onwetendheid en kent de Koran niet, enkel op leugensachtige vertalingen die hij kent.
MWAAAA EPIC FAIL

raakt kant noch wal
pi_70031868
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:43 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

MWAAAA EPIC FAIL

raakt kant noch wal
Vertel jou visie eens dan ?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:44:56 #272
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031877
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:43 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

MWAAAA EPIC FAIL

raakt kant noch wal
Wat is er precies niet fascistisch aan Wilders en zijn plannen? Hoe wijkt dit af van de opkomst van Hitler? En waarom is het nu ineens iets goeds?
pi_70031886
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat hij niks anders kan. Hij zit al sinds zijn school in de politiek en toen zijn frisse ideeën zelfs binnen de VVD te ver gingen en hij eruit getrapt dreigde te worden en zijnlucratieve baantje als Kamerlid dus kwijt dreigde te raken, is hij maar voor zichzelf begonnen.
Re-Post

MWAAA EPIC FAIl

raakt kant noch wal

Wat zei je ook alweer over IQ ?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:46:06 #274
188345 Py
op zich
pi_70031910
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:38 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik zie geen enkel positief effect van islamisering dat niet ook zonder invloed van religie bereikt kan worden. De drogreden dat alle ellende door goddeloosheid wordt veroorzaakt, is me te makkelijk. Prima als mensen christen of moslim zijn, maar het moet niet een soort standaard worden.
Tuurlijk kan dat op andere manieren bereikt worden dan met religie. Maar soms is er iets van buitenaf nodig om je in te laten zien dat je doorschiet. Willen we écht globaliseren dan zullen we moeten inzien dat dat niet inhoud dat anderen zoals ons moeten gaan doen. Want dan blijft er van de aarde niets meer over.
In het oosten zie je ze verwesteren, en als wij dan een beetje veroosteren, dan komt het allemaal goed. Als iedereen zijn extremisten maar thuislaat.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:47:08 #275
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031950
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:45 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Re-Post

MWAAA EPIC FAIl

raakt kant noch wal

Wat zei je ook alweer over IQ ?
Zeg kutnewbie, iets heel vaak zeggen zonder onderbouwing maakt je echt niet geloofwaardiger.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:47:30 #276
188345 Py
op zich
pi_70031962
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nederland staat er al een paar jaartjes niet zo goed op qua mensenrechten, maar dit wordt gek genoeg behoorlijk rechtgesproken door (naar ik vermoed) goeddeels dezelfde kliek die plotseling de mensenrechten hoog in het vaandel heeft staan.

Als het zo uitkomt.

En het niet over Gitmo gaat.

Kortom: zo vraag je om preventieve ruiming. Als het loeit als een gekke koe en danst als een gekke koe....
Sorry, ik snap vrij weinig van wat je hier zegt?
pi_70031996
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Vertel jou visie eens dan ?

Lees eens het nieuws, kom eens buiten. Wake the fuck up and smell the coffee
of verhuis naar China , daar hebben ze censuur naar jouw smaak
pi_70032061
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:48 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Duidelijk geen antwoord op me vraag.
Het zal me niet verbazen dat je wilderstemmer bent
pi_70032088
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:47 schreef kingmob het volgende:

[..]

Zeg kutnewbie, iets heel vaak zeggen zonder onderbouwing maakt je echt niet geloofwaardiger.
pi_70032117
quote:

het is op zich wel grappig, nu krijgt een groep (de moslims) overal de schuld van, terwijl zij (de moslims) de joden overal de schuld van geven
  maandag 15 juni 2009 @ 17:51:37 #281
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70032121
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:47 schreef Py het volgende:

[..]

Sorry, ik snap vrij weinig van wat je hier zegt?
Dat ook voor westerse landen de mensenrechten niet heilig zijn. Wilders wil bijvoorbeeld graag een Nederlandse Guantanamo Bay. Zo'n instelling is ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van mensenrechten-naleving. Om dan in het geval van sharia de mensenrechten zo hoog te achten is natuurlijk ietwat hypocriet.
pi_70032163
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Duidelijk geen antwoord op me vraag.
Het zal me niet verbazen dat je wilderstemmer bent
And again FAIL

Zou vandaag maar in bed blijven als ik jou was,
pi_70032203
Als hij met zo'n idee komt, waarom dan alleen moslims?

Hij wordt overigens wel steeds radicaler in zijn uitspraken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:54:39 #284
188345 Py
op zich
pi_70032222
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat ook voor westerse landen de mensenrechten niet heilig zijn. Wilders wil bijvoorbeeld graag een Nederlandse Guantanamo Bay. Zo'n instelling is ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van mensenrechten-naleving. Om dan in het geval van sharia de mensenrechten zo hoog te achten is natuurlijk ietwat hypocriet.
Ja? Dus omdat 1 kerel dat roept, nemen westerse landen de mensenrechten niet serieus.
Over zwartwitdenken en generaliseren gesproken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:54:51 #285
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70032234
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:50 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Wat ben je voor intellectueel lichtgewicht als dit je antwoord is?
pi_70032262
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:54 schreef OldJeller het volgende:
Als hij met zo'n idee komt, waarom dan alleen moslims?

Hij wordt overigens wel steeds radicaler in zijn uitspraken.
*gooit langzaam zijn eigen glazen in
  maandag 15 juni 2009 @ 17:56:11 #287
3542 Gia
User under construction
pi_70032275
quote:

[..]

Ik ook

Nee, vergelijk Islam met de opkomst van het fascisme. Dan probeert Wilders alleen een opkomst van een geweldadige godsdienst, met zuiveringen tot gevolg, te voorkomen!!
pi_70032334
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:54 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wat ben je voor intellectueel lichtgewicht ben je als dit je antwoord is?

Lol, of gewoon niet ingaan op jou stomzinnige reactie.. en daardoor gefrustreerd te zijn?

Wat voor non-intellectueel zwaargewicht ben je dan
  maandag 15 juni 2009 @ 18:00:05 #289
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70032414
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:57 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Lol, of gewoon niet ingaan op jou stomzinnige reactie.. en daardoor gefrustreerd te zijn?

Wat voor non-intellectueel zwaargewicht ben je dan
Ik erger me aan stupiditeit die er voor zorgt dat een gevaar als Wilders open en bloot opkomt. Dat frustreert ja.
Als jij zelf tevreden bent in net doen alsof je weet hoe het allemaal zit maar het nergens en tegen niemand onderbouwt is dat leuk voor je, ik zou me kapot schamen.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:01:14 #290
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70032450
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:54 schreef Py het volgende:
Ja? Dus omdat 1 kerel dat roept, nemen westerse landen de mensenrechten niet serieus.
Het woord ‘bijvoorbeeld’ impliceerde dat dit niet het enige is.
pi_70032481
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:00 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik erger me aan stupiditeit die er voor zorgt dat een gevaar als Wilders open en bloot opkomt. Dat frustreert ja.
Als jij zelf tevreden bent in net doen alsof je weet hoe het allemaal zit maar het nergens en tegen niemand onderbouwt is dat leuk voor je, ik zou me kapot schamen.

Ignorant slacker.

[ Bericht 2% gewijzigd door J2ZGTE op 15-06-2009 18:07:35 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 18:02:29 #292
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70032490
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:54 schreef Py het volgende:

[..]

De mensenrechten ín, en soevereiniteit van vele naties zijn dankzij Westers toedoen geweld aangedaan.

Ik kan als je wil wel wat lukrake voorbeelden geven hoor

En ik had het er ook over dat een aanzienlijk deel van de Wilders kliek Guantanamo Bay wel best vindt. Okee, maar leg moslims dan ook geen respect voor de mensenrechten op.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:17:42 #293
188345 Py
op zich
pi_70032929
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het woord ‘bijvoorbeeld’ impliceerde dat dit niet het enige is.
Nee het is bizar wat er in Europa gebeurt allemaal met de mensenrechten
Er is geen continent op aarde wat op dat gebied, met name in de praktijk, zo ver is.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:18:56 #294
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70032956
...en alweer bijna 'n topic vol, weer aandacht. Hij wordt steeds extremer omdat ie steeds meer aandacht wil.
Hallon!
pi_70032971
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:17 schreef Py het volgende:

Er is geen continent op aarde wat op dat gebied, met name in de praktijk, zo ver is.
Er is volgens mij ook geen continent op aarde dat zoveel van z'n burgers weet en opslaat in centrale databanken.
pi_70032983

Wil je serieus dat ik hierop reageer? of dat van Meki?
cmon me zusje van 2 jaar oud (al heb ik die niet) kan een beter achterbakser argument bedenken

Als je wil dat ik hierop in ga..
Zou ik eerst maar even je papa erbij halen dan, in geval van Meki z`n broer.
want huilen zal je!

PM me maar als je een inhoudelijke discussie wilt voeren over; Waarom Wilders uberhaupt in de politiek zit?
Maar bedenk dan eerst sterkere, beter gegronde argumenten. Zodat je tenminste nog een beetje wat te typen hebt en niet alleen maar mijn reacties zit te lezen.

[ Bericht 10% gewijzigd door J2ZGTE op 15-06-2009 18:37:06 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 18:21:05 #297
188345 Py
op zich
pi_70033008
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Er is volgens mij ook geen continent op aarde dat zoveel van z'n burgers weet en opslaat in centrale databanken.
We hebben dan ook veel te verdedigen. Het gevaar komt van binnen.
Lees eens een rapportje van de AIVD anders.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:22:07 #298
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70033040
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:21 schreef Py het volgende:

[..]

En dat gevaar bestrijd je door het fundament te leggen voor een totalitaire superstaat?
  maandag 15 juni 2009 @ 18:24:32 #299
188345 Py
op zich
pi_70033109
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En dat gevaar bestrijd je door het fundament te leggen voor een totalitaire superstaat?
Als je ze niet het land uit mag zetten, zul je ze in de gaten moeten houden.
pi_70033113
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:21 schreef Py het volgende:

[..]

Tja, die weet het eigen bestaansrecht wel over het voetlicht te brengen. Wat mij betreft slaat het nergens op en is het nóg gevaarlijker dan Wilders, die spreekt al die onzin tenminste nog "in the open" uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')