Helaas vind de grondwet dat wel. Maar hey, laat je daar vooral niet door in de weg staan. Het is maar een vodje papier tenslotte. Wilders veegt er in ieder geval zijn reet mee af, zoals het een ware voorvechter van vrijheid en democratie betaamtquote:Op maandag 15 juni 2009 10:54 schreef kunstfiets het volgende:
vind dat terugsturen als dat mogelijk is op basis van de dubbele nationaliteit helemaal geen probleem.
Idd. Niet elke Moslim is voor de Sharia. Het Christendom staat ook voor TIG dingen die wij niet zouden accepteren maar daar hoor ik niemand over. Waarom? Omdat die ideeën alleen in Staphorst etc nog werken. Als de Moslims hier gewoon gelijk behandeld worden zijn ze in no-time over op democtratie hoor. Zolang wij Moslims in het westen weg blijven zetten als "verkeerde" mensen zullen ze zich ook zo gedragen. En jij daar doet Wilders zijn werk goed. Hij blijft deze groep mensen maar in een hoek duwen. Dan kan je verwachten dat er iemand tussen zit die wat raars gaat doen. Wat zou jij doen? In elke groep zit wel een idioot. Ook tussen de Nederlands en vooral tussen de Wilders aanhangers.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:51 schreef Frollo het volgende:
Het zwakke punt van je redenering is dat die 'moefti die straks jouw hand eraf gaat hakken' vooral in Wilders zijn hoofd zit.
En verder had dit natuurlijk ook in een van de duizenden andere Wilderstopic gekund.
het verschil tussen moslims en refo's is dat de refo's wel redelijk zijn aangepast en geen problemen veroorzaken.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:59 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Idd. Niet elke Moslim is voor de Sharia. Het Christendom staat ook voor TIG dingen die wij niet zouden accepteren maar daar hoor ik niemand over. Waarom? Omdat die ideeën alleen in Staphorst etc nog werken. Als de Moslims hier gewoon gelijk behandeld worden zijn ze in no-time over op democtratie hoor. Zolang wij Moslims in het westen weg blijven zetten als "verkeerde" mensen zullen ze zich ook zo gedragen. En jij daar doet Wilders zijn werk goed. Hij blijft deze groep mensen maar in een hoek duwen. Dan kan je verwachten dat er iemand tussen zit die wat raars gaat doen. Wat zou jij doen? In elke groep zit wel een idioot. Ook tussen de Nederlands en vooral tussen de Wilders aanhangers.
Wilder's argumentatie is dat de influx van immigranten en moslimideologie groter is dan dat we kunnen 'heropvoeden'. Demografische studies wijzen namelijk aan dat de autochtone bevolking in Europa namelijk zeer weinig tantes, ooms, neven en nichten zal kennen in 2025 dit in grote tegenstelling met onze moslimbroeders en zusters. Oftewel, de wensen van de democratische bevolking zullen substantieel anders worden. Heropvoeden kost minstens een generatie, en dat proberen we al 20 jaar zonder succes. En daarom is het, mede, niet 5 voor 9, maar 5 voor 12 volgens Wilders.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:59 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Idd. Niet elke Moslim is voor de Sharia. Het Christendom staat ook voor TIG dingen die wij niet zouden accepteren maar daar hoor ik niemand over. Waarom? Omdat die ideeën alleen in Staphorst etc nog werken. Als de Moslims hier gewoon gelijk behandeld worden zijn ze in no-time over op democtratie hoor. Zolang wij Moslims in het westen weg blijven zetten als "verkeerde" mensen zullen ze zich ook zo gedragen. En jij daar doet Wilders zijn werk goed. Hij blijft deze groep mensen maar in een hoek duwen. Dan kan je verwachten dat er iemand tussen zit die wat raars gaat doen. Wat zou jij doen? In elke groep zit wel een idioot. Ook tussen de Nederlands en vooral tussen de Wilders aanhangers.
Het probleem ofwel 'gevaar' zit hem niet in dat hij zegt dat er geen plaats is voor criminelen.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef mordokania het volgende:
[..]
Geheel terecht dus! Maar ik lees erg veel reacties van bange angstige mensen, die Wilders met een donker duister slecht verleden in verband willen brengen. Wat? Waarom? Omdat de PvdA haar baantjes kwijtraakt?
[..]
Want Antillianen mogen alleen met andere Antilianen trouwen of als de partner tot het Antilianisme is bekeerd?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het probleem ofwel 'gevaar' zit hem niet in dat hij zegt dat er geen plaats is voor criminelen.
Het probleem ofwel 'gevaar' van wat Wilders zegt zit hem in het punt dat hij zegt dat tientallen miljoenen Moslims in europa crimineel zijn ofwel de Sharia willen invoeren. En dat hij het alleen en specifiek over Moslims heeft. Een criminele Antiliaan (die bijvoorbeeld in Nederland relatief gezien een stuk crimineler zijn dan Marokkanen) mag blijkbaar gewoon blijven want dat is geen Moslim.
Pure onzin, gebakken lucht, demonisering, ophitsen van het volk en ga zo nog maar even door. Daar zit het gevaar in.
Want moet jij maar eens opletten hoeveel mensen nu gaan denken dat er tientallen miljoenen Moslims in Europa zijn waar bovenstaande voor geldt. Weten die mensen veel...hup op Wilders stemmen want die zal ons behoeden voor dit 'gevaar' en hij zal er voor zorgen dat die tientallen miljoenen Moslims europa uitgezet worden.
als die Antilliaan toevallig katholiek is .. reken maar van yesquote:Op maandag 15 juni 2009 11:14 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Want Antillianen mogen alleen met andere Antilianen trouwen of als de partner tot het Antilianisme is bekeerd?
Sinds wanneer zijn 10% een 'overgroot deel'? Nee, hetgeen de samenleving ontregelt zijn idioten die die 10% willen wegzetten als 'het overgrote deel' !quote:Op maandag 15 juni 2009 11:04 schreef kunstfiets het volgende:
het overgrote deel van de noord afrikanen die we hier naar toe hebben gehaald doet totaal niet mee met de samenleving en ontregelt het.
Beetje aandikt?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:18 schreef Houzer het volgende:
Eensch met de stelling.
Hoewel Wilders het misschien allemaal wat aandikt, blijf de Islam een gevaar.
[..]
De Moslims in Nederland worden al heel erg lang als gelijken behandeld. Een goedwillende Moslim is overal welkom en kan elke baan krijgen die hij/zij maar hebben wilt. Dit heet inzet tonen. Je studie afmaken, goede baan zoeken en meewerken aan de samenleving.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:59 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Als de Moslims hier gewoon gelijk behandeld worden zijn ze in no-time over op democtratie hoor. Zolang wij Moslims in het westen weg blijven zetten als "verkeerde" mensen zullen ze zich ook zo gedragen. En jij daar doet Wilders zijn werk goed. Hij blijft deze groep mensen maar in een hoek duwen. Dan kan je verwachten dat er iemand tussen zit die wat raars gaat doen. Wat zou jij doen? In elke groep zit wel een idioot. Ook tussen de Nederlands en vooral tussen de Wilders aanhangers.
Je slaat nogal wat stappen over. Straffen kan zeker maar als je bij wet een uitzondering wil maken om alleen Moslims het land uit te sturen en niet-Moslims niet, voor dezelfde straf, ga je een foute kant op.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef mordokania het volgende:
Naar aanleiding van dittum:
http://www.volkskrant.nl/(...)n_moslims_moeten_weg
De journalist in het filmpje wilde natuurlijk "6 miljoen" horen.
Maar stel je voor, dat een groep inbrekers je huis leegrooft terwijl je erbij staat. In dit geval blijken de inbrekers achteraf moslims te zijn. Dan komt Agent Wilders de inbrekers arresteren. Maar wat roept plots de huiseigenaar: "Wilders, u bent een fascist! Want u deporteert mensen uit mijn huis alleen maar omdat ze moslim zijn!"
Waarom mag iemand de democratie niet afwijzen?quote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef mordokania het volgende:
Maar hallo. Het zijn inbrekers!
Agent Wilders zet inbrekers uit, die -ja- daarbij moslims zijn. Maar dat is niet het punt. Het punt is hun inbrekersgedrag.
Terug naar de werkelijkheid: Wilders wil criminele moslims uitzetten, moslims die de democratie afwijzen en willen afbreken, en moslims die de sharia willen invoeren.
Als je mijn post wat verder leest, zie je ook waarom het een potentieel gevaar kan zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Beetje aandikt?![]()
Wilders heeft het over tientallen moslims die crimineel zijn en/of de sharia willen invoeren. In de EU wonen ongeveer 16 miljoen moslims (3,2% van de EU bevolking).
Wilders schetst het beeld dat er tientallen miljoenen in europa crimineel zijn en/of de sharia willen invoeren. Hij dikt het dusdanig aan dat het lijkt alsof er een onhoudbaar gevaar is en de moslims het in europa binnen 5 jaar gaan overnemen. Het erge (en het 'gevaar') is nog dat veel mensen dit nog geloven ook.
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:08 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Wilder's argumentatie is dat de influx van immigranten en moslimideologie groter is dan dat we kunnen 'heropvoeden'. Demografische studies wijzen namelijk aan dat de autochtone bevolking in Europa namelijk zeer weinig tantes, ooms, neven en nichten zal kennen in 2025 dit in grote tegenstelling met onze moslimbroeders en zusters. Oftewel, de wensen van de democratische bevolking zullen substantieel anders worden. Heropvoeden kost minstens een generatie, en dat proberen we al 20 jaar zonder succes. En daarom is het, mede, niet 5 voor 9, maar 5 voor 12 volgens Wilders.
2000 jaar aan geschiedenis en een paar eeuwen aan verlichtingsdenken wordt daarmee letterlijk weggefokt en weggestemd
Juist, het punt is hun inbrekersgedrag en precies daarom kan je ze niet uitzetten. Het feit dat het moslims zijn doet niet ter zake, dus is er sprake van discriminatie als je dat mee weegt in je straf.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef mordokania het volgende:
Maar stel je voor, dat een groep inbrekers je huis leegrooft terwijl je erbij staat. In dit geval blijken de inbrekers achteraf moslims te zijn. Dan komt Agent Wilders de inbrekers arresteren. Maar wat roept plots de huiseigenaar: "Wilders, u bent een fascist! Want u deporteert mensen uit mijn huis alleen maar omdat ze moslim zijn!"
Maar hallo. Het zijn inbrekers
Agent Wilders zet inbrekers uit, die -ja- daarbij moslims zijn. Maar dat is niet het punt. Het punt is hun inbrekersgedrag.
In Nederland is iedereen voor de wet gelijk, of je nou blond, jood, vrouw of gehandicapt bent. Dit is een principe waar we in Nederland NOOIT aan moeten tornen, maar dat is wel wat jij/Wilders voorstelt.quote:Er is sprake van discriminatie wanneer niet ter zake doende eigenschappen van een persoon mee wegen in een beslissing.
Hoe men doortrokken is van haatdenken om het goede te dienen, zien we het duidelijkst in de Psalmen. Zie hoe de vrome David, in zovele psalmen vervuld van Gods goedheid, spreekt in Psalm 139:quote:Op maandag 15 juni 2009 11:31 schreef Houzer het volgende:
[..]
Als je mijn post wat verder leest, zie je ook waarom het een potentieel gevaar kan zijn.
Nogmaals Wilders overdrijft, maar hij heeft zeker wel een punt.
Ik weet niet of je bekent bent met de koran, maar dat boek staat redelijk vol met haatzaaiende teksten richting de niet-gelovige.
Als je als moslim dit boek als waarheid aanneemt in je leven, ben je het ook met zulke passages eens.
Anders zou je wel een afkeer hebben denk ik.
Juist, dat schijnen veel christelijken maar even te vergeten.... of zouden ze hun eigen boek niet van kaft tot kaft kennenquote:Op maandag 15 juni 2009 11:43 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Hoe men doortrokken is van haatdenken om het goede te dienen, zien we het duidelijkst in de Psalmen. Zie hoe de vrome David, in zovele psalmen vervuld van Gods goedheid, spreekt in Psalm 139:
‘O God, dat gij toch de goddelozen ombracht - gij, mannen des bloeds, wijkt van mij - die arglistig van u spreken en Uw naam tot leugen gebruiken, Uw tegenstanders. Zou ik niet haten, Here, wie U haten, niet verafschuwen wie tegen U opstaan? Ik haat hen met een volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.’ (19-22)
En dit schrijft de man ‘naar het hart van God’, een man, die toch ook met recht een ‘man des bloeds’ genoemd kan worden, tel ze op, de tienduizenden door hem verslagen.
Lees in Psalm 109 nogmaals de gedachten van David over de goddelozen:
‘Moge zijn dagen weinige zijn, moge zijn kinderen wezen worden, zijn vrouw weduwe;
moge zijn kinderen overal ronddolen en bedelen, en opgejaagd worden uit hun puinhopen... vreemden mogen plunderen al wat hij met moeite verwierf, hij hebbe niemand die hem liefde blijft bewijzen, niemand ontferme zich over zijn wezen, zijn nakroost zij ter uitroeiing, in het volgende geslacht worde hun naam uitgewist.
De ongerechtigheid van zijn vaderen blijve bij de Here in gedachtenis en de zonde van zijn moeder worde niet uitgewist...Dit zij van de Here het loon van mijn belagers en van hen die kwaad tegen mij spreken.’
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/7.htm
Hm misschien verschilt de Koran dan toch niet zo van de Bijbel ofwel?
Nee, Wilders-stemmers zijn bange angstige mensen. Wilders was toch dé Held van de Vrijheid van Meningsuiting? Maar moslims die de sharia willen invoeren, die moeten blijkbaar het land uit.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef mordokania het volgende:
Terug naar de werkelijkheid: Wilders wil criminele moslims uitzetten, moslims die de democratie afwijzen en willen afbreken, en moslims die de sharia willen invoeren.
Geheel terecht dus! Maar ik lees erg veel reacties van bange angstige mensen, die Wilders met een donker duister slecht verleden in verband willen brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |