abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70018877
Naar aanleiding van dittum:
http://www.volkskrant.nl/(...)n_moslims_moeten_weg

De journalist in het filmpje wilde natuurlijk "6 miljoen" horen.

Maar stel je voor, dat een groep inbrekers je huis leegrooft terwijl je erbij staat. In dit geval blijken de inbrekers achteraf moslims te zijn. Dan komt Agent Wilders de inbrekers arresteren. Maar wat roept plots de huiseigenaar: "Wilders, u bent een fascist! Want u deporteert mensen uit mijn huis alleen maar omdat ze moslim zijn!"

Maar hallo. Het zijn inbrekers!

Agent Wilders zet inbrekers uit, die -ja- daarbij moslims zijn. Maar dat is niet het punt. Het punt is hun inbrekersgedrag.

Terug naar de werkelijkheid: Wilders wil criminele moslims uitzetten, moslims die de democratie afwijzen en willen afbreken, en moslims die de sharia willen invoeren.

Geheel terecht dus! Maar ik lees erg veel reacties van bange angstige mensen, die Wilders met een donker duister slecht verleden in verband willen brengen. Wat? Waarom? Omdat de PvdA haar baantjes kwijtraakt?

Hoe gek ben je als je Wilders enger vind dan de moefti die straks jouw hand eraf gaat hakken omdat je gemasturbeerd hebt. Er stond eens een filmpje op CNN van een meisje van 17 dat gestenigd werd. Zij was van de ene moslimsoort en had hand-in-hand gelopen met een jongen van de verkeerde moslimsoort (denk protestant versus katholiek). Ze werd haar huis uitgehaald en gestenigd door haar eigen familie en broers en vader: dat is nou Sharia-wetgeving.

Dus vraag: wie is er bang voor de grote boze wolf? En wie is de wolf? Wilders of de Moefti? Ik krijg ster de indruk, dat mensen die Wilders eng noemen eigenlijk bang zijn voor de represailles van de Moefti. Zo van: pak die crimineel nou maar niet aan, want straks komt zijn famile bij mij verhaal halen.

Maar je moet je toch niet door angst laten leiden he... Criminelen moet je aanpakken, ook als hun families verhaal komen halen bij je.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:51:06 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70018960
Het zwakke punt van je redenering is dat die 'moefti die straks jouw hand eraf gaat hakken' vooral in Wilders zijn hoofd zit.

En verder had dit natuurlijk ook in een van de duizenden andere Wilderstopic gekund.
pi_70019047
zo gek is het toch niet wat wilders zegt.

de meeste moslims zijn minimaal 40 jaar in europa of hun gehele leven als ze hier geboren zijn.
genoeg tijd om zich aan te passen en gebruik te maken van de kansen die ze hier krijgen.

het is niet een nederlands probleem maar overal in europa zorgen ze voor problemen, zelfs in de hoogst gastvrije landen van scandinavie waar ze het zover hebben gekregen dat de autochtone bevolking de steden ontvlucht.

en dan heb je nog de allochtonen met een arabisch uiterlijk en moslims die wel normaal meedoen in de samenleving die dubbel de lul zijn van het probleem.

vind dat terugsturen als dat mogelijk is op basis van de dubbele nationaliteit helemaal geen probleem.
pi_70019077
Je begrijpt dat democratie willen afbreken OOK onder vrijheid van meningsuiting valt? Een echte democratie weet hoe ze daarmee om moet gaan.

En wat Frollo zegt. Ik ben banger van Wilders omdat hij hardop toegeeft dat hij Nederlandse staatsburgers wil deporteren om hun geloof, terwijl die uitspraken van die hypothetische Moefti alleen in Wilders hoofd bestaan.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_70019118
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:54 schreef kunstfiets het volgende:
vind dat terugsturen als dat mogelijk is op basis van de dubbele nationaliteit helemaal geen probleem.
Helaas vind de grondwet dat wel. Maar hey, laat je daar vooral niet door in de weg staan. Het is maar een vodje papier tenslotte. Wilders veegt er in ieder geval zijn reet mee af, zoals het een ware voorvechter van vrijheid en democratie betaamt
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_70019149
Ik ben het wel met Wilders eens moet ik zeggen. Wij bieden ze werk en ze proberen gewoon de hele samenleving over te nemen, zo is dat volk. Gewoon terugsturen. Krijgen we weer ruimte
pi_70019195
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:51 schreef Frollo het volgende:
Het zwakke punt van je redenering is dat die 'moefti die straks jouw hand eraf gaat hakken' vooral in Wilders zijn hoofd zit.

En verder had dit natuurlijk ook in een van de duizenden andere Wilderstopic gekund.
Idd. Niet elke Moslim is voor de Sharia. Het Christendom staat ook voor TIG dingen die wij niet zouden accepteren maar daar hoor ik niemand over. Waarom? Omdat die ideeën alleen in Staphorst etc nog werken. Als de Moslims hier gewoon gelijk behandeld worden zijn ze in no-time over op democtratie hoor. Zolang wij Moslims in het westen weg blijven zetten als "verkeerde" mensen zullen ze zich ook zo gedragen. En jij daar doet Wilders zijn werk goed. Hij blijft deze groep mensen maar in een hoek duwen. Dan kan je verwachten dat er iemand tussen zit die wat raars gaat doen. Wat zou jij doen? In elke groep zit wel een idioot. Ook tussen de Nederlands en vooral tussen de Wilders aanhangers.
pi_70019327
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:59 schreef SimonBalk het volgende:

[..]

Idd. Niet elke Moslim is voor de Sharia. Het Christendom staat ook voor TIG dingen die wij niet zouden accepteren maar daar hoor ik niemand over. Waarom? Omdat die ideeën alleen in Staphorst etc nog werken. Als de Moslims hier gewoon gelijk behandeld worden zijn ze in no-time over op democtratie hoor. Zolang wij Moslims in het westen weg blijven zetten als "verkeerde" mensen zullen ze zich ook zo gedragen. En jij daar doet Wilders zijn werk goed. Hij blijft deze groep mensen maar in een hoek duwen. Dan kan je verwachten dat er iemand tussen zit die wat raars gaat doen. Wat zou jij doen? In elke groep zit wel een idioot. Ook tussen de Nederlands en vooral tussen de Wilders aanhangers.
het verschil tussen moslims en refo's is dat de refo's wel redelijk zijn aangepast en geen problemen veroorzaken.
ja als er een metalparty is in hun buurt dan gaan ze klagen en proberen ze via juridische weg een oplossing te vinden.

het overgrote deel van de noord afrikanen die we hier naar toe hebben gehaald doet totaal niet mee met de samenleving en ontregelt het.

ik vraag me af waar een goed geintegreerde allochtoon meer een hekel aan heeft. wilders of de typische criminele bontkraagjes...
pi_70019449
quote:

[..]

Wilder's argumentatie is dat de influx van immigranten en moslimideologie groter is dan dat we kunnen 'heropvoeden'. Demografische studies wijzen namelijk aan dat de autochtone bevolking in Europa namelijk zeer weinig tantes, ooms, neven en nichten zal kennen in 2025 dit in grote tegenstelling met onze moslimbroeders en zusters. Oftewel, de wensen van de democratische bevolking zullen substantieel anders worden. Heropvoeden kost minstens een generatie, en dat proberen we al 20 jaar zonder succes. En daarom is het, mede, niet 5 voor 9, maar 5 voor 12 volgens Wilders.

2000 jaar aan geschiedenis en een paar eeuwen aan verlichtingsdenken wordt daarmee letterlijk weggefokt en weggestemd
  maandag 15 juni 2009 @ 11:10:53 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_70019515
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef mordokania het volgende:
[..]

Geheel terecht dus! Maar ik lees erg veel reacties van bange angstige mensen, die Wilders met een donker duister slecht verleden in verband willen brengen. Wat? Waarom? Omdat de PvdA haar baantjes kwijtraakt?

[..]
Het probleem ofwel 'gevaar' zit hem niet in dat hij zegt dat er geen plaats is voor criminelen.

Het probleem ofwel 'gevaar' van wat Wilders zegt zit hem in het punt dat hij zegt dat tientallen miljoenen Moslims in europa crimineel zijn ofwel de Sharia willen invoeren. En dat hij het alleen en specifiek over Moslims heeft. Een criminele Antiliaan (die bijvoorbeeld in Nederland relatief gezien een stuk crimineler zijn dan Marokkanen) mag blijkbaar gewoon blijven want dat is geen Moslim.

Pure onzin, gebakken lucht, demonisering, ophitsen van het volk en ga zo nog maar even door. Daar zit het gevaar in.

Want moet jij maar eens opletten hoeveel mensen nu gaan denken dat er tientallen miljoenen Moslims in Europa zijn waar bovenstaande voor geldt. Weten die mensen veel...hup op Wilders stemmen want die zal ons behoeden voor dit 'gevaar' en hij zal er voor zorgen dat die tientallen miljoenen Moslims europa uitgezet worden.
pi_70019609
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Het probleem ofwel 'gevaar' zit hem niet in dat hij zegt dat er geen plaats is voor criminelen.

Het probleem ofwel 'gevaar' van wat Wilders zegt zit hem in het punt dat hij zegt dat tientallen miljoenen Moslims in europa crimineel zijn ofwel de Sharia willen invoeren. En dat hij het alleen en specifiek over Moslims heeft. Een criminele Antiliaan (die bijvoorbeeld in Nederland relatief gezien een stuk crimineler zijn dan Marokkanen) mag blijkbaar gewoon blijven want dat is geen Moslim.

Pure onzin, gebakken lucht, demonisering, ophitsen van het volk en ga zo nog maar even door. Daar zit het gevaar in.

Want moet jij maar eens opletten hoeveel mensen nu gaan denken dat er tientallen miljoenen Moslims in Europa zijn waar bovenstaande voor geldt. Weten die mensen veel...hup op Wilders stemmen want die zal ons behoeden voor dit 'gevaar' en hij zal er voor zorgen dat die tientallen miljoenen Moslims europa uitgezet worden.
Want Antillianen mogen alleen met andere Antilianen trouwen of als de partner tot het Antilianisme is bekeerd?
  maandag 15 juni 2009 @ 11:18:35 #12
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70019743
Eensch met de stelling.
Hoewel Wilders het misschien allemaal wat aandikt, blijf de Islam een gevaar.

iemand die een boek heilig verklaart waarin vermeld word, dat ik als niet-heilige nog minder ben dan een hond, is in mijn optiek redelijk gevaarlijk.
Voor een doorgewinterde moslim ben ik dus nog minder dan een hond en een varken.
Ik mis een beetje het gedeelte waarin naastenliefde de toon voert voor een geloof maar dat kan aan mij liggen.

Kijken we naar de media omtrent moslim jongeren en criminaliteit, kunnen we toch wel concluderen dat er iets niet helemaal goed gaat met de mosilm aanhang in NL.

En dan kunnenn we net zoals PVDA en Groen-links ons kop maar in onze reet blijven steken, of we gaan het benoemen.
Of Wilders dit zo correct doet weet ik niet, maar hij doet het wel.
ik ben de jager met de pet.
pi_70019797
Wilders slaat de plank gewoon volledig mis.
Weet je wat het probleem is? Waar ik ook dit weekend weer mee werd geconfronteerd?
Marokkaanse jongeren.
Mijn vriendin nafluiten, mij uitschelden (op een afstandje ) het zijn _altijd_ dezelfde gasten. En ik geloof er vrij weinig van dat dit nog iets met moslims of de islam te maken heeft.

Die Shaira komt hier toch niet, want dan loopt heel Nederland leeg aangezien geen enkele non-moslim dat gaat accepteren. Daar zit hem dus helemaal het probleem niet.
pi_70019812
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:14 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Want Antillianen mogen alleen met andere Antilianen trouwen of als de partner tot het Antilianisme is bekeerd?
als die Antilliaan toevallig katholiek is .. reken maar van yes
pleased to meet you
pi_70019958
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:04 schreef kunstfiets het volgende:
het overgrote deel van de noord afrikanen die we hier naar toe hebben gehaald doet totaal niet mee met de samenleving en ontregelt het.
Sinds wanneer zijn 10% een 'overgroot deel'? Nee, hetgeen de samenleving ontregelt zijn idioten die die 10% willen wegzetten als 'het overgrote deel' !
pleased to meet you
  maandag 15 juni 2009 @ 11:25:41 #16
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_70019974
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:18 schreef Houzer het volgende:
Eensch met de stelling.
Hoewel Wilders het misschien allemaal wat aandikt, blijf de Islam een gevaar.

[..]
Beetje aandikt?

Wilders heeft het over tientallen moslims die crimineel zijn en/of de sharia willen invoeren. In de EU wonen ongeveer 16 miljoen moslims (3,2% van de EU bevolking).

Wilders schetst het beeld dat er tientallen miljoenen in europa crimineel zijn en/of de sharia willen invoeren. Hij dikt het dusdanig aan dat het lijkt alsof er een onhoudbaar gevaar is en de moslims het in europa binnen 5 jaar gaan overnemen. Het erge (en het 'gevaar') is nog dat veel mensen dit nog geloven ook.
pi_70020081
quote:

[..]

Als de Moslims hier gewoon gelijk behandeld worden zijn ze in no-time over op democtratie hoor. Zolang wij Moslims in het westen weg blijven zetten als "verkeerde" mensen zullen ze zich ook zo gedragen. En jij daar doet Wilders zijn werk goed. Hij blijft deze groep mensen maar in een hoek duwen. Dan kan je verwachten dat er iemand tussen zit die wat raars gaat doen. Wat zou jij doen? In elke groep zit wel een idioot. Ook tussen de Nederlands en vooral tussen de Wilders aanhangers.
De Moslims in Nederland worden al heel erg lang als gelijken behandeld. Een goedwillende Moslim is overal welkom en kan elke baan krijgen die hij/zij maar hebben wilt. Dit heet inzet tonen. Je studie afmaken, goede baan zoeken en meewerken aan de samenleving.

Probleem is echter met een grote groep van deze samenleving, dat zij amper het VMBO afmaken omdat ze geen zin hebben om te leren of van hun omgeving niet verder mogen leren.
Vervolgens komen deze jongeren ongeschoold op straat te staan, en zijn ze ook nog eens te beroerd om ongeschoold werk te doen!
Ze willen of direct een topbaan of ze gaan liever hun handje ophouden van de NL overheid geeft toch gratis geld weg!

Als je het dan toch over "gelijk behandeld" hebt.. Dan even de volgende vraagjes ter bewustwording van mijn conclusie...

* Hoeveel marokanen werken er bij jou in de lokale AH/Jumbo/Super?
Waarschijnlijk niet zo veel denk ik... Dit terwijl elke idioot bij de AH terecht kan voor een baantje. Zij laten iedereen toe die zich gewoon normaal en respectvol naar de leidinggevenden gedraagt.

* Hoeveel marokanen zie jij rondrijden in VW Golfjes van circa 5 jaar oud?
Ik in Zeist vrij veel! Dit zijn dan allemaal van die marokaantjes die allemaal niet werken, of zullen ze allen snachts werken in de "beveiliging" ofzo?
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_70020152
quote:
Naar aanleiding van dittum:
http://www.volkskrant.nl/(...)n_moslims_moeten_weg

De journalist in het filmpje wilde natuurlijk "6 miljoen" horen.

Maar stel je voor, dat een groep inbrekers je huis leegrooft terwijl je erbij staat. In dit geval blijken de inbrekers achteraf moslims te zijn. Dan komt Agent Wilders de inbrekers arresteren. Maar wat roept plots de huiseigenaar: "Wilders, u bent een fascist! Want u deporteert mensen uit mijn huis alleen maar omdat ze moslim zijn!"
Je slaat nogal wat stappen over. Straffen kan zeker maar als je bij wet een uitzondering wil maken om alleen Moslims het land uit te sturen en niet-Moslims niet, voor dezelfde straf, ga je een foute kant op.
Je maakt in essentie onderscheid en die gedachtengang, leert de tijd meestal, blijft meestal niet beperkt tot 1 iets maar geldt ook voor bijv vrijheid van meningsuiting (zoals je verder aangeeft).
quote:
Maar hallo. Het zijn inbrekers!

Agent Wilders zet inbrekers uit, die -ja- daarbij moslims zijn. Maar dat is niet het punt. Het punt is hun inbrekersgedrag.

Terug naar de werkelijkheid: Wilders wil criminele moslims uitzetten, moslims die de democratie afwijzen en willen afbreken, en moslims die de sharia willen invoeren.
Waarom mag iemand de democratie niet afwijzen?
Of van mening zijn dat een ander -niet democratisch- systeem moet worden ingevoerd en zich hiervoor hard maken? (zonder geweld natuurlijk)

Waar is die vrijheid van meningsuiting in dit geval?
En wat definieer jij, of Wilders, als "democratie afwijzen" ? En hoe betrekkelijk en vooral rekbaar is die definitie?
Krijgen we dan een soort gedachtenpolitie? En wat als Moslims die die mening wel zijn toegedaan ervoor kiezen het als reactie daarop niet meer te uiten, maar nog steeds zo vinden? Lost dat uiteindelijke problemen op? Ik kan een (overwegend Moslim) land noemen waar dit soort beleid om exact dezelfde (drog)reden wordt gevoerd (gespitst op Moslims) en in al die landen lijdt de vrijheid van meningsuiting eronder en ontstaat er een rem op ontwikkeling uiteindelijk en gedachtenpolitie.
X
  maandag 15 juni 2009 @ 11:31:47 #19
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70020172
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Beetje aandikt?

Wilders heeft het over tientallen moslims die crimineel zijn en/of de sharia willen invoeren. In de EU wonen ongeveer 16 miljoen moslims (3,2% van de EU bevolking).

Wilders schetst het beeld dat er tientallen miljoenen in europa crimineel zijn en/of de sharia willen invoeren. Hij dikt het dusdanig aan dat het lijkt alsof er een onhoudbaar gevaar is en de moslims het in europa binnen 5 jaar gaan overnemen. Het erge (en het 'gevaar') is nog dat veel mensen dit nog geloven ook.
Als je mijn post wat verder leest, zie je ook waarom het een potentieel gevaar kan zijn.
Nogmaals Wilders overdrijft, maar hij heeft zeker wel een punt.
Ik weet niet of je bekent bent met de koran, maar dat boek staat redelijk vol met haatzaaiende teksten richting de niet-gelovige.
Als je als moslim dit boek als waarheid aanneemt in je leven, ben je het ook met zulke passages eens.
Anders zou je wel een afkeer hebben denk ik.
ik ben de jager met de pet.
pi_70020213
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:08 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Wilder's argumentatie is dat de influx van immigranten en moslimideologie groter is dan dat we kunnen 'heropvoeden'. Demografische studies wijzen namelijk aan dat de autochtone bevolking in Europa namelijk zeer weinig tantes, ooms, neven en nichten zal kennen in 2025 dit in grote tegenstelling met onze moslimbroeders en zusters. Oftewel, de wensen van de democratische bevolking zullen substantieel anders worden. Heropvoeden kost minstens een generatie, en dat proberen we al 20 jaar zonder succes. En daarom is het, mede, niet 5 voor 9, maar 5 voor 12 volgens Wilders.

2000 jaar aan geschiedenis en een paar eeuwen aan verlichtingsdenken wordt daarmee letterlijk weggefokt en weggestemd
  maandag 15 juni 2009 @ 11:38:48 #21
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_70020377
Ik denk dat hier toch even een duidelijke lijn moet worden getrokken tussen 'moslims' en 'criminele Marokkaanse jongeren'. Wilders koppelt deze twee dingen en dat is wat zijn angstbeelden zoveel kracht geeft. Maar de Marokkaanse rot jongens zijn helemaal geen moslims, als ze goede moslims waren dan deden ze dit helemaal niet. De Islam is niet een of andere haatcode om alles hier over te nemen. Het is een geloof dat gebaseerd is op barmhartigheid en vrijgevigheid.
Dat er nou zoveel ruzie onderling plaatsvindt in het midden-oosten is ook niet vreemd, ik bedoel hebben wij met ons christelijk geloof niet precies hetzelfde gehad een paar honderd jaar terug? En hebben wij niet overal het christendom opgedrongen aan mensen? Ze lopen gewoon een paar beetje achter wat betreft de ontwikkeling van het geloof. Maar kijk maar naar de recente verkiezingen in Iran, daar wilden de mensen eigenlijk ook die strenge wetgeving niet meer. Het geloof ontwikkelt zich en dat moeten we nou eenmaal inzien.

Het probleem zit dus in de criminele jongeren en dit staat los van de Islam.
Nothing succeeds like the appearance of success
  maandag 15 juni 2009 @ 11:40:53 #22
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_70020435
quote:

Maar hallo. Het zijn inbrekers

Juist, het punt is hun inbrekersgedrag en precies daarom kan je ze niet uitzetten. Het feit dat het moslims zijn doet niet ter zake, dus is er sprake van discriminatie als je dat mee weegt in je straf.
quote:
Er is sprake van discriminatie wanneer niet ter zake doende eigenschappen van een persoon mee wegen in een beslissing.
In Nederland is iedereen voor de wet gelijk, of je nou blond, jood, vrouw of gehandicapt bent. Dit is een principe waar we in Nederland NOOIT aan moeten tornen, maar dat is wel wat jij/Wilders voorstelt.

Daarnaast denk ik niet dat de Islam zelf het probleem is. Alle extremistische godsdienst is een probleem, aangezien het niet in onze maatschappij past, en of dat nou een orthodoxe jood, moslim extremist of christen fundamentalist is maakt niet uit.

Er zijn geen grotere vijanden van fundamentalistische religie als onderwijs, wetenschap en welvaart. Daar moeten we dus ook onze oplossingen in zoeken. Mensen zoeken hun heil in Religie wanneer ze arm of slecht geschoold zijn. In Nederland is van dat laatste niet echt sprake.
De scholing is de essentie, de religieuze scholing wel te verstaan. Zowel de christelijke als de Islamitische.

Religie zou niets te maken moeten hebben met onderwijs, onderwijs dient er voor kinderen genoeg bagage mee te geven om zelf (dus onafhankelijk van eventueel fundamentalistische ouders) keuzes en beslissingen te kunnen maken, dus ook een keuze m.b.t. godsdienst.

Christelijke en Islamitische (e.d.) scholen afschaffen, dat is een belangrijk onderdeel van een gecompliceerde oplossing.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:43:07 #23
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_70020496
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:31 schreef Houzer het volgende:

[..]

Als je mijn post wat verder leest, zie je ook waarom het een potentieel gevaar kan zijn.
Nogmaals Wilders overdrijft, maar hij heeft zeker wel een punt.
Ik weet niet of je bekent bent met de koran, maar dat boek staat redelijk vol met haatzaaiende teksten richting de niet-gelovige.
Als je als moslim dit boek als waarheid aanneemt in je leven, ben je het ook met zulke passages eens.
Anders zou je wel een afkeer hebben denk ik.
Hoe men doortrokken is van haatdenken om het goede te dienen, zien we het duidelijkst in de Psalmen. Zie hoe de vrome David, in zovele psalmen vervuld van Gods goedheid, spreekt in Psalm 139:

‘O God, dat gij toch de goddelozen ombracht - gij, mannen des bloeds, wijkt van mij - die arglistig van u spreken en Uw naam tot leugen gebruiken, Uw tegenstanders. Zou ik niet haten, Here, wie U haten, niet verafschuwen wie tegen U opstaan? Ik haat hen met een volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.’ (19-22)

En dit schrijft de man ‘naar het hart van God’, een man, die toch ook met recht een ‘man des bloeds’ genoemd kan worden, tel ze op, de tienduizenden door hem verslagen.

Lees in Psalm 109 nogmaals de gedachten van David over de goddelozen:

‘Moge zijn dagen weinige zijn, moge zijn kinderen wezen worden, zijn vrouw weduwe;
moge zijn kinderen overal ronddolen en bedelen, en opgejaagd worden uit hun puinhopen... vreemden mogen plunderen al wat hij met moeite verwierf, hij hebbe niemand die hem liefde blijft bewijzen, niemand ontferme zich over zijn wezen, zijn nakroost zij ter uitroeiing, in het volgende geslacht worde hun naam uitgewist.
De ongerechtigheid van zijn vaderen blijve bij de Here in gedachtenis en de zonde van zijn moeder worde niet uitgewist...Dit zij van de Here het loon van mijn belagers en van hen die kwaad tegen mij spreken.’

http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/7.htm

Hm misschien verschilt de Koran dan toch niet zo van de Bijbel ofwel?
Nothing succeeds like the appearance of success
  maandag 15 juni 2009 @ 11:47:00 #24
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_70020598
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:43 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Hoe men doortrokken is van haatdenken om het goede te dienen, zien we het duidelijkst in de Psalmen. Zie hoe de vrome David, in zovele psalmen vervuld van Gods goedheid, spreekt in Psalm 139:

‘O God, dat gij toch de goddelozen ombracht - gij, mannen des bloeds, wijkt van mij - die arglistig van u spreken en Uw naam tot leugen gebruiken, Uw tegenstanders. Zou ik niet haten, Here, wie U haten, niet verafschuwen wie tegen U opstaan? Ik haat hen met een volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.’ (19-22)

En dit schrijft de man ‘naar het hart van God’, een man, die toch ook met recht een ‘man des bloeds’ genoemd kan worden, tel ze op, de tienduizenden door hem verslagen.

Lees in Psalm 109 nogmaals de gedachten van David over de goddelozen:

‘Moge zijn dagen weinige zijn, moge zijn kinderen wezen worden, zijn vrouw weduwe;
moge zijn kinderen overal ronddolen en bedelen, en opgejaagd worden uit hun puinhopen... vreemden mogen plunderen al wat hij met moeite verwierf, hij hebbe niemand die hem liefde blijft bewijzen, niemand ontferme zich over zijn wezen, zijn nakroost zij ter uitroeiing, in het volgende geslacht worde hun naam uitgewist.
De ongerechtigheid van zijn vaderen blijve bij de Here in gedachtenis en de zonde van zijn moeder worde niet uitgewist...Dit zij van de Here het loon van mijn belagers en van hen die kwaad tegen mij spreken.’

http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/7.htm

Hm misschien verschilt de Koran dan toch niet zo van de Bijbel ofwel?
Juist, dat schijnen veel christelijken maar even te vergeten.... of zouden ze hun eigen boek niet van kaft tot kaft kennen
  maandag 15 juni 2009 @ 11:48:06 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70020632
quote:

Geheel terecht dus! Maar ik lees erg veel reacties van bange angstige mensen, die Wilders met een donker duister slecht verleden in verband willen brengen.
Nee, Wilders-stemmers zijn bange angstige mensen. Wilders was toch dé Held van de Vrijheid van Meningsuiting? Maar moslims die de sharia willen invoeren, die moeten blijkbaar het land uit.

Juist de Wilders-stemmers zijn bange, angstige mensen, die op grond van die angst hypocriet gedrag gaan vertonen en dat ook van elkaar pikken.

Vrijheid van meningsuiting? Ja! (maar niet voor moslims).
Partijen bij voorbaat uitsluiten / cordon sanitaire? Nee! (behalve tegen GroenLinks).

En die hypocrisie vind ik enger dan de Moefti, ja. Niet omdat de Moefti een beter mens is dan Wilders, maar omdat de kans dat een Moeft hier de sharia weet in te voeren vele malen kleiner is dan de kans dat de hypocrisie van Wilders' angstige aanhang tot rare sprongen gaat leiden. Alhoewel, echt bang ben ik ook niet voor dat laatste, want uiteindelijk zal het verstand wel winnen in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')