Dit zegt mij al genoeg, dit soort mensen hebben hier dus niks te zoeken.quote:‘Salafisme is de correcte islam’. Zei Philips. Salafisme is ‘gewoon islam’, zei Al-Haddad. ‘Aan de interpretatie van de Koran door de metgezellen van de profeet mag niet worden getornd. De islam mag niet veranderen in nieuwe omstandigheden. Dan heb je straks net zo veel islams als er mensen zijn.’
Och ga eens in Staphorst of iets dergelijks vragen wat de correcte interpretatie van de bijbel is en je krijgt eenzelfde antwoord. Je krijgt als orthodoxe religieuze stroming niet veel volgelingen als je beweert dat de normale versie ook goed is en naar het paradijs leidt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit zegt mij al genoeg, dit soort mensen hebben hier dus niks te zoeken.
Goed, totzover de geloofwaardigheid van dit congres. Ik noem het eerder een soort bijeenkomst zoals je die 70 jaar geleden ook had. In 1933 greep die man met dat streepje onder zijn neus dan ook de macht......quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:05 schreef Xa1pt het volgende:
Be in it to win it!
Volgens Philips moet de ‘verwoestende invloed van de westerse samenleving’ worden tegengegaan met onderwijs. ‘Alleen dan kan de islam wortel schieten. Kinderen naar een niet-islamitische instelling sturen, is honderd procent haram.’
Ik zeg ook niet dat ik dat goedkeur, alleen die mensen in Staphorst wonen hier al, en komen niet op congressen van buiten af om ons in alle geuren en kleuren te vertellen hoe fout we 't wel niet doen hier.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:19 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Och ga eens in Staphorst of iets dergelijks vragen wat de correcte interpretatie van de bijbel is en je krijgt eenzelfde antwoord. Je krijgt als orthodoxe religieuze stroming niet veel volgelingen als je beweert dat de normale versie ook goed is en naar het paradijs leidt.
Die laatste is voor de meeste mensen namelijk een stuk aantrekkelijker en makkelijker vol te houden.
Vind het eerder vergelijkbaar met de verzuiling zoals Nederland dat vroeger kende. Alles in eigen kring gaan doen: naar eigen scholen, winkels, sportverenigingen etc. etc.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:22 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Goed, totzover de geloofwaardigheid van dit congres. Ik noem het eerder een soort bijeenkomst zoals je die 70 jaar geleden ook had. In 1933 greep die man met dat streepje onder zijn neus dan ook de macht......
Nee, maar volgens sommige individuen hier zijn die uitspraken vast weer verkeerd geinterpreteerd door de mediaquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
maar niet deze extremistische onzin. Als hun gematigde moslims als afvallers van 't ware geloof zien, zie ik dat niet als een positieve 'boost' voor de integratie.
Ach, het staat als gequote weergegeven, dat is makkelijk te weerleggen die argumenten danquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:31 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nee, maar volgens sommige individuen hier zijn die uitspraken vast weer verkeerd geinterpreteerd door de media![]()
Meh7, kom er maar in
Welke zuil was dit ook alweer: dat lijfstraffen als handen afhakken en onthoofding ‘in de context moeten worden gezien’ – zo roemde hij de veiligheid in Saoedi-Arabië?quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:31 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Vind het eerder vergelijkbaar met de verzuiling zoals Nederland dat vroeger kende. Alles in eigen kring gaan doen: naar eigen scholen, winkels, sportverenigingen etc. etc.
Gaan doen, niet verplichten, daar zit een wezenlijk verschil in. Weet je wel wat er gebeurd als zo'n islamiet iets harams doet? Dan is het een afvallige... en dat betekent dus gestraft worden volgens de wetten van de sharia. Zoals een lijf of doodstraf. Tel uit je winst....quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:31 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Vind het eerder vergelijkbaar met de verzuiling zoals Nederland dat vroeger kende. Alles in eigen kring gaan doen: naar eigen scholen, winkels, sportverenigingen etc. etc.
Het geloof niet door het zwaard verspreid is? Wat een grappenmaker is het ook. De islam heeft zich juist met de zwaard verspreidt. En het afhakken van handen en onthoofding kan nooit in de juiste context worden gezien. Het is opmerkelijk dat het vaak moslims zijn die buitenstaanders altijd willen wijzen op het feit dat de islam in de juiste context moet worden gezien. Achterlijk geloof.quote:Lijfstraffen
Philips moedigde moslims aan om aan niet-moslims uit te leggen dat ‘polygamie niet verplicht is in de islam’, dat het geloof zich ‘niet door het zwaard heeft verspreid maar in vrede’ en dat lijfstraffen als handen afhakken en onthoofding ‘in de context moeten worden gezien’ – zo roemde hij de veiligheid in Saoedi-Arabië.
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik ben echt geen fan van Salafisten maar zolang ze zich aan de wet houden en geen prekers die dat niet doen uitnodigen mogen ze van mij een bijeenkomst houden. Dat is in dit geval hun vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als ze hier hun preken willen geven dan mag dat van mij, de deuren wijd open zelfs, van harte![]()
maar niet deze extremistische onzin. Als hun gematigde moslims als afvallers van 't ware geloof zien, zie ik dat niet als een positieve 'boost' voor de integratie.
De overwonnen volkeren werden niet met het zwaard op het hoofd tot de Islam bekeerd. De overwonnen volkeren gingen geleidelijk over op de Islam, een proces dat eeuwen duurde.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het geloof niet door het zwaard verspreid is? Wat een grappenmaker is het ook. De islam heeft zich juist met de zwaard verspreidt. En het afhakken van handen en onthoofding kan nooit in de juiste context worden gezien. Het is opmerkelijk dat het vaak moslims zijn die buitenstaanders altijd willen wijzen op het feit dat de islam in de juiste context moet worden gezien. Achterlijk geloof.![]()
Het leven in die gebieden was inderdaad veel gemakkelijker als je geen tweede- of derderangs burger was.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:37 schreef Ghazi het volgende:
[..]
De overwonnen volkeren werden niet met het zwaard op het hoofd tot de Islam bekeerd. De overwonnen volkeren gingen geleidelijk over op de Islam, een proces dat eeuwen duurde.
De Moslims kunnen er toch niets aan doen dat Europese niet-Moslims niet zo vruchtbaar en potent zijn als de Europese moslims en Moslima's?quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
Ik zeg toch al de hele tijd dat islam verspreidingsdrang heeft. Ook niet-salafisten willen de islam verspreiden. De islam zal zeker aan invloed in West-Europa winnen, niet alleen door moslims, maar ook door de naieviteit van de Europese politici.
De islam zal niet d.m.v. geweld in Europa verspreid worden, maar d.m.v. demografie, migratie. Dat leidt dat moslims zullen proberen om steeds meer de islam door de samenleving drukken (zoals shariarechtbanken, mannen/vrouwen apart van elkaar scheiden etc. ).
Dan hebben mensen die de bijbel letterlijk nemen hier eveneens niets te zoeken. Staphorst en Rijssen maar ontzetten dan?quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit zegt mij al genoeg, dit soort mensen hebben hier dus niks te zoeken.
Ah op die manier, nee dan zitten we wel op één lijn met elkaar. Vind het alleen wat schaduwig omdat ze toch meestal ietwat radicaler te werk gaan dan gereformeerden heb ik het idee (iig in relatie tot staffing en geweld). Het feit dat het niet publiek gebeurt en in de achterkamertjes maakt het dat het niet te volgen is, en we dus niet zeker kunnen zijn waar ze allemaal over prediken, haatzaaierij/aanslagen of juist niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:36 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik ben echt geen fan van Salafisten maar zolang ze zich aan de wet houden en geen prekers die dat niet doen uitnodigen mogen ze van mij een bijeenkomst houden. Dat is in dit geval hun vrijheid van meningsuiting.
Dat ik en jij het niet met die mening eens zijn betekent niet dat zij die mening mogen uiten zolang het binnen redelijke kaders blijft (dat wil zeggen geen oproepen tot geweld of discriminatie en dergelijke).
Klopt. Komt niet alleen door moslims, maar ook door de naieve politici.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:05 schreef Xa1pt het volgende:
Be in it to win it!
Door: Kustaw Bessems
Gepubliceerd: zondag 17 mei 2009 18:19
Update: maandag 18 mei 2009 12:06
Zo'n duizend toehoorders waren zondag aanwezig bij het eerste Nationaal Islam Congres in de Amsterdamse Apollo Hal. Buitenlandse prekers voorzien een machtige islam, vooral hier in het westen.
‘De islam zal de overhand krijgen’, voorspelt sjeik Khalid Yasin. ‘Ook al haten de ongelovigen, afgodendienaars en hypocriete moslims dat.’
Heeft hij helemaal gelijk in. Nederland voert een verkeerd beleid. Het beleid is alleen maar gericht op integratie en verder niks anders. Wat als alle moslims integreren? Dan kraait geen haan meer naar ze. Maar ondertussen probeert een deel v/d moslims de islam door de Nederlandse samenleving te drukken en dát zien veel mensen weer niet.quote:Concurreren
Westerse leiders hebben zich volgens hem gediskwalificeerd en dat biedt islamitische leiders kansen, maar: ‘You have to be in it to win it!’. Ofwel: ‘Je moet in redelijke mate integreren om te concurreren. Leiderschap gaat over winnen.’
Mee eens. De islam zal ook groeien in Europa door demografie en migratie.quote:Opgang in het westen
‘De islam’, denkt Yasin, ‘is geplant in het westen als een zaadje. Hier is de beste aarde om in te groeien. Als het westen dat toestaat, zal het zich de komende honderd jaar beschermd weten, maar als het dit geschenk weigert, heeft het zichzelf daarmee. De opgang van de islam zal uit het westen komen. Niet met haat en terrorisme. Als wij bewijzen dat de islam superieur is, zal de meerderheid, zo die niet moslim wordt, de islam omarmen, accepteren of tolereren.’
Waarschijnljik hebben die gematigde moslims niets te zeggen. De orthodoxe moslims wijzen de gematigde moslims op het ware geloof en zegt aan de gematigde moslims om niet af te dwalen van het ware geloof.quote:Eregasten
Organisator Saoed Khadjé zei dat de dag zou aantonen ‘hoe divers de moslimgemeenschap is’, maar ultra-orthodoxe sprekers domineerden het congres. Zo ook de ‘eregasten’: Abu Ameena Bilal Philips, een in Jamaica geboren bekeerling die nu in India werkt, en Haitham al-Haddad, een Palestijn van origine die in Londen woont.
Islam betekent overgave idd.quote:‘De definitie van islam is niet vrede’, stelde Al-Haddad. ‘Moslims die dat beweren, hebben een minderwaardigheidscomplex. Islam betekent overgave. Aan de wil van de schepper.’ Alleen Allah mag wetten maken, meent Al-Haddad. Het probleem aan democratie vindt hij dat mensen het nooit eens worden. ‘De islamitische oplossing is dat een externe, onbevooroordeelde autoriteit beslist. God.’
Helemaal mee eens. Het leven op aarde is een beproeving.quote:Overgave
Overgave vereist volgens deze sjeik dat je de regels van Allah uitvoert, ook al begrijp je niet waarom. ‘Dat is een test. Het hele doel van de schepping is een test.’ Lastige vragen van ongelovigen hoef je dan ook niet te beantwoorden. ‘Waarom had de profeet zo veel vrouwen? Waarom had hij een vrouw van negen jaar oud? Ik zeg: als jij niet gelooft dat Allah de enige schepper is en de enige die wetten maakt, snap je dat toch niet. Als je gelooft dat Mohammed integer was, vraag je niet naar zijn vrouwen. Ook dat is een test.’
Moslims willen idd doen beweren dat de islam d.m.v. vrede is verspreid. Ik zou echter iedereen aanbevelen om de geschiedenisboeken in te duiken. Vooral in de regio Iran en alles ten oosten van Iran hebben moslims vreselijk huisgehouden toen ze de islam gingen verspreiden.quote:Lijfstraffen
Philips moedigde moslims aan om aan niet-moslims uit te leggen dat ‘polygamie niet verplicht is in de islam’, dat het geloof zich ‘niet door het zwaard heeft verspreid maar in vrede’ en dat lijfstraffen als handen afhakken en onthoofding ‘in de context moeten worden gezien’ – zo roemde hij de veiligheid in Saoedi-Arabië.
Nee, want hoe achterlijk iemand de Bijbel ook kan vinden, bepaalde passages die in de Koran zitten zijn toch echt niet van hetzelfde kaliber dan wat er in de Bijbel te vinden is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:40 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Dan hebben mensen die de bijbel letterlijk nemen hier eveneens niets te zoeken. Staphorst en Rijssen maar ontzetten dan?
Het leven was inderdaad als niet-Moslim veel beter onder Moslims dan als niet-christen onder Christenen. Vraag maar aan de Joden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het leven in die gebieden was inderdaad veel gemakkelijker als je geen tweede- of derderangs burger was.
Mijn reactie was op het citaat wat hij aanhaalde over het sturen van kinderen naar eigen scholen en dat is wel een teken van verzuiling. Je had even kunnen lezen waarop ik reageerdequote:Op donderdag 21 mei 2009 15:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Welke zuil was dit ook alweer: dat lijfstraffen als handen afhakken en onthoofding ‘in de context moeten worden gezien’ – zo roemde hij de veiligheid in Saoedi-Arabië?
Wat een onzin. Neem eens een kijk in de geschiedenis van Iran. Een volk dat zich nooit vrijwillig tot de islam heeft bekeerd. En zo zijn er nog meer volkeren. Dus kom niet met die onzin aanzetten dat alle overwonnen volkeren zich vrijwillig tot de islam hebben bekeerd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:37 schreef Ghazi het volgende:
[..]
De overwonnen volkeren werden niet met het zwaard op het hoofd tot de Islam bekeerd. De overwonnen volkeren gingen geleidelijk over op de Islam, een proces dat eeuwen duurde.
quote:De oorlog van de Arabieren tegen de Iraniërs was één van de langdurigste en zwaarste oorlogen in de Arabische wereld. De prijs van de oorlog kwam dan ook hard aan bij de Iraniërs, bijna alle mensen die achter Babak stonden werden onthoofd. Alleen degenen die zich van Zarathustra tot Moslim bekeerde werden gespaard. Omdat velen trouw wilden blijven aan het Zarathustra geloof, besloten veel Perzen naar een veiligere oorden te vluchten, voornamelijk India. Dit is ook de reden waarom de meeste Zoroastriërs tegenwoordig in India leven. Zij heten Parsi's, namelijk de Perzen.
Deze opmerking ligt niet in het verlengde van jouw eerdere stelling dat niet-moslims in moslimgebieden vrijwillig bekeerden of zoals jij weergaf niet met het zwaard op het hoofd tot de Islam bekeerd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:42 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Het leven was inderdaad als niet-Moslim veel beter onder Moslims dan als niet-christen onder Christenen. Vraag maar aan de Joden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |