abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 16:52:41 #201
230491 Zith
pls tip
pi_70030139
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:32 schreef Py het volgende:

[..]

Nou dat een letterlijke interpretatie van de islam voor problemen zorgt in onze samenleving.
Een letterlijke interpretatie van de Bijbel zal ook voor problemen zorgen in de samenleving, en nu?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70030165
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:50 schreef Py het volgende:

[..]

Ik zeg dus keer op keer: een LETTERLIJKE interpretatie zorgt voor problemen.
Iedereen claimt dat ze de Koran letterlijk volgen. Diegene die sexslavinnen (weigert) vindt daar de noge nuances voor, diegene die moorden wil ( bestrijden ) vind daar nuances voor.
pi_70030255
Py, hoe mogen we jouw inbreng plaatsen in de context van dit topic? Vind je het een goede oplossing die Wilders aandraagt?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:55:28 #204
188345 Py
op zich
pi_70030257
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Een letterlijke interpretatie van de Bijbel zal ook voor problemen zorgen in de samenleving, en nu?
Een letterlijke interpretatie van de koran zorgt voor problemen.
Verschil zit hem in het woordje zal.
Maar iedereen staat vrij om de problemen met christenen op de politieke agenda te zetten
pi_70030318
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Py het volgende:

[..]

Een letterlijke interpretatie van de koran zorgt voor problemen.
Verschil zit hem in het woordje zal.
Maar iedereen staat vrij om de problemen met christenen op de politieke agenda te zetten
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8767219308157177108
  maandag 15 juni 2009 @ 17:00:15 #206
188345 Py
op zich
pi_70030419
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Meh7 het volgende:
Py, hoe mogen we jouw inbreng plaatsen in de context van dit topic? Vind je het een goede oplossing die Wilders aandraagt?
Ik zit er echt mee. Aan de ene kant wil ik niet inhumaan zijn en vergeleken worden met nazis die de joden op de treinen zetten. Aan de andere kant wil ik effectieve maatregelen tegen een groeiende club van mensen die vijandig staan tegenover de Nederlandse samenleving.
Ik merk dat de problematiek niet besproken wordt. Het enige wat besproken wordt is degene die die problematiek aan de kaak stelt en die vervolgens zwaar beveiligd moet worden.
Ik wil niet voor Wilders zijn want hij heeft enge randjes. Maar ik ben het met enkele punten van hem eens. En die punten wil ik graag open en vrij bespreken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:00:54 #207
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030432
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:50 schreef Py het volgende:

[..]

Ik zeg dus keer op keer: een LETTERLIJKE interpretatie zorgt voor problemen.
Ja, en wat dacht je nu zelf, dat er een groepering is die roept ‘Ja, als er koe staat, dan lezen wij appelboom’? Nee, natuurlijk niet. Ze volgen allemaal de Koran letterlijk voor zover het letterlijk bedoeld is (of de Bijbel) en de symbolisch voor zover het symbolisch bedoeld is. Dan zijn er nog de ahadith en de soenna. Daar begint al een groot verschil, want sjiieten vinden van de eerste vier kaliefen er drie onrechtmatig, dus die vertrouwen ze al niet zo, terwijl de soennieten hen wel als de rechtgeleiden zien.

En dat maakt uit. De Koran zelf regelt niet heel uitbundig en uitdrukkelijk, je komt dus al snel op secundaire bronnen, en dan zijn er heel veel mogelijke interpretaties, die allemaal als betrouwbaar en letterlijk verkocht worden door de aanhangers en wat allemaal bestreden wordt door de tegenstanders.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70030518
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:00 schreef Py het volgende:

[..]

Ik zit er echt mee. Aan de ene kant wil ik niet inhumaan zijn en vergeleken worden met nazis die de joden op de treinen zetten. Aan de andere kant wil ik effectieve maatregelen tegen een groeiende club van mensen die vijandig staan tegenover de Nederlandse samenleving.
Ik merk dat de problematiek niet besproken wordt. Het enige wat besproken wordt is degene die die problematiek aan de kaak stelt en die vervolgens zwaar beveiligd moet worden.
Ik wil niet voor Wilders zijn want hij heeft enge randjes. Maar ik ben het met enkele punten van hem eens. En die punten wil ik graag open en vrij bespreken.
Anders dan andere posts van je vind ik dit een sympathieke reply
X
pi_70030562
Wilders heeft veel ergere ideeen dan Hitler
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_70030600
Hoe meer aandacht naar de Islaam hoe groter de Islaam zal worden.
Uiteindelijk leest iedereen de koran en komen er vele bij in de Islaam en heeft Wilders een probleem...
  maandag 15 juni 2009 @ 17:06:31 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030612
quote:
Maar ik vind dat je te snel de Islam als monolithisch blok ziet waartegen wij ons moeten wapenen. Ik denk dat er veel meer gewonnen is bij een duidelijke onderscheiding van stromingen binnen de Islam, en wat we niet tolereren, zonder dat direct op het conto te moeten gooien van alle moslims.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70030618
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:04 schreef Meki het volgende:
Doodstraf voor Wilders..

Ergere? Je bedoelt minder effectiefe,
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
  maandag 15 juni 2009 @ 17:07:18 #213
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030629
quote:
Doodstraf voor Wilders..
Leert de profeet je niet dat vergeving beter is dan de doodstraf eisen? Bovendien, een straf die erger is dan de daad? Waar gaat het heen Meki?
pi_70030662
Ja leuk, vooral ook voor die moslims die geen ander thuisland hebben dan Nederland.
Sowieso een belachelijk idee natuurlijk, maar dat ter zijde.
pi_70030666
In Wilders huist een kleine neonazi die steeds groter wordt. het is net een kankergezwel wat groter wordt. Dit moet uitgeroeid worden met tak en wortel tot de laatste cel.

Denken de meeste nu dat ik uitroep tot het moorden van wilders? Nee , maar dit zijn de woorden van Wilders dan op hem geprojecteerd zoals hij dat doet bij anderen.

Eng??.. best wel toch???
pi_70030680
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Leert de profeet je niet dat vergeving beter is dan de doodstraf eisen? Bovendien, een straf die erger is dan de daad? Waar gaat het heen Meki?
Vergeving voor een persoon die is erg is bezeten door duivels ?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:09:22 #217
188345 Py
op zich
pi_70030687
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:03 schreef Alulu het volgende:

[..]

Anders dan andere posts van je vind ik dit een sympathieke reply
Die andere posts moet je lezen met dit in je achterhoofd. Ik houd in de basis van alle mensen. Ik zie de islam op een bepaalde manier ook als 'de redding voor Europa'. Maar dan moeten er wel eerst een paar enge randjes van de islam afgeveild worden. Daarna kunnen we zaken doen.
pi_70030722
quote:
Volledig mee eens. Ik wil dat Nederland adequaat optreedt tegen extremisten die een politieke islam willen installeren in Nederland. Niet omdat ze geen moslim mogen zijn, maar omdat ze erop uit zijn om de westerse samenleving omver te werpen. Islam is onderwerping, roepen ze. Ik heb nieuws: ik wens mezelf NIET te onderwerpen aan hun religie en ik eis de vrijheid om mijn leven te leven volgens mijn levensovertuiging. En ik wil dat Nederlandse politici voor deze waarden opkomen. Doorgeslagen idioten als Wilders hoef ik niet, maar zo nu en dan eens ingrijpen en wat ongewenste types het land uit bonjouren, vind ik prima.
pi_70030733
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Vergeving voor een persoon die is erg is bezeten door duivels ?
Mohammed heeft zelfs Iblis zijn woord gegeven dat hij in het paradijs zal komen als hij om vergeving vraagt.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:10:51 #220
188345 Py
op zich
pi_70030742
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar ik vind dat je te snel de Islam als monolithisch blok ziet waartegen wij ons moeten wapenen. Ik denk dat er veel meer gewonnen is bij een duidelijke onderscheiding van stromingen binnen de Islam, en wat we niet tolereren, zonder dat direct op het conto te moeten gooien van alle moslims.
Hoe vaak moet ik het nog in caps posten: het gaat mij om diegenen die een LETTERLIJKE INTERPRETATIE erop nahouden.
pi_70030784
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Py het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het nog in caps posten: het gaat mij om diegenen die een LETTERLIJKE INTERPRETATIE erop nahouden.
Denk je dat Wilders het ook zo ziet?
pi_70030802
quote:

Met jou werd ik dus vergeleken
Ik ben een pure Turk.
pi_70030815
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Py het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon volkomen voorbij aan een punt van Iblis.
pi_70030820
quote:
Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. "Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70030822
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed heeft zelfs Iblis zijn woord gegeven dat hij in het paradijs zal komen als hij om vergeving vraagt.
Vervloekte duivels... zullen het paradijs nooit in gaan..
die zijn gemaakt om de wereldbewoners te manipuleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')