abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 16:52:41 #201
230491 Zith
pls tip
pi_70030139
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:32 schreef Py het volgende:

[..]

Nou dat een letterlijke interpretatie van de islam voor problemen zorgt in onze samenleving.
Een letterlijke interpretatie van de Bijbel zal ook voor problemen zorgen in de samenleving, en nu?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70030165
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:50 schreef Py het volgende:

[..]

Ik zeg dus keer op keer: een LETTERLIJKE interpretatie zorgt voor problemen.
Iedereen claimt dat ze de Koran letterlijk volgen. Diegene die sexslavinnen (weigert) vindt daar de noge nuances voor, diegene die moorden wil ( bestrijden ) vind daar nuances voor.
pi_70030255
Py, hoe mogen we jouw inbreng plaatsen in de context van dit topic? Vind je het een goede oplossing die Wilders aandraagt?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:55:28 #204
188345 Py
op zich
pi_70030257
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Een letterlijke interpretatie van de Bijbel zal ook voor problemen zorgen in de samenleving, en nu?
Een letterlijke interpretatie van de koran zorgt voor problemen.
Verschil zit hem in het woordje zal.
Maar iedereen staat vrij om de problemen met christenen op de politieke agenda te zetten
pi_70030318
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Py het volgende:

[..]

Een letterlijke interpretatie van de koran zorgt voor problemen.
Verschil zit hem in het woordje zal.
Maar iedereen staat vrij om de problemen met christenen op de politieke agenda te zetten
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8767219308157177108
  maandag 15 juni 2009 @ 17:00:15 #206
188345 Py
op zich
pi_70030419
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Meh7 het volgende:
Py, hoe mogen we jouw inbreng plaatsen in de context van dit topic? Vind je het een goede oplossing die Wilders aandraagt?
Ik zit er echt mee. Aan de ene kant wil ik niet inhumaan zijn en vergeleken worden met nazis die de joden op de treinen zetten. Aan de andere kant wil ik effectieve maatregelen tegen een groeiende club van mensen die vijandig staan tegenover de Nederlandse samenleving.
Ik merk dat de problematiek niet besproken wordt. Het enige wat besproken wordt is degene die die problematiek aan de kaak stelt en die vervolgens zwaar beveiligd moet worden.
Ik wil niet voor Wilders zijn want hij heeft enge randjes. Maar ik ben het met enkele punten van hem eens. En die punten wil ik graag open en vrij bespreken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:00:54 #207
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030432
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:50 schreef Py het volgende:

[..]

Ik zeg dus keer op keer: een LETTERLIJKE interpretatie zorgt voor problemen.
Ja, en wat dacht je nu zelf, dat er een groepering is die roept ‘Ja, als er koe staat, dan lezen wij appelboom’? Nee, natuurlijk niet. Ze volgen allemaal de Koran letterlijk voor zover het letterlijk bedoeld is (of de Bijbel) en de symbolisch voor zover het symbolisch bedoeld is. Dan zijn er nog de ahadith en de soenna. Daar begint al een groot verschil, want sjiieten vinden van de eerste vier kaliefen er drie onrechtmatig, dus die vertrouwen ze al niet zo, terwijl de soennieten hen wel als de rechtgeleiden zien.

En dat maakt uit. De Koran zelf regelt niet heel uitbundig en uitdrukkelijk, je komt dus al snel op secundaire bronnen, en dan zijn er heel veel mogelijke interpretaties, die allemaal als betrouwbaar en letterlijk verkocht worden door de aanhangers en wat allemaal bestreden wordt door de tegenstanders.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70030518
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:00 schreef Py het volgende:

[..]

Ik zit er echt mee. Aan de ene kant wil ik niet inhumaan zijn en vergeleken worden met nazis die de joden op de treinen zetten. Aan de andere kant wil ik effectieve maatregelen tegen een groeiende club van mensen die vijandig staan tegenover de Nederlandse samenleving.
Ik merk dat de problematiek niet besproken wordt. Het enige wat besproken wordt is degene die die problematiek aan de kaak stelt en die vervolgens zwaar beveiligd moet worden.
Ik wil niet voor Wilders zijn want hij heeft enge randjes. Maar ik ben het met enkele punten van hem eens. En die punten wil ik graag open en vrij bespreken.
Anders dan andere posts van je vind ik dit een sympathieke reply
X
pi_70030562
Wilders heeft veel ergere ideeen dan Hitler
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_70030600
Hoe meer aandacht naar de Islaam hoe groter de Islaam zal worden.
Uiteindelijk leest iedereen de koran en komen er vele bij in de Islaam en heeft Wilders een probleem...
  maandag 15 juni 2009 @ 17:06:31 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030612
quote:
Maar ik vind dat je te snel de Islam als monolithisch blok ziet waartegen wij ons moeten wapenen. Ik denk dat er veel meer gewonnen is bij een duidelijke onderscheiding van stromingen binnen de Islam, en wat we niet tolereren, zonder dat direct op het conto te moeten gooien van alle moslims.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70030618
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:04 schreef Meki het volgende:
Doodstraf voor Wilders..

Ergere? Je bedoelt minder effectiefe,
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
  maandag 15 juni 2009 @ 17:07:18 #213
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030629
quote:
Doodstraf voor Wilders..
Leert de profeet je niet dat vergeving beter is dan de doodstraf eisen? Bovendien, een straf die erger is dan de daad? Waar gaat het heen Meki?
pi_70030662
Ja leuk, vooral ook voor die moslims die geen ander thuisland hebben dan Nederland.
Sowieso een belachelijk idee natuurlijk, maar dat ter zijde.
pi_70030666
In Wilders huist een kleine neonazi die steeds groter wordt. het is net een kankergezwel wat groter wordt. Dit moet uitgeroeid worden met tak en wortel tot de laatste cel.

Denken de meeste nu dat ik uitroep tot het moorden van wilders? Nee , maar dit zijn de woorden van Wilders dan op hem geprojecteerd zoals hij dat doet bij anderen.

Eng??.. best wel toch???
pi_70030680
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Leert de profeet je niet dat vergeving beter is dan de doodstraf eisen? Bovendien, een straf die erger is dan de daad? Waar gaat het heen Meki?
Vergeving voor een persoon die is erg is bezeten door duivels ?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:09:22 #217
188345 Py
op zich
pi_70030687
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:03 schreef Alulu het volgende:

[..]

Anders dan andere posts van je vind ik dit een sympathieke reply
Die andere posts moet je lezen met dit in je achterhoofd. Ik houd in de basis van alle mensen. Ik zie de islam op een bepaalde manier ook als 'de redding voor Europa'. Maar dan moeten er wel eerst een paar enge randjes van de islam afgeveild worden. Daarna kunnen we zaken doen.
pi_70030722
quote:
Volledig mee eens. Ik wil dat Nederland adequaat optreedt tegen extremisten die een politieke islam willen installeren in Nederland. Niet omdat ze geen moslim mogen zijn, maar omdat ze erop uit zijn om de westerse samenleving omver te werpen. Islam is onderwerping, roepen ze. Ik heb nieuws: ik wens mezelf NIET te onderwerpen aan hun religie en ik eis de vrijheid om mijn leven te leven volgens mijn levensovertuiging. En ik wil dat Nederlandse politici voor deze waarden opkomen. Doorgeslagen idioten als Wilders hoef ik niet, maar zo nu en dan eens ingrijpen en wat ongewenste types het land uit bonjouren, vind ik prima.
pi_70030733
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Mohammed heeft zelfs Iblis zijn woord gegeven dat hij in het paradijs zal komen als hij om vergeving vraagt.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:10:51 #220
188345 Py
op zich
pi_70030742
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar ik vind dat je te snel de Islam als monolithisch blok ziet waartegen wij ons moeten wapenen. Ik denk dat er veel meer gewonnen is bij een duidelijke onderscheiding van stromingen binnen de Islam, en wat we niet tolereren, zonder dat direct op het conto te moeten gooien van alle moslims.
Hoe vaak moet ik het nog in caps posten: het gaat mij om diegenen die een LETTERLIJKE INTERPRETATIE erop nahouden.
pi_70030784
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Py het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het nog in caps posten: het gaat mij om diegenen die een LETTERLIJKE INTERPRETATIE erop nahouden.
Denk je dat Wilders het ook zo ziet?
pi_70030802
quote:

Met jou werd ik dus vergeleken
Ik ben een pure Turk.
pi_70030815
quote:

[..]

Of je gaat gewoon volkomen voorbij aan een punt van Iblis.
pi_70030820
quote:
Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. "Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70030822
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed heeft zelfs Iblis zijn woord gegeven dat hij in het paradijs zal komen als hij om vergeving vraagt.
Vervloekte duivels... zullen het paradijs nooit in gaan..
die zijn gemaakt om de wereldbewoners te manipuleren.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:13:34 #226
188345 Py
op zich
pi_70030858
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef isogram het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Ik wil dat Nederland adequaat optreedt tegen extremisten die een politieke islam willen installeren in Nederland. Niet omdat ze geen moslim mogen zijn, maar omdat ze erop uit zijn om de westerse samenleving omver te werpen. Islam is onderwerping, roepen ze. Ik heb nieuws: ik wens mezelf NIET te onderwerpen aan hun religie en ik eis de vrijheid om mijn leven te leven volgens mijn levensovertuiging. En ik wil dat Nederlandse politici voor deze waarden opkomen. Doorgeslagen idioten als Wilders hoef ik niet, maar zo nu en dan eens ingrijpen en wat ongewenste types het land uit bonjouren, vind ik prima.
Dat gezegd hebbende zijn er ook een aantal normen en waarden die we in het westen een beetje uit het oog zijn verloren.

En laten we vooral samen zoeken naar de gulden middenweg. Allemaal onze extremisten aan de kant en de gematigden gaan rond de tafel.
pi_70030907
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Vervloekte duivels... zullen het paradijs nooit in gaan..
die zijn gemaakt om de wereldbewoners te manipuleren.
Wanneer vervloekte duivels tot inkeer komen hebben ze zelfs steun en het woord van Mohammed om het paradijs in te komen.
pi_70030919
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Maar niet elke moslim is een allochtoon. Waarom zouden ze dan hun koffers moeten pakken? Gewoon taakstraf of zelfs gevangenisstraf, net als alle andere Nederlanders. Wilders draaft te ver door.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:15:24 #229
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030934
quote:
Ja, dat kun je wel mooi zeggen, maar ik denk dat dat eigenlijk simpelweg een islamofobe opvatting verheelt. De Koran zelf is niet de enige bron, verre van, voor veel moslims. Er zijn tal van gebruiken en uitspraken die aan de profeet worden toegeschreven. Al dan niet betrouwbaar geacht, afhankelijk van de groep. Met het letterlijk nemen kun je zo nog steeds vele kanten op.

Maar, wat zijn dan in jouw optiek, want dat lijkt me handiger discussiëren, de kenmerkende opvattingen die een moslim die de Islam letterlijk interpreteert, erop nahoudt?
pi_70030965
Er is ook maar 1 oplossing,

Atheism,

A non-prophet organisation.
pi_70030970
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar niet elke moslim is een allochtoon. Waarom zouden ze dan hun koffers moeten pakken? Gewoon taakstraf of zelfs gevangenisstraf, net als alle andere Nederlanders. Wilders draaft te ver door.
En dat voor het denken over de Sharia of Jihad.
pi_70030987
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer vervloekte duivels tot inkeer komen hebben ze zelfs steun en het woord van Mohammed om het paradijs in te komen.
Jij moet wel weten waarom duivels en engelen zijn gemaakt..
Duivels zijn vervloekt en gaan direct naar de hel.

Zie jij het al voor je dat Wilders tot inkeer komt ? of vertel je dingen die als... als.. kunnen beschouwdt worden ?
pi_70031011
Al dat gedoe over duizend? raddraaiers!

Trouwens, als de meerderheid in Nederland een Sharia wil en een moslimstaat wenst, dan zij dat zo. Ook dat is democratisch. Als het tegen die tijd de autochtoon niet bevalt, moet hij gewoon lekker gaan verhuizen.
pi_70031058
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij moet wel weten waarom duivels en engelen zijn gemaakt..
Duivels zijn vervloekt en gaan direct naar de hel.

Zie jij het al voor je dat Wilders tot inkeer komt ? of vertel je dingen die als... als.. kunnen beschouwdt worden ?
Ooit werd de Duivel boven de engel geplaatst, dus ja, dat zou weer kunnen.
Waarom zou Wilders niet tot inkeer kunnen komen? Heeft Abu Sufyan en Omar de tweede kalief toch ook gedaan?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:20:05 #235
188345 Py
op zich
pi_70031131
quote:

[..]

Mja, toch is de algemene opvatting hier dat Wilders alle moslims het land uit wil. Kijk maar naar de foto die IHVK postte.
pi_70031134
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:13 schreef Py het volgende:
Dat gezegd hebbende zijn er ook een aantal normen en waarden die we in het westen een beetje uit het oog zijn verloren.

En laten we vooral samen zoeken naar de gulden middenweg. Allemaal onze extremisten aan de kant en de gematigden gaan rond de tafel.
Welke normen en waarden zijn we precies uit het oog verloren? En waarom zou religie het medicijn moeten zijn? Ik wil je er graag even op wijzen dat ruim 40 procent van de Nederlanders niet-gelovig is. Ik wil met heel veel mensen praten en ik wil ook heel veel mensen in hun waarde laten, maar ik verwacht omgekeerd wel hetzelfde. Voor normen en waarden hebben we echt geen Bijbel of Koran nodig.
pi_70031189
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom niet? Vergeven is een belangrijk iets. Een beetje plek in je hart maken.. zelfs voor wilders.
pi_70031221
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ooit werd de Duivel boven de engel geplaatst, dus ja, dat zou weer kunnen.
Waarom zou Wilders niet tot inkeer kunnen komen? Heeft Abu Sufyan en Omar de tweede kalief toch ook gedaan?
Je kan die tijd en deze tijd niet met elkaar vergelijken..
duidelijke andere vergelijking..
Alles gaat met de wil van god.. en als Wilders inkeert en zich normaal gedraagt dan is dat alleen goed toch ? Maar zie jij dat gebeuren ?.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:23:33 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70031257
Als WIlders aan de macht komt is dat ook de wil van Allah, Meki, of dan opeens niet meer? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70031327
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Je kan die tijd en deze tijd niet met elkaar vergelijken..
duidelijke andere vergelijking..
Alles gaat met de wil van god.. en als Wilders inkeert en zich normaal gedraagt dan is dat alleen goed toch ? Maar zie jij dat gebeuren ?.
Je weet maar nooit. Probeer in ieder mens iets "goeds" te zien, wees niet zo'n cynicus
Ik ben een pure Turk.
pi_70031339
quote:

[..]

Dus als je een andere gedachte hebt dan doorsnee persoon moet je het land uit?
pi_70031363
wat ik niet begrijp heh

wilders roept altijd dat moslims de overgrote meerderheid vormen van de gevangenen, in het geval van denemarken, zegt ie iets van 70% en dat hij deze mensen het liefst zsm gedeporteerd ziet worden

en uiteraard dat de islam koste wat kost bestreden moet worden omdat blablablablabla

maar al die mensen, die moslim zijn en in de gevangenissen zitten, zitten daar omdat ze onislamitisch gedrag vertonen, diefstal, roof, moord, drugs handel zijn namelijk allemaal dingen, waarvoor er in de islam zware straffen staan, dus zou je zeggen dat deze mensen in de gevangenis zitten niet OMDAT ze moslim zijn maar ONDANKS dat ze moslim zijn

het is dan toch eigenlijk een paradox wat wilders roept, aangezien het nu eenmaal een vaststaand feit is dat als deze mensen mensen betere moslims waren ze daar nooit zouden zitten en dat hij eigenlijk de islam zou moeten promoten omdat het "tough on crime" is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:07 #243
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70031365
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Met jou werd ik dus vergeleken
Deze smily zou er beter bij passen:
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:28 #244
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70031372
quote:

Het jammerlijke hiervan is dat hij een heel specifieke opvatting van de sharia en jihad propageert, en zelfs een soort gedachtepolitie suggereert. Natuurlijk zitten we niet te wachten op een gewelddadig invoering van de Islam, een expansiestrijd of wetgeving die voorziet in lijfstraffen. Maar dat minacht in het geval van de sharia de lange traditie van rechtsscholen, interpretatie (en deels ook wel van opportunisme en politieke invloed van heersers) en in het geval van jihad de betekenis van innerlijke strijd die het óók heeft (naast de fysieke).

Verder negeert het dat Joden bijvoorbeeld ook hun eigen religieuze wet kennen, de halacha, en dat er een Joodse rechtbank in Europa is, de bet dien. Dat we een SGP hebben die een theocratie wil invoeren, en heel veel van 'onze waarden' met voeten treedt.

Ik ben het er mee eens dat geweld en usurpatie onder geen beding gerechtvaardigd kan worden, maar verder moet je geen karikatuur van de opvattingen van je tegenstander maken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:31 #245
188345 Py
op zich
pi_70031375
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:20 schreef isogram het volgende:

[..]

Welke normen en waarden zijn we precies uit het oog verloren? En waarom zou religie het medicijn moeten zijn? Ik wil je er graag even op wijzen dat ruim 40 procent van de Nederlanders niet-gelovig is. Ik wil met heel veel mensen praten en ik wil ook heel veel mensen in hun waarde laten, maar ik verwacht omgekeerd wel hetzelfde. Voor normen en waarden hebben we echt geen Bijbel of Koran nodig.
Dingen als respect. Postbus 51 spotjes tegen hufterigheid. Ook ik schaam me soms voor mijn arrogante schreeuwerige landgenoten als ik ze in het buitenland tegenkom.
En ik vraag me ook af of het vergroten van individuele vrijheid ten koste gaat van sociale cohesie en hufterig gefdrag.
Ook dingen als die leenconstructies en de agressieve telemarketeers zijn voorbeeldjes van misstanden die heel normaal worden gevonden in onze samenleving. Wat er nu in het Britse parlement gebeurd met de declaraties zou best wel eens het gevolg van 'islamisering' kunnen zijn, maar dan een positief effect van islamisering.
pi_70031380
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Deze smily zou er beter bij passen:
Nee, die gebruik ik pas als ik word vergeleken met jou
Ik ben een pure Turk.
pi_70031395
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:23 schreef HeatWave het volgende:
Als WIlders aan de macht komt is dat ook de wil van Allah, Meki, of dan opeens niet meer? .
Klopt.. Maar wat is het lot ? wat is de toekomst...
Niemand weet dat.. behalve Allah ( god )
  maandag 15 juni 2009 @ 17:28:27 #248
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031402
Wat ik me nou afvraag. Is een WO2 vergelijking inmiddels geaccepteerd of is dat nog steeds 'flauw' en 'demoniserend'?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_70031432
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef Slayage het volgende:
wat ik niet begrijp heh

wilders roept altijd dat moslims de overgrote meerderheid vormen van de gevangenen, in het geval van denemarken, zegt ie iets van 70% en dat hij deze mensen het liefst zsm gedeporteerd ziet worden

en uiteraard dat de islam koste wat kost bestreden moet worden omdat blablablablabla

maar al die mensen, die moslim zijn en in de gevangenissen zitten, zitten daar omdat ze onislamitisch gedrag vertonen, diefstal, roof, moord, drugs handel zijn namelijk allemaal dingen, waarvoor er in de islam zware straffen staan, dus zou je zeggen dat deze mensen in de gevangenis zitten niet OMDAT ze moslim zijn maar ONDANKS dat ze moslim zijn

het is dan toch eigenlijk een paradox wat wilders roept, aangezien het nu eenmaal een vaststaand feit is dat als deze mensen mensen betere moslims waren ze daar nooit zouden zitten en dat hij eigenlijk de islam zou moeten promoten omdat het "tough on crime" is
Niks bij te voegen
pi_70031443
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dus als je een andere gedachte hebt dan doorsnee persoon moet je het land uit?
Zeg ik dat?
pi_70031449
quote:
wat ik niet begrijp heh

Dat maakt hem niet uit. En de meeste van zijn stemmers komen denk ikniet verder dan moslims zijn slecht of we stemmen tegen Rood.

Hij gaat dat ook nooit uitleggen aan zijn achterban omdat ze hem dan niet mee rbegrijpen. De boodschap moet makkelijk duidelijk en simpel gehouden worden anders begrijpt het gros van zijn stemmers hem niet.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:30:47 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_70031468
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:28 schreef kingmob het volgende:
Wat ik me nou afvraag. Is een WO2 vergelijking inmiddels geaccepteerd of is dat nog steeds 'flauw' en 'demoniserend'?
Kijk maar eens rond op Internet, met name Telegraaf.nl. Het is nog steeds flauw en demoniserend, zelfs als je met wetenschappelijke bronnen bewijst dat dit gewoon rechtstreeks fascisme / nazisme is. Ach ja, IQ is nooit een voorwaarde geweest om Wilders-aanhanger te zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_70031485
quote:
Nee hoor..
Wilders volgt de voetsporen van hitler..
pi_70031488
quote:
wat ik niet begrijp heh

Eindelijk iemand die het goed verwoord. Meestal wordt er door moslims gezegd: die is geen moslim, want die doet iets slechts. Terwijl je als moslim zijnde heus wel slecht kunt handelen.
Ik ben een pure Turk.
pi_70031501
quote:
Nog steeds gemarkeerd als FAIL, sorry
  maandag 15 juni 2009 @ 17:31:59 #256
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70031504
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt.. Maar wat is het lot ? wat is de toekomst...
Niemand weet dat.. behalve Allah ( god )
Maar goed, als Wilders aan de macht komt, dan kan hij zich dus beroepen op het feit dat dát de wil van God is.
pi_70031514
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:29 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Dat zeg je daar door min of meer het helemaal met dat stuk eens te zijn
  maandag 15 juni 2009 @ 17:33:02 #258
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031535
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Nog steeds gemarkeerd als FAIL, sorry
Jij meent het geloof ik. Vertel, waarom?
pi_70031549
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar goed, als Wilders aan de macht komt, dan kan hij zich dus beroepen op het feit dat dát de wil van God is.
De wil van Allah, zie je het al voor je
Zal Wilders zeker trots op zijn.
Ik ben een pure Turk.
pi_70031556
- knip -

[ Bericht 49% gewijzigd door sp3c op 15-06-2009 20:01:23 ]
pi_70031580
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat zeg je daar door min of meer het helemaal met dat stuk eens te zijn
Okay.
pi_70031590
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hoor..
Wilders volgt de voetsporen van hitler..

pi_70031591
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien..
Maar discussie als als als.. schieten we niks mee op...
Als als..
de toekomst is bij jou niet bekend.. en bij mij ook niet..
bij geen enkele wereldburger is dat bekend..

een dag kan de hele wereld veranderen.
pi_70031644
CENSUUR

kijk naar de oorsprong waarom Wilders uberhaupt in de politiek zit,

Kan jij dit beantwoorden Meki?

edit; Ik wel iig
pi_70031691
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef Py het volgende:
Wat er nu in het Britse parlement gebeurd met de declaraties zou best wel eens het gevolg van 'islamisering' kunnen zijn, maar dan een positief effect van islamisering.
Ik zie geen enkel positief effect van islamisering dat niet ook zonder invloed van religie bereikt kan worden. De drogreden dat alle ellende door goddeloosheid wordt veroorzaakt, is me te makkelijk. Prima als mensen christen of moslim zijn, maar het moet niet een soort standaard worden.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:39:33 #266
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70031709
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:12 schreef Py het volgende:

[..]

Nee. Je wordt er dan ook niet voor veroordeeld.
Het willen invoeren van de sharia geeft wel aan dat je het niet eens bent met de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens.
Nederland staat er al een paar jaartjes niet zo goed op qua mensenrechten, maar dit wordt gek genoeg behoorlijk rechtgesproken door (naar ik vermoed) goeddeels dezelfde kliek die plotseling de mensenrechten hoog in het vaandel heeft staan.

Als het zo uitkomt.

En het niet over Gitmo gaat.

Kortom: zo vraag je om preventieve ruiming. Als het loeit als een gekke koe en danst als een gekke koe....
Intelligent, but fucked up.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:40:10 #267
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70031730
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:35 schreef Meki het volgende:
Je kan het ook omdraaien..
Maar discussie als als als.. schieten we niks mee op...
Als als..
de toekomst is bij jou niet bekend.. en bij mij ook niet..
bij geen enkele wereldburger is dat bekend..
Het verleden is echter wel bekend. En toen zijn er ook al nare mensen aan de macht geweest. Wat dat betreft is niets uitgesloten.
pi_70031756
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:37 schreef J2ZGTE het volgende:
CENSUUR

edit; Ik wel iig
Ik ook
Net als in 1929 kwam Hitler aan de macht.. kwam met onzinoplossingen en gaf alles de schuld aan de Joden..

nu in 2009 is WIlders aan de macht wil economie gaan redden om iedereen 500 euro te geven en geeft alle problemen de schuld aan de Islam en Allochtonen. en is angstig voor de Islam en praat over onwetendheid en kent de Koran niet, enkel op leugensachtige vertalingen die hij kent.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:41:44 #269
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_70031769
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:37 schreef J2ZGTE het volgende:
CENSUUR

edit; Ik wel iig
Waarschijnlijk omdat hij niks anders kan. Hij zit al sinds zijn school in de politiek en toen zijn frisse ideeën zelfs binnen de VVD te ver gingen en hij eruit getrapt dreigde te worden en zijnlucratieve baantje als Kamerlid dus kwijt dreigde te raken, is hij maar voor zichzelf begonnen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_70031814
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ook
Net als in 1929 kwam Hitler aan de macht.. kwam met onzinoplossingen en gaf alles de schuld aan de Joden..

nu in 2009 is WIlders aan de macht wil economie gaan redden om iedereen 500 euro te geven en geeft alle problemen de schuld aan de Islam en Allochtonen. en is angstig voor de Islam en praat over onwetendheid en kent de Koran niet, enkel op leugensachtige vertalingen die hij kent.
MWAAAA EPIC FAIL

raakt kant noch wal
pi_70031868
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:43 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

MWAAAA EPIC FAIL

raakt kant noch wal
Vertel jou visie eens dan ?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:44:56 #272
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031877
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:43 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

MWAAAA EPIC FAIL

raakt kant noch wal
Wat is er precies niet fascistisch aan Wilders en zijn plannen? Hoe wijkt dit af van de opkomst van Hitler? En waarom is het nu ineens iets goeds?
pi_70031886
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat hij niks anders kan. Hij zit al sinds zijn school in de politiek en toen zijn frisse ideeën zelfs binnen de VVD te ver gingen en hij eruit getrapt dreigde te worden en zijnlucratieve baantje als Kamerlid dus kwijt dreigde te raken, is hij maar voor zichzelf begonnen.
Re-Post

MWAAA EPIC FAIl

raakt kant noch wal

Wat zei je ook alweer over IQ ?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:46:06 #274
188345 Py
op zich
pi_70031910
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:38 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik zie geen enkel positief effect van islamisering dat niet ook zonder invloed van religie bereikt kan worden. De drogreden dat alle ellende door goddeloosheid wordt veroorzaakt, is me te makkelijk. Prima als mensen christen of moslim zijn, maar het moet niet een soort standaard worden.
Tuurlijk kan dat op andere manieren bereikt worden dan met religie. Maar soms is er iets van buitenaf nodig om je in te laten zien dat je doorschiet. Willen we écht globaliseren dan zullen we moeten inzien dat dat niet inhoud dat anderen zoals ons moeten gaan doen. Want dan blijft er van de aarde niets meer over.
In het oosten zie je ze verwesteren, en als wij dan een beetje veroosteren, dan komt het allemaal goed. Als iedereen zijn extremisten maar thuislaat.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:47:08 #275
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031950
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:45 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Re-Post

MWAAA EPIC FAIl

raakt kant noch wal

Wat zei je ook alweer over IQ ?
Zeg kutnewbie, iets heel vaak zeggen zonder onderbouwing maakt je echt niet geloofwaardiger.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:47:30 #276
188345 Py
op zich
pi_70031962
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nederland staat er al een paar jaartjes niet zo goed op qua mensenrechten, maar dit wordt gek genoeg behoorlijk rechtgesproken door (naar ik vermoed) goeddeels dezelfde kliek die plotseling de mensenrechten hoog in het vaandel heeft staan.

Als het zo uitkomt.

En het niet over Gitmo gaat.

Kortom: zo vraag je om preventieve ruiming. Als het loeit als een gekke koe en danst als een gekke koe....
Sorry, ik snap vrij weinig van wat je hier zegt?
pi_70031996
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Vertel jou visie eens dan ?

Lees eens het nieuws, kom eens buiten. Wake the fuck up and smell the coffee
of verhuis naar China , daar hebben ze censuur naar jouw smaak
pi_70032061
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:48 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Duidelijk geen antwoord op me vraag.
Het zal me niet verbazen dat je wilderstemmer bent
pi_70032088
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:47 schreef kingmob het volgende:

[..]

Zeg kutnewbie, iets heel vaak zeggen zonder onderbouwing maakt je echt niet geloofwaardiger.
pi_70032117
quote:

het is op zich wel grappig, nu krijgt een groep (de moslims) overal de schuld van, terwijl zij (de moslims) de joden overal de schuld van geven
  maandag 15 juni 2009 @ 17:51:37 #281
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70032121
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:47 schreef Py het volgende:

[..]

Sorry, ik snap vrij weinig van wat je hier zegt?
Dat ook voor westerse landen de mensenrechten niet heilig zijn. Wilders wil bijvoorbeeld graag een Nederlandse Guantanamo Bay. Zo'n instelling is ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van mensenrechten-naleving. Om dan in het geval van sharia de mensenrechten zo hoog te achten is natuurlijk ietwat hypocriet.
pi_70032163
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Duidelijk geen antwoord op me vraag.
Het zal me niet verbazen dat je wilderstemmer bent
And again FAIL

Zou vandaag maar in bed blijven als ik jou was,
pi_70032203
Als hij met zo'n idee komt, waarom dan alleen moslims?

Hij wordt overigens wel steeds radicaler in zijn uitspraken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:54:39 #284
188345 Py
op zich
pi_70032222
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat ook voor westerse landen de mensenrechten niet heilig zijn. Wilders wil bijvoorbeeld graag een Nederlandse Guantanamo Bay. Zo'n instelling is ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van mensenrechten-naleving. Om dan in het geval van sharia de mensenrechten zo hoog te achten is natuurlijk ietwat hypocriet.
Ja? Dus omdat 1 kerel dat roept, nemen westerse landen de mensenrechten niet serieus.
Over zwartwitdenken en generaliseren gesproken.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:54:51 #285
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70032234
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:50 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Wat ben je voor intellectueel lichtgewicht als dit je antwoord is?
pi_70032262
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:54 schreef OldJeller het volgende:
Als hij met zo'n idee komt, waarom dan alleen moslims?

Hij wordt overigens wel steeds radicaler in zijn uitspraken.
*gooit langzaam zijn eigen glazen in
  maandag 15 juni 2009 @ 17:56:11 #287
3542 Gia
User under construction
pi_70032275
quote:

[..]

Ik ook

Nee, vergelijk Islam met de opkomst van het fascisme. Dan probeert Wilders alleen een opkomst van een geweldadige godsdienst, met zuiveringen tot gevolg, te voorkomen!!
pi_70032334
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:54 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wat ben je voor intellectueel lichtgewicht ben je als dit je antwoord is?

Lol, of gewoon niet ingaan op jou stomzinnige reactie.. en daardoor gefrustreerd te zijn?

Wat voor non-intellectueel zwaargewicht ben je dan
  maandag 15 juni 2009 @ 18:00:05 #289
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70032414
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:57 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

Lol, of gewoon niet ingaan op jou stomzinnige reactie.. en daardoor gefrustreerd te zijn?

Wat voor non-intellectueel zwaargewicht ben je dan
Ik erger me aan stupiditeit die er voor zorgt dat een gevaar als Wilders open en bloot opkomt. Dat frustreert ja.
Als jij zelf tevreden bent in net doen alsof je weet hoe het allemaal zit maar het nergens en tegen niemand onderbouwt is dat leuk voor je, ik zou me kapot schamen.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:01:14 #290
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70032450
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:54 schreef Py het volgende:
Ja? Dus omdat 1 kerel dat roept, nemen westerse landen de mensenrechten niet serieus.
Het woord ‘bijvoorbeeld’ impliceerde dat dit niet het enige is.
pi_70032481
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:00 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik erger me aan stupiditeit die er voor zorgt dat een gevaar als Wilders open en bloot opkomt. Dat frustreert ja.
Als jij zelf tevreden bent in net doen alsof je weet hoe het allemaal zit maar het nergens en tegen niemand onderbouwt is dat leuk voor je, ik zou me kapot schamen.

Ignorant slacker.

[ Bericht 2% gewijzigd door J2ZGTE op 15-06-2009 18:07:35 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 18:02:29 #292
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70032490
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:54 schreef Py het volgende:

[..]

De mensenrechten ín, en soevereiniteit van vele naties zijn dankzij Westers toedoen geweld aangedaan.

Ik kan als je wil wel wat lukrake voorbeelden geven hoor

En ik had het er ook over dat een aanzienlijk deel van de Wilders kliek Guantanamo Bay wel best vindt. Okee, maar leg moslims dan ook geen respect voor de mensenrechten op.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:17:42 #293
188345 Py
op zich
pi_70032929
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het woord ‘bijvoorbeeld’ impliceerde dat dit niet het enige is.
Nee het is bizar wat er in Europa gebeurt allemaal met de mensenrechten
Er is geen continent op aarde wat op dat gebied, met name in de praktijk, zo ver is.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:18:56 #294
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70032956
...en alweer bijna 'n topic vol, weer aandacht. Hij wordt steeds extremer omdat ie steeds meer aandacht wil.
Hallon!
pi_70032971
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:17 schreef Py het volgende:

Er is geen continent op aarde wat op dat gebied, met name in de praktijk, zo ver is.
Er is volgens mij ook geen continent op aarde dat zoveel van z'n burgers weet en opslaat in centrale databanken.
pi_70032983

Wil je serieus dat ik hierop reageer? of dat van Meki?
cmon me zusje van 2 jaar oud (al heb ik die niet) kan een beter achterbakser argument bedenken

Als je wil dat ik hierop in ga..
Zou ik eerst maar even je papa erbij halen dan, in geval van Meki z`n broer.
want huilen zal je!

PM me maar als je een inhoudelijke discussie wilt voeren over; Waarom Wilders uberhaupt in de politiek zit?
Maar bedenk dan eerst sterkere, beter gegronde argumenten. Zodat je tenminste nog een beetje wat te typen hebt en niet alleen maar mijn reacties zit te lezen.

[ Bericht 10% gewijzigd door J2ZGTE op 15-06-2009 18:37:06 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 18:21:05 #297
188345 Py
op zich
pi_70033008
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Er is volgens mij ook geen continent op aarde dat zoveel van z'n burgers weet en opslaat in centrale databanken.
We hebben dan ook veel te verdedigen. Het gevaar komt van binnen.
Lees eens een rapportje van de AIVD anders.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:22:07 #298
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70033040
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:21 schreef Py het volgende:

[..]

En dat gevaar bestrijd je door het fundament te leggen voor een totalitaire superstaat?
  maandag 15 juni 2009 @ 18:24:32 #299
188345 Py
op zich
pi_70033109
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En dat gevaar bestrijd je door het fundament te leggen voor een totalitaire superstaat?
Als je ze niet het land uit mag zetten, zul je ze in de gaten moeten houden.
pi_70033113
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:21 schreef Py het volgende:

[..]

Tja, die weet het eigen bestaansrecht wel over het voetlicht te brengen. Wat mij betreft slaat het nergens op en is het nóg gevaarlijker dan Wilders, die spreekt al die onzin tenminste nog "in the open" uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')