abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2009 @ 17:13:34 #226
188345 Py
op zich
pi_70030858
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef isogram het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Ik wil dat Nederland adequaat optreedt tegen extremisten die een politieke islam willen installeren in Nederland. Niet omdat ze geen moslim mogen zijn, maar omdat ze erop uit zijn om de westerse samenleving omver te werpen. Islam is onderwerping, roepen ze. Ik heb nieuws: ik wens mezelf NIET te onderwerpen aan hun religie en ik eis de vrijheid om mijn leven te leven volgens mijn levensovertuiging. En ik wil dat Nederlandse politici voor deze waarden opkomen. Doorgeslagen idioten als Wilders hoef ik niet, maar zo nu en dan eens ingrijpen en wat ongewenste types het land uit bonjouren, vind ik prima.
Dat gezegd hebbende zijn er ook een aantal normen en waarden die we in het westen een beetje uit het oog zijn verloren.

En laten we vooral samen zoeken naar de gulden middenweg. Allemaal onze extremisten aan de kant en de gematigden gaan rond de tafel.
pi_70030907
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Vervloekte duivels... zullen het paradijs nooit in gaan..
die zijn gemaakt om de wereldbewoners te manipuleren.
Wanneer vervloekte duivels tot inkeer komen hebben ze zelfs steun en het woord van Mohammed om het paradijs in te komen.
pi_70030919
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Maar niet elke moslim is een allochtoon. Waarom zouden ze dan hun koffers moeten pakken? Gewoon taakstraf of zelfs gevangenisstraf, net als alle andere Nederlanders. Wilders draaft te ver door.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:15:24 #229
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70030934
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:10 schreef Py het volgende:
Hoe vaak moet ik het nog in caps posten: het gaat mij om diegenen die een LETTERLIJKE INTERPRETATIE erop nahouden.
Ja, dat kun je wel mooi zeggen, maar ik denk dat dat eigenlijk simpelweg een islamofobe opvatting verheelt. De Koran zelf is niet de enige bron, verre van, voor veel moslims. Er zijn tal van gebruiken en uitspraken die aan de profeet worden toegeschreven. Al dan niet betrouwbaar geacht, afhankelijk van de groep. Met het letterlijk nemen kun je zo nog steeds vele kanten op.

Maar, wat zijn dan in jouw optiek, want dat lijkt me handiger discussiëren, de kenmerkende opvattingen die een moslim die de Islam letterlijk interpreteert, erop nahoudt?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70030965
Er is ook maar 1 oplossing,

Atheism,

A non-prophet organisation.
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
pi_70030970
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar niet elke moslim is een allochtoon. Waarom zouden ze dan hun koffers moeten pakken? Gewoon taakstraf of zelfs gevangenisstraf, net als alle andere Nederlanders. Wilders draaft te ver door.
En dat voor het denken over de Sharia of Jihad.
pi_70030987
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer vervloekte duivels tot inkeer komen hebben ze zelfs steun en het woord van Mohammed om het paradijs in te komen.
Jij moet wel weten waarom duivels en engelen zijn gemaakt..
Duivels zijn vervloekt en gaan direct naar de hel.

Zie jij het al voor je dat Wilders tot inkeer komt ? of vertel je dingen die als... als.. kunnen beschouwdt worden ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_70031011
Al dat gedoe over duizend? raddraaiers!

Trouwens, als de meerderheid in Nederland een Sharia wil en een moslimstaat wenst, dan zij dat zo. Ook dat is democratisch. Als het tegen die tijd de autochtoon niet bevalt, moet hij gewoon lekker gaan verhuizen.
pi_70031058
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij moet wel weten waarom duivels en engelen zijn gemaakt..
Duivels zijn vervloekt en gaan direct naar de hel.

Zie jij het al voor je dat Wilders tot inkeer komt ? of vertel je dingen die als... als.. kunnen beschouwdt worden ?
Ooit werd de Duivel boven de engel geplaatst, dus ja, dat zou weer kunnen.
Waarom zou Wilders niet tot inkeer kunnen komen? Heeft Abu Sufyan en Omar de tweede kalief toch ook gedaan?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:20:05 #235
188345 Py
op zich
pi_70031131
quote:

[..]

Mja, toch is de algemene opvatting hier dat Wilders alle moslims het land uit wil. Kijk maar naar de foto die IHVK postte.
pi_70031134
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:13 schreef Py het volgende:
Dat gezegd hebbende zijn er ook een aantal normen en waarden die we in het westen een beetje uit het oog zijn verloren.

En laten we vooral samen zoeken naar de gulden middenweg. Allemaal onze extremisten aan de kant en de gematigden gaan rond de tafel.
Welke normen en waarden zijn we precies uit het oog verloren? En waarom zou religie het medicijn moeten zijn? Ik wil je er graag even op wijzen dat ruim 40 procent van de Nederlanders niet-gelovig is. Ik wil met heel veel mensen praten en ik wil ook heel veel mensen in hun waarde laten, maar ik verwacht omgekeerd wel hetzelfde. Voor normen en waarden hebben we echt geen Bijbel of Koran nodig.
pi_70031189
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Vergeving voor een persoon die is erg is bezeten door duivels ?
Waarom niet? Vergeven is een belangrijk iets. Een beetje plek in je hart maken.. zelfs voor wilders.
pi_70031221
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ooit werd de Duivel boven de engel geplaatst, dus ja, dat zou weer kunnen.
Waarom zou Wilders niet tot inkeer kunnen komen? Heeft Abu Sufyan en Omar de tweede kalief toch ook gedaan?
Je kan die tijd en deze tijd niet met elkaar vergelijken..
duidelijke andere vergelijking..
Alles gaat met de wil van god.. en als Wilders inkeert en zich normaal gedraagt dan is dat alleen goed toch ? Maar zie jij dat gebeuren ?.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:23:33 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70031257
Als WIlders aan de macht komt is dat ook de wil van Allah, Meki, of dan opeens niet meer? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70031327
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Je kan die tijd en deze tijd niet met elkaar vergelijken..
duidelijke andere vergelijking..
Alles gaat met de wil van god.. en als Wilders inkeert en zich normaal gedraagt dan is dat alleen goed toch ? Maar zie jij dat gebeuren ?.
Je weet maar nooit. Probeer in ieder mens iets "goeds" te zien, wees niet zo'n cynicus
Ik ben een pure Turk.
pi_70031339
quote:

[..]

Dus als je een andere gedachte hebt dan doorsnee persoon moet je het land uit?
pi_70031363
wat ik niet begrijp heh

wilders roept altijd dat moslims de overgrote meerderheid vormen van de gevangenen, in het geval van denemarken, zegt ie iets van 70% en dat hij deze mensen het liefst zsm gedeporteerd ziet worden

en uiteraard dat de islam koste wat kost bestreden moet worden omdat blablablablabla

maar al die mensen, die moslim zijn en in de gevangenissen zitten, zitten daar omdat ze onislamitisch gedrag vertonen, diefstal, roof, moord, drugs handel zijn namelijk allemaal dingen, waarvoor er in de islam zware straffen staan, dus zou je zeggen dat deze mensen in de gevangenis zitten niet OMDAT ze moslim zijn maar ONDANKS dat ze moslim zijn

het is dan toch eigenlijk een paradox wat wilders roept, aangezien het nu eenmaal een vaststaand feit is dat als deze mensen mensen betere moslims waren ze daar nooit zouden zitten en dat hij eigenlijk de islam zou moeten promoten omdat het "tough on crime" is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:07 #243
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70031365
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:12 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Met jou werd ik dus vergeleken
Deze smily zou er beter bij passen:
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:28 #244
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70031372
quote:

Het jammerlijke hiervan is dat hij een heel specifieke opvatting van de sharia en jihad propageert, en zelfs een soort gedachtepolitie suggereert. Natuurlijk zitten we niet te wachten op een gewelddadig invoering van de Islam, een expansiestrijd of wetgeving die voorziet in lijfstraffen. Maar dat minacht in het geval van de sharia de lange traditie van rechtsscholen, interpretatie (en deels ook wel van opportunisme en politieke invloed van heersers) en in het geval van jihad de betekenis van innerlijke strijd die het óók heeft (naast de fysieke).

Verder negeert het dat Joden bijvoorbeeld ook hun eigen religieuze wet kennen, de halacha, en dat er een Joodse rechtbank in Europa is, de bet dien. Dat we een SGP hebben die een theocratie wil invoeren, en heel veel van 'onze waarden' met voeten treedt.

Ik ben het er mee eens dat geweld en usurpatie onder geen beding gerechtvaardigd kan worden, maar verder moet je geen karikatuur van de opvattingen van je tegenstander maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:27:31 #245
188345 Py
op zich
pi_70031375
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:20 schreef isogram het volgende:

[..]

Welke normen en waarden zijn we precies uit het oog verloren? En waarom zou religie het medicijn moeten zijn? Ik wil je er graag even op wijzen dat ruim 40 procent van de Nederlanders niet-gelovig is. Ik wil met heel veel mensen praten en ik wil ook heel veel mensen in hun waarde laten, maar ik verwacht omgekeerd wel hetzelfde. Voor normen en waarden hebben we echt geen Bijbel of Koran nodig.
Dingen als respect. Postbus 51 spotjes tegen hufterigheid. Ook ik schaam me soms voor mijn arrogante schreeuwerige landgenoten als ik ze in het buitenland tegenkom.
En ik vraag me ook af of het vergroten van individuele vrijheid ten koste gaat van sociale cohesie en hufterig gefdrag.
Ook dingen als die leenconstructies en de agressieve telemarketeers zijn voorbeeldjes van misstanden die heel normaal worden gevonden in onze samenleving. Wat er nu in het Britse parlement gebeurd met de declaraties zou best wel eens het gevolg van 'islamisering' kunnen zijn, maar dan een positief effect van islamisering.
pi_70031380
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Deze smily zou er beter bij passen:
Nee, die gebruik ik pas als ik word vergeleken met jou
Ik ben een pure Turk.
pi_70031395
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:23 schreef HeatWave het volgende:
Als WIlders aan de macht komt is dat ook de wil van Allah, Meki, of dan opeens niet meer? .
Klopt.. Maar wat is het lot ? wat is de toekomst...
Niemand weet dat.. behalve Allah ( god )
  maandag 15 juni 2009 @ 17:28:27 #248
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70031402
Wat ik me nou afvraag. Is een WO2 vergelijking inmiddels geaccepteerd of is dat nog steeds 'flauw' en 'demoniserend'?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_70031432
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef Slayage het volgende:
wat ik niet begrijp heh

wilders roept altijd dat moslims de overgrote meerderheid vormen van de gevangenen, in het geval van denemarken, zegt ie iets van 70% en dat hij deze mensen het liefst zsm gedeporteerd ziet worden

en uiteraard dat de islam koste wat kost bestreden moet worden omdat blablablablabla

maar al die mensen, die moslim zijn en in de gevangenissen zitten, zitten daar omdat ze onislamitisch gedrag vertonen, diefstal, roof, moord, drugs handel zijn namelijk allemaal dingen, waarvoor er in de islam zware straffen staan, dus zou je zeggen dat deze mensen in de gevangenis zitten niet OMDAT ze moslim zijn maar ONDANKS dat ze moslim zijn

het is dan toch eigenlijk een paradox wat wilders roept, aangezien het nu eenmaal een vaststaand feit is dat als deze mensen mensen betere moslims waren ze daar nooit zouden zitten en dat hij eigenlijk de islam zou moeten promoten omdat het "tough on crime" is
Niks bij te voegen
pi_70031443
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dus als je een andere gedachte hebt dan doorsnee persoon moet je het land uit?
Zeg ik dat?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')