Klopt, er was een zelfde soort topic, maar de TS van dat topic lijkt de indruk te wekken dat hij het over Wilders in het algemeen wil hebben, nav zijn uitlatingen in Denemarken (gezien de bron die erbij staat). In overleg staat dat topic nu in POL. Deze laten we vooralsnog hier maar ff sudderen, gezien de nieuwswaarde van het bericht en dat het louter over dit voorval gaat. Maar goed, ook hier is het weer erg dubbel informatief inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:13 schreef pisnicht het volgende:
Dit topic was vanochtend al aangemaakt; Het Wilders Probleem
Met de Nederlandse nationaliteit kan je je ook vestigen in heel Europa, maakt dat dat Nederlanders niet meer loyaal zijn aan Nederland? We kunnen ook met Polen een verdrag sluiten en alle autochtone criminelen daarheen sturen in ruil voor het een en ander.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Daar hecht ik geen waarde aan. Het is maar een papiertje. Als ik 1 paspoort heb en dat is een Nederlandse, kan ik me nog steeds meer Turkse voelen dan Nederlandse.
Mja, enige 'bewijzen' die hij aanhaalt zijn anekdotische voorbeelden.. Taxichauffeurs hebben geweigerd om : blabla. Als ik nu aankaart dat Nederlanders een 8 jarig meisje als sexslavin hebben gehaald uit Marokko, is het natuurlijk ook maar een anekdote wat verder geen toegevoegde waarde heeft.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niet dat hij een keppetje op heeft. Maar wat hij allemaal daar zegt.![]()
Halve waarheden en grove leugens.
Het lef ook om Bosnië te noemen.
Nee, het is toch maar een papiertje. Waarom zou je daar waarde aan hechten? Of je je Nederlands, Turks, Marokkaans of weet ik veel wat voelt, hangt niet af van zo'n papiertje.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Met de Nederlandse nationaliteit kan je je ook vestigen in heel Europa, maakt dat dat Nederlanders niet meer loyaal zijn aan Nederland? We kunnen ook met Polen een verdrag sluiten en alle autochtone criminelen daarheen sturen in ruil voor het een en ander.
Het dubbele paspoort en de mogelijkheid tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit is uiteraard gewoon een leuke truc voor Wilders. Hij weet trouwens goed dat men (o.a. Marokkanen) niet makkelijk van het Marokkaanse paspoort af kunnen komen en dus hij een "troef" in handen heeft wat betreft het afnemen van het Nederlandse paspoort.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, het is toch maar een papiertje. Waarom zou je daar waarde aan hechten? Of je je Nederlands, Turks, Marokkaans of weet ik veel wat voelt, hangt niet af van zo'n papiertje.
2 vliegen in één klap; Met de boot naar land van herkomst en vervolgens paspoort ongeldig verklaren.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wilders wil aan de ene kant de dubbele nationaliteit afschaffen en aan de andere kant miljoenen moslims Europa uitzetten. Hoe gaat hij dat combineren?
Waarom met de boot?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef pisnicht het volgende:
[..]
2 vliegen in één klap; Met de boot naar land van herkomst en vervolgens paspoort ongeldig verklaren.
Voor een groot deel ermee eens, maar ik snap werkelijk niet waarom we de levensbeschouwing van een dader erbij moeten betrekken, alsof een jood, moslim, christen, atheist etc alleen maar kan handelen uit LB.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef Gia het volgende:
De grootste fout die Wilders maakt is het richten op dat ene geloof. Hij zou alles wat anders moeten definiëren.
"Iedereen die hier woont met twee nationaliteiten kan bij ernstig crimineel gedrag, de Nederlandse nationaliteit kwijtraken en bij herhaling behandeld worden als ieder ander die hier met verblijfsvergunning woont."
Oftewel, verander de wet dat men de Nederlandse nationaliteit kan verliezen, indien men bepaalde misdrijven pleegt. Heb ik het uiteraard niet over door rood of te snel rijden, maar over zaken als verkrachting, beroving, moord e.d.
Dan wil ik zelf nog zover gaan dat je de eerste keer een waarschuwing krijgt, de tweede keer Nederlanderschap kwijt en verder met verblijfsvergunning (met de mogelijkheid om na 10 jaar goed gedrag weer te naturaliseren). Iemand met verblijfsvergunning die dergelijke misdrijven pleegt wordt uitgezet naar het land waar hij/zij de nationaliteit van heeft.
Dan geldt dit niet alleen voor moslims, maar net zo goed voor Christenen, Joden, Hindoes, Jehova's, Atheïsten enz.......
Als daar een bom ontploft kun je tenminste nog naar de reddingsbotenquote:
Waarom niet?quote:
Ik wil er de levensbeschouwing niet per se bijhalen. Wil alleen maar aangeven dat deze wet dan gewoon voor iedereen gelden, ongeacht of je wel of niet wat dan ook gelooft.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor een groot deel ermee eens, maar ik snap werkelijk niet waarom we de levensbeschouwing van een dader erbij moeten betrekken, alsof een jood, moslim, christen, atheist etc alleen maar kan handelen uit LB.
Ah, ok.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil er de levensbeschouwing niet per se bijhalen. Wil alleen maar aangeven dat deze wet dan gewoon voor iedereen gelden, ongeacht of je wel of niet wat dan ook gelooft.
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten...ik ben zelf half-Turkse. Moeten halfbloedjes of kinderen van buitenlandse ouders weggestuurd worden?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb het over mensen die hier geboren zijn en waarvan de ouders in een ander land zijn geboren.
Dan is mijn vraag: als jij een Nederlander bent, wat heb jij meer voor Nederland betekent dan ik.
Niets toch, dus waarom zou ik als (autochtone) moslim wel weg moeten en jij niet
Dan moet ie ze nog terugsturenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het dubbele paspoort en de mogelijkheid tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit is uiteraard gewoon een leuke truc voor Wilders. Hij weet trouwens goed dat men (o.a. Marokkanen) niet makkelijk van het Marokkaanse paspoort af kunnen komen en dus hij een "troef" in handen heeft wat betreft het afnemen van het Nederlandse paspoort.
Hij is aan de ene kant tegen het dubbele paspoort, aan de andere kant komt het hem maar al te goed uit. Als Marokko morgen besluit de Marokkaanse nationaliteit van iedere Marokkaan in Nederland af te nemen wegens "disloyaliteit", staat Wilders met een bek vol tanden.
Ja, vind ik ook. Maar moet ook gelden voor criminele Grieken met een dubbel paspoort, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef isogram het volgende:
Ik vind dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit een uiterste middel mag zijn om deze overlast te beëindigen.
Volgens mij hecht Wilders niet zoveel waarde aan het geboorteland van de personen zelf, maar kijkt hij als het hem uitkomt een (paar) generatie(s) terug.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten...ik ben zelf half-Turkse. Moeten halfbloedjes of kinderen van buitenlandse ouders weggestuurd worden?
Als je hier geboren bent ben je Nederlander. Dus als Nederlandse moslim kun je niet weggestuurd worden.
Allebei m'n ouders zijn van Turkse afkomst, ik ben in Nederland geboren. Ik als moslim die een misdaad pleegt, mag dus gewoon blijvenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten...ik ben zelf half-Turkse. Moeten halfbloedjes of kinderen van buitenlandse ouders weggestuurd worden?
Als je hier geboren bent ben je Nederlander. Dus als Nederlandse moslim kun je niet weggestuurd worden.
Nog leuker is wanneer Marokko morgen besluit Wilders de Marokkaanse nationaliteit geeft, en hij volgens zijn eigen redenering vanwege zijn dubbele nationaliteit niet in de Nederlandse regering mag zitten.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het dubbele paspoort en de mogelijkheid tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit is uiteraard gewoon een leuke truc voor Wilders. Hij weet trouwens goed dat men (o.a. Marokkanen) niet makkelijk van het Marokkaanse paspoort af kunnen komen en dus hij een "troef" in handen heeft wat betreft het afnemen van het Nederlandse paspoort.
Hij is aan de ene kant tegen het dubbele paspoort, aan de andere kant komt het hem maar al te goed uit. Als Marokko morgen besluit de Marokkaanse nationaliteit van iedere Marokkaan in Nederland af te nemen wegens "disloyaliteit", staat Wilders met een bek vol tanden.
Precies. Het zou namelijk discriminatie zijn als je dergelijke wetgeving alleen op toepassing laat zijn op mensen met een Marokkaanse nationaliteit.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:29 schreef Gia het volgende:
Ja, vind ik ook. Maar moet ook gelden voor criminele Grieken met een dubbel paspoort, bijvoorbeeld.
Dat daar de buurten niet van vergeven zijn, doet er niet toe. Een wet moet gelden voor iedereen op wie die van toepassing zou kunnen zijn, dus op iedereen met een dubbele nationaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |