abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2009 @ 15:18:34 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70026730
Heil Geert! Je hebt helemaal Gelijk. Heil! Heil! Heil!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 15:18:49 #52
8781 crew  Frutsel
pi_70026737
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:13 schreef pisnicht het volgende:
Dit topic was vanochtend al aangemaakt; Het Wilders Probleem
Klopt, er was een zelfde soort topic, maar de TS van dat topic lijkt de indruk te wekken dat hij het over Wilders in het algemeen wil hebben, nav zijn uitlatingen in Denemarken (gezien de bron die erbij staat). In overleg staat dat topic nu in POL. Deze laten we vooralsnog hier maar ff sudderen, gezien de nieuwswaarde van het bericht en dat het louter over dit voorval gaat. Maar goed, ook hier is het weer erg dubbel informatief inderdaad.
pi_70026751
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:16 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Daar hecht ik geen waarde aan. Het is maar een papiertje . Als ik 1 paspoort heb en dat is een Nederlandse, kan ik me nog steeds meer Turkse voelen dan Nederlandse.
Met de Nederlandse nationaliteit kan je je ook vestigen in heel Europa, maakt dat dat Nederlanders niet meer loyaal zijn aan Nederland? We kunnen ook met Polen een verdrag sluiten en alle autochtone criminelen daarheen sturen in ruil voor het een en ander.
pi_70026794
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niet dat hij een keppetje op heeft. Maar wat hij allemaal daar zegt.
Halve waarheden en grove leugens.
Het lef ook om Bosnië te noemen.
Mja, enige 'bewijzen' die hij aanhaalt zijn anekdotische voorbeelden.. Taxichauffeurs hebben geweigerd om : blabla. Als ik nu aankaart dat Nederlanders een 8 jarig meisje als sexslavin hebben gehaald uit Marokko, is het natuurlijk ook maar een anekdote wat verder geen toegevoegde waarde heeft.
pi_70026820
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:19 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Met de Nederlandse nationaliteit kan je je ook vestigen in heel Europa, maakt dat dat Nederlanders niet meer loyaal zijn aan Nederland? We kunnen ook met Polen een verdrag sluiten en alle autochtone criminelen daarheen sturen in ruil voor het een en ander.
Nee, het is toch maar een papiertje. Waarom zou je daar waarde aan hechten? Of je je Nederlands, Turks, Marokkaans of weet ik veel wat voelt, hangt niet af van zo'n papiertje.
Ik ben een pure Turk.
pi_70026901
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:21 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Nee, het is toch maar een papiertje. Waarom zou je daar waarde aan hechten? Of je je Nederlands, Turks, Marokkaans of weet ik veel wat voelt, hangt niet af van zo'n papiertje.
Het dubbele paspoort en de mogelijkheid tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit is uiteraard gewoon een leuke truc voor Wilders. Hij weet trouwens goed dat men (o.a. Marokkanen) niet makkelijk van het Marokkaanse paspoort af kunnen komen en dus hij een "troef" in handen heeft wat betreft het afnemen van het Nederlandse paspoort.

Hij is aan de ene kant tegen het dubbele paspoort, aan de andere kant komt het hem maar al te goed uit. Als Marokko morgen besluit de Marokkaanse nationaliteit van iedere Marokkaan in Nederland af te nemen wegens "disloyaliteit", staat Wilders met een bek vol tanden.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:25:00 #57
3542 Gia
User under construction
pi_70026929
De grootste fout die Wilders maakt is het richten op dat ene geloof. Hij zou alles wat anders moeten definiëren.

"Iedereen die hier woont met twee nationaliteiten kan bij ernstig crimineel gedrag, de Nederlandse nationaliteit kwijtraken en bij herhaling behandeld worden als ieder ander die hier met verblijfsvergunning woont."

Oftewel, verander de wet dat men de Nederlandse nationaliteit kan verliezen, indien men bepaalde misdrijven pleegt. Heb ik het uiteraard niet over door rood of te snel rijden, maar over zaken als verkrachting, beroving, moord e.d.
Dan wil ik zelf nog zover gaan dat je de eerste keer een waarschuwing krijgt, de tweede keer Nederlanderschap kwijt en verder met verblijfsvergunning (met de mogelijkheid om na 10 jaar goed gedrag weer te naturaliseren). Iemand met verblijfsvergunning die dergelijke misdrijven pleegt wordt uitgezet naar het land waar hij/zij de nationaliteit van heeft.

Dan geldt dit niet alleen voor moslims, maar net zo goed voor Christenen, Joden, Hindoes, Jehova's, Atheïsten enz.......
  maandag 15 juni 2009 @ 15:25:06 #58
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70026931
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wilders wil aan de ene kant de dubbele nationaliteit afschaffen en aan de andere kant miljoenen moslims Europa uitzetten. Hoe gaat hij dat combineren?
2 vliegen in één klap; Met de boot naar land van herkomst en vervolgens paspoort ongeldig verklaren.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70026951
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef pisnicht het volgende:

[..]

2 vliegen in één klap; Met de boot naar land van herkomst en vervolgens paspoort ongeldig verklaren.
Waarom met de boot?
pi_70026976
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef Gia het volgende:
De grootste fout die Wilders maakt is het richten op dat ene geloof. Hij zou alles wat anders moeten definiëren.

"Iedereen die hier woont met twee nationaliteiten kan bij ernstig crimineel gedrag, de Nederlandse nationaliteit kwijtraken en bij herhaling behandeld worden als ieder ander die hier met verblijfsvergunning woont."

Oftewel, verander de wet dat men de Nederlandse nationaliteit kan verliezen, indien men bepaalde misdrijven pleegt. Heb ik het uiteraard niet over door rood of te snel rijden, maar over zaken als verkrachting, beroving, moord e.d.
Dan wil ik zelf nog zover gaan dat je de eerste keer een waarschuwing krijgt, de tweede keer Nederlanderschap kwijt en verder met verblijfsvergunning (met de mogelijkheid om na 10 jaar goed gedrag weer te naturaliseren). Iemand met verblijfsvergunning die dergelijke misdrijven pleegt wordt uitgezet naar het land waar hij/zij de nationaliteit van heeft.

Dan geldt dit niet alleen voor moslims, maar net zo goed voor Christenen, Joden, Hindoes, Jehova's, Atheïsten enz.......
Voor een groot deel ermee eens, maar ik snap werkelijk niet waarom we de levensbeschouwing van een dader erbij moeten betrekken, alsof een jood, moslim, christen, atheist etc alleen maar kan handelen uit LB.
pi_70026996
Wilders slaat weer eens door, maar zijn doel is weer bereikt: hij is weer een paar dagen volop in het nieuws en iedereen heeft het alleen nog over Wilders, Wilders, Wilders. De man zou bakken geld kunnen verdienen als directeur van een PR-bureau...

Mensen zet je niet het land uit vanwege hun religie, maar vanwege gedrag. Je kunt niemand het land uitzetten omdat hij of zij moslim is. Je kunt mensen alleen aanpakken als ze strafbare feiten plegen. Mensen met een buitenlands paspoort die in Nederland verblijven en hier criminele daden plegen, kun je wegsturen. Dan doet het er niet toe of ze Pools, Marokkaans of Duits zijn. Ook haatzaaien is strafbaar in Nederland. Haat-imams die in preken oproepen tot het haten van ongelovigen, christenen of de westerse samenleving en democratie, kun je als staatsgevaarlijk betitelen en op die grond het land uitzetten.

Los van die mogelijkheden is er dan ook nog één specifieke probleemgroep in Nederland, namelijk het Marokkaanse straattuig dat buurten compleet verziekt. Deze groep heeft een uniek kenmerk: ze hebben twee nationaliteiten en twee paspoorten. Ik vind dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit een uiterste middel mag zijn om deze overlast te beëindigen.

Wilders moet ophouden met moslims als één homogene groep te benoemen en zou veel specifieker over bepaalde problemen moeten praten.
  Donald Duck held maandag 15 juni 2009 @ 15:27:30 #62
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70027011
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom met de boot?
Als daar een bom ontploft kun je tenminste nog naar de reddingsboten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 15 juni 2009 @ 15:27:36 #63
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70027019
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom met de boot?
Waarom niet?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 15 juni 2009 @ 15:27:52 #64
3542 Gia
User under construction
pi_70027031
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor een groot deel ermee eens, maar ik snap werkelijk niet waarom we de levensbeschouwing van een dader erbij moeten betrekken, alsof een jood, moslim, christen, atheist etc alleen maar kan handelen uit LB.
Ik wil er de levensbeschouwing niet per se bijhalen. Wil alleen maar aangeven dat deze wet dan gewoon voor iedereen gelden, ongeacht of je wel of niet wat dan ook gelooft.
pi_70027044
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Waarom niet?
Lijkt mij een beetje onhandig met het omvaren.
pi_70027052
Dorpsgek.

Niet op reageren, niet publiceren. Geen aandacht geven en het houdt vanzelf op.
pi_70027053
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik wil er de levensbeschouwing niet per se bijhalen. Wil alleen maar aangeven dat deze wet dan gewoon voor iedereen gelden, ongeacht of je wel of niet wat dan ook gelooft.
Ah, ok.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 15:28:42 #68
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_70027060
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:57 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb het over mensen die hier geboren zijn en waarvan de ouders in een ander land zijn geboren.
Dan is mijn vraag: als jij een Nederlander bent, wat heb jij meer voor Nederland betekent dan ik.
Niets toch, dus waarom zou ik als (autochtone) moslim wel weg moeten en jij niet
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten...ik ben zelf half-Turkse. Moeten halfbloedjes of kinderen van buitenlandse ouders weggestuurd worden?
Als je hier geboren bent ben je Nederlander. Dus als Nederlandse moslim kun je niet weggestuurd worden.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_70027076
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het dubbele paspoort en de mogelijkheid tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit is uiteraard gewoon een leuke truc voor Wilders. Hij weet trouwens goed dat men (o.a. Marokkanen) niet makkelijk van het Marokkaanse paspoort af kunnen komen en dus hij een "troef" in handen heeft wat betreft het afnemen van het Nederlandse paspoort.

Hij is aan de ene kant tegen het dubbele paspoort, aan de andere kant komt het hem maar al te goed uit. Als Marokko morgen besluit de Marokkaanse nationaliteit van iedere Marokkaan in Nederland af te nemen wegens "disloyaliteit", staat Wilders met een bek vol tanden.
Dan moet ie ze nog terugsturen
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:29:57 #70
3542 Gia
User under construction
pi_70027116
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef isogram het volgende:
Ik vind dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit een uiterste middel mag zijn om deze overlast te beëindigen.

Ja, vind ik ook. Maar moet ook gelden voor criminele Grieken met een dubbel paspoort, bijvoorbeeld.

Dat daar de buurten niet van vergeven zijn, doet er niet toe. Een wet moet gelden voor iedereen op wie die van toepassing zou kunnen zijn, dus op iedereen met een dubbele nationaliteit.
pi_70027138
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten...ik ben zelf half-Turkse. Moeten halfbloedjes of kinderen van buitenlandse ouders weggestuurd worden?
Als je hier geboren bent ben je Nederlander. Dus als Nederlandse moslim kun je niet weggestuurd worden.
Volgens mij hecht Wilders niet zoveel waarde aan het geboorteland van de personen zelf, maar kijkt hij als het hem uitkomt een (paar) generatie(s) terug.
pi_70027198
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Allebei m'n ouders zijn van Turkse afkomst, ik ben in Nederland geboren. Ik als moslim die een misdaad pleegt, mag dus gewoon blijven
Ik ben een pure Turk.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:32:47 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70027216
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nog leuker is wanneer Marokko morgen besluit Wilders de Marokkaanse nationaliteit geeft, en hij volgens zijn eigen redenering vanwege zijn dubbele nationaliteit niet in de Nederlandse regering mag zitten.

Dat is ook de reden waarom het irrelevant zou moeten zijn hoeveel nationaliteiten iemand heeft, omdat we geen invloed hebben daarop, en dus ook geen exacte registratie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_70027308
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:29 schreef Gia het volgende:
Ja, vind ik ook. Maar moet ook gelden voor criminele Grieken met een dubbel paspoort, bijvoorbeeld.
Dat daar de buurten niet van vergeven zijn, doet er niet toe. Een wet moet gelden voor iedereen op wie die van toepassing zou kunnen zijn, dus op iedereen met een dubbele nationaliteit.
Precies. Het zou namelijk discriminatie zijn als je dergelijke wetgeving alleen op toepassing laat zijn op mensen met een Marokkaanse nationaliteit.

Vergelijk het maar met iemand die failliet gaat. Als je in een huurhuis zit, wordt dat huurhuis niet verkocht. Zit je in een koophuis, dan wordt dat wél verkocht. Op basis van een bepaald kenmerk (in dit geval: eigenaar van huis) is er een extra mogelijkheid. Zo zie ik het ook met mensen die een dubbele nationaliteit hebben. Het afnemen van een nationaliteit is dan een mogelijkheid.

Maar met klem neem ik afstand van Wilders; een doorgeslagen idioot.
pi_70027326
Ik vind dat Wilders Nederland in het buitenland dusdanig in diskrediet brengt dat hem bij terugkeer best de toegang tot ons land mag worden ontzegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')