Ohja, wonen daar ja? Jij studeerde toch in Breda ofzo. Gewoon in Mexico gaan wonen?quote:
Klopt, was in voorjaar 2008 al in Mexico voor scriptie-onderzoek en heb toen Mexicaanse vriendin gekregen. Ben vervolgens in oktober afgestudeerd en in december naar Mexico gegaan om te werken. Op Vitesse na, is hier alles wat ik nodig hebquote:Op maandag 4 mei 2009 18:26 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ohja, wonen daar ja? Jij studeerde toch in Breda ofzo. Gewoon in Mexico gaan wonen?Werk, vriendin?
Er is geen intertoto meer intertotoquote:Op maandag 4 mei 2009 19:51 schreef Migue het volgende:
Is er dit jaar geen poedelprijs in de vorm van intertoto tickets? Of gaat die naar de verliezer om de UEFA Cup tickets?
Dat is het hem juist de ene week speel je een goede wedstrijd en die week erna is het weer niks Bos heeft er dit jaar ook mee te maken gehad een reeks van winst bij Willem II thuis tegen SC Heerenveen en Ajax en daarna werd er weer gelijk gespeeld tegen Sparta ( al hebben die het gister ook zeker niet slecht gedaan ) en een paar weken later verlies je van Volendam, PSV , NAC en speel je gelijk tegen De Graafschap en daarna win je zomaar weer van Groningen , AZ , FC Utrecht en gister Heracles en hopelijk zondag weer.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:00 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Heracles heeft nog iets om voor te strijden, Utrecht is niet top in vorm. Dat zie ik nog wel gebeuren.
Groningen, tjsah laatste (thuis)wedstrijd? Ze hebben een hele goede keeper. Verder kom ik niet.
En dan moeten we zelf nog winnen, het zou mooi zijn als Knopper idd geblesseerd blijft.
Want ondanks dat we nu een leuke reeks hebben, we blijven Vitesse he. Het kan zo weer 3-0 worden
Ja maar déze reeks gaat om een gewonnen uitwedstrijd bij een topper en een subtopper en twee thuisoverwinningen tegen een middenmoter en een degradatiekandidaat. Vaak was het goed spelen tegen grote ploegen en punten verspelen tegen de kleintjes. Dat is nu niet het geval...quote:Op maandag 4 mei 2009 20:39 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Er is geen intertoto meer intertoto![]()
[..]
Dat is het hem juist de ene week speel je een goede wedstrijd en die week erna is het weer niks Bos heeft er dit jaar ook mee te maken gehad een reeks van winst bij Willem II thuis tegen SC Heerenveen en Ajax en daarna werd er weer gelijk gespeeld tegen Sparta ( al hebben die het gister ook zeker niet slecht gedaan ) en een paar weken later verlies je van Volendam, PSV , NAC en speel je gelijk tegen De Graafschap en daarna win je zomaar weer van Groningen , AZ , FC Utrecht en gister Heracles en hopelijk zondag weer.
Een slechte reeks zie ik vooral in verliespartijen, en dan met name thuis of meerdere malen uit.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:39 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Er is geen intertoto meer intertoto![]()
[..]
Dat is het hem juist de ene week speel je een goede wedstrijd en die week erna is het weer niks Bos heeft er dit jaar ook mee te maken gehad een reeks van winst bij Willem II thuis tegen SC Heerenveen en Ajax en daarna werd er weer gelijk gespeeld tegen Sparta ( al hebben die het gister ook zeker niet slecht gedaan ) en een paar weken later verlies je van Volendam, PSV , NAC en speel je gelijk tegen De Graafschap en daarna win je zomaar weer van Groningen , AZ , FC Utrecht en gister Heracles en hopelijk zondag weer.
quote:
quote:
quote:Op maandag 4 mei 2009 18:36 schreef DeVinger het volgende:
Ik hoop dat Kolk in de laatste minuut de winnende maakt voor Vitesse.
Ik mag lijden dat ze strijdend ten onder gaan!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:06 schreef DeVinger het volgende:
Ik ben ontzettend benieuwd naar zondag, naar Vitesse. Als ze strijdend ten onder gaan, jammer, als ze maar strijden voor die play-offs!
Jij hapt echt heerlijkquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:13 schreef JeffreyADO het volgende:
[..]
Moet jij zeggen:
[..]
[..][ afbeelding ]
Zie het nu ook op VI staan, maar wij zullen nog steeds moeten winnen aangezien ik NEC wel van Sparta zie winnen en zij een beter doelsaldo hebben. Aan een gelijkspel hebben wij dus niets.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:14 schreef Yozzz het volgende:
Goed nieuws: nummer 9 gaat na een regelementsverandering van de KNVB ook naar de play-offs!
Whaw, vooral de selecties waar ik ze nu op afreken (NAC & Willem II) en Roda laatste is gewoon stoerquote:
Als je 6-0 wint van ADO ben je toch wel 99.9% zekerquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:39 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Zie het nu ook op VI staan, maar wij zullen nog steeds moeten winnen aangezien ik NEC wel van Sparta zie winnen en zij een beter doelsaldo hebben. Aan een gelijkspel hebben wij dus niets.
Dus heel veel is er nu niet anders eigenlijk, Utrecht en/of NAC moeten punten verspelen. En wij moeten winnen.
Wedstrijd bij eredivisielive.nl binnen.![]()
Jammer dat we het niet meer in eigen hand hebben, het kan overigens ook maar zo zijn dat Vitesse en NEC 8 en 9 worden en NAC en Utrecht 10 en 11 eindigen
Maar de ticket die te verdienen valt met de play-offs is nu dus een minder ticket? ofwel voor de 2de ipv de 3de ronde?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:14 schreef Yozzz het volgende:
Goed nieuws: nummer 9 gaat na een regelementsverandering van de KNVB ook naar de play-offs!
Ik noem dat niet in eigen handquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:51 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Als je 6-0 wint van ADO ben je toch wel 99.9% zekerDus enigzins in eigen hand.
Boeie, alsof we de playoffs winnenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:56 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Maar de ticket die te verdienen valt met de play-offs is nu dus een minder ticket? ofwel voor de 2de ipv de 3de ronde?
Met 56 punten zou je dit jaar 6de worden en dit is dan nog een jaar waarin de verschillen erg klein zijn omdat de bovenste clubs (op AZ na) erg veel punten verspeeld hebben. Ga zo door Theoquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:59 schreef Positive_Thinking het volgende:
Voor mij blijft het doel links eindigen..
Alhoewel ik zowiezo tevreden ben met de tweede seozenshelft.
28 punten tot zo ver deze helft, dat is al 13 meer dan de eerste helft.
En al meer dan roda behaalt heeft over het hele seizoen
We steken in betere vorm dan NAC, Groningen is ook enorm wisselvallig en Feyenoord draait ook wel beter maja zijn nog altijd niet geweldig. Utrecht draait al helemaal kut.. maja als we plaatsen gaat dat ws ten koste van Utrecht of NAC. Er zit geen enkel team bij dat nou zo goed draait dat we bij voorbaat kansloos zouden zijn.quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:22 schreef vitessezuid113 het volgende:
zondag er weer bij dus gaan ze weer winnen in Den Haag
Een van de laatste jaren dat we Europees haalden, werd Mbamba clubtopscorer met 5 goals. Zegt niet veel dus. Wel gaan we waarschijnlijk Hofs verliezen, die 7 goals heeft en Junker mag van mij ook direct weg.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:17 schreef vitessezuid113 het volgende:
Het kan weleens belangrijker worden een langer verblijf van Kuiper maar ook Paul verheagh , ook wel benieuwd wat er met Hofs gaat gebeuren een andere spits is wel weer te koop ( al zou het idd leuk zijn als Nilsson blijft ) Van Wolfswinkel heeft ook in de spiegel gekeken dus wie weet blijft ie en maakt hij wel meer goals dan dit seizoen.
Is wel te hopen want topscorer met 8 goals is niet al te best.
nieuwe vervangers zoeken voor Sansoni & Yakubu en wat te doen met Kaya en Pryor ? weg ermee zou wel makkelijk zijn maar ja talent hebben ze nog wel.
Vitesse raakt Junker en Kolk waarschijnlijk toch aan de straatstenen niet kwijtquote:Op maandag 11 mei 2009 18:56 schreef WebForce het volgende:
We moeten oppassen dat we niet teveel weg laten gaan voordat we nieuwe spelers krijgen, vooral met de spits...
Nilsson, Kolk en Junker mogen/gaan weg, maar Ricky van Wolfswinkel gaat misschien ook nog weg? Dan hou je niets over!
Wacht eerst maar eens af wat er allemaal gaat vertrekkenquote:Op maandag 11 mei 2009 19:02 schreef Dos37 het volgende:
Al met al nog een redelijk seizoen, denk dat jullie volgend jaar nog wel eens kunnen gaan verrassen.
quote:Sansoni kiest voor vertrek bij Vitesse
16/05/2009 12:26
Vitesse en Sébastien Sansoni gaan uit elkaar. De Franse middenvelder ziet te weinig perspectief in de aanbieding van de Arnhemse club.
Volgens de Gelderlander biedt de aanbieding van Vitesse onvoldoende zekerheid. De 31-jarige Sansoni wil meer dan een verbintenis voor één jaar en kiest daarom voor een vertrek uit Arnhem. Ook over de hoogte van het salaris waren beide partijen het niet eens.
Sansoni riep gemengde gevoelens op tijdens zijn verblijf in Arnhem. De Fransman ontpopte zich direct bij zijn komst in 2006 als vaste waarde, maar verdween dit seizoen onder Hans Westerhof naar de reservebank. Met de komst van Theo Bos kwam Sansoni weer in de basis.
Naast Sansoni mogen Anduele Pryor, Mads Junker en Onur Kaya vertrekken bij Vitesse. Met de transferopbrengsten en het wegvallen van salarissen krijgt trainer Theo Bos de financiële ruimte de gewenste verdedigende middenvelder en één of meer aanvallers te halen.
Bedoel je die jeugdspeler met dat kuikenskapsel?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:22 schreef vitessezuid113 het volgende:
net op Eredivisie Live als FC Utrecht het bedrag betaald mag Ricky die kant op dus wie weet gaat het gebeuren dan zal Nilsson wel komen.
Het vertrek van Sansoni is niet echt een verassing evenals dat die andere weg mogen. ( als je ze kwijt kan raken )
Die wil VVV wellicht nog steeds en anders hebben we een goede speler voor Jong Vitessequote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:08 schreef Elvislives het volgende:
Bedoel je die jeugdspeler met dat kuikenskapsel?
VVV? Ik heb het over Ricky van Wolfswinkel. Binnenkort een artikel met hem in VI. Benieuwd voor welke club en supporters ie dit keer respect gaat hebben...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:10 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Die wil VVV wellicht nog steeds en anders hebben we een goede speler voor Jong Vitesse
Als die voor een miljoen vertrekt dan neem ik geen seizoenskaart. Zo niet geloofwaardigquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:35 schreef Elvislives het volgende:
Vraag me af hoeveel Vitesse voor hem vraagt. Meer dan 2 miljoen zal het toch niet zijn lijkt me.
Ik heb je ge pm-ed oidquote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:21 schreef J-heronimus het volgende:
DeVinger, gefeliciteerd hé![]()
Zeg maar hoe je uitbetaald wilt worden, een kratje bier was het toch?
Ik zou Kolk sowieso niet wegdoen. Heb nooit begrepen dat hij niet in de basis stond.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:01 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Als je Nilsson niet kan houden zou ik Kolk zeker niet weg doen..
quote:Vitesse komt er niet uit met Jeroen Drost
ARNHEM - Na weken onderhandelen is Vitesse er niet uitgekomen met Jeroen Drost over een contract bij de Arnhemse club.
Vitesse bereikte wel overeenstemming met Heerenveen, waarvan Drost afgelopen seizoen werd gehuurd. De linksbenige verdediger heeft nog een contract voor één jaar in Friesland.
Jeroen Drost was één van de zeven aanwinsten van Vitesse vorige zomer en groeide in tegenstelling tot de andere zes uit tot een vaste waarde. Hij speelde aanvankelijk linksback, maar na de winterstop onder trainer Theo Bos is Drost centrumverdediger.
Bron: omroepgelderland
quote:Jeroen Drost was één van de zeven aanwinsten van Vitesse vorige zomer en groeide in tegenstelling tot de andere zes uit tot een vaste waarde.
Denk dat piet gewoon in de kuip speelt volgend seizoen.quote:Van Hintum ontkent spelersruil Hofs-Velthuizen
Feyenoord en Vitesse zijn momenteel in gesprek over een definitieve transfer van Nick Hofs naar Arnhem. Volgens RTV Rijnmond is er mogelijk zelfs sprake van een spelersruil met gesloten beurzen waarbij Piet Velthuizen naar Rotterdam vertrekt.
Feyenoord is immers op zoek naar een opvolger voor Henk Timmer en bekend is dat Velthuizen één van de kandidaten is om de plek onder de lat in te nemen. Feyenoord heeft echter niet de middelen om de keeper te kopen, waardoor een spelersruil een optie is. Daarbij zou behalve Hofs ook keeper Erwin Mulder, weliswaar op huurbasis, naar Vitesse vertrekken.
Saillant detail is bovendien dat Velthuizen, Hofs en Mulder allen hun belangen laten behartigen door Louis Laros, waardoor de opstelsom snel gemaakt is. Bovendien heeft Mulder, die afgelopen seizoen veel indruk maakte op huurbasis bij Excelsior, onlangs een woning betrokken in Arnhem.
Volgens Marc van Hintum, technisch directeur van Vitesse, is er echter geen sprake van een naderende spelersruil. Wel bevestigde hij dat er gesprekken gaande zijn over het definitief aantrekken van Hofs.
Velthuizen is een van de weinige Nederlandse (goede) keepers, althans in potentie.quote:Op maandag 25 mei 2009 00:34 schreef BertMaalderink het volgende:
Mulder is geen hele verkeerde vervanger voor Velthuizen. Maar of Hofs daar belangrijk genoeg voor is vraag ik me af.
Ik wil je leuke verhaaltje niet verstoren, maar ik doe het toch. Stel: ¤3 miljoen. Gaat er sowieso al een miljoen naar het spelersfonds. Blijft over: ¤2 miljoen. Wat is het gat in onze begroting...?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 02:05 schreef DeVinger het volgende:
De transfer van Ricky naar Utrecht lijkt gewoon realiteit te worden ook, aldus Derksen bij VI. Rond de 3 miljoen.
Oprotten met die gast![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat Van Hintum het goed investeert en Hofs en Nilsson vastlegt en inventariseert wat ze bij de spelers die weg mogen bij AZ kunnen winnen, zitten paar goede namen tussen. Maargoed, de échte vervanger van Ricky is er niet, mag toch hopen dat ze niet weer met Junker aankomen, dus een nieuwe spits zal er sowieso moeten komen.
Als Velthuizen maar blijft
Zoveel is er niet verstoort. De cluibleiding kan het niet maken Ricky te laten vertrekken en vervolgens Nilsson of Hofs op te geven. Tenminste, dat kan ik mij niet voorstellen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:45 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ik wil je leuke verhaaltje niet verstoren, maar ik doe het toch. Stel: ¤3 miljoen. Gaat er sowieso al een miljoen naar het spelersfonds. Blijft over: ¤2 miljoen. Wat is het gat in onze begroting...?
Nee, Vitesse zal maar een heel klein bedrag van die ¤3 miljoen daadwerkelijk kunnen investeren in spelers.
quote:GERRY HAMSTRA NIEUWE HOOFD OPLEIDINGEN 27-05-2009
Gerry Hamstra volgt Pascal Jansen op als hoofd opleidingen van de Voetbal Academie. Hamstra, voormalige hoofdtrainer van FC Emmen, neemt eveneens de A1 van Vitesse/AGOVV voor zijn rekening. Hij tekent een contract voor de periode van twee seizoenen.
De 38-jarige Hamstra begon zijn trainersloopbaan bij Drachtster Boys. Daarna volgden de amateurclubs Achilles'94 en Genemuiden. Na het ontslag van Jan van Dijk als hoofdtrainer bij FC Emmen, ging Hamstra in het seizoen 2006/2007 in op het aanbod van de Drentse club om bij de club uit de Jupiler League aan de slag te gaan. Ondanks een al snel verkregen en getekend verbeterd contract werd hij in oktober van het seizoen 2008/2009 ontslagen door de clubleiding.
Vanaf het seizoen 2009/2010 treedt Gerry Hamstra in dienst van de Voetbal Academie. Technisch directeur Marc van Hintum toont zich tevreden. "Gerry heeft al diverse clubs onder zijn hoede gehad, zowel in de top van het amateurvoetbal als bij FC Emmen. Ik kijk uit naar de samenwerking met Gerry."
Bron: vitesse
quote:Vitesse pikt talent gratis op in Den Haag
Kevin Cameron verruilt ADO Den Haag voor Vitesse. De jonge aanvaller kreeg onlangs te horen dat de club uit de Residentie niet met hem verder wil en moest daardoor op zoek naar een nieuwe werkgever.
Deze heeft Cameron (19) gevonden in Vitesse, weet VoetbalPrimeur. In Arnhem zal Cameron naar verwachting in eerste instantie zijn wedstrijden spelen in het beloftenteam van de Gelderse club.
De jonge aanvaller kwam dit seizoen tot negen treffers in de A-junioren van Den Haag. Daarnaast maakte hij tevens al deel uit van diverse vertegenwoordigende elftallen van de KNVB.
quote:SCHREUDER VERRUILT VITESSE VOOR FC TWENTE 29-05-2009
Alfred Schreuder verruilt Vitesse voor FC Twente. Schreuder gaat deel uit maken van de technische staf van de club uit Enschede. Hij wordt naast Kees van Wonderen de belangrijkste assistent van hoofdtrainer Steve McClaren.
Vitesse wilde Schreuder graag als assistent naast Theo Bos behouden en heeft er alles aan gedaan om hem in Arnhem te houden. Alfred Schreuder heeft uiteindelijk voor FC Twente gekozen. Voor Schreuder is FC Twente een nieuwe uitdaging.
Vitesse.nl
quote:Van Wolfswinkel van Vitesse naar Utrecht
door Egbert van der Weerd. vrijdag 29 mei 2009 | 15:28 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 29 mei 2009 | 15:36
ARNHEM - Ricky van Wolfswinkel vertrekt naar FC Utrecht. De spits van Vitesse (20) tekent voor naar verluidt vier seizoenen bij de club uit de Domstad. De club uit Utrecht, een concurrent van Vitesse, zou de transfer mogelijk vrijdagavond bekendmaken.
Van Wolfswinkel kan in Utrecht drie keer zo veel verdienen als bij Vitesse, waar hij nog tot 2012 onder contract staat.
Volgens bronnen bij de Arnhemse club krijgt Vitesse van FC Utrecht de vraagprijs. Vitesse vroeg in eerste instantie de hoofdprijs van naar verluidt 5 miljoen euro, Utrecht bood toen nog 2 miljoen.
Van Wolfswinkel werd ook begeerd door AZ en FC Twente en sprak in de winterstop al met Louis van Gaal (ex-trainer AZ) en Steve McClaren (trainer FC Twente).
De jonge spits, met een feilloos neusje voor het doel, scoorde dit seizoen acht doelpunten voor Vitesse. Daarmee werd hij topscorer van de club.
Hij wordt gezien als het grootste spitsentalent van Nederland en was ook de vaste de spits van Nederland B.
Van Wolfswinkel is een neef van Eric Willaarts, die lang geleden furore maakte in de spits bij FC Utrecht. De spits komt van amateurclub Woudenberg.
Vitesse heeft het geld hard nodig om het kapitale begrotingstekort te dichten. Mogelijk wordt een deel gebruikt om Nicky Hofs (van Feyenoord) en Lasse Nilsson (van Saint-Etienne) los te weken.
Van Wolfswinkel maakt momenteel deel uit van het beloftenelftal van Oranje, dat in juni deelneemt aan het prestigieuze jeugdtoernooi van Toulon.
Dan denk je maar lekker verderquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:29 schreef PBateman1978 het volgende:
5 miljoen hebben we echt niet betaald hoor, denk eerder 2,5.
Max. 3 miljoen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:46 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Dan denk je maar lekker verder
Bodemprijs voor hem lag hoger dan 2,5.
Ik hoor weinig de laatste tijd helaas.
Yakubu en Sansoni zijn vertrokken toch?quote:Vitesse verkoopt Van Wolfswinkel aan Utrecht
De 20-jarige spits tekent een contract voor vier seizoenen in de Domstad. De transfersom wordt niet bekend gemaakt. Vitesse vroeg naar verluidt vijf miljoen euro, maar zoveel lijk Utrecht niet te gaan betalen voor de topscorer van de Arnhemse club.
Vitesse heeft nu in ieder geval wat financiële ruimte om de selectie te versterken. De club wil nog twee aanvallers en mogelijk een defensieve middenvelder contracteren. Ook zal een nieuwe poging worden gedaan om Nicky Hofs over te nemen van Feyenoord.
Is ook niks bijzonders aan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:04 schreef J-heronimus het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan die van Wolfswinkel? Ik kijk niet alle wedstrijden van Vitesse maar alle keren dat ik van Wolfswinkel in actie heb gezien vond ik het niet overtuigend, een matige spits.
Beweeglijk, redelijk snel, altijd op de goede plek staand maar vaak zwak in de afronding. Kan echt een goede worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:04 schreef J-heronimus het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan die van Wolfswinkel? Ik kijk niet alle wedstrijden van Vitesse maar alle keren dat ik van Wolfswinkel in actie heb gezien vond ik het niet overtuigend, een matige spits.
Een soort Tim Janssen dus.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:26 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Beweeglijk, redelijk snel, altijd op de goede plek staand maar vaak zwak in de afronding. Kan echt een goede worden.
Johnny is totaal niet beweeglijk en snel. Hij is enorm statisch en is alleen goed in de 16, daarentegen is zijn afronding best redelijk vind ik.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:48 schreef Tieske1983 het volgende:
[..]
ik vind rick meer een soort burger-king
Hehe zal wel een tijdje stil blijvenquote:Op zondag 31 mei 2009 19:18 schreef groenen het volgende:
Kan iemand aan deze arme Volendamsupporter de sterke punten van Edward Sturing uitleggen?
Lees Hard Gras - Je hebt het niet van mij maar eens een keerquote:Op zondag 31 mei 2009 19:18 schreef groenen het volgende:
Kan iemand aan deze arme Volendamsupporter de sterke punten van Edward Sturing uitleggen?
Wat denk je, met dan wanbeleid van Pvk en MvH zullen er een stuk minder seizoenkaarten worden verkocht. En toch bijna 15.000 begroten. Niet te gelovenquote:Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
Heeft iedereen z´n seizoenskaart verlengd?
Niet verlengd, maar een nieuwe aangevraagd op een andere plek.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
Nog niet, ben 't wel weer van plan hoewel ik vanaf november of iets in die richting geen OV meer heb. Nieuwe seizoen begon eind juli al?quote:Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
Fortuné weggekocht vanwege goede prestaties door Nancyquote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:51 schreef Elvislives het volgende:
Aan de andere kant mislukt bijna iedere spits bij Utrecht sinds Kuijt.
En al de mislukte spitsen?quote:Op maandag 1 juni 2009 13:31 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Fortuné weggekocht vanwege goede prestaties door Nancy
Nelisse 16 goals in seizoen 2007/2008
Dus dat valt ook wel mee
Van de Haar - mislukt, kloptquote:
Als club kun je stappen vooruit zetten als je regelmatig zo'n speler kunt voortbrengen. sc Heerenveen is daar een goed voorbeeld van met onder andere Van Nistelrooy, Huntelaar en Alves. Met dergelijke opbrengsten kun je het elftal echt structureel naar een hoger niveau brengen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:21 schreef DeVinger het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook wel meevallen met Utrecht.
Alsof je als een club als Utrecht om de 3 seizoenen een speler als Kuijt dient voort te brengen...
Je mag blij zijn als dat 1x in de 10 jaar voorkomt.
Ja maar ik constateer alleen dat een club als Utrecht blij mag zijn als het eens in de 10 jaar voor elkaar krijgt zo'n speler te regelen. Heerenveen is twee stappen verder.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:36 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Als club kun je stappen vooruit zetten als je regelmatig zo'n speler kunt voortbrengen. sc Heerenveen is daar een goed voorbeeld van met onder andere Van Nistelrooy, Huntelaar en Alves. Met dergelijke opbrengsten kun je het elftal echt structureel naar een hoger niveau brengen.
quote:TERUGKEER JAN VAN DEINSEN BIJ VITESSE 02-06-2009
Vitesse heeft in Jan van Deinsen de opvolger gevonden voor de naar FC Twente vertrokken Alfred Schreuder. Van Deinsen was in het seizoen 2004/2005 al assistent onder de toenmalige hoofdtrainer Edward Sturing. Van Deinsen tekent een contract voor een seizoen.
"Ik voel mij vereerd om door Vitesse gevraagd te zijn en weer als assistent aan het werk te gaan", aldus de 55-jarige Van Deinsen die afgelopen seizoen in het buitenland werkzaam was. "Ik ken Theo Bos natuurlijk nog uit mijn eerste periode bij Vitesse. Ik zie er naar uit om aan de slag te gaan." .
Vitesse wilde hem dolgraag kwijt, maar Volendam kon zijn salaris niet ophoesten. Vandaar dat Vitesse zich op die manier opstelt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:04 schreef groenen het volgende:
Blijkbaar mocht Edje niet transfervrij weg want Volendam moet hem huren van Vitesse.
quote:Jan Jongbloed en Jan van Deinsen gaan Theo Bos assisteren
Jan Jongbloed wordt met ingang van volgend seizoen assistent-trainer van Vitesse. De 68-jarige Jongbloed heeft een contract getekend voor èèn seizoen. De Amsterdammer heeft ruim dertien seizoenen ervaring als assistent van het eerste elftal van Vitesse. De laatste vier seizoenen was hij trainer van Vitesse/AGOVV B1.
Theo Bos: ‘Ik ben blij dat het gelukt is om Jan aan de staf toe te voegen. Het past in de plannen van mij om op andere wijze invulling te geven aan de trainingen. Ik wil toe naar meer individuele sessies en Jan past perfect in dat plaatje. Ik ken hem al ruim twintig jaar en ik heb zowel met als onder hem getraind. Met zijn ervaring en manier van werken kan hij met name de jongere spelers naar een hoger niveau brengen."
Jan Jongbloed: ‘Ik vind het hartstikke leuk om weer met Theo Bos en Jan van Deinsen samen te gaan werken. Theo ken ik al zo lang en met Jan heb ik ook goede ervaringen. Na een aantal jaar de B1 te hebben getraind is dit toch weer een stapje hoger. Ik denk dat ik mijn ei nog meer kwijt kan. Het niveau is hoger en je mag meer van deze spelers verlangen. In de voorbereiding sluiten diverse jonge spelers, jongens die ik van haver tot gort ken, aan bij de selectie. Ik kijk er naar uit om daar mee aan de slag te gaan.”
Jan Jongbloed
1988/1989, Vitesse 2 & Vitesse (ass. trainer/coach)
1989/1990, Vitesse 2 & Vitesse (ass. trainer/coach)
1990/1996, Vitesse (ass. trainer/coach)
1996/1997, Vitesse (scout)
1997/2002, Vitesse (ass. trainer/coach)
2002/2003, Vitesse B1
2003/2004, Vitesse (ass. trainer/coach)
2004/2008, Vitesse B1
eigenlijk alleen kuiper verhaegh en velthuizen boeien, maar die boeien dan ook heel erg.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:28 schreef Yozzz het volgende:
Wat heeft Vitesse zitten slapen m.b.t. contracten!Eigenlijk hoor je mensen die tot 2010 vastliggen in 2008 al een nieuw contract aan te bieden.
Vitesse.nlquote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:05 schreef Elvislives het volgende:
Volgens mij ligt Piet tot 2011 vast hoor, Verhaegh zeker weten ook. Kuiper was nog een nobody een jaar terug. Sprockel tot 2012, waar heb je deze lijst vandaan? Klopt geen zak van DeVinger, wat dat betreft pas je perfect in de Vitesse organisatie
Vandaar, die site is het slechtst van de Eredivisie. NEC.nl is nog nauwkeuriger over Vitesse contractenquote:
Primaquote:Op zaterdag 6 juni 2009 06:33 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Vandaar, die site is het slechtst van de Eredivisie. NEC.nl is nog nauwkeuriger over Vitesse contracten
Niks persoonlijks he!
Weet niet waar dit steeds vandaan komt, maar is hij een controlerende of aanvallende middenvelder? Een controlerende middenvelder is zo'n beetje de enige positie waar Volendam geen versterkingen nodig heeft.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:48 schreef Klingon het volgende:
Kaya verhuist met Sturing mee naar Volendam.
quote:Vitesse hoopt Nilsson op creatieve wijze in te lijven
09/06/2009 22:18
EXCLUSIEF - Vitesse wil alles op alles zetten op Lasse Nilsson ook de komende jaren in het geelzwart te laten spelen. De Arnhemmers zijn in verregaande onderhandeling met het Franse Saint-Etienne over een definitieve overgang van de Zweedse aanvaller, die het afgelopen halfjaar op huurbasis in stadion Gelredome speelde.
Het aanblijven van Nilsson is een uitdrukkelijke wens van trainer Theo Bos, die twee weken geleden Ricky van Wolfswinkel naar FC Utrecht zag vertrekken. Bos acht een spits van het kaliber Nilsson noodzakelijk om volgend jaar de doelstellingen van de club te kunnen verwezenlijken.
De komst van Nilsson leek lange tijd problematisch, aangezien Saint-Etienne een transfersom van anderhalf miljoen euro verlangde. Op een creatieve wijze hoopt Vitesse zich alsnog van zijn diensten te kunnen verzekeren. De Arnhemmers hopen deze week op witte rook, maar de laatste details moeten nog worden beklonken.
Nilsson zelf heeft er nooit een geheim van gemaakt graag bij Vitesse te blijven. De voormalig international gaf eerder in een interview in VI al aan absoluut niet terug te willen naar Frankrijk. 'De Eredivisie heeft altijd heel goed bij mij gepast en vanaf de eerste dag in Arnhem heb ik het naar mijn zin.'
VI
Nou, controlerend isie niet. Goed overzicht, fijne pass en trap. Meer aanvallend dan verdedigend aanwezig.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef groenen het volgende:
[..]
Weet niet waar dit steeds vandaan komt, maar is hij een controlerende of aanvallende middenvelder? Een controlerende middenvelder is zo'n beetje de enige positie waar Volendam geen versterkingen nodig heeft.
quote:AZ en Vitesse snappen niets van Kuiper
Alleen een medische keuring stond Vitesse-speler Nicky Kuiper nog in de weg van een overgang naar AZ. Hoewel de clubs reeds een akkoord bereikten, lijkt FC Twente nu roet in het eten te gooien, weet Voetbal International.
Kuiper stond op het punt om een contract in Alkmaar te ondertekenen, maar technisch directeur Marcel Brands hoorde van FC Twente-preses Joop Munsterman dat de verdediger reeds bij de Tukkers een verbintenis ondertekende. "Dat is wat hij mij vertelde", zegt Brands. "Die jongen (Kuiper, red.) zegt dat hij dat niet heeft gedaan. Dus iemand liegt."
AZ en Vitesse sloten eerder al een akkoord over de transfer van Kuiper. De back zou komend seizoen door de Alkmaarders verhuurd worden aan de Arnhemmers. Na de medische keuring zouden alle contracten getekend worden.
Ook Vitesse is niet blij met de ontstane situatie. "Nee, het is mij niet duidelijk allemaal. Vitesse en AZ hebben een overeenkomst over de transfer. Dat klopt. AZ dacht met Kuiper rond te zijn, mondeling met getuigen erbij naar ik begreep. Maar blijkbaar is FC Twente daar doorheen komen fietsen", aldus Marc van Hintum, technisch directeur van Vitesse.
FC Twente zou niet schromen om een arbitragezaak te starten rondom de transfer. Daar werkt AZ echter niet aan mee. De Alkmaarders leerden van de 'zaak Alves' uit het verleden. Brands: "Die jongen moet alleen naar AZ komen als hij dat zelf wil. Ik heb nu geen idee waar hij en zijn makelaars mee bezig zijn. We horen het wel. We gaan geen arbitragezaak aan."
Wij zouden hem dan weer een jaar krijgen , hij zou zich wel hebben bedacht toen Van Gaal weg ging en Koeman kwam.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:15 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Hij zou dan bij Twente de opvolger moeten worden van Braafheid? Nuja, op zich een stap hoger dan de bank bij AZ, dan wel de basis bij Vitesse.. Maar netjes is het niet, voorzover ik dat kan beoordelen op 1 artikel..
Die is alleen goed met Aadquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:03 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Wij zouden hem dan weer een jaar krijgen , hij zou zich wel hebben bedacht toen Van Gaal weg ging en Koeman kwam.
En weer een talent de deur uit![]()
Al zit dit er eigenlijk ook wel in ach we hebben haim nog
Absoluut, vind 'm meer potentie hebben dan V. Wolfswinkel.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:48 schreef -J-D- het volgende:
Is die Kuiper echt zo'n goede?
Heb hem nog nooit zien spelen.
Hij tekent zomaar even voor 5 jaar bij FC Twente.
quote:LASSE NILSSON VOOR 3 JAAR NAAR VITESSE! 10-06-2009
Vitesse en Saint-Etienne hebben woensdag overeenstemming bereikt over de overgang van Lasse Nilsson. De Zweed heeft een contract voor 3 jaar getekend.
Vitesse huurde Nilsson vanaf de winterstop en in het halve seizoen bleek de 27-jarige aanvaller een meerwaarde te zijn voor de Arnhemmers. In 13 competitiewedstrijden was hij viermaal trefzeker. Nilsson: "Ik heb blij dat ik mijn verblijf in Arnhem kan verlengen. Ik heb een goed half jaar gekend en heb het uitstekend naar mijn zin. Belangrijk voor mij was ook dat ik nu bij een goede club langer kan blijven."
Technisch directeur Marc van Hintum kon een glimlach niet onderdrukken. "Natuurlijk zijn wij hier enorm blij mee. Ik vind Lasse Nilsson een echte Vitesse-voetballer. Hij heeft aangetoond belangrijk te zijn voor ons en hij wilde hier graag blijven. Dat het gelukt is, is een opsteker voor de club, maar ook voor onze supporters. Ik hoop en denk dat ook zij dit goed nieuws vinden."
Vitesse
Heb je hier een bron van trouwens of iemand anders?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:05 schreef Elvislives het volgende:
Volgens mij ligt Piet tot 2011 vast hoor, Verhaegh zeker weten ook. Kuiper was nog een nobody een jaar terug. Sprockel tot 2012, waar heb je deze lijst vandaan? Klopt geen zak van DeVinger, wat dat betreft pas je perfect in de Vitesse organisatie
Deze klopt wel, van het Vitesse forum.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:04 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van trouwens of iemand anders?
Om de bevestiging te vinden, moet je het forum maar even doornemen, deze is bijvoorbeeld over Sprockel http://vitesseforever.yuku.com/topic/1793?page=1 , Velthuizen: http://vitesseforever.yuku.com/topic/476 , Verhaegh: http://vitesseforever.yuku.com/topic/9531quote:2010
Junker, Graafland (optie + 1 jaar), Kaya, Megrelishvilli, Pryor, van der Linden (optie + 1 jaar), Pluim, Room, van der Sman.
2011
Büttner, Kolk, Molhoek (optie + 1 jaar), van Diermen, Verhaegh, Velthuizen, Snijders, Stevanovic, Pröpper
2012
Claudemir, Jenner, van der Struijk, Sprockel, Drost (optie + 1 jaar), Nilsson
20??
Felixdaal (duur onbekend)
laatste edit: välkommen: Nilsson
En dat terwijl Vitesse haar aanbieding in de tussentijd nog een keer 'vorstelijk' opgewaardeerd heeft.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:29 schreef WebForce het volgende:
Vitesse kreeg het contract van Kuiper toch niet velengd afgelopen seizoen? Dan zou het idd een jeugdcontract zijn, eeuwig zonde!. Nu kijken of er nog iemand voor in de plaats komt. Nilsson natuurlijk fantastisch nieuws!
quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:29 schreef Elvislives het volgende:
Omdat die jongen een jeugdcontract heeft tot 2010. Twente heeft al min of meer aangegeven een arbitragezaak te starten dacht ik, wat ons kansloos maakt. Dan beslist de rechter tot een transfersom van zijn jaarsalaris (wat zou het zijn? ¤20.000) + opleidingskosten. Dan krijg je dus 50.000 euro voor Kuiper en geen doorverkoop%. Zoals gezegd heb ik geen bronnen, maar als ik Van Hintum was zou ik voor 2,5 ton+een percentage gaan.
Dit klinkt niet alsof van Hintum heel erg ontevreden is, ben toch benieuwd hoor.quote:Kuiper kiest voor Twente
Nicky Kuiper heeft een akkoord bereikt met FC Twente over een vijfjarig contract. De twintigjarige verdediger komt over van Vitesse en moet Edson Braafheid opvolgen, die naar Bayern München vertrekt.
Ook AZ wilde Kuiper, maar zijn voorkeur gaat uit naar FC Twente. Verwacht wordt dat de clubs er snel uitkomen. "FC Twente heeft zich bij ons gemeld", bevestigt technisch directeur Marc van Hintum van Vitesse. "Als we er uitkomen met FC Twente, raken we na Van Wolfswinkel inderdaad weer een eerstejaars senior kwijt. Maar in de voorbereiding trainen met Jop van der Linden, Gino Felixdaal en Davy Pröpper weer drie talenten mee bij de A-selectie."
Hij had betere spelers voor zich en heeft niet echt een kans gehad. Daarnaast wou hij zelf heel graag weg.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:01 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ohja, jij bent SE fan he. Waarom is die mislukt daaro, geen kans, te slecht, iets anders?
Die ziet gewoon eurotekens in zijn ogen net zoals van Wolfswinkel , als je niet bij Vitesse wil voetballen kan je denk ik ook maar beter gaan , hoelang heeft Vitesse wel niet gewacht op zijn handtekening ? een half jaar ofzo ? , had die jongen er ook nog wel graag bij gehouden om zijn kwaliteiten maar weet wel dat ie een vies spelletje heeft gespeeld.quote:
Van Kuiper weten we het nog niet en Ricky was 4 miljoen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:54 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Die ziet gewoon eurotekens in zijn ogen net zoals van Wolfswinkel , als je niet bij Vitesse wil voetballen kan je denk ik ook maar beter gaan , hoelang heeft Vitesse wel niet gewacht op zijn handtekening ? een half jaar ofzo ? , had die jongen er ook nog wel graag bij gehouden om zijn kwaliteiten maar weet wel dat ie een vies spelletje heeft gespeeld.
En over Hard Gras een beetje dubbel gevoel , wil het uiteraard wel weer lezen maar tegen en Van Roosmalen is vast en zeker een goede vent maar het allemaal wel een beetje krom en we zullen vast wel weer het lachertje van Nederland worden al zijn we dat eigenlijk ook wel als je talenten ( 'beste spelers ' ) voor bijna niks de deur uitlopen.
4 miljoen is voor Vitese idd veel ( als dat het bedrag is ) maar in vergelijking met Elia & Arnautović is het weer niks , daar doen ze dat dan wel weer goed , al kan Vitesse aan het geval Kuiper ook niks doen als die zijn handtekening niet wil zetten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:59 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Van Kuiper weten we het nog niet en Ricky was 4 miljoen.
Ik hou nog wel van je hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:02 schreef Positive_Thinking het volgende:
Dat filmpje staat al langer in dit topic.
Vitesse Arnhem #58 Niks meer te verliezen!
Ik word gewoon genegeerd
quote:Van der Gouw na dertien jaar terug bij Vitesse
Geschreven op maandag, 15 juni om 14:54
Raimond van der Gouw keert na dertien jaar terug bij Vitesse. De voormalig doelman volgt Lambert Jager, wiens contract in Arnhem niet werd verlengd, op als keeperstrainer. Dit melden de Gelderlanders op hun digitale thuis. Van der Gouw tekent donderdag een verbintenis voor twee seizoenen bij de club van trainer Theo Bos. Van der Gouw verblijft momenteel nog in Engeland, waar hij voor het laatst werkzaam was als keeperstrainer bij Sunderland. De 46-jarige ex-doelman verdedigde maar liefst acht seizoenen het doel bij de Arnhemmers. Van 1988 tot 1996 keepte de sluitpost 258 duels voor het eerste elftal van de Rijnstadploeg.
Van der Gouw was welgeteld 23 seizoenen actief als professioneel doelman. De oud-goalie begon zijn carrière in 1985 bij Go Ahead Eagles. Na drie seizoenen in Deventer en acht bij Vitesse, verkaste Van der Gouw in 1996 naar Manchester United. Bij die club stond hij zes seizoenen op de loonlijst als reservekeeper. Zijn laatste wedstrijd speelde Van der Gouw in 2007 voor AGOVV.
Jammer, ik heb een zwak voor dat soort spelers. Neem Riga bvquote:Rihairo Meulens naar Roda JC
Roda JC heeft Rihairo Meulens transfervrij overgenomen van Vitesse. De onlangs 21 jaar geworden aanvaller speelde het afgelopen seizoen op huurbasis voor FC Dordrecht.
Meulens, die in de dubbele nacompetitiewedstrijd van FC Dordrecht tegen Roda tweemaal inviel, tekende voor twee jaar met een optie voor nog eens twee seizoenen.
De Apeldoorner debuteerde in september 2006 voor Vitesse waarvoor de voormalige jeugdinternational in dat seizoen negen keer in actie kwam. Vervolgens werd hij verhuurd aan AGOVV en het afgelopen jaar aan FC Dordrecht waarvoor hij 34 duels speelde.
Hoezo kan Twente nou een arbitragezaak starten?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:29 schreef Elvislives het volgende:
Omdat die jongen een jeugdcontract heeft tot 2010. Twente heeft al min of meer aangegeven een arbitragezaak te starten dacht ik, wat ons kansloos maakt. Dan beslist de rechter tot een transfersom van zijn jaarsalaris (wat zou het zijn? ¤20.000) + opleidingskosten. Dan krijg je dus 50.000 euro voor Kuiper en geen doorverkoop%. Zoals gezegd heb ik geen bronnen, maar als ik Van Hintum was zou ik voor 2,5 ton+een percentage gaan.
Wederom goed nieuwsquote:'Vitesse wil af van Junker, Kaya en Pryor'
Vitesse denkt er serieus over na om Mads Junker transfervrij te laten vertrekken. De 28-jarige spits werd door de Arnhemmers onlangs aangeboden bij FC Volendam, maar de degradant kan zijn salaris niet ophoesten, meldt Voetbal International.
Junker is een van de grootverdieners in de selectie van Vitesse, en heeft sinds zijn komst naar Arnhem, in december 2005, zelden kunnen imponeren. In 86 duels scoorde de Deense spits zeventien treffers.
Ook Onur Kaya en Anduele Pryor zijn door Vitesse aangeboden bij FC Volendam, waar voormalig Vitesse-trainer Edward Sturing komend seizoen werkzaam is. Over het tweetal is door de Wijdbroeken nog geen beslissing genomen.
Twente biedt meer loon, gaat voorronde CL spelen, maakt ons vrij zwak.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:24 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hoezo kan Twente nou een arbitragezaak starten?
quote:Vitesse doet zuinig aan
Door LUDO VAN DENDEREN
De supporters van Vitesse hadden stiekem al een klein rekensommetje gemaakt: Met de naar verluidt drie miljoen euro van FC Utrecht voor Ricky van Wolfswinkel en de driekwart miljoen voor de naar FC Twente verhuizende Nicky Kuiper moest de Arnhemse club deze zomer toch in staat zijn een aardige slag te slaan op de transfermarkt. Maar dat blijkt nu flink tegen te vallen.
,,Als we de transferopbrengsten van Van Wolfswinkel en Kuiper direct in de exploitatie zouden steken, zijn we zo door het geld heen,’’ legt algemeen directeur Paul van der Kraan uit. ,,Dat wil ik niet. Het zit verder zo: We hebben een spelersbudget vastgesteld, waaruit alle spelerssalarissen betaald moeten worden. En daarin zit nog weinig ruimte. Wel iets, maar niet heel veel. Er dienen dus eerst jongens te vertrekken, willen we anderen kunnen aantrekken.’’
Bovendien zal een deel van de binnengekomen transfergelden aangewend worden om oude afspraken na te komen. ,,Eerder zijn we overeengekomen dat AZ in september de transfergelden voor Julian Jenner en Rogier Molhoek overgemaakt krijgt. Daarnaast houden we wel geld over, hoor.’’
Tijdens de financiële crisis moet ook in Arnhem elk dubbeltje meerdere keren worden omgedraaid. Vitesse verwacht deze zomer ongeveer 1,6 miljoen euro in begroting terug te moeten.
,,Dat geeft al aan dat we qua organisatie even niet kunnen groeien. Bovendien zullen we keihard moeten werken om al onze verwachte inkomsten daadwerkelijk binnen te krijgen. En we hebben alle moeite nodig om de beoogde kostenkant niet te overschrijden. Ik verwacht dat dit allemaal gaat lukken.’’
Technisch directeur Marc van Hintum had zijn lijstje met potentiële versterkingen in ieder geval al klaarliggen. Ferne Snoyl prijkte daar bijvoorbeeld prominent op. De door verschillende clubs begeerde linkermiddenvelder, einde contract bij RKC en dus transfervrij, werd gezien als een welkome aanvulling van de van een aantal talentvolle spelers ontdane groep.
,,Maar we zien van hem af, omdat we hebben besloten de aandacht volledig te verleggen naar een nieuwe spits,’’ zegt Van Hintum. ,,Ook het aantrekken van een nieuwe aanvaller is afhankelijk van onze financiële situatie.’’
Toch hoopt Van Hintum op korte termijn de opvolger van Van Wolfswinkel binnen te hebben. Zowel in Nederland als in het buitenland wordt naar een nieuwe spits gezocht.
,,Verder willen we graag door met Nicky Hofs, die vorig seizoen gehuurd werd van Feyenoord. Op dit moment hebben we helaas absoluut niet de middelen hem definitief van Feyenoord over te nemen.’’
Tot op heden blijft Lasse Nilsson dus de enige nieuweling in de selectie. Al is het woord ‘nieuweling’ hier niet echt op zijn plaats, want de Zweed was ook het laatste halfjaar al op huurbasis in de Gelredome actief. Vitesse slaagde er vorige week in de spits definitief van het Franse Saint-Etienne over te nemen. Over de transfersom worden volgens Van Hintum geen mededelingen gedaan. ,,We hebben inventief moeten zijn,’’ is alles wat hij daarover kwijt wil.
Onur Kaya (wordt mogelijk verhuurd aan FC Volendam), Rihairo Meulens (Roda JC) en Sébastien Sansoni (onbekend) zijn de bijna zekere vertrekkers. Anduele Prijor mag ook weg, eventueel op huurbasis. Voor de overbodige Israëliër Haim Megrelishvili, afgelopen jaar verhuurd aan Maccabi Tel Aviv, wordt een nieuwe club gezocht.
quote:
quote:Roda JC keurt Mads Junker maandag
Roda JC keurt Mads Junker maandag
KERKRADE - Vitesse-spits Mads Junker wordt maandag medisch gekeurd door Roda JC. Als de Deen de keuring goed doorstaat, verhuurt Vitesse hem voor een seizoen aan de Limburgse club.
De 28-jarige Junker kwam 3,5 jaar geleden voor 1,5 miljoen euro van FC Nordsjælland naar Vitesse. Daarmee is hij de duurste aankoop van de laatste negen jaar van de Arnhemse club.
In die 3,5 jaar kwam Junker tot 86 competitiewedstrijden, waarin hij 17 keer scoorde. Afgelopen seizoen kwam de 28-jarige voetballer slechts sporadisch in actie voor de Arnhemmers.
Roda JC probeerde hem vorige zomer en in de winterstop ook al aan te trekken, maar nu lijkt het dus eindelijk te lukken.
Bron: Omroep Gelderland
Dit vind ik heel erg goed om te horen, benieuwd wie er als spits uit de hoge hoed komt.quote:Vitesse wil spits en Nicky Hofs
De prioriteiten van Vitesse om zich te versterken zijn een spits en het contracteren van Nicky Hofs, zo bevestigt algemeen directeur Paul van der Kraan zondag.
"Het vertrek van linksback Nicky Kuiper vangen we intern op. Bovendien zijn onze financiële middelen waarschijnlijk niet toereikend om meer te doen op de transfermarkt", legt Van der Kraan uit.
Vitesse ziet naast Kuiper ook Ricky van Wolfswinkel, Sébastien Sansoni, Abubakari Yakubu en Mads Junker vertrekken. Huurling Lasse Nilsson werd definitief vastgelegd.
Zal wel belgen humor zijnquote:'Junker is een typische nummer 9 die zeker van waarde kan zijn voor Roda JC. Met Junker hebben we de opvolger van Andres Oper in huis gehaald', verwelkomde algemeen directeur Martin van Geel de 28-jarige spits via de website van zijn club.
Je zou eenzelfde verwachten met Megrelishviliquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:06 schreef DeVinger het volgende:
Vitesse gaat Kuiper en Sansoni niet vervangen
Een opvolger voor de naar FC Utrecht vertrokken spits Ricky van Wolfswinkel. Met het definitief inlijven van de bij Feyenoord overbodige Nicky Hofs is dat de belangrijkste missie van Vitesse, in de komende weken op de transfermarkt.
We kunnen het geld dat we hebben maar één keer uitgeven”, stelde Vitesse-trainer Theo Bos gistermiddag na de drukbezochte eerste training in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. „En daarbij ligt de prioriteit voorin. Mads Junker is weg, dus daar moeten we nog wel wat doen.”
Met Lasse Nilsson, Santi Kolk en de jonge Genaro Snijders telt de Arnhemse selectie momenteel slechts drie echte aanvallers.
Vitesse zag deze zomer ook de linksback (Nicky Kuiper) en controlerende middenvelder (Sébastien Sansoni) vertrekken uit Arnhem. Twee onbetwiste basiskrachten. Voor deze vacatures zoekt de technische leiding in eerste instantie intern naar kandidaten.
„We hebben een aantal spelers in de selectie die op de plek van verdedigende middenvelder kunnen spelen”, aldus Bos. „En als linksachter wil ik Alexander Büttner en Jop van der Linden gaan proberen. Büttner heeft zijn hele jeugd in de opleiding van Ajax op die positie gespeeld. Ik wil in de voorbereiding eens zien hoe hij en Jop het invullen. Een voorbereiding kan altijd positieve verrassingen opleveren. Vorig seizoen had ook nog bijna niemand gehoord van Nicky Kuiper. Hij werd in korte tijd onmisbaar.”
Haim Megrelishvili kwam in de zomer van 2007 als de nieuwe linksback van Vitesse naar Arnhem, maar de Israëliër is zeker geen optie meer voor Bos. Megrelishvili speelde het afgelopen half jaar op huurbasis voor Maccabi Tel Aviv in zijn vaderland. Zijn contract bij Vitesse loopt nog door tot het einde van het nakende seizoen. Megrelishvili meldde zich gisteren ook keurig in Arnhem, maar kreeg daar meteen te horen dat hij niet met de groep mag meetrainen. Een signaal dat de speler moet motiveren een nieuwe werkgever te zoeken.
„Ik heb Haim vanochtend gesproken”, zei Bos na de eerste repetitie van zijn pupillen. „We zullen later deze week kijken wat de oplossing voor hem zal zijn. Tot die tijd traint hij apart van de groep. Hij prefereert zelf ook een vertrek bij Vitesse.”
Formeel genomen zijn er bij Vitesse al acht spelers vertrokken deze zomer. En als het aan de clubleiding ligt, komen daar nog twee spelers bij. Onur Kaya (23) en Anduele Pryor (24), de eeuwige talenten van Vitesse, mogen de club verlaten. Beide spelers hebben een contract tot medio 2010. En, in tegenstelling tot Megrelishvili, stuiten ze bij hun werkgever niet op dichte deuren.
Bos: „Ze mogen weg, maar zo lang ze spelers van mij zijn, krijgen ze een kans. Misschien doen ze het in de voorbereiding wel zo goed, dat ik over een paar weken zeg dat ze niet meer weg mogen.”
Niet van mijn kant i.i.g.quote:
Leedvermaak over jezelf, dan moet je echt ver afgezakt zijnquote:
Nou, op het Vitesse.org-forum roept één iemand dat er vandaag een Turk gepresenteerd gaat worden, en vervolgens komen er 10 andere mensen die gaan speculeren wie die Turk dan wel kan zijn. Oftewel... Er speelt helemaal niks, men hoopt alleen maarquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:59 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Leedvermaak over jezelf, dan moet je echt ver afgezakt zijn![]()
Gaan er namen rond wie de nieuwe spits moet worden?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Niet van mijn kant i.i.g.![]()
Ik heb wel een zwak voor Vitesse. Veel studiegenoten van mij zijn Arhemmers en fanatiek Vitessesupporter. Bovendien is Vitesse een beetje het Ajax van Gelderland, er gebeurt altijd wel wat. Saaie, grijze clubs zijn er al genoeg, Vitesse hoort daar zeker niet bij.
Terecht.quote:Op woensdag 24 juni 2009 03:25 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat is waarom wij (ik spreek even namens de Vitessesupporters, want om de resultaten is het niet) zo trots op onze club zijn
Wat is hier van waar? Zou mega geil zijn namelijk.quote:Vitesse dicht bij overname Hofs
Nicky Hofs (26) lijkt ook komend seizoen de kleuren van Vitesse te verdedigen. De middenvelder die het afgelopen seizoen van Feyenoord werd gehuurd, tekent in Arnhem een meerjarig contract. Mario Been, de nieuwe trainer in Rotterdam, maakte afgelopen zondag duidelijk dat Hofs mag uitkijken naar een nieuwe club. Eerder kreeg hij al een aanbieding van Vitesse, die door Hofs zelf als interessant werd betiteld. De aanvallende middenvelder wilde het liefst nog wachten op interesse uit het buitenland, maar lijkt nu toch voor een langer verblijf in Arnhem te kiezen. Met het aantrekken van Lasse Nilsson en Nicky Hofs heeft Vitesse voorzien in de belangrijkste wensen van trainer Theo Bos. De financiële mogelijkheden van de club lijken nu uitgeput. Technisch directeur Marc van Hintum sprak met middenvelder Ferne Snoyl (24) van RKC Waalwijk, maar zijn salaris kan niet door Vitesse worden gedragen. Verdediger Haïrn Megrelishvili (27) mag van trainer Bos transfervrij vertrekken. De linksback, het afgelopen half jaar nog verhuurd aan Maccabi Tel Aviv, trainde afgelopen maandag afgezonderd van de Vitesse-selectie.
quote:We hadden gedacht dat er meer zou worden geïnvesteerd in de selectie?
PvdK: “Het elftal staat bijna. De technische mensen hebben nog behoefte aan scorend vermogen. Het gaat dan om de posities aanvallende middenvelder en spits. Voor de middenveldpositie gaat de voorkeur nog steeds uit naar Nicky Hofs. De spits wordt waarschijnlijk een speler uit een buitenlandse competitie. Wanneer we rond zijn met deze twee versterkingen, staat er een elftal waar we tevreden mee zijn.”
Jeroen Drost / Frank van der Struijk linksback kan ook altijd nog. Jammer dat Van der Struijk een ongelukkig seizoen achter de rug heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:40 schreef INViCTuS het volgende:
ik denk dat buttner en linksback niet zo´n succes zal worden. 2 spelers erbij en dan zou het rond moeten zijn?! Ik denk serieus dat ze nog een goede/degelijke verdediger nodig hebben of verdedigende middenvelder desnoods. Sansoni kon op die posities uit de weg en nou is dat geen wereld speler maar hij is wel weg en centraal achterin hou je het geen seizoen vol met sprockel.
quote:'Geen cent meer naar Vitesse'
Arnhem moet nooit meer geld lenen of geven aan voetbalclub Vitesse. Dat vindt de ChristenUnie in de gemeenteraad.
Komende maandag vergadert de raad over de kwestie Vitesse. Arnhem schold de voetbalclub vorig jaar een schuld kwijt. Dat kostte de gemeente ongeveer 11 miljoen euro.
Volgens de ChristenUnie mag zoiets nooit meer gebeuren. De partij dient maandag een amendement in waarin de andere partijen worden opgeroepen geen financiële steun meer te geven aan Vitesse. De club is nog steeds niet schuldenvrij.
Bron: Omroep Gelderland 26-06-2009
quote:
quote:Vitesse in Airborne-rood
Grijs met rood uitshirt om betrokkenheid met stad aan te tonen.
Vitesse treedt komend seizoen bij uitwedstrijden aan in een grijs shirt met maroonrode randen aan de kraag en de mouwen.
De kleur grijs is een verwijzing naar de John Frostbrug, maroonrood is een van de kleuren van de eerste Britse Airborne Division, de divisie die in de Tweede Wereldoorlog op en rond de wereldberoemde brug voor de Arnhemse bevrijding vocht.
Vitesse wil met het shirt 'betrokkenheid tonen met de stad Arnhem'. "We wilden een link met de stad Arnhem en een link met het verleden. Vitesse is namelijk een van de oudste voetbalclubs van Nederland. De John Frostbrug is voor Arnhem van grote historische waarde", legt Ester Bal, woordvoerster van Vitesse, de keuze uit.
De kleurkeuze is een idee van Vitesse. De club heeft daarover geen overleg gehad met de stichting Airborne Herdenkingen, het Airborne Museum of veteranen. Jos Rouwen, woordvoerder van de stichting Airborne Herdenkingen vindt het niettemin 'een goed initiatief'. "Ik vind dat dit moet kunnen. Vitesse geeft op deze manier aan zich verbonden te voelen met de stad en haar historie."
Rond de Airborne Herdenkingen in september bezoeken veteranen de laatste jaren een thuiswedstrijd van Vitesse. Dit jaar gebeurt dat op 19 september in Gelredome bij de wedstrijd tegen RKC Waalwijk. Ester Bal: " De commissie ' Vitesse in de stad' van de Supportersvereniging regelt dat. Tijdens de eerste training is het idee geopperd dat thuisduel speciaal voor de veteranen in het uitshirt te spelen. RKC kan dan in het thuisshirt spelen. Het is een idee waar nog zeker over wordt gesproken."
Het nieuwe uitshirt werd eerder deze maand, zonder uitleg over de kleurkeuze, gepresenteerd aan de supporters. De meningen waren verdeeld. Veel fans vonden het grijze Airborne- shirt saai of zelfs lelijk. "We hadden misschien beter direct het verhaal achter het shirt kunnen vertellen. Ik denk dat er dan veel meer begrip voor onze keuze was geweest. Nu steeds meer fans weten waarom wij voor grijs en rood hebben gekozen, zijn de reacties veel positiever. Sommige supporters zijn ronduit enthousiast", aldus Ester Bal.
Het nieuwe thuis- en uitshirt van Vitesse is van het Nederlandse merk Klupp. Het bedrijf uit Barendrecht en Vitesse zijn voor drie jaar aan elkaar verbonden. De afgelopen drie jaar droeg Vitesse wedstrijdkleding van het Italiaanse merk Legea.
De nieuwe kleding van Vitesse is tijdens de Open Dag op 26 juli te koop. De fandag heeft niet plaats in Gelredome, maar op het Eusebiusplein in het centrum.
Vitesse speelt op 2 juli voor het eerst in de nieuwe tenue's. Tegenstander is dan amateurclub SDV Barneveld (19.30 uur, Barneveld).
De Gelderlander 27-06-09
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |