quote:Roda JC keurt Mads Junker maandag
Roda JC keurt Mads Junker maandag
KERKRADE - Vitesse-spits Mads Junker wordt maandag medisch gekeurd door Roda JC. Als de Deen de keuring goed doorstaat, verhuurt Vitesse hem voor een seizoen aan de Limburgse club.
De 28-jarige Junker kwam 3,5 jaar geleden voor 1,5 miljoen euro van FC Nordsjælland naar Vitesse. Daarmee is hij de duurste aankoop van de laatste negen jaar van de Arnhemse club.
In die 3,5 jaar kwam Junker tot 86 competitiewedstrijden, waarin hij 17 keer scoorde. Afgelopen seizoen kwam de 28-jarige voetballer slechts sporadisch in actie voor de Arnhemmers.
Roda JC probeerde hem vorige zomer en in de winterstop ook al aan te trekken, maar nu lijkt het dus eindelijk te lukken.
Bron: Omroep Gelderland
Dit vind ik heel erg goed om te horen, benieuwd wie er als spits uit de hoge hoed komt.quote:Vitesse wil spits en Nicky Hofs
De prioriteiten van Vitesse om zich te versterken zijn een spits en het contracteren van Nicky Hofs, zo bevestigt algemeen directeur Paul van der Kraan zondag.
"Het vertrek van linksback Nicky Kuiper vangen we intern op. Bovendien zijn onze financiële middelen waarschijnlijk niet toereikend om meer te doen op de transfermarkt", legt Van der Kraan uit.
Vitesse ziet naast Kuiper ook Ricky van Wolfswinkel, Sébastien Sansoni, Abubakari Yakubu en Mads Junker vertrekken. Huurling Lasse Nilsson werd definitief vastgelegd.
Zal wel belgen humor zijnquote:'Junker is een typische nummer 9 die zeker van waarde kan zijn voor Roda JC. Met Junker hebben we de opvolger van Andres Oper in huis gehaald', verwelkomde algemeen directeur Martin van Geel de 28-jarige spits via de website van zijn club.
Je zou eenzelfde verwachten met Megrelishviliquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:06 schreef DeVinger het volgende:
Vitesse gaat Kuiper en Sansoni niet vervangen
Een opvolger voor de naar FC Utrecht vertrokken spits Ricky van Wolfswinkel. Met het definitief inlijven van de bij Feyenoord overbodige Nicky Hofs is dat de belangrijkste missie van Vitesse, in de komende weken op de transfermarkt.
We kunnen het geld dat we hebben maar één keer uitgeven”, stelde Vitesse-trainer Theo Bos gistermiddag na de drukbezochte eerste training in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. „En daarbij ligt de prioriteit voorin. Mads Junker is weg, dus daar moeten we nog wel wat doen.”
Met Lasse Nilsson, Santi Kolk en de jonge Genaro Snijders telt de Arnhemse selectie momenteel slechts drie echte aanvallers.
Vitesse zag deze zomer ook de linksback (Nicky Kuiper) en controlerende middenvelder (Sébastien Sansoni) vertrekken uit Arnhem. Twee onbetwiste basiskrachten. Voor deze vacatures zoekt de technische leiding in eerste instantie intern naar kandidaten.
„We hebben een aantal spelers in de selectie die op de plek van verdedigende middenvelder kunnen spelen”, aldus Bos. „En als linksachter wil ik Alexander Büttner en Jop van der Linden gaan proberen. Büttner heeft zijn hele jeugd in de opleiding van Ajax op die positie gespeeld. Ik wil in de voorbereiding eens zien hoe hij en Jop het invullen. Een voorbereiding kan altijd positieve verrassingen opleveren. Vorig seizoen had ook nog bijna niemand gehoord van Nicky Kuiper. Hij werd in korte tijd onmisbaar.”
Haim Megrelishvili kwam in de zomer van 2007 als de nieuwe linksback van Vitesse naar Arnhem, maar de Israëliër is zeker geen optie meer voor Bos. Megrelishvili speelde het afgelopen half jaar op huurbasis voor Maccabi Tel Aviv in zijn vaderland. Zijn contract bij Vitesse loopt nog door tot het einde van het nakende seizoen. Megrelishvili meldde zich gisteren ook keurig in Arnhem, maar kreeg daar meteen te horen dat hij niet met de groep mag meetrainen. Een signaal dat de speler moet motiveren een nieuwe werkgever te zoeken.
„Ik heb Haim vanochtend gesproken”, zei Bos na de eerste repetitie van zijn pupillen. „We zullen later deze week kijken wat de oplossing voor hem zal zijn. Tot die tijd traint hij apart van de groep. Hij prefereert zelf ook een vertrek bij Vitesse.”
Formeel genomen zijn er bij Vitesse al acht spelers vertrokken deze zomer. En als het aan de clubleiding ligt, komen daar nog twee spelers bij. Onur Kaya (23) en Anduele Pryor (24), de eeuwige talenten van Vitesse, mogen de club verlaten. Beide spelers hebben een contract tot medio 2010. En, in tegenstelling tot Megrelishvili, stuiten ze bij hun werkgever niet op dichte deuren.
Bos: „Ze mogen weg, maar zo lang ze spelers van mij zijn, krijgen ze een kans. Misschien doen ze het in de voorbereiding wel zo goed, dat ik over een paar weken zeg dat ze niet meer weg mogen.”
Niet van mijn kant i.i.g.quote:
Leedvermaak over jezelf, dan moet je echt ver afgezakt zijnquote:
Nou, op het Vitesse.org-forum roept één iemand dat er vandaag een Turk gepresenteerd gaat worden, en vervolgens komen er 10 andere mensen die gaan speculeren wie die Turk dan wel kan zijn. Oftewel... Er speelt helemaal niks, men hoopt alleen maarquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:59 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Leedvermaak over jezelf, dan moet je echt ver afgezakt zijn![]()
Gaan er namen rond wie de nieuwe spits moet worden?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Niet van mijn kant i.i.g.![]()
Ik heb wel een zwak voor Vitesse. Veel studiegenoten van mij zijn Arhemmers en fanatiek Vitessesupporter. Bovendien is Vitesse een beetje het Ajax van Gelderland, er gebeurt altijd wel wat. Saaie, grijze clubs zijn er al genoeg, Vitesse hoort daar zeker niet bij.
Terecht.quote:Op woensdag 24 juni 2009 03:25 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat is waarom wij (ik spreek even namens de Vitessesupporters, want om de resultaten is het niet) zo trots op onze club zijn
Wat is hier van waar? Zou mega geil zijn namelijk.quote:Vitesse dicht bij overname Hofs
Nicky Hofs (26) lijkt ook komend seizoen de kleuren van Vitesse te verdedigen. De middenvelder die het afgelopen seizoen van Feyenoord werd gehuurd, tekent in Arnhem een meerjarig contract. Mario Been, de nieuwe trainer in Rotterdam, maakte afgelopen zondag duidelijk dat Hofs mag uitkijken naar een nieuwe club. Eerder kreeg hij al een aanbieding van Vitesse, die door Hofs zelf als interessant werd betiteld. De aanvallende middenvelder wilde het liefst nog wachten op interesse uit het buitenland, maar lijkt nu toch voor een langer verblijf in Arnhem te kiezen. Met het aantrekken van Lasse Nilsson en Nicky Hofs heeft Vitesse voorzien in de belangrijkste wensen van trainer Theo Bos. De financiële mogelijkheden van de club lijken nu uitgeput. Technisch directeur Marc van Hintum sprak met middenvelder Ferne Snoyl (24) van RKC Waalwijk, maar zijn salaris kan niet door Vitesse worden gedragen. Verdediger Haïrn Megrelishvili (27) mag van trainer Bos transfervrij vertrekken. De linksback, het afgelopen half jaar nog verhuurd aan Maccabi Tel Aviv, trainde afgelopen maandag afgezonderd van de Vitesse-selectie.
quote:We hadden gedacht dat er meer zou worden geïnvesteerd in de selectie?
PvdK: “Het elftal staat bijna. De technische mensen hebben nog behoefte aan scorend vermogen. Het gaat dan om de posities aanvallende middenvelder en spits. Voor de middenveldpositie gaat de voorkeur nog steeds uit naar Nicky Hofs. De spits wordt waarschijnlijk een speler uit een buitenlandse competitie. Wanneer we rond zijn met deze twee versterkingen, staat er een elftal waar we tevreden mee zijn.”
Jeroen Drost / Frank van der Struijk linksback kan ook altijd nog. Jammer dat Van der Struijk een ongelukkig seizoen achter de rug heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:40 schreef INViCTuS het volgende:
ik denk dat buttner en linksback niet zo´n succes zal worden. 2 spelers erbij en dan zou het rond moeten zijn?! Ik denk serieus dat ze nog een goede/degelijke verdediger nodig hebben of verdedigende middenvelder desnoods. Sansoni kon op die posities uit de weg en nou is dat geen wereld speler maar hij is wel weg en centraal achterin hou je het geen seizoen vol met sprockel.
quote:'Geen cent meer naar Vitesse'
Arnhem moet nooit meer geld lenen of geven aan voetbalclub Vitesse. Dat vindt de ChristenUnie in de gemeenteraad.
Komende maandag vergadert de raad over de kwestie Vitesse. Arnhem schold de voetbalclub vorig jaar een schuld kwijt. Dat kostte de gemeente ongeveer 11 miljoen euro.
Volgens de ChristenUnie mag zoiets nooit meer gebeuren. De partij dient maandag een amendement in waarin de andere partijen worden opgeroepen geen financiële steun meer te geven aan Vitesse. De club is nog steeds niet schuldenvrij.
Bron: Omroep Gelderland 26-06-2009
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |