quote:Op maandag 30 maart 2009 17:27 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
nee dat is niet raar. Het is wel raar dat wanneer die partner zeer duidelijk aangeeft NIET iets aan de situatie te willen doen jij door blijft drammen, hopen, en jezelf frustreren.
Neem je verlies.
quote:Op maandag 30 maart 2009 17:30 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Geloof me, als ik wist hoe ik me hierover heen kon zetten en me oprecht niet meer zou kunnen storen hieraan, zou ik het meteen doen. Maar je hebt je eigen gevoel niet in de hand en ik kan mezelf niet dwingen me er niet aan te storen..Ik heb het namelijk geprobeerd, om het weken te negeren en te laten zijn zoals het is..maar dat werkt niet..
Ik had gewoon het idee dat het topic over was..mensen waren nog steeds in discussie inclusief ikzelf..en ik vind het ook wel belangrijk om hier later in te vermelden hoe mijn gesprek is gegaan die ik straks met hem ga voeren..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:35 schreef Nijns het volgende:
en ook nog een nieuw topic?
Alle users zijn er al over uit dat het niks meer wordt.. Welke input heb je nog meer nodig?
Lees deel 1 ook even:quote:Op maandag 30 maart 2009 17:35 schreef BarbaRob het volgende:
Ben je er al achter dat je vriend andere prioriteiten stelt? Dat jij dit niet moet gaan veranderen als hij dit niet wil?
En dat je daarom misschien teveel verschilt van elkaar?
Dat dan weer wel *popcorn pakt*quote:Op maandag 30 maart 2009 17:37 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik had gewoon het idee dat het topic over was..mensen waren nog steeds in discussie inclusief ikzelf..en ik vind het ook wel belangrijk om hier later in te vermelden hoe mijn gesprek is gegaan die ik straks met hem ga voeren..
Wat wordt je inzet van dat gesprek?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:37 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik had gewoon het idee dat het topic over was..mensen waren nog steeds in discussie inclusief ikzelf..en ik vind het ook wel belangrijk om hier later in te vermelden hoe mijn gesprek is gegaan die ik straks met hem ga voeren..
Vragen hoe het verder moet, of hij het definitief wil eindigen. Wat ik hem waard ben, wat hij voor me over heeft. Als hij verder wil, hoe we dit gaan aanpakken.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat wordt je inzet van dat gesprek?
Dat niet, andermans koppigheid wel.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ben blij dat je andermans verdriet vermakelijk vind
Goeie insteek. Notquote:Op maandag 30 maart 2009 17:40 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
...Wat ik hem waard ben, wat hij voor me over heeft....
Vergeet niet: HIJ heeft het uitgemaakt. Dus is het wel aan jou om hem te vragen wat hij voor je over heeft? Wat heb jij voor hem over?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:40 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Vragen hoe het verder moet, of hij het definitief wil eindigen. Wat ik hem waard ben, wat hij voor me over heeft. Als hij verder wil, hoe we dit gaan aanpakken.
Kun je niet even een korte samenvatting geven?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:37 schreef Nijns het volgende:
[..]
Lees deel 1 ook even:
Nogmaals, problemen met vriend en schoonmoeder..wat te doen?
Dat weet hij, omdat ik het hem al vaak zat verteld heb waartoe ik in staat ben om voor hem te doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vergeet niet: HIJ heeft het uitgemaakt. Dus is het wel aan jou om hem te vragen wat hij voor je over heeft? Wat heb jij voor hem over?
Dit vat het wel samen denk ik. Ik zou nog even goed naar je eigen post kijken..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:33 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik ben 15 maanden samen met mijn vriend, maar het gaat al maanden niet meer goed.
Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit,
Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer.
Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet.
Dus dat.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:35 schreef BarbaRob het volgende:
Ben je er al achter dat je vriend andere prioriteiten stelt? Dat jij dit niet moet gaan veranderen als hij dit niet wil?
En dat je daarom misschien teveel verschilt van elkaar?
En ik zou zeggen: VERHUIZEN!quote:Op maandag 30 maart 2009 15:58 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Sorry, zoveel reacties, vergeet sommige om op te reageren..
Nee we zijn niet de hele dag samen..vaak zien we elkaar alleen in het weekend vanwege 120 km afstand..hij woont in Amsterdam,,ik nog in een of ander klein stadje in Overijssel..(in hetzelfde stadje als zn moeder, dus we zitten of het weekend in Amsterdam, of het hele weekend bij zijn moeder thuis)
Dit is dus geen optie doordat we maar beperkte tijd samen hebben, en in die tijd dus ook vaak gewoon volledig samen zijn.
Ik vind dat heel onverstandig van je, om de hele relatie aan dat ene punt op te hangen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:45 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat weet hij, omdat ik het hem al vaak zat verteld heb waartoe ik in staat ben om voor hem te doen.
Ik moet gewoon weten wat ik hem waard ben, als hij mij letterijk kan antwoorden ''Jij bent het me niet waard om het telefoneren met mijn moeder te verminderen'', dan ben ik ook klaar. Dan weet ik genoeg. Daar heb ik genoeg eigenwaarde voor. Dit is gewoon iets wat ik moet weten. Ik moet het letterlijk horen..
Er kan altijd wat anders komen, maar hij kan niet in de toekomst kijken, en ik dus ook niet. Als zijn moeder doorkrijgt hoe het een beetje ervoor staat gaat er misschien bij haar een bel rinkelen en beseft ze dat ze moet leren haar zoon los te laten. Als dat het geval is, zie ik geen reden dat er over een halfjaar weer wat is. Maar nogmaals, ik kan niet in de toekomst kijken.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:46 schreef Tha_Duck het volgende:
TS, even naar de basis.
Stel dat je vriend (of ex, of whatever geef het een naam) stopt met 2x bellen en het wordt 1x per week en alles is weer koek en ei. Ga je je dan niet vervolgens storen aan iets anders? Wat langzaam begint en over een half jaar een big issue is? Ik denk het wel namelijk.
Een andere invalshoek:
Stel dat hij ermee stopt en het wordt 1x per week. En hij is niet gelukkig meer omdat hij iets mist. Is dat wat je wil bereiken? Een ongelukkige vriend? Maakt dat je gelukkig?
Oja jij bent psycholoog van t jaar, dat is ook zo.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom wordt er zo'n issue van gemaakt wat de prioriteiten zijn?
Wat voor last kan je er nou eenmaal van hebben? Ik kan het begrijpen dat als jij lekker in je kontje genomen wordt door hem en hij neemt rustig de telefoon op als zijn ma belt. Of als je ligt te pitten allebei om 2 uur 's nachts en hij neemt op en gaat zitten bellen. Dat zijn situaties dat ik je zou begrijpen.
Maar voor de rest, wat kan hij er nou helemaal mee fout doen? Ik zie geen 2e plek voor je eerlijk gezegd.
En je therapeut is ook waardeloos, maar dat terzijde.
je bent niet goed wijs, meidquote:Op maandag 30 maart 2009 17:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Oja jij bent psycholoog van t jaar, dat is ook zo.
Ik vind het gewoon niet normaal, het gaat hier om een situatie waarin de moeder de zoon niet kan loslaten, en dat IS gewoon niet goed, zoals al in deel 1 gezegt werd, dat noemen ze ook wel het lege-nest-syndroom. Daar moeten ouders zich overheen zetten, en dat doet zij niet. Bovendien wordt er ook gebelt als we lekker knus op de bank zitten, een filmpje kijken, in de bios zitten (zie je pas achteraf maar het gaat om het feit dat ze belt), uit eten zijn, met vrienden chillen,in een serieus gesprek zitten (over wat dan ook) enz.
Het gaat mij erom dat 1x al overdreven is, maar ik hem daar dan in tegemoet wil komen, om het bij 1x te laten. En als het 1x is, gaat het er in elk geval om dat ze ff kunnen babbelen. Die 2e keer die altijd 's avonds komt is in mijn mening alleen maar om zichzelf gerust te stellen dat zoontje veilig zit, of om te kijken wat hij op dat moment doet voordat zij in haar bedje kruipt. En dat is gewoon niet gezond.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:53 schreef MarMar het volgende:
Als 2 keer teveel is en 1 keer goed, heb je dan zelf eigenlijk wel door dat je de relatie alleen maar op het spel zet voor de helft van de telefoontjes met schoonmams?
En dan heb je het over wat hij voor JOU over moet hebben?
Serieus.. dit gaat nergens meer over.
Wil je iets oplossen, of wil je je gelijk halen? Imho het tweede.
Als het probleem daar ligt, is je therapeut nogsteeds geen goede.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Oja jij bent psycholoog van t jaar, dat is ook zo.
Ik vind het gewoon niet normaal, het gaat hier om een situatie waarin de moeder de zoon niet kan loslaten, en dat IS gewoon niet goed, zoals al in deel 1 gezegt werd, dat noemen ze ook wel het lege-nest-syndroom. Daar moeten ouders zich overheen zetten, en dat doet zij niet. Bovendien wordt er ook gebelt als we lekker knus op de bank zitten, een filmpje kijken, in de bios zitten (zie je pas achteraf maar het gaat om het feit dat ze belt), uit eten zijn, met vrienden chillen,in een serieus gesprek zitten (over wat dan ook) enz.
En ik zie nogsteeds niet waarom JIJ dan in therapie zou gaan en waarom een therapeut je daarop zou aannemen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat 1x al overdreven is, maar ik hem daar dan in tegemoet wil komen, om het bij 1x te laten. En als het 1x is, gaat het er in elk geval om dat ze ff kunnen babbelen. Die 2e keer die altijd 's avonds komt is in mijn mening alleen maar om zichzelf gerust te stellen dat zoontje veilig zit, of om te kijken wat hij op dat moment doet voordat zij in haar bedje kruipt. En dat is gewoon niet gezond.
Ik gok verwaarloosd als kind door in ieder geval haar moeder.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
En ik zie nogsteeds niet waarom JIJ dan in therapie zou gaan en waarom een therapeut je daarop zou aannemen.
Waarvoor was je nu echt in therapie en watvoor soort therapie heb je gehad?
Therapie gaat wel heel erg ver,quote:Op maandag 30 maart 2009 17:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
En ik zie nogsteeds niet waarom JIJ dan in therapie zou gaan en waarom een therapeut je daarop zou aannemen.
Als jij mijn vriendin was, kon je ook opbokken. Wie denk jij te zijn om te bepalen wie hij wanneer en hoe vaak spreekt? Nu zijn moeder, straks zijn vrienden. Dat jíj niet op met zo'n frequentie met je moeder aan de telefoon wilt hangen, is niet maatgevend.quote:Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog. Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt. Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Je hebt de waarheid wel echt in pacht ook he?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat 1x al overdreven is, maar ik hem daar dan in tegemoet wil komen, om het bij 1x te laten. En als het 1x is, gaat het er in elk geval om dat ze ff kunnen babbelen. Die 2e keer die altijd 's avonds komt is in mijn mening alleen maar om zichzelf gerust te stellen dat zoontje veilig zit, of om te kijken wat hij op dat moment doet voordat zij in haar bedje kruipt. En dat is gewoon niet gezond.
Omdat ik wou weten hoe IK hier mee om kon gaan, wat de mogelijkheden waren, hoe ik het beste beslissingen kon maken, enz. enz. Heb ik ook al eerder uitgelegd trouwens.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
dan nu deeltje twee van de vraag nog, maar die stel ik nog een keer voor je:quote:Op maandag 30 maart 2009 18:09 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Omdat ik wou weten hoe IK hier mee om kon gaan, wat de mogelijkheden waren, hoe ik het beste beslissingen kon maken, enz. enz. Heb ik ook al eerder uitgelegd trouwens.
Hoezo, wát voor therapie? Gewoon, therapie. Praten.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
dan nu deeltje twee van de vraag nog, maar die stel ik nog een keer voor je:
Watvoor therapie?
cognitieve gedragstherapiequote:Op maandag 30 maart 2009 18:15 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Hoezo, wát voor therapie? Gewoon, therapie. Praten.
ha-ha-ha. Mijn moeder zit bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, en daar heb ik gewoon iemand aangewezen gekregen.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:16 schreef MarMar het volgende:
[..]
cognitieve gedragstherapie
groepstherapie
lichttherapie
haptonomie
reiki
maatschappelijk werkert
psycholoog
psychiater
relatietherapeut
WATVOOR therapie?
I mean, je gaat naar je huisarts, je legt het probleem voor, hij verwijst je en dan, naar wie?
Of heb je gewoon de gouden gids gepakt?
Mijn vraag was tamelijk serieus!quote:Op maandag 30 maart 2009 18:20 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
ha-ha-ha. Mijn moeder zit bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, en daar heb ik gewoon iemand aangewezen gekregen.
Ik ging naar de huisarts, die gaf een verwijsbrief, maar ik wou naar dezelfde stichting als mijn moeder omdat die er goede ervaringen mee heeft en ik al eerder bij de riagg gelopen had wat me niet beviel. Zo ben ik dus hier terecht gekomen. Maar sorry, waarom is dit zo relevant in dit topic?quote:Op maandag 30 maart 2009 18:22 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mijn vraag was tamelijk serieus!
Ik werk ook bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, maar ik kan niet zomaar mensen aan gaan wijzen voor familie, dat dekt de verzekering namelijk niet.
Wat zei de therpeut ervan en wat was het voor therapeut?
"iemand" van een geestelijke gezondheidsinstelling kan vanalles zijn...
Ze hielp me met hoe ik bepaalde situaties zou kunnen aanpakken, hoe ik het beste me vriend hierover kon benaderen, eventuele opties om voor te leggen, maar goed, als me vriend niks wil inleveren houdt dat ook op ..quote:
waarom zou je vriend iets moeten inleverenquote:Op maandag 30 maart 2009 18:27 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ze hielp me met hoe ik bepaalde situaties zou kunnen aanpakken, hoe ik het beste me vriend hierover kon benaderen, eventuele opties om voor te leggen, maar goed, als me vriend niks wil inleveren houdt dat ook op ..
Het is relevant volgens jou: Jij gaf aan voor hem in therapie te zijn gegaan.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:26 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik ging naar de huisarts, die gaf een verwijsbrief, maar ik wou naar dezelfde stichting als mijn moeder omdat die er goede ervaringen mee heeft en ik al eerder bij de riagg gelopen had wat me niet beviel. Zo ben ik dus hier terecht gekomen. Maar sorry, waarom is dit zo relevant in dit topic?
Net was het nog je ex?!?quote:Op maandag 30 maart 2009 18:28 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik ga er nu even tussenuit omdat me vriend straks thuiskomt..jullie horen vanzelf wel hoe het gegaan is.
Dat is dan in ieder geval duidelijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:33 schreef Chickiewickie het volgende:
Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog.
Jij moet de dingen gaan zien zoals ze zijn. Maak je hoofd leeg en begin je schoonmoeder als onschuldig te zien. Probeer voor deze keer blanco te beginnen.quote:Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt.
Voor hij thuiskomt tegen de muur uitrazen en alles eruit gooien, zodat je als hij er is redelijk met hem kunt praten.quote:Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer. Zit de hele dag al met dikke ogen achter me laptop, radeloos. Hij is nu op zijn werk en komt vanavond terug, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
De enige vraag die je nu zelf moet stellen is wat de RELATIE waard is en wat JIJ daarvoor over hebt.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:40 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Vragen hoe het verder moet, of hij het definitief wil eindigen. Wat ik hem waard ben, wat hij voor me over heeft. Als hij verder wil, hoe we dit gaan aanpakken.
Heel goed! En je vriend wil niet inleveren! Je zegt dat je dat letterlijk wil horen maar hij verteld het je al de hele tijd in zijn acties. Jij wil het gewoon niet accepteren.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:27 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
maar goed, als me vriend niks wil inleveren houdt dat ook op ..
Ja, hiero, bingo!quote:Op maandag 30 maart 2009 19:00 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
Heel goed! En je vriend wil niet inleveren! Je zegt dat je dat letterlijk wil horen maar hij verteld het je al de hele tijd in zijn acties. Jij wil het gewoon niet accepteren.
Dus dat.quote:Je zit jezelf voor de gek te houden! Je hoopt dat hij ineens zijn prioriteit bij jou gaat leggen, dat moeders hierdoor over haar lege nest syndroom komt en dán is alles perfect. Je zit te gokken op potentieel terwijl je het moet doen met wat het NU is.
Je moest eens weten hoeveel mensen in een droomwereld blijven hangen en hun wens verwarren met de realiteit.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:18 schreef MarMar het volgende:
Ik snap opeens waarom mensen waarvan ik niet snap wat ze nog samen doen bijelkaar blijven..
"het zou zo mooi kunnen zijn als alles anders was"
* MarMar vindt stiekem dat Hollanders daar nou nog wel es een beetje van zouden kunnen leren.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:18 schreef Copycat het volgende:
Ik begrijp uit een ander topic dat TS' vriend Antilliaans is.
Daar ga jij dus niet tussen komen, tussen die band van je vriend en zijn moeder. Moet je ook niet willen. Die band is veel te sterk en daar kun je met je Hollandse ogen niet over oordelen.
Weet niet of het direct een cultuurverschil is, als mijn vriendin zou zeuren over een bepaalde relatie binnen mijn familie dan zou ik dat ook niet op prijs stellen, en misschien ook wel boos worden. Vooral als mijn vriendin net zo'n bord voor de kop had als TSquote:Op maandag 30 maart 2009 20:18 schreef Copycat het volgende:
Ik begrijp uit een ander topic dat TS' vriend Antilliaans is.
Daar ga jij dus niet tussen komen, tussen die band van je vriend en zijn moeder. Moet je ook niet willen. Die band is veel te sterk en daar kun je met je Hollandse ogen niet over oordelen.
We zien der wel weer verschijnen zo als mams belt denk ikquote:Op maandag 30 maart 2009 22:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Ze zijn nu hard aan het neuken. Dat is de compromis denk ik. Hij mag er ff op, als ie niet belt.
Dan is ze vanavond wel laat.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:36 schreef MarMar het volgende:
[..]
We zien der wel weer verschijnen zo als mams belt denk ik
Wel handig als je precies weet hoelaatquote:Op maandag 30 maart 2009 23:14 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dan is ze vanavond wel laat.(22:30 uur meestal, hé?)
Wat ik wel weet, is dat TS dit 'gevecht' met schoonmoeder never en nooit niet gaat winnen. En daarin speelt cultuur wel een rol, denk ik.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:45 schreef DippasSalsa het volgende:
Weet niet of het direct een cultuurverschil is, als mijn vriendin zou zeuren over een bepaalde relatie binnen mijn familie dan zou ik dat ook niet op prijs stellen, en misschien ook wel boos worden. Vooral als mijn vriendin net zo'n bord voor de kop had als TS
Bijna iedereen was serieus hoor. Dat jij het niet serieus vindt als de meningen niet overeen komen met jouw gedachten en mening is nogal vreemd.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik wou het er eerst bij laten omdat ik jullie het pleziertje eigenlijk niet gun..maar goed, vooruit.
Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen maar niet weet hoe we door KUNNEN.
Hij is bang zijn moeder te kwetsen als hij haar zegt iets meer op het bellen te letten en het bij 1xtje te laten.
Ik stelde voor dat ik dan met zijn moeder ging praten om voorzichtig uit te leggen hoe zo'n impact het heeft op onze relatie en waar het wegkomt dat zij zo met hem omgaat.
Echter vond hij ook dit geen goed idee.
Toen kwam ik aan of het dan geen optie was dat het alleen zo zou gaan als ik er ben (dus weekenden en eventuele weekjes tussendoor) dat ze dus zoveel bellen als ze willen als ik er niet ben, en als ik er wel ben dat er dan gewoon even rekening mee wordt gehouden.
Ook hier werd niet echt op in gegaan.
Hij wil zijn tijd even en het even aankijken, even rust. Prima, geef ik hem die rust.
Wel pakte hij me hele tijd weer om om te knuffelen en smste hij me toen ik weer thuisgekomen was (rond half12) en vanmorgen smste hij alweer om me succes te wensen met mijn tentamen vandaag.
Hij zoekt dus nog wel contact.
Nou mensen, dit was het in grote lijnen,,en ik zie wel wat er uit komt. Wat mij betreft mag hier een slotje op, aangezien het alleen nog maar om vermaak gaat en niet meer om tips enz.
Thanks voor de mensen die serieus waren en wouden helpen en evt tips hebben gegeven
Ik heb al eerder uitgelegd dat het niet alleen het bellen is maar alles eromheen..als je nou eens verderleest dan je neus lang is hoef je geen moeite te doen voor deze oh zo zinvolle reactie van je.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:08 schreef Quickie_Butt het volgende:
Wow hij belt 2x per dag met zijn moeder ! Wat een ramp! Nee serieus, probeer het even objectief te bekijken. Waarom is dit erg? Ik denk dat je het probleem bij jezelf moet zoeken...
Toevallig weet CoolGuy wel heel goed hoe het allemaal moet en heeft een hele leuke vriendin, die geen rust van hem wilquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:07 schreef Chickiewickie het volgende:
waar haal jij uit dat ik het niet serieus vind als de meningen niet overeenkomen met mijn gedachten?
enige wat ik doe is mensen bedanken die serieus warenheb het toch niet over wie dat wel en niet was?
en coolguy,doe toch niet alsof je het allemaal zo goed weet,hij wil rust om na te denken over wat hij wil en over hoe het verder moet.
ha-ha-ha-ha wat is het allemaal grappig he!!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:15 schreef Cracka-ass het volgende:
Als serieuze optie bedenken om met zijn mammie () te gaan praten en haar uit te leggen dat ze minder met haar zoon moet bellen.
![]()
![]()
!!!
Nee hoor, in de OP schreef je dit nog:quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik heb al eerder uitgelegd dat het niet alleen het bellen is maar alles eromheen..als je nou eens verderleest dan je neus lang is hoef je geen moeite te doen voor deze oh zo zinvolle reactie van je.
quote:Ik heb al eerder bepaalde topics geopend over mijn vriend en zijn moeder, maar ik wil echt graag dat jullie het bij het verhaal houden wat ik nu ga neerzetten, en daarop ingaan. Want dit is wat nu aan de orde is en wat belangrijk is voor me. Graag serieuze reacties waar ik iets aan heb, dat zou ik erg op prijs stellen.
Hier komt het dan..
En dus?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Nee hoor, in de OP schreef je dit nog:
[..]
Jij woont in hetzelfde dorp als die vrouw. Het is ook nog eens je schoonmoeder. Ga er gewoon een keer langs, doordeweeks, om met haar te praten. Zonder je zoon erbij. Geen verwijten gaan maken, maar gewoon rustig uitleggen dat jullie relatie lijdt onder haar gedrag tegenover haar zoon. Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk moet?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:18 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
ha-ha-ha-ha wat is het allemaal grappig he!!
alsof ik zo met haar ga praten stomkop..alleen wat voor invloed bepaald gedrag van haar heeft op onze relatie en hoe ik me erbij voel, voor ondetussen de 10e keer, NIET alleen het bellen, maar haar hele gedrag naar hem toe. Waar dat wegkomt en hoe zij zich daar bij voelt enz.
Dat heeft TS volgens mij voorgesteld aan haar (ex)vriend. Je bedoelt dat ze dit moet doen zonder het hem te laten weten?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:20 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Jij woont in hetzelfde dorp als die vrouw. Het is ook nog eens je schoonmoeder. Ga er gewoon een keer langs, doordeweeks, om met haar te praten. Zonder je zoon erbij. Geen verwijten gaan maken, maar gewoon rustig uitleggen dat jullie relatie lijdt onder haar gedrag tegenover haar zoon. Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk moet?
Eh, ja. Ik weet niet hoe dat gaat uitpakken, maar langsgaan bij je schoonmoeder an sich is niet zo raar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:21 schreef Nijns het volgende:
[..]
Dat heeft TS volgens mij voorgesteld aan haar (ex)vriend. Je bedoelt dat ze dit moet doen zonder het hem te laten weten?
Jij voelt je er zo bij.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:18 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
ha-ha-ha-ha wat is het allemaal grappig he!!
alsof ik zo met haar ga praten stomkop..alleen wat voor invloed bepaald gedrag van haar heeft op onze relatie en hoe ik me erbij voel, voor ondetussen de 10e keer, NIET alleen het bellen, maar haar hele gedrag naar hem toe. Waar dat wegkomt en hoe zij zich daar bij voelt enz.
Nee maar zonder ''toestemming'' van me vriend heeft het geen nut,want ik zou het doen om dus een stuk voor hem en mij op te lossen. Staat hij daar niet achter, dan kan ik mezelf die moeite en zenuwen besparen door er niet heen te gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:23 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Eh, ja. Ik weet niet hoe dat gaat uitpakken, maar langsgaan bij je schoonmoeder an sich is niet zo raar.
Denk je dat dat lukt? Geen conact met hem hebben? Ik zou het heel moeilijk vinden..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:23 schreef Chickiewickie het volgende:
Dat heb ik dus inderdaad voorgesteld..maar vind hij blijkbaar ook geen goed plan.
Wel zei hij nadat ik er wat op door ging op een beetje geirriteerde toon van ''ga er maar heen dan, praat maar met haar''. Maar weet dus niet of ik daarvanuit kan gaan..maar ik zoek nu even geen contact en als hij contact met mij zoekt vraag ik het gewoon nog een keer, hoe hij daar nou over denkt.
Dit is toch je toestemming? -- ''ga er maar heen dan, praat maar met haar''quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:24 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee maar zonder ''toestemming'' van me vriend heeft het geen nut,want ik zou het doen om dus een stuk voor hem en mij op te lossen. Staat hij daar niet achter, dan kan ik mezelf die moeite en zenuwen besparen door er niet heen te gaan.
Het gaat niet om geen contact, het gaat om minder contact.. Wel even alles lezen dan he?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef motorbloempje het volgende:
waarom zie ik dit topic nu pas?![]()
wat een zeikwijf is TS toch zeg
wat moet hij dan doen? Voortaan elke vrije minuut op de bank bij knetterend haardvuur in je ogen kijken en om de minuut zeggen hoe mooi je wel niet bent, ofzo?
Jij kunt hem niet bevelen om wel of geen contact meer te hebben met anderen. En als het je niet zint en hij is gelukkig op de manier waarop hij leeft (en contact heeft met zijn ouders), dan ben jij degene die op moet bokken![]()
Dat is hetzelfde als dat iemand zegt: "ach val toch kapot".quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:26 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dit is toch je toestemming? -- ''ga er maar heen dan, praat maar met haar''
daarom zou TS het ook maar gewoon moeten doenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:27 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dat iemand zegt: "ach val toch kapot".
En dat je dit dan letterlijk neemt, terwijl degene het niet zo bedoeld.
Vind ik ook. Ik weet ook niet of ik het blijf volhouden maar ik ga het wel proberen..Kijk hij heeft me wel gisteravond toen ik thuiskwam gesmst en ook vannochtend alweer..als hij me vanavond weer smst sms ik ook wel terug, alleen ik ga proberen om niet uit mijzelf te bellen of smsen of wat dan ook, ook om hem te laten zien dat ik hem de tijd gun en de rust gun.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef Nijns het volgende:
[..]
Denk je dat dat lukt? Geen conact met hem hebben? Ik zou het heel moeilijk vinden..
lieve schat..me vriend is half antilliaans, en zn pa is anti maar zijn moeder is gewoon 100% hollands.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:28 schreef Cracka-ass het volgende:
TS wordt compleet afgemaakt door Antiliaanse schoonmama als ze haar aanvalt op de liefde voor haar zoon.
Ik kan je vertellen, dan zijn de rapen echt gaar en kan je op zeker een streep door je relatie zetten.
Welke vriend?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:30 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
lieve schat..me vriend is half antilliaans, en zn pa is anti maar zijn moeder is gewoon 100% hollands.
Wat kortzichtig zeg. Ik snap niet wat elke vrije minuut op de bank bij knetterend hardvuur blabla ermee te maken heeft. Ga daar verder ook niet op in want slaat helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef motorbloempje het volgende:
waarom zie ik dit topic nu pas?![]()
wat een zeikwijf is TS toch zeg
wat moet hij dan doen? Voortaan elke vrije minuut op de bank bij knetterend haardvuur in je ogen kijken en om de minuut zeggen hoe mooi je wel niet bent, ofzo?
Jij kunt hem niet bevelen om wel of geen contact meer te hebben met anderen. En als het je niet zint en hij is gelukkig op de manier waarop hij leeft (en contact heeft met zijn ouders), dan ben jij degene die op moet bokken![]()
Als nou ook jij eens goed zou lezen, zie je staan dat het niet definitief over is ofzo maar dat er sprake is van bedenktijd.quote:
Ben ik niet met je eens, want als IK een probleem heb, is HIJ degene die ook rekening met MIJ moet houden, want IK ben degene die hij gekozen heeft om verder mee te gaan in het leven. En als je over een relatie spreekt waar toekomst in zit, ben IK degene die over 20 jaar een gezin heeft gesticht met hem, terwijl zijn moeder ondertussen de pijp uit is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt niets te vragen
als HIJ er tevreden mee is, dan heb JIJ het maar te accepteren![]()
en als je dat niet kunt, dan moet je je biezen pakken, 'schat'
En waarom is dat kortzichtig? Je hebt toch een relatie? Dan hoor je toch rekening met elkaar te houden? what the f*ck..quote:
Waarschijnlijk wel, ik ga haar ook niks vragen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:36 schreef Krentenbol. het volgende:
Denk je niet dat wanneer je naar je schoonmoeder gaat en vraagt of ze contact wil minderen dit misschien in het verkeerde keelgat zal schieten?
Ja, de stem in d'r hoofdquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
is er trouwens al iemand geweest die het wèl met TS eens was? Los van het feit of je verder vindt dat het 'gezond is of niet' om zoveel contact met je schoonmoeder te hebben?
Maar jij houdt toch ook niet écht rekening met hem, jij wilt dat hij voor jou iets laat dat héél belangrijk voor hem is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
En waarom is dat kortzichtig? Je hebt toch een relatie? Dan hoor je toch rekening met elkaar te houden? what the f*ck..
datquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:46 schreef As_33 het volgende:
[..]
Maar jij houdt toch ook niet écht rekening met hem, jij wilt dat hij voor jou iets laat dat héél belangrijk voor hem is.
Jij vindt dat hij zich moet aanpassen, want hij heeft toch voor een relatie met jou gekozen. Maar jij hebt ook voor hem gekozen, en dit hoort bij hem.
Wordt jij er oprecht gelukkiger van als hij voortaan het bellen enz. mindert, en hij daar zelf dus ongelukkiger van wordt?
Dus dan belt ze, hij neemt niet op, en dat vindt ze prima want hij zal wel ergens mee bezig zijn. Stoort dus niet en als je vriend normaal is dan gaat-ie niet over z'n hele dag praten als je midden in een diep gesprek zit. Als ze nou 30 keer belt en voicemails achterlaat waarom hij niet opneemt en wat er aan de hand is...quote:Op maandag 30 maart 2009 17:55 schreef Chickiewickie het volgende:
in de bios zitten (zie je pas achteraf maar het gaat om het feit dat ze belt)
Zo hey, je moeder bemoeit zich wel veel met jou. Afhankelijk hoorquote:Op maandag 30 maart 2009 18:20 schreef Chickiewickie het volgende:
ha-ha-ha. Mijn moeder zit bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, en daar heb ik gewoon iemand aangewezen gekregen.
Dus als jij niet kan poepen moet hij laxeermiddel drinken?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:34 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, want als IK een probleem heb, is HIJ degene die ook rekening met MIJ moet houden, want IK ben degene die hij gekozen heeft om verder mee te gaan in het leven. En als je over een relatie spreekt waar toekomst in zit, ben IK degene die over 20 jaar een gezin heeft gesticht met hem, terwijl zijn moeder ondertussen de pijp uit is.
Ze snapt niet dat ze hem precies hetzelfde dilemma oplegt als ze zichzelf oplegt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:46 schreef As_33 het volgende:
[..]
Maar jij houdt toch ook niet écht rekening met hem, jij wilt dat hij voor jou iets laat dat héél belangrijk voor hem is.
Jij vindt dat hij zich moet aanpassen, want hij heeft toch voor een relatie met jou gekozen. Maar jij hebt ook voor hem gekozen, en dit hoort bij hem.
Wordt jij er oprecht gelukkiger van als hij voortaan het bellen enz. mindert, en hij daar zelf dus ongelukkiger van wordt?
Hoezo pleziertje? Ik zit me behoorlijk te ergeren aan jouw posts en de mentaliteit / instelling die daarin naar voren komt... Totaal niet mijn zaak dit, maar toch krijg ik letterlijk soms rillingen over mijn rug als ik je reacties & updates lees.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik wou het er eerst bij laten omdat ik jullie het pleziertje eigenlijk niet gun..maar goed, vooruit.
Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen maar niet weet hoe we door KUNNEN.
Hij is bang zijn moeder te kwetsen als hij haar zegt iets meer op het bellen te letten en het bij 1xtje te laten.
Ik stelde voor dat ik dan met zijn moeder ging praten om voorzichtig uit te leggen hoe zo'n impact het heeft op onze relatie en waar het wegkomt dat zij zo met hem omgaat.
Toen kwam ik aan of het dan geen optie was dat het alleen zo zou gaan als ik er ben (dus weekenden en eventuele weekjes tussendoor) dat ze dus zoveel bellen als ze willen als ik er niet ben, en als ik er wel ben dat er dan gewoon even rekening mee wordt gehouden.
Hij wil zijn tijd even en het even aankijken, even rust. Prima, geef ik hem die rust.
Wel pakte hij me hele tijd weer om om te knuffelen en smste hij me toen ik weer thuisgekomen was (rond half12) en vanmorgen smste hij alweer om me succes te wensen met mijn tentamen vandaag.
Hij zoekt dus nog wel contact.
Nou mensen, dit was het in grote lijnen,,en ik zie wel wat er uit komt. Wat mij betreft mag hier een slotje op, aangezien het alleen nog maar om vermaak gaat en niet meer om tips enz.
Thanks voor de mensen die serieus waren en wouden helpen en evt tips hebben gegeven
Dit is eigenlijk de meest geniale oplossing. Iedere keer, dus 2x per dag, dat je schoonmoeder belt aan je vriend vragen of je haar ook even mag en dan gigantisch lange kutverhalen vertellen waar ze gewoon niet tussen kan komen. Voor je 't weet belt ze haar zoon niet meer als hij bij jou is..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
of je vraagt haar ook eens aan de telefoon en vraagt hoe het is.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap TS wel. Het lijkt me inderdaad een heel vervelend gevoel als je zo je best doet om iemand te manipuleren en dat ze dan toch nog niet naar je luisteren.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:12 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk de meest geniale oplossing. Iedere keer, dus 2x per dag, dat je schoonmoeder belt aan je vriend vragen of je haar ook even mag en dan gigantisch lange kutverhalen vertellen waar ze gewoon niet tussen kan komen. Voor je 't weet belt ze haar zoon niet meer als hij bij jou is..
Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:03 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Hoezo pleziertje? Ik zit me behoorlijk te ergeren aan jouw posts en de mentaliteit / instelling die daarin naar voren komt... Totaal niet mijn zaak dit, maar toch krijg ik letterlijk soms rillingen over mijn rug als ik je reacties & updates lees.
Je (ex-)vriend is zo te lezen gewoon nog gek op je en daarom wil hij de relatie nu een zachte landing geven ipv direct afbreken. Hij heeft je tijd gegeven, maar uiteindelijk ziet hij ook dat het niet gaat werken met jou. Jammer. Je hebt het echt veel te ver laten komen imo
een voorbeeld van wat ik hierboven zegquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:59 schreef motorbloempje het volgende:
ja, jij en al je goedheid
enneh. heul geen popcorn! Broccoli
Maar vind je het zelf ook niet ergens een al is het maar een heel klein beetje onredelijk van jezelf?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.
En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat. En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
stop met huilen, je hebt iemand ie je gelijk geeft boven je!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:02 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
een voorbeeld van wat ik hierboven zeg
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3. Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat jullie dit nou zo'n drastische ''eis'' vinden. En ik wou dat ik het KON accepteren, en dat is precies wat ik geprobeerd heb; er mee te leven. Maar dat LUKTE me gewoon niet!! En nógmaals (quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar vind je het zelf ook niet ergens een al is het maar een heel klein beetje onredelijk van jezelf?
Jij bent degene met de beperking in deze. JIJ kunt (wilt!) het niet accepteren en dus moet hij zich maar aan jou aanpassen in plaats van dat jij je hand in eigen boezem steekt en zelf een manier zoekt om hier wel mee om te leren gaan. Kom op, we hebben het over telefoontjes met zijn moeder. Niet over vreemdgaan.
Als hij nu jullie seksleven in detail besprak of jouw privézaken aan zijn moeder vertelde was het wat anders maar normale huis-tuin-en-keukentelefoontjes... Mijn god waar je je al niet druk om kunt maken.![]()
Je reageert ook belachelijk en daar mag je dan best wel even belachelijk om gemaakt worden in de hoop dat het doordringt. Maar dat is ijdele hoop zo te zien.
Ze is niet de eerste, en in plaats van die grote waffel van je los te zetten kan je als je het zo belangrijk vind om elke keer te reageren ook eens deel 1 doornemen, daar zie je dat er ook nog andere mensen die bestaan en in me situatie kunnen komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
stop met huilen, je hebt iemand ie je gelijk geeft boven je!![]()
Als het overigens echt zo'n type nare, bezitterige schoonmoeder is, dan zou ik zeker niet de kaart 'wat het met onze relatie doet' spelen, want dan ben jij voor haar toch een sta-in-de-weg en gaat ze waarschijnlijk met alle plezier nog even door tot het helemaal fout gaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen kunnen maar niet weet hoe we door KUNNENWILLEN.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef NightGoddess het volgende:
Wat is er belachelijk aan om het niet prettig te vinden dat je 23-jarige (correct me if i'm wrong) vriend z'n mama achter zich aan heeft rennen alsof het een kindje van 5 is?
Het is niet bepaald leuk als je niet eens gezellig wat tijd met je vriend door kan brengen zonder dat madam belt, langskomt of etc. Geloof me, ik ervaar een heeel veel lichtere variant hiervan en zelfs ik kan je al vertellen hoe fucking annoying zoiets kan zijn!
Dit was ook mijn eerste reactie (en van meer dames) in deel 1 van dit topic. Ik raad je aan dat even door te lezen, dan zal jouw mening over deze drammerige, manipulatieve TS ook veranderen, denk ik zo..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef NightGoddess het volgende:
Wat is er belachelijk aan om het niet prettig te vinden dat je 23-jarige (correct me if i'm wrong) vriend z'n mama achter zich aan heeft rennen alsof het een kindje van 5 is?
Het is niet bepaald leuk als je niet eens gezellig wat tijd met je vriend door kan brengen zonder dat madam belt, langskomt of etc. Geloof me, ik ervaar een heeel veel lichtere variant hiervan en zelfs ik kan je al vertellen hoe fucking annoying zoiets kan zijn!
Sommigen wel. Sommigen niet. Aan jou de keus aan wie jij je aandacht besteedt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.
Blindingly Obvious is wat mij hier te binnen schiet... Bijna iedereen zit hier te posten dat het jouw probleem is en jouw probleem alleen. Dus niet jullie probleem. Laat staan het zijne of dat van zijn moeder.quote:En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat.
Zoals het hier staat besef je nog steeds niet dat jij niet tussen je (ex-)vriend en zijn moeder komt. Zij hebben *geen* probleem met de status quo, maar jij *wel*. Je zal het vast op 80 verschillende manieren hebben geprobeerd (ril...), maar het wordt hem niet. En omdat jij uiteindelijk niet dimt is het nu dus uit...quote:En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
Yep, problemen hoor je samen op te lossen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:14 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3.
Die moeder moet van haar ook in therapie.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:59 schreef DumDaDum het volgende:
Schiet me nog iets te binnen. Dat -achteraf belachelijke- idee om in therapie te gaan. Je wilde jezelf niet veranderen, en nog steeds niet. Je wilde alleen maar leren hoe je deze situatie naar je hand kon zetten.
Terwijl therapie er meestal op is gericht om de perceptie van een situatie te beinvloeden zodat men de situatie -waar op zich niets aan is veranderd- beter kan handelen.
Dus:
Jouw idee; zelfde houding, aangepaste situatie, klaar.
Therapie; andere houding, gelijke situatie, klaar.
Dat is een subtiel verschil......
Omdat jij voortdurend roept dat het niet gezond is, niet normaal, dat zíj een probleem heeft met loslaten enz.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:19 schreef Chickiewickie het volgende:
shmoopy: hoe kom je daar nou weer bij?
Een 'probleem' is niet opgelost als beide partijen evenveel water bij de wijn doen. Jij doet het voorkomen alsof het zo is: Hij wil 2x per dag bellen met zijn moeder, ik wil dat hij 0x per dag met zijn moeder belt, dus is het de oplossing dat hij 1x per dag belt, anders heeft hij kennelijk niets voor mij over.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:14 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3.
Een probleem is in mijn ogen zeker wel voor het grootste gedeelte opgelost als beide water bij de wijn doen. Je moet in een relatie vind ik compromissen sluiten en dus water bij de wijn doen als er een probleem is. Als een van de 2 het niet leuk vind dat de ander ELKE week bijv. met vrienden/vriendinnen wil stappen, en meer is van het lekker thuis chillen met vrienden en bankhangen, is het toch ook doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om dat half om half te doen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:26 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Een 'probleem' is niet opgelost als beide partijen evenveel water bij de wijn doen. Jij doet het voorkomen alsof het zo is: Hij wil 2x per dag bellen met zijn moeder, ik wil dat hij 0x per dag met zijn moeder belt, dus is het de oplossing dat hij 1x per dag belt, anders heeft hij kennelijk niets voor mij over.
Deze beredenering slaat natuurlijk nergens op. Jij creëert een probleem en verwacht, onterecht, dat hij water bij de wijn doet. Als jij 6 kinderen wil en hij maar 2, dan zeg je toch ook niet "Ik wil er dan minimaal 4, anders houdt hij niet van meDit probleem moeten we samen immers oplossen."
Nog 1 keer: je eis is onredelijk. Dat vindt je vriend ook en zijn moeder waarschijnlijk ook. En ook alle Fokkers vinden dat. Jij niet. Dat betekent dat iedereen gek is, of jij. Ik denk jij.
En ik ken het probleem van een vriendin hebben die véél belt met familie. Dat is niet altijd leuk en de belletjes komen ook zeker niet altijd gelegen. Maar zolang je vriend nog niet tijdens de maaltijd / een bioscoopfilm / sex zijn telefoon opneemt, moet je dimmen.
Heel eerlijk? Nee, in dat geval van het stappen vind ik het niet doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om half om half te doen. Dat betekent dat wanneer je samen uitgaat er eentje half met tegenzin mee gaat, en wanneer je thuis zit de ander dat doet. Dat maakt dat je elke week die avond verpest, want ik vind het zelf helemaal niet leuk om iets te doen dat ik leuk vind, maar waarvan ik weet dat mijn vriend het vreselijk vind.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Een probleem is in mijn ogen zeker wel voor het grootste gedeelte opgelost als beide water bij de wijn doen. Je moet in een relatie vind ik compromissen sluiten en dus water bij de wijn doen als er een probleem is. Als een van de 2 het niet leuk vind dat de ander ELKE week bijv. met vrienden/vriendinnen wil stappen, en meer is van het lekker thuis chillen met vrienden en bankhangen, is het toch ook doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om dat half om half te doen?
En hoezo creëer ik een probleem? Dat is toch ook belachelijk? Dus als iemand ergens moeite mee heeft of last van heeft, dan creëer je zelf een probleem?
Die arme knul. Wordt hij zomaar van twee kanten verstikt.quote:Op woensdag 1 april 2009 00:08 schreef Perico het volgende:
Dus TS, kan me er wel iets bij voorstellen. Het zijn niet alleen de telefoontjes maar de gedachte dat je vriend niet vrij wordt gelaten en dat er iedere dag feedback komt op alles dat jullie samen uitspoken.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:15 schreef Nijns het volgende:
[..]
Toevallig weet CoolGuy wel heel goed hoe het allemaal moet en heeft een hele leuke vriendin, die geen rust van hem wil
Voor de 400e keer: HET IS GEEN COMPROMIS WAT JE WIL SLUITEN.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Een probleem is in mijn ogen zeker wel voor het grootste gedeelte opgelost als beide water bij de wijn doen. Je moet in een relatie vind ik compromissen sluiten en dus water bij de wijn doen als er een probleem is. Als een van de 2 het niet leuk vind dat de ander ELKE week bijv. met vrienden/vriendinnen wil stappen, en meer is van het lekker thuis chillen met vrienden en bankhangen, is het toch ook doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om dat half om half te doen?
En hoezo creëer ik een probleem? Dat is toch ook belachelijk? Dus als iemand ergens moeite mee heeft of last van heeft, dan creëer je zelf een probleem?
Ze heeft zelf niet door dat ze continue de focus van het verhaal aan het verleggen is om haar gelijk te krijgen. Vandaar ook dat we nu in rondjes rennen om het onderwerp heen; maak je een punt, begint ze gelijk weer over het feit dat het toch echt niet alleen het bellen is. Vraag je daarop door, krijg je geen antwoord en moet je het bij het bellen houdenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:19 schreef MarMar het volgende:
Chickiewickie, ik zou moe van mezelf worden in jouw geval denk ik..
Post 1 "het is niet alleen maar het bellen!" post 2 "het gaat alleen maar om 1 telefoontje minder per dag" post 3 "ja maar, het is niet alleen het bellen zeg ik toch!" post 4 "alleen 1 keer minder bellen per dag, is dat nou teveel gevraagd?"
Zie je de tendens??
Ook is de tijd inmiddels verschoven van "zelfs nog om 22.30" naar "soms zelfs om 12 uur nog!"
Wat wordt het als je niet genoeg bijval krijgt? 3 uur 's nachts?
Kom op zeg..
Jawehel.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:05 schreef Scorpie het volgende:
Voor de 400e keer: HET IS GEEN COMPROMIS WAT JE WIL SLUITEN.
JIJ wil dat het minder wordt, HIJ niet. HIJ moet van jou TOEGEVEN. JIJ hoeft niets toe te geven.
Ja, dit is heel erg waarquote:Op woensdag 1 april 2009 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze heeft zelf niet door dat ze continue de focus van het verhaal aan het verleggen is om haar gelijk te krijgen. Vandaar ook dat we nu in rondjes rennen om het onderwerp heen; maak je een punt, begint ze gelijk weer over het feit dat het toch echt niet alleen het bellen is. Vraag je daarop door, krijg je geen antwoord en moet je het bij het bellen houden
Ja, snel, pak je popcorn!quote:
Wel eens gehoord van goed voorbeeld doet goed volgen? Je zegt hier ergens op blz 2 en ook in het voorgaande topic dat je overal toe bereid bent als hij maar doet wat jij zegt. (stoppen met bellen) Als jij nou eens begint met water bij de wijn doen? Dus niet aleen zeggen dat je wilt veranderen maar het ook gewoon doen? Misschien vervalt de behoefte om met zijn moeder te bellen dan wel. Of niet, maar kan het je niet meer schelen omdat het probleem (jou perceptie) al is opgelost.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Bingo. Daar zit het probleem. Read on...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:14 schreef Chickiewickie het volgende:
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. ...
Je bent bereid het SAMEN op te lossen, wat inhoudt dat JIJ de oplossing bedenkt en HIJ die uit mag voeren. Dat is SAMEN.quote:En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen.
De inhoud van je eis is het probleem niet.quote:Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen.
En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3. Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat jullie dit nou zo'n drastische ''eis'' vinden.
Whehequote:Op woensdag 1 april 2009 09:22 schreef Shitney het volgende:
Ik verheug me nu al op de dag dat mijn jongens met zo'n mokkel aan komen zetten.
heerlijk, helder, mgerbenquote:Op woensdag 1 april 2009 10:03 schreef mgerben het volgende:
[..]
Bingo. Daar zit het probleem. Read on...
[..]
Je bent bereid het SAMEN op te lossen, wat inhoudt dat JIJ de oplossing bedenkt en HIJ die uit mag voeren. Dat is SAMEN.
[..]
De inhoud van je eis is het probleem niet.
Het probleem is de manier waarop.
Jij bepaalt een oplossing. Jij bepaalt dat dat geen drastische eis is. Jij bepaalt dat er ook wel iets van zijn kant mag komen. En als er afgewogen moet worden wie het meeste 'aan de kant zet en accepteert', dan bepaal jij wie het meeste inlevert.
Daarmee passeer je hem dus.
'Samen' betekent niet dat je samen uitkomt op de oplossing die JIJ bedacht hebt.
quote:Op woensdag 1 april 2009 10:13 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
Whehe![]()
En dat zo´n mokkel dan op een dag bij je aanbelt om het eens met je te hebben over je lege nest syndroom
Ja, want het stikt hier van de mensen die ook hun gelijk willen hebbenquote:
Nog zo`n tunnelvisie-hebbend persoon die denkt dat haar mening per definitie de juiste isquote:Op woensdag 1 april 2009 16:45 schreef NightGoddess het volgende:
TS wilt niet reageren op enkele van jullie 'poging tot grappige', hersenloze reacties?
Mams! HET topic moest dichtquote:Op woensdag 1 april 2009 16:54 schreef MarMar het volgende:
Zelfmedelijden is nog nooit iemand beter van geworden.
Da's toch zonde. Ik maak er helemaal geen probleem van om op hersenloze reacties te reageren.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:45 schreef NightGoddess het volgende:
TS wilt niet reageren op enkele van jullie 'poging tot grappige', hersenloze reacties?
Ik zag et kindjequote:
quote:Op woensdag 1 april 2009 16:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's toch zonde. Ik maak er helemaal geen probleem van om op hersenloze reacties te reageren.
Oei wat grof! Nu je dit zegt voel ik me echt dom en aangesproken...quote:Op woensdag 1 april 2009 16:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nog zo`n tunnelvisie-hebbend persoon die denkt dat haar mening per definitie de juiste is
Ga ergens anders je intelligentie-vergelijkingen maken ofzo.
ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 1 april 2009 17:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zag et kindje![]()
* MarMar schuift een koppie thee naar Nijns
Oke, het is geen roosvicee, maar het komt wel goed schatje!
het gros ís hier serieus, maar TS wil dat niet horen, omdat zij VINDT dat ze SAMEN een probleem hebben en dat haar 'oplossing' iets is waar ze SAMEN beter van worden, maar dat is niet zoquote:Op woensdag 1 april 2009 17:01 schreef NightGoddess het volgende:
[..]
Oei wat grof! Nu je dit zegt voel ik me echt dom en aangesproken...![]()
In tegenstelling tot de meeste fokkers hier probeer ik op de topics met hulpvragen die ik lees...ook serieus antwoord te geven...en er geen wedstrijd van te maken wie de grappigste post heeft om TS belachelijk te maken...![]()
Tunnelvisie...ik?Whatever. Denk jij lekker wat je wilt denken...dan doe ik dat ook.
En nu voel je je ook al verheven boven ons? Toe maar! Mevrouw de koningin, oh wacht, mevrouw de godin zal wel eens eventjes gaan bepalen hoe wij hier mogen posten.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:01 schreef NightGoddess het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de meeste fokkers hier probeer ik op de topics met hulpvragen die ik lees...ook serieus antwoord te geven...en er geen wedstrijd van te maken wie de grappigste post heeft om TS belachelijk te maken...![]()
Tunnelvisie...ik?Whatever. Denk jij lekker wat je wilt denken...dan doe ik dat ook.
Hersenloze reacties ookquote:Op woensdag 1 april 2009 16:45 schreef NightGoddess het volgende:
ze is net 18, natuurlijk kan zij dat bepalenquote:Op woensdag 1 april 2009 17:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En nu voel je je ook al verheven boven ons? Toe maar! Mevrouw de koningin, oh wacht, mevrouw de godin zal wel eens eventjes gaan bepalen hoe wij hier mogen posten.
-quote:Op woensdag 1 april 2009 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ze is net 18, natuurlijk kan zij dat bepalen![]()
Zei ik dat?quote:Op woensdag 1 april 2009 17:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En nu voel je je ook al verheven boven ons? Toe maar! Mevrouw de koningin, oh wacht, mevrouw de godin zal wel eens eventjes gaan bepalen hoe wij hier mogen posten.
Ik ben 19quote:Op woensdag 1 april 2009 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zal haar haar naïviteit vergeten. Veel te leren, deze padawan heeftquote:Op woensdag 1 april 2009 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Benoem even de mensen die in dit topic en het vorige serieus gereageerd hebben, en die volgens jou alleen maar TS afzeiken?quote:Op woensdag 1 april 2009 17:06 schreef NightGoddess het volgende:
[..]
Zei ik dat?![]()
Kijk...weer poging tot....![]()
Ik heb gezegd dat er maar enkelen zijn die serieus reageren (en of dat nu in strijd is met TS gedachtes of niet boeit me niet), maar er zijn er ook die alleen maar TS gedrag afkraken.
Srsly...quote:Op woensdag 1 april 2009 17:08 schreef MarMar het volgende:
Fucking hell...
Sinds wanneer is iemand helpen hetzelfde als diegene naar de mond praten en meegaan in zelf gecreëerde problemen dan?
Als je het er niet mee eens bent neem je het niet serieus?
Het begon er toch echt mee dat TS serieuze reacties zelf niet serieus nam!
ik word serieus gestoord als ik het woordje serieus nog 1 keer gebruik
Srryquote:Op woensdag 1 april 2009 17:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Benoem even de mensen die in dit topic en het vorige serieus gereageerd hebben, en die volgens jou alleen maar TS afzeiken?
Het gaat juíst om haar gedrag.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:06 schreef NightGoddess het volgende:
[..]
Zei ik dat?![]()
Kijk...weer poging tot....![]()
Ik heb gezegd dat er maar enkelen zijn die serieus reageren (en of dat nu in strijd is met TS gedachtes of niet boeit me niet), maar er zijn er ook die alleen maar TS gedrag afkraken.
Ik zéi toch dat serieuze reacties zowel reacties kunnen zijn die het EENS zijn met TS maar ook reacties van mensen die het ONEENS zijn met TSquote:Op woensdag 1 april 2009 17:08 schreef MarMar het volgende:
Fucking hell...
Sinds wanneer is iemand helpen hetzelfde als diegene naar de mond praten en meegaan in zelf gecreëerde problemen dan?
Hmm, ben je nou serieus..?quote:Op woensdag 1 april 2009 17:08 schreef MarMar het volgende:
Fucking hell...
Nietes!quote:Op woensdag 1 april 2009 17:12 schreef NightGoddess het volgende:
[..]
Ik zéi toch dat serieuze reacties zowel reacties kunnen zijn die het EENS zijn met TS maar ook reacties van mensen die het ONEENS zijn met TS
praat dan geen poep zeg, met je onzinverzinsels.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:10 schreef NightGoddess het volgende:
[..]
SrryDeze Padawan heeft betere dingen te doen...
Je kunt ook met een kwinkslag een serieuze reactie geven. En daartoe nodigt TS enorm uit, met haar tunnelvisie en betonplaat voor het hoofd. Ze staat totaal niet open voor opbouwende kritiek, laat staan voor suggesties die niet in haar egocentrische plaatje passen.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:12 schreef NightGoddess het volgende:
Ik zéi toch dat serieuze reacties zowel reacties kunnen zijn die het EENS zijn met TS maar ook reacties van mensen die het ONEENS zijn met TS
Thnx mam! (ik was even afgeleid door de facturen op mijn werk en nu is er een hele pagina bij in dit topic!)quote:Op woensdag 1 april 2009 17:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zag et kindje![]()
* MarMar schuift een koppie thee naar Nijns
Oke, het is geen roosvicee, maar het komt wel goed schatje!
Amen!quote:Op woensdag 1 april 2009 17:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je kunt ook met een kwinkslag een serieuze reactie geven. En daartoe nodigt TS enorm uit, met haar tunnelvisie en betonplaat voor het hoofd. Ze staat totaal niet open voor opbouwende kritiek, laat staan voor suggesties die niet in haar egocentrische plaatje passen.
TS doet me denken aan een klein kind dat stampvoetend haar vingers in de oren stopt, al 'Ik hoor je lekker toch niet, lalalalala, ik hoor je lekker toch niet, lalalalala' roepend. En ja, zo'n starre houding gaat op een gegeven moment op de lachspieren in mijn typvingers werken.
hahaha zo sneu..quote:Op woensdag 1 april 2009 17:31 schreef Nijns het volgende:
[..]
Amen!
Dit dus en niets anders..!
Ow wacht, NightGoddess is natuurlijk boos omdat ze nooit zoveel aandacht heeft gekregen als TS.. Ahhhhw, kindje toch..!
Over respect gesproken... Deze post zegt eigenlijk alles.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:30 schreef Chickiewickie het volgende:Heb al eerder gezegt, praat met respect, of hou je bek dicht.
Oh, ben jij er ook weer? Leuk..!quote:Op woensdag 1 april 2009 17:30 schreef Chickiewickie het volgende:
Allemachtig mensen, wat zitten jullie toch door te hakketakken?
Ik heb al eerder gemeld dat het me niet boeit of je het met me eens bent of niet, maar dat ik hier me verhaal post om tips te krijgen voor me probleem.
Dat het grootste gros van jullie een onderlinge wedstrijd voert wie het het grappigst en lulligst kan brengen, is hetgeen wat me irriteert.
Ik heb geen betonblok voor me kop, ik sta open voor iedereens mening, maar het gaat me om de manier hoe het hier gebracht wordt wat op mij het effect geeft niet meer wil luisteren naar wat jullie te zeggen hebben.
Heb al eerder gezegt, praat met respect, of hou je bek dicht. En dat is hetgeen wat jullie missen; respect.
Laat mij ook vrij in mijn mening, waarom hebben jullie wel het recht te zeggen dat het nergens op slaat wat ik doe/vraag/eis whatever, en waarom heb ik niet het recht om de dingen te zien zoals ik ze zie?
Daarbij komt dat jullie je wel erg sterk voelen zo met zn allen samen.
Grappig....quote:Op woensdag 1 april 2009 17:31 schreef Nijns het volgende:
[..]
Amen!
Dit dus en niets anders..!
Ow wacht, NightGoddess is natuurlijk boos omdat ze nooit zoveel aandacht heeft gekregen als TS.. Ahhhhw, kindje toch..!
Heb je het nou WEER over jezelf?quote:
iddquote:Op woensdag 1 april 2009 17:35 schreef Drikske het volgende:
[..]
Over respect gesproken... Deze post zegt eigenlijk alles.
kom maar lieverdquote:Op woensdag 1 april 2009 17:44 schreef Chickiewickie het volgende:
Haha komop mods die hier ook zo veel uitvoeren, gooi er maar een slotje op! Dan kunnen deze kansloze figuren zich weer elders vermaken en wijs doen!
Spreek voor jezelf!quote:Op woensdag 1 april 2009 17:49 schreef Maanvis het volgende:
Chickiewickie, kijk nou hoever je het hebt geschopt, je schoonmoeder vindt je een minderwaardig misbaksel, je vriendje wil niet meer met je verder en heel FOK! denkt dat jij labiel bent..
Nee, voor de 6e keer het interesseert me niet als jullie mijn mening niet delen, het gaat mij gewoon te ver op wat voor onrespectvolle, belachelijke manier hier gepraat wordt. En dat iedereen zo hard zijn best doet om de meest grappige, sarcastische reacties hierover te maken. En daarom ben ik hier ook gewoon klaar mee en vraag ik om een slotje.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
maar, wat wil je dan horen?
wat moeten we zeggen?
Dat je gelijk hebt? Dat hij onredelijk is en dat het niet normaal is en dat hij naar jouw wensen moet leven omdat hij met jou een relatie is aangegaan?
Was het dan wel goed geweest?
Dit is een serieuze vraag overigens, want k vraag me serieus af wat voor antwoorden dan wel 'goed' geweest waren?
quote:Op woensdag 1 april 2009 17:51 schreef Re het volgende:
[..]
kom maar lieverd
pesten ze je hier?... en wat zeggen ze nou allemaal
FOK! kan af en toe best hard zijn, is het niet? Dan zeggen en vertellen ze precies wat je niet wil horen en dan doet dat wel eens pijn want jij hebt toch gelijk en zij (je schoonmoeder en vriendje) hebben het probleem.
Je wil teveel in te korte tijd, nee dit gaat je niet overnacht lukken met deze instelling, in deze snelle en egoistische wereld zijn er nou eenmaal mensen die om elkaar geven en in jouw ogen wat minder snel los willen laten en met name los gelaten willen worden.
Kun je hem loslaten denk je?
Gos gos gos, de mods zijn gewoon geen haar beter. Gooi er nou maar een slotje op met je wijze geleuter en doe waarvoor je mod bentquote:Op woensdag 1 april 2009 17:51 schreef Re het volgende:
[..]
kom maar lieverd
pesten ze je hier?... en wat zeggen ze nou allemaal
FOK! kan af en toe best hard zijn, is het niet? Dan zeggen en vertellen ze precies wat je niet wil horen en dan doet dat wel eens pijn want jij hebt toch gelijk en zij (je schoonmoeder en vriendje) hebben het probleem.
Je wil teveel in te korte tijd, nee dit gaat je niet overnacht lukken met deze instelling, in deze snelle en egoistische wereld zijn er nou eenmaal mensen die om elkaar geven en in jouw ogen wat minder snel los willen laten en met name los gelaten willen worden.
Kun je hem loslaten denk je?
Haha ohja je kent me schoonmoeder, dat is ook zo...idioot, haha en dit bedoel ik met dat jullie het allemaal zo goed weten. Me vriend wil wél met me verderquote:Op woensdag 1 april 2009 17:49 schreef Maanvis het volgende:
Chickiewickie, kijk nou hoever je het hebt geschopt, je schoonmoeder vindt je een minderwaardig misbaksel, je vriendje wil niet meer met je verder en heel FOK! denkt dat jij labiel bent..
?quote:Op woensdag 1 april 2009 17:54 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Gos gos gos, de mods zijn gewoon geen haar beter. Gooi er nou maar een slotje op met je wijze geleuter en doe waarvoor je mod bent
in een goede relatie hoe je zelf in grote lijnen niet te veranderen en neem/accepteer je iemand zoals die is..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:19 schreef Chickiewickie het volgende:
shmoopy: hoe kom je daar nou weer bij?
en dumdadum..doe toch niet alsof je het allemaal zo goed weet. Ik wil mezelf zeker wel veranderen, ik wordt er echt een beetje zat van dat jullie zo verrekte slecht lezen.
Ik heb al 100 keer gezegt dat ik bereid ben om vrijwel alles naast het bellen opzij te zetten voor hem, te negeren/accepteren hoe je het ook wil noemen, maar dat zou ook niet vanzelf gaan, en zou ik ook me best voor moeten doen en me manieren voor vinden. Dus lul niet dat ik niet wil veranderen, hetgeen waar het hierover gaat heb ik ook geprobeerd maar werkte gewoon niet.
Dit soort reacties tonen aan hoe jij in elkaar steekt als het op respect aankomt.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:54 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Gos gos gos, de mods zijn gewoon geen haar beter. Gooi er nou maar een slotje op met je wijze geleuter en doe waarvoor je mod bent
Dacht je nou echt dat de mods JOUW topic links laten liggen met controleren? Owja, jij bent suprieur, vergeten..quote:Op woensdag 1 april 2009 17:44 schreef Chickiewickie het volgende:
Haha komop mods die hier ook zo veel uitvoeren, gooi er maar een slotje op! Dan kunnen deze kansloze figuren zich weer elders vermaken en wijs doen!
Misschien wil hij wel zo bemoederd worden en houdt het daarom in stand? Al hij het niet anders wil, is het misschien omdat hij het graag zo heeft.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:33 schreef Chickiewickie het volgende:
Hij was vol..en het was nog niet over dus maar even deel 2 aangemaakt..
Hij heeft een moeder die naar mijn mening haar zoon nog niet volledig kan loslaten (terwijl hij dit jaar 25 wordt en al een behoorlijk tijdje uit huis is). Zo belt zij hem bijvoorbeeld elke dag minstens 2 keer..wat mij ongelovelijk irriteert en dwarszit. Maar ook in het gewone leven behandeld ze hem vind ik niet naar zijn leeftijd, eerder als een 15 jarige puber. Ze wil alles in de hand houden, in controle houden, ze is in mijn ogen een behoorlijk dwangmatig persoon. Dit merk ik aan kleine dingen maar ook aan grotere dingen, vind het heel moeilijk om uit te leggen maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
quote:Op woensdag 1 april 2009 18:53 schreef misterwiseguy het volgende:
Als je als kerel 2 keer per dag met je moeder moet bellen omdat je dat fijn vindt denk ik niet dat je ooit kinderen zal krijgen. Hij mist namelijk een paar ballen. Kom op zeg, 2 keer per dag als ik met mijn vriendin zou zitten zou ik dan laten overgaan of er niks mee doen. Wist niet dat er zoveel mama boys rondlopen op fok dat ze dit nog begrijpen ook.
En ja, TS je moet niet verwachten dat je vriend zoiets gelijk veranderd, maar als yij het bellen met zijn moeder niet wil missen en jou ervoor aan de kant wilt zetten. Ben of jij een enorm vervelend persoon in zijn optiek of is het bij voorbaat al een zielig menneke.
Zo.
De discussie in dit topic was al lang niet meer of het bellen wel/niet veel was.. Ik heb in deel 1 ook al aangegeven dat ik het wat veel vond. Waar iedereen over struikelt is hoe TS haar problemen 'aanpakt', adviezen in de wind slaat en haar eigenaardige/egoistische kijk op deze situatie en relaties in het algemeen.quote:
Volgens mij is iedereen het ook ermee eens hoor, dat het niet echt heel normaal is om zovaak met je moeder te bellen. Het gaat er om dat die vriend dat nou eenmaal doet en niet wil veranderen. Dan zal TS het toch moeten accepteren of de relatie moeten beïndigen.quote:Op woensdag 1 april 2009 18:53 schreef misterwiseguy het volgende:
Als je als kerel 2 keer per dag met je moeder moet bellen omdat je dat fijn vindt denk ik niet dat je ooit kinderen zal krijgen. Hij mist namelijk een paar ballen. Kom op zeg, 2 keer per dag als ik met mijn vriendin zou zitten zou ik dan laten overgaan of er niks mee doen. Wist niet dat er zoveel mama boys rondlopen op fok dat ze dit nog begrijpen ook.
En ja, TS je moet niet verwachten dat je vriend zoiets gelijk veranderd, maar als yij het bellen met zijn moeder niet wil missen en jou ervoor aan de kant wilt zetten. Ben of jij een enorm vervelend persoon in zijn optiek of is het bij voorbaat al een zielig menneke.
Zo.
Nou ja zeg, een half uurtje geleden was je het nog helemaal met TS eens. Niks zo veranderlijk als een mens op het weer na dan.quote:
Dat zeg ikquote:Op woensdag 1 april 2009 19:05 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen het ook ermee eens hoor, dat het niet echt heel normaal is om zovaak met je moeder te bellen. Het gaat er om dat die vriend dat nou eenmaal doet en niet wil veranderen. Dan zal TS het toch moeten accepteren of de relatie moeten beïndigen.
Volgens mij is ze het er nog steeds mee eensquote:Op woensdag 1 april 2009 19:05 schreef beequeen het volgende:
[..]
Nou ja zeg, een half uurtje geleden was je het nog helemaal met TS eens. Niks zo veranderlijk als een mens op het weer na dan.
Welkom!quote:
Ik quote mezelf nog maar een keer, dit was een serieuze reactie waarmee ik probeer je denkpatroon anders te laten verlopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:48 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik heb het je eerder gevraagd, maar je hebt niet gereageerd: zou het jou écht gelukkkig maken als je (ex)vriend voortaan iets laat waar hij ongelukkig van wordt?
Dat.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgens mij is ze het er nog steeds mee eens
Maar haar vriend wordt er niet ongelukkig van. Integendeel, want ChickieWickie wordt er gelukkiger van en dan worden ze samen gelukkiger.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:08 schreef As_33 het volgende:
Ik quote mezelf nog maar een keer, dit was een serieuze reactie waarmee ik probeer je denkpatroon anders te laten verlopen.
Kun je dan eens precies herhalen waar je het mee eens bent?quote:
Ik heb aandachtig 3 topics moeten lezen, best vermoeiend...quote:
Volledig mee eensquote:Op woensdag 1 april 2009 19:20 schreef NightGoddess het volgende:
Hetgeen dat het niet echt vaak voorkomt dat een vent van 24 zo'n mamakindje is....Wat mr. wiseguy ook zegt....en dat TS daar best haar mening over mag zeggen, zonder dat vriendlief daar kwaad om wordt...daar ben ik het mee eens.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het met NIEMAND van hier eens ben...
Ik ben het zeker eens met hetgeen wat hier gezegd wordt betreft dat je niemand naar je eigen zin kunt veranderen. Dat ervaar ik dagelijks....en geloof me, mijn vriend zou ook wel menigeen aan mij willen veranderen. dat is het 'risico' van relaties....niet iedereen is zoals jij, en er kunnen dingen zijn waar je je aan zult storen.
Maar! Er zijn idd dingen die je maar moet nemen zoals ze zijn, en niet kunt veranderen. MAar er zijn zeer zeker ook dingen waar je best je zegje over mag doen en mag vragen of er misschien een compromis bestaat..
Dan moet je natuurlijk wel ook de definitie van compromis juist gebruiken. En niet met een idee komen die jijzelf alleen goed vind, en dit dan doordrammen. Máár ik moet eerlijk zijn...TS is niet de enige die zo doordramt. Er zijn vast meer dames/heren, waaronder ik, die in hun relatie soms wel eens liever hun eigen idee uitgevoerd zien worden...
Maar als er zoveel dingen zijn die niet bij jou passen....passen jullie dan wel bij elkaar?quote:Op woensdag 1 april 2009 19:24 schreef Chickiewickie het volgende:
Daarbij komt, dat ik niet alleen maar met een idee kom die IK alleen goed vind.
Dat bedoel ik ook met dat het niet alleen om telefoneren gaat, maar veel meer issues zijn. Maar al die andere issues wil ik aan de kant schuiven voor hem, leren accepteren, en het telefoneren is het enige wat ik van hem vraag.
Dus, mensen die ook begonen te lazeren over ''telefoneren is het enige, telefoneren is niet het enige, blabla'' : er zijn MEER proberen als het telefoneren, maar het telefoneren is het ENIGE wat ik vraag.
Is het nu eindelijk duidelijk? Damn.
Dus ik kom niet alleen met een idee die ik goed vind en ben bereid om heel wat andere shit aan de kant te schuiven, maar vraag daar ook wat voor terug.
Je doet de aanname dat de meeste hier niet serieus zouden reageren. Die aanname is fout. Denk er eens over na. En nog een keer. En dan nog een keer. Misschien snap je hem dan wel. Zo niet mag je hier om uitleg komen vragen.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:01 schreef NightGoddess het volgende:
[..]
Ja, dat je poogt te denken kunnen we merkenquote:Tunnelvisie...ik?Whatever. Denk jij lekker wat je wilt denken...dan doe ik dat ook.
Ja. En de reactie die ik al een paar keer heb herhaald, daar reageer je bijvoorbeeld nooit op. Namelijk dat je beter kunt kijken naar wat de werkelijke problemen zijn en die gaat aanpakken in plaats van je zo blind te staren op alleen dat bellen. Verder vraag je niets. Nee, maar je lost je probleem zo NIET op.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:24 schreef Chickiewickie het volgende:
Daarbij komt, dat ik niet alleen maar met een idee kom die IK alleen goed vind.
Dat bedoel ik ook met dat het niet alleen om telefoneren gaat, maar veel meer issues zijn. Maar al die andere issues wil ik aan de kant schuiven voor hem, leren accepteren, en het telefoneren is het enige wat ik van hem vraag.
Dus, mensen die ook begonen te lazeren over ''telefoneren is het enige, telefoneren is niet het enige, blabla'' : er zijn MEER proberen als het telefoneren, maar het telefoneren is het ENIGE wat ik vraag.
Is het nu eindelijk duidelijk? Damn.
Dus ik kom niet alleen met een idee die ik goed vind en ben bereid om heel wat andere shit aan de kant te schuiven, maar vraag daar ook wat voor terug.
*Care*quote:Op woensdag 1 april 2009 19:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet de aanname dat de meeste hier niet serieus zouden reageren. Die aanname is fout. Denk er eens over na. En nog een keer. En dan nog een keer. Misschien snap je hem dan wel. Zo niet mag je hier om uitleg komen vragen.
[..]
Ja, dat je poogt te denken kunnen we merken
Ja, dat heb ik al een paar keer aangehaald, maar blijkbaar is dat niet wat TS wil horen.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:29 schreef Re het volgende:
het "voor wat, hoort wat" principe werkt meestal niet in een relatie
Goed zo, ga je dan nu weer ontopic ipv het topic te kapen met je nietstoevoegend gejank? Mooi.quote:
Dát is denk ik de hamvraag.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:29 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Maar als er zoveel dingen zijn die niet bij jou passen....passen jullie dan wel bij elkaar?
Ach, eerst dacht de TS een compromis te kunnen sluiten, wat dus stiekem geen compromis was, vervolgens moeten we geloven dat ze ALLE andere irritaties kan vergeten als hij maar dat ene kleine puntje zou aanpakken, en nu ga jij ook nog eens zeggen dat voor wat hoort wat niet kan in een relatie?quote:Op woensdag 1 april 2009 19:29 schreef Re het volgende:
het "voor wat, hoort wat" principe werkt meestal niet in een relatie
Lees mijn posts dan esquote:Op woensdag 1 april 2009 17:56 schreef NightGoddess het volgende:
Waar eigenlijk gaat het de laatste 2 á 3 pagina's nog serieus over TS probleem? Ik zie helemaal geen oplossingen aangedragen worden. Ik zie echter alleen maar posts die TS en mij afkraken voor het feit dat ze niet eens is met de reaties en ik haar begrijp...
Ik zie 50 posts per paginaquote:Op woensdag 1 april 2009 20:56 schreef NightGoddess het volgende:
Niet alles letterlijk opvatten...
En als je het toch wilt doen...Dat sloeg op de afgelopen 3 pagina's. Daar ging het (bijna) alleen maar over mij en Chickie. Niets serieus over haar probleem. De laatste post van jou staat op pagina 7....dat is op dit moment 4 pagina's terug..maar die was idd wel serieus bedoeld.
Dus mijn post klopt
hoe vertel je haar, dat het leven dat ze leefde, en de liefde die ze voelde, binnenkort verdwijnt?quote:Op woensdag 1 april 2009 20:58 schreef Maanvis het volgende:
hoe vertel je chickiewickie dat de aarde niet meer rond is, dat de vogels niet meer vliegen, en de zon niet langer schijnt?
Lighten up.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:18 schreef NightGoddess het volgende:
Echt grappig....zo'n songtekst posten terwijl TS nu in dubio zit of het in de toekomst beter zal gaan tussen haar en vriend.....
dat laatste dan wel fluisterend, bijna snotterendquote:Op woensdag 1 april 2009 21:12 schreef beequeen het volgende:
Je raakt me kwijt, je raakt me kwijhijt. 't Is de waarheid.![]()
Of ze hangt aan de foon met haar wel/niet/toekomstige schoonmoeder. Je weet het niet hè?quote:Op woensdag 1 april 2009 21:18 schreef NightGoddess het volgende:
Echt grappig....zo'n songtekst posten terwijl TS nu in dubio zit of het in de toekomst beter zal gaan tussen haar en vriend.....
Daarom is het ook tijd voor haar om zich de waarheid te realiseren. En om de waarheid aan haar duidelijk te maken is moeilijk, waar Han Kooreneef al zo'n mooi liedje over schreef.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:18 schreef NightGoddess het volgende:
WTFquote:Op woensdag 1 april 2009 21:49 schreef Kahlen het volgende:
Maar serieus, mijn ouders komen bijna dagelijks langs bij ons (hebben eigen sleutel en bellen niet eens aan)
Nee, alhoewel... ze zijn ook weleens binnengekomen met gebak toen we bezig waren in de slaapkamerquote:Op woensdag 1 april 2009 21:53 schreef VonHinten het volgende:
[..]
WTFVind je het niet vervelend dat je ouders te pas en te onpas je huis binnen kunnen komen?
Wij hebben volgens mij allemaal een gelukkige relatie. De TS niet. Wie doet er dan iets fout denk je?quote:Op woensdag 1 april 2009 21:24 schreef NightGoddess het volgende:
Of misschien heeft ze geen zin om op jullie onnozele posts te reageren?
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht inderdaad. Of als je in je blote kont uit de badkamer komt.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:58 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Nee, alhoewel... ze zijn ook weleens binnengekomen met gebak toen we bezig waren in de slaapkamer
Goed verhaalquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |