abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67585341
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:55 schreef Chickiewickie het volgende:
in de bios zitten (zie je pas achteraf maar het gaat om het feit dat ze belt)
Dus dan belt ze, hij neemt niet op, en dat vindt ze prima want hij zal wel ergens mee bezig zijn. Stoort dus niet en als je vriend normaal is dan gaat-ie niet over z'n hele dag praten als je midden in een diep gesprek zit. Als ze nou 30 keer belt en voicemails achterlaat waarom hij niet opneemt en wat er aan de hand is...
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_67585427
Goed TS, ik zal ook dan een poging doen, even duidelijk te maken waar jij oogkleppen hebt: (Tevens samenvatting voor de luie Fok!kers)

De hoofdrolspelers
1)TS die hoteldebotel is van haar vriendje
2)vriendje van TS
3) moeder van het vriendje van TS

De feiten:
Het vriendje van TS heeft een mama die minimaal 2x/ dag naar hem belt. TS vind dit vreselijk, dat haar vriendje zo betuttelt wordt. Vriendje vind het af en toe irritant, maar meestal loopt het wel los.

TS is geobsedeerd hierdoor en verzoekt herhaaldelijk aan vriendje of mams niet wat minder kan bellen. Tot nu toe heeft het vriendje gezegd dat hij haar gevraagd heeft minder te bellen. Of hij dit werkelijk gedaan heeft weten wij niet, het kan natuurlijk ook een toezegging zijn om van het hele gezeik af te zijn.

Mams zelf weet hier waarschijnlijk ook dan niet van.

Uiteindelijk gaat het dus om een indirect verzoek van TS naar mams. Tot nu toe is hier geen reactie op gekomen, of zijn er acties geweest dat er minder gebeld wordt door mams.

Ten tweede heeft het vriendje eenmaal uitgemaakt, maar houden ze nog wel contact. Of er een "officiële" doorstart is van de relatie is mij niet duidelijk.

Adviezen:
Optie 1)Benader de moeder direct. Of het zo verstandig is, is een tweede, maar TS is degene die het meest last heeft, niet de zoon. Ik zou 't zelf zeer irritant vinden als mijn vriendin hiermee zich zou bemoeien, het is immers iets tussen moeder en zoon.
Optie 2)Het mes op de keel. "Ik kom pas terug als je moeder minder belt". Voor TS natuurlijk moeilijk, kans dat vriendje het best vind.
Optie 3)Accepteren dat vriendje een moederskindje is, en eigenlijk niet zonder mama's aandacht kan. Helaas TS, je vriendje is niet de zelfstandige held die je voor ogen had

Voor de amateurpsychologen; redenen waarom TS moeite heeft met belgedrag moeder:
1)Haar moeder belt zelf weinig, ze komt aandacht tekort en is dus jaloers.
2)Alle aandacht voor haar, vriendjes moeten aan haar aandacht besteden als ze er is, bellen doen ze maar in hun eigen tijd.
3)Net al genoemd, een vriendje die dagelijks gebeld wordt, komt afhankelijk over. En zo'n vriend wil ze niet. En misschien vreest TS het oordeel van anderen als ze horen wat voor afhankelijk vriendje ze heeft.
4)Lijkt op 2; vriendjes moeten aandacht geven. Doen ze dat niet, maar wel aan hun moeder, dan is ze bang dat ze veel minder gewaardeerd wordt dan een moeder. Dat kan haar onzekerheid niet hebben.

Overigens, begin bij jezelf..
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:20 schreef Chickiewickie het volgende:

ha-ha-ha. Mijn moeder zit bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, en daar heb ik gewoon iemand aangewezen gekregen.
Zo hey, je moeder bemoeit zich wel veel met jou. Afhankelijk hoor
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_67585433
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:34 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, want als IK een probleem heb, is HIJ degene die ook rekening met MIJ moet houden, want IK ben degene die hij gekozen heeft om verder mee te gaan in het leven. En als je over een relatie spreekt waar toekomst in zit, ben IK degene die over 20 jaar een gezin heeft gesticht met hem, terwijl zijn moeder ondertussen de pijp uit is.
Dus als jij niet kan poepen moet hij laxeermiddel drinken?
pi_67585462
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:46 schreef As_33 het volgende:

[..]

Maar jij houdt toch ook niet écht rekening met hem, jij wilt dat hij voor jou iets laat dat héél belangrijk voor hem is.
Jij vindt dat hij zich moet aanpassen, want hij heeft toch voor een relatie met jou gekozen. Maar jij hebt ook voor hem gekozen, en dit hoort bij hem.
Wordt jij er oprecht gelukkiger van als hij voortaan het bellen enz. mindert, en hij daar zelf dus ongelukkiger van wordt?
Ze snapt niet dat ze hem precies hetzelfde dilemma oplegt als ze zichzelf oplegt.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:03:25 #130
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67585658
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik wou het er eerst bij laten omdat ik jullie het pleziertje eigenlijk niet gun..maar goed, vooruit.

Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen maar niet weet hoe we door KUNNEN.
Hij is bang zijn moeder te kwetsen als hij haar zegt iets meer op het bellen te letten en het bij 1xtje te laten.
Ik stelde voor dat ik dan met zijn moeder ging praten om voorzichtig uit te leggen hoe zo'n impact het heeft op onze relatie en waar het wegkomt dat zij zo met hem omgaat.
Echter vond hij ook dit geen goed idee.
Toen kwam ik aan of het dan geen optie was dat het alleen zo zou gaan als ik er ben (dus weekenden en eventuele weekjes tussendoor) dat ze dus zoveel bellen als ze willen als ik er niet ben, en als ik er wel ben dat er dan gewoon even rekening mee wordt gehouden.
Ook hier werd niet echt op in gegaan.
Hij wil zijn tijd even en het even aankijken, even rust. Prima, geef ik hem die rust.

Wel pakte hij me hele tijd weer om om te knuffelen en smste hij me toen ik weer thuisgekomen was (rond half12) en vanmorgen smste hij alweer om me succes te wensen met mijn tentamen vandaag.
Hij zoekt dus nog wel contact.

Nou mensen, dit was het in grote lijnen,,en ik zie wel wat er uit komt. Wat mij betreft mag hier een slotje op, aangezien het alleen nog maar om vermaak gaat en niet meer om tips enz.

Thanks voor de mensen die serieus waren en wouden helpen en evt tips hebben gegeven
Hoezo pleziertje? Ik zit me behoorlijk te ergeren aan jouw posts en de mentaliteit / instelling die daarin naar voren komt... Totaal niet mijn zaak dit, maar toch krijg ik letterlijk soms rillingen over mijn rug als ik je reacties & updates lees.

Je (ex-)vriend is zo te lezen gewoon nog gek op je en daarom wil hij de relatie nu een zachte landing geven ipv direct afbreken. Hij heeft je tijd gegeven, maar uiteindelijk ziet hij ook dat het niet gaat werken met jou. Jammer. Je hebt het echt veel te ver laten komen imo
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_67585843
Edit: Men reageert ook normaal in jouw topic.

[ Bericht 86% gewijzigd door Krentenbol. op 31-03-2009 18:14:50 ]
pi_67585870
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
of je vraagt haar ook eens aan de telefoon en vraagt hoe het is.
Dit is eigenlijk de meest geniale oplossing. Iedere keer, dus 2x per dag, dat je schoonmoeder belt aan je vriend vragen of je haar ook even mag en dan gigantisch lange kutverhalen vertellen waar ze gewoon niet tussen kan komen. Voor je 't weet belt ze haar zoon niet meer als hij bij jou is..
pi_67586524
Ik snap TS wel. Het lijkt me inderdaad een heel vervelend gevoel als je zo je best doet om iemand te manipuleren en dat ze dan toch nog niet naar je luisteren.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:40:59 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67586558
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap TS wel. Het lijkt me inderdaad een heel vervelend gevoel als je zo je best doet om iemand te manipuleren en dat ze dan toch nog niet naar je luisteren.

Ongelooflijk hoe blind TS voor the obvious is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:45:38 #135
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67586685
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:12 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk de meest geniale oplossing. Iedere keer, dus 2x per dag, dat je schoonmoeder belt aan je vriend vragen of je haar ook even mag en dan gigantisch lange kutverhalen vertellen waar ze gewoon niet tussen kan komen. Voor je 't weet belt ze haar zoon niet meer als hij bij jou is..
Misschien werkt het wel!
pi_67587000
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:03 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Hoezo pleziertje? Ik zit me behoorlijk te ergeren aan jouw posts en de mentaliteit / instelling die daarin naar voren komt... Totaal niet mijn zaak dit, maar toch krijg ik letterlijk soms rillingen over mijn rug als ik je reacties & updates lees.

Je (ex-)vriend is zo te lezen gewoon nog gek op je en daarom wil hij de relatie nu een zachte landing geven ipv direct afbreken. Hij heeft je tijd gegeven, maar uiteindelijk ziet hij ook dat het niet gaat werken met jou. Jammer. Je hebt het echt veel te ver laten komen imo
Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.

En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat. En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
pi_67587044
ja, jij en al je goedheid

enneh. heul geen popcorn! Broccoli
Ja doei.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:02:22 #138
181794 NightGoddess
in Wonderland
pi_67587129
Chickie....

Je post het wel op Fok he....dan kun je verwachten dat er van die hersenloze fokkertjes tussen zitten die even moeten laten zien hoe stoer en grappig ze zijn.....

(...totdat ze zelf met een probleem zitten en niemand serieus antwoord geeft! )
Say it once, say it twice
Take a chance and roll the dice
Ride with the moon in the dead of night
pi_67587140
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:59 schreef motorbloempje het volgende:
ja, jij en al je goedheid

enneh. heul geen popcorn! Broccoli
een voorbeeld van wat ik hierboven zeg
pi_67587256
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.

En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat. En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
Maar vind je het zelf ook niet ergens een al is het maar een heel klein beetje onredelijk van jezelf?
Jij bent degene met de beperking in deze. JIJ kunt (wilt!) het niet accepteren en dus moet hij zich maar aan jou aanpassen in plaats van dat jij je hand in eigen boezem steekt en zelf een manier zoekt om hier wel mee om te leren gaan. Kom op, we hebben het over telefoontjes met zijn moeder. Niet over vreemdgaan.
Als hij nu jullie seksleven in detail besprak of jouw privézaken aan zijn moeder vertelde was het wat anders maar normale huis-tuin-en-keukentelefoontjes... Mijn god waar je je al niet druk om kunt maken.

Je reageert ook belachelijk en daar mag je dan best wel even belachelijk om gemaakt worden in de hoop dat het doordringt. Maar dat is ijdele hoop zo te zien.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_67587396
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:02 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

een voorbeeld van wat ik hierboven zeg
stop met huilen, je hebt iemand ie je gelijk geeft boven je!
Ja doei.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:11:47 #142
181794 NightGoddess
in Wonderland
pi_67587423
Wat is er belachelijk aan om het niet prettig te vinden dat je 23-jarige (correct me if i'm wrong) vriend z'n mama achter zich aan heeft rennen alsof het een kindje van 5 is?

Het is niet bepaald leuk als je niet eens gezellig wat tijd met je vriend door kan brengen zonder dat madam belt, langskomt of etc. Geloof me, ik ervaar een heeel veel lichtere variant hiervan en zelfs ik kan je al vertellen hoe fucking annoying zoiets kan zijn!
Say it once, say it twice
Take a chance and roll the dice
Ride with the moon in the dead of night
pi_67587502
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Maar vind je het zelf ook niet ergens een al is het maar een heel klein beetje onredelijk van jezelf?
Jij bent degene met de beperking in deze. JIJ kunt (wilt!) het niet accepteren en dus moet hij zich maar aan jou aanpassen in plaats van dat jij je hand in eigen boezem steekt en zelf een manier zoekt om hier wel mee om te leren gaan. Kom op, we hebben het over telefoontjes met zijn moeder. Niet over vreemdgaan.
Als hij nu jullie seksleven in detail besprak of jouw privézaken aan zijn moeder vertelde was het wat anders maar normale huis-tuin-en-keukentelefoontjes... Mijn god waar je je al niet druk om kunt maken.

Je reageert ook belachelijk en daar mag je dan best wel even belachelijk om gemaakt worden in de hoop dat het doordringt. Maar dat is ijdele hoop zo te zien.
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3. Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat jullie dit nou zo'n drastische ''eis'' vinden. En ik wou dat ik het KON accepteren, en dat is precies wat ik geprobeerd heb; er mee te leven. Maar dat LUKTE me gewoon niet!! En nógmaals ( ) zijn het NIET ALLEEN DE TELEFOONTJES! Is het nou eindelijk eens duidelijk?! Maar dát is het enige wat ik vraag van hem om te veranderen! En jij vind dat ik belachelijk reageer, ik vind ook dat sommigen van jullie belachelijk reageren, maar ik ga jullie dan toch ook niet belachelijk maken? Praat gewoon met respect, en kan je niet normaal reageren, reageer dan toch gewoon niet.
pi_67587539
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

stop met huilen, je hebt iemand ie je gelijk geeft boven je!
Ze is niet de eerste, en in plaats van die grote waffel van je los te zetten kan je als je het zo belangrijk vind om elke keer te reageren ook eens deel 1 doornemen, daar zie je dat er ook nog andere mensen die bestaan en in me situatie kunnen komen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:16:24 #145
107521 Furia
snoopy weer
pi_67587563
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:

Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen kunnen maar niet weet hoe we door KUNNENWILLEN.

Hij is bang zijn moeder te kwetsen als hij haar zegt iets meer op het bellen te letten en het bij 1xtje te laten.
Ik stelde voor dat ik dan met zijn moeder ging praten om voorzichtig uit te leggen hoe zo'n impact het heeft op onze relatie en waar het wegkomt dat zij zo met hem omgaat.
Echter vond hij ook dit geen goed idee.
Toen kwam ik aan of het dan geen optie was dat het alleen zo zou gaan als ik er ben (dus weekenden en eventuele weekjes tussendoor) dat ze dus zoveel bellen als ze willen als ik er niet ben, en als ik er wel ben dat er dan gewoon even rekening mee wordt gehouden.
Ook hier werd niet echt op in gegaan.
Als het overigens echt zo'n type nare, bezitterige schoonmoeder is, dan zou ik zeker niet de kaart 'wat het met onze relatie doet' spelen, want dan ben jij voor haar toch een sta-in-de-weg en gaat ze waarschijnlijk met alle plezier nog even door tot het helemaal fout gaat.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:17:48 #146
107521 Furia
snoopy weer
pi_67587615
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef NightGoddess het volgende:
Wat is er belachelijk aan om het niet prettig te vinden dat je 23-jarige (correct me if i'm wrong) vriend z'n mama achter zich aan heeft rennen alsof het een kindje van 5 is?

Het is niet bepaald leuk als je niet eens gezellig wat tijd met je vriend door kan brengen zonder dat madam belt, langskomt of etc. Geloof me, ik ervaar een heeel veel lichtere variant hiervan en zelfs ik kan je al vertellen hoe fucking annoying zoiets kan zijn!

TS mag het wat ongelukkig brengen, maar ze heeft een relatie met haar vriend en stelt duidelijk geen prijs op een trio met zijn moeder.
pi_67588282
Die moeder ziet je aankomen.

Jij wil wel even met haar gaan praten over haar invloed op jullie relatie en haar contact met haar zoon, en waar dat nou toch vandaan komt bij haar dat ze haar kind niet los kan laten.
Een volwassen vrouw even de les gaan lezen of een therapiesessie beginnen?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:35:31 #148
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67588300
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef NightGoddess het volgende:

Dit was ook mijn eerste reactie (en van meer dames) in deel 1 van dit topic. Ik raad je aan dat even door te lezen, dan zal jouw mening over deze drammerige, manipulatieve TS ook veranderen, denk ik zo..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:51:08 #149
93643 DumDaDum
pi_67588850
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Sommigen wel. Sommigen niet. Aan jou de keus aan wie jij je aandacht besteedt.
En dat gaat je niet echt goed af imo
quote:
En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat.
Blindingly Obvious is wat mij hier te binnen schiet... Bijna iedereen zit hier te posten dat het jouw probleem is en jouw probleem alleen. Dus niet jullie probleem. Laat staan het zijne of dat van zijn moeder.

Terwijl jij stug blijft volhouden

Case in point:
quote:
En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
Zoals het hier staat besef je nog steeds niet dat jij niet tussen je (ex-)vriend en zijn moeder komt. Zij hebben *geen* probleem met de status quo, maar jij *wel*. Je zal het vast op 80 verschillende manieren hebben geprobeerd (ril...), maar het wordt hem niet. En omdat jij uiteindelijk niet dimt is het nu dus uit...

[ Bericht 7% gewijzigd door DumDaDum op 31-03-2009 20:06:43 ]
— Heather Nova
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:59:49 #150
93643 DumDaDum
pi_67589171
Schiet me nog iets te binnen. Dat -achteraf belachelijke- idee om in therapie te gaan. Je wilde jezelf niet veranderen, en nog steeds niet. Je wilde alleen maar leren hoe je deze situatie naar je hand kon zetten.

Terwijl therapie er meestal op is gericht om de perceptie van een situatie te beinvloeden zodat men de situatie -waar op zich niets aan is veranderd- beter kan handelen.

Dus:
Jouw idee; zelfde houding, aangepaste situatie, klaar.
Therapie; andere houding, gelijke situatie, klaar.
Dat is een subtiel verschil......
— Heather Nova
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')