Dus dan belt ze, hij neemt niet op, en dat vindt ze prima want hij zal wel ergens mee bezig zijn. Stoort dus niet en als je vriend normaal is dan gaat-ie niet over z'n hele dag praten als je midden in een diep gesprek zit. Als ze nou 30 keer belt en voicemails achterlaat waarom hij niet opneemt en wat er aan de hand is...quote:Op maandag 30 maart 2009 17:55 schreef Chickiewickie het volgende:
in de bios zitten (zie je pas achteraf maar het gaat om het feit dat ze belt)
Zo hey, je moeder bemoeit zich wel veel met jou. Afhankelijk hoorquote:Op maandag 30 maart 2009 18:20 schreef Chickiewickie het volgende:
ha-ha-ha. Mijn moeder zit bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, en daar heb ik gewoon iemand aangewezen gekregen.
Dus als jij niet kan poepen moet hij laxeermiddel drinken?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:34 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, want als IK een probleem heb, is HIJ degene die ook rekening met MIJ moet houden, want IK ben degene die hij gekozen heeft om verder mee te gaan in het leven. En als je over een relatie spreekt waar toekomst in zit, ben IK degene die over 20 jaar een gezin heeft gesticht met hem, terwijl zijn moeder ondertussen de pijp uit is.
Ze snapt niet dat ze hem precies hetzelfde dilemma oplegt als ze zichzelf oplegt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:46 schreef As_33 het volgende:
[..]
Maar jij houdt toch ook niet écht rekening met hem, jij wilt dat hij voor jou iets laat dat héél belangrijk voor hem is.
Jij vindt dat hij zich moet aanpassen, want hij heeft toch voor een relatie met jou gekozen. Maar jij hebt ook voor hem gekozen, en dit hoort bij hem.
Wordt jij er oprecht gelukkiger van als hij voortaan het bellen enz. mindert, en hij daar zelf dus ongelukkiger van wordt?
Hoezo pleziertje? Ik zit me behoorlijk te ergeren aan jouw posts en de mentaliteit / instelling die daarin naar voren komt... Totaal niet mijn zaak dit, maar toch krijg ik letterlijk soms rillingen over mijn rug als ik je reacties & updates lees.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik wou het er eerst bij laten omdat ik jullie het pleziertje eigenlijk niet gun..maar goed, vooruit.
Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen maar niet weet hoe we door KUNNEN.
Hij is bang zijn moeder te kwetsen als hij haar zegt iets meer op het bellen te letten en het bij 1xtje te laten.
Ik stelde voor dat ik dan met zijn moeder ging praten om voorzichtig uit te leggen hoe zo'n impact het heeft op onze relatie en waar het wegkomt dat zij zo met hem omgaat.
Echter vond hij ook dit geen goed idee.
Toen kwam ik aan of het dan geen optie was dat het alleen zo zou gaan als ik er ben (dus weekenden en eventuele weekjes tussendoor) dat ze dus zoveel bellen als ze willen als ik er niet ben, en als ik er wel ben dat er dan gewoon even rekening mee wordt gehouden.
Ook hier werd niet echt op in gegaan.
Hij wil zijn tijd even en het even aankijken, even rust. Prima, geef ik hem die rust.
Wel pakte hij me hele tijd weer om om te knuffelen en smste hij me toen ik weer thuisgekomen was (rond half12) en vanmorgen smste hij alweer om me succes te wensen met mijn tentamen vandaag.
Hij zoekt dus nog wel contact.
Nou mensen, dit was het in grote lijnen,,en ik zie wel wat er uit komt. Wat mij betreft mag hier een slotje op, aangezien het alleen nog maar om vermaak gaat en niet meer om tips enz.
Thanks voor de mensen die serieus waren en wouden helpen en evt tips hebben gegeven
Dit is eigenlijk de meest geniale oplossing. Iedere keer, dus 2x per dag, dat je schoonmoeder belt aan je vriend vragen of je haar ook even mag en dan gigantisch lange kutverhalen vertellen waar ze gewoon niet tussen kan komen. Voor je 't weet belt ze haar zoon niet meer als hij bij jou is..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
of je vraagt haar ook eens aan de telefoon en vraagt hoe het is.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap TS wel. Het lijkt me inderdaad een heel vervelend gevoel als je zo je best doet om iemand te manipuleren en dat ze dan toch nog niet naar je luisteren.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:12 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk de meest geniale oplossing. Iedere keer, dus 2x per dag, dat je schoonmoeder belt aan je vriend vragen of je haar ook even mag en dan gigantisch lange kutverhalen vertellen waar ze gewoon niet tussen kan komen. Voor je 't weet belt ze haar zoon niet meer als hij bij jou is..
Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:03 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Hoezo pleziertje? Ik zit me behoorlijk te ergeren aan jouw posts en de mentaliteit / instelling die daarin naar voren komt... Totaal niet mijn zaak dit, maar toch krijg ik letterlijk soms rillingen over mijn rug als ik je reacties & updates lees.
Je (ex-)vriend is zo te lezen gewoon nog gek op je en daarom wil hij de relatie nu een zachte landing geven ipv direct afbreken. Hij heeft je tijd gegeven, maar uiteindelijk ziet hij ook dat het niet gaat werken met jou. Jammer. Je hebt het echt veel te ver laten komen imo
een voorbeeld van wat ik hierboven zegquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:59 schreef motorbloempje het volgende:
ja, jij en al je goedheid
enneh. heul geen popcorn! Broccoli
Maar vind je het zelf ook niet ergens een al is het maar een heel klein beetje onredelijk van jezelf?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.
En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat. En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
stop met huilen, je hebt iemand ie je gelijk geeft boven je!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:02 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
een voorbeeld van wat ik hierboven zeg
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3. Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat jullie dit nou zo'n drastische ''eis'' vinden. En ik wou dat ik het KON accepteren, en dat is precies wat ik geprobeerd heb; er mee te leven. Maar dat LUKTE me gewoon niet!! En nógmaals (quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar vind je het zelf ook niet ergens een al is het maar een heel klein beetje onredelijk van jezelf?
Jij bent degene met de beperking in deze. JIJ kunt (wilt!) het niet accepteren en dus moet hij zich maar aan jou aanpassen in plaats van dat jij je hand in eigen boezem steekt en zelf een manier zoekt om hier wel mee om te leren gaan. Kom op, we hebben het over telefoontjes met zijn moeder. Niet over vreemdgaan.
Als hij nu jullie seksleven in detail besprak of jouw privézaken aan zijn moeder vertelde was het wat anders maar normale huis-tuin-en-keukentelefoontjes... Mijn god waar je je al niet druk om kunt maken.![]()
Je reageert ook belachelijk en daar mag je dan best wel even belachelijk om gemaakt worden in de hoop dat het doordringt. Maar dat is ijdele hoop zo te zien.
Ze is niet de eerste, en in plaats van die grote waffel van je los te zetten kan je als je het zo belangrijk vind om elke keer te reageren ook eens deel 1 doornemen, daar zie je dat er ook nog andere mensen die bestaan en in me situatie kunnen komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
stop met huilen, je hebt iemand ie je gelijk geeft boven je!![]()
Als het overigens echt zo'n type nare, bezitterige schoonmoeder is, dan zou ik zeker niet de kaart 'wat het met onze relatie doet' spelen, want dan ben jij voor haar toch een sta-in-de-weg en gaat ze waarschijnlijk met alle plezier nog even door tot het helemaal fout gaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen kunnen maar niet weet hoe we door KUNNENWILLEN.
Hij is bang zijn moeder te kwetsen als hij haar zegt iets meer op het bellen te letten en het bij 1xtje te laten.
Ik stelde voor dat ik dan met zijn moeder ging praten om voorzichtig uit te leggen hoe zo'n impact het heeft op onze relatie en waar het wegkomt dat zij zo met hem omgaat.
Echter vond hij ook dit geen goed idee.
Toen kwam ik aan of het dan geen optie was dat het alleen zo zou gaan als ik er ben (dus weekenden en eventuele weekjes tussendoor) dat ze dus zoveel bellen als ze willen als ik er niet ben, en als ik er wel ben dat er dan gewoon even rekening mee wordt gehouden.
Ook hier werd niet echt op in gegaan.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef NightGoddess het volgende:
Wat is er belachelijk aan om het niet prettig te vinden dat je 23-jarige (correct me if i'm wrong) vriend z'n mama achter zich aan heeft rennen alsof het een kindje van 5 is?
Het is niet bepaald leuk als je niet eens gezellig wat tijd met je vriend door kan brengen zonder dat madam belt, langskomt of etc. Geloof me, ik ervaar een heeel veel lichtere variant hiervan en zelfs ik kan je al vertellen hoe fucking annoying zoiets kan zijn!
Dit was ook mijn eerste reactie (en van meer dames) in deel 1 van dit topic. Ik raad je aan dat even door te lezen, dan zal jouw mening over deze drammerige, manipulatieve TS ook veranderen, denk ik zo..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef NightGoddess het volgende:
Wat is er belachelijk aan om het niet prettig te vinden dat je 23-jarige (correct me if i'm wrong) vriend z'n mama achter zich aan heeft rennen alsof het een kindje van 5 is?
Het is niet bepaald leuk als je niet eens gezellig wat tijd met je vriend door kan brengen zonder dat madam belt, langskomt of etc. Geloof me, ik ervaar een heeel veel lichtere variant hiervan en zelfs ik kan je al vertellen hoe fucking annoying zoiets kan zijn!
Sommigen wel. Sommigen niet. Aan jou de keus aan wie jij je aandacht besteedt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.
Blindingly Obvious is wat mij hier te binnen schiet... Bijna iedereen zit hier te posten dat het jouw probleem is en jouw probleem alleen. Dus niet jullie probleem. Laat staan het zijne of dat van zijn moeder.quote:En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat.
Zoals het hier staat besef je nog steeds niet dat jij niet tussen je (ex-)vriend en zijn moeder komt. Zij hebben *geen* probleem met de status quo, maar jij *wel*. Je zal het vast op 80 verschillende manieren hebben geprobeerd (ril...), maar het wordt hem niet. En omdat jij uiteindelijk niet dimt is het nu dus uit...quote:En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |