abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67584571
waarom zie ik dit topic nu pas?

wat een zeikwijf is TS toch zeg

wat moet hij dan doen? Voortaan elke vrije minuut op de bank bij knetterend haardvuur in je ogen kijken en om de minuut zeggen hoe mooi je wel niet bent, ofzo?

Jij kunt hem niet bevelen om wel of geen contact meer te hebben met anderen. En als het je niet zint en hij is gelukkig op de manier waarop hij leeft (en contact heeft met zijn ouders), dan ben jij degene die op moet bokken
Ja doei.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:25:41 #102
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67584585
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:23 schreef Chickiewickie het volgende:
Dat heb ik dus inderdaad voorgesteld..maar vind hij blijkbaar ook geen goed plan.
Wel zei hij nadat ik er wat op door ging op een beetje geirriteerde toon van ''ga er maar heen dan, praat maar met haar''. Maar weet dus niet of ik daarvanuit kan gaan..maar ik zoek nu even geen contact en als hij contact met mij zoekt vraag ik het gewoon nog een keer, hoe hij daar nou over denkt.
Denk je dat dat lukt? Geen conact met hem hebben? Ik zou het heel moeilijk vinden..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:26:13 #103
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67584610
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:24 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nee maar zonder ''toestemming'' van me vriend heeft het geen nut,want ik zou het doen om dus een stuk voor hem en mij op te lossen. Staat hij daar niet achter, dan kan ik mezelf die moeite en zenuwen besparen door er niet heen te gaan.
Dit is toch je toestemming? -- ''ga er maar heen dan, praat maar met haar''
Primum non nocere
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:27:05 #104
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67584635
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef motorbloempje het volgende:

wat moet hij dan doen? Voortaan elke vrije minuut op de bank bij knetterend haardvuur in je ogen kijken en om de minuut zeggen hoe mooi je wel niet bent, ofzo?

Jij kunt hem niet bevelen om wel of geen contact meer te hebben met anderen. En als het je niet zint en hij is gelukkig op de manier waarop hij leeft (en contact heeft met zijn ouders), dan ben jij degene die op moet bokken
Het gaat niet om geen contact, het gaat om minder contact.. Wel even alles lezen dan he?
pi_67584644

dat bedoel ik
Ja doei.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:27:38 #106
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67584646
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:26 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Dit is toch je toestemming? -- ''ga er maar heen dan, praat maar met haar''
Dat is hetzelfde als dat iemand zegt: "ach val toch kapot".
En dat je dit dan letterlijk neemt, terwijl degene het niet zo bedoeld.
pi_67584673
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:27 schreef BarbaRob het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als dat iemand zegt: "ach val toch kapot".
En dat je dit dan letterlijk neemt, terwijl degene het niet zo bedoeld.
daarom zou TS het ook maar gewoon moeten doen
Ja doei.
pi_67584692
TS wordt compleet afgemaakt door Antiliaanse schoonmama als ze haar aanvalt op de liefde voor haar zoon.
Ik kan je vertellen, dan zijn de rapen echt gaar en kan je op zeker een streep door je relatie zetten.
pi_67584714
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef Nijns het volgende:

[..]

Denk je dat dat lukt? Geen conact met hem hebben? Ik zou het heel moeilijk vinden..
Vind ik ook. Ik weet ook niet of ik het blijf volhouden maar ik ga het wel proberen..Kijk hij heeft me wel gisteravond toen ik thuiskwam gesmst en ook vannochtend alweer..als hij me vanavond weer smst sms ik ook wel terug, alleen ik ga proberen om niet uit mijzelf te bellen of smsen of wat dan ook, ook om hem te laten zien dat ik hem de tijd gun en de rust gun.
pi_67584741
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:28 schreef Cracka-ass het volgende:
TS wordt compleet afgemaakt door Antiliaanse schoonmama als ze haar aanvalt op de liefde voor haar zoon.
Ik kan je vertellen, dan zijn de rapen echt gaar en kan je op zeker een streep door je relatie zetten.
lieve schat..me vriend is half antilliaans, en zn pa is anti maar zijn moeder is gewoon 100% hollands.
pi_67584776
* motorbloempje pakt wat broccoliroosjes erbij (want van popcorn word je dik!)

Ja doei.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:32:04 #112
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67584803
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:30 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

lieve schat..me vriend is half antilliaans, en zn pa is anti maar zijn moeder is gewoon 100% hollands.
Welke vriend?
pi_67584821
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef motorbloempje het volgende:

Wat kortzichtig zeg. Ik snap niet wat elke vrije minuut op de bank bij knetterend hardvuur blabla ermee te maken heeft. Ga daar verder ook niet op in want slaat helemaal nergens op.

Hij hoeft ook niet het contact te verbreken Het enige wat ik vraag (wat je al wist als je eens goed las) is om het bij één telefoontje per dag te houden in plaats van dat controlerende gebel in de avond (soms zelfs om 12 uur? vind ik geen normale tijd om je zoontje even op te bellen)
pi_67584836
je hebt niets te willen:{w

als HIJ er tevreden mee is, dan heb JIJ het maar te accepteren en als je dat niet kunt, dan moet je je biezen pakken, 'schat'

en nou ja, je kunt het natuurlijk wel vragen, vragen staat vrij, maar dat betekent niet dat hij je een positief antwoord MOET geven
Ja doei.
pi_67584841
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:32 schreef BarbaRob het volgende:

[..]

Welke vriend?
Als nou ook jij eens goed zou lezen, zie je staan dat het niet definitief over is ofzo maar dat er sprake is van bedenktijd.
pi_67584880
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt niets te vragen

als HIJ er tevreden mee is, dan heb JIJ het maar te accepteren en als je dat niet kunt, dan moet je je biezen pakken, 'schat'
Ben ik niet met je eens, want als IK een probleem heb, is HIJ degene die ook rekening met MIJ moet houden, want IK ben degene die hij gekozen heeft om verder mee te gaan in het leven. En als je over een relatie spreekt waar toekomst in zit, ben IK degene die over 20 jaar een gezin heeft gesticht met hem, terwijl zijn moeder ondertussen de pijp uit is.
pi_67584909
over kortzichtig gesproken
Ja doei.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:36:18 #118
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67584936
Denk je niet dat wanneer je naar je schoonmoeder gaat en vraagt of ze contact wil minderen dit misschien in het verkeerde keelgat zal schieten?
pi_67584940
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
over kortzichtig gesproken
En waarom is dat kortzichtig? Je hebt toch een relatie? Dan hoor je toch rekening met elkaar te houden? what the f*ck..
pi_67584984
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:36 schreef Krentenbol. het volgende:
Denk je niet dat wanneer je naar je schoonmoeder gaat en vraagt of ze contact wil minderen dit misschien in het verkeerde keelgat zal schieten?
Waarschijnlijk wel, ik ga haar ook niks vragen.
Ik wil haar vertellen wat voor impact het heeft op onze relatie en waarom het mij dwarszit (niet alleen het bellen). Ik wil weten van haar waar dit door komt en hoe haar gevoelens hierbij zijn. En gewoon vertellen hoe mijn kijk er op is en dat ik het fijn zou vinden als we hier samen uit kunnen komen. Wat ze er dan mee doet is aan haar.
pi_67585007
Sommige dingen moet je aan elkaar accepteren.

Het is niet alsof hij elke avond aan de drank zit en daardoor gewelddadig wordt jegens jou.
Hij heeft een intensief contact met zijn moeder en vindt dat blijkbaar goed.

Ik vind het ook wat apart, maargoed, als hij het ok vindt en het fijn vindt om veel contact met zijn moeder te hebben, dan heb jij je daar in te schikken... en als ze dan dood is, dan kun je je obsessie stoppen want je zegt ZELF dat het een obsessie is

als zij belt, dan ga je lekker wat voor jezelf doen, in plaats van je ergeren, of je vraagt haar ook eens aan de telefoon en vraagt hoe het is. Je ergeren zal het alleen maar erger maken, maargoed, het lijkt niet alsof jij zèlf iets bijdraagt aan de situatie, behalven zeiken, eisen stellen en 'compromissen' willen sluiten die alleen in je eigen voordeel zijn
Ja doei.
pi_67585126
is er trouwens al iemand geweest die het wèl met TS eens was? Los van het feit of je verder vindt dat het 'gezond is of niet' om zoveel contact met je schoonmoeder te hebben?

Kommop, je bent volwassen zeg je, gedraag je dan ook zo en probeer het wat minder obsessief te laten worden/zijn/klinken
Ja doei.
pi_67585162
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
is er trouwens al iemand geweest die het wèl met TS eens was? Los van het feit of je verder vindt dat het 'gezond is of niet' om zoveel contact met je schoonmoeder te hebben?
Ja, de stem in d'r hoofd
pi_67585222
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:36 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

En waarom is dat kortzichtig? Je hebt toch een relatie? Dan hoor je toch rekening met elkaar te houden? what the f*ck..
Maar jij houdt toch ook niet écht rekening met hem, jij wilt dat hij voor jou iets laat dat héél belangrijk voor hem is.
Jij vindt dat hij zich moet aanpassen, want hij heeft toch voor een relatie met jou gekozen. Maar jij hebt ook voor hem gekozen, en dit hoort bij hem.
Wordt jij er oprecht gelukkiger van als hij voortaan het bellen enz. mindert, en hij daar zelf dus ongelukkiger van wordt?
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_67585254
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:46 schreef As_33 het volgende:

[..]

Maar jij houdt toch ook niet écht rekening met hem, jij wilt dat hij voor jou iets laat dat héél belangrijk voor hem is.
Jij vindt dat hij zich moet aanpassen, want hij heeft toch voor een relatie met jou gekozen. Maar jij hebt ook voor hem gekozen, en dit hoort bij hem.
Wordt jij er oprecht gelukkiger van als hij voortaan het bellen enz. mindert, en hij daar zelf dus ongelukkiger van wordt?
dat
Ja doei.
pi_67585341
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:55 schreef Chickiewickie het volgende:
in de bios zitten (zie je pas achteraf maar het gaat om het feit dat ze belt)
Dus dan belt ze, hij neemt niet op, en dat vindt ze prima want hij zal wel ergens mee bezig zijn. Stoort dus niet en als je vriend normaal is dan gaat-ie niet over z'n hele dag praten als je midden in een diep gesprek zit. Als ze nou 30 keer belt en voicemails achterlaat waarom hij niet opneemt en wat er aan de hand is...
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_67585427
Goed TS, ik zal ook dan een poging doen, even duidelijk te maken waar jij oogkleppen hebt: (Tevens samenvatting voor de luie Fok!kers)

De hoofdrolspelers
1)TS die hoteldebotel is van haar vriendje
2)vriendje van TS
3) moeder van het vriendje van TS

De feiten:
Het vriendje van TS heeft een mama die minimaal 2x/ dag naar hem belt. TS vind dit vreselijk, dat haar vriendje zo betuttelt wordt. Vriendje vind het af en toe irritant, maar meestal loopt het wel los.

TS is geobsedeerd hierdoor en verzoekt herhaaldelijk aan vriendje of mams niet wat minder kan bellen. Tot nu toe heeft het vriendje gezegd dat hij haar gevraagd heeft minder te bellen. Of hij dit werkelijk gedaan heeft weten wij niet, het kan natuurlijk ook een toezegging zijn om van het hele gezeik af te zijn.

Mams zelf weet hier waarschijnlijk ook dan niet van.

Uiteindelijk gaat het dus om een indirect verzoek van TS naar mams. Tot nu toe is hier geen reactie op gekomen, of zijn er acties geweest dat er minder gebeld wordt door mams.

Ten tweede heeft het vriendje eenmaal uitgemaakt, maar houden ze nog wel contact. Of er een "officiële" doorstart is van de relatie is mij niet duidelijk.

Adviezen:
Optie 1)Benader de moeder direct. Of het zo verstandig is, is een tweede, maar TS is degene die het meest last heeft, niet de zoon. Ik zou 't zelf zeer irritant vinden als mijn vriendin hiermee zich zou bemoeien, het is immers iets tussen moeder en zoon.
Optie 2)Het mes op de keel. "Ik kom pas terug als je moeder minder belt". Voor TS natuurlijk moeilijk, kans dat vriendje het best vind.
Optie 3)Accepteren dat vriendje een moederskindje is, en eigenlijk niet zonder mama's aandacht kan. Helaas TS, je vriendje is niet de zelfstandige held die je voor ogen had

Voor de amateurpsychologen; redenen waarom TS moeite heeft met belgedrag moeder:
1)Haar moeder belt zelf weinig, ze komt aandacht tekort en is dus jaloers.
2)Alle aandacht voor haar, vriendjes moeten aan haar aandacht besteden als ze er is, bellen doen ze maar in hun eigen tijd.
3)Net al genoemd, een vriendje die dagelijks gebeld wordt, komt afhankelijk over. En zo'n vriend wil ze niet. En misschien vreest TS het oordeel van anderen als ze horen wat voor afhankelijk vriendje ze heeft.
4)Lijkt op 2; vriendjes moeten aandacht geven. Doen ze dat niet, maar wel aan hun moeder, dan is ze bang dat ze veel minder gewaardeerd wordt dan een moeder. Dat kan haar onzekerheid niet hebben.

Overigens, begin bij jezelf..
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:20 schreef Chickiewickie het volgende:

ha-ha-ha. Mijn moeder zit bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, en daar heb ik gewoon iemand aangewezen gekregen.
Zo hey, je moeder bemoeit zich wel veel met jou. Afhankelijk hoor
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_67585433
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:34 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, want als IK een probleem heb, is HIJ degene die ook rekening met MIJ moet houden, want IK ben degene die hij gekozen heeft om verder mee te gaan in het leven. En als je over een relatie spreekt waar toekomst in zit, ben IK degene die over 20 jaar een gezin heeft gesticht met hem, terwijl zijn moeder ondertussen de pijp uit is.
Dus als jij niet kan poepen moet hij laxeermiddel drinken?
pi_67585462
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:46 schreef As_33 het volgende:

[..]

Ze snapt niet dat ze hem precies hetzelfde dilemma oplegt als ze zichzelf oplegt.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:03:25 #130
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67585658
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik wou het er eerst bij laten omdat ik jullie het pleziertje eigenlijk niet gun..maar goed, vooruit.

Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen maar niet weet hoe we door KUNNEN.
Hij is bang zijn moeder te kwetsen als hij haar zegt iets meer op het bellen te letten en het bij 1xtje te laten.
Ik stelde voor dat ik dan met zijn moeder ging praten om voorzichtig uit te leggen hoe zo'n impact het heeft op onze relatie en waar het wegkomt dat zij zo met hem omgaat.
Echter vond hij ook dit geen goed idee.
Toen kwam ik aan of het dan geen optie was dat het alleen zo zou gaan als ik er ben (dus weekenden en eventuele weekjes tussendoor) dat ze dus zoveel bellen als ze willen als ik er niet ben, en als ik er wel ben dat er dan gewoon even rekening mee wordt gehouden.
Ook hier werd niet echt op in gegaan.
Hij wil zijn tijd even en het even aankijken, even rust. Prima, geef ik hem die rust.

Wel pakte hij me hele tijd weer om om te knuffelen en smste hij me toen ik weer thuisgekomen was (rond half12) en vanmorgen smste hij alweer om me succes te wensen met mijn tentamen vandaag.
Hij zoekt dus nog wel contact.

Nou mensen, dit was het in grote lijnen,,en ik zie wel wat er uit komt. Wat mij betreft mag hier een slotje op, aangezien het alleen nog maar om vermaak gaat en niet meer om tips enz.

Thanks voor de mensen die serieus waren en wouden helpen en evt tips hebben gegeven
Hoezo pleziertje? Ik zit me behoorlijk te ergeren aan jouw posts en de mentaliteit / instelling die daarin naar voren komt... Totaal niet mijn zaak dit, maar toch krijg ik letterlijk soms rillingen over mijn rug als ik je reacties & updates lees.

Je (ex-)vriend is zo te lezen gewoon nog gek op je en daarom wil hij de relatie nu een zachte landing geven ipv direct afbreken. Hij heeft je tijd gegeven, maar uiteindelijk ziet hij ook dat het niet gaat werken met jou. Jammer. Je hebt het echt veel te ver laten komen imo
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_67585843
Edit: Men reageert ook normaal in jouw topic.

[ Bericht 86% gewijzigd door Krentenbol. op 31-03-2009 18:14:50 ]
pi_67585870
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
of je vraagt haar ook eens aan de telefoon en vraagt hoe het is.
Dit is eigenlijk de meest geniale oplossing. Iedere keer, dus 2x per dag, dat je schoonmoeder belt aan je vriend vragen of je haar ook even mag en dan gigantisch lange kutverhalen vertellen waar ze gewoon niet tussen kan komen. Voor je 't weet belt ze haar zoon niet meer als hij bij jou is..
pi_67586524
Ik snap TS wel. Het lijkt me inderdaad een heel vervelend gevoel als je zo je best doet om iemand te manipuleren en dat ze dan toch nog niet naar je luisteren.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:40:59 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67586558
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap TS wel. Het lijkt me inderdaad een heel vervelend gevoel als je zo je best doet om iemand te manipuleren en dat ze dan toch nog niet naar je luisteren.

Ongelooflijk hoe blind TS voor the obvious is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:45:38 #135
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67586685
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:12 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk de meest geniale oplossing. Iedere keer, dus 2x per dag, dat je schoonmoeder belt aan je vriend vragen of je haar ook even mag en dan gigantisch lange kutverhalen vertellen waar ze gewoon niet tussen kan komen. Voor je 't weet belt ze haar zoon niet meer als hij bij jou is..
Misschien werkt het wel!
pi_67587000
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:03 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Hoezo pleziertje? Ik zit me behoorlijk te ergeren aan jouw posts en de mentaliteit / instelling die daarin naar voren komt... Totaal niet mijn zaak dit, maar toch krijg ik letterlijk soms rillingen over mijn rug als ik je reacties & updates lees.

Je (ex-)vriend is zo te lezen gewoon nog gek op je en daarom wil hij de relatie nu een zachte landing geven ipv direct afbreken. Hij heeft je tijd gegeven, maar uiteindelijk ziet hij ook dat het niet gaat werken met jou. Jammer. Je hebt het echt veel te ver laten komen imo
Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.

En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat. En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
pi_67587044
ja, jij en al je goedheid

enneh. heul geen popcorn! Broccoli
Ja doei.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:02:22 #138
181794 NightGoddess
in Wonderland
pi_67587129
Chickie....

Je post het wel op Fok he....dan kun je verwachten dat er van die hersenloze fokkertjes tussen zitten die even moeten laten zien hoe stoer en grappig ze zijn.....

(...totdat ze zelf met een probleem zitten en niemand serieus antwoord geeft! )
Say it once, say it twice
Take a chance and roll the dice
Ride with the moon in the dead of night
pi_67587140
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:59 schreef motorbloempje het volgende:
ja, jij en al je goedheid

enneh. heul geen popcorn! Broccoli
een voorbeeld van wat ik hierboven zeg
pi_67587256
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ik zet mij net zo goed behoorlijk te ergeren aan bepaalde reacties die ik krijg. Pleziertje? lees eens wat voor posts er staan. ''Popcorn pakt'' en dat soort opmerkingen. Dan heb je het toch echt over een pleziertje.

En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat. En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
Maar vind je het zelf ook niet ergens een al is het maar een heel klein beetje onredelijk van jezelf?
Jij bent degene met de beperking in deze. JIJ kunt (wilt!) het niet accepteren en dus moet hij zich maar aan jou aanpassen in plaats van dat jij je hand in eigen boezem steekt en zelf een manier zoekt om hier wel mee om te leren gaan. Kom op, we hebben het over telefoontjes met zijn moeder. Niet over vreemdgaan.
Als hij nu jullie seksleven in detail besprak of jouw privézaken aan zijn moeder vertelde was het wat anders maar normale huis-tuin-en-keukentelefoontjes... Mijn god waar je je al niet druk om kunt maken.

Je reageert ook belachelijk en daar mag je dan best wel even belachelijk om gemaakt worden in de hoop dat het doordringt. Maar dat is ijdele hoop zo te zien.
pi_67587396
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:02 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

een voorbeeld van wat ik hierboven zeg
stop met huilen, je hebt iemand ie je gelijk geeft boven je!
Ja doei.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:11:47 #142
181794 NightGoddess
in Wonderland
pi_67587423
Wat is er belachelijk aan om het niet prettig te vinden dat je 23-jarige (correct me if i'm wrong) vriend z'n mama achter zich aan heeft rennen alsof het een kindje van 5 is?

Het is niet bepaald leuk als je niet eens gezellig wat tijd met je vriend door kan brengen zonder dat madam belt, langskomt of etc. Geloof me, ik ervaar een heeel veel lichtere variant hiervan en zelfs ik kan je al vertellen hoe fucking annoying zoiets kan zijn!
pi_67587502
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Maar vind je het zelf ook niet ergens een al is het maar een heel klein beetje onredelijk van jezelf?
Jij bent degene met de beperking in deze. JIJ kunt (wilt!) het niet accepteren en dus moet hij zich maar aan jou aanpassen in plaats van dat jij je hand in eigen boezem steekt en zelf een manier zoekt om hier wel mee om te leren gaan. Kom op, we hebben het over telefoontjes met zijn moeder. Niet over vreemdgaan.
Als hij nu jullie seksleven in detail besprak of jouw privézaken aan zijn moeder vertelde was het wat anders maar normale huis-tuin-en-keukentelefoontjes... Mijn god waar je je al niet druk om kunt maken.

Je reageert ook belachelijk en daar mag je dan best wel even belachelijk om gemaakt worden in de hoop dat het doordringt. Maar dat is ijdele hoop zo te zien.
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3. Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat jullie dit nou zo'n drastische ''eis'' vinden. En ik wou dat ik het KON accepteren, en dat is precies wat ik geprobeerd heb; er mee te leven. Maar dat LUKTE me gewoon niet!! En nógmaals ( ) zijn het NIET ALLEEN DE TELEFOONTJES! Is het nou eindelijk eens duidelijk?! Maar dát is het enige wat ik vraag van hem om te veranderen! En jij vind dat ik belachelijk reageer, ik vind ook dat sommigen van jullie belachelijk reageren, maar ik ga jullie dan toch ook niet belachelijk maken? Praat gewoon met respect, en kan je niet normaal reageren, reageer dan toch gewoon niet.
pi_67587539
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

stop met huilen, je hebt iemand ie je gelijk geeft boven je!
Ze is niet de eerste, en in plaats van die grote waffel van je los te zetten kan je als je het zo belangrijk vind om elke keer te reageren ook eens deel 1 doornemen, daar zie je dat er ook nog andere mensen die bestaan en in me situatie kunnen komen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:16:24 #145
107521 Furia
snoopy weer
pi_67587563
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:

Hij geeft met alles wat hij zegt aan wel door te willen kunnen maar niet weet hoe we door KUNNENWILLEN.

Hij is bang zijn moeder te kwetsen als hij haar zegt iets meer op het bellen te letten en het bij 1xtje te laten.
Ik stelde voor dat ik dan met zijn moeder ging praten om voorzichtig uit te leggen hoe zo'n impact het heeft op onze relatie en waar het wegkomt dat zij zo met hem omgaat.
Echter vond hij ook dit geen goed idee.
Toen kwam ik aan of het dan geen optie was dat het alleen zo zou gaan als ik er ben (dus weekenden en eventuele weekjes tussendoor) dat ze dus zoveel bellen als ze willen als ik er niet ben, en als ik er wel ben dat er dan gewoon even rekening mee wordt gehouden.
Ook hier werd niet echt op in gegaan.
Als het overigens echt zo'n type nare, bezitterige schoonmoeder is, dan zou ik zeker niet de kaart 'wat het met onze relatie doet' spelen, want dan ben jij voor haar toch een sta-in-de-weg en gaat ze waarschijnlijk met alle plezier nog even door tot het helemaal fout gaat.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:17:48 #146
107521 Furia
snoopy weer
pi_67587615
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef NightGoddess het volgende:
Wat is er belachelijk aan om het niet prettig te vinden dat je 23-jarige (correct me if i'm wrong) vriend z'n mama achter zich aan heeft rennen alsof het een kindje van 5 is?

Het is niet bepaald leuk als je niet eens gezellig wat tijd met je vriend door kan brengen zonder dat madam belt, langskomt of etc. Geloof me, ik ervaar een heeel veel lichtere variant hiervan en zelfs ik kan je al vertellen hoe fucking annoying zoiets kan zijn!

TS mag het wat ongelukkig brengen, maar ze heeft een relatie met haar vriend en stelt duidelijk geen prijs op een trio met zijn moeder.
pi_67588282
Die moeder ziet je aankomen.

Jij wil wel even met haar gaan praten over haar invloed op jullie relatie en haar contact met haar zoon, en waar dat nou toch vandaan komt bij haar dat ze haar kind niet los kan laten.
Een volwassen vrouw even de les gaan lezen of een therapiesessie beginnen?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:35:31 #148
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67588300
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:11 schreef NightGoddess het volgende:

Dit was ook mijn eerste reactie (en van meer dames) in deel 1 van dit topic. Ik raad je aan dat even door te lezen, dan zal jouw mening over deze drammerige, manipulatieve TS ook veranderen, denk ik zo..
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:51:08 #149
93643 DumDaDum
pi_67588850
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Sommigen wel. Sommigen niet. Aan jou de keus aan wie jij je aandacht besteedt.
En dat gaat je niet echt goed af imo
quote:
En kom nou niet met die nonsens aan dat als er niet reageerd wordt hoe ik wil, het gelijk mis is, want dat is het geval niet. Ieder heeft recht op eigen mening en mag dat hier ook uitspreken, maar ik snap niet waarom het hier niet gewoon netjes en met respect gezegt kan worden, waarom iedereen moet bewijzen hoe grappig en slim ze wel niet zijn, en hoe dom en belachelijk ik wel niet ben. en dáár gaat het mij om. Ik heb me meerdere malen netjes proberen te houden tegenover bepaalde reacties die gegeven werden, maar op een gegeven moment ben ik het ook zat.
Blindingly Obvious is wat mij hier te binnen schiet... Bijna iedereen zit hier te posten dat het jouw probleem is en jouw probleem alleen. Dus niet jullie probleem. Laat staan het zijne of dat van zijn moeder.

Terwijl jij stug blijft volhouden

Case in point:
quote:
En hoezo heeft hij me tijd gegeven? En IK heb het te ver laten komen? Ik heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen, ik heb elke mogelijke optie voorgelegd, maar ik kán het niet van me afzetten, als ik dat kon had ik dat allang gedaan!
Zoals het hier staat besef je nog steeds niet dat jij niet tussen je (ex-)vriend en zijn moeder komt. Zij hebben *geen* probleem met de status quo, maar jij *wel*. Je zal het vast op 80 verschillende manieren hebben geprobeerd (ril...), maar het wordt hem niet. En omdat jij uiteindelijk niet dimt is het nu dus uit...

[ Bericht 7% gewijzigd door DumDaDum op 31-03-2009 20:06:43 ]
— Heather Nova
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:59:49 #150
93643 DumDaDum
pi_67589171
Schiet me nog iets te binnen. Dat -achteraf belachelijke- idee om in therapie te gaan. Je wilde jezelf niet veranderen, en nog steeds niet. Je wilde alleen maar leren hoe je deze situatie naar je hand kon zetten.

Terwijl therapie er meestal op is gericht om de perceptie van een situatie te beinvloeden zodat men de situatie -waar op zich niets aan is veranderd- beter kan handelen.

Dus:
Jouw idee; zelfde houding, aangepaste situatie, klaar.
Therapie; andere houding, gelijke situatie, klaar.
Dat is een subtiel verschil......
— Heather Nova
pi_67589265
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:14 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3.
Yep, problemen hoor je samen op te lossen.

Maar blijkbaar wil hij niet...

Sorry joh, er zijn bljkbaar grenzen.

Succes, je volgende vriend knarst tanden in zn slaap, misschien kan je dat wel er uit rammen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_67589342
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:59 schreef DumDaDum het volgende:
Schiet me nog iets te binnen. Dat -achteraf belachelijke- idee om in therapie te gaan. Je wilde jezelf niet veranderen, en nog steeds niet. Je wilde alleen maar leren hoe je deze situatie naar je hand kon zetten.

Terwijl therapie er meestal op is gericht om de perceptie van een situatie te beinvloeden zodat men de situatie -waar op zich niets aan is veranderd- beter kan handelen.

Dus:
Jouw idee; zelfde houding, aangepaste situatie, klaar.
Therapie; andere houding, gelijke situatie, klaar.
Dat is een subtiel verschil......
Die moeder moet van haar ook in therapie.
pi_67589861
shmoopy: hoe kom je daar nou weer bij?

en dumdadum..doe toch niet alsof je het allemaal zo goed weet. Ik wil mezelf zeker wel veranderen, ik wordt er echt een beetje zat van dat jullie zo verrekte slecht lezen.
Ik heb al 100 keer gezegt dat ik bereid ben om vrijwel alles naast het bellen opzij te zetten voor hem, te negeren/accepteren hoe je het ook wil noemen, maar dat zou ook niet vanzelf gaan, en zou ik ook me best voor moeten doen en me manieren voor vinden. Dus lul niet dat ik niet wil veranderen, hetgeen waar het hierover gaat heb ik ook geprobeerd maar werkte gewoon niet.
pi_67590084
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:19 schreef Chickiewickie het volgende:
shmoopy: hoe kom je daar nou weer bij?
Omdat jij voortdurend roept dat het niet gezond is, niet normaal, dat zíj een probleem heeft met loslaten enz.
Dan heeft zij in jouw ogen toch een probleem, of heb ik een memo gemist?

Je hebt in dit topic op allerlei manieren meningen gekregen en ze komen allemaal wel op hetzelfde neer, maar je lijkt het echt niet in te willen zien.
pi_67590104
quote:

[..]

Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3.
Een 'probleem' is niet opgelost als beide partijen evenveel water bij de wijn doen. Jij doet het voorkomen alsof het zo is: Hij wil 2x per dag bellen met zijn moeder, ik wil dat hij 0x per dag met zijn moeder belt, dus is het de oplossing dat hij 1x per dag belt, anders heeft hij kennelijk niets voor mij over.

Deze beredenering slaat natuurlijk nergens op. Jij creëert een probleem en verwacht, onterecht, dat hij water bij de wijn doet. Als jij 6 kinderen wil en hij maar 2, dan zeg je toch ook niet "Ik wil er dan minimaal 4, anders houdt hij niet van me Dit probleem moeten we samen immers oplossen."

Nog 1 keer: je eis is onredelijk. Dat vindt je vriend ook en zijn moeder waarschijnlijk ook. En ook alle Fokkers vinden dat. Jij niet. Dat betekent dat iedereen gek is, of jij. Ik denk jij.

En ik ken het probleem van een vriendin hebben die véél belt met familie. Dat is niet altijd leuk en de belletjes komen ook zeker niet altijd gelegen. Maar zolang je vriend nog niet tijdens de maaltijd / een bioscoopfilm / sex zijn telefoon opneemt, moet je dimmen.
pi_67591095
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:26 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Een 'probleem' is niet opgelost als beide partijen evenveel water bij de wijn doen. Jij doet het voorkomen alsof het zo is: Hij wil 2x per dag bellen met zijn moeder, ik wil dat hij 0x per dag met zijn moeder belt, dus is het de oplossing dat hij 1x per dag belt, anders heeft hij kennelijk niets voor mij over.

Deze beredenering slaat natuurlijk nergens op. Jij creëert een probleem en verwacht, onterecht, dat hij water bij de wijn doet. Als jij 6 kinderen wil en hij maar 2, dan zeg je toch ook niet "Ik wil er dan minimaal 4, anders houdt hij niet van me Dit probleem moeten we samen immers oplossen."

Nog 1 keer: je eis is onredelijk. Dat vindt je vriend ook en zijn moeder waarschijnlijk ook. En ook alle Fokkers vinden dat. Jij niet. Dat betekent dat iedereen gek is, of jij. Ik denk jij.

En ik ken het probleem van een vriendin hebben die véél belt met familie. Dat is niet altijd leuk en de belletjes komen ook zeker niet altijd gelegen. Maar zolang je vriend nog niet tijdens de maaltijd / een bioscoopfilm / sex zijn telefoon opneemt, moet je dimmen.
Een probleem is in mijn ogen zeker wel voor het grootste gedeelte opgelost als beide water bij de wijn doen. Je moet in een relatie vind ik compromissen sluiten en dus water bij de wijn doen als er een probleem is. Als een van de 2 het niet leuk vind dat de ander ELKE week bijv. met vrienden/vriendinnen wil stappen, en meer is van het lekker thuis chillen met vrienden en bankhangen, is het toch ook doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om dat half om half te doen?
En hoezo creëer ik een probleem? Dat is toch ook belachelijk? Dus als iemand ergens moeite mee heeft of last van heeft, dan creëer je zelf een probleem?
pi_67591204
Ik kan me wel voorstellen dat het irriteert.. dan wordt er 's avonds gebeld, net als je gezellig bij elkaar zit.. Je vriend en zijn moeder zouden daar weleens begrip voor mogen tonen...

Maar ja, als hij dat niet wil.. dan kun je 2 dingen doen, of de relatie beëindigen.. Of het accepteren. Als je het verder goed hebt samen zou ik het op de koop toe nemen.
Je woont immers niet samen? Dan heb je er ook niet iedere dag last van..
pi_67591744
Jeetje chickiewickie... Ik snap best dat je het heel irritant vindt dat je schoonmoeder zovaak belt maar kom op... Blijkbaar vind je vriend het wel prettig (ook al zegt ie dat het soms wat veel is) dus laat hem lekker.

Waarom zit je jezelf hier zo te verdedigen? In elke post zeg je hetzelfde. Laat fok! lekker met rust als je niet normaal op andere fokkers kunt reageren. Fokkers zijn nu eenmaal recht voor z'n raap en lekker direct en tja als je daar niet mee om kunt gaan, laat fok! dan met rust. Als je eenmaal wat bekoeld bent zul je zien dat je echt wel wat kunt leren van sommige reacties, geloof me. Doe niet zo koppig en kijk wat opener naar andere inzichten.
pi_67597273
Chickiewickie, ik zou moe van mezelf worden in jouw geval denk ik..

Post 1 "het is niet alleen maar het bellen!" post 2 "het gaat alleen maar om 1 telefoontje minder per dag" post 3 "ja maar, het is niet alleen het bellen zeg ik toch!" post 4 "alleen 1 keer minder bellen per dag, is dat nou teveel gevraagd?"

Zie je de tendens??

Ook is de tijd inmiddels verschoven van "zelfs nog om 22.30" naar "soms zelfs om 12 uur nog!"
Wat wordt het als je niet genoeg bijval krijgt? 3 uur 's nachts?

Kom op zeg..
pi_67597599
het gaat ook niet om het idee dat ze het niet vervelend mag vinden, ze mag er zelfs wat van zeggen en vrágen of hij het wat wil minderen. Daar is allemaal niets mis mee.

Het vervelende is alleen, dat hij het goed en prima vindt en het contact met zijn moeder in orde vindt. Als hij dat niet wil veranderen, dan heb je je daar bij neer te leggen door

A) het te accepteren en te stoppen met zeuren

B) het uit te maken en een andere vriend te zoeken

het is vrij simpel allemaal, stiekem
Ja doei.
pi_67598325
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:52 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Een probleem is in mijn ogen zeker wel voor het grootste gedeelte opgelost als beide water bij de wijn doen. Je moet in een relatie vind ik compromissen sluiten en dus water bij de wijn doen als er een probleem is. Als een van de 2 het niet leuk vind dat de ander ELKE week bijv. met vrienden/vriendinnen wil stappen, en meer is van het lekker thuis chillen met vrienden en bankhangen, is het toch ook doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om dat half om half te doen?
En hoezo creëer ik een probleem? Dat is toch ook belachelijk? Dus als iemand ergens moeite mee heeft of last van heeft, dan creëer je zelf een probleem?
Heel eerlijk? Nee, in dat geval van het stappen vind ik het niet doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om half om half te doen. Dat betekent dat wanneer je samen uitgaat er eentje half met tegenzin mee gaat, en wanneer je thuis zit de ander dat doet. Dat maakt dat je elke week die avond verpest, want ik vind het zelf helemaal niet leuk om iets te doen dat ik leuk vind, maar waarvan ik weet dat mijn vriend het vreselijk vind.
Maar ik denk dat dit wel weer een beetje het probleem aangeeft: jij wil jullie elkaar bij verschillen tegemoet komen door de helft op te geven, in plaats van dat je elkaar gewoon accepteert en erom heen leeft. In het geval van uitgaan doe je dat bijvoorbeeld door als thuiszitter er gewoon alleen een hele leuke avond van te maken, en degene die uitgaat lekker zijn/haar avond te laten hebben, en aan het eind van de avond/nacht kruip je weer lekker samen in bed.
Ik heb het je eerder gevraagd, maar je hebt niet gereageerd: zou het jou écht gelukkkig maken als je (ex)vriend voortaan iets laat waar hij ongelukkig van wordt?
Arseen (As), atoomnummer 33
  woensdag 1 april 2009 @ 00:08:29 #162
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_67598991
Ik kan me de frustratie van de TS wel inbeelden, omdat ik zelf een aantal jaar een vriendin heb gehad met een moeder die haar verstikte. Indirect is het daar ook op misgelopen.

Die moeder kon haar dochter niet loslaten en wilde van elk detail op de hoogte zijn en dingen een dwingende richting uitsturen. Ook was ze jaloers als mijn vriendin het leuk had zonder haar erbij. En als mijn vriendin niet thuis was, ging haar moeder ook vaak bellen op 1 dag en haar een schuldgevoel aanpraten. En mijn vriendin mocht al helemaal niet iets met mijn familie beleven, dan werd er zolang op haar ingepraat tot ze zich er slecht over ging voelen, dat haar moeder zich tekort gedaan voelde.

Uiteindelijk is het misgelopen toen we zouden gaan samenwonen, en zij uiteindelijk afhaakte. Frappante is wel dat ze 1 maand daarna 200 kilometer ver weg verhuisde.

Dus TS, kan me er wel iets bij voorstellen. Het zijn niet alleen de telefoontjes maar de gedachte dat je vriend niet vrij wordt gelaten en dat er iedere dag feedback komt op alles dat jullie samen uitspoken.
pi_67599044
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:08 schreef Perico het volgende:
Dus TS, kan me er wel iets bij voorstellen. Het zijn niet alleen de telefoontjes maar de gedachte dat je vriend niet vrij wordt gelaten en dat er iedere dag feedback komt op alles dat jullie samen uitspoken.
Die arme knul. Wordt hij zomaar van twee kanten verstikt.
  woensdag 1 april 2009 @ 02:29:56 #164
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_67600694
Misschien wil je vriend wel 4 keer per dag met zijn moeder bellen, en vindt hij dat hij nu een mooi compromis heeft bereikt...
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 09:00:18 #165
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_67602362
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:15 schreef Nijns het volgende:

[..]

Toevallig weet CoolGuy wel heel goed hoe het allemaal moet en heeft een hele leuke vriendin, die geen rust van hem wil

Dat dit topic nog loopt. TS, volgens mij is WIllem Alexander de opvolger van Beatrix hoor, niet jij...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_67602450
quote:

[..]

Voor de 400e keer: HET IS GEEN COMPROMIS WAT JE WIL SLUITEN.
JIJ wil dat het minder wordt, HIJ niet. HIJ moet van jou TOEGEVEN. JIJ hoeft niets toe te geven.
pi_67602485
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:19 schreef MarMar het volgende:
Chickiewickie, ik zou moe van mezelf worden in jouw geval denk ik..

Post 1 "het is niet alleen maar het bellen!" post 2 "het gaat alleen maar om 1 telefoontje minder per dag" post 3 "ja maar, het is niet alleen het bellen zeg ik toch!" post 4 "alleen 1 keer minder bellen per dag, is dat nou teveel gevraagd?"

Zie je de tendens??

Ook is de tijd inmiddels verschoven van "zelfs nog om 22.30" naar "soms zelfs om 12 uur nog!"
Wat wordt het als je niet genoeg bijval krijgt? 3 uur 's nachts?

Kom op zeg..
Ze heeft zelf niet door dat ze continue de focus van het verhaal aan het verleggen is om haar gelijk te krijgen. Vandaar ook dat we nu in rondjes rennen om het onderwerp heen; maak je een punt, begint ze gelijk weer over het feit dat het toch echt niet alleen het bellen is. Vraag je daarop door, krijg je geen antwoord en moet je het bij het bellen houden
  woensdag 1 april 2009 @ 09:11:05 #168
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67602558
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:05 schreef Scorpie het volgende:

Voor de 400e keer: HET IS GEEN COMPROMIS WAT JE WIL SLUITEN.
JIJ wil dat het minder wordt, HIJ niet. HIJ moet van jou TOEGEVEN. JIJ hoeft niets toe te geven.
Jawehel.
Want zij wil het liefst dat ie helemaal geen contact meer heeft en nu zou ze genoegen willen nemen met slechts één irritant telefoontje van de moeder per dag. Weet je wel wat een opoffering dat van TS is? Toch nog dat ene telefoontje toestaan?

Trouwens TS ... als je vriendje niet bij jou is, zoals door de week, mag zijn moeder dan wel vaker met hem bellen?
  woensdag 1 april 2009 @ 09:12:37 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67602584
tjemig loopt dit topic nog steeds?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 april 2009 @ 09:13:30 #170
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67602599
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze heeft zelf niet door dat ze continue de focus van het verhaal aan het verleggen is om haar gelijk te krijgen. Vandaar ook dat we nu in rondjes rennen om het onderwerp heen; maak je een punt, begint ze gelijk weer over het feit dat het toch echt niet alleen het bellen is. Vraag je daarop door, krijg je geen antwoord en moet je het bij het bellen houden
Ja, dit is heel erg waar ik moet eerlijk zeggen: in vorige topics van TS had ik al niet echt een hoge pet van haar op. In deel 1 van deze soap had ik voor het eerst eens medelijden met haar, maar nu ben ik er echt van overtuigd dat TS een probleem heeft, niet alleen in haar relaties
  woensdag 1 april 2009 @ 09:15:11 #171
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67602629
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:12 schreef Maanvis het volgende:
Ja, snel, pak je popcorn!

Ownee, dat mag ik niet zeggen want dan moet TS weer huilen om deze post ipv inhoudelijk tereageren op alle andere posts. Jaja, TS weet het allemaal heel erg goed, dramt haar zin door en verwijt vervolgens anderen dat ze 'niet moeten doen alsof ze het allemaal zo goed weten'. De ironie..
  woensdag 1 april 2009 @ 09:22:11 #172
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_67602767
Ik verheug me nu al op de dag dat mijn jongens met zo'n mokkel aan komen zetten.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  woensdag 1 april 2009 @ 09:40:12 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67603253
quote:

[..]

Wel eens gehoord van goed voorbeeld doet goed volgen? Je zegt hier ergens op blz 2 en ook in het voorgaande topic dat je overal toe bereid bent als hij maar doet wat jij zegt. (stoppen met bellen) Als jij nou eens begint met water bij de wijn doen? Dus niet aleen zeggen dat je wilt veranderen maar het ook gewoon doen? Misschien vervalt de behoefte om met zijn moeder te bellen dan wel. Of niet, maar kan het je niet meer schelen omdat het probleem (jou perceptie) al is opgelost.
Maar nee, er moet éérst door hem veranderd worden, dan pas ga jij water bij de wijn doen.

En ik ben echt heel benieuwd wat jou therapeut(e) hierover zegt.

Oh, en koffie zwart graag!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_67603309
En: als je niet bij elkaar past, moet je elkaar niet willen veranderen, maar loslaten.

Soms is houden van ook loslaten, als je tenminste genoeg van iemand houdt om diegene het te gunnen zichzelf te blijven....
Als het antwoord daarop nee is, mag je je maar afvragen hoeveel je eigenlijk echt van hem houdt.
pi_67603919
quote:
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. ...
Bingo. Daar zit het probleem. Read on...
quote:
En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen.
Je bent bereid het SAMEN op te lossen, wat inhoudt dat JIJ de oplossing bedenkt en HIJ die uit mag voeren. Dat is SAMEN.
quote:
Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen.

En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3. Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat jullie dit nou zo'n drastische ''eis'' vinden.
De inhoud van je eis is het probleem niet.
Het probleem is de manier waarop.
Jij bepaalt een oplossing. Jij bepaalt dat dat geen drastische eis is. Jij bepaalt dat er ook wel iets van zijn kant mag komen. En als er afgewogen moet worden wie het meeste 'aan de kant zet en accepteert', dan bepaal jij wie het meeste inlevert.

Daarmee passeer je hem dus.
'Samen' betekent niet dat je samen uitkomt op de oplossing die JIJ bedacht hebt.
pi_67604171
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:22 schreef Shitney het volgende:
Ik verheug me nu al op de dag dat mijn jongens met zo'n mokkel aan komen zetten.
Whehe

En dat zo´n mokkel dan op een dag bij je aanbelt om het eens met je te hebben over je lege nest syndroom
pi_67604305
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:03 schreef mgerben het volgende:

[..]

Bingo. Daar zit het probleem. Read on...
[..]

Je bent bereid het SAMEN op te lossen, wat inhoudt dat JIJ de oplossing bedenkt en HIJ die uit mag voeren. Dat is SAMEN.
[..]

De inhoud van je eis is het probleem niet.
Het probleem is de manier waarop.
Jij bepaalt een oplossing. Jij bepaalt dat dat geen drastische eis is. Jij bepaalt dat er ook wel iets van zijn kant mag komen. En als er afgewogen moet worden wie het meeste 'aan de kant zet en accepteert', dan bepaal jij wie het meeste inlevert.

Daarmee passeer je hem dus.
'Samen' betekent niet dat je samen uitkomt op de oplossing die JIJ bedacht hebt.
heerlijk, helder, mgerben
Ja doei.
  woensdag 1 april 2009 @ 10:26:35 #178
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_67604493
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:13 schreef Zeven7 het volgende:

[..]

Whehe

En dat zo´n mokkel dan op een dag bij je aanbelt om het eens met je te hebben over je lege nest syndroom
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  woensdag 1 april 2009 @ 11:09:44 #179
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67605650
Je hebt persoon A, de moeder. Die heeft een zoon en belt regelmatig. Persoon A heeft geen probleem.

Persoon B, de zoon. Wordt regelmatig door meoder gebeld. Persoon B heeft geen probleem

Persoon C, de vriendin. Stoort zich aan het gedrag van A en B.

Wie heeft er hier nou het probleem??
Waarom, ik herhaal WAAROM moet persoon B iets van zijn eigen 'ik' aanpassen.. iets wat bij hem hoort, wat in zijn 'total package' zit.. Je weet wel, die package deal waar je ooit verliefd op werd

Veel meer dan 'joh, je moeder belt wel erg veel he?' mag je imo niet vragen. En als zijn antwoord is dat hij daar geen probleem mee heeft kan je niet meer verlangen. Dat hoort bij hem.. take it or leave it.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 1 april 2009 @ 11:13:01 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67605749
Omdat persoon A en B al 15 maanden (dat is nog geen anderhalf jaar, dus) een relatie hebben en zij nu de vrouw van zijn leven is geworden, is het hun gezamenlijke probleem.
En C is verleden tijd. Kan ze hem wel gebaard hebben, maar sjeezus, dat is 25 jaar geleden! Die ouwe koe mag dus ook wel eens in de sloot blijven liggen.
  woensdag 1 april 2009 @ 11:16:36 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67605866
TS blijft maar inzoomen op dat een of twee keer bellen per dag. Maar, zegt ze er dan bij, er zijn ook nog andere problemen. Maar, zegt ze dan, als hij alleen dat bellen verandert van twee naar een keer per dag, dan vindt ze dat genoeg.

Fout! TS moet eens gaan uitzoomen en kijken naar waar het probleem nou werkelijk zit. En daar dan een oplossing bij zoeken. En ik geef je op een briefje dat die oplossing niks en niemendal te maken zal hebben met hoe vaak zijn moeder belt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 1 april 2009 @ 12:31:26 #182
93643 DumDaDum
pi_67608465

— Heather Nova
pi_67609163
Denk dat TS moeite heeft met het accepteren dat de beste optie in deze situatie is ervan weglopen.
Aangezien der (ex)vriend het uitgemaakt heeft toen hij zich teveel moest verdedigen en TS veel te opgefokt is over de situatie, omdat het voor haar te veel uit de hand is gelopen zo.

Eigenlijk was dat al duidelijk genoeg toen hij het uitmaakte, Dat gaf ook aan dat hij je liever kwijt is dan dat ie zelf ook gaat meedenken aan een oplossing.
Als je nu weer bij elkaar komt gaat het 2 uur goed daarna is het weer bonje, aangezien er helemaal niks nada vooruitgang geboekt gaat worden op deze manier.

Of je loopt ervan weg Of je gaat zelf op zoek naar een andere manier om er mee om te gaan want hier over verder discussiëren heeft geen zin want hij gaat er niks aan doen en met jou houding kom je geen reet verder.
pi_67611757
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:12 schreef Maanvis het volgende:
Ja, want het stikt hier van de mensen die ook hun gelijk willen hebben

Maar goed, wat is de stavaza?
Ze gaan het weer proberen?
pi_67617121
TS vindt ons niet lief meer
Ja doei.
  woensdag 1 april 2009 @ 16:45:29 #186
181794 NightGoddess
in Wonderland
pi_67617268
TS wilt niet reageren op enkele van jullie 'poging tot grappige', hersenloze reacties?
pi_67617528
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:45 schreef NightGoddess het volgende:
TS wilt niet reageren op enkele van jullie 'poging tot grappige', hersenloze reacties?
Nog zo`n tunnelvisie-hebbend persoon die denkt dat haar mening per definitie de juiste is
Ga ergens anders je intelligentie-vergelijkingen maken ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2009 16:53:23 ]
pi_67617596
Zelfmedelijden is nog nooit iemand beter van geworden.
  woensdag 1 april 2009 @ 16:56:34 #189
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67617649
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:54 schreef MarMar het volgende:
Zelfmedelijden is nog nooit iemand beter van geworden.
Mams! HET topic moest dicht
  woensdag 1 april 2009 @ 16:58:48 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67617723
quote:
Da's toch zonde. Ik maak er helemaal geen probleem van om op hersenloze reacties te reageren.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67617758
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:56 schreef Nijns het volgende:

[..]

Mams! HET topic moest dicht
Ik zag et kindje

* MarMar schuift een koppie thee naar Nijns
Oke, het is geen roosvicee, maar het komt wel goed schatje!
pi_67617797
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Da's toch zonde. Ik maak er helemaal geen probleem van om op hersenloze reacties te reageren.
Ja doei.
  woensdag 1 april 2009 @ 17:01:14 #193
181794 NightGoddess
in Wonderland
pi_67617798
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nog zo`n tunnelvisie-hebbend persoon die denkt dat haar mening per definitie de juiste is
Ga ergens anders je intelligentie-vergelijkingen maken ofzo.
Oei wat grof! Nu je dit zegt voel ik me echt dom en aangesproken...

In tegenstelling tot de meeste fokkers hier probeer ik op de topics met hulpvragen die ik lees...ook serieus antwoord te geven...en er geen wedstrijd van te maken wie de grappigste post heeft om TS belachelijk te maken...

Tunnelvisie...ik? Whatever. Denk jij lekker wat je wilt denken...dan doe ik dat ook.
pi_67617808
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik zag et kindje

* MarMar schuift een koppie thee naar Nijns
Oke, het is geen roosvicee, maar het komt wel goed schatje!
ik moest hardop lachen bijna
Ja doei.
pi_67617835
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:01 schreef NightGoddess het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de meeste fokkers hier probeer ik op de topics met hulpvragen die ik lees...ook serieus antwoord te geven...en er geen wedstrijd van te maken wie de grappigste post heeft om TS belachelijk te maken...

Tunnelvisie...ik? Whatever. Denk jij lekker wat je wilt denken...dan doe ik dat ook.
het gros ís hier serieus, maar TS wil dat niet horen, omdat zij VINDT dat ze SAMEN een probleem hebben en dat haar 'oplossing' iets is waar ze SAMEN beter van worden, maar dat is niet zo
Ja doei.
  woensdag 1 april 2009 @ 17:02:48 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67617848
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:01 schreef NightGoddess het volgende:

[..]

En nu voel je je ook al verheven boven ons? Toe maar! Mevrouw de koningin, oh wacht, mevrouw de godin zal wel eens eventjes gaan bepalen hoe wij hier mogen posten.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 1 april 2009 @ 17:03:06 #197
93643 DumDaDum
pi_67617853
quote:
Hersenloze reacties ook

Geef toe, er was weinig eer te behalen aan de situatie van TS. En aan TS zelf ook niet natuurlijk

Het meest hersenloze wat ik hier heb gezien is het bel-issue, oh nee, veel-meer-issues, oh nee, toch-alleen-bel-compromis-issue of toch-meer-issues-maar-die-tellen-niet-voor-dit-topic verhaal.

En het wij-sluiten-een-compromis-want-ik-ben-ontevreden-wanneer-mijn-vriendje-belt-met-zijn-moeder-verhaal..... Niet te vergeten.

Of misschien het negeren van inhoudeijke posts en wel reageren op popcorn-posts.

Welke was meer hersenloos? Hmm, ff contempleren nog. ik ben er niet helemaal uit.....

En dan verwijt je veel andere posters hersenloze reacties? Ik zeg boe
— Heather Nova
pi_67617905
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En nu voel je je ook al verheven boven ons? Toe maar! Mevrouw de koningin, oh wacht, mevrouw de godin zal wel eens eventjes gaan bepalen hoe wij hier mogen posten.
ze is net 18, natuurlijk kan zij dat bepalen
Ja doei.
  woensdag 1 april 2009 @ 17:05:37 #199
93643 DumDaDum
pi_67617945
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

-
— Heather Nova
  woensdag 1 april 2009 @ 17:06:50 #200
181794 NightGoddess
in Wonderland
pi_67617982
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zei ik dat?

Kijk...weer poging tot....

Ik heb gezegd dat er maar enkelen zijn die serieus reageren (en of dat nu in strijd is met TS gedachtes of niet boeit me niet), maar er zijn er ook die alleen maar TS gedrag afkraken.
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ben 19 Jeej nog meer recht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: