Yep, problemen hoor je samen op te lossen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:14 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3.
Die moeder moet van haar ook in therapie.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:59 schreef DumDaDum het volgende:
Schiet me nog iets te binnen. Dat -achteraf belachelijke- idee om in therapie te gaan. Je wilde jezelf niet veranderen, en nog steeds niet. Je wilde alleen maar leren hoe je deze situatie naar je hand kon zetten.
Terwijl therapie er meestal op is gericht om de perceptie van een situatie te beinvloeden zodat men de situatie -waar op zich niets aan is veranderd- beter kan handelen.
Dus:
Jouw idee; zelfde houding, aangepaste situatie, klaar.
Therapie; andere houding, gelijke situatie, klaar.
Dat is een subtiel verschil......
Omdat jij voortdurend roept dat het niet gezond is, niet normaal, dat zíj een probleem heeft met loslaten enz.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:19 schreef Chickiewickie het volgende:
shmoopy: hoe kom je daar nou weer bij?
Een 'probleem' is niet opgelost als beide partijen evenveel water bij de wijn doen. Jij doet het voorkomen alsof het zo is: Hij wil 2x per dag bellen met zijn moeder, ik wil dat hij 0x per dag met zijn moeder belt, dus is het de oplossing dat hij 1x per dag belt, anders heeft hij kennelijk niets voor mij over.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:14 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. En weet je waarom niet? Omdat we gekozen hebben voor elkaar om ons leven met elkaar te delen, en dat houd ook in dat als er problemen komen (wat voor problemen dan ook) je dat samen hoort op te lossen. En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen. Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen. En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3.
Een probleem is in mijn ogen zeker wel voor het grootste gedeelte opgelost als beide water bij de wijn doen. Je moet in een relatie vind ik compromissen sluiten en dus water bij de wijn doen als er een probleem is. Als een van de 2 het niet leuk vind dat de ander ELKE week bijv. met vrienden/vriendinnen wil stappen, en meer is van het lekker thuis chillen met vrienden en bankhangen, is het toch ook doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om dat half om half te doen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:26 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Een 'probleem' is niet opgelost als beide partijen evenveel water bij de wijn doen. Jij doet het voorkomen alsof het zo is: Hij wil 2x per dag bellen met zijn moeder, ik wil dat hij 0x per dag met zijn moeder belt, dus is het de oplossing dat hij 1x per dag belt, anders heeft hij kennelijk niets voor mij over.
Deze beredenering slaat natuurlijk nergens op. Jij creëert een probleem en verwacht, onterecht, dat hij water bij de wijn doet. Als jij 6 kinderen wil en hij maar 2, dan zeg je toch ook niet "Ik wil er dan minimaal 4, anders houdt hij niet van meDit probleem moeten we samen immers oplossen."
Nog 1 keer: je eis is onredelijk. Dat vindt je vriend ook en zijn moeder waarschijnlijk ook. En ook alle Fokkers vinden dat. Jij niet. Dat betekent dat iedereen gek is, of jij. Ik denk jij.
En ik ken het probleem van een vriendin hebben die véél belt met familie. Dat is niet altijd leuk en de belletjes komen ook zeker niet altijd gelegen. Maar zolang je vriend nog niet tijdens de maaltijd / een bioscoopfilm / sex zijn telefoon opneemt, moet je dimmen.
Heel eerlijk? Nee, in dat geval van het stappen vind ik het niet doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om half om half te doen. Dat betekent dat wanneer je samen uitgaat er eentje half met tegenzin mee gaat, en wanneer je thuis zit de ander dat doet. Dat maakt dat je elke week die avond verpest, want ik vind het zelf helemaal niet leuk om iets te doen dat ik leuk vind, maar waarvan ik weet dat mijn vriend het vreselijk vind.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Een probleem is in mijn ogen zeker wel voor het grootste gedeelte opgelost als beide water bij de wijn doen. Je moet in een relatie vind ik compromissen sluiten en dus water bij de wijn doen als er een probleem is. Als een van de 2 het niet leuk vind dat de ander ELKE week bijv. met vrienden/vriendinnen wil stappen, en meer is van het lekker thuis chillen met vrienden en bankhangen, is het toch ook doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om dat half om half te doen?
En hoezo creëer ik een probleem? Dat is toch ook belachelijk? Dus als iemand ergens moeite mee heeft of last van heeft, dan creëer je zelf een probleem?
Die arme knul. Wordt hij zomaar van twee kanten verstikt.quote:Op woensdag 1 april 2009 00:08 schreef Perico het volgende:
Dus TS, kan me er wel iets bij voorstellen. Het zijn niet alleen de telefoontjes maar de gedachte dat je vriend niet vrij wordt gelaten en dat er iedere dag feedback komt op alles dat jullie samen uitspoken.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:15 schreef Nijns het volgende:
[..]
Toevallig weet CoolGuy wel heel goed hoe het allemaal moet en heeft een hele leuke vriendin, die geen rust van hem wil
Voor de 400e keer: HET IS GEEN COMPROMIS WAT JE WIL SLUITEN.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Een probleem is in mijn ogen zeker wel voor het grootste gedeelte opgelost als beide water bij de wijn doen. Je moet in een relatie vind ik compromissen sluiten en dus water bij de wijn doen als er een probleem is. Als een van de 2 het niet leuk vind dat de ander ELKE week bijv. met vrienden/vriendinnen wil stappen, en meer is van het lekker thuis chillen met vrienden en bankhangen, is het toch ook doodnormaal dat je met elkaar afspreekt om dat half om half te doen?
En hoezo creëer ik een probleem? Dat is toch ook belachelijk? Dus als iemand ergens moeite mee heeft of last van heeft, dan creëer je zelf een probleem?
Ze heeft zelf niet door dat ze continue de focus van het verhaal aan het verleggen is om haar gelijk te krijgen. Vandaar ook dat we nu in rondjes rennen om het onderwerp heen; maak je een punt, begint ze gelijk weer over het feit dat het toch echt niet alleen het bellen is. Vraag je daarop door, krijg je geen antwoord en moet je het bij het bellen houdenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:19 schreef MarMar het volgende:
Chickiewickie, ik zou moe van mezelf worden in jouw geval denk ik..
Post 1 "het is niet alleen maar het bellen!" post 2 "het gaat alleen maar om 1 telefoontje minder per dag" post 3 "ja maar, het is niet alleen het bellen zeg ik toch!" post 4 "alleen 1 keer minder bellen per dag, is dat nou teveel gevraagd?"
Zie je de tendens??
Ook is de tijd inmiddels verschoven van "zelfs nog om 22.30" naar "soms zelfs om 12 uur nog!"
Wat wordt het als je niet genoeg bijval krijgt? 3 uur 's nachts?
Kom op zeg..
Jawehel.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:05 schreef Scorpie het volgende:
Voor de 400e keer: HET IS GEEN COMPROMIS WAT JE WIL SLUITEN.
JIJ wil dat het minder wordt, HIJ niet. HIJ moet van jou TOEGEVEN. JIJ hoeft niets toe te geven.
Ja, dit is heel erg waarquote:Op woensdag 1 april 2009 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze heeft zelf niet door dat ze continue de focus van het verhaal aan het verleggen is om haar gelijk te krijgen. Vandaar ook dat we nu in rondjes rennen om het onderwerp heen; maak je een punt, begint ze gelijk weer over het feit dat het toch echt niet alleen het bellen is. Vraag je daarop door, krijg je geen antwoord en moet je het bij het bellen houden
Ja, snel, pak je popcorn!quote:
Wel eens gehoord van goed voorbeeld doet goed volgen? Je zegt hier ergens op blz 2 en ook in het voorgaande topic dat je overal toe bereid bent als hij maar doet wat jij zegt. (stoppen met bellen) Als jij nou eens begint met water bij de wijn doen? Dus niet aleen zeggen dat je wilt veranderen maar het ook gewoon doen? Misschien vervalt de behoefte om met zijn moeder te bellen dan wel. Of niet, maar kan het je niet meer schelen omdat het probleem (jou perceptie) al is opgelost.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Bingo. Daar zit het probleem. Read on...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:14 schreef Chickiewickie het volgende:
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet onredelijk. ...
Je bent bereid het SAMEN op te lossen, wat inhoudt dat JIJ de oplossing bedenkt en HIJ die uit mag voeren. Dat is SAMEN.quote:En dat is precies wat ik probeer: SAMEN oplossen.
De inhoud van je eis is het probleem niet.quote:Ik ben bereid heel wat aan de kant te zetten en te accepteren, maar ik vind dat er ook voor een deel wat van zijn kant mag komen.
En het énige wat ik vraag, is om het bij één telefoontje te laten als bij 2 of 3. Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat jullie dit nou zo'n drastische ''eis'' vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |