abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67553064
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:57 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat 1x al overdreven is, maar ik hem daar dan in tegemoet wil komen, om het bij 1x te laten. En als het 1x is, gaat het er in elk geval om dat ze ff kunnen babbelen. Die 2e keer die altijd 's avonds komt is in mijn mening alleen maar om zichzelf gerust te stellen dat zoontje veilig zit, of om te kijken wat hij op dat moment doet voordat zij in haar bedje kruipt. En dat is gewoon niet gezond.
En ik zie nogsteeds niet waarom JIJ dan in therapie zou gaan en waarom een therapeut je daarop zou aannemen.
Waarvoor was je nu echt in therapie en watvoor soort therapie heb je gehad?
pi_67553087
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:59 schreef MarMar het volgende:

[..]

En ik zie nogsteeds niet waarom JIJ dan in therapie zou gaan en waarom een therapeut je daarop zou aannemen.
Ik gok verwaarloosd als kind door in ieder geval haar moeder.
  maandag 30 maart 2009 @ 18:04:19 #33
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_67553196
quote:

[..]

Therapie gaat wel heel erg ver,
dat stukje had ik gemist

In dat geval: TS grow some backbone.
Jij belt misschien 2x per dag met vrienden en hij 2x per dag met zn moeder.

Hij merkt het vanzelf wel als zn eten aanbrandt omdat hij met mams moet bellen ipv in de pan te roeren ofzo.
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
  maandag 30 maart 2009 @ 18:08:20 #34
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67553298
quote:
Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog. Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt. Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Als jij mijn vriendin was, kon je ook opbokken. Wie denk jij te zijn om te bepalen wie hij wanneer en hoe vaak spreekt? Nu zijn moeder, straks zijn vrienden. Dat jíj niet op met zo'n frequentie met je moeder aan de telefoon wilt hangen, is niet maatgevend.
NATUURLIJK gaat hij dat niet veranderen. Je bent zijn vriendin, niet zijn leven
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 30 maart 2009 @ 18:09:28 #35
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67553327
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:57 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat 1x al overdreven is, maar ik hem daar dan in tegemoet wil komen, om het bij 1x te laten. En als het 1x is, gaat het er in elk geval om dat ze ff kunnen babbelen. Die 2e keer die altijd 's avonds komt is in mijn mening alleen maar om zichzelf gerust te stellen dat zoontje veilig zit, of om te kijken wat hij op dat moment doet voordat zij in haar bedje kruipt. En dat is gewoon niet gezond.
Je hebt de waarheid wel echt in pacht ook he?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_67553330
quote:

[..]

Omdat ik wou weten hoe IK hier mee om kon gaan, wat de mogelijkheden waren, hoe ik het beste beslissingen kon maken, enz. enz. Heb ik ook al eerder uitgelegd trouwens.
pi_67553387
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:09 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Omdat ik wou weten hoe IK hier mee om kon gaan, wat de mogelijkheden waren, hoe ik het beste beslissingen kon maken, enz. enz. Heb ik ook al eerder uitgelegd trouwens.
dan nu deeltje twee van de vraag nog, maar die stel ik nog een keer voor je:
Watvoor therapie?
pi_67553454
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

dan nu deeltje twee van de vraag nog, maar die stel ik nog een keer voor je:
Watvoor therapie?
Hoezo, wát voor therapie? Gewoon, therapie. Praten.
pi_67553487
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:15 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Hoezo, wát voor therapie? Gewoon, therapie. Praten.
cognitieve gedragstherapie
groepstherapie
lichttherapie
haptonomie
reiki
maatschappelijk werkert
psycholoog
psychiater
relatietherapeut

WATVOOR therapie?

I mean, je gaat naar je huisarts, je legt het probleem voor, hij verwijst je en dan, naar wie?

Of heb je gewoon de gouden gids gepakt?
pi_67553575
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

cognitieve gedragstherapie
groepstherapie
lichttherapie
haptonomie
reiki
maatschappelijk werkert
psycholoog
psychiater
relatietherapeut

WATVOOR therapie?

I mean, je gaat naar je huisarts, je legt het probleem voor, hij verwijst je en dan, naar wie?

Of heb je gewoon de gouden gids gepakt?
ha-ha-ha. Mijn moeder zit bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, en daar heb ik gewoon iemand aangewezen gekregen.
pi_67553617
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:20 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

ha-ha-ha. Mijn moeder zit bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, en daar heb ik gewoon iemand aangewezen gekregen.
Mijn vraag was tamelijk serieus!
Ik werk ook bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, maar ik kan niet zomaar mensen aan gaan wijzen voor familie, dat dekt de verzekering namelijk niet.

Wat zei de therpeut ervan en wat was het voor therapeut?

"iemand" van een geestelijke gezondheidsinstelling kan vanalles zijn...

Edit: en ehm "zit bij" werkt je moeder er of is ze in behandeling?
  maandag 30 maart 2009 @ 18:24:09 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67553647
Wat heb je van die therapie geleerd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67553689
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:22 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mijn vraag was tamelijk serieus!
Ik werk ook bij een bepaalde stichting geestelijke gezondheidszorg, maar ik kan niet zomaar mensen aan gaan wijzen voor familie, dat dekt de verzekering namelijk niet.

Wat zei de therpeut ervan en wat was het voor therapeut?

"iemand" van een geestelijke gezondheidsinstelling kan vanalles zijn...
Ik ging naar de huisarts, die gaf een verwijsbrief, maar ik wou naar dezelfde stichting als mijn moeder omdat die er goede ervaringen mee heeft en ik al eerder bij de riagg gelopen had wat me niet beviel. Zo ben ik dus hier terecht gekomen. Maar sorry, waarom is dit zo relevant in dit topic?
pi_67553710
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:24 schreef Copycat het volgende:
Wat heb je van die therapie geleerd?
Ze hielp me met hoe ik bepaalde situaties zou kunnen aanpakken, hoe ik het beste me vriend hierover kon benaderen, eventuele opties om voor te leggen, maar goed, als me vriend niks wil inleveren houdt dat ook op ..
pi_67553745
Ik ga er nu even tussenuit omdat me vriend straks thuiskomt..jullie horen vanzelf wel hoe het gegaan is.
  maandag 30 maart 2009 @ 18:28:41 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67553751
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:27 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ze hielp me met hoe ik bepaalde situaties zou kunnen aanpakken, hoe ik het beste me vriend hierover kon benaderen, eventuele opties om voor te leggen, maar goed, als me vriend niks wil inleveren houdt dat ook op ..
waarom zou je vriend iets moeten inleveren Omdat jíj het toevallig "niet gezond' vindt dat hij zo vaak met zijn moeder belt
  maandag 30 maart 2009 @ 18:29:07 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67553761
Zij heeft daadwerkelijk gezegd dat jouw vriend inderdaad maar minder contact met zijn moeder moet hebben om jou tegemoet te komen?
  maandag 30 maart 2009 @ 18:29:23 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67553764
Succes met het gesprek.
pi_67553790
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:26 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ik ging naar de huisarts, die gaf een verwijsbrief, maar ik wou naar dezelfde stichting als mijn moeder omdat die er goede ervaringen mee heeft en ik al eerder bij de riagg gelopen had wat me niet beviel. Zo ben ik dus hier terecht gekomen. Maar sorry, waarom is dit zo relevant in dit topic?
Het is relevant volgens jou: Jij gaf aan voor hem in therapie te zijn gegaan.

Ik vraag me dan af, watvoor therapie (en je verhaal rammelt een beetje tussen deze en je vorige antwoord) en wat je van die therapie meegekregen hebt.
Het gaat er bij mij niet in dat jij een verwijsbrief krijgt van de huisarts louter en alleen omdat jouw vriend en zijn schoonmoeder volgens jou een probleem hebben; dan moet er meer aan de hand zijn of wat anders en dat kleurt de hele situatie wel degelijk imho.

Let wel: ik maak je niet belachelijk, ik denk alleen dat er met jou persoonlijk meer aan de hand is dan dat je alleen maar een probleem hebt met het gedrag van je ex en zijn schoonmoeder, want een therapeut zal en kan iemand niet behandelen voor problemen die niet in de persoon zelf spelen.
pi_67553822
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:28 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik ga er nu even tussenuit omdat me vriend straks thuiskomt..jullie horen vanzelf wel hoe het gegaan is.
Net was het nog je ex?!?
pi_67553864
totally confusing vind ik dit!
  Vis een optie? maandag 30 maart 2009 @ 18:42:55 #52
70532 loveli
N
pi_67554082
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:33 schreef Chickiewickie het volgende:
Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog.
Dat is dan in ieder geval duidelijk.
quote:
Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt.
Jij moet de dingen gaan zien zoals ze zijn. Maak je hoofd leeg en begin je schoonmoeder als onschuldig te zien. Probeer voor deze keer blanco te beginnen.
Als ze belde, kwam dat bij jou veel harder binnen dan nodig omdat je alle opgekropte frustratie liet meespelen. Ben jij blanco, dan kun je een telefoontje tegelijk behandelen. Zijn moeder belt. Ze praten. Je ergert je er een beetje aan. Da's beter dan al vol zitten met opgekropte woede omdat je weet dat ze gaat bellen en jawel hoor, de telefoon gaat over en dat mens kan haar zoon niet loslaten. Grmpf. Stoom uit je oren.
Dus die rugzak moet weg en je moet elk incident als losstaand incident behandelen en niet boos worden over alle voorgaande keren die je hebt opgekropt.
quote:
Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer. Zit de hele dag al met dikke ogen achter me laptop, radeloos. Hij is nu op zijn werk en komt vanavond terug, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
Voor hij thuiskomt tegen de muur uitrazen en alles eruit gooien, zodat je als hij er is redelijk met hem kunt praten.

Praat hij met zijn moeder om haar zo net voldoende aandacht te geven omdat ze anders meer aandacht zal vragen? Of vindt hij het gewoon om elke dag met z'n moeder te praten?

Jij zegt dat je vriend je ontzettend veel pijn doet. Da's niet helemaal waar. Je helpt zelf een beetje mee. Juist omdat je zo ontzettend hebt zitten opkroppen, doet het pijn. Je hebt als het ware een ontsteking die onderhuids zit. Zodra die ontsteking wordt aangeraakt ga je door de grond van de pijn. En hij bedoelt het niet zo pijnlijk als jij het voelt.
Probeer dat in perspectief te zien. Doet hij mij pijn met wat hij (niet) doet of is het voor jou pijnlijk omdat je er onderhuids eerst moet genezen? Hij praat niet met z'n moeder om jou pijn te doen. Dat moet jij goed beseffen.
crap in = crap out
pi_67554155
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:40 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Vragen hoe het verder moet, of hij het definitief wil eindigen. Wat ik hem waard ben, wat hij voor me over heeft. Als hij verder wil, hoe we dit gaan aanpakken.
De enige vraag die je nu zelf moet stellen is wat de RELATIE waard is en wat JIJ daarvoor over hebt.
Jouw ex heeft die keus al gemaakt. Misschien kun je hem nog overhalen het nog een keer te proberen, maar als je daarbij eist dat HIJ moet veranderen is het een kansloze onderneming.
WEL kun je afspraken maken over hoe jij het minst last hebt van zijn contact met zijn moeder.

Over kwetsen gesproken; wat vindt jouw ex er eigenlijk van over hoe jij over zijn moeder en zijn band met haar praat?
Ben je niet bang dat dat misschien veel kwetsender is dan twee keer per dag bellen?
Ik zou me echt enorm gekwetst voelen als iemand de band met mijn familie (en dus in wezen mijn oorsprong en hoe ik ben geworden) als abnormaal beschouwd.
Probeer je je wel in hem in te leven?
Ik proef uit jouw posts namelijk geen enkel medeleven of -gevoel met jouw ex.
Steun je hem wel genoeg?
pi_67554318
Loveli, wat heb je toch altijd wijze woorden.

Ik hoop dat ze TS raken en dat ze voor TS niet te laat zijn.
pi_67554488
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:27 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

maar goed, als me vriend niks wil inleveren houdt dat ook op ..
Heel goed! En je vriend wil niet inleveren! Je zegt dat je dat letterlijk wil horen maar hij verteld het je al de hele tijd in zijn acties. Jij wil het gewoon niet accepteren.

Je zit jezelf voor de gek te houden! Je hoopt dat hij ineens zijn prioriteit bij jou gaat leggen, dat moeders hierdoor over haar lege nest syndroom komt en dán is alles perfect. Je zit te gokken op potentieel terwijl je het moet doen met wat het NU is.
pi_67554690
oeh, een deel twee.
Daar sta ik van te kijken.
* lezzer rustig afwacht
pi_67554724
Ik irriteerde me al langer aan je posts chickiewikkiepoepchinees maar dit is toch echt de kroon op je werk hoor. De cirkel is rond , tijd om op te rotten.
pi_67554765
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:00 schreef Zeven7 het volgende:

[..]

Heel goed! En je vriend wil niet inleveren! Je zegt dat je dat letterlijk wil horen maar hij verteld het je al de hele tijd in zijn acties. Jij wil het gewoon niet accepteren.
Ja, hiero, bingo!
quote:
Je zit jezelf voor de gek te houden! Je hoopt dat hij ineens zijn prioriteit bij jou gaat leggen, dat moeders hierdoor over haar lege nest syndroom komt en dán is alles perfect. Je zit te gokken op potentieel terwijl je het moet doen met wat het NU is.
Dus dat.
Als hij dit of dat, dán wordt het goed.
Je hebt een ideaalbeeld voor ogen dat never ever gaat stroken met de realiteit.
Je kunt gaan manipuleren tot je een ons weegt, maar daar ga je niet gelukkiger van wordne, vrees ik.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_67554945
Ik snap opeens waarom mensen waarvan ik niet snap wat ze nog samen doen bijelkaar blijven..

"het zou zo mooi kunnen zijn als alles anders was"
pi_67555056
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:18 schreef MarMar het volgende:
Ik snap opeens waarom mensen waarvan ik niet snap wat ze nog samen doen bijelkaar blijven..

"het zou zo mooi kunnen zijn als alles anders was"
Je moest eens weten hoeveel mensen in een droomwereld blijven hangen en hun wens verwarren met de realiteit.
Sowieso is een relatie gedoemd te mislukken als je je geluk afhankelijk maakt van de acties van de ander.
Als hij maar dit deed, dan zou alles goed zijn.
Not gonna happen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')